En vaan tajua mikä järki tässä kaikessa on

Anonyymi

Olin normaali yläasteen alkuun asti, tarkoittaen sitä, että oli jonkinlaisia kavereita ja sosiaalista elämää. Kun putosin porukoista, niin kaikki jäi. Joutuihan sitä yläasteella kiusatuksi, mutta en nyt voi sanoa sen olevan niin iso tekijä kohtalooni. En vaan koskaan oppinut niitä sosiaalisia taitoja, joilla elämässä pärjätään, ehkä juuri siksi koska vietin ne tärkeät teinivuodet täysin yksin. Sitä vaikuttaa varmasti niin oudolta normaalien ihmisten parissa, että valikoituu nälvinnän kohteeksi.

Työelämässä jouduin kiusatuksi ja paloin loppuun. Tästä syystä menivät luottotiedot ja tuli vähän velkaa. Olen aikaisemmin ollut elämässäni neljä vuotta asunnoton koska paloin loppuun ja törttöilin maniassa kaikkia asiat solmuun, mutta eipä tällöinkään mitään apua saanut, voivottelua vain. Nuolin haavojani ja onnistuin työllistymään ja maksamaan velkani pois. Olen siis kokenut elämäni aikana kaksi loppuunpalamista ja molemmissa taustalla kiusaaminen. Varmasti myös yksinäisyys on näytellyt suurta osaa näissä.

Muutama perussairaus löytyy ja varmasti löytyisi iso läjä mt-diagnooseja, jos olisi joskus diagnoosit hankkinut ja päässyt hoidon piiriin tällä saralla. Eläkkeelle ei pääse ja psyyke liian romuna työelämään. Lisäksi perussairaudet rajoittavat. Yritin hakea itselleni apua toisen loppuunpalamisen jälkeen ja sain kaksi juttutuokiota psykiatrisen sairaanhoitajan kanssa. Tällä käsittelyllä olisi ilmeisesti pitänyt toipua kaikesta elämän paskasta, koska kehoitettiin vain palaamaan työelämään. En juo, enkä käytä huumeita. Mutta ymmärrän miksi ihmiset juovat ja käyttävät huumeita.

Ainoat sosiaaliset kontaktini ovat oman perheen parissa. En ole koskaan seurustellut, koska menen niin lukkoon näissä tilanteissa, en vaan pysty toimimaan normaalisti, tunnen suoranaista pakokauhua. Olen miettinyt mistä tämä johtuu ja tullut siihen lopputulokseen, että kyseessä on varmaan joku lapsuuden trauma. Tämä harmittaa koska mahdollisuuksia olisi ollut tällä saralla.

Olen käytännössä ollut täysin yksin ilman kavereita 20 vuotta. Kyllähän tässä vuosien varrella on alkanut kärsimään suoranaisesta ihmispelosta. Ohjeet jota ihmiset antavat tilanteen ratkaisemiseen ovat tyyliin - "mene vaan ihmisten pariin", vähän sama kuin heittäisi neliraajahalvaantuneen laiturilta veteen ja sanoisi ui vaan, se on helppoa.

Olisi edes rahaa tehdä jotain, mutta sitä elää kädestä suuhun. 4-5 kertaa olen hakenut harkinnanvaraista toimeentulotukea ja aina se on evätty. En ole saanut mitään muuta kuin voivottelua osakseni.

Kaikesta huolimatta rakastan elämää, vaikka oma elämäni on täyttä paskaa. Sitä tietää, että mikään ei tule koskaan muuttumaan ja tappaa aikaa. Sitä ajattelee, että pelasi kortit jotka sai, mutta kyllähän tämä on tuskaa, kun elämässä ei ole yhtään mitään. Parikymppisenä ajatteli, että kyllä tämä tästä, mutta kun vuosia tulee mittariin lisää, niin pääkoppa alkaa leviämään lopullisesti. En vaan tajua mikä järki tässä kaikessa on?

12

89

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Tuu mun luo, leivotaan kermapiiras.

• Anonyymi

Vaikka haluaisin ihmisiä tavata ja olla normaali ihminen, niin uskallusta vain ei ole.

AP

• Anonyymi

otat vaan ne sun lääkkeet nii elämäs parantuu. Sulla ku ei ole ittelläs tarpeeks järkee tajuta miten sairas oot. Kaikki muut sen tajuaa joten ota lääkäris määräämät lääkkeet ja voit heti paremmi.

• Anonyymi

Eipä minulle ole mitään lääkkeitä määrätty, eikä mitään diagnooseja tehty.

AP

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eipä minulle ole mitään lääkkeitä määrätty, eikä mitään diagnooseja tehty.

AP

Hae sellaiset.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hae sellaiset.

Joku zombin tasolle lääkitty ihminenhän on ratkaisu? Älytöntä hommaa tämä lääkkeiden tuputtaminen. Hoidetaan vikaa, ei syytä joka sen aiheuttaa.

• Anonyymi

Samaa paskaa mullakin. Olen 36 vuotias ja kaikki polkee paikallaan ja mikään ei tunnu miltään. Töitä ja kaupan kautta kotiin makaamaan ,kavereita ei ole. Hyvänpäivän tuttuja, joihin tutustunut kännissä on mutta ei ne ole oikeita kavereita.

• Anonyymi

No ehkä kuitenkin hakee ne diagnoosit ja lääkkeet? Puhuit myös maniasta.

Diagnoosin kanssa voi ehkä saada sairaslomaa? Ja sen jälkeen kuntoutustukea. Tai päästä eläkkeelle. Voi helpottaa asioita. Ja kontakti avohoitoon.

Mielenterveysporukoilla on myös yhdistyksiä.

Itse olen skitsofreenikko ja mulla on lääkkeet ja koen psykiatrisen hoidon tosi hyväksi ja on auttanut mua paljon. Sitä kautta löytänyt koulutus- ja työkokeilu yms. paikkoja.

Ja meillä on avohoidossa ollut myös erilaisia ryhmiä. Kesäretkiä, jonne voi mennä. Ja siellä kannustetaan menemään paikkoihin ja sosiaalisiin tilanteisiin. Itse olen sosiaalisesti vähän arka myös.

• Anonyymi

Hei, minulla on ympärilläni ihan samassa jamassa olevia ihmisiä! Mielenterveyspalvelut ovat valitettavasti lapsen kengissä täällä Suomessa. Muuten, kirjoitat hyvin ja ilmaiset asiat sujuvasti! Entäs jos panostat kirjoittamiseen?? Kaikkea hyvää sinulle!

• Anonyymi

Näin se menee... ei mene tasan nallekarkit. Halaus sinulle saman laisessa paskassa molemmat rämmitää..

• Anonyymi

En usko mihinkään hoitoihin ja terapioihin. Pitää hankkia työ- tai opiskelupaikka ja edetä sitä kautta. Ihmisten kanssa oleminen voi olla vaikeaa, mutta siinä sivussa kun opiskelee tai on töissä, tulee törmänneeksi ihmisiin ja oltua heidän kanssaan tekemisissä.

• Anonyymi

Kirjoitat tosi hyvin!
        Kaikesta huomaa että sinulla on "potentaalia".
        Sinulla on tervettä itsetuntoa ja yritteliäisyyttä, ja sinä tulet pärjäämään.

Älä lannistu, vaan yritä eteenpäin!

Olen ite yli 70: pinen ja painin samojen kysymysten kanssa.
        Elämä on "välillä huttuu, välillä lettuu".
        Ite oon niin köyhistä oloista, että et ees ymmärrä, mutta täällä sitä vaan kukitaan!

On kesä ja lämmintä, meillä kaikilla on oma usko mennä eteenpäin ja luoda oma onnemme!

Luo sinä onnesi!
        Sinä oot kykenevä siihen!

Iso hali minulta ja oikein kunnon onnenpotku!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 617
      10481
    2. 24h Kirppis

Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?
      Jämsä
      10
      2639
    3. Suomessa eletään liian pitkään

"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy
      Maailman menoa
      222
      2114
    4. Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain

Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja
      Joensuu
      23
      1933
    5. Näyttääkö kaivattusi

Miten hyvältä ❤️
      Ikävä
      72
      1120
    6. Sun ulkonäkö on

Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.
      Ikävä
      49
      1114
    7. Olen niin haaveillut

Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo
      Ikävä
      59
      979
    8. Oletko koskaan

Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?
      Sinkut
      77
      929
    9. 170
      925
    10. En voi ottaa

Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.
      Ikävä
      43
      872
    Aihe