Mää oon Mänttästä? Oletko sinä?

Anonyymi

Mikä on oma juttusi, oletko syntynyt Mäntässä? Oletko käynyt muualla ja palannut vai aiotko olla täällä loppuelämäsi?

52

4045

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Et sitten muuta keksiny...

    • Anonyymi

      Lähdin jo 2- kymppisenä. Tuskin tuun takaisin, en ainakanaan tällä tietoa.
      Hyvää kesää kaikille!

    • Anonyymi

      Mää vaan oon

    • Anonyymi

      Lähdin opiskelujen myötä pois, enkä ole muuttamassa takaisin. Vanhempia käyn kyllä siellä katsomassa melko usein.

    • Anonyymi

      Entä kolmas vaihtoehto?

    • Anonyymi

      Kuka sinne muuttaa junti tuppukylä äö 0.

      • Anonyymi

        Pistit sitten oman älykkyysosamääräsi kirjoitustaidon perusteella...


      • Anonyymi

        Suomi on vapaa maa. Täällä saa muuttaa mihin haluaa.
        Itse olen Kolhossa lapsuuteni viettänyt ( suurimman osan elämästä asunut E-Suomessa). Ukonselkä on todellakin komea kun katselee maantieltä. Kyllä M-V:ssä on paljon hyvää, ei se mikään takapajula ole.


    • Anonyymi

      Mennen oli ennen ja menty. Menovettä ja hampaiden pesua😅
      Mentyä tuli.
      Ja oltua

      • Anonyymi

        Aattelin tulla käymään muuten vaan, junalla tai autolla, missäs pääsee vessaan kun ei ole
        rautatieasemaa eikä linja-autoasemaa?


      • Anonyymi

        Oliko isäs ja äitis serkuksia....ei saanu mitään tolkkua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oliko isäs ja äitis serkuksia....ei saanu mitään tolkkua.

        Siis toi 14.01 viesti...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aattelin tulla käymään muuten vaan, junalla tai autolla, missäs pääsee vessaan kun ei ole
        rautatieasemaa eikä linja-autoasemaa?

        ei kulje juna mänttään ja takseja et löydä


    • Anonyymi

      Kuse housuus

      • Anonyymi

        No en taida tulla käymään, mukavaa jatkoa sinne vaan ja terveyttä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No en taida tulla käymään, mukavaa jatkoa sinne vaan ja terveyttä!

        Menikö tunteisiin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No en taida tulla käymään, mukavaa jatkoa sinne vaan ja terveyttä!

        Juu vastaus oli tyypillinen mänttiläläisen b-luokan kansalaisen vastaus.Mukavaa reissua muihin maisemiin:)Täällä kestää asua kun työt ja harrasteet vie muualle näistä idiooteista.


    • KÄVIN MÄNTÄSSÄ EN OO SIELTÄ MUT VIIHTYISÄLTÄ NÄYTTI....

      • Anonyymi

        Mistähän mahdat olla, jos Mänttilän aneeminen keskusta on viihtyisä🤔Rapistuvat rakennukset,tyhjät ikkunat ja kukkaistutusten puute.Sekä torin ja grillien ympäristön sotkuisuus kersojen jäljiltä.


    • Anonyymi

      Oli taannoin tutkimus paperitehtaista, jossa oli huomio asukkaitten vajaamielisyydestä - sen aikaiseen työympäristöön sopii hyvinkin laittaa talon yksinkertaiset töihin ja siitä se sitten periytyy ..

      -siskokin sahalla töissä-

      • Anonyymi

        Teoria osuu hyvin tänne!


    • Anonyymi

      Mäntässä olen asunut noin 20v. Eli jos joku multa kysyy kotipaikkaa niin Mänttä se on. Syntynyt ja varttunut olen muualla mutta kun Mänttä on nyt mun koti niin olen sitten Mäntästä. Loppuelämästä en tiedä. Jos satun huomenna olemaan vainaa niin olin loppuikäni Mäntässä. Muuten pidän aina silmät auki muillekin mahdollisuuksille.

    • Anonyymi

      Muutin 30 v sitten miehen ja työn perässä. Edelleen kaipaan muualle. Mänttäläiset minusta ei tule koskaan.

      • Anonyymi

        Sama täällä!


    • OIS KIVA VIETTÄÄ AIKAA MÄNTÄSSÄ JA SIT ASUU MM SIELLÄ SITTEN MM VIRROILLA

    • Anonyymi

      Aikoinaan lähdin Mäntästä maailmalle komennushommiin ja siirsin kirjani Helsinkiin, jossa mulla nyt on tukikohta, kun olen Suomessa.
      Ihmiset kysyy, että mitä hyvää on Mäntässä? Vastaan, että kohtalaisen suora tie Vuosaaren satamaan ja Finnlinesin kyytiin!
      Kiva käydä, mutta taantumuksen aistii kaikkialla!

    • Anonyymi

      Ihmisiä om kaikenlaisia, hyviä tyyppejä ja ei-niin, joka puolella, myös muissa maissa.

      • Anonyymi

        Mänttilä imuroi kaikki kummallisuudet


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mänttilä imuroi kaikki kummallisuudet

        samaa mieltä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mänttilä imuroi kaikki kummallisuudet

        Juu varsinkin rosvot ja sossun elätit.Kämppiä joka lähtöön halvalla ja poliisit kaukana puuhasteluja haittaamasta.Ja vajakki kersat jotka ei pysty kouluun tai työntekoon saa rällätä ja häiriköidä kylillä vapaasti yötä päivää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu varsinkin rosvot ja sossun elätit.Kämppiä joka lähtöön halvalla ja poliisit kaukana puuhasteluja haittaamasta.Ja vajakki kersat jotka ei pysty kouluun tai työntekoon saa rällätä ja häiriköidä kylillä vapaasti yötä päivää.

        Minusta Mäntässä asuntojen vuokrat ainakin on melkoisen kaliita verrattuna siihen palvelujen tasoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minusta Mäntässä asuntojen vuokrat ainakin on melkoisen kaliita verrattuna siihen palvelujen tasoon.

        Vuokrat on tottakai kalliimpia, koska rakennusten ylläpito maksaa. Omaa kämppää ei kuitenkaan monesta kunnasta yhtä halvalla saa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minusta Mäntässä asuntojen vuokrat ainakin on melkoisen kaliita verrattuna siihen palvelujen tasoon.

        Niin ja asuntojen kuntoon!


    • Anonyymi

      Joo. Joo. Joo. No en todellakaan.

    • Anonyymi

      Olen syntynyt Mäntässä, paperityöläisen lapsena. Asuime vuokra-asunnossa rintamamiestalon vintillä, kunnes saime häädön ja saimme tehtaan vuokra-asunnon.

      Aion olla täällä loppuelämän. Kotiseutu.

    • Anonyymi

      häpeän että edes kävin siellä.veroprosentti suomen korkein ja koitetaan kyhätä taiteen ja jäähallin avulla rahaa.

    • Anonyymi

      oletteko miettineet miksi itsareita osuu sinne perähikiään eniten.siellä ei ole kun vatsakas jäähallin omia ja nuorilla mitään ilmaista harrastusta

    • Anonyymi

      Olen syntynyt mänttässä asunut kyllä 38 v. etelä-suomessa ja joskus käyn vanhempieni haudalla.Täälä palstoilla voi sanoa että nuo mänttän haukkujat ja pahaa oloaan purkavat ovat suurin osa mänttässä asuvia tyyppejä senhän huomaa kyllä helposti.Ne jotka kaikista kriittisemmin kirjoittelevat tänne sivuille rakastavat niin paljon kuitenkin omaa paikkakuntaansa etteivät halua muuttaa sieltä pois,asiasta on nimittäin tehty tutkimus.Osa porukkaa on ns.uusavuttomia jotka eivät kertakaikkiaan uskalla lähteä rakkaasta Mänttästä mihinkään vaan maatuvat sinne ja sitten purkavat pahaa oloaan tänne sivuille,toivottavasti se helpottaa heitä kuitenkin jollain tapaa.

      • Anonyymi

        Vilppula on hieno paikka asua,aito maalaismeininki.


    • Anonyymi

      Kyllä mä kai olen Mänttäläinen kun olen 20 vuotta täällä asunut. Syntynyt olen muualla mutta mitä sitten. Tää on kuitenkin mun kotipaikka.

      • Anonyymi

        Hieno homma, jatka samaan malliin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hieno homma, jatka samaan malliin

        Kävin siellä,nuhjuinen mesta,hienoin rakennus keskustassa oli kirkko.


    • Anonyymi

      Kyllä olen Mäntästä kotoisin ja asunut muualla ja myöhemmin palannut. Enkä aio loppuelämää olla koska työt edelleen muualla. Mut päällimmäisin fiilis paluumuuttajalla on että aika on pysähtynyt. Ja suurin osa juoruilijoista ja toljottajista ei ole uskaltanut Kuorevettä pidemmällä elämässään käydä. Loppu porukkaa on ihan ok.

    • Anonyymi

      Olen asunut Mänttässä nyt 20 vuotta. En ole syntyperäinen mänttäläinen, joten ehkä sen vuoksi minusta tuntuu Mänttä hyvin sisäänlämpenemältä kuten vanha savusauna.
      Ihmiset eivät ole järin ystävällisiä minun mielestäni, jos vertaan synnyinpaikkasni. Joka oli pieni maalaispitäjä. Siellä ihmiset puhuivat tuntemattomillekin. Täällä ei edes tervehditä, vaikka tunnistaa ulkonäöltä
      Ei täältä paljoa kavereita taida saada, en ole kyllä yrittänytkään.

      • Anonyymi

        Yli 30v asuneena vlassa, mtäläiset ei juuri ylimääräisiä puhele kova kiire niillä aina johonkin , säästäkin riittää parin minuutin jutustelu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yli 30v asuneena vlassa, mtäläiset ei juuri ylimääräisiä puhele kova kiire niillä aina johonkin , säästäkin riittää parin minuutin jutustelu

        Kova kiire on itse tehtyä. Kertoo vaan huonosta suunnittelusta omassa elämässä. Pidetään itseään turhan tärkeinä, muka kiire, ei keritä jutteleen, soitteleen ym.Paskantärkeitä tyyppejä piisaa. Tehdään itsestä muka niin tärkeä kun on koko ajan menossa johonkin päin. Kalenterit muka täynnä kuukausiksi eteenpäin. Naurettavaa.


    • Anonyymi

      Mänttä suojatyöpaikkojen luvattu kaupunki!!!

      • Anonyymi

        Jep👍


    • Anonyymi

      Olen kait mäntässä syntynyt? Silloin siellä oli kyllä synnnytyssairaala, mutta itse asiassa en tiedä synnyinkö mäntässä vai tampereella? Uskomatonta mutta meillä ei kotona elämän perusasioista olla puhuttu.
      Muualla on tullut opiskeltua ja käytyä töissä lähemmäs 11 vuotta. Olin armeijan käynyt kun lähdin opiskelemaan etelä suomen/kymenlaakson suuntaan. Suoritin 2 tutkintoa ja muutin myöhemmin vakituisesti maahanmuuttajia täynnä olevaan kerrostaloon kun en todellakaan ole syntynyt kultalusikka suussa. Muutin pois. Vessakin oli narusta vedettävä jumalattoman metelin pitävä aina pytty tukossa oleva 40-luvun high tech versio. Hovinsaarella asuin, siellä käyneet tietävät seudun ja asukaskirjon. Iso omakotitalo jossa asui juoppoja, nistejä ja minä. Aluetta mulle kyllä varoteltiin että älä liiku silloin ja silloin, mutta ajattelin ja ajattelen vieläkin että jos pelkäämään alkaa, saa pelätä lopun elämäänsä.
      Hovinsaarella näin ja koin konkreettisesti mitä juoppous on.
      Suoritin tutkintoni ja muutin lähemmäs kotiseutua, jossa sain työtä koulutusta vastaavalta alalta. Oma suunnitelma oli muuttaa mahdollisimman lähemmäs ikääntyviä vanhempiani ja auttaa heitä heidän eläkkeellä ollessaan.
      Äitini totesi älä tänne muuta, pysy siellä missä olet! Tämä järkytti mieleni ajan kanssa ja nyt olen 11 eri lääkkeen varassa ja työkyvytön.
      Vanhemmat puhukaa lastenne kanssa vielä kun se on mahdollista, voipi olla viimeinen kerta kun kuulette lapsenne äänen. Ja sopikaa kaikki perintöön ja muuhun liittyvät asiat. Ja mitä otsikkoon tulee aika näyttää.

    • Anonyymi

      En ole syntynyt Mäntässä. Olen syntynyt Vilppulan kunnan alueella. Kaiken lisäksi synnyin kotona, kätilö oli tullut meille kotiin. Isolla kirkolla asunut suurimman osan elämästäni, tuskin takaisin tulen, mitään ei voi varmaksi kuitenkaan sanoa.
      Täytyy tulla tulevana kesänä käymään siellä taide-kaupungissa, katsoa miten kaupunki on muuttunut, muutamaan vuoteen ei ole asiaa ollut sinnepäin.

    • Anonyymi

      Jo kauan sitten vanhemmat laittoi repun selkään ja sanoi ettei kannata Mänttään jäädä, että lähde maailmalle, tuu joskus käymään jos huvittaa. Eipähän synnyinseudulle ole montaa kertaa eksynyt, kun se on rapistunut lapsuuden kultavuosista, kun Mänttä ja Vilppula oli vielä jotakin maailman kartalla.

      • Anonyymi

        Päättäjätkin asuu muualla, viran saaneet hakee nopeesti muualle.asukkaat pääosin
        puhuu omasta itsestään...kova kiire painaa päälle,järkevä jutustelu hukassa...


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      20
      1720
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1339
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1229
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      10
      1143
    5. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1085
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1056
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      10
      1045
    8. Paske perse pillu

      Kulli seksi hiv
      Ikävä
      6
      1033
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      1010
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      1009
    Aihe