"Kansalaisilla on oikeus hätäkeskuksen palveluihin asuinalueestaan riippumatta."
Edellä mainittu lause on totta, mutta vain Suomen laissa. Todellisuudessa hätäkeskus ei lähetä kovinkaan helposti apua pienituloisten asuinalueille.
Kaunkohan hätäkeskuksen virheitä ja suoranaista välinpitämättömyyttä katsotaan sormien läpi?
Esimerkkejä erään pienituloisen alueen tapauksista ja hätäkeskuksen ratkaisuista:
- Sairaskohtaus, jossa potilaana iäkäs henkilö.
Ratkaisu: Hätäkeskuspäivystäjä ei suostunut lähettämään apua kuultuaan osoitteen. Potilaalle saatiin onneksi nopeasti taksi.
- Kännikaraokea kerrostalon pihalla. Asiasta ilmoitettu noin klo 3:30, jolloin tilanne oli kestänyt noin 4 tuntia.
Ratkaisu: Hätäkeskuspäivystäjä sanoi lähettävänsä apua, mutta varmisti vielä osoitteen. Kuultuaan osoitteen, päivystäjä muutti mieltään. Vastaus oli "Ei me SINNE *** lähetetä poliisia jokaisen tapauksen vuoksi." (***alueen nimi jätetty pois)
- Narkomaani oli tunkeutunut erääseen asuntoon ja käynyt käsiksi asukkaisiin. Tämän jälkeen hän jäi asuntoon ja uhkasi tappaa toisen asukkaista.
Ratkaisu: Hätäkeskuspäivystäjä vastasi vain, että "Taasko ***:ssä ?
(***alueen nimi jätetty pois) ja katkaisi puhelun. Uudelleen soitettaessa soittajaa uhattiin rikosilmoituksella, jos asialla vielä vaivataan hätäkeskusta. Lopulta naapureista kerätty porukka heitti häirikön ulos.
Hätäkeskus ei palvele pienituloisia veronmaksajia.
Anonyymi
0
75
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Häiriköinti
Sinä joka rälläsit viime yönä aamuun klo. 00 :04 koulun pihassa ja pitkin kyliä. Rekkari ylhäällä. Terv. Kerrostalon as973674Askanmäessä Huippu esitys
Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna313190- 583155
- 612945
Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)642807Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.652755On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle632494Pohdinttavaksi
No siis, saiko yrityksen toimitusjohtaja potkut vaiko älysi ihan itse jättää nimellisen tittelin ettei maine enää enempä802311- 452152
- 692148