Loimaan terveyskeskus

Anonyymi

Joku valitti kerran että loimaan terveyskeskuksen hammashoitolassa ei enää tehdä hammasproteeseja. Niin mullekin sanottiin kun soitin, menin sit terveystalon missä ne maksoi kauheesti. Ja sit kävikin ilmi että olen saanut väärää tietoa terveys keskuksesta siellä kuitenkin tehdään proteeseja. Terveystalon laskuja ei koskaan huomioida edes toimeen tulotuessa, eikä muitakaan terveystalon laskuja. Pitää käydä julkisessa

8

1333

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Itse kuulin että vaativia hammasproteeseja ei tällä hetkellä saa julkisella vaan on mentävä yksityiselle. Kaupungin tulisi järjestää tällainen hoito, mutta eivät ole saaneet tekijöitä palkattua.

      • Anonyymi

        Yksityiselle saa sitten maksusitoumuksen eli järjestely tämäkin, vai kuinka?
        Mahtaako olla ainakaan missään pikkukaupungissa omana työnä. Ei kaupungin tarvi itse kaikkea tehdä.
        Suun hoito on vieläkin vähän sivuroolissa noin muutenkin, vaikka se on ruoansulatuskanavan alkupää ja suun kautta voi elimistöön tulla monia vakavia tulehduksia!

        lajijasuris


    • Anonyymi

      No ei saa yksityiselle mitään maksusitoumusta. Terveyskeskukseen koulutetaan nyt kait henkilöitä jotka tekee sit proteeseja. Johtava hammaslääkäri oli just sanonut et terveyskeskuksessa tehdään muotti ja sit ne lähetetään hammasklinikalle turkuun. Yksityiselle silmälääkärillekkään et saa maksusitoumusta, vaikka kaikki silmälääkärit ovat yksityisiä. Paitsi sairaalan.

      • Anonyymi

        Noin just meinasin, että korkeintaan muotti voidaan tehdä täällä, mutta itse proteesi muulla ja maksu hoituu maksusitoutumuksella/ostopalveluna. Ei siis vieläkään mene näin?
        Ihan totta, että itse pitää maksaa esim. silmälääkäri useimmiten. Paljon on tämmösiä kummallisuuksia mitkä on rajattu poisjulkisen puolen erikoissairaanhoidossa.
        Onhohan säästöjä ajateltu? Mutta se on varmaa, että tämän(kin) johdosta on runsaasti monenlaisia hankalia komplisoitumisia mitkä tulee aina julkisen sektorin kontolle.

        lajijasuris


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noin just meinasin, että korkeintaan muotti voidaan tehdä täällä, mutta itse proteesi muulla ja maksu hoituu maksusitoutumuksella/ostopalveluna. Ei siis vieläkään mene näin?
        Ihan totta, että itse pitää maksaa esim. silmälääkäri useimmiten. Paljon on tämmösiä kummallisuuksia mitkä on rajattu poisjulkisen puolen erikoissairaanhoidossa.
        Onhohan säästöjä ajateltu? Mutta se on varmaa, että tämän(kin) johdosta on runsaasti monenlaisia hankalia komplisoitumisia mitkä tulee aina julkisen sektorin kontolle.

        lajijasuris

        Tyksissä on erikoislääkärit kaikilla aloilla ja nyt myös laajennetaan toimintaa muihin alueen terveyskeskuksiin.
        Itse en tiennyt syksyllä olevan esim. silmälääkäriä julkisella. Kuvausrekka myös siirtyy paikasta toiseen määräpäivinä.
        Kannattaa ottaa selvää ja vaatia lähete. Nimenomaan vaatia, koska tk lääkäreille ilmeisesti suositellaan ettei helpolla lähetettä anneta. Säästöä. Mutta vasta oikeasti tarvittaessa erikoislääkärille niin saadaan palvelu joutavaksi ja pysymään julkisella puolella.
        Julkinen ei ole voittoa tavoitteleva vaan mahdollisimman hyvin hoitoa antava taho.


    • Anonyymi

      Hampaat kestää hoidon ajan, joten miksi mennä moitittavaksi.

    • Anonyymi

      Loimaan tai muussakaan terveyskeskuksessa ei ole koskaan ollut hammasteknikkoa.

    • Anonyymi

      Täällä varsinais- suomen pikkikaupungissa on kyllä hyvä julkinen hammashoito.
      Koko suu hoidettiin kuntoon kun korona piti hetken taukoa. Kokoproteesi ylös.
      Sitä missä proteesi valmistettiin en muista oliko julkisella puolella.
      Paremmin onnistui kaikenkaikkiaan kuin muutamilla tutuilla jotka käy. yksityisillä.
      No käy kuka haluaa mennä rahastettavaksi. Nyt pyritään aluevaaleissa saamaan yksityisiä terveyspalveluita veronmaksajien maksettaviksi. Ei mene ääneni kokoomukselle joka sitä ajaa. Attendo rahoittaa ehdokkaita saadakseen vielä lisää bisneksiä. Julkinen puoli hoitaa sitten yksityisten pieleen menneet hoidot.
      Ei verorahoilla pisneksiä tarvitse pyörittää.
      Henkilökunta julkiselle pois yksityisiltä niin terveyden ja sairaanhoito toimii.
      Hyvät vakuutukset kenellä on käyttää yksityisiä. Näin saadaan kaikki hoidettua. ilman rahan siirtoa veroparatiisiin .

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 131
      3787
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      97
      3439
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2478
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1861
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1714
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1589
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1565
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1496
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1471
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      86
      1436
    Aihe