Subarun omistaminen

Anonyymi

Kuinka teillä Subarun omistajat on varaa ajella Subarulla, näillä bensan hinnoilla, 8-12l/100km?

72

2809

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Helposti. Omani vie 6,9L/100km.

      • Anonyymi

        Ajatko koskaan yli 60km/h?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ajatko koskaan yli 60km/h?

        120km/h on maksimi Suomen teillä. Ajan kympin sen yli. Tyydyttikö vastaus?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        120km/h on maksimi Suomen teillä. Ajan kympin sen yli. Tyydyttikö vastaus?

        Subarun bensakoneet kuluttaa kaikkien testien mukaan 120 km h nopeudessa yli 12 l / 100 km.
        Joten tuo 6.9 on totta tasamaalla ja 60 nopeudessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Subarun bensakoneet kuluttaa kaikkien testien mukaan 120 km h nopeudessa yli 12 l / 100 km.
        Joten tuo 6.9 on totta tasamaalla ja 60 nopeudessa.

        Sen hetkiset testit. mitä autoilla yleensäkään ajetaan testeissä, eivät kerro auton moottorin pitkäaikaisesta kulutuksesta yhtään mitään. Olen nyt itse kolmannen Subarun omistaja peräkkäin jo vuodesta 2014, ja nyt allani olevan XV:n kulutus on normaalissa ajossa 6,9L/100, ja Edellisen Outbackin kulutus oli 7.4/100km Ajan toki nopeusrajoituksien mukaan, ja siitä vielä kympin yli, vaikka mittari valehteleekin vain sen 3 km/h. Mutta kiihdytän valoista kuitenkin niin, että mahdollisimman moni muukin pääse niistä samoista vihreistä, ennen kuin se punainen taas syttyy. Ei siis ole ainakaan mikään kulutus minulle ongelma, Menen vaan sinne eräämaahan helvetin paljon paremmin, millä ei millään saksalaisella tehoturbolla ole mitään asiaa! Siihen tarkoitukseen on Subaru tehty.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Subarun bensakoneet kuluttaa kaikkien testien mukaan 120 km h nopeudessa yli 12 l / 100 km.
        Joten tuo 6.9 on totta tasamaalla ja 60 nopeudessa.

        Olet siis omien lehdistä saatujen tietojesi kanssa pelkkien testien varassa, mitä tulee todellisuuteen. Itse pääsen kuitenkin nopeusrajoituksia noudattamaaklla tehtaan ilmoittamiin kulutuksiin ilman mitään pinnistelyjä, Pääsetkö sinä sillä saksalaisohjuksellasi samaan edes ilman pihistelyjä? Ohittelet tietenkin apinan raivolla kaikkia muita, mutta perillä ollaaan kuitenkin ihan samaan aikaan. Pitääkin aina kysyä tässä vaiheessa, että kumpa on se tärkeämpi tavoite liikenteessä. Apinan raivolla melskaaminen, ja ohitteleminen, vai rauhallisesti samaan aikaan eteneminen, ja samaan aikaan perille pääseminen? Siinäpä sinulle miettimistä tähän sunnuntai illan ratoksi. Vanhempiesi helmoissahan elelet toki tänä päivänäkin. Kokemusta kun on vain omasta syntymästä. Ei mistään muusta.


    • Anonyymi

      Eihän se kulutus ketään perikatoon vie, vaan ajomäärä.

      Jos ajat nissan micralla 100tkm vuodessa niin palaa siinäkin rahaa.

      Jätä turhat ajelut vähemmälle jos kauhistuttaa.

      • Anonyymi

        Aina tulee jossain se raja vastaan kuinka paljon voi ajoja vähentää.
        Tein sen subarulla, mutta sekään ei riittänyt niin piti vaihtaa nykyaikaiseen hybrid autoon niin kulutus puoliintui. Myös käyttömaksut, vakuutus, ja huoltokulut lähes puoliintui.
        Ei ole enään taval työläisellä varaa ajella subarulla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aina tulee jossain se raja vastaan kuinka paljon voi ajoja vähentää.
        Tein sen subarulla, mutta sekään ei riittänyt niin piti vaihtaa nykyaikaiseen hybrid autoon niin kulutus puoliintui. Myös käyttömaksut, vakuutus, ja huoltokulut lähes puoliintui.
        Ei ole enään taval työläisellä varaa ajella subarulla.

        ... toivottavasti hybridiäsi ei tarvitse korjata ikinä...


    • Anonyymi

      Mä en tule poistumaan koskaan asfaltoidulta alueelta. Sanna Marin hoitaa elämäni kustannukset. Itse en osaa sitä tehdä. Siksi aina sosialistipuolue SDP!

      • Anonyymi

        ...vuoden 2008 Outbackkini (2.5l) kuluttaa kesäkeleillä maantieajossa: 7-8l/100km ja talvella nastoilla 8-9l/100 km ja kaupunkiajo talvella menee 9.5-10l/100km ... mielestäni ihan kohtuu lukemat farmari-nelivetoiselle-automaatille! Ikääkin autolla on ja ajettu 260 tkm

        Mielestäni SINUN kannattaa ostaa auto sen sijaan, että säikyt niiden kulutuslukemia nettiä selailemalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ...vuoden 2008 Outbackkini (2.5l) kuluttaa kesäkeleillä maantieajossa: 7-8l/100km ja talvella nastoilla 8-9l/100 km ja kaupunkiajo talvella menee 9.5-10l/100km ... mielestäni ihan kohtuu lukemat farmari-nelivetoiselle-automaatille! Ikääkin autolla on ja ajettu 260 tkm

        Mielestäni SINUN kannattaa ostaa auto sen sijaan, että säikyt niiden kulutuslukemia nettiä selailemalla.

        Mielestäni kannattaa hankkia ihan omakohtaisia kokemuksia useistakin automerkeistä, ja niiden kulutuksista, kuin nojata joihinkin autolehtien toimittajien valheellisiin, sen hetken koeajolla nähtyihin monitorikulutuksiin. Mitään manuaalisesti mitattuja kulutuksiahan nuo Autolehtien toimittajien ilmoittamat kulutukset kun eivät ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ...vuoden 2008 Outbackkini (2.5l) kuluttaa kesäkeleillä maantieajossa: 7-8l/100km ja talvella nastoilla 8-9l/100 km ja kaupunkiajo talvella menee 9.5-10l/100km ... mielestäni ihan kohtuu lukemat farmari-nelivetoiselle-automaatille! Ikääkin autolla on ja ajettu 260 tkm

        Mielestäni SINUN kannattaa ostaa auto sen sijaan, että säikyt niiden kulutuslukemia nettiä selailemalla.

        Yllättävän paljon saat sinäkin polttoainetta palamaan Outbackissasi. Itse pääsen koko ajan 7,4L/100km Kulutukseen. Mutta eihän minulla toki olekkaan kaasupolkimessa sellaista On/Off asentoa, vaan íhan portaaton kaasupoljin....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ...vuoden 2008 Outbackkini (2.5l) kuluttaa kesäkeleillä maantieajossa: 7-8l/100km ja talvella nastoilla 8-9l/100 km ja kaupunkiajo talvella menee 9.5-10l/100km ... mielestäni ihan kohtuu lukemat farmari-nelivetoiselle-automaatille! Ikääkin autolla on ja ajettu 260 tkm

        Mielestäni SINUN kannattaa ostaa auto sen sijaan, että säikyt niiden kulutuslukemia nettiä selailemalla.

        No jos ei osaa ajaa taloudellisesti isolla moottorilla, niin sitten ei vaan osaa. Nuo älyttömät Kulutuksesi kun ovat vain sinun lompakostasi pois, ei onneksi minun!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No jos ei osaa ajaa taloudellisesti isolla moottorilla, niin sitten ei vaan osaa. Nuo älyttömät Kulutuksesi kun ovat vain sinun lompakostasi pois, ei onneksi minun!

        Se kertoi rehelliset todelliset kulutukset.

        Tosi pätkäajossa talvella 100km syö varmasti 2.5L bensakone ja tuo massa vielä enemmän. Moottori syö kylmänä niin paljon enemmän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se kertoi rehelliset todelliset kulutukset.

        Tosi pätkäajossa talvella 100km syö varmasti 2.5L bensakone ja tuo massa vielä enemmän. Moottori syö kylmänä niin paljon enemmän.

        No niin niin. Jos et osaa ajaa taloudellisesti, niin sitten et osaa. Minä osaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se kertoi rehelliset todelliset kulutukset.

        Tosi pätkäajossa talvella 100km syö varmasti 2.5L bensakone ja tuo massa vielä enemmän. Moottori syö kylmänä niin paljon enemmän.

        Talviajossa pääsen alle seitsemään litraan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mielestäni kannattaa hankkia ihan omakohtaisia kokemuksia useistakin automerkeistä, ja niiden kulutuksista, kuin nojata joihinkin autolehtien toimittajien valheellisiin, sen hetken koeajolla nähtyihin monitorikulutuksiin. Mitään manuaalisesti mitattuja kulutuksiahan nuo Autolehtien toimittajien ilmoittamat kulutukset kun eivät ole.

        ... Outbackkini on elämäni 14:s auto ja toinen Subaru ...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yllättävän paljon saat sinäkin polttoainetta palamaan Outbackissasi. Itse pääsen koko ajan 7,4L/100km Kulutukseen. Mutta eihän minulla toki olekkaan kaasupolkimessa sellaista On/Off asentoa, vaan íhan portaaton kaasupoljin....

        ...vuoden 2008 Outbackkini onkin jo vanha - kuten mainitsinkin ... kattotelineet on melko usein paikallaan ... ihan normaalikiihdytykset liikenteessä ja ohittaessa ... tuon se vie, enkä pidä sitä pahana kulutuksena.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No jos ei osaa ajaa taloudellisesti isolla moottorilla, niin sitten ei vaan osaa. Nuo älyttömät Kulutuksesi kun ovat vain sinun lompakostasi pois, ei onneksi minun!

        ... vuoden 2008 Outbackkini kuluttaa normiajossa tuon.
        Joskus olen muutaman tankillisen ajellut pihistellen, mutta liian stressaavaa se oli.

        NIIN ja 98:a kuluu vähemmän kuin 95:ta - testattu on useita peräkkäisiä tankillisia samoilla ajoilla tässä vuosien saatossa.
        Nuo ilmoittamani kulutuslukemat on 98:lla ajettu - kaikkiin voi laittaa öbaut 0.5-0.6 litraa enemmän jos ajelee 95:lla.

        Olen edelleen sitä mieltä, että ihan Ok kulutus. Kaverin samaa ikäluokkaa oleva Volvo v70 imee enemmän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Talviajossa pääsen alle seitsemään litraan.

        ...Outbakkini onkin vm 2008 ja ajelen läpi talven nastoilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ...Outbakkini onkin vm 2008 ja ajelen läpi talven nastoilla.

        mulla on kanssa 2008, diesel, ei kuluta mitään, kone sano poks


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        mulla on kanssa 2008, diesel, ei kuluta mitään, kone sano poks

        ... voi harmi - nuorempana minullakin meni kiertokangin laakeri saab96:sta.
        ... nykyinen Outbackkini on kuitenkin toiminut moitteetta.

        ... mihin autoon sijoitit?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ... voi harmi - nuorempana minullakin meni kiertokangin laakeri saab96:sta.
        ... nykyinen Outbackkini on kuitenkin toiminut moitteetta.

        ... mihin autoon sijoitit?

        noissa on se ero, että fordin vee nelosessa ei ollut tyyppivikana kiertokangen laakeri ongelmaa

        subarun dieseleissä sen sijaan on sellainen kiusallinen ongelma että kampparin laakeri pyörähtää ja sitten se onkin menoa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        noissa on se ero, että fordin vee nelosessa ei ollut tyyppivikana kiertokangen laakeri ongelmaa

        subarun dieseleissä sen sijaan on sellainen kiusallinen ongelma että kampparin laakeri pyörähtää ja sitten se onkin menoa

        ... mutta 96:ssa saikin vaihteiden kanssa olla tarkkana - kuten muistat? - eikä ovilukot juurikaan pelanneet minun, saatikka tuttavan autossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        noissa on se ero, että fordin vee nelosessa ei ollut tyyppivikana kiertokangen laakeri ongelmaa

        subarun dieseleissä sen sijaan on sellainen kiusallinen ongelma että kampparin laakeri pyörähtää ja sitten se onkin menoa

        ... niin vielä sen verran vielä, että tuo 96:n olikin kolmanneksi paras Talviauto - heti näiden Subarujen jälkeen!


        Sellaista automallia EI KANNATA ostaa, missä on tyyppivikoja -- MIKÄS se sinun automerkkisi onkaan? - en siis mallia kysy!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ... mutta 96:ssa saikin vaihteiden kanssa olla tarkkana - kuten muistat? - eikä ovilukot juurikaan pelanneet minun, saatikka tuttavan autossa.

        ovien lukot ei jätä tielle, eikä aiheuta 8000 euron laskua...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ovien lukot ei jätä tielle, eikä aiheuta 8000 euron laskua...

        ... mikäs se sinun auton merkki olikaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ... mikäs se sinun auton merkki olikaan?

        Ei minun autoni omistaminen tee siitä suparusta yhtään sen parempaa autoa.

        Keskity aiheeseen joka on suparu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei minun autoni omistaminen tee siitä suparusta yhtään sen parempaa autoa.

        Keskity aiheeseen joka on suparu.

        ...keskityn tietysti omaan Subaruuni. Joskus kaipaan 96:sta.

        Sinulla ei siis vielä autoa ole, noh ehkä ehdit ostaa sellaisen merkin, minkä jossain mallissa ei ole tyyppivikoja.

        Hyvää tuossa uusimmassa Outbackissa on se, että niissä ei ole mitään sähkö/hybridi-härpäkkeitä - niistähän ei ole kuin riesaa vikaantuessaan.

        Ehkä viiden vuoden kuluttua vaihdan nykyiseen käytettyyn sellaiseen. On ehkä elämäni viimeinen auto samalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se kertoi rehelliset todelliset kulutukset.

        Tosi pätkäajossa talvella 100km syö varmasti 2.5L bensakone ja tuo massa vielä enemmän. Moottori syö kylmänä niin paljon enemmän.

        2.5 turbo 280hv neliveto vie tiellä sen 8.5l/100km ja lyhyttä pätkää kaupungissa ,näyttää 17l/100km . Pumpusta kuitenkin rahalla vielä saa .


    • Anonyymi

      Vain köyhät ja ahdasmieliset miettivät kulutusta.

      • Anonyymi

        20eur viikko mennyt. Hyvä nelivetoinen auto, mukava käyttää talvellakin. Vetää kärryä.


    • Anonyymi

      En tiedä miten ajatte, mutta minä 1,4 dieselilläkin vien enemmän polttoainetta kuin vaikkapa 8 litraa satasella. Moottori pysyy puhtaana kun kierrokset ovat aina yli 4000 ja välillä käy bensakonessa 8000-9000.
      Bensiimoottorissa 8000-9000 laulaa niin kauniisti.

    • Anonyymi

      Uuden 2.5l Outbackin ” KULUTUS 8,6 l/100 km 95E CO2-PÄÄSTÖT 193 g/km” Jos nämä ovat ilmoitetut arvot niin 1-1,5l saa näihin ainakin lisätä todellisuudessa eli turha väitellä että joku vanha outbackin lintta kulkisi vähemmällä.. Sama kuin vanhalla bensa Volvolla ajava kehuisi Essolla että 5,9l vie satasella..

      • Anonyymi

        ... totta! Ja täytyy muistaa, että autoilun päästöt ovat hyvin pieni osa Suomen päästöistä!

        Niistä päästöistä on vaan jankutettu meille niin paljon, että autoilusta on tullutkin SUURIN syntipukki päästöjen suhteen!


        Tähän aivopesuun on mennyt huomattava osa tästäkin kirjoittajakunnasta.


      • Anonyymi

        Jos saat tuon verran kulumaan bensaa satasella, niin sehän on vain sinun lompakostasi pois, joten miksi jatkat edelleen täällä melskaamistasi? Me oikeat Subarun omistajat kyllä tiedämme sen absoluuttisen totuuden kulutuksista. Se taas EI ole sinun pussistasi pois you know?....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos saat tuon verran kulumaan bensaa satasella, niin sehän on vain sinun lompakostasi pois, joten miksi jatkat edelleen täällä melskaamistasi? Me oikeat Subarun omistajat kyllä tiedämme sen absoluuttisen totuuden kulutuksista. Se taas EI ole sinun pussistasi pois you know?....

        Jos lasket rahapussin sisälmyksiä niin olet hakoteillä laskemisesi kanssa.

        Polttoainekustannus on vain luokkaa 40% kokonaiskuluista, riippuen toki ajomääristä.

        Jos siis haluat edetä halvalla, älä laske subarun kulutusta vaan laske sen arvonalenemaa.
        Parhaat mallit menettää 95% arvostaan 10 vuodessa, se on minun mielestäni paljon se.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos lasket rahapussin sisälmyksiä niin olet hakoteillä laskemisesi kanssa.

        Polttoainekustannus on vain luokkaa 40% kokonaiskuluista, riippuen toki ajomääristä.

        Jos siis haluat edetä halvalla, älä laske subarun kulutusta vaan laske sen arvonalenemaa.
        Parhaat mallit menettää 95% arvostaan 10 vuodessa, se on minun mielestäni paljon se.

        Okei.....


        https://autotalojedi.fi/2020/11/subaru-sailyttaa-arvonsa-edelleen-parhaiten/

        https://koneporssi.com/autot/subarun-jalleenmyyntiarvo-tutkitusti-paras-2/


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja vähän tuoreempaa tietoa tässä....

        https://issuu.com/subaru_nordic/docs/fi_atw_nr_15_spring_2021_web/s/12046522

        Aika jännää on se, että täällä kertovat omista aivotoiminnon köyhyyksistään etupäässä ne, joilla ei ole mitään henkilökohtaista kokemusta Subaru merkkisestä autosta. Mistähän sekin lie johtuu? Omista epäonnisista auto valinnoistaanko, vai mistä? Uskoisin kylläkin näin asian laidan olevan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos lasket rahapussin sisälmyksiä niin olet hakoteillä laskemisesi kanssa.

        Polttoainekustannus on vain luokkaa 40% kokonaiskuluista, riippuen toki ajomääristä.

        Jos siis haluat edetä halvalla, älä laske subarun kulutusta vaan laske sen arvonalenemaa.
        Parhaat mallit menettää 95% arvostaan 10 vuodessa, se on minun mielestäni paljon se.

        Aika jännää on se, että täällä kertovat omasta aivotoiminnon köyhyydestään etupäässä ne, joilla ei ole mitään kokemusta Subaru merkkisestä autosta. Mistähäån sekin johtuu? Omista epäonnisista auto valinnoistaanko? Uskoisin kylläkin näin asian laidan olevan.


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se auta vaikka se olisi miten hyvä, autot menettää siitä huolimatta arvostaan likemmäs 20% per vuosi.

        jos ostat kolmenkympin subwooferin niin maksat siitä ensimmäisenä vuotena heti 5000 euroa pelkästä omistamisesta

        siinä vaiheessa on aikalailla yks ja sama mitä se kuluttaa

        Ei kai? Just meinasin ostaa subwooferin mutta nyt kyllä alkoi arveluttaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kai? Just meinasin ostaa subwooferin mutta nyt kyllä alkoi arveluttaa.

        Älä osta, Subwoofer Vorester ja Subbari Autpakki on pahimpia ezimerggejä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos saat tuon verran kulumaan bensaa satasella, niin sehän on vain sinun lompakostasi pois, joten miksi jatkat edelleen täällä melskaamistasi? Me oikeat Subarun omistajat kyllä tiedämme sen absoluuttisen totuuden kulutuksista. Se taas EI ole sinun pussistasi pois you know?....

        ... en ole melskannut ja maksan omat bensani.
        ... olen vaan kertonut, paljonko oma Outbackkini käytännössä kuluttaa näillä renkailla, näissä maisemissa - niissä on myös eroja kulutuksen suhteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos lasket rahapussin sisälmyksiä niin olet hakoteillä laskemisesi kanssa.

        Polttoainekustannus on vain luokkaa 40% kokonaiskuluista, riippuen toki ajomääristä.

        Jos siis haluat edetä halvalla, älä laske subarun kulutusta vaan laske sen arvonalenemaa.
        Parhaat mallit menettää 95% arvostaan 10 vuodessa, se on minun mielestäni paljon se.

        Siksi olen ostanut käytettynä


    • Anonyymi

      Ihan hyvin. 6,2 näyttää ajotietokone kesän sekalaisten ajojen keskikulutusta. Varmaan jokunen desi on enemmän mutta ei ole koskaan tullut laskettua litroja ja kilometrejä.
      Mistähän tuo aloittaja trolli kortiton rahaton on nuo lukemat keksinyt? Eikä olla tien tukkona! Mutta moottoritie ajoa on vain jokusia kilometrejä ihan pakosat tuossa.
      En odota sähköautoja kun ei ole näköpiirissä uutta akkukeksintöä.

      • Anonyymi

        Mulla menee talven pätkäajossa 5,7.


    • Anonyymi

      wrx kutiteltuna niin tankissa pyörre. 50e ajaa 50km.

    • Anonyymi

      Eipä seiso Subaru korjaamolla niinkuin Saksalaiset.

      • Anonyymi

        Korjaamot siirtää ne takapihalle tai kadun varteen odottamaan uutta moottoria. Siitä ne subarut yleensä lähtee romurille kun asiakas ei halua maksaa 8000 € käytetystä moottorista.
        Kaikki puheet alle 9 litran keskikulutuksesta on täyttä valhetta.


    • Anonyymi

      Siinäpä sitä onkin persaukiselle ihmettelemistä.

      • Anonyymi

        Tämä siis vastaus aloittajalle.


    • Anonyymi

      Vain niin oma vie n 19 litraa sadalle kilometrille E85 ETANOLIA. Syy isoon kulutukseen kun en saa isompaa kuin 3 vaihteen päälle koska ajo tapahtuu max 50km/h alueilla 95%. Rompetta autossa mukana työn tähden liki 100kg usein. Muuten kun pääsee tienpäälle enkä ole tientukkona on n 12-14 E85. Rahat riittää kun vuodessa tulee n 10tkm tuolla autolla. Ja kiihtyy alle 6sek 0-100kmh sinänsä turhaa tietoa mutta sanoinpa silti.
      ps välillä kärry peräss älisäksi.
      Milloinkahan tulee foresterista hybridi versio siis tämän ekan harjoiteluversion jälkeen.

    • Anonyymi

      Ei ollut enään varaa ajaa Outbackilla. Talvella työmatka 15 15 km, keskikulutus 9 litraa laskettu tankkauksista. Vastaava ajo kesällä 8 litraa. Matkaan sisältyi moottoritietä 5 5 km.
      Vaihdoin tehokkaampaan, korkeampaan Toyota hybridiin. Vastaavat kulutukset 5.5 l ja 4.5 l. Joten lähes puolittui bensalasku.
      He jotka ajavat subarulla, saavat ihan vapaasti ajaa sillä, mutta minulla vaan ei ole varaa siihen.
      Eikä Toyotan huollot maksa merkkiliikkeessä yhtä paljon kuin Subarun huollot.
      Sitten kun Subaru tuo sähköautot myyntiin n vuonna 2025, voisi sitä harkita.

    • Anonyymi

      Köyhien ininää jos pitää olla huolissaan bensankulutuksesta.
      Paljonko olette maksaneet siitä ilosta, että olette saaneet pienemmän kulutuksen auton?
      Kannattaa laskea auton kokonaiskulut jos haluaa oikeasti pienentää autoilun kuluja ja silloin pitää valita todella surkea ja vanha auto joka ei maksa juurikaan mitään, sillä pelkällä bensan säästöllä ei saa mitään oleellista aikaan.

      • Anonyymi

        Uusikin Subaru on surkea. Vaihtoehto vanhalle ladalle. Muotoilu samaa tasoa.


    • Anonyymi

      8-12 menee turboilla joilla käytetään voimaa usein sillä voima ei synny tyhjästä. Jokainen turbon ostaja tietää ennen ostopäätöstä mitä on ostamassa joten ns tyhjä taskut ei niitä osta mutta he vinkuvat eniten subarulla ajavien perässä.

    • Subaru Lecasy 07 Lämppärin näyttö pimeenä,missä vika.Sulakkeita ei ole tietääkseni?

    • Anonyymi

      8-12? 13-18L E85 ja ei niin bensa hinta haittaa.

    • Anonyymi

      Nyt bensa n 2€ litra ja ennustetaan että pian 4€.
      Nyt jo 100 km maksaa himpun alle 20€. Alkaa tulla töissä käyminen kun kalliiksi että pakko pistää Subaru latoon. Saa sitten joskus historioitsijat ihmetellä sitä.

      • Anonyymi

        Jep. Persaukisen ainoa konsti on laittaa itselleen ihan liian kallis auto seisomaan. Hyvä kun kerroit tuon rahattomuutesi koko maailmalle.


    • Anonyymi

      Uusi subaru outback 2.5 kuluttaa todella vähän! TM 17/2021 voi asian todistettavasti todeta. Esim maantiellä 6.1l/100km. Mahtaa ketjun aloittajaa hävettää naama punaisena !
      Ainoa asia joka harmittaa itseä että forester ei ole suomessa samalla koneella.

      • Anonyymi

        Pöh, pelkkää valetta , tuo kuluttaa yli kahdeksan litraa sadalla. Kenenkään naama ei punota kun tietää auton olevan laiska ja kuluttavan paljon, Kuinkas nopea tuo muuten oli, et kertonut sitä? Oliko se 13 sekuntia sataan?


    • Anonyymi

      2.5 Outback keskikulutus kaupungissa 13-15L, talvella 2L enempi. Tankista kuuluu vaan hörpöti hörpöti. Onnea Suparumiehille, ei ole köyhän hupia tuollaisella rohmulla ajaminen.

      Ja tätä bensakauppiaiden unelmaa myydään edelleen uutena.

      Mahtaa varmaan Suparukauppojen saranat hyppiä paikaltaan asiakasmäärien vuoksi.

      Hyi kauhistus

      • Anonyymi

        Ei se ole Subarun vika, jos et osaa ajaa taloudellisesti. Jopa Subarun kaasupoljin on portaaton, jos et sitä tiennyt.....


    • Anonyymi

      Joo omistaja olen ja 2.0xs foresteri mutta nyt taitaa aloittaja jutella vanhemmista subaruista kun ei tätä saa kuluttamaan 8 l edes talvella! Joskus oli 2.5turbo ja sillä meni tuo 8-12 pääsääntöisesti mutta kyllä oli voimaakin tarjolla ! Kannattaa päivittää tietonsa subarun kulutuksesta ettet enempää tee itseäsi naurunalaiseksi.
      En muuten aja 130kmh edes motarilla..enää mutta joskus mentiin yli 200kmh forsterilla siinä putosi bensamittari silloin nopeaa.

      • Anonyymi

        Perus Forester ei edes kulje 200kmh tunnissa. Subaru Forester 2.0At 0-100 11.5 sekuntia, kulutus 0/100 vähän yli 8litraa maantiellä, ei kulje mutta kuluttaa paljon. Näin se vaan on , ensi vuonna vaihdan Cx5 Mazdaan. Testasin sen... vuoden Foresteria vanhempi ja myös 2.0 skyactiv bensakoneella ,Automaatti. Kulutus 0/100 6,5-7litraa sadalla ja 0-100 noin 9 sekuntia, sain maksimissaan 8.8sekuntia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Perus Forester ei edes kulje 200kmh tunnissa. Subaru Forester 2.0At 0-100 11.5 sekuntia, kulutus 0/100 vähän yli 8litraa maantiellä, ei kulje mutta kuluttaa paljon. Näin se vaan on , ensi vuonna vaihdan Cx5 Mazdaan. Testasin sen... vuoden Foresteria vanhempi ja myös 2.0 skyactiv bensakoneella ,Automaatti. Kulutus 0/100 6,5-7litraa sadalla ja 0-100 noin 9 sekuntia, sain maksimissaan 8.8sekuntia.

        Kyllä kulki jo perus foresteri yli 200km/h ja myöhempien parantelujen jälkeen eipä kummoista tienpätkää tarvinnut kun 200km/h ylityi lyhyessä pätkässä. Luvattu oli 5.9s 0-100km/h ja parentelujen jälkeen ylsi varmuudella alittamaan tuon arvon ei parhaasta vaihteensiirrosta huolimatta. Kulki ja kulutti kun voimaa käytti mutta alle 10l/100km oli usein rauhallisessa ajossa keski kulutus. Se siitä vanhemmasta subarusta 2.5turbo.
        Tämä uudempi forester 2.0xs kulkee tarpeeksi kaikenlaiseen tarpeeseen liikenteessä. Helppoa ajoa automaatilla. Rauhalliseen liikkumiseen täysin riittävä ja jos on adhd yms oiker korvien välissä niin älä osta sillä hätäiseen agressiiviseen liikkumiseen ei autoa ole tehty.Ehkä kannattaa kasvattaa siinä tapauksessa isommat pallit niin pärjää enemmän kuin tarpeeksi. Alle 6 l/100km on mahdollista mutta ei moottoritienopeuksissa ja pienemmällä kulkee mitä tm lehden yksi mittaus oli 7/2013 vastaava versio. Kuitenkin koneeksi ottaisin mieluiten uuden 2.5 koneen cvt laatikolla koska se kulkisi vielä pienemmällä bensamäärällä ja yleinen vääntötaso olisi korkeampi.
        Seuraava auto on 99% varmuudella solterra subaru patteriauto mutta kiireppä ei ole ellei autokuume iske. Tai forester 2.5 cvt jos myyntiin tulee. Mazdat on hyviä ja nättejä autoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä kulki jo perus foresteri yli 200km/h ja myöhempien parantelujen jälkeen eipä kummoista tienpätkää tarvinnut kun 200km/h ylityi lyhyessä pätkässä. Luvattu oli 5.9s 0-100km/h ja parentelujen jälkeen ylsi varmuudella alittamaan tuon arvon ei parhaasta vaihteensiirrosta huolimatta. Kulki ja kulutti kun voimaa käytti mutta alle 10l/100km oli usein rauhallisessa ajossa keski kulutus. Se siitä vanhemmasta subarusta 2.5turbo.
        Tämä uudempi forester 2.0xs kulkee tarpeeksi kaikenlaiseen tarpeeseen liikenteessä. Helppoa ajoa automaatilla. Rauhalliseen liikkumiseen täysin riittävä ja jos on adhd yms oiker korvien välissä niin älä osta sillä hätäiseen agressiiviseen liikkumiseen ei autoa ole tehty.Ehkä kannattaa kasvattaa siinä tapauksessa isommat pallit niin pärjää enemmän kuin tarpeeksi. Alle 6 l/100km on mahdollista mutta ei moottoritienopeuksissa ja pienemmällä kulkee mitä tm lehden yksi mittaus oli 7/2013 vastaava versio. Kuitenkin koneeksi ottaisin mieluiten uuden 2.5 koneen cvt laatikolla koska se kulkisi vielä pienemmällä bensamäärällä ja yleinen vääntötaso olisi korkeampi.
        Seuraava auto on 99% varmuudella solterra subaru patteriauto mutta kiireppä ei ole ellei autokuume iske. Tai forester 2.5 cvt jos myyntiin tulee. Mazdat on hyviä ja nättejä autoja.

        Perusmoottorinen Forester ei kulje alle 10 sekkaa nollasta sataan , sillä tarkoitetaan heikonta moottoria, tai no ainakin minä tarkoitin. Mazdat ovat hyviä ja nättejä ja PS. Paras Japanilainen valmistaja.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1575
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1224
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1137
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1056
    5. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      1007
    6. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      1005
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      902
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      900
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      764
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      690
    Aihe