Onko Ilmestyskirjan kuution muotoinen kaupunki konkreettinen vai pelkkä vertauskuva?

Anonyymi

Onko Ilmestyskirjan kuution muotoinen kaupunki – Uusi Jerusalem – konkreettinen kaupunki vai pelkkä vertauskuva?

Entä milloin Uusi Jerusalem on? Onko se jo ollut? Onko se tällä hetkellä? Jos ei sitä ole vielä, niin milloin se tulee? Lakkaako/lakkasiko se joskus olemasta ja milloin? Milloin se alkoi/alkaa olemaan olemassa?

Kysymykset on kohdistettu vanhoillislestadiolaisille Jumalan lapsille. Haluan tietää nimenomaan, mitä Pyhä Henki ilmoittaa asiasta vanhoillislestadiolaisille Jumalan lapsille.

Jos asia ei ole niin tärkeä, että näihin kysymyksiin olisi tarvetta vastata, niin miksi sitten asiasta on kirjoitettu Raamattuun?

15

87

Vastaukset 15

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Uusi Jerusalem, jonka pohja on neliomainen, Ilm 21;16 Kaupunki oli neliön muotoinen, yhtä leveä kuin pitkä. Enkeli mittasi kaupungin kepillään ja sai tulokseksi kaksitoistatuhatta stadionmittaa; pituus, leveys ja korkeus olivat kaikki tämän suuruiset.
      Vahvistus; Hes 48;
      16 Nämä ovat kaupungin mitat: pohjoissivu neljätuhattaviisisataa kyynärää, eteläsivu neljätuhattaviisisataa kyynärää, itäsivu neljätuhattaviisisataa kyynärää ja länsisivu neljätuhattaviisisataa kyynärää.
      17 Kaupungin ympärillä tulee olla avoin kaista, jonka leveys on pohjoissivulla kaksisataaviisikymmentä kyynärää ja eteläsivulla samoin kaksisataaviisikymmentä, itäsivulla kaksisataaviisikymmentä ja länsisivulla kaksisataaviisikymmentä kyynärää.
      Nykymitoissa 2304m kanttiinsa ja korkeus, pyramidin huipulle sama.
      >>Onko Ilmestyskirjan kuution muotoinen kaupunki – Uusi Jerusalem – konkreettinen kaupunki vai pelkkä vertauskuva?*** Kaupunki, koska se on vahvistettu molemmissa testamenteissa.

>>Entä milloin Uusi Jerusalem on? ** Uusi Jerusalem tulee maan päälle, Jumalan sen Taivaassa tekemänä saatana lopullisen tappion, jonka tekevät Jeesuksen pyhät joukot jälkeen, jolloin täällä ei ole muuta kun Israel, Pyhät Jeesuksen seuraajat ja Israelin vanhat Pyhät.
      Se ei ole vielä, sillä se on juuri se Jumalan Valtakunta, joka ei myös ole tällä vielä.
      Voit lukea sen tästä, se on ikuinen; Ilm 21
      1 Ja minä näin uuden taivaan ja uuden maan; sillä ensimmäinen taivas ja ensimmäinen maa ovat kadonneet, eikä merta enää ole.
      2 Ja pyhän kaupungin, uuden Jerusalemin, minä näin laskeutuvan alas taivaasta Jumalan tyköä, valmistettuna niinkuin morsian, miehellensä kaunistettu.
      3 Ja minä kuulin suuren äänen valtaistuimelta sanovan: "Katso, Jumalan maja ihmisten keskellä! Ja hän on asuva heidän keskellänsä, ja he ovat hänen kansansa, ja Jumala itse on oleva heidän kanssaan, heidän Jumalansa;
      4 ja hän on pyyhkivä pois kaikki kyyneleet heidän silmistänsä, eikä kuolemaa ole enää oleva, eikä murhetta eikä parkua eikä kipua ole enää oleva, sillä kaikki entinen on mennyt."
      5 Ja valtaistuimella istuva sanoi: "Katso, uudeksi minä teen kaikki". Ja hän sanoi: "Kirjoita, sillä nämä sanat ovat vakaat ja todet".
      6 Ja hän sanoi minulle: "Se on tapahtunut. Minä olen A ja O, alku ja loppu. Minä annan janoavalle elämän veden lähteestä lahjaksi.

Ensin pitää selvittää osaltanne, mikä on Pyhä Henki, onko teillä sitä, kun ei ole Hengen lahjoja ja Henki kirkastaa Kristusta, eskatologinen kysymys, joka on jokaisen luettavissa Raamatusta, siinä ei kyselyt ole relevantteja.
      >>Jos asia ei ole niin tärkeä, että näihin kysymyksiin olisi tarvetta vastata, niin miksi sitten asiasta on kirjoitettu Raamattuun? ** Se ei ole ongelma, mutta se, lukeeko vellut Raamattua.

• Anonyymi

Kiitos sinullekin vastauksesta, pinnasänky, mutta voisivatko jotkut uskovaisetkin vielä vastata näihin kysymyksiin

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kiitos sinullekin vastauksesta, pinnasänky, mutta voisivatko jotkut uskovaisetkin vielä vastata näihin kysymyksiin

Ilmestyskirjaa ei kannate ihmisjärjellä tutkia. Näin ovat monet ennen uskoneetkin Jumalan lapset sanoneet. Tiedetään, että moni ihminen on menettänyt järkensä, osa joutunut jopa suljetulle osastolle ja sitten on niitä, joiden psyyke on mennyt niin säpäleiksi, että ovat lähteneet oman käden kautta. Tästä syystä ei suositella, että liikaa kuluttaisimme aikaa ilmestyskirjan parissa! Se kun ei avaudu ihmisjärjelle lainkaan!

• Anonyymi kirjoitti:

Minähän olen uskova Kristitty?

• Anonyymi kirjoitti:

Ilmestyskirjaa ei kannate ihmisjärjellä tutkia. Näin ovat monet ennen uskoneetkin Jumalan lapset sanoneet. Tiedetään, että moni ihminen on menettänyt järkensä, osa joutunut jopa suljetulle osastolle ja sitten on niitä, joiden psyyke on mennyt niin säpäleiksi, että ovat lähteneet oman käden kautta. Tästä syystä ei suositella, että liikaa kuluttaisimme aikaa ilmestyskirjan parissa! Se kun ei avaudu ihmisjärjelle lainkaan!

Ompa kommentti. He kielsivät siksi, etteivät sitä itse tajunneet sanaakaan, ja olisivat nolaantuneet.
        Ilmestys on Raamatun Raamit, joka joka luku on vahvistettu Vanhassa Testamentissa, ja on vaikea, mm raamattupiiri viikoittain vaatii n 2 vuotta pitäjältä, jolle se on avautunut.
        Kahta eri kotaa lukuun ottamatta se on kronologinen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitä hyötyä ihmiselle edes on yrittää avata ilmestyskirjan salaisuuksia?
        Ilmestyskirja kuvaa ny ihan selkiästi lopunajan tapahtumia ja ei mun tarvinut siitä kirjasta enempää ymmärtää.

Eikö Raamatun tärkein opetus ole se että pidä usko ja hyvä omatunto.

• Anonyymi kirjoitti:

Mitä hyötyä ihmiselle edes on yrittää avata ilmestyskirjan salaisuuksia?
        Ilmestyskirja kuvaa ny ihan selkiästi lopunajan tapahtumia ja ei mun tarvinut siitä kirjasta enempää ymmärtää.

Eikö Raamatun tärkein opetus ole se että pidä usko ja hyvä omatunto.

Missä ajatuksesi on tuollaisena, -pidä usko?
        Mihin pitää? Sitähän Vellut ei kerro, mutta Kristus sanoo sen selvästi Joh 14;1. Älköön teidän sydämenne olko levottomat. Uskokaa Jumalaan, ja uskokaa minuun.
        Se on Raamatun punainen lanka.
        Jos Ilmestys on turhaa, mainitsetko sen, mitä tämä eskatologinen ennustus merkitsee; Matt. 16: 2 Mutta Jeesus vastasi heille: "Illalla te sanotte: 'Tulee kaunis ilma, kun taivas ruskottaa 3 ja aamulla: 'Tänään tulee ruma ilma, sillä taivas on synkän ruskottava.' Taivasta te kyllä osaatte lukea, mutta ette aikojen merkkejä?

• Anonyymi

pinnasänky 23.07.2021 08:20

Ensinnäkin ihmiset ovat sanelleet raamatun
        kuten he ovat sanelleet Kalevalan!

Henkiolennot eivät voi siittää saati
        synnyttää lapsia.

Kaikki ketkä uskovat raamattuun tulevat kuolemaan
        pysyvästi kuten me evoluutioteoriaan uskovat.

Sinällään olen siis lukenut ilmestyskirjaa
        ja se on lyyrillisesti hieno kuvaus I sestä maailmansodasta.

• Anonyymi

Olisiko ihan niin yksinkertainen , kun on kuutio, niin on katto, seinät ja pohja !?
      Selvät rajat, koko määrätty niin kuin aikoinaan Noan arkki !!
      Jos joku uskovainen teologi voisi valaista asiaa, kun itsellä on näin yksinkertainen usko!

• Olen teologi, ja Uskon Jeesuksen kaikkivaltiaisuuteen, joten; Hes 48;
        16 Nämä ovat kaupungin mitat: pohjoissivu neljätuhattaviisisataa kyynärää, eteläsivu neljätuhattaviisisataa kyynärää, itäsivu neljätuhattaviisisataa kyynärää ja länsisivu neljätuhattaviisisataa kyynärää.
        17 Kaupungin ympärillä tulee olla avoin kaista, jonka leveys on pohjoissivulla kaksisataaviisikymmentä kyynärää ja eteläsivulla samoin kaksisataaviisikymmentä, itäsivulla kaksisataaviisikymmentä ja länsisivulla kaksisataaviisikymmentä kyynärää.

• Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

Olen teologi, ja Uskon Jeesuksen kaikkivaltiaisuuteen, joten; Hes 48;

Kommentoija varmaan haluaa, että teologi olisi joku muu kuin upotustiedekunnasta valmistunut harhaanjohdettu teologi.

• Anonyymi kirjoitti:

Kommentoija varmaan haluaa, että teologi olisi joku muu kuin upotustiedekunnasta valmistunut harhaanjohdettu teologi.

Raamatullinen faktaa on upotus, teologisessa mielessä. Jo VT;n aikaan kastettiin pakanoita juutalaisuuteen ns. proselyyttikasteella, joka puhdisti ihmisen liittymään Israelin kansaan.
        Sen verran noista VL teologeista, he kyllä tietävät, mikä on oikea kaste, Jeesuksen asettama, mutta valehtelevat ja ripottelevat asiaa tajuamattomia vauvoja.

• Anonyymi

Se on borgien kuutio, star trekistä.

• Anonyymi

borgit kuulostavat ruotsalaisilta...

• Koko runo on symbolinen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Orpo pelästyi, kun asiat tulivat ilmi ? Hallitus ei enää tuekaan Garden hanketta

Pääministerinä Orpo on vastuussa hallituksensa päätöksenteosta. Hallitus päätti avokätisestä tuesta hankkeelle, joka ei
      Kansallinen Kokoomus
      367
      1415
    2. Mitähän ajattelet

Nykyään minusta tai meistä tai tapahtuneista?
      Ikävä
      63
      926
    3. Mitä kaivattusi

pelkää? 👻
      Ikävä
      83
      880
    4. Ei käy sääliksi sitä miestä

Sitä saa mitä tilaa.
      Ikävä
      116
      875
    5. Olet kuin minä

Jännä huomata tämä kerta toisensa jälkeen eikö ❤️
      Ikävä
      62
      825
    6. Hankkikaa elämä

Tiedetään että hän on mielenkiintoinen mutta rajansa kaikella.
      Ikävä
      94
      701
    7. Sinun silmiisi kun

Katson niin ymmärrän sen. 👁️👁️👀
      Ikävä
      45
      681
    8. En ehkä onnistu siinä

Kovasti minä yritän näyttää kauniilta, vain sinua varten, mutta en taida onnistua siinä.
      Ikävä
      56
      594
    9. Voisitko mies auttaa..

Ottaisit yhteyttä vielä kerran, jos haluat? 🤔 Jätäthän ilkeät kommentit pois.
      Ikävä
      49
      589
    10. Miksi naiset tuoksuvat vaihdevuosien tietyssä vaiheessa todella etäännyttäviltä

Mietin tätä, onko luojalla ollut jokin tarkoitus näin voimakkaan lemun aikaan tekemiselle. Monet ajattelevat miten joku
      Sinkut
      112
      534
    Aihe