Miksi minä?!

Onko totta että rasismi on sairaus?

13

94

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei virallisen luokituksen mukaan. Keittiöpsykologina sanoisin sen johtuvan huonosta itsetunnosta ja muiden polkemisella saavutetusta virheellisestä nosteesta:-) Toki korjattavissa oleva asia on tuo.

      • Anonyymi

        No kerropa meille neropatti, MITEN tavallinen suomalainen on KOSKAAN polkenut ” muita”!?


      • Anonyymi

        Keittiöpsykologi puhuu nyt omiaan eikä ole koskaan keittiöstä poistunutkaan.
        Jos hän olisi käynyt muualla maailmalla, tietäisi hän että siellä ne rasistit on.

        Jos sinulla kuvitellaan olevan pätäkkää sinua palvellaan selkä köyryssä.
        Takanapäin sinut mollataan.


    • Anonyymi

      En osaa sanoa onko se sairaus. Varmaan määrittelisin itsenikin rasistiksi.

      Katson että ainakin esihistoriallisena aikana erillaiset ihmisten fenotyypit ovat kertyneet menestymällä omilla elinalueillaa esimerkiksi ihonvärin perusteella, jolloin esimerkiksi vaalea ihonväri on euroopan pohjoisosissa tarjonnut huomattavan valinta edun tummempaan ihonväriin vuodenajasta riippuvan valon mukaan. Vastaavasti tumma ihonväri on tarjonnut suojan porottavaa aurinkoa vastaan lähempänä päiväntasaajaa. Toisin sanottuna nämä ominaisuudet ovat olleet omilla alueillaan muita vaihtoehtoja PAREMPIA. Vähemmän tunnistettaville ominaisuuksille ei kenties ole tapahtunut pullonkaulailmiötä, tai ne eivät ole olleet sopeutumisen kannalta merkittäviä. Lisäksi teknologian kehittyminen on etäännyttänyt ihmiset uuteen ympäristöön jossa synnynäisellä biologialla on vähemmän merkitystä kuin koskaan ennen.

      Älykkyydestä voisi vetää samantapaisia johtopäätöksiä mutta oman kokemuksen mukaan on tyhmää sanoa kalaa tyhmäksi jos tämä ei osaa kiivetä puuhun. Monessa ominaisuudessa on niin paljon varianssia että absoluuttisten paremmuuksien etsiminen tuntuu itselle tuhlaukselta. Useimmista erilaisista ihmisistä voi saada kuitenkin hyviä ystäviä.

      Vastaavasti kulttuurisesti on tapahtunut saman tapaista 'luonnonvalintaa' mutta se ei enää luokitu määritelmällisesti rasismiksi vaan joksikin muuksi huolimatta siitä, että 'rotujen' kulttuureissa voi olla huomattavia yhtäläisyyksiä. Edellinen ei myöskään suoraan tarkoita etteikö 'rotujen' kulttuurit voisi mennä ristiin.

      Minulle erilaisuus on rikkautta nimen omaan sen takia että toiset ovat PAREMPIA toisissa asioissa kuin toiset ja heistä jokaisesta voi oppia jotain.

      Ihminen voi olla rasisti monesta syystä. Kenties hänellä on omantunnon kanssa ongelmia. Kenties hän on oppinut termistön koulussa, katsonut yleisesti hyväksyttyjen teorioiden ja tutkimusten pohjat ja todennut ettei voi kieltää ilmiselvää silmien alla, minkä piilotteluun nähdään niin paljon vaivaa.

      Kysymys siis kuuluu: Miksi sinä olet tai et ole rasisti?

    • Anonyymi

      Nykyään lähes kaikki lasketaan rasismiksi. Joten jotta saataisiin asiallinen keskustelu käyntiin, kerro mitä tarkoitat rasismillasi?

      • Anonyymi

        Huomautan.

        Ei näillä palstoilla enää haluta keskustella vaan vain julistaa ja trollata.


      • Anonyymi

        Wikipediassa oli joskus tällainen määritelmä, joka mielestäni on edelleen pakkansa pitävä.

        "Rasismi on aate tai toiminta, jossa ihmisten rodun, etnisen taustan tai biologisten eroavaisuuksien tai näihin liittyvien fyysisten tai henkisten ominaisuuksien erilaisuudella perustellaan ihmisten eriarvoista kohtelua eli syrjintää. Rasismiksi voidaan kutsua myös toimintatapoja ja yhteiskunnallisia rakenteita, jotka johtavat näihin seikkoihin perustuvaan eriarvoisuuteen."

        Esimerkki: Jos on kriittinen maahanmuuttopolitiikkaa kohtaan, niin se ei ole rasismia. Jotkut vähemmän fiksut luulevat siis senkin rasismiksi.


    • Anonyymi

      Ensin pitää kysyä onko Suomessa rasismia ja miten se ilmenee jos sitä on?

      • Anonyymi

        Onhan sitä eli suomalaisvastaista rasismia. Muuta ei niinkään. Mutta siitä ei saa puhua.


    • Anonyymi

      Ei ole totta. Rasismi ei ole sairaus. Moni ei edes tiedä tarkkaan mitä rasismi edes on. Rasismiksi luullaan monia asioita, jotka eivät edes ole rasismia.

    • Anonyymi

      En halua ollenkaan jakaa Suomea ja sen resursseja muualta tulleiden kanssa. Suomen resurssit ja verovarat kuuluvat Suomalaisille. Olen siis egoisti ja puolustan reviiriä ja resursseja. En siis ole rasisti koska muualta tulevien rotu, väri tai muoto on ihan yhdentekevä.

      • Anonyymi

        I hear u!


    • Anonyymi

      Pentti Linkola kommentoi rasismia ja sanoi sen olevan luonnollista reviirin puolustamista tunkeilijoilta.

      Sen sijaan oman reviirinsä puolustamatta jättäminen on merkki vakavasta mielenhäiriöstä!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      125
      1968
    2. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      207
      1631
    3. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      54
      1306
    4. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      111
      1209
    5. Olisi hauska tietää

      Koska huomasit pitäväsi minusta? Itse taisin ihastua sinuun heti silloin kun tavattiin ensimmäistä kertaa. Miehelle, jon
      Ikävä
      64
      1208
    6. Apua. Onks mä jotenki erikoinen ?

      Oon ihastunu paljon vanhempaan mieheen.
      Ikävä
      102
      1035
    7. Minun on vaan päästettävä irti

      Toiveesta. Satutan vain itseäni😥😔. Toivon sinulle pelkkää hyvää, eläthän elämäsi parasta aikaa, mutta en halua enää k
      Ikävä
      37
      920
    8. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      65
      866
    9. Kertoisit jo

      Rakastatko minua vai olenko käsittänyt väärin onko tämä vaan ystävyyttä tai kaveruutta? En haluaisi enää nolata itseäni
      Ikävä
      45
      837
    10. En koskaan saanut asiattomia kuvia!

      Silloin kun olin vielä nuori, kukaan mies ei koskaan lähettänyt minulle asiattomia kuvia itsestään. Jos tiedätte mitä ta
      Sinkut
      156
      791
    Aihe