Suvaitsevaisuus EI ole kaiken hyväksyntää!

Anonyymi

😳 Suvaisevaisuus on omista mielipiteistään poikkeavien mielipiteiden hyväksymistä ja kunnioittamista vaikka itse onkin eri mieltä.
Joten olisiko paikallaan, että palstan ”suvaitsevaiset” vihdoin alkaisivat hyväksyä myös muiden kuin omat mielipiteensä?
On nimittäin todella vihapuheen kaltaista raivoa mitä nyt kohdistette uskovien mielipiteisiin ja arvoihin.

263

952

Vastaukset

• Anonyymi

Voiko tuon selvemmin sanoa?!

• Anonyymi

Ilmeisesti ei.

• Paljonkin. Esimerkiksi antamalla muutaman esimerkin väittämästään "uskovien" mielipiteisiin ja arvoihin kohdistuvasta raivoista.

• Anonyymi
        Repe.RuutikaIIo kirjoitti:

Paljonkin. Esimerkiksi antamalla muutaman esimerkin väittämästään "uskovien" mielipiteisiin ja arvoihin kohdistuvasta raivoista.

Sen tuntee omassa pääkopassa, jos sitä raivoa on.
        Sinulla näemmä lyö tyhjää tässä kohtaa.

• Anonyymi kirjoitti:

Sen tuntee omassa pääkopassa, jos sitä raivoa on.
        Sinulla näemmä lyö tyhjää tässä kohtaa.

Olipahan melkoinen maalitolppien siirto! Esimerkkejä ei siis ole.

• Anonyymi

Tästä on huomautettu usein aiemminkin, jonka myötä suvaitsevaisuus-sanan väärinkäyttö on nähdäkseni täällä vähentynyt. Mutta onhan noita väärin käytettyjä sanoja muitakin.

• Anonyymi

Vihervasemmisto on vaihtanut monen sanan sisällön.

• Anonyymi kirjoitti:

Vihervasemmisto on vaihtanut monen sanan sisällön.

Aviollitto ja abortti mm. ovat sellaiset 😼

• Aito.oikea.avioliitto kirjoitti:

Aviollitto ja abortti mm. ovat sellaiset 😼

Millä tavalla vihervasemmisto on vaihtanut abortti-sanan sisällön?

(Toiveikkaasti olen leikkivinäni, että kuvittelisin sinun joskus osaavan vastata johonkin yksinkertaiseen kysymykseen, jossa halutaan ymmärtää mitä juuri itse sanoit.)

• Kysymys oli siitä, että sinun mukaasi vihervasemmisto on vaihtanut abortti-sanan sisällön, ei siitä että ennen puhuttiin sikiönlähdetyksestä. Sinun on siis kerrottava, mitä käsite abortti tarkoitti ennen kuin vihervasemmisto (sinun mukaasi siis) muutti sen merkityksen.

Toki voit myöntää, että sekoilit etkä taaskaan osannut ilmaista ajatuksiasi siten kuin tarkoitit. Se olisi kyllä ennenkuulumatonta. 😎

• Anonyymi

Mitä on suvaitsevaisuus?

• Anonyymi

Se on mielipideasia, jos toinen on eri mieltä kuin toinen ihminen. Sitten 'suvaitaan' sen toisen mielipide, eikä käsketä modea poistamaan. (mulkosilmähymiö)

Se lukee aloitusviestissä: <<Suvaisevaisuus on omista mielipiteistään poikkeavien mielipiteiden hyväksymistä ja kunnioittamista vaikka itse onkin eri mieltä.<<

• Anonyymi

Ihmisillä on nykyisin erilaisia käsityksiä siitä mitä suvaitsevaisuus tarkoittaa. Sillä on kyllä ihan filosofinen pohjansakin liberalismiin pohjautuvassa demokratiassa kuten Suomessa.

Suvaitsevaisuuden ajatus lähti siitä huomiosta, että vapaassa yhteiskunnassa vapailla ihmisillä on erilaisia käsityksiä siitä, mikä on hyvä elämä. Heillä on erilaisia uskomuksia, ideoita ja pyrkimyksiä sekä niiden pohjalta erilaisia eettisiä sääntöjä, (kulttuurisia) tapoja ja tavoitteita elämälle.

Suvaitsevaisuuden pohjimmainen idea liberalismissa oli, että meidän kansalaisina tulisi kunnioittaa toisiamme tasa-arvoisina päätöksentekijöinä ja kunnoittaa kaikkien oikeutta valita sellainen elämä kuin he itse näkevät hyväksi. Tämän lisäksi tarvittiin yhteiset säännöt (lait), jotka kaikki voisivat järkiperustein hyväksyä.

Ajatukseen sisältyy se periaate, että toisen vapaus valita elämäntapansa ei saa kuitenkaan rajoittaa toisen vapautta tehdä samoin.

Saman periaatteen (J.S Mills) mukaan poliittisen tai sosiaalisen vallan käyttäminen ihmisen elämänvalintoja kohtaan on oikeutettua vain, jos järjellä ja todisteilla voidaan perustella, että hän aiheuttaa toiminnallaan vahinkoa itselleen tai muille. Toisinpäin sama asia: poliittista tai sosiaalista valtaa ei tule käyttää sillä tavalla, että sillä pakotetaan muita noudattamaan omia moraalisia arvoja tai käsitystä siitä, mikä on hyvä elämä.

Suvaitsevaisuus on se siis harvinainen nielaisu, joka tapahtuu kun minä "tiedän" miten sinun tulisi elää elämääsi ja jätän sen sanomatta.

Ja kyllä, molemmat osapuolet, vasemmistosta oikeistoon, vapaamielisistä vanhoillisiin, ateisteista uskonnollisiin, ovat unohtaneet tämän merkityksen.

• Anonyymi

Kaikki ei ole vihapuhetta, se voi tuntua kouluttamattomalta ja kokemattomalta kyllä oudolta ja jopa vihapuheelta.

Itsekin olen ajatellut maailmaa hyvin lapsellisesti vielä 50v, vaikka olin menestyvä liikkeenharjoittaja ja vaimo apteekkari.

Vasta 80v ylitettyäni tuntuu että en voi antaa kokemuksiani nuoremmille, niin paljon on mennyt maailma eteenpäin.

• Anonyymi

Maailma on taantunut moraalittomuuden tähden.

• Anonyymi kirjoitti:

Maailma on taantunut moraalittomuuden tähden.

Miten taantunut, millaisen moraalittomuuden tähden? Milloin alkoi taantuminen?

• Anonyymi

Miten taantunut, millaisen moraalittomuuden tähden? Milloin alkoi taantuminen?

taantuminen alkoi noin 2000 luvun alussa, kun uuden tavaran suhteessa väheni.
        nyt sitä yritetään elvyttää uusilla tukipaketeilla ja rahaa painamalla.
        toki se on hyvä asia osakesijoittajille, koskaan ei ole pelkoa romahduksista.

• Koko termi "suvaitaevaisuus" on huono. Se on terminä lähellä "sallimista" ja "sietämistä" eli sisältää arvoasetelman. Suvaittavassa ihmisessä tai asiassa on jotain mitä tarvitsee erikseen suvaita ja sen suvaitseminen on jonkinlainen uhraus tai "hyvä teko".

Ihmiset eivät yleensä halua että heitä "suvaitaan" / "siedetään", vaan lähtökohta tulisi olla kunnioitus. Kunnioitan toisten oikeutta esittää heidän mielipiteensä enkä vain suvaitse väärien mielipiteiden esittämistä. Vihapuhe taas ei ansaitse kunnioitusta eikä sitä tarvitse myöskään "suvaita".

• Anonyymi

Onpa jännä juttu. Minä näen sinut ja kaikki kaltaisesi juuri tuollaisen manipulonnin tuloksina.

• Anonyymi

Voi kyynel. Ota keksi.

• Anonyymi

Aito.avioliitto kuvittelee, että tämä on sitä sananvapautta, jota kannattaa puolustaa - että hän saa valehdella niin paljon kuin sielu sietää ja jatkaa torren ja muiden tarkoituksen mukaista kiusaamista. Sitä tulisi hänen mielestään muiden vain suvaita.
      Ylläpitoakin hän rasittaa erityisen paljon jatkuvasti poistettavilla sääntöjen vastaisilla törkykommenteillaan.

• Anonyymi

Tuo on ihan totta.

• Anonyymi

Tuossa viittaamassasi viestissä ei näyttäisi olevan mitään maaniseen vainoon liittyvää.

Olet nyt useammassa viestissä puhunut maniasta. Koetko omassa toiminnassasi olevan jotain maanisia piirteitä?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuossa viittaamassasi viestissä ei näyttäisi olevan mitään maaniseen vainoon liittyvää.

Olet nyt useammassa viestissä puhunut maniasta. Koetko omassa toiminnassasi olevan jotain maanisia piirteitä?

Sitä se juuri on. Et voi puolustella itseäsi! Vainoat usko.vaista jokaisessa ketjussa vuodesta toisen. Häpeä!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sitä se juuri on. Et voi puolustella itseäsi! Vainoat usko.vaista jokaisessa ketjussa vuodesta toisen. Häpeä!

Ei se sinun viittaamasi viesti ole minun kirjoittama. Kirjoitin tuon "Tuossa viittaamassasi viestissä ei näyttäisi olevan mitään maaniseen vainoon liittyvää.", mutta en kirjoittanut sitä edeltävää 17.07.2021 19:32 postattua viestiä. En siis puolustellut itseäni.

En vainoa täällä ketään, enkä ole kirjoittanut täällä vuosia. En näe, että minulla olisi mitään hävettävää. Miksi usko.vainen jatkuvasti peukuttaa viestejäni, paitsi tietenkin silloin, kun puutun hänen täysin epäasialliseen toimintaansa? Miksi hän tulee aloittamiini keskusteluihin peukuttamaan? Miksi hän kommentoi tässä keskustelussa jatkuvasti kirjoittamiini viesteihin?

• Anonyymi

Ei sinun tarvitsekaan koska sinulla on 12 rekattua.

• Enkö minä nyt peukutakaan omiani 😹❓

• Anonyymi
        Aito.oikea.avioliitto kirjoitti:

Enkö minä nyt peukutakaan omiani 😹❓

Tietenkin peukutat, vieläpä useilla nimimerkeilläsi. Tiedät kyllä, ettei toistenkin peukutus sitä estä. Kylläpä vajoat alas noilla kommenteillasi..

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

usko.vaisellahan ne on ja tuokin määrä on alakanttiin

• Anonyymi

Häpeäisit itse valehteluasi ja muuta käytöstäsi.
        Tuo toinen keskustelija on selvästi rehellinen. Hän oikeastaan ainoastaan koittaa keskustella, sinä vain huutelet asiattomasti.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minulla ei ole yhtäkään rekisteröityä nimimerkkiä tällä sivustolla.

Miksi pitäisin kahtatoista rekisteröityä nimimerkkiä, kun minulla ei ole edes yhtä? Kuvitteletko, että kilpailen sinun kanssasi rekisteröityjen nimimerkkien määrässä? Jos minulla olisi tuo virheellisesti väittämäsi 12 rekisteröityä nimimerkkiä, olisiko minulla niitä enemmän vai vähemmän kuin sinulla?

• Anonyymi

Olen kyllä pyytänyt, että hän ei enää peukuttaisi viestejäni. Lupasi lopettaa, mutta on silti jatkanut.

• Anonyymi

Kerrohan yksityiskohtaisesti mihin analyysisi perustuu. Taidat olla niin Pe.ku, ettet siihen kykene.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kerrohan yksityiskohtaisesti mihin analyysisi perustuu. Taidat olla niin Pe.ku, ettet siihen kykene.

Vastaus puuttuu edelleen. Taidat olla ihan Pe.ku. Eihän hänkään yleensä vastaa kun tietää olevansa väärässä eli lähes aina. Teissä on paljon samaa.

• Anonyymi

Suvaitsevus ei ole kaiken hyväksymistä. Mutta jos asia on laillinen, on sivistyneempää ja viisaampaa pitää oma suunsa kiinni ja antaa kaikkien kukkien kukkia rauhassa.

• Anonyymi

Olet tyypillinen paska konservatiivi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olet tyypillinen paska konservatiivi

Olet aito vihervasemmistolainen. Sen tunnistaa jo tuosta retoriikastasi.

• Anonyymi

Samoin sinä vaikutat vihervasemmistolaiselta.

• Anonyymi

En ole kumpaakaan.

Pyysin sinulta esimerkkiä kolmesta viestistä, jossa sinun mielstäsi solvaan uskovia. Et löytänyt edes yhtä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En ole kumpaakaan.

Pyysin sinulta esimerkkiä kolmesta viestistä, jossa sinun mielstäsi solvaan uskovia. Et löytänyt edes yhtä.

Kaikki Anonyymit ovat sinun kommenttejasi!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kaikki Anonyymit ovat sinun kommenttejasi!

Eivät ole.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En ole kumpaakaan.

Olet molemmat.

😂😂😂😂😂😂😂😂😂

• Anonyymi

Aika monet uskovatkin miehet vonkaavat vaimojensa ruuansulatusjärjestelmän päätepistettä seksuaalisten tarpeidensa tyydyttämiseen... pidätkö heitäkin mainitsemasi seksuaalisen suuntautumisen omaavina?

• Anonyymi kirjoitti:

En ole kumpaakaan.

Tuossa on nyt se logistinen ongelma, että Antsuna kirjoittaessaan voi aina sanoa, että tuo ei ole mun viesti. Suosittelenkin rekkautumista.

• Anonyymi

Tuossa on nyt se logistinen ongelma, että Antsuna kirjoittaessaan voi aina sanoa, että tuo ei ole mun viesti. Suosittelenkin rekkautumista.

Hän kyllä väittää tunnistavansa minut ja väittää minua sinuksi.

En anna ylläpidolle puhelinnumeroani, josta syystä en siis rekisteröidy.

• Anonyymi kirjoitti:

Hän kyllä väittää tunnistavansa minut ja väittää minua sinuksi.

En anna ylläpidolle puhelinnumeroani, josta syystä en siis rekisteröidy.

Voi myös kuitata kommenttinsa allekirjoituksella, jos ei halua kertoa firmalle puhelinnumeroaan. Sen tosin pystyy väärentämään.

Olen huomannut, että numeroni toimii yhä, vaikka annoinkin sen ylläpidolle. He antoivat sen sitten takaisin. 😉

• Mun mielestä hyvä ihminen ei ole liikaa oikealla tai vasemmalla. Ei pidä suvaita kaikkia asioita mutta ei myöskään olla herjaamassa kaikessa mamuja vastaan. Tervettä maalaisjärkeä. Vaikka itse sanon niin me välimallin jätkät olemme parhaita.

• Anonyymi

Suvaitsevaisuus tulee hyvin esille tässä ketjussa. 🤣🤣🤣

• Anonyymi

Suvaitsen sen.

• Anonyymi

Ketjusta tuli muutamassa tunnissa p*skatunkio. Harmi!

• Anonyymi

Ateistit laittoi ranttaliksi koska tuli kohti.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ateistit laittoi ranttaliksi koska tuli kohti.

Turha syytellä ketään jos lähtee mukaan kasaamaan p*skatunkiota. Tässä ketjussa on 4-5 hyvää kommenttia, kiitos niistä, loppu onkin sitten täyttä p*skaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Turha syytellä ketään jos lähtee mukaan kasaamaan p*skatunkiota. Tässä ketjussa on 4-5 hyvää kommenttia, kiitos niistä, loppu onkin sitten täyttä p*skaa.

Ateistit sen tekivät. Miksi heille pitäisi antaa aina viimeinen sana?

• Anonyymi

Voitko aloittaja kertoa, miten mainitsemasi "suvaitsevaiset" ovat kommentoimasi vihapuheen kaltaista raivoa kohdistaneet uskovien mielipiteisiin ja arvoihin?

Onko vihapuhetta väittää tutkimusaineistoa esittämättä jonkin tietyn seksuaalisen suuntautumisen omaavien nykypäivän ihmisten syyllistyneen Jumalan tahdon vastaisiin tekoihin joista kerrotaan Raamatussa?

Raamatussa ei nähtävästi jaeta ihmisiä heidän seksuaalisen suuntautumisensa mukaan, eikä edes kerrota ihmisten seksuaalisen suuntautumisen kielteisyydestä.

Yhdistyneiden kansakuntien ihmisoikeuskomitean julkilausuman Tolerance and pluralism as indivisible elements in the promotion and protection of human rights mukaan moniarvoisuus ja suvaitsevuus ovat ihmisoikeuksien erottamaton osa.

Unescon yleiskokouksen 16.11.1995 hyväksymän Suvaitsevaisuuden periaatteiden julistuksen mukaan suvaitsevaisuuteen kuuluu kaikkien ihmisten oikeus:
      - saada pitää vapaasti kiinni omasta vakaumuksestaan, sekä
      -luonnostaan, käyttäytymisensä tai arvojensa puolesta erilaisilla ihmisillä on oikeus elää rauhassa ja olla sellaisia kuin ovat.

Tarkoittaako tuo, ettei kukaan saa väkisin tyrkyttää näkemyksiään toisille.

• Anonyymi

Lue aloitus ihan rauhassa ja ymmärrä lukemasi, äläkä ala heti riehua.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miksi sinun pitää vastata asialliseen kirjoitukseen epäasiallisesti väittämällä "äläkä ala heti riehua"?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Voitko vielä kertoa mikä tekstissäni on sinusta riehumaan alkamista?
        Mielelläni haluaisin ymmärtää aloittajan tarkoituksen siten, kuin hän on sen halunnut ja tarkoittanut ymmärrettävän :)

• Anonyymi

"miten mainitsemasi "suvaitsevaiset" ovat kommentoimasi vihapuheen kaltaista raivoa kohdistaneet uskovien mielipiteisiin ja arvoihin?"

En ole aloittaja, mutta tätä on ihan tutkittukin. Siis suvaitsevaisuutta eri ryhmien välillä ja eri ryhmiä kohtaan. Pari otetta Politicon artikkelista, jossa tehdään meta-analyysia aiheesta:

"Liberals were as discriminatory toward conservative groups as conservatives were toward liberal groups."

"religious and nonreligious have their own particular targets of prejudice."

"..intelligence didn’t correlate with overall levels of prejudice."

"You might think that the mind-expanding enterprise of education would reduce prejudice...it does not."

Lähde: htt**://www.politico.com/magazine/story/2017/05/09/why-liberals-arent-as-tolerant-as-they-think-215114/

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Voitko vielä kertoa mikä tekstissäni on sinusta riehumaan alkamista?
        Mielelläni haluaisin ymmärtää aloittajan tarkoituksen siten, kuin hän on sen halunnut ja tarkoittanut ymmärrettävän :)

Ei mikään, vaan palstan taso on mitä on. 😁

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"miten mainitsemasi "suvaitsevaiset" ovat kommentoimasi vihapuheen kaltaista raivoa kohdistaneet uskovien mielipiteisiin ja arvoihin?"

En ole aloittaja, mutta tätä on ihan tutkittukin. Siis suvaitsevaisuutta eri ryhmien välillä ja eri ryhmiä kohtaan. Pari otetta Politicon artikkelista, jossa tehdään meta-analyysia aiheesta:

"Liberals were as discriminatory toward conservative groups as conservatives were toward liberal groups."

"religious and nonreligious have their own particular targets of prejudice."

"..intelligence didn’t correlate with overall levels of prejudice."

"You might think that the mind-expanding enterprise of education would reduce prejudice...it does not."

Lähde: htt**://www.politico.com/magazine/story/2017/05/09/why-liberals-arent-as-tolerant-as-they-think-215114/

Molemminpuoliselta suvaitsemattomuudeltahan tuo vaikuttaa ihan tällä palstallakin.

Itse näen huolestuttavana asiassa uskovaisten ihmisten tavan värittää Raamatun Kirjoituksia omilla mielipiteillään palvelemaan heidän omia tarkoitusperiään.

Raamatun Sanoja ei mielestäni pitäisi käyttää toisten ihmisten arvosteluun, vaan ainoastaan oman itsemme tarkasteluun ja arvioimiseen. Tällä palstalla vellovat keskustelut eri aiheista kertovat korutonta kieltään millaisia me kaikki kuitenkin viimekädessä olemme.

• Anonyymi kirjoitti:

Molemminpuoliselta suvaitsemattomuudeltahan tuo vaikuttaa ihan tällä palstallakin.

Itse näen huolestuttavana asiassa uskovaisten ihmisten tavan värittää Raamatun Kirjoituksia omilla mielipiteillään palvelemaan heidän omia tarkoitusperiään.

Raamatun Sanoja ei mielestäni pitäisi käyttää toisten ihmisten arvosteluun, vaan ainoastaan oman itsemme tarkasteluun ja arvioimiseen. Tällä palstalla vellovat keskustelut eri aiheista kertovat korutonta kieltään millaisia me kaikki kuitenkin viimekädessä olemme.

>Raamatun Sanoja ei mielestäni pitäisi käyttää toisten ihmisten arvosteluun, vaan ainoastaan oman itsemme tarkasteluun ja arvioimiseen.

Viisasta puhetta. Tätä odotellessa.

• Anonyymi

Heti kun hyväksytte sukupuolivapaan seksuaalisuuden.
      Jos ette itsessänne älkää puuttuko toisten tekemisiin.
      😁

• Anonyymi

Vihervassut hyväksyvät kaikki (pahatkin) asiat kunhan ne eivät ole isänmaallisia ja kristillisiä. Tältä se on näyttänyt näinä vuosina.

• Anonyymi

Kauhea porukka.

• Anonyymi

Voistiko mainita näistä "asiosita" muutaman? Siis näistä "pahoista asioista"? Laita ihan listaa tulemaan. Kiitos.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kauhea porukka.

Pahempia kuin kommarit.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Voistiko mainita näistä "asiosita" muutaman? Siis näistä "pahoista asioista"? Laita ihan listaa tulemaan. Kiitos.

Ei voi, koska niitä ei ole. 😁

• Anonyymi

Eli suvakkien on vain tyydyttävä osaansa ja nautittava seksuaalisesta ahdistelusta ja henkisestä väkivallasta.

• Anonyymi

Olipa taas vihervasemmistolaista väärinymmärtämistä ja uhriutumista. Eihän teitä voi kukaan ottaa tosissaan.

• Anonyymi

Raamatun ilmoitus sisältää täydellisesti sanomansa kannesta kanteen🌐Ps 83:2 Jumala, älä ole niin ääneti, älä ole vaiti, älä ole, Jumala, niin hiljaa. Sillä, katso, sinun vihollisesi pauhaavat, ja sinun vihaajasi nostavat päätänsä. Heillä on kavalat hankkeet sinun kansaasi vastaan, ja he pitävät neuvoa sinun suojattejasi vastaan.
      👁️👂

• Anonyymi

Kaikkea ei tarvitse suvaita, eikä kaikesta tarvitse pitää, mutta kaikkeen voi suhtautua asiallisesti.

• Anonyymi

Ei kaikesta voi eikä tarvitse olla samaa mieltä!

• Anonyymi

Ei ole olemassa vain yhtä tapaa suhtautua asioihin. Asioita voi tarkastella monista eri perspektiiveistä. Uskova katsoo asioita uskostansa käsin ja uskosta osaton usein siltä kannalta, mikä on vallitseva ajan henki.

• >Uskova katsoo asioita uskostansa käsin ja uskosta osaton usein siltä kannalta, mikä on vallitseva ajan henki.

Jälkimmäinen vaihtoehto on ollut mahdollinen vasta lyhyen aikaa, kun aiemmin ajan henkikin oli uskonnon sanelema.

• Anonyymi

Palstan uskovaiset hyväksyvät kaikki synnit mitä itse harjoittavat.

Homous on ainoa synti mistä mekastetaan sillä sitä eivät ole harrastaneet muualla kuin fantasioissa.

• Anonyymi

Homoudesta täälä mekastaa nimim. usko.vainen eri nimimerkeillään ja kirjoittaen ilman nimimerkkiä. Kristityt sen sijaan eivät täällä mekasta homoudesta, vaikka saattavat aihetta koskeviin keskusteluihin osallistuakin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Homoudesta täälä mekastaa nimim. usko.vainen eri nimimerkeillään ja kirjoittaen ilman nimimerkkiä. Kristityt sen sijaan eivät täällä mekasta homoudesta, vaikka saattavat aihetta koskeviin keskusteluihin osallistuakin.

Omissa vaikutuspiireissään vain mekastavat vihamielisesti.
        😁

Ketjusta on poistettu 152 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen

"Y­lei­ses­sä tie­dos­sa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki
      Maailman menoa
      223
      6856
    2. Miksi olet riittämätön kaivatullesi?

Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell
      Ikävä
      144
      2907
    3. Hymysi saa tunteet

Pintaan❤️ jos et tarkoita niin älä tee sitä
      Ikävä
      44
      2357
    4. Kuvaile kaivattusi

ulkonäköä?
      Ikävä
      101
      2237
    5. Aloitetaan puhtaalta pöydältä

Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei
      Ikävä
      238
      2061
    6. Mitkä on ne arvot?

Itselleni särähtää korvaan joka kerta kun kuulen arvoista ja arvomaailmasta. Olen miettinyt paljon, että mikä on se minu
      Sinkut
      232
      1530
    7. Missä näit kaivattusi

ekaa kertaa?
      Ikävä
      87
      1514
    8. Tätä et nähnyt tv:ssä: TTK-voittaja Anssi Heikkilä avautuu suhteesta Linnea Leinoon: "Sie annoit..."

Menikö voitto mielestäsi oikeaan osoitteeseen? Linnea Leino ja Anssi Heikkilä voittivat TTK:n vain 1,2 % erolla yleisöää
      Tanssii tähtien kanssa
      13
      1396
    9. Tavarakirppis lopettaa ilkivallan takia.

Tähänkö on jo Kajaanissa tultu? Onko lasten kuriomuus jo näin pitkällä, ei kait tätä aikuiset tee. Mikä on seuraava j
      Kajaani
      7
      1345
    10. Koulussa opetetaan anaali- ja suuseksiä

"Kirjassa puhutaan varsin suorasukaisesti ”vehkeistä, flirttailusta, suostumisesta ja kieltäytymisestä, nautinnosta sekä
      Maailman menoa
      390
      1319
    Aihe