https://www.finavia.fi/fi/uutishuone/2021/helsinki-vantaan-lentoaseman-taksipalveluiden-kilpailutus-paattynyt
Hienoa nähdä että saadaan uusia yrittäjiä lentoasemalle. Onko tarkempaa tietoa millä hinnoilla tulevaisuudessa ajetaan? Ja mitähän mahtaa tehdä Lähitaksi tulevaisuudessa?
Lentokentän kilpailutus
36
1836
Vastaukset
- Anonyymi
Wau, hienot on teesit. Ettei vaan käy niin että ei löydy ilmaiseksi ajavia takseja? Sähköauto on aika kallis investointi ja huonot taksat on vähän huono yhtälö.
- Anonyymi
Mistähän Mankaan Taksi ja Menevä aikovat saada itselleen kuljettajia hoitamaan voittamiaan jonoja, koska niillä ei ole sellaista automäärää ja kuljettajia, mitä Taksi Helsingillä? Autojahan saa kaupasta, mutta mistä kuljettajia niihin?
- Anonyymi
Eikös Tuomo jo lupaillut että kenttää hoidetaan uudella konseptilla, mitä lie tarkoittaakaan.
- Anonyymi
Eikö muka Bagdadilaisia koneinsinöörejä liikene enää rattia vääntämään?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikös Tuomo jo lupaillut että kenttää hoidetaan uudella konseptilla, mitä lie tarkoittaakaan.
Paskakyydit jaetaan villeille alihankintana.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikös Tuomo jo lupaillut että kenttää hoidetaan uudella konseptilla, mitä lie tarkoittaakaan.
Tuomo Halminen on luvannut maat mannut aiemminkin kaikissa kilpailuissa, joihin on osallistunut. Ei ole ainutlaatuista, että hän ilmoittaa yhteen etelässä olevaan kilpailutukseen autojensa määrän väärin. Hän ilmoittanee niihin myös ne autonsa, jotka oikeasti eivät ole etelässä edes käyneet, eivätkä tule edes käymään. Moinen on valehtelua mutta näyttää menevän läpi.
- Anonyymi
No tämähän selittää miksi Lähitaksi itkee hesarissa että tunkio pitää puomittaa. Ne menetti kentältä kaksi jonoa kaikkien muiden hävittyjen kilpailutusten lisäksi. Siinähän ajelee ”muut” jonosta villien kanssa. Vähän kyllä naurattaa. Kohta katoaa kuskitkin TH:n autoihin. Vapaa kilpailu on kyllä erinomainen asia!
- Anonyymi
Ei taida selittää, koska kyseinen kirjoitus on ilmeisesti kirjoitettu ylipäätään porukalle, että he havahtuisivat alalla oleviin ongelmiin. En usko, että löytyy ketään rehellistä taksiyrittäjää tai kuljettajaa, joka moisen kirjoituksen kiistää. Kannattaa huomoida, että, vaikka kirjoittaja on Lähitaksista hän ei mainitse kirjoituksessa muita välitysyhtiöitä. Ongelma on ko. paikalla Lähitaksin ja HT:n yhteinen, koska nämä kaksi ovat pääkaupunkiseudulla ne tunnetuimmat ja ilmeisesti luotetuimmat keskukset.
- Anonyymi
Paljonko Tuomo maksoi, riittikö puoli miljoonaa?
Ja kelakyydeistäkö rahat?
Mikä on veloitus yrittäjälle?- Anonyymi
Maksoi tasan puoli miljoonaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Maksoi tasan puoli miljoonaa.
Aika rankaksi on mennyt, kun pitää maksaa puoli miljoonaa, että pääsee ajamaan kyytejä lentoasemalta! Vaatii vähintään 300 autoa, joilta kupata se raha takaisin ja pakottaa ne ajamaan kentältä kilpailussa annettuun hintaan. Ne hinnat taitavat olla samat, kuin aiemmin, eli kiinteä hinta kentältä Helsingin keskustaan ja kiinteä hinta kentältä 5km säteelle. TH ajaa kuulemma tuon 5km 12€.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aika rankaksi on mennyt, kun pitää maksaa puoli miljoonaa, että pääsee ajamaan kyytejä lentoasemalta! Vaatii vähintään 300 autoa, joilta kupata se raha takaisin ja pakottaa ne ajamaan kentältä kilpailussa annettuun hintaan. Ne hinnat taitavat olla samat, kuin aiemmin, eli kiinteä hinta kentältä Helsingin keskustaan ja kiinteä hinta kentältä 5km säteelle. TH ajaa kuulemma tuon 5km 12€.
Sitä ovat kaikki ihmetelleet että mitä järkeä tuossa on!!!!
- Anonyymi
Tuomo on vaan muinaisjäänne ja tyhmä. Ei kukaan jonota taksia, ne tilataan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuomo on vaan muinaisjäänne ja tyhmä. Ei kukaan jonota taksia, ne tilataan.
Puhutaanko me Tuomosta jonka yritys on vapautuksen jälkeen kasvattanut liikevaihdon 18,9 kertaiseksi ajasta ennen vapautusta. Tuomolla on haastava koronavuosi takana. Liikevaihto oli vain hieman yli 30M€ ja tulos muutamia satoja tuhansia. Jos etsitään taksialan vapautuksen todellisia voittajia niin Tuomo kuuluu niihin.
Mitkäs teidän liikevaihdot ja tulokset oli viimeisimmältä tilikaudelta? Odotteletteko uusia tukipaketteja että saatte laskut maksettua? Lentoasema tulee varmasti osaltaan nostamaan entisestään Menevän liikevaihtoa sekä tulosta. Menevän liikevaihto on muuten jo nyt 50% korkeampi kuin Lähitaksin ja Taksi Helsingin liikevaihdot yhteensä. Eiköhän tuloskin nouse reilusti kun suuret investoinnit eivät enää syö tulosta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Puhutaanko me Tuomosta jonka yritys on vapautuksen jälkeen kasvattanut liikevaihdon 18,9 kertaiseksi ajasta ennen vapautusta. Tuomolla on haastava koronavuosi takana. Liikevaihto oli vain hieman yli 30M€ ja tulos muutamia satoja tuhansia. Jos etsitään taksialan vapautuksen todellisia voittajia niin Tuomo kuuluu niihin.
Mitkäs teidän liikevaihdot ja tulokset oli viimeisimmältä tilikaudelta? Odotteletteko uusia tukipaketteja että saatte laskut maksettua? Lentoasema tulee varmasti osaltaan nostamaan entisestään Menevän liikevaihtoa sekä tulosta. Menevän liikevaihto on muuten jo nyt 50% korkeampi kuin Lähitaksin ja Taksi Helsingin liikevaihdot yhteensä. Eiköhän tuloskin nouse reilusti kun suuret investoinnit eivät enää syö tulosta.Näyttäisi myös Mankkaan taksi ajavan kuluvan tilikauden aikana liikevaihdon osalta ohi TH:n ja LT:n yhteissummasta. LT:llä suunta näyttää olevan alas päin ja lentoaseman menetys ei sitä varmasti käännä takaisin nousuun.
Mistä johtuu että perinteiset taksit eivät pärjää vapaassa kilpailussa? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Puhutaanko me Tuomosta jonka yritys on vapautuksen jälkeen kasvattanut liikevaihdon 18,9 kertaiseksi ajasta ennen vapautusta. Tuomolla on haastava koronavuosi takana. Liikevaihto oli vain hieman yli 30M€ ja tulos muutamia satoja tuhansia. Jos etsitään taksialan vapautuksen todellisia voittajia niin Tuomo kuuluu niihin.
Mitkäs teidän liikevaihdot ja tulokset oli viimeisimmältä tilikaudelta? Odotteletteko uusia tukipaketteja että saatte laskut maksettua? Lentoasema tulee varmasti osaltaan nostamaan entisestään Menevän liikevaihtoa sekä tulosta. Menevän liikevaihto on muuten jo nyt 50% korkeampi kuin Lähitaksin ja Taksi Helsingin liikevaihdot yhteensä. Eiköhän tuloskin nouse reilusti kun suuret investoinnit eivät enää syö tulosta.Meidän liikevaihtojen suhde tulokseen taitaa olla parempi kuin Tuomon putiikilla.
Uusia tukipaketteja otetaan ilolla vastaan kuten Meneväkin ottaa.
LT ja TH toimivat muuten eri toimialalla kuin Menevä, joten kannattaako liikevaihtoja vertailla? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Puhutaanko me Tuomosta jonka yritys on vapautuksen jälkeen kasvattanut liikevaihdon 18,9 kertaiseksi ajasta ennen vapautusta. Tuomolla on haastava koronavuosi takana. Liikevaihto oli vain hieman yli 30M€ ja tulos muutamia satoja tuhansia. Jos etsitään taksialan vapautuksen todellisia voittajia niin Tuomo kuuluu niihin.
Mitkäs teidän liikevaihdot ja tulokset oli viimeisimmältä tilikaudelta? Odotteletteko uusia tukipaketteja että saatte laskut maksettua? Lentoasema tulee varmasti osaltaan nostamaan entisestään Menevän liikevaihtoa sekä tulosta. Menevän liikevaihto on muuten jo nyt 50% korkeampi kuin Lähitaksin ja Taksi Helsingin liikevaihdot yhteensä. Eiköhän tuloskin nouse reilusti kun suuret investoinnit eivät enää syö tulosta.Lukusi liikevaihdon kasvusta on väärin. Lisäksi Menevän tulos on todella heikko, joka tarkoittaa huonoa johtoa. Yritys on lähes kannattamaton liikevaihtoon nähden ja riskifirma, jolle yksi pieni virhe tarkoittaa konkurssia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lukusi liikevaihdon kasvusta on väärin. Lisäksi Menevän tulos on todella heikko, joka tarkoittaa huonoa johtoa. Yritys on lähes kannattamaton liikevaihtoon nähden ja riskifirma, jolle yksi pieni virhe tarkoittaa konkurssia.
Menevä on tehnyt suuria investointeja mitkä alkuvaiheessa syö tulosta, mutta parin tilikauden jälkeen investoinnit on kuoletettu.
Sen mitä tätä palstaa lukee niin taitaa TH:n ja LT:n johto olla alan heikointa. Mutta maksakaa kesätonni TH:lle niin saatte TH:n liikevaihdon kasvuun. TH:lla taitaa olla alan kovapalkkaisin toimari. Paljon te maksatte sille kuukaudessa ja kuinka paljon se on suostunu laskemaan palkkaa koronan myötä? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Menevä on tehnyt suuria investointeja mitkä alkuvaiheessa syö tulosta, mutta parin tilikauden jälkeen investoinnit on kuoletettu.
Sen mitä tätä palstaa lukee niin taitaa TH:n ja LT:n johto olla alan heikointa. Mutta maksakaa kesätonni TH:lle niin saatte TH:n liikevaihdon kasvuun. TH:lla taitaa olla alan kovapalkkaisin toimari. Paljon te maksatte sille kuukaudessa ja kuinka paljon se on suostunu laskemaan palkkaa koronan myötä?Mitähän investointeja nyt hiljattain on mahdettu tehdä? Ostettu A4 paperia että saadaan autoilijoitten nimet uusiin orjasopimuksiin?
Ja ihan vinkkinä: Isoja investointeja ei kuoleteta parissa tilikaudessa. Ei vaikka se olisi mahdollistakin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näyttäisi myös Mankkaan taksi ajavan kuluvan tilikauden aikana liikevaihdon osalta ohi TH:n ja LT:n yhteissummasta. LT:llä suunta näyttää olevan alas päin ja lentoaseman menetys ei sitä varmasti käännä takaisin nousuun.
Mistä johtuu että perinteiset taksit eivät pärjää vapaassa kilpailussa?Tiedätkö mikä erottaa Lähitaksin ja Taksi Helsingin Menevästä? Se, että kummatkin em. ovat välityskeskuksia, jotka eivät omista itse autoja. Molemmissa on mukana yrittäjiä, jotka ovat kaikki itsenäisiä "toimitusjohtajia". He päättävät itse millaista kalustoa he ostavat toisin, kuin Menevä, joka voi ostaa yritykselle mitä autoja huvittaa ja niitä saa mennä ajamaan frankkareina kaikki halukkaat, jotka Menevän olemattoman seulan läpäisevät ja haluavat maksaa yrittämisestään Menevälle messevät porovikat.
Moista ei kukaan järkevä yrittäjä tee, mutta valitettavan moni moiseen halpaan edelleen menee ja maksaa siitä todella kalliisti. No moinen on jokaisen oma asia. - Anonyymi
Menevän veloitus yrittäjiltä on ollut noin 15% liikevaihdosta. Että siitä vaan kentälle kökkimään ja odottamaan lentoliikenteen vilkastumista. Moiseen voi toki vierähtää vuosi jos toinenkin mutta Menevälle raha kyllä kelpaa ja pöljiä retkuun meneviä riittää.
Ai niin se 15% ei taida lentoasemalta Menevän jonosta ajaville riittää, koska heidän pitää maksaa kimpassa se Menevän Finavialle maksama 500 000€/v 3€/kyyti Vantaan Taksin omistamalle Taxi Pointille. Onnea ja menestystä hyvät taksiyrittäjät, jotka moiseen soppaan lusikkanne pistätte. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Menevän veloitus yrittäjiltä on ollut noin 15% liikevaihdosta. Että siitä vaan kentälle kökkimään ja odottamaan lentoliikenteen vilkastumista. Moiseen voi toki vierähtää vuosi jos toinenkin mutta Menevälle raha kyllä kelpaa ja pöljiä retkuun meneviä riittää.
Ai niin se 15% ei taida lentoasemalta Menevän jonosta ajaville riittää, koska heidän pitää maksaa kimpassa se Menevän Finavialle maksama 500 000€/v 3€/kyyti Vantaan Taksin omistamalle Taxi Pointille. Onnea ja menestystä hyvät taksiyrittäjät, jotka moiseen soppaan lusikkanne pistätte.Tuli muuten mieleen, että koska kentällä kilpailutetaan se operaattori? Vantaan Taksin omistama TaxiPoint ei voi saada olla lentoaseman takseista vastaava operaattori ilman kilpailutusta, koska taksijonotkin kilpailutetaan. Muutenhan moinen on Finavialta Vantaan Taksin omistavan yhtiön suosimista!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitähän investointeja nyt hiljattain on mahdettu tehdä? Ostettu A4 paperia että saadaan autoilijoitten nimet uusiin orjasopimuksiin?
Ja ihan vinkkinä: Isoja investointeja ei kuoleteta parissa tilikaudessa. Ei vaikka se olisi mahdollistakin.Menevä ei ole tehnyt mitään investointeja. Näkeehän sen tilinpäätöksestä. Pulju on tyhjä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Menevän veloitus yrittäjiltä on ollut noin 15% liikevaihdosta. Että siitä vaan kentälle kökkimään ja odottamaan lentoliikenteen vilkastumista. Moiseen voi toki vierähtää vuosi jos toinenkin mutta Menevälle raha kyllä kelpaa ja pöljiä retkuun meneviä riittää.
Ai niin se 15% ei taida lentoasemalta Menevän jonosta ajaville riittää, koska heidän pitää maksaa kimpassa se Menevän Finavialle maksama 500 000€/v 3€/kyyti Vantaan Taksin omistamalle Taxi Pointille. Onnea ja menestystä hyvät taksiyrittäjät, jotka moiseen soppaan lusikkanne pistätte.Ai niitä poloisia, jotka moiseen vedätykseen menevät. 15% liikevaihdosta on todellista ryöstöä. Jos moinen summa koskisi vain lentoasemalta ajettuja kyytejä se olisi jotenkin perusteltua mutta, että koko liikevaihdosta! Menevän hinnat lentoasemalta tulevat olemaan sitä luokkaa, että moisilla hinnoilla järkevä yrittäjä tai kuljettaja ei ajaisi yhtään kyytiä. Perustelen tämän sillä, että jos se tieto, että TH autot ajaa 5km päähän kentältä 12€ pitää paikkaansa on Menevän hintojen oltava alle moisen alen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sitä ovat kaikki ihmetelleet että mitä järkeä tuossa on!!!!
No jos ajatellaan yritystoiminnan katseella, niin ei mitään. Eikö lain uudistuksen tarkoitus ollut se, että asiakas voi kilpailuttaa palvelun tuottajat? Tässä tapauksessa Finavia käveli moisen yli ja kilpailutti taksit lentoasemalta lähtevien asiakkaiden puolesta. Moinen ei liene lain hengen mukainen.
- Anonyymi
Ei ole vaikea arvata mihin se TH:n touhu-tonni menee.
- Anonyymi
Iihan oikein ylimielisille vantaalaisille. Vuosikymmeniä sahattu kenttää ja syrjitty muita, mutta nyt lihavat ajat ovat ohitse.
Mitäs lähitaksille jää nykyään? Ei ole kenttää eikä kelaa...eikä oikein mitään?- Anonyymi
Lähitaksin autot taitavat alkaa keskittyä ajamaan kyytejä normaaliin hintaan jättäen kaikki ali hinnoitellut kyydit muille.
- Anonyymi
No Lähitaksi raahaa vanukkeja perässään ja edesauttaa vääristynyttä kilpailua. Moisen olisi pitänyt loppua viimeistään 1.7.2018.
- Anonyymi
Kyllä kai me ltx: n taxit saadaan viedä kentälle asiakkaita että sitä ei Tuomo pysty estämään..
- Anonyymi
Mankkaan taksin fiutaksi fränkkärit hoitaa potin. Halvin tarjous, paras jono. Hienot taksit.
- Anonyymi
Mankkaan taksit? Montako autoa ko. yrityksellä on?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mankkaan taksit? Montako autoa ko. yrityksellä on?
No jos oot nähnyt kylillä fixutakseja, siitä voit vetää jotain johtopäätöksiä? Mankkaan taksi taitaa pyörittää sitä rulettia.
- Anonyymi
Huono diili kaikille voittaneille. Tulevaisuudessa taksi tilataan yhä useammin aplikaatiolla tai ennakkoon sopimushintaan, eivätkä jonot tule vetämään entiseen malliin.
- Anonyymi
Millaiset jonot kuvittelet syntyvän kun sadat ennakkoon sovelluksella itselleen taksin tilanneet hakevat juuri sitä heidän tilaamaansa autoa. 50 samanaikaista tilausta riittää lamauttamaan taksialueen, ja Mahmutti seisoo 30 minuuttia kehäkolmosen rampilla matelevassa jonossa.
Tää on sitä samaa utopiaa kuin että Hartwall Arenan konsertin jälkeen kaikki taksintarvisijat tilaavat Uberin, ja homma toimii loistavasti= Not.
- Anonyymi
Menevällä kiinteä hinta Tikkurilasta kentälle 25€. En ole koskaan maksanut yli 20€ edes ennen uudistusta. Tikkurilan jonosta saa aina kyydin kentälle 15€. Esittää sitä ja saa vastaukseksi 20€. Siihen kun sanoo, että 15€ ja saat kyydin, niin kaikki lähtee ajamaan sillä hinnalla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka1113317GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad?
GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad? Tänään jännittävä finaalilähetys491213- 831182
Tämä on kyllä heittämällä erikoisin ihmissuhde mitä on koskaan ollut
Hulluinta on se että ei edes ole varsinaista suhdetta minkäänlaista, mutta tuntuu kuin olisit elämässäni mukana koko aja561147Helikopteri pörrää ja POLIISIT on eristettynä pururadan vieressä!
Suojatehtävä pitää kiireisenä. Kulut ovat kovat!351072- 601027
Autolla puuhun
Halapahallin kohilla auto puuhun, lujaa on tultu ja ei oo pysyny hallinnassa. Taisipa olla lundin pojan auto, eipä tainn27930- 67888
- 53877
Tunnustan
Vaikka peitän sen erittäin hyvin niin tunnustan että pidän sinusta erittäin paljon, mieheltä naiselle39872