Miten olette selättäneet haluttomuuteen ongelmat, jos vaiva on miehellä lähtöisin fyysisistä ongelmista. Mieheni sairasti kivessyövän ja oikea kives poistettiin. Sädehoidon aikana sai kaksi pissatulehdusta ja urologin mielestä eturauhanen tulehtu myös.
Mieheni on siis nykyään terve syövästä, aikaa vajaa vuosi kun sädehoidot loppuivat.
Ongelmaksi on jäänyt ennen niin ihanan ja aktiivisen seksielämän loppuminen melkein kokonaan. Mieheni häpeää itseään todella paljon. Ei siis ottanut proteesia, kun urologi ei suositellut. Olen yrittänyt sanoa että on edelleen se sama ihminen johon rakastuin ja ettei puuttuva kives minua haittaa. Suuseksiä en saa enää antaa kun häpeää alakertaansa, toki antaa kyllä suuhoitoa minulle.
Lisäksi joudun nykyään tekemään kaikki aloitteet, kunn mieheni itseluottamuksen takia ei uskalla. Lisäksi itseäni häiritsee kovasti että kun panemme ja yleensä minä saan ensin mies haluaa lopettaa kesken. Sanonut että se tulehtuneen eturauhasen takia siemensyöksy tekee joskus tosi kipeää ja että mielummin lopettaa kesken kaiken. pelkää että se tuleminen sattuu.
Oon aika neuvoton asian suhteen ja se on alkanut vaivaamaan suhdettamme. Ja tiedoksi, en aio pettää enkä jättää miestäni. Hänet olen rinnalleni halunnut ja hänet haluan rinnallani pitää. Mutta neuvoja haluaisin kuulla, tai vaikka saman läpi käyneitä kuinka selvisitte.
miehen haluttomuus
8
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Yleensä tulehtunut eturauhanen tarvitsee purkautumista.Urologit suosittelee yhdyntöjä jos miehellä on eturauhasvaivoja.Tiedän kokemuksesta että rakastelu on parasta hoitoa prostata vaivoihin.
- Anonyymi
Huomenta. Saattaa olla näin. En oikein osaa sanoa, mieheni ei ottanut minua mukaan lääkäriin kun sen vaivan vuoksi kävi. En siis ihan tiedä sen ongelmista muuta kuin että ottaa kipeää tuleminen ja pelkää sitä tosi paljon.
Niin siis ilmeisesti toinen kives toimii normaalisti, ja lääkärin mukaan lapsen saannille ei sen puolesta ole estettä.
Hän on aina ollut vähän hiljaisempaa sorttia avautumaan ongelmista, siinä mielessä hyvinkin vanhanaikainen ajatusmaailma. Toisaalta taas kyllä hän minulle tunteitaan näyttää ja kehuu ulkonäköä ja kuinka rakastaa yms. mutta nämä alapään asiat taitaa miehille olla melko arkoja aiheita jos siellä on ongelmia.
Kivessyövän aikana olin mieheni mukana lääkärissä, vaikka aluksi ei olisi halunnut ottaa mukaan. Sain vakuutettua että se on yhteinen ongelma joka kohdataan yhdessä.
Suurin ongelma taitaa olla se henkinen puoli. Mies kun tuntee todella suurta häpeää vehkeistä kun sieltä puuttuu kives, on sanonut ettei tunne itseään mieheksi ja itsetunto ihan maassa. Meni tosi kauan, yli puoli vuotta että uskalsi näyttää edes leikkaus alueen. Moneen kertaan piti luvata etten naura hänelle, vaikka ei ikimaailmassa olisi tullut mieleen.
- Anonyymi
Aina enemmän sattuu mitä kauemmin pitää taukoa.Nyt vaan mies nussimaan sii
- Anonyymi
Kymmenisen vuotta sitten vaimo sairastui syöpään hekvetin rankat hoidot ja pitkä ketju leikkauksia. Sain rumnutuksesta takaisin täysin erilaisen naisen jonka kanssa menin naimisiin. Seksielämä loisti poissaolollaan. Kävimme läpi kaikki vaiheet mitä vaan voi olla. Pariterapiat ja eron partaalla jne. Olen seissyt hänen vierellään nämä vuodet. Seksielämä ei koskaan palautunut ennalleen eikä palaudu, sen olen myöntänyt. Hoidellaan asialliset asiat kotona ja lysti pidän muualla. En sano, että teillä tulisi menemään näin, mutta valitettavan usein se näin menee. Mitä aikaisemmin sen asian myöntää itselleen, sen helpompaa sen kanssa on.
En tunne asiasta minkäänlaisia tunnontuskia. Miksi minun pitäisi tuhota oma elämäni toisen haluttomuuden takia? En näe siihen mitään syytä. Meidät opetetaan pienestä pitäen siihen, että on vain yksi parisuhde ja se on pyhä. Ja paskan marjat sanon mä. En uskalla prosentteja sanoa, mutta aika suuri osa niin miehistä kuin naisista soittelee aika-ajoin toista viulua, toiset satunnaisesti, toiset säännöllisesti. Ja miksi - kun kotona ei ole seksiä tai se ei ole tyydyttävää. Vieraan kanssa saa silloin kun on sovittu ja ihan mitä haluaa.
Tämä ei varmaan auta sinun asiaasi suoraan, tässä vain tää mun 10v kokemus aiheesta.
Hae seksi sieltä mistä saat. Se ei vähennä rakkautta miestäsi kohtaan.- Anonyymi
Ei suhteemme ole seksitön. Mieheni kyllä tyydyttää oikein hyvin tarpeeni, siitä ei ole kiinni.
Voisitteko sanoa että pystyisitte nauttimaan seksistä jos toinen pelkää laukeamista ja häpeää kehoaan? Vaikka nautin seksistä kyllä toisen pelot ja muut traumat haittaavat myös minua, seksi on yhteinen asia ja tuo on minun mielestäni yhteinen ongelma. Kyllä minun seksuaalisiin tarpeisiini kuuluu se, että voin tuottaa toiselle orgasmeja ja nähdä hänen nauttivan.
Totta kai minä mietin mitä voin tehdä esimerkiksi laukeamisen suhteen. Haluaisin mielelläni ottaa suihin, jos silloin ei ottaisi kipeää. Harmi ettei hän enää halua suihinottoa, koska häpeää puuttuvaa kivestään.
- Anonyymi
Olen käynyt yhden pariskunnan luona tyydyttämässä rouvaa miehensä luvalla, hän istuskelee toisessa huoneessa ja joskus tulee katselemaan ja nauttii siitä, että vaimo nauttii...
- Anonyymi
Avaajalla on hyvin terve ja rakentava lähestymistapa.
Miehen ei tuollaisen läpikäymisen jälkeen tulisi jäädä yksin pohtimaan ja murehtimaan tilannetta, vaan tulisi saada teveydenhoidon puolelta kuuntelua ja lisätukea ... hoitaneiden lääkäreiden taholta ja mahdollisesti vielä hyvän seskiterapeutin taholta, jotta pääsee tilanteen yli ja eteenpäin.
Myös jokin vertaistukiryhmä voisi olla hyvä juttu, sillä toisten saman läpikäyneiden miesten kanssa aiheesta voi olla helpompi keskustella.
Vaikka fyysisesti toipuu, niin psykologisesti / henkisesti taakka on edelleen läsnä ja siihen hänen tulisi saada tukea ja apua.
Kivesproteesi voisi saada tuntemaan itsensä enempi aiemmalta.
Kannattaa myös hakea netistä infoa siitä mitkä kaikki luonnolliset menetelmät ja ravintoaineetkin voivat edesautaa e-rauhasen tulehduksen kanssa ja mitkä ovat haitaksi. Tietty terveen kriittinen kannattaa olla, sillä joukossa voi olla marginaalisesti myös puoskariosaston metodeja.
Kuitenkin säännölliset purkautumiset ovat e-rauhasen terveydelle eduksi.
Muistaakseni akuutin tulehduksen aikaan e-rauhasen terapeuttinen hieronta voi olla haitaksi (?), mutta en ole aivan varma, sillä lukemastani on niin pitkä aika.
Ps. Tämä avaus olisi kannattanut laittaa tuonne "mieskunto" -osiolle, sillä tähän osioon tämä hukkuu melko nopeasti.
Ehkäpä uusi avaus sinne ja linkkin mukaan tähän ketjuun.- Anonyymi
Nuo terapiat on täyttä hevon paskaa. Vaimon kanssa ravatttiin niin kunnallisen kuin yksityisetkin puolen terapioissa jonkin aikaa sairauden jälkeen. Jollei oma lanttu kestä ja kasaa itse itseään, olet ihan omillasi. Kunnan tehtävä on hoitaa sairas terveeksi ja työelämään takaisin maksamaan veroja, ei panemaan.
Toisekseen vuosi on lyhyt aika siitä toipumiseen. Menee useampi vuosi varmaan vielä eli turha sitä hoppuilla, kyllä se siitä paranee jos on parantuakseen, ellei, vastaukseni olikin tuossa jo yllä.
Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu126941Rakastan sinua
Enkä halua enkä aio sinua satuttaa. Satuttaisin samalla itseäni. Olet ihana mies ja olen pahoillani kuinka sinua kohteli37877Kun viimeksi tapasit kaivattusi
Kasvokkain ( ei netti, varmuudeksi vielä tarkennan), jännittikö? Jos, miten se ilmeni? Huomasitko jännittikö kaivattuasi47829- 54721
Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus50721Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva143714Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e32693Leppäskän tarratoimikunta kävi Suviseuroussa haastamassa riitaa!
Voiko enää törkeämmin häiritä uskovien juhlia? https://www.kirkkojakaupunki.fi/-/tarratoimikunnan-aktivistit-kokivat-sy187660Ootko sä oikeasti sinkku?
Kun oot aina yksin tuol kylil, kyl mä susta naisen ottasin jos saisin luvan😳😘🔥42656Mitä Raamattu opettaa samaa sukupuolta olevien avioliitosta 4.0
Edelliset kolme ketjua tuli täyteen joten jatketaan keskustelua. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että homoseksuaali136655