Kummallista moderointia

Anonyymi

Aivan kaikki moderaattorit eivät noudata S24:n omia sääntöjä.

"Jos käyttäjä on rikkonut keskustelujen sääntöjä toistuvasti, voidaan hänet bannata eli hänelle asetetaan kirjoitusesto. Tällöin käyttäjältä suljetaan mahdollisuus julkaista sisältöä palvelussa. Bannaukset ovat aina määräaikaisia ja niiden pituus on tapauskohtainen. Bannauksella pyritään suojelemaan muita käyttäjiä häiriökäyttäytymiseltä sekä takaamaan rauha Suomi24-palveluissa."

Kirjoitin 13.7.21 nikillä språkrådgivning ensimmäisen osan seksinovellista Privaatissa. Kun seuraavana päivänä julkaisin toista osaa, ruudulle tuli tieto, että minut oli pantu jäähylle. En ole kuitenkaan rikkonut sääntöjä, lukuun ottamatta tulkintaepäselvyyttä linkin asettamisessa. Kun poistin linkin, kirjoitus kelpasi. Muuten on linkki aina hyväksytty.

Samaan aikaan moderaattori ei ollut poistanut toisaalla herjaavia kommentteja, vaikka sääntöjen mukaan olisi pitänyt poistaa: "Suomi24-palveluissa ei saa ... Esittää asiatonta sisältöä muista käyttäjistä tai uhkailla muita käyttäjiä." Pyysin KAHTEEN KERTAAN poistamaan herjaukset, mutta ne evät poistuneet. Muut moderaattori poistivat ne HETI. Kyseessä on vähäsanainen, joka ei antaudu minkäänlaiseen keskusteluun, mutta on vaivannut päivittäin seksipalstaa jo useita vuosia.

Kirjoitin palautelomakkeen, jossa kerroin, että olen usein kirjoittanut kirjoituksia tavalliselta seksikannalta, koska monet kirjoitukset sisältävät väkivaltaa, alistamista, harvinaisempaa suuntautumista ja ruikutusta.

En myöskään koskaan mainitse seksin innoittajana ja vapauttajana alkoholia, kuten melkein kaikki muut. Kerroin kirjoittavani vain seksin vapaista, iloisista puolista eli hyvästä ja kauniista, pyhästä ja puhtaasta. Päätellen lukijakuntani runsaudesta tällainenkin kuvaus on ollut tarpeellinen.

Vastaus tuli jo heti seuraavana aamuna. Sen oli allekirjoittanut "Emma" .Siinä EI VÄHÄÄKÄÄN SELITETTY BANNIN SYYTÄ, vaan kerrottiin, miten nikistä voi luopua.

Tapahtuneen perusteella minulle tuli epäilys, että oli toinen moderaattori, joka EI PITÄNYT TYYLISTÄNI ja toimi siten omavaltaisesti vastoin S24:n sääntöjä. Kirjoituksieni lukijamäärä nousee yhteensä eri nikeillä useihin tuhansiin, joten niillä on arvoa myös mainosmyynnissä. KAIKKI ovat edelleen esillä, ja monipuolistavat muuten kapeampaa tarjontaa.

54

2448

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Niihin sääntöihin vedotaan tarpeen vaatiessa. Monet ovat säännöistä vapautetut. Kuten foorumeilla jatkuvasti olevat tinder- ja muut treffisaittimainokset.

      Epämääräistä ja sattumanvaraista!

    • Anonyymi

      Joku moderaattori noudattaa sääntöä: jos teksti ei miellytä moderaattoria, kirjoittaja voidaan bannata, vaikka hän EI OLE RIKKONUTKAAN SÄÄNTÖJÄ.

      • Anonyymi

        Aivan. Modet ovat pahimpia sääntöjen rikkojia. Tai sitten säännöt eivät koske heitä.


    • Anonyymi

      Onko ylläpidossa myös persumiehitys ?
      Persujen karmeat kommentit saavat olla maailman tappiin asti,
      mutta asialliset vasta-argumentit poistetaan monesti alta aikayksikön !!!

      • Anonyymi

        Juuri näinhän se menee, olen huomannut saman. Kyllä nuo persumodet unohtavat aina säännöt ja sananvapauden, mikäli laittaa vasta-argumentin. Persut itse aina vetoavat sananvapauteen pilkatessaan kaikkia muita.

        Ministeriössä on nyt tiedossa S24 käytännöt ja koko sivusto on laitettu poliisin seurantaan. Mikäli omistaja ei puutu touhuun, niin sivusto suljetaan.


      • Moikka!

        Suomi24:ssä moderoinnin poistopäätökset perustuvat sääntöihin


      • suomi24 kirjoitti:

        Moikka!

        Suomi24:ssä moderoinnin poistopäätökset perustuvat sääntöihin

        Kirjoitit: "Mikäli alkuperäisestä tehdään ilmoitus ja moderointi katsoo viestin sääntöjen vastaiseksi, se poistetaan."

        Tämähän tekee rekatulla nimimerkillä kirjoittavan lainsuojattomaksi. 1. Tällaista ei ole säännöissä mainittu. 2. Ihminen joutuu mielivallan alle, koska trollinkin mielipide sääntöjenvastaisuudesta johtaa automaattiseen poistoon laatuun katsomatta, ja toistuvat poistot edelleen bannaukseen.

        Eräisiin aivosairauksiin kuuluu, kuten itsekin tiedät, että henkilö ottaa kiusatakseen erityisesti jotakuta. Tarvitsee vain pyytää ko. nikin kirjoituksen poistoa riittävän usein, joten hänet bannataan.

        Sen sijaan anonyymina kirjoittava voi huoletta kiusata vaikka vuosikymmenet. Eihän tässä ole oikeutta eikä kohtuutta, kuten käräjäoikeuden päätöksissä. Tallensin myös sinun kirjoituksesi.

        ex-spåkrådgiving


      • Anonyymi
        suomi24 kirjoitti:

        Moikka!

        Suomi24:ssä moderoinnin poistopäätökset perustuvat sääntöihin

        Miksi tekoäly ei osaa poistaa viestejä, joissa on linkki törkyvideoon? Linkki on aina sama, ja se on ollut kymmenissä ellei sadoissa sellaisissa viesteissä, jotka on raportoitu teille lukuisia kertoja ja olette sitten poistaneet ne 2-6 päivän sisällä ensimmäisestä raportoinnista.

        Eräs yksityishenkilö on ollut hyvin pitkään jatkuneen vihakampanjan kohteena palstalla, jos teidän kuuluisi moderoida. Puuttumisenne siihen on ollut todella välinpitämätöntä ja leväperäistä. Voisitte helposti laittaa tekoälyn poistamaan viestit, joissa on hänen nimensä. Olette valinneet olla tekemättä niin. Mihin tekemänne päätös perustuu?


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vasta 15 vuotta tarkistettu ja siis poistopäätökset perustuvat sääntöihin ja käyttöehtoihin. Myös vieraskieliset.
        https://keskustelu.suomi24.fi/t/3024051/pedofiilipuolue-hollannissa#comment-15583789

        Todella mallikasta ja esimerkillistä toimintaa.

        Tuon poisto siis perustuu sääntöihin ja käyttöehtoihin.
        Tosin poistoa ei ole vieläkään tapahtunut. Tässäkin kohtaa olette valehdelleet.


      • Anonyymi

        Sitä minäkin ihmettelen ,enkä ole ainoa. Vihanhallinta kurssia moni tarvitsisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri näinhän se menee, olen huomannut saman. Kyllä nuo persumodet unohtavat aina säännöt ja sananvapauden, mikäli laittaa vasta-argumentin. Persut itse aina vetoavat sananvapauteen pilkatessaan kaikkia muita.

        Ministeriössä on nyt tiedossa S24 käytännöt ja koko sivusto on laitettu poliisin seurantaan. Mikäli omistaja ei puutu touhuun, niin sivusto suljetaan.

        Hyvä että poliisi seuraa.ja sakko käyntiin. Ei uskoisi etä Suomessa on ihmisiä jotka roikkuu joka palstalla vihaa lietsomassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri näinhän se menee, olen huomannut saman. Kyllä nuo persumodet unohtavat aina säännöt ja sananvapauden, mikäli laittaa vasta-argumentin. Persut itse aina vetoavat sananvapauteen pilkatessaan kaikkia muita.

        Ministeriössä on nyt tiedossa S24 käytännöt ja koko sivusto on laitettu poliisin seurantaan. Mikäli omistaja ei puutu touhuun, niin sivusto suljetaan.

        Hienoa. Tiedämme mikä porukka syytää vihansa kaikkiinmuihin. Se parinkymmenen prosentin änkyrä poppoo. Eivät edes osaa hävetä ,ja niin raastupa kutsuu taas.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä että poliisi seuraa.ja sakko käyntiin. Ei uskoisi etä Suomessa on ihmisiä jotka roikkuu joka palstalla vihaa lietsomassa.

        Jonkin tahon kuuluisi seurata supon ja poliisin touhuja, kun politikoivat äärioikealle ja isoimpien talousrikosten, selkeiden Suomen valtion ja eläkerahastojen varkauksia pörssimoguleille, ei tutki mikään taho, eduskunnan yksipuoluejärjestelmän korruptiota, ym äärioikeistoekstremististä isoa pörssirikollisuutta.

        https://www.theguardian.com/commentisfree/2021/apr/25/us-policing-is-far-less-about-fighting-crime-than-controlling-the-poor

        https://yle.fi/uutiset/3-11892227


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hienoa. Tiedämme mikä porukka syytää vihansa kaikkiinmuihin. Se parinkymmenen prosentin änkyrä poppoo. Eivät edes osaa hävetä ,ja niin raastupa kutsuu taas.

        20%:a on juuri se veroparatiisi-pörssirikollisryhmä, joita äärioikeistolaiset poliisit ja supo, suojelevat pörssirikollisuuden rikostutkinnoilta ja isoilta selvityksiltä, jotka kaikissa muissa valtioissa ovat käynnissä.

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/17525805/quotsuuri-puhallusquot-tehty-suomen-kansan-eli-valtion-ja-elakerahastoihin


    • Anonyymi

      Taas on kadonnut kirjoitukseni, jossa selkeästi toin esiin, ettei kirjoituksiani ole poistettu, joten bannin aihetta ei voi olla. Mainittu moderaattori tuottaa omistajalle huomattavaa taloudellista vahinkoa. Alentaa mainosmyyntiä. Pelaa uskaliasta peliä yrittäessään peitellä jälkiään. Potkut vaanivat.

      aloittaja, ex-skrivrådgivning

      • Anonyymi

        anteeksi, ex-spåkrådgivning


    • Moikka!

      Suomi24:ssä moderoinnin poistopäätökset perustuvat sääntöihin

      • Anonyymi

        Miksi ette tee poistopäätöksi mm. erilaisten mainosten kohdalla, joita tulee foorumeille kymmeniä?

        "Viestejä ei tarkisteta ennakkoon"...

        Teen kokeen. Laitan tähän alle kaksi lyhyttä viestiä. Toisessa rotua ilmaiseva n-sana, toisessa seksuaalista suuntautumista ilmaiseva h-sana.


      • Anonyymi

        Kattos mokomaa. Viime syksynä tuon sanan viesti katosi heti eli kenenkään lukematta.


      • Anonyymi

        Moderaattori Emma

        Vastauksessasi ei selvinnyt, mikä kirjoitus olisi rikkonut mitä säännön kohtaa vastaan.

        Minua onkin ruvennut epäilyttämään, että olet joutunut erään trollin lankaan. Hän on terrorisoinut seksipalstoja jo kymmenkunnan vuoden ajan väittäen aivan kunniallisia ihmisiä pedofiileiksi. Oletko asettanut minut pannaan hänen huhunsa perusteella?

        Jos et vastaa yksiselitteisesti, harkitsen edelleen kysymyksen antamista käräjäoikeuden ratkaistavaksi kanteella sinua vastaan. Tällöin joudut antamaan selityksesi, joka tulee sekä minun että S24:n omistajan tietoon. Omistaja harkinnee jatkotoimia.

        Suomen lain mukaan alaikäisten keskinäinen seksi on sallittu, mutta ei aikuisen ja lapsen välinen. Tätä olen lukuisia kertoja toistanut.

        Ei ole myöskään kielletty aikuista vastaamasta lapsen kysymykseen. Muutenhan lapsen täytyisi tyytyä vain oman ikäistensä horjuvaan tietoon.

        Nuortenpalstaa ei ole myöskään eroteltu vain enintään jonkun ikäisten käyttöön.

        Olet poistanut keskustelupuhevuorojani palstalta. Vaikuttaa siltä, että motiivisi eivät ole täysin pyyteettömät. Olen onneksi tallettanut ne. Jos et jostakin syystä rohkene vastata minulle palstalla, saat sähköpostiosoitteeni palautelomakkeelta. Itse kuitenkin suosin julkista keskustelua, kunnes annat tiedon, mikä kirjoitukseni on rikkonut mitä sääntökohtaa vastaan.

        ex-språkrådgivning


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kattos mokomaa. Viime syksynä tuon sanan viesti katosi heti eli kenenkään lukematta.

        Niin lähtivät kuin kuppa Töölöstä.
        Eikä mitään kohtaa säännöistä rikottu noissa kirjoituksissa. Vasta ylläpito hoiti sääntöjen rikkomisen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niin lähtivät kuin kuppa Töölöstä.
        Eikä mitään kohtaa säännöistä rikottu noissa kirjoituksissa. Vasta ylläpito hoiti sääntöjen rikkomisen.

        Näyttää siltä, että ylläpito uskoo voivansa rikkoa sääntöjä, koska se sensuroi pois aina eriävät kannat, mutta sen kertomaa ei sensuroi kukaan. Siitä tullee loppu. Edelleen on harkinnassa kanne käräjäoikeuteen Emmaa vastaan, kunnes hän kertoo yksityiskohtaisesti, mikä kirjoitukseni rikkoi mitä sääntökohtaa vastaan.

        ex-språkrådgivning


      • Anonyymi

        Moderaattori Emma

        Taas selvisi lisää asioita. Olit poistanut kirjoitukseni trollin pyynnöstä, joka on jo kymmenen vuoden aikana on kiusannut selittämällä minua pedofiiliksi.

        On suuri ero kannattaa nuorten keskinäistä oikeutta seksiin ja aikuisen harrastamaa seksiä nuorten kanssa. Jälkimmäinen on pedofiliaa, edellinen ei.

        ex-språkrådvisning


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Moderaattori Emma

        Taas selvisi lisää asioita. Olit poistanut kirjoitukseni trollin pyynnöstä, joka on jo kymmenen vuoden aikana on kiusannut selittämällä minua pedofiiliksi.

        On suuri ero kannattaa nuorten keskinäistä oikeutta seksiin ja aikuisen harrastamaa seksiä nuorten kanssa. Jälkimmäinen on pedofiliaa, edellinen ei.

        ex-språkrådvisning

        Laittelet jatkuvasti kuvia lapsen näköisistä tytöistä niitä kehien omana aikuisena itsenäsi. Seksuaalinen moraalisi on kyseenalainen. Btw, en ole Emma.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laittelet jatkuvasti kuvia lapsen näköisistä tytöistä niitä kehien omana aikuisena itsenäsi. Seksuaalinen moraalisi on kyseenalainen. Btw, en ole Emma.

        *kehuen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laittelet jatkuvasti kuvia lapsen näköisistä tytöistä niitä kehien omana aikuisena itsenäsi. Seksuaalinen moraalisi on kyseenalainen. Btw, en ole Emma.

        Internetin normaaleilla seksisivuilla olevat mallit ovat vähintään 18-vuotiaita.


      • Anonyymi

        Poistitte Tampere-palstalta keskustelut, joissa puitiin pääministerin oikeudetta käyttämää koko perheen elatusetuutta sekä siihen liittyvien kuittien perusteetonta salaamista. Oliko sensurointipäätös ylläpidon itse tekemä?


      • Anonyymi

        Ei selventänyt hiukkaakaan. Tässä on nyt sana sanaa vastaan. Ylläpito on jäänyt liian usein valehtelemisesta. Olisi pitänyt laittaa pari esimerkkiä. Nyt tilanne on epäselvä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin lähtivät kuin kuppa Töölöstä.
        Eikä mitään kohtaa säännöistä rikottu noissa kirjoituksissa. Vasta ylläpito hoiti sääntöjen rikkomisen.

        Ja valehtelun.


    • Anonyymi

      Moderaattori Emma (sukunimi vielä tuntematon) vastasi minulle sähköpostitse jo aiemmin esittämineen kiertelevin lausein, mutta ei edelleenkään suostu yksityiskohtaisesti kertomaan, mikä kirjoitukseni olisi minkäkin sääntökohdan vastainen.

      Uskon, että syy vastaamattomuuteen on se, että ratkaisunsa ei siedä päivänvaloa. Työelämä on hektistä. Tapa, että arvioi ilmiannon perusteella, muuttuu pian tavaksi, että poistaa automaattisesti, koska siihen menee vähemmän aikaa.

      Vastasin hänelle sähköpostitse, mutta kerron sen kaikkien tietoon:

      Moderaattori Emma (sukunimi toistaiseksi tuntematon)

      Koska ette edelleenkään anna YKSISELITTEISESTI tiedoksi, mikä/mitkä kirjoitukseni rikkovat mitäkin sääntöä, harkitsen asian antamista poliisin tutkittavaksi, jolloin Teidän täytyy antaa selvitys, joka tulee sekä minun että omistajan tietoon.

      Samalla poliisitutkintaan kuuluu, onko ylipäänsä Suomen lain mukaan mahdollista pitää mustaa listaa, joka edeltä määrää tietyn nikin omistajan esiintymiskieltoon kirjoituksen laadusta riippumatta.

      Onko tapahtunut rekisteririkos ja/tai rikos henkilön asettamisessa mustalle listalle. Onko lista rekisteröity, niin kuin laki vaatii? Vastannee tilannetta, että lehden omistaja tai vastaava päätoimittaja pitäisi listaa henkilöistä, jotka eivät saa kirjoittaa lehteen.

      Edelleen poliisitutkintaan kuuluu, onko laillista hävittää palstalta puolustuskirjoitukset, jotka eivät riko mitään sääntöä, kun samalla säilyttää itse moderaattoria puolustavat kirjoitukset.

      Mikäli poliisitutkinnassa ilmenee, että olette rikkonut lakia, haastan Teidät käräjäoikeuteen.

      Kunnioittavasti (nimeni)

      • Anonyymi

        Ei sen etunimikään (siis kasteessa saatu) ole tiedossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei sen etunimikään (siis kasteessa saatu) ole tiedossa.

        Siksi tutkintapyynnössä poliisille, etunimikin on asetettu sitaatteihin. Jotkin firmat harrastavat kirjeenvaihdossaan feikkihenkilöitä, jotkin oikeita.


    • Anonyymi

      Kunnon moderointi onnistuu vain reaaliaikaisesti! Tällaiset muutaman päivien viiveet eivät ole mitenkään asiallisia.

    • Anonyymi

      Onko uusi bannimuoto: Hmm, vaikutat botilta. Onko sinulla VPN-yhteys päällä?

      Eikä siis ylläpito edes tiedä, mistä kyse.

    • Anonyymi

      Laitoin tänne pari yli 10v vanhaa esimerkkiä, missä kirjoitusaivan sääntöjen vastainen.

      Mitäs tapahtuikaan?

      Kirjoitukseni poistettiin, ne vanhat jutut ovat edelleen. Seuraan viestin kohdalla langaton piti sulkea pariksi pariksi sekunniksi "Auts, IP-osoite on jäähyllä."

      Tuskin olen ainoa, jollenäin on käynyt.

    • Anonyymi

      Jos viranomaiset katsovat aiheelliseksi siirtyä esitutkinnasta rikostutkintaan, firma ei voi sitä estää.

    • Anonyymi

      Yhteiskunta -keskustelualueilla tehtailee viestejä tarkoituksellista rokotehämmennystä levittävä kirjoittaja. Tuntomerkki: viljelee runsaasti emojeja.

    • Anonyymi

      Hakeudu Suomi 24 keskuteluun töihin.Selviää kaikki asiat sinulle! Myös kuinka paljon yksistään tekstiä saavat minutissa kansalta. Vai luuletko tänne kirjoitaa vain minutissa 1 henkilö? Puolessa tunissa 2 henkilöä ja 1h.3 henkilöä

      • Anonyymi

        Puheesi kuin 30-luvun lopun Saksasta. Ihan sama hulluuden henki.
        Miten nuo paljon isommat keskustelupaikat selviävät paljon paremmin!


    • Anonyymi
    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Ei millään ehitä. On nii hyvii Arnoldsindonitseja.


    • Anonyymi

      Niin, "jos käyttäjä". Ylläpitoa tuo ei siis sido.

    • Anonyymi
    • Millähän kummalla saataisiin moderoitua YLE:n haastattelemia asiantuntijoita. Parhaillaan arvoisa tietokirjailija Ari Turunen hienosti kertoo kokemuksistaan, mutta riittäisi vaikkapa 10 niinkua/minuutti. Nyt vieläpä toimittajakin niinkuttaa.
      Toinen ongelma on kärisevät naiset, jotka toimittaja voisi leikata ja preferoida paljaan asian normaalilla äänellä.

    Ketjusta on poistettu 16 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      69
      1930
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      164
      1519
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      133
      1323
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1298
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1210
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      271
      1019
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      972
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      107
      925
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      111
      896
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      48
      751
    Aihe