Spriikeitin

Anonyymi

Origo3000 keitin. Saakohan jostain kyseiseen keittimeen uusia säiliöitä? Vanhat niin koppuraiset että tehot minimissä. Tai onko ideoita niiden elvyttämiseksi?

32

593

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Todennäköisesti se vanutäyte pakkaantunut vuosien aikana. Tuollainen spriitkeitin on tosi toimintavarma. Otat ne säiliöt ja paukuttelet vasaralla kunnolla ylösalaisin eri suunnista että se vanutäyte elpyy kuohkeaksi niin taas pelittää. Origo on kyllä se paras spriitkeitin.

      • Anonyymi

        Samaa mieltä. Origossa on vain kaksi miinusta - nokeaminen ja Marinolin hinta, joka vaihtelee 4,80-9,50 litra sen mukaan kuinka lähellä rantaa ollaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samaa mieltä. Origossa on vain kaksi miinusta - nokeaminen ja Marinolin hinta, joka vaihtelee 4,80-9,50 litra sen mukaan kuinka lähellä rantaa ollaan.

        Nokeamista vähentää, kun lisää hieman vettä marinoliin ja sekoittaa hyvin 1/2 d litraan tai sinne päin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nokeamista vähentää, kun lisää hieman vettä marinoliin ja sekoittaa hyvin 1/2 d litraan tai sinne päin

        No enpä ole kuullut. Erikoista! Täytyypä kokeilla.


    • Anonyymi

      Hengenvaarallisia ohjeita. Ei noita saa kuka vaan korjata koska kyseessä on laite joka voi aiheuttaa tulipalon tai häkämyrkytyksen.
      Olen aika varma että on luvanvaraista hommaa tarkastaa ja huoltaa noita. Tai ainakin pitäisi olla.

      • Anonyymi

        Hah 😁 Päivän paras.
        Äitiltäs korkeintaan joudut kysymään luvan.
        Mitään spriikeitin korjaaja sertifiointia ei ole 😂


      • Anonyymi

        Apua, olen tähän asti vaelluksilla pystyttänyt risukeittimenikin aina itse. En tiennyt, että on luvanvaraista. Ensi kerralla otan risukeitinhuoltajan mukaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Apua, olen tähän asti vaelluksilla pystyttänyt risukeittimenikin aina itse. En tiennyt, että on luvanvaraista. Ensi kerralla otan risukeitinhuoltajan mukaan.

        Miten risukasa metsässä tähän liittyy? Tukes valvoo keittimiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten risukasa metsässä tähän liittyy? Tukes valvoo keittimiä.

        Se on laite, joka voi aiheuttaa tulipalon tai häkämyrkytyksen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on laite, joka voi aiheuttaa tulipalon tai häkämyrkytyksen.

        Voi voi
        Ja voi myös se kun pinna palaa näitä kommentteja lukiessa.
        Se on spriipoltin, yksinkertainen kapistus ja sen huolto on suositeltavaa. Jos et huolla ja korjaa, se voi aiheuttaa tulipalon tai / ja häkämyrkytyksen. Huoltakaa niitä keittimiänne


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on laite, joka voi aiheuttaa tulipalon tai häkämyrkytyksen.

        Valvooko Tukes risuja? Ei.


      • Anonyymi

        Mistä näitä kaltaisiasi sairaita yksilöitä sikiää jotka haluavat ja jopa vaativat lisää holhousta ja rajoituksia? Tuo Origo on niin yksinkertainen ja turvallinen laite että vaikea siitä on pommia rakentaa. Monimutkaiset kaasujärjestelmät on eri juttu, mutta ei nekään mitään rakettikirurgiaa ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valvooko Tukes risuja? Ei.

        Kuka risuista mitään kirjoitti? Risukeittimestä oli kyse. (Ei, sillä ei keitetä risuja.)


    • Anonyymi

      Hanki mieluummin kaasuliesi tuplapolttimolla. On paljon tehokkaampi eikä nokea kattiloita.

      • Anonyymi

        Mieluummin diesel kuin kaasu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mieluummin diesel kuin kaasu.

        Diesel liesi on kymmenen kertaa kalliimpi kuin kaasuliesi.
        Diesel on hitaampi kuin kaasu.
        Diesel vaatii huoltoa, mutta kaasu ei.
        Diesel vaatii sähköä.
        Diesel on monimutkaisempi rakenteeltaan.

        Kaasu vaatii oman polttoaineen ja sen kanssa täytyy olla huolellisempi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Diesel liesi on kymmenen kertaa kalliimpi kuin kaasuliesi.
        Diesel on hitaampi kuin kaasu.
        Diesel vaatii huoltoa, mutta kaasu ei.
        Diesel vaatii sähköä.
        Diesel on monimutkaisempi rakenteeltaan.

        Kaasu vaatii oman polttoaineen ja sen kanssa täytyy olla huolellisempi.

        Dieseliä kuluu niin vähän ettei hintaerolla ole merkitystä.
        Veneillessä ei ole niin kiire etteikö dieselillä kerkiäisi.
        Diesel ei vaadi mitään säännöllistä huoltoa mutta kaasuasennukset vaativat säännöllisiä tarkastuksia.
        Diesel vaatii sähköä, sitä saa akusta.
        Diesel on monimutkaisempi mutta silti toimintavarma, siistimpi ja monikäyttöisempi.
        Dieseliä varten ei tarvitse erillistä tankkia jonka täyttämisestä tarvitsisi erikseen huolehtia.
        Diesel on paljon turvallisempi.


    • Anonyymi

      Nai nlilla origoillakin on joku huolto. En tiedä onko asiasta lakia mutta en halua hirveästi modailla näitä.

      • Anonyymi

        Retkikeitin on helppo rakentaa vaikka säilyketölkistä tai kaljatölkistä. Varsi vaaratonta kun valitsee polttoaineen oikein eikä ala touhuamaan esim. kaasun tai bensan kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Retkikeitin on helppo rakentaa vaikka säilyketölkistä tai kaljatölkistä. Varsi vaaratonta kun valitsee polttoaineen oikein eikä ala touhuamaan esim. kaasun tai bensan kanssa.

        Joillakin on veneessä ihan oikea keittiö ja sinne peltipurkeista tuherretut keittimet ovat vähän lapsellisia. Avoveneellä liikkuva voi kyllä polttaa vaikka spriihin kastettuja vanhoja sukkia.
        Tiedän venepaloja, jotka ovat alkaneeet veneen spriikeittimen roihahduksesta joko keitto tai täyttövaiheessa. Nykyaikaista kaasuliesi on liekkivahteineen hyvin tutvallinen.
        Mitään poltinta ei saa jättää veneen tiloissa vartioimatta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joillakin on veneessä ihan oikea keittiö ja sinne peltipurkeista tuherretut keittimet ovat vähän lapsellisia. Avoveneellä liikkuva voi kyllä polttaa vaikka spriihin kastettuja vanhoja sukkia.
        Tiedän venepaloja, jotka ovat alkaneeet veneen spriikeittimen roihahduksesta joko keitto tai täyttövaiheessa. Nykyaikaista kaasuliesi on liekkivahteineen hyvin tutvallinen.
        Mitään poltinta ei saa jättää veneen tiloissa vartioimatta.

        "Mitään poltinta ei saa jättää veneen tiloissa vartioimatta." Istuvatko kaasujääkaapin omistajat sen vieressä yötä päivää?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joillakin on veneessä ihan oikea keittiö ja sinne peltipurkeista tuherretut keittimet ovat vähän lapsellisia. Avoveneellä liikkuva voi kyllä polttaa vaikka spriihin kastettuja vanhoja sukkia.
        Tiedän venepaloja, jotka ovat alkaneeet veneen spriikeittimen roihahduksesta joko keitto tai täyttövaiheessa. Nykyaikaista kaasuliesi on liekkivahteineen hyvin tutvallinen.
        Mitään poltinta ei saa jättää veneen tiloissa vartioimatta.

        Nuo origothan ovat peltipurkeista tuherrettuja ja hyvin toimivat. Paineistetut valopetroolikeittimet oli niitä roihahtelevia veneen polttajia osaamattomissa käsissä (puutteellisesti ezilämmitettyinä), mutta osaavissa käsissä parhaita ikinä ja kaasua vaivattomampia ja turvallisempia


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joillakin on veneessä ihan oikea keittiö ja sinne peltipurkeista tuherretut keittimet ovat vähän lapsellisia. Avoveneellä liikkuva voi kyllä polttaa vaikka spriihin kastettuja vanhoja sukkia.
        Tiedän venepaloja, jotka ovat alkaneeet veneen spriikeittimen roihahduksesta joko keitto tai täyttövaiheessa. Nykyaikaista kaasuliesi on liekkivahteineen hyvin tutvallinen.
        Mitään poltinta ei saa jättää veneen tiloissa vartioimatta.

        Tunaroimalla kaasupolttimenkin saa roihahtamaan vaikkei siinä mitään vikaa olekaan ja vaarallinen vika voi syntyä tunaroimattakin. Siksi kaasujärjestelmien kiinteät asennukset ja niiden tarkastukset on tarkkaan määritelty. Kaasukäyttöisen retkikeittimen saa viedä veneeseen, mutta turvallinen se ei todellakaan ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Mitään poltinta ei saa jättää veneen tiloissa vartioimatta." Istuvatko kaasujääkaapin omistajat sen vieressä yötä päivää?

        Älä saivartele...tässä puhuttin liesistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä saivartele...tässä puhuttin liesistä.

        Onko vaikea kirjoittaa "mitään liettä", jos puhutaan liesistä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko vaikea kirjoittaa "mitään liettä", jos puhutaan liesistä?

        Onko vaikea olla saivartelematta tyhjänpäiväisiä?


    • Anonyymi

      Google hakuun vaan "origo valtuutettu huolto", niin löytyy vaikka kuinka paljon. Oliko taas liian vaikeaa? Ja Tukesin sivuilta löytyy tietoa, mitä osia noista saa itse huoltaa.

      • Anonyymi

        Täamälleen näin. Minulla pysyy työkalut muuten käsissä mutta on asioita jotka ikävä kyllä kannattaa teettää.ammattilaisilla joka vakuutusyhtiön takia. Näihin kuuluu mm. Sähköt, kaasut ja vesijohdot kotona ja ainakin sähkö ja kaasu merillä. Olen joskus nähnyt tee-se itse-veneilijöiden sähkölaitteiden kipinöivän ja sähköjen menevän blackoutiin enkä halua kuskata omaa perhettä veneellä jossa keittimet tussahtelee ja sähköt kipinöi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täamälleen näin. Minulla pysyy työkalut muuten käsissä mutta on asioita jotka ikävä kyllä kannattaa teettää.ammattilaisilla joka vakuutusyhtiön takia. Näihin kuuluu mm. Sähköt, kaasut ja vesijohdot kotona ja ainakin sähkö ja kaasu merillä. Olen joskus nähnyt tee-se itse-veneilijöiden sähkölaitteiden kipinöivän ja sähköjen menevän blackoutiin enkä halua kuskata omaa perhettä veneellä jossa keittimet tussahtelee ja sähköt kipinöi.

        Voin sanoa, kun laitat itse veneen sähkösi niin varmasti tulee paremmin asennettua ja turvallisemmat ku joku firma vetää piuhat kiireellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voin sanoa, kun laitat itse veneen sähkösi niin varmasti tulee paremmin asennettua ja turvallisemmat ku joku firma vetää piuhat kiireellä.

        Väliäkö sillä kuka ne kiireellä vetää ;D

        Mutta joo, parempi tulee yleensä kun itse tekee, kunhan malttaa hankkia kunnolliset työkalut ja tarvikkeet. Maasähköt ehkä poikkeus sääntöön.

        Itse tosin onnistuin sössimään diesel liesilämmittimen asennuksen kahdessa kohtaa, ammattilainen olisi sössinyt ainakin yhdessä. Ohjauspaneelin (termostaatilla) laitoin venevalmistajan suosittelemaan paikkaan, joka osoittautui virheeksi mutta paha sitä on enää mennä siirtämään... siihen ammattilainenkin olisi sen lätkäissyt ja haukkunut lämppäriä tehottomaksi pikkupakkasilla. (Tehoa riittää jos ohittaa lämmenneen termostaatin.) Polttoaineletkulle unohdin porata kiinnikkeet ennen lieden paikalleen laittoa, joten käytin liimaa joka petti ja letku otti kiinni lieden kuumaan runkoon kunnes se suli tukkoon ja liesi sammui. Hyvä muistutus miksi diesel on hyvä polttoaine veneessä vaikkei sitä vuotanutkaan.


    • Anonyymi

      Onkohan jollain ollut ongelmallinen isäsuhde?
      Jatkuva kapinointi auktoriteetteja vastaan kieliin pientä isommista ongelmista pään sisällä...

      • Anonyymi

        Lähes kaikilla veneilijöillä on näiden kirjoitusten perusteella psykologisia ongelmia.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      136
      3792
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      116
      1480
    3. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      271
      1350
    4. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      69
      1289
    5. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      18
      1184
    6. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1101
    7. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      45
      1068
    8. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      59
      1051
    9. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      1046
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      56
      977
    Aihe