Oululaisten naisten pöljyys

Nimetön

Tässä jo toisessa ketjussa pohdittiin sitä, miksi nimenomaan Oulussa naiset baareissa tuntuvat olevan jotenkin yksinkertaisia, lapsellisia ja heiltä tuntuu puuttuvan yleissivistystä.

Olen lukuisia kertoja käynyt työmatkoilla eri puolella Suomea ja matkoihin kuuluu luonnollisesti myös se, että yrittää tutustua ennakkoluulottomasti paikkakunnan ihmisiin. Oulussa olen käynyt kymmeniä kertoja ja usein olen halunnut piipahtaa näissä Oulun baareissa silloin, kun työmatka ajoittuu viikonlopun tienoille.

Mulle tullaan yleensä baarissa aika helposti juttelemaan, koska näytän ehkä sellaiselta helposti lähestyttävältä. Enkä tietenkään sinkkumiehenä ole siitä huonoa tykännyt. Kuitenkin, lähestulkoon aina ensimmäisen 15 minuutin aikana keskusteluavauksen jälkeen olen huomannut, että tytöllä ei henkistä kapasiteettia riitä esim. keskustella harrastuksista, ajankohtaisista asioista, pop-musiikista, elokuvista tai muista asioista, jotka liittyvät esim. yleissivistykseen.

En ole sellainen mies, joka menee baariin iskemään naisia sänkyyn. Joskus sellaista on tullut tehtyä, mutta arvoni ovat vähän toisenlaiset. Nimenomaan Oulussa kun haluaa jutella kivannäköisenkin naisen kanssa jotain vähän fiksumpaa, he alkavat muutaman minuutin päästä vain pyörittää silmiään huuli pyöreänä drinkki kädessään, kuunnellen ihmetellen minun juttujani, kun kuitenkin jonkun on yritettävä pitää keskustelua yllä. Huomatkaa, että näissä kaikissa tapauksissa nainen on itse tullut juttelemaan minulle.

Tarkoittaako tämä oululaisten naisten toiminta sitä, että he tulevat juttelemaan minulle pelkästään seksi mielessä vai siitä, että oululaiset miehetkin ovat baareissa "yhtä pöljiä" ja tytöt sitten hämmentyvät, kun joku puhuu oikeasti asiaa jostain???

Vai tarkoittaako tämä sitä, kuten eräs entinen oululainen työkaverini täällä Espoossa kommentoi, että Oulussa asuu todella paljon lähihoitajaksi, sairaanhoitajaksi ja muiksi hoitsuiksi opiskelevia ja opiskelleita sinkkunaisia, jotka ovat kotoisin pikkupaikoista kuten Utajärveltä, Temmekseltä, Muhokselta, Posiolta, Ranualta, Haukiputaalta jne. Ja kuulemma näiden paikkakuntien kasvatit usein ovat henkisesti vähemmän intellektuelleja.

Oli miten on, joku syy täytyy olla siihen että Oulussa nimenomaan baareissa useimmat naiset ovat jotenkin "yksinkertaisen" oloisia.

-Saku-

58

10026

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • SakuEspoo

Saku tässä... Unohdin rekisteröidä nimimerkin mutta minä siis kirjoitin tuon edellisen pohdinnan...

• jirzy

Oon ihan samaa mieltä sun kanssa että useimpien oululaisten naisten kanssa pääsee lähinnä sänkyyn, jos ylipäätänsä se nainen sattuu kiinnostamaan. Kävin Helsingissä viikko sitten ja siellä naiset jotenkin on persoonallisemman näköisiä, ehkä osaavat jotenkin meikata paremmin vai johtuuko se, että etelässä on laajempi geenikirjo. Ja ehdottomasti oululaiset naiset vois ostaa ne vaatteensa muualtakin kuin Raksilan Prismasta tai Citymarketista.

Otsikkoon liittyen aika monet muijat Oulussa tuntuu tykkäävän enemmän mennä tanssimaan humppaa ja valsseja. Erityisesti yli kolmekymppiset maaltatulleet.

• mun mielestä

Joo oot kait sitten ite pyöriny jossain vanhempien naisten suosimissa kapakoissa. Ite käyn Tervahovissa ja oon jutellu aika fiksuja monenkin likan kanssa. Ja oon siis 26v kundi.

• hilipiä

Joo.... on nää muijat täälä aika yksinkertasia.

Muta jos sulle ei siitä huolimatta lohjennu piirakkaa nii en voi ku nauraa makiasti !!

xDDDDDDDDD

Toisaalta... Muijat saattaa lisäksi esittää hiukan yksinkertaista ettet tuntisi itseäsi kovin vieraaksi.

Ja... kaikkihan täälä "palvovat" etelänpellejä.

xDDDDD

• SakuEspoo

Hain ihan asiallista keskustelua enkä ihan tuollaisia kommentteja. Ensinnäkin, en ollut hakemassa "piirakkaa" Oulusta vaan olen jopa ajatellut, että jos työmatkoillani mukavaan naiseen törmään - vaikka sitten Oulussa, voisin ihan hyvin kuvitella asuvani siinä kaupungissa jos tyttö ei halua tänne etelään muuttaa. Töitä kyllä sieltä saan.

Toiseksi, en usko selitykseesi että oululaiset naiset haluavat "miellyttää" ja "palvella" "etelänpellejä". En yleensä ensimmäiseksi mene kertomaan, että olen Espoosta ja vain käymässä Oulussa, koska moni voisi säikähtää jo pelkästään siitä. Toiseksi, miten niin "palvella" ja "miellyttää"???

Ihmettelen vain oikeasti sitä, että monissa muissa kaupungeissa, esim. Tampereella, olen istunut parikin tuntia saman neitokaisen kanssa baaritiskin nurkilla ja puhunut esim. elokuvista tai jostain tietystä biisistä, joka sattuu juuri soimaan - tai sitten vaikka päivän kuumimmasta uutisesta.

Oulussa tällaista ei vaan jostain syystä ole tapahtunut.

• SakuEspoo
        SakuEspoo kirjoitti:

Hain ihan asiallista keskustelua enkä ihan tuollaisia kommentteja. Ensinnäkin, en ollut hakemassa "piirakkaa" Oulusta vaan olen jopa ajatellut, että jos työmatkoillani mukavaan naiseen törmään - vaikka sitten Oulussa, voisin ihan hyvin kuvitella asuvani siinä kaupungissa jos tyttö ei halua tänne etelään muuttaa. Töitä kyllä sieltä saan.

Toiseksi, en usko selitykseesi että oululaiset naiset haluavat "miellyttää" ja "palvella" "etelänpellejä". En yleensä ensimmäiseksi mene kertomaan, että olen Espoosta ja vain käymässä Oulussa, koska moni voisi säikähtää jo pelkästään siitä. Toiseksi, miten niin "palvella" ja "miellyttää"???

Ihmettelen vain oikeasti sitä, että monissa muissa kaupungeissa, esim. Tampereella, olen istunut parikin tuntia saman neitokaisen kanssa baaritiskin nurkilla ja puhunut esim. elokuvista tai jostain tietystä biisistä, joka sattuu juuri soimaan - tai sitten vaikka päivän kuumimmasta uutisesta.

Noniin nyt varmaan saan nenälleni sulta: Et käyttänyt sanoja "palvella" tai "miellyttää". No, en kyllä oikein usko sitäkään että naiset siellä meitä "etelänmiehiä" palvookaan. Jos palvoo, niin oletko sinä sitten kateellinen siitä? Itse en hae palvontaa vaan ihan fiksua, älykästä ja kaunista naisseuraa. Tosiaan omiakin ajatuksia sillä naisella voisi olla... Mutta ei ehkä sitten Oulusta kannata etsiä???

• kokoko
        SakuEspoo kirjoitti:

Koska olet fiksu, on aivan loogista, että sinusta toiset ihmiset vaikuttavat aivokapasiteettinsa puolesta hieman "vajavaisilta." Mukavuutesi, fiksuutesi, hellyytesi ja komeutesi häkellyttää naisia. Sinun tulee antaa heille aikaa löytää itsesi eikä paljastaa koko kadehdittavaa olemustasi kerralla; sellainen kun valitettavasti pistää useimpien taviksien pään lopullisesti sekaisin.

• hilipiä
        SakuEspoo kirjoitti:

Noniin nyt varmaan saan nenälleni sulta: Et käyttänyt sanoja "palvella" tai "miellyttää". No, en kyllä oikein usko sitäkään että naiset siellä meitä "etelänmiehiä" palvookaan. Jos palvoo, niin oletko sinä sitten kateellinen siitä? Itse en hae palvontaa vaan ihan fiksua, älykästä ja kaunista naisseuraa. Tosiaan omiakin ajatuksia sillä naisella voisi olla... Mutta ei ehkä sitten Oulusta kannata etsiä???

... sarkasmia. ("kaikkihan täällä "palvoo" etelänpellejä")

...mutta ehkäpä heittäydynki hiukan kuupommaksi seurassasi ja selitän tuon sinulle. ;)

• Katri_82
        hilipiä kirjoitti:

... sarkasmia. ("kaikkihan täällä "palvoo" etelänpellejä")

...mutta ehkäpä heittäydynki hiukan kuupommaksi seurassasi ja selitän tuon sinulle. ;)

Jätkä munas itsensä täydellisesti. Oli muka olevinaan fiksua ja älykästä mutta ei tajunnut yksinkertaista juttua. xDDD

Saa siinä sitten ihmetellä, että mistä löytyisi tasoistaan naisseuraan.

Mäkään en ois erehtynyt noin huonolahjaiseen mieheen. Jos oisin... niin äkkiä oisin esittänyt vielä sitäkin tyhmempää ja sit livistänyt älykkäämpään seuraan.

• SakuEspoo
        Katri_82 kirjoitti:

Jätkä munas itsensä täydellisesti. Oli muka olevinaan fiksua ja älykästä mutta ei tajunnut yksinkertaista juttua. xDDD

Saa siinä sitten ihmetellä, että mistä löytyisi tasoistaan naisseuraan.

Mäkään en ois erehtynyt noin huonolahjaiseen mieheen. Jos oisin... niin äkkiä oisin esittänyt vielä sitäkin tyhmempää ja sit livistänyt älykkäämpään seuraan.

Kuulepas Katri,

Tulin juuri kotiin ja luin näitä palstan juttuja. Sinun vastauksesi pisti silmään erityisesti siitä syystä, että väitit minua heikkolahjaiseksi ja tyhmäksi (no et ehkä juuri noilla sanoilla), mutta itse osoitit vastineellasi oman tyhmyytesi kirjoittamalla puhdasta skeidaa minusta.

Jos olisit lukenut tarkemmin tarinani, olisit varmasti huomannut, että en ole ollut Oulun baareissa naisia hakemassa sänkyyn vaan nimenomaan etsimässä juttuseuraa. Joku väitti, että se olisi muka taktiikkani mutta ei todellakaan ole! Tiedän varsin hyvin sen, että pk-seudulla on pintaliitoa siinä missä Oulussakin näyttää olevan - mutta suhteellisesti sitä pintaliitoa Helsingissä on vähän enemmän. Yritäpä nyt sitten olla jossain Kaarle XII:ssä (Kalle, suosittu sinkkujen yökerho Helsingissä) ja hakea jotain juttuseuraa. Munaahan ne naiset siellä aina hakevat (pahoillani suorasta kielenkäytöstä!).

Kuvittelin tosiaan, että Oulussa olisi vähän autenttisempia ja aidompia naisia - myös baareissa. Olen pahoillani, jos provosoiduit viestistäni - itselläni oli pelkästään vain hyvä ajatus löytää joku hengenheimolainen.

Ehkäpä en jatkossa Oulusta mitään hae.

• Syvä kuin..
        SakuEspoo kirjoitti:

Kuulepas Katri,

Tulin juuri kotiin ja luin näitä palstan juttuja. Sinun vastauksesi pisti silmään erityisesti siitä syystä, että väitit minua heikkolahjaiseksi ja tyhmäksi (no et ehkä juuri noilla sanoilla), mutta itse osoitit vastineellasi oman tyhmyytesi kirjoittamalla puhdasta skeidaa minusta.

Jos olisit lukenut tarkemmin tarinani, olisit varmasti huomannut, että en ole ollut Oulun baareissa naisia hakemassa sänkyyn vaan nimenomaan etsimässä juttuseuraa. Joku väitti, että se olisi muka taktiikkani mutta ei todellakaan ole! Tiedän varsin hyvin sen, että pk-seudulla on pintaliitoa siinä missä Oulussakin näyttää olevan - mutta suhteellisesti sitä pintaliitoa Helsingissä on vähän enemmän. Yritäpä nyt sitten olla jossain Kaarle XII:ssä (Kalle, suosittu sinkkujen yökerho Helsingissä) ja hakea jotain juttuseuraa. Munaahan ne naiset siellä aina hakevat (pahoillani suorasta kielenkäytöstä!).

Kuvittelin tosiaan, että Oulussa olisi vähän autenttisempia ja aidompia naisia - myös baareissa. Olen pahoillani, jos provosoiduit viestistäni - itselläni oli pelkästään vain hyvä ajatus löytää joku hengenheimolainen.

Ehkäpä en jatkossa Oulusta mitään hae.

Oletko kenties ajatellut että baari ei ole se paras paikka etsiä syvällisempää jutteluseuraa. Varmasti sieltä syvällisemmän keskustelutaidon omaavia löytyy mutta baariinhan tullaan yleensä pitämään hauskaa ei syvällisiä juttelemaan.

• Beach-Castle

Vai että et etsi naisia sänkyyn??? Etsit siis vain fiksuja keskusteluntaitoisia naisia??? Anna mun kaikki kestää! :))))))

Tuohan on vain sun taktiikkasi saavuttaa naisessa luottamus ja sitten kaataa se sänkyyn - eikös niin?? Pitäiskö vaihtaa taktiikkaa, ehdotat niille muijille suoraan että kiinnostais kiksauttaa niitä ja jos ne vielä sen jälkeen tykkää susta, eiköhän ne ala avautua muissakin merkeissä!

• Ellun kana

ME OULULAISET NAISET EI OLLA NIIN HELEPPOJA TAPPAUKSIA KUIN SÄ VITTU LUULET!!!!

Tulkitse tuo ihan miten haluat!

• Jukkis Linnanmaalta

Itse olen huomannu et oululaiset naiset eivät tykkää jos mies on liian itsevarma itsestään. Etenkin ulospäinsuuntautuneita miehiä ne monesti luulee homoiksi. Ja se on tietenkin täyttä skeidaa. Oululaiselle naiselle sun pitää olla totaalinen arvoitus, mahdollisimman ujo ja mielellään pukeutua arkivaatteisiin, jotta ne uskaltaa lopulta tulla juttelemaan. Kyllä tää on tosiaan vähän juntti mesta tässä mielessä, täytyy sanoa... :( No, ei mun kotikaupungissa Tampereella oo sen helepompaa ollu... :)

• -Simo-

Ootko sä tosissas että oululaiset naiset on niin tyhmiä että ne luulee hyvinpukeutuneita jätkiä homoiksi????????????????!!!!!!!

Itse mielelläni pukeudun siististi ja mulla on mielestäni tyylisilmää, oon saanut naista aika helposti baarista kuin baarista eikä kukaan oo kyllä luullu homoksi!

• kate jackson
        -Simo- kirjoitti:

Ootko sä tosissas että oululaiset naiset on niin tyhmiä että ne luulee hyvinpukeutuneita jätkiä homoiksi????????????????!!!!!!!

Itse mielelläni pukeudun siististi ja mulla on mielestäni tyylisilmää, oon saanut naista aika helposti baarista kuin baarista eikä kukaan oo kyllä luullu homoksi!

Mitä väärää on olla homo?

• Elina28v
        kate jackson kirjoitti:

Mitä väärää on olla homo?

Mielestäni homoudessa ei ole mitään väärää. Useimmat fiksut miehet Oulun baareissa ovat osoittautuneet homoiksi. Tosin niihin törmäsi aiemmin lähinnä Huikassa, jota ei enää ole. Becksussa en ole käynyt!

• nelivitonen
        Elina28v kirjoitti:

Mielestäni homoudessa ei ole mitään väärää. Useimmat fiksut miehet Oulun baareissa ovat osoittautuneet homoiksi. Tosin niihin törmäsi aiemmin lähinnä Huikassa, jota ei enää ole. Becksussa en ole käynyt!

en siis oo nelivitonen iältäni vaan kakskasi mut olin nelivitosessa. piti vaan kommentoida sulle että homous on sairautta! Nyt on vaan joku trendi olla homo ku se on jotenkin kai tyylikästä kato vaik sitä sillä silmällä ohjelmaa!?

• Haukiputaalainen

Miten ihmeessä se sun frendis voi väittää että maalta Ouluun muuttaneet naiset olisivat jotenkin vähemmän intellektuelleja kuin Oulussa syntyneet???

Itse olen alunperin Simosta ja nykyjään asun Haukiputaalla ja ainakin itse mielestäni kaikki mun kaverit ollaan fiksuja ja menossa yliopistoon lukemaan.

Itse oon just lukemassa lääkiksen pääsykokeisiin ja tosiaan kyllä seuraan leffoja ja uutisia ja nuorisoradiokanavien musaa.

• etelän varis

Luin näitä vastauksia ja nauratti, eihän ihmistä tee viisaaksi se, että on menossa lukemaan jonnekkin yliopistoon, vaan ihmisen tekee viisaaksi se miten sitä viisautta ja lukeneisuutta käyttää.

• minämieminämie

Simolaisethan on kaikkiist pahimpia...

• on ihan arsesta
        minämieminämie kirjoitti:

Simolaisethan on kaikkiist pahimpia...

Oon seukannu yhen Simolaisen kanssa sorry oon nyt kännissä mut sanon vaan sen että pahimmat tulee kärsämäeltä eli sieltä jostain nelostien varrelta etelästä.

• ite oon
        on ihan arsesta kirjoitti:

Oon seukannu yhen Simolaisen kanssa sorry oon nyt kännissä mut sanon vaan sen että pahimmat tulee kärsämäeltä eli sieltä jostain nelostien varrelta etelästä.

Ite oon kempeeleestä etelästä ja oon samaa mieltä että kärsämäkeläiset on kyllä syvältä mutta pahimmat muijat oulussa on kyllä ollu iiläisiä.

• Jari Koskelasta

Kyllä oululaiset muijat mitä baareissa näkee aika tyhmiä ovat. Mut tunnen kyllä muutaman ihan fiksunkin baarien kautta, mut ne opiskelee yliopistossa. En tiiä niistä lähihoitajista...

• Kari

Uskomatonta... Mittaatteko te fiksuuden sillä opiskeleeko lähihoitajaksi vai lääkäriksi...???

• Oulu-maan

No yleensä ne yliopistossa opiskelevat ovat juuri niitä "huulipyöreänä" katsovia kanoja baareissa jotka eivät ymmärrä mistään mitään säälittää jotenkin tämänkaltaiset tytöt, onko heillä elämää vai mikä siinä on kun ne menevät just kaavan mukaan; pari paskanjauhaista juttua jätkältä ja sit sänkyyn sen näköisenä että sama kuin olisi pumpattava seuralaisena.

• Jaa jaa.. Missäs baareissa näitä seksiin taipuvaisia naaraita sitten on?
        Itse ihan komeana miehenä kun joskus bongaan naisia "sänkyyn" mielessä niin tuntuu kyllä monesti että on huono metsästys tuuri..vai näkyyköhän se päällepäin jotenkin jonain ominaisuutena kun on haku päällä? ken taitava tän tietää??

• hoitsu

(Vai tarkoittaako tämä sitä, kuten eräs entinen oululainen työkaverini täällä Espoossa kommentoi, että Oulussa asuu todella paljon lähihoitajaksi, sairaanhoitajaksi ja muiksi hoitsuiksi opiskelevia ja opiskelleita sinkkunaisia, jotka ovat kotoisin pikkupaikoista kuten Utajärveltä, Temmekseltä, Muhokselta, Posiolta, Ranualta, Haukiputaalta jne. Ja kuulemma näiden paikkakuntien kasvatit usein ovat henkisesti vähemmän intellektuelleja.)

oiskohan niin että me hoitajat ollaankin paljon viisaampia huomaamaan että ettei ks. pintaliitäjien kanssa kannata ruveta jutustelemaan... ja eikös ravintolaan tulla rentoutumaan eikä pitämään mitään ns. puheita pitämään.... en minäkään tule ravintolaan sivistämään itseäni... ja miten olikaan sanonta moni kakku päältä kaunis...

• and sucher it gets

Mitenköhän se nyt olisi... Kävisikö päinsä sellainen teorianpoikanen että oululaiset viisaammaat naispuoliset yksilöt eivät vain kiinnostu teistä siihen pisteeseen asti että jaksaisivat tulla juttusille? tai että he eivät edes jaksa vaivautua baareihin missä nykyään näkyy vain alle 20-vuotiaita... Ja voihan se olla niinkin että fiksuimmat on jo varattu. Tuntuu vain oudolta että yllättäen suuri joukko älyllisesti vajaavia naaraita ilmestyy/muuttaa/syntyy juuri samaan kaupunkiin ja näin muuttaa keskiarvoa älykkyydessä. On niitä naisia muuallakin kuin baarissa...

• tullista tullut

Sanoit haluavasi aiheesta asiallista keskustelua. Mielestäni on aika vaikea kuvitella asiallista keskustelua ihmisen kanssa, jonka lähtökohtana on kaverilta kuultu "totuus", että Oulun ympäryskunnista tulevat ovat "henkisesti vähemmän intellektuelleja".

Ylipäätänsäkin annat itsestäsi aika typerän kuvan avaamalla tälläisia yleistyksiä pursuavan keskustelun.

Toivottavasti fiksut oululaisnaiset osaavat (vastaisuudessakin) varoa moista etelän pölijää.

(Huom! En ole lähihoitaja, enkä kotoisin Oulun ympäryskunnista.)

• akateemikko

Osa yliopistossa opiskelleista ja valmistuneista naisista on todella ylimielisiä. Ilmeisesti he luulevat, että yliopistosta valmistuminen tekee heistä jollain lailla älykkään. Asian huomaa todella joistakin naisista. Sitten kun rupeaa juuri heidänkaltaisiltaan kyselemään jotain hyvinkin yksinkertaista asiaa, he eivät tiedäkään mitään johtuen heidän puutteellisesta yleissivistyksestään. Suosittelen teille, arvoisat naiset, ettei itseään kannattaisi liikaa kehuskella.

• ravintolasta

Tietty riippuu missä ravintoloissa olet seikkaillut Oulussa käydessäsi ja joissain "kiertää kehää" ns.vakio kiertopalkinnot joilla on tarkoitus saada juomat miehen kukkarosta ja jos on tarpeeksi komea niin sitten myös petiin.Niin ja mies maksaa taksin!Ja tuliaisen vievät sitten housuissaan...
      Itse en taas jaksa heittää legendaa jos miehen aivokapasiteetti käsittää vaan sanat:auto,naiset ja työ.

• naenen?

Minä vaan halluun kyssyy että ookko nää naenen joka tään kommentin laitoit?

• se sama
        naenen? kirjoitti:

Minä vaan halluun kyssyy että ookko nää naenen joka tään kommentin laitoit?

Olen nainen...Ja kommenttini ei sit perustu kateuteen tai vihaan heitä kiertopalkintoja kohtaan vaan jopa sääliin heitä ja heidän uhreiksi/tartunnankohteiksi joutumisesta.Mut hupinsa itse kullekkin sallittakoon jos tollanen tuo heille hyvän fiiliksen...

• Joku ihimine isolla iillä

Saku kuule sun pittäis vähän muuttaa taktiikkaasi! Oululaiset naiset (jotkut) ovat kiinnostuneita etelän pelleistä tai muuten hyvin pukkeutuneista miehistä, mutta toisaalta ei meitä kiinnosta baari-ympyröissä syvällisiäkään puhua koska ollaan tultu pitämään hauskaa ja välttämättä ei haluta kauhian syvällisiä puhua baarissa. Niitä ehitään puhua sitten muualla????

• Jonne Tuirasta

Mä yritin iskeä tänä iltana naista Kaarlesta, siksi tähän aikaan kirjoittelen kun en saanut. En ollu kyllä mitenkään tyrkky mut en oo kyllä rumakaan. Sama juttu joka kerta. Missä ne tositarkoituksella seuraa hakevat naiset pörrää nykyään? Mistä saa Oululaista naista????? Siis sellaista älykästä naista tarkoitan???

• Heidi

Ylä- vai alakerrastako yritit naista iskeä? Ylhäällähän ei ole kuin kikattavaa nuorisoa, joten sieltä tuskin onnistuu. Alhaalla meitä älykkäitä naisia tapaa aina silloin tällöin!

• Nuukkia

Olen ajatellut itse aika paljon tätä oululaisten naisten ongelmaa: Eli he käyvät kyllä baareissa ja osaavat näennäisesti bailata. Mutta jos vähän tarkemmin katsotaan sitä touhua, selvästi huomaa kuinka vähän maailmaa nähneitä ne oululaiset naiset oikeasti ovat.

Itse olen alkuperäinen oululainen, Tuirassa syntynyt. Opiskelin Oulun lyseossa ylioppilaaksi ja jäin syntymäkaupunkiini opiskelemaan dippa-insinööriksi. Kuitenkin seurustelin opiskeluaikojen alussa yhden helsinkiläistytön kanssa ja tein 60ov Dipolissa. Sitten homma meni puihin ja jatkoin täällä. Opiskeluvaihdossa olen ollut pari kertaa ja matkustelen aika paljon.

Useimmat lukioaikanani luokallani olleet naiset tajusivat lähteä Tampereelle tai Espooseen opiskelemaan. Nyt kadun kovasti sitä, etten itse tajunnut jäädä etelään, koska olen huomannut sen että etelässä on rennompi meno, ollaan avarakatseisempia ja kiinnostuneempia ympärillä tapahtuvista asioista.

Entiset luokkakaverini, jotka jäivät Ouluun opiskelemaan, ovat pääasiassa pyörineet Linnanmaan, Kaijonharjun ja kotinsa ympärillä. Jokunen on ehkä käynyt Madetojan salilla kuuntelemassa Oulun kaupunginorkesterin konsertteja, jokunen ehkä käynyt jossain taidegalleriassa... Mutta he ovat jämähtäneet tähän kaupunkiin eivätkä taida edes paremmasta tietää mitään.

Väittäisin, että jos oululaisia naisia pöljiksi väitetään, selitys löytyy rohkeuden puutteesta. Ei uskalleta poiketa normeista eikä varsinkaan panna vastaan vanhemmilleen. Täällä on tosi paljon ihmisiä, joiden vanhemmat kahlitsevat lapsensa kotona opittuihin arvoihin ja jopa kiristävät lapsiaan, jotta pysyisivät kuosissa.

No tämä oli vain mun ajattelua.. Sorry, jos ajatus harhaili vähän... Nyt nukkumaan!

• ????

Nuukkia??? Siis ootko sä Nokialla töissä? Mitä vitun huumoria toi on? Oot vissiin ite homo??!

• hehehehehe
        ???? kirjoitti:

Nuukkia??? Siis ootko sä Nokialla töissä? Mitä vitun huumoria toi on? Oot vissiin ite homo??!

oot vissiin kännisä???

• Nainen

Mie oon Oulusta ja mie oon pölöjä. Juu'u. Mie pelkään polliisiaki ja rouskutan jellonien häntiä. Jaa'a. Mulla on käsissä paljon känsiä. Juu'u.

• ja kännissä

...mutta oli pakko vaan vastata tähän sun viestiin ennenku meen nukkuun. Mitä ***tua sä oikein odotat baareista??????? Eihän baareihin mennä muuta ku ottaan häppää ja pitään hauskaa! Jos sä haluut intellektuelleja naisia, niin laita sinne city.fi:hin tai tänne treffipalveluun joku ilmoitus. En oo koskaan oulun baareissa ensimmäisenä alkanu puhumaan naisten kanssa muusta kuin musasta mikä sillä hetkellä soi ja jos nainen miellyttää silmää niin isken sen sitten sänkyyn. Jos vielä seuraavana aamuna tuntuu että kiinnostaa niin sitte voi puhua jotain muutakin.

• jirzy

Ensinnäkin, Oulun lääkiksessä opiskelevat naiset ovat useimmiten yrittäneet päästä etelän lääketieteellisiin tiedekuntiin, mutta ei ole pisteet riittäneet. Niinpä he sitten pyrkivät toisena vuonna Ouluun, johon on vähän helpompaa päästä. Ja sen jälkeen kusi nousee päähän. Ja tämä pätee nimenomaan näihin uusio-oululaisiin.

Ei osata puhua mistään muusta kuin että "musta tulee lääkäri - koska sä valmistut diplomi-insinööriksi?" ja sitten höpötetään vaan siitä kuinka upeita ja mahtavia ne lääkisläiset ovat. Ja kuinka **ttu menestyviä sitä sitten halutaan olla tulevaisuudessa ja tienataa rahaa.

Sanalla sanoen: Oululaiset lääkisläiset naiset ovat itseriittoisia, omahyväisiä nirppanokkia joiden pitäis oikeesti kasvaa aikuisiksi!

Tosi wannabe-porukkaa sanon minä!

• finnhunk

Tässä vähän huvittuneena olen lukenut tämän keskustelun etenemistä. Heitäpä nyt kaikki ennakkoluulot pois ja seuraavan kerran kun menet sinne Ouluun, olet vain oma itsesi. Älä odota mitään sen enempää kuin odottaisit täällä pk-seudullakin.

Olen itse joskus asunut Oulussa opiskeluaikoinani ja voin vakuuttaa sinulle, että oululaiset ihmiset ovat yhtä autenttisia tai epäautenttisia kuin missä tahansa muuallakin Suomen kaupungeista. Varmasti täällä Helsingin suunnalla olet yhtälailla ääliöihin törmännyt, joten ei Oulu ole mitenkään poikkeus siitä säännöstä.

Silloin kun Oulussa asuin, törmäsin siellä erittäin fiksuihin ja syvällisiinkin ihmisiin - siis ihan baareissa. On täysin omasta itsestä kiinni, mitä sieltä löytää. Pahinta on mennä kapakoihin liiallisilla ennakko-odotuksilla ja asenteella.

Ja btw, jos joku vanha oululainen tuttu luki tämän vastineeni - otapa yhteyttä! :)

• ettei sitte olis sellanen tapahtunu että porukka ei jaksa ahkeran opiskeluviikon jälkeen puhua henkeviä baarissa?

ja kannattaa mennä sinne baariin hakemaan järkevää juttuseuraa kun kaikki on kännissä ku mitkäki.....mutta mistäpä minä mitään tiedän.

• Satu

Jumituinpa lueskelemaan tämän ketjun loppuun, ja täytyy sanoa, että keskustelun taso ei päätä huimaa.

Missä baareissa olet Saku naisten kanssa keskustellut, niin ja minkä ikäinen olet, eli minkä ikäiset naiset sinua lähestyvät?

Olen joskus itse baarissa ollessani kuunnellut parikymppisten "naisten" juttelua, ja täytyy sanoa, etten yhtään ihmettele, jos ne jutut eivät jaksa täysijärkistä miestä kiinnostaa. Mutta jos kyseessä ovat vanhemmat naiset, niin sitten ihmettelen vähän enemmän.

Itse olen jonkin verran ylikolmekymppinen nainen, ja älykäs keskustelu olisi baarissa tervetullutta, kun tuntuu ettei täällä päin miehetkään osaa keskustella muusta kuin jääkiekosta tai formuloista.

Älä lannistu, kyllä tästäkin kaupungista älykkäitä naisia löytyy varmasti kaikista ikäryhmistä (niistä nuoremmistakin :)).

• Santtu_vm77

Oon ite törmänny ihan samaan ilmiöön. Oululaiset muijat yleensä on vaan munaa hakemassa tai sit bailaavat tyttöjen kesken. Just ne lähihoitajat. Yleensä kun suunsa avaavat, niin ei kauhean älykästä tekstiä sieltä tuu.

• Varokaa

Olen semmosen huomannu että oululaiset naiset supattavat baareissa aika paljon keskenään näkemistään kundeista. Ja tiedän monta parturia ja esim. ravintolassa työtä tekevää oululaista naista, jotka juoruilevat asiakkaista näiden selän takana.

Minusta tuo on kans pöljää toimintaa ja on varmaan sieltä maalta opittua, mistä ovat kotosin.

• roilainen

Nyt Saku on siirtynyt Rovaniemen sivuille samoine tarinoineen! Ja monellako palstalla lienee on käynyt jo tarinoimassa aiemmin. Että jätetäänpä omaan arvoonsa tämä herra, joka näköjään yrittää vain provosoida ihmisiä tällaisiin älykkyyskeskusteluihin.. =)

• Ei täysi

Kukaan täydessä järjessään oleva heteromies ei voi milloinkaan naisesta sanoa noin ala-arvoisesti, joten tällaisen täyty olla täysin poikkeava ja vinksahtanut yksilö, eli sellainen mulkunkalistelija toista mulkkua vasten, siis täysi HINTTI ,, HYI hyi ja vielä kerran hyi sanoo Lanttu-Leena/Ravintola päällikkö!
      Tuollaisia on nähty aivan liikaakin!

• Jarkko

"- Kaikenlainen röyhistely miehen puolelta on ällöttävää enkä jaksa kovin kauan kuunnella juttuja, joissa mies kehuu itseään; oli aiheena sitten hänen työsaavutuksensa, uusi iso autonsa, kallis trooppinen lomamatkansa tai kuinka usein/kuinka monta naista mies onkaan ehtinyt kaataa elämänsä aikana. Usein tällainen itsensä röyhistely tarkoittaa myös sitä, että ilta kuluu miehen monologia kuunnellessa, ja niin miehet kuin naiset tietävät, että kuuntelijoiden kannalta jatkuva monologi on järjettömän tylsää eikä takuulla nosta kenenkään pisteitä seuralaisen silmissä."
      Tämä teksti löytyi mtv3:sen sivuilta, jostain sieltä.

• MaaritK

Oli tainnut kertoja kuunnella liiakseen Sakun ja Sakun kaltaisten miehien juttuja.

• black...rose

Aika ilkeästi sanottu ja yleistetty. Eiköhän Oulussa ole muitaki naisia kun vaan nuo lähihoitajat, luulis melkein että enemmän tuolta yliopistolta löytyy hyvin koulutettuja humanistityttöjä. Mutta ehkä se vaan tykkäät tietyn tyyppisistä tytöistä, eli siis vähän tyhmemmistä blondeista tai ehkä sellaset vaan hakeutuu sun seuraan. Meeppä seuraavan kerran jutteleen jollekkin joka ei niin nätti ookkaan tai ei ainakaan sellanen perinteinen pikku beibe joita jossain Hotissa tai SASsissa varmasti kiertää, ehkäpä pään sisältäkin sitten jotain löytyis. Kun kaikkea ei aina löydy samassa paketissa, kylläpä ite ainakin tiedän ison läjän tyttöjä jotka tällästä keskustelua osaa pitää yllä ja olenpa itekkin yks heistä mutta ei kai meidän ulkonäkö sitten herralle riitä. Että mietippä vähän.

• Kaunis nainen

Kuiva äijä...

• nannukkaN

Oletko tosissasi tuota mieltä?
      Sinulle on varmaan sitten tullut baarissa juttelemaan ihan väärät naiset, sillä, jos minulla olis mahdollisuus saada kuvailemaasi miesseuraa baarista, voisin olla ihan tyytyväinen, sillä ei minullakaan tosiaankaa mielessä ole mikään sexi ensimmäisenä ja voi olla ettei muukaan.
      Sinulla oli yksinkertaisia ajatuksia yleistävästi oululaisista naisista, en hyväksy:(

• Lepa

..tai sitte sulla on vaan niin vitun huonot jutut että nainen kuolee tylsyyteen ja toivoo kaikessa hiljaisuudessaan katoavansa sen drinkkinsä taakse.

• helmin

Ite olen kuule just tällänen pikku paikkakunnlata ja olen lähihoitaja.. Oiskin Oulussa sellasta baaria jossa ensinnäkin kuulis toisen puheen tai sellasia miehiä jotka puhuis asiaa. Tai kun lähtee bilettään niin haluaa varmasti olla huoleton kun töissä niitä huolia on(mielenterveys- ja päihdehoitaja olen)Ei voi ammattinsa puolesta ainakaan kovin aliälyinen olla..!
      Ehkäpä teillä vain ei ole koskaan natsannu! onhan se aika tyrkkyä alkaa kertomaan ittestään tai ainakin tulee sellanen olo että mikäköhän itserakas tuo on.. Pohjoisen tytöt ei välttämättä tykkää utelusta, tarkemmin kun tutustuu niin varmasti keskustelua syntyy.. Harvempi täällä perse ojossa baarissa viuhtookaan paitsi ehkä pikkutyttö baareissa.
      Kantsis varmaan olla vähän avarakatseisempi!!
      Iällä ja kypsyydelläkin on paljon merkitystä.
      Itsekkin VAIN 20-vuotias mutta avioliitossa ja lapsi.
      Ehkäpä voit vain matkustella eteläsuomessa jossa tapaa vain intellektuelleja ja kultturisteja joilla on paljon tyhjiä mielipiteitä ja hurjasti yleissivistystä! Baarit harvoin ovat sivistyneitä paikkoja aloittaa kunnon keskustelu!!
      Kaikkien oululaisten lähihoitaja retkujen puolesta!!

• Warthog

Saku taitaa olla fasisti/kokoomuslainen , kun kerran pikkupaikkakunnilta tulevat kaikki "epäintellektuellit". Ja kyllähän ne yksinkertaiset lajitoverinsa baareissakin tunnistavat.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et siis vieläkään

Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k
      Ikävä
      53
      2434
    2. Hyvä että lähdit siitä

Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖
      Ikävä
      29
      1817
    3. Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa

Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt
      Maailman menoa
      73
      1511
    4. Olisitko mies valmis?

Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me
      Ikävä
      266
      1420
    5. Mitä haluat sanoa kaivatullesi?

Onko ikävä? Milloin näitte viimeksi?
      Ikävä
      138
      1230
    6. Yritin saada

Vastauksia mutta et voinut olla rehellinen ja kaiken kannoin yksin. Halusin kovasti ymmärtää mutta en voi enää ymmärtää.
      Ikävä
      13
      990
    7. Kronikat..

Mikä hele… on tää yks kronikat mikä suoltaa facessa kaikkea julkaisua ja AINA samoista firmoista imatralla??? Eikö ne mu
      Imatra
      11
      983
    8. vieläkin sanoa voin...

💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos
      Ikävä
      23
      978
    9. Nainen, mulla olisi sulle pari vinkkiä

Kerro vain ongelmasi niin annan siihen vinkin. :/
      Ikävä
      65
      965
    10. Onko vielä

mahdollista nähdä?
      Rakkaus ja rakastaminen
      68