C-paperit armeijasta

Anonyymi

Olen 27-vuotias mies ja olen kärsinyt 12-vuotiaasta asti masennuksesta ja kroonistuneesta ahdisteneisuudesta. Olen kokenut elämmässäni 2 kpl n. 3-4 vko psykoottista jaksoa, jossa olen nähnyt visualiisia harhoja, kuten kadulla kulkevia ihmisiä ja hahmoja, joiden olen tiedostanut olevan harhoja ja jotka eivät ole olemassa.

Vaihdoin aluksi siviilipalvelukseen välttääkseni aseellisen palveluksen ja saadakseni sitä kautta vapautuksen palveluksesta. Siitä huolimatta olen lääkäreiden mielestä kuulemma A-kelpoinen mies, jolla ei pitäisi olla fyysisiä, henkisiä tai psyykkisiä esteitä palveluksen suorittamiseen. Kaverini ovat saaneet vapautuksia ihottuman tai penikkataudinkin perusteella. Tuntuu käsittämättömältä että joudun vuodesta toiseen taistelemaan tämän perkeleen instituution kanssa palveluskelpoisuudestani, vaikka se omasta mielestä ei ole lähellekkään sopivaa.

Onko ainut vaihtoehtjo hakeutua takaisin aseelliseen palvelukseen ja heittää jotkut sekopää kortit pöytään vai mikä tässä enää auttaisi? Kyllästytttää kun ei ole voinut vielä tässäkään vaiheessa suunnitella elämää hirveästi eteenpäin pakollisen palveluksen vuoksi. En ole hullu tai sekopää, mutta kärsin edelleen mahdollisuudesta psykoottisiin kohtauksiin uupumuksen ja ahdistuneisuuden vuoksi. Kutsuntalääkärit eivät ole tästä välittäneet, joten miten saisin tämän asian taottua jonkun asiasta vastaavan päähän, että en taida olla kykenevä plavelukseen?

3

59

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kuulostaa kyllä aika rajulta. Tuttavani sai vapautuksen 18-vuotiaana masennuksen perusteella, tosin tiedän myös skitsofreenisen kaverini päätyneen armeijaan kaikista väittelyistään huolimatta. Hän kyllä poistuis sieltä jo muutaman päivän sisällä, koska oli selkeästi "hullu".

    • Anonyymi

      Huomio.

      A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A10 ja B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 ja Ö kirjaimeen saakka, ja numeroihin 1 - 10. Kaikki aakkosten kirjaimet siis käytössä.

      Paras palveluskelpoisuus luokka on Ö10. A1 ollessa huonoin.

      Harhoja et näe tässä, todellisen maailman, pelissä.

      Ostakaa R-kioskilta 11 verkon, sähköinen katselulaite, jolla näkyy yksinkertainen näkymättömyys.
      Koko 10 senttiä korkeus, leveys 15 senttimetriä. Muitakin kokoja on katselulaitteeseen.

      Hulluna itseään pitävät paranevat R-kioskilta ostettavassa 10 kertaisessa sähkösuojassa. ja peseytyvät sähköpesurissa jonka voi ostaa R-kioskilta.

      Tietokoneita voi ostaa R-kioskin kautta.

      Kysykää vaan R-kioskilta.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1776
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1679
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      15
      1480
    4. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1164
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1163
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      5
      1151
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1116
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1111
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      6
      1099
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1084
    Aihe