Judon säännöissä ei ole mitään järkeä

Anonyymi

Karinkanta oli tuomarina matolla, kun ranskalainen hävisi hansokulla kosovolaiselle. Syy oli ranteesta kiinni ottaminen!?! Kysymyksessä on painilaji, vai onko? Saako vastustajaa kohta koskea mihinkään muualle kuin oikealla kädellä vasempaan kaulukseen ja vasemmalla kädellä oikeaan hihaan? Olen seurannut judoa 10 vuotta enkä ymmärrä siitä enää mitään. Asioita jotka on kielletty on paljon enemmän kuin niitä mitä on sallittu. Karinkanta ja kumppanit ovat matolla tärkeämpiä kuin ottelijat. Pelleilyksi on mennyt.

8

773

Vastaukset 8

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Taisi olla selostaja vaan pihalla. En tiedä mistä ovat herran kaivaneet, mutta jufosta ei ymmärrä. Selvä sukellus.

• Anonyymi

Varmaan se oli pääe dellä mattoon syöksyminen joka on kielletty siksi kun -80 luvulla tuli joitain neliraajahalvauksia. kovalla vauhdilla kun kyntää otsa edellä maata vaarantaa oman niskan. Mikä tuli naisten 57 finaalissa aika selväksi kun ranskalainen ottelija selkeästi kipeytti niskansa omalla tekniikallansa

Eli ei ole uusi sääntö. vaan on tullut vuoden -83 säännöissä

• Anonyymi

Karinkanta on tällä hetkellä Suomen kovin judoka kun ei Gambiankaan poika voittanut...

• Anonyymi

Ei selostusta ei pakko ole kuunnella. Minulla oli tämän päivän ottelut äänettömällä ja tämä hansoku make tilannekin oli aivan päivän selvä. En tarvinnut siihen selostajaa sekoittamaan asioita.

• Anonyymi

Kannattaa alkaa harrastamaan judoa ja käydä kisoissa, niin säåännöt tulevat nopeasti tutuiksi. Ei judoa katsomosta käsin opi.

• Anonyymi

Selvä hansokumake sukelluksesta.

• Anonyymi

Mukava kuulla kuinka tämä judoiskä kerrankin kommentoi otteluita, eikä vain huuda pää punaisena tuomareille

• Anonyymi

Judoiskän asiantuntemus on nyt lopullisesti paljastunut, kun koettaa selostaa tatamin tapahtumia. Ymmärrän kyllä että joskus isillä menee tunteisiin eikä aina tatamin tapahtumia pysty täysin puolueettomasti katsomaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Muuttaisitko kaivattusi luokse

heti asumaan? 🛒
      Ikävä
      100
      822
    2. Martinan tyttärestä hieno haastattelu IL

Martina on kasvattanut fiksun tyttären.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      361
      770
    3. Mä olen tosi

Ylpeä sinusta 🫂 Ajatuksissani pyydän sulle paljon suojelusta ja varjelusta. Sinua rakastettaan ja susta välitetään. Mui
      Ikävä
      38
      589
    4. Samassa kylässä asuu yks mies...

Jota en voi sietää... yök!
      Ikävä
      64
      560
    5. Olet kuin minä

Jännä huomata tämä kerta toisensa jälkeen eikö ❤️
      Ikävä
      46
      550
    6. Sanotaan se sitten tässä

Rakastan sua mies varmaan.
      Ikävä
      30
      546
    7. Mitä odotat kohtaamiselta?

Niin, otsikossa kysymys.
      Ikävä
      66
      536
    8. Omituiset kuntayhtymän vieraat festareilla

Mitähän Pekka Iivari teki kuntayhtymän vieraana festareilla? Harvemmin tällaiset tilaisuudet ovat ns. avec- tyyppisiä ei
      Kemijärvi
      48
      527
    9. Jos se onkin niin

Että me molemmat kaivataan toisiamme. Odotetaan sitä näkemistä. Ollaan mustasukkaisia ja mietitään, että kenen kanssa se
      Ikävä
      27
      522
    10. En minä tule koskaan ottamaan sinuun yhteyttä

Että siinä ole vaan rauhassa ilman minua koko loppuelämäsi ajan.
      Ikävä
      25
      520
    Aihe