Helsingin majakka.

Moikka,
Kävin sunnuntaina kiertämässä helsingin majakan. Kiva ja sopiva päivälenkki aloittelijallekkin esim. helsingin satamista. Onko muiden suosikki?
Ps. Kuvasin reissusta myös kauden ensimmäisen videon kanavalleni jos jotain kiinnostaa katselle miltä meno näytti.

https://youtu.be/hWjUd86MNIo

13

773

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kiitos videosta! Tuli hyvät fiilikset ja omat yksinpurjehdukset mieleen.
      Kiva, että joku viitsii laittaa näitä tuubiin!

      • Kiitos! Kiva kuulla että tuli hyvät fiilikset. Jaksaa sit jatkossakin ottaa kameraa mukaan ja laittaa videoita jakoon :)


    • Anonyymi

      Hyvä video, kiitos! Sitä jäin miettimään, miksi kaikki kuvaavat aina omaa naamaansa, kun puhuvat. Se on turhan staattista. Eikö jollain bluetoothilla voisi saada äänen mikrofonista ja voisi enemmän kuvata venettä. Välillä voisi näyttää, millaista vauhtia mennään ja plotterista, missä mennään.

    • Kiitos paljon! Hyvä ajatus tuosta oman naaman kuvaamisesta. Ehdottomasti seuraavalla videolla voisi kuvailla enemmän muutakin samalla kun höpöttelee. :)

    • Anonyymi

      Hyvä video oli, pitäis itsekin ottaa noita yksinpurjehduksia haltuun! Jatka ihmeessä!

      Noin yleisesti ottaen videoiden tekoon, sekin minun mielestä sopisi mainiosti purjehdusvideoihin, että kuvaisi paljon eri tilanteista ja suosista ikäänkuin selostaisi myöhemmin puheen, vähä pohtivasti ja omaa toimintaansa kommentoiden ja kertoen mitä missäkin tilanteessa tapahtuu. Joskus jopa sellasia nähnyt joissa kuvaushetkistä puhetta ja sitten lisätty vähän hauskaankin tyyliin myöhemmin itse itselleen kuittauksia :D hyvin sulla tossa olikin itse toiminnasta, just tolleen että kamera oli kiinni ja et ottanu painetta että samalla pitäis puhua. Harmittavan vähän on asiasisältöisiä purjehdusvideoita edes kansainvälisesti, sitä lifestyle somehömppää ihan kyllästymiseen asti

    • Kiitos! Kannattaa ehdottomasti ottaa yksinpurjehdus haltuun. Siinä on kyllä ihan omat ilot ja haasteet mistä ainakin itse kovasti nautin.

      Kiitos myös antamistasi neuvoista itse videoiden tekoon. Voisin yrittää seuraaviin videoihin lisätä itse purjehduksen asiasisältöä. Ainakin siltäosin mitä purjehduksesta mitään ymmärrän ;)

    • Olisko Isosaaren kohdalla paluumatkalla avannut spinnutuuleksikin?

      • Jep, olisi. Varmaan koko paluumatka olisi mennyt spinnulla eikä olisi vaatinut kun pari jiippiä.
        Mutta mutta, spinnu lepää kotona tukevasti varastossa kun sen käytöstä ei ole pienintäkään hajua. En ole vielä uskaltanut kokeilla ja opetella tätä upeaa purjetta.


      • Leinikka82 kirjoitti:

        Jep, olisi. Varmaan koko paluumatka olisi mennyt spinnulla eikä olisi vaatinut kun pari jiippiä.
        Mutta mutta, spinnu lepää kotona tukevasti varastossa kun sen käytöstä ei ole pienintäkään hajua. En ole vielä uskaltanut kokeilla ja opetella tätä upeaa purjetta.

        OK, hyvä harjoitella ensin sopivalla porukalla. Kun manööverit alkaa hahmottua, voi kokeilla kevyellä tuulella yksinkin. Silloin autopilottiin pitää voida luottaa, koska muuten kädet loppuu kesken. Spinnu nostaa purjehdusnautinnon potenssiin 2.


    • Näinhän se on. Täytyy varmasti paneutua asiaan ja opiskella spinnulla ajoa. Ehkäpä siitä sais hauskan videonkin aikaseksi :)

    • Anonyymi

      Kiva lenkki, aikanaan 70-luvulla purjehdusta aloitellessa vastarannan Slobojen valvontatornit näkyivät , kuten myös ne korkeakeulaiset sotalaivat. Ei tullut mieleen mennä yhtään kauemmaksi.
      Viimeksi kasuunin kierroksen jälkeen Isosaaren kohdalla RV tuli kyselemään mikä mies, mistä tulet, omistatko veneen. Sanoin että Lauttasaaresta, omistan. Niitä ei naurattanut.

      • Anonyymi

        Huvittavaa kyllä, kuukausi pari äsitten tullin vene tuli kyselemään, kiersittemekö äsken Kasuunin. Hieman ihmetytti: ei kai Kasuunin kiertäminen ole kiellettyä eikä suoranaisesti kuulu tullille. Jatkokysymys, mistä tulemme ja paljonko on porukkaa kyydissä oli ehkä sitten enemmän toimivallan rajoissa.

        Ehkä oli joku TET-harjoittelu menossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huvittavaa kyllä, kuukausi pari äsitten tullin vene tuli kyselemään, kiersittemekö äsken Kasuunin. Hieman ihmetytti: ei kai Kasuunin kiertäminen ole kiellettyä eikä suoranaisesti kuulu tullille. Jatkokysymys, mistä tulemme ja paljonko on porukkaa kyydissä oli ehkä sitten enemmän toimivallan rajoissa.

        Ehkä oli joku TET-harjoittelu menossa.

        No älä muuta sano, minulta kysyivät vielä olenko minä se ja se, eli tsekkasivat myös rekisterin samalla. Oli sen verran vauhtia ja seilit päällä etteivät sentään ryhtyneet pysäyttämään.
        Mikähän siinä on että Kasuunin kierto ikään kuin triggeröi jotain jossain tutka/kamerakuvassa? Kuitenkin ollaan aluevesirajan sisäpuolella.

        Voiskos Rajan edustaja vastata? Kumminkin täällä surffailette.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      226
      3505
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2191
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2081
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1965
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      83
      1640
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1371
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1271
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1267
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1217
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1208
    Aihe