Vaadin että koko maassa vedetään salkoon maailman toiseksi hienoin lippu eli Amerikan Yhdysvaltain, valistusaatteiden ilmentymän, yksilön vapauden ja vastuun sekä ankaran työnteon kehdon lippu.
Kun Suomi liittyy NATO:oon
73
751
Vastaukset
- Anonyymi
Otako syljellä vai ilman?
- Anonyymi
Navetta cowboyn märkä päiväuni.. Ei kaikki ole kepulaisia navettamiehiä.. Kysy kepun Rossilta lisää, hän voi sinulle kertoa liukastusvoiteista ja ihan kokemuksesta.
- Anonyymi
Kepulaisena ihan saman. Onhan metsiä ja pilttiä pantavaksi Lestaadiolainen olen.
- Anonyymi
Hienoa että toit esiin sen tosiasian, että Nato on edelleen jenkkien käsikassara. Yhdysvallat olisi edelleen toisen maailmansodan jälkeisen ajan suurin uhka maailmanrauhalle, mutta nyt se pirstaloituu republikaanien rasistisen örvellyksen seurauksena ja tästä hajaannuksesta saamme kaiketi kiittää idiooteista suurinta, eli Trumppia. Intia on maailman henkinen keskus ja turva ja juuri hengellä tätä planeettaa pohjimmiltaan ohjataan. Kiina on vaurain, sitten tulee EU, jenkkien "vauraus" on kupla. Ota paitulipahainen koraanisi ja käy, kyllä se siitä.
- Anonyymi
Nato pelasti euroopan venäläisten kynsistä. Ainoa asia mistä Yhdysvaltoja voi syyttää on se, etteivät pommittaneet venäjää takaisin kivikaudelle.
- Anonyymi
Pietarin trollilla vauhti päällä;-))))
Anonyymi kirjoitti:
Nato pelasti euroopan venäläisten kynsistä. Ainoa asia mistä Yhdysvaltoja voi syyttää on se, etteivät pommittaneet venäjää takaisin kivikaudelle.
Patton olisikin halunnut jatkaa Berliinistä Moskovaan.
OikeistoSosDem kirjoitti:
Yhdysvaltain käymällä sodilla kommunismia on ollut täysi oikeutus!
Siis käymillä sodilla.
- Anonyymi
OikeistoSosDem kirjoitti:
Yhdysvaltain käymällä sodilla kommunismia on ollut täysi oikeutus!
Kyllä ja juuri näin. USA pelasti maailman joutumisen diktatuurin kynsiin. Katsokaan nykyistä kiinaa ja venäjää. Kuuba, venezuela, siinä on ihanaa kommunismiä...
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä ja juuri näin. USA pelasti maailman joutumisen diktatuurin kynsiin. Katsokaan nykyistä kiinaa ja venäjää. Kuuba, venezuela, siinä on ihanaa kommunismiä...
Lännessä hyödylliset idiootit osoittivat mieltään Vietkongin puolesta...
Erittäin huvittavaa on että edelleen luullaan kommunismin murtumisen alkaneen ETYK:in aanelos saastasta.
Kyllä se alkoi mm. Solzhenitshynin, Walesan ja muiden yksittäisten toimijoiden, amerikkalaisten radioasemien ja ihan tavallisten ihmisten vapauden kaipuun ansiosta.
Kekkonen oli ETYK:in aikaan "maailmankuulu Suomessa". Lainaus Lehtisen kirjasta.- Anonyymi
OikeistoSosDem kirjoitti:
Erittäin huvittavaa on että edelleen luullaan kommunismin murtumisen alkaneen ETYK:in aanelos saastasta.
Kyllä se alkoi mm. Solzhenitshynin, Walesan ja muiden yksittäisten toimijoiden, amerikkalaisten radioasemien ja ihan tavallisten ihmisten vapauden kaipuun ansiosta.
Kekkonen oli ETYK:in aikaan "maailmankuulu Suomessa". Lainaus Lehtisen kirjasta.Se on juuri näin ja itsekin muistan esim RUKssa, kun keskusteltiin YYA sopimuksesta, niin 100% oli sitä mieltä, että yhtään laukausta ei länsimaihin ammuta, mutta suoraan venäläisten kimppuun ja avustetaan länsijoukkoja kaikkilla mahdollisilla tavoilla. Ei ollut yhtään epäselvää. Joissakin korpivaruskunnissa missä olin silloin, niin sillä oli muutama umpikommari, joka oli sitä mieltä, että YYA sopimus on meille suoja ja apu länsimaista yllinkylläisyyttä ja hyvää elämään vastaan..
- Anonyymi
OikeistoSosDem kirjoitti:
Erittäin huvittavaa on että edelleen luullaan kommunismin murtumisen alkaneen ETYK:in aanelos saastasta.
Kyllä se alkoi mm. Solzhenitshynin, Walesan ja muiden yksittäisten toimijoiden, amerikkalaisten radioasemien ja ihan tavallisten ihmisten vapauden kaipuun ansiosta.
Kekkonen oli ETYK:in aikaan "maailmankuulu Suomessa". Lainaus Lehtisen kirjasta.Myös venäjällä olivat tyytyväisiä Kekkoseen ja taputtivat hänelle, mutta Kekkonen parka ei ymmärtänyt olevansa neuvostoliiton marakatti kuppi kourassa. Länsimaat olivat jo tekemässä loppua kylmästä sodasta ja siinä lyötiin venäjä polvilleen ja se sopiva asento venäläisille.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nato pelasti euroopan venäläisten kynsistä. Ainoa asia mistä Yhdysvaltoja voi syyttää on se, etteivät pommittaneet venäjää takaisin kivikaudelle.
Nyt olisi jo korkea aika lahjoittaa Hornettimme venäläisille ja saada vastalahjaksi kunnon Mig-29 hävittäjiä. Idässä aina tuki ja turva, eläköön sosialistinen internationaali ;-))
- Anonyymi
Kun liittyy... Ei liity.
- Anonyymi
Onneksi ja Naton ja demokratian ansiosta meidän ei tarvi vetää Venäjän lippua salkoon eikä edes Yhdysvaltojen etelävaltioiden rasismilippua.
Me kansalaiset täällä Euroopassa kannatetaan sosiaalista markkinataloutta, se toimii hyvin yhteen yhdysvaltalaisen vapaan ja valvomattoman markkinatalouden kanssa, kärsikööt yhdysvaltalaiset sen haittapuolista.- Anonyymi
Taloudesta sen verran, että miksi et mennyt töihin armeijan jälkeen ja miksi ryssit siellä urasi ilman kunnon ylennyksiä. Politiikasta sen verran, että kerro, kenen listoilla olet ollut kaksissa viimeisissä kunnallisvaaleissa ja laita vielä porukka nauramaan, paljonko oli äänisaalis?
Robert E. Lee jonka patsaiden hävittämistä nyt vaaditaan ei ainakaan ollut rasisti.
Itseasiassa hän vastusti Etelän eroa Unionista. Eli näkemys Etelän lipusta rasismilippuna on järkyttävän kapeakatseinen.
Etelän kulttuuriin kuului myös hyvät käytöstavat ja herkullinen ruoka!- Anonyymi
OikeistoSosDem kirjoitti:
Robert E. Lee jonka patsaiden hävittämistä nyt vaaditaan ei ainakaan ollut rasisti.
Itseasiassa hän vastusti Etelän eroa Unionista. Eli näkemys Etelän lipusta rasismilippuna on järkyttävän kapeakatseinen.
Etelän kulttuuriin kuului myös hyvät käytöstavat ja herkullinen ruoka!Totta osittain, alunperin etelävaltioiden lippu oli muuta kuin mitä se nykyään edustaa.
Nykyään se edustaa rasismia. Anonyymi kirjoitti:
Totta osittain, alunperin etelävaltioiden lippu oli muuta kuin mitä se nykyään edustaa.
Nykyään se edustaa rasismia.Siksi se pitääkin käsittää alkuperäisessä kontekstissaan.
Edustavathan eräät leivonnaisetkin ahtaasti tulkittuna rasismia alkuperäiseltä nimeltään.
Jouduttiinhan erään Pekka ja Pätkä elokuvan nimikin muuttamaan tämän nykypäivän hulluuden takia.- Anonyymi
Niin, muuhun sinä et kykene ja sinällään ihan kiva, että mielisairaalla on hauskaa ja nauraa.
- Anonyymi
Ja fakta on myös se, että Jaltan kokouksessa USA pelasti Suomen ja kielsi ryssiä valtaamasta. Tieto löytyy useasta tietolähteestä. Jopa Englanti oli luovuttamassa Suomen ryssille, mutta USA pelasti meidän täydelliseltä perikadolta ja stalinia kyrsi.
Miksi kaikki ex Varsovan maat liittyi välittömästi Natoon, olisiko syy ollut se, että heillä oli kokemusta ryssän vallassa olosta...? - Anonyymi
Onneksi puolustuvoimissa asia on ymmärretty ja kaikki on ennakkoon sovitettu Naton kanssa yhteensopiviksi. Halonen teki tietämättään palveluksen Suomelle, miinojen hävittämisen jälkeen saatiin vihdoin raketinheittimet ja nyt ryssä älähti, kun USA möi meillä vihdoin tarkkuusraketit niihin. Venäläiset alkoi huolestumaan ja F-35 hävittäjien jälkeen ovat oikeasti vanhentuneella kalustollaan lirissä. Israel ilmoitti käyneensä jo useamman kerran Iranin pääkaupungin päälle ja ryssien ilmatorjuntaohjusten tutkat eivät huomanneet, eikä myös ilmassa olleet Iranin venäläiset hävittäjäkoneet. Venäjä pitää haastaa ja siihen haastamiseen kaatui jo neuvostoliitto ja puoli valtakuntaa. Tosin puolet siitä valtakunnasta liittyi suoraan Natoon, osaisiko joku sanoa, että miksi?
Reagan jota meidäntoimittajat ivasivat on 1900-luvun suurin valtiomies!
Hän tajusi että "Pahan Valtakunta" voidaan panna polvilleen. Ovelasti hän teeskenteli Gorbatshovin kaveria.- Anonyymi
OikeistoSosDem kirjoitti:
Reagan jota meidäntoimittajat ivasivat on 1900-luvun suurin valtiomies!
Hän tajusi että "Pahan Valtakunta" voidaan panna polvilleen. Ovelasti hän teeskenteli Gorbatshovin kaveria.Reagan ja USA tekivät älyttömän ovelasti, kun aloittivat "Star Wars" huijauksen ja venäläiset meni siihen 100-0. Sen jälkeen USA pudotti öljyn hinnan ja vielä viljan, ja se oli siinä, neuvostoliitto hajosi ja puolet siitä liittyi Natoon. Siinä me suomalaiset ryssittiin pahemman kerran, mutta ei se vielä myöhäistä ole, mutta kun täällä tajuttaisiin, että Putlerin vallassa pysyminen voi jopa vaatia sodan meidän kanssa tai ainakin kovan konfliktin.
Anonyymi kirjoitti:
Reagan ja USA tekivät älyttömän ovelasti, kun aloittivat "Star Wars" huijauksen ja venäläiset meni siihen 100-0. Sen jälkeen USA pudotti öljyn hinnan ja vielä viljan, ja se oli siinä, neuvostoliitto hajosi ja puolet siitä liittyi Natoon. Siinä me suomalaiset ryssittiin pahemman kerran, mutta ei se vielä myöhäistä ole, mutta kun täällä tajuttaisiin, että Putlerin vallassa pysyminen voi jopa vaatia sodan meidän kanssa tai ainakin kovan konfliktin.
Tuo liittyminen olisi pitänyt tehdä Jeltsinin kaudella.
Anonyymi kirjoitti:
Reagan ja USA tekivät älyttömän ovelasti, kun aloittivat "Star Wars" huijauksen ja venäläiset meni siihen 100-0. Sen jälkeen USA pudotti öljyn hinnan ja vielä viljan, ja se oli siinä, neuvostoliitto hajosi ja puolet siitä liittyi Natoon. Siinä me suomalaiset ryssittiin pahemman kerran, mutta ei se vielä myöhäistä ole, mutta kun täällä tajuttaisiin, että Putlerin vallassa pysyminen voi jopa vaatia sodan meidän kanssa tai ainakin kovan konfliktin.
Kyllä me naurettiin 1980-luvun alun mielenosoituksille Euro-ohjuksia vastaan.
Ne toiset ohjukset oli rauhanohjuksia.
Myös YLE:n vasemmistotoimittajat olivat aivan vauhkoina tuosta "Star Wars" feikistä päivän peileissään ja maailmanpolitiikan arkipäivissään.
Myös maantiedon oppikirjoissa kehuttiin estotta kommunismia ja Rauhan Valtakuntaa.- Anonyymi
OikeistoSosDem kirjoitti:
Tuo liittyminen olisi pitänyt tehdä Jeltsinin kaudella.
Täysin samaa mieltä, silloin me ryssittiin ja kiitos Kekkosen suomettamisen perinteenä.
Muistat varmaan miten siihen aikaan Suomessa pelattiin poliittiset vastustaja pois, "on neuvosto vastainen" ja Kekkonen ei sitä kirvestä säästänyt. Tosin onneksi meillä oli pinnan alla järkeviä ihmisiä ja kun jouduin töihin venäläisten kanssa, niin oitis tuli kutsu lounaalle Supon kanssa ja siellä käytiin riskit ja vaihtoehdot läpi. Anonyymi kirjoitti:
Täysin samaa mieltä, silloin me ryssittiin ja kiitos Kekkosen suomettamisen perinteenä.
Muistat varmaan miten siihen aikaan Suomessa pelattiin poliittiset vastustaja pois, "on neuvosto vastainen" ja Kekkonen ei sitä kirvestä säästänyt. Tosin onneksi meillä oli pinnan alla järkeviä ihmisiä ja kun jouduin töihin venäläisten kanssa, niin oitis tuli kutsu lounaalle Supon kanssa ja siellä käytiin riskit ja vaihtoehdot läpi.1982 vaalitentissä toimittajat kävivät kristillisten Westerholmin kimppuun kun tämä oli julennut vapaissa vaaleissa asettumaan ehdolle Kekkosta vastaan 1978. 14 vuoden iästäni huolimatta muistan tämän hyvin.
Koivisto, Virolainen ja Oikeuskansleri Leskinen aloittivat Suomen vapauttamisen 6.4. 1981 mikä pitäisi julistaa toiseksi itsenäisyyspäiväksi.
Koiviston legendaarinen haastattelu tuon päivän iltana löytyy Elävästä Arkistosta.- Anonyymi
OikeistoSosDem kirjoitti:
Kyllä me naurettiin 1980-luvun alun mielenosoituksille Euro-ohjuksia vastaan.
Ne toiset ohjukset oli rauhanohjuksia.
Myös YLE:n vasemmistotoimittajat olivat aivan vauhkoina tuosta "Star Wars" feikistä päivän peileissään ja maailmanpolitiikan arkipäivissään.
Myös maantiedon oppikirjoissa kehuttiin estotta kommunismia ja Rauhan Valtakuntaa.Taas hyvä lukuvinkki: Kenen joukoissa seisoin Lauri Hokkanen. Umpikommari ja teki kaikkensa, että joutuisimme venäläisten alaisiksi. Mutta sitten alkoi itsekin kyseenalaistamaan heidän touhua ja hänet heitettiin pihalla parhaalla mahdollisella syyllä CIA agentti.. Mutta se mitä kaveri kertoo kirjassa ja venäläisten vaikutus meillä, leikki oli kaukana ja kiitos puolustusvoimien ja järkevän kansan osan, itsenäisyys säilytettiin.
Talvisodassa haavoittunut upseeri appiukko kertoin, että 50-luvulla, kun hän oli kaupunginvaltuutettu, kommarit tarjosi äänestä 20.000 markkaa rahaa ja hän oli vankkana upseerina ja oikeistolaisena kysynyt, että mistä nämä rahat on peräisin, vastaus oli, että venäjältä ja niitä riittää paljon lisää. Kyllä meillä oli vaaran vuodet ja asekätkijät tekivät paljon pidemmälle mennen palveluksen meille. Anonyymi kirjoitti:
Taas hyvä lukuvinkki: Kenen joukoissa seisoin Lauri Hokkanen. Umpikommari ja teki kaikkensa, että joutuisimme venäläisten alaisiksi. Mutta sitten alkoi itsekin kyseenalaistamaan heidän touhua ja hänet heitettiin pihalla parhaalla mahdollisella syyllä CIA agentti.. Mutta se mitä kaveri kertoo kirjassa ja venäläisten vaikutus meillä, leikki oli kaukana ja kiitos puolustusvoimien ja järkevän kansan osan, itsenäisyys säilytettiin.
Talvisodassa haavoittunut upseeri appiukko kertoin, että 50-luvulla, kun hän oli kaupunginvaltuutettu, kommarit tarjosi äänestä 20.000 markkaa rahaa ja hän oli vankkana upseerina ja oikeistolaisena kysynyt, että mistä nämä rahat on peräisin, vastaus oli, että venäjältä ja niitä riittää paljon lisää. Kyllä meillä oli vaaran vuodet ja asekätkijät tekivät paljon pidemmälle mennen palveluksen meille.Asekätkijät tulisikin meillä rehabilitoida ja antaa virallinen tunnustus.
Suuri merkitys oli myös tannerilaisten saamilla CIA-dollareilla sekä tietysti Unto Varjosella jonka voidaan sanoa kukistaneen kommunismin Ay-liikkeessä vaaran vuosina.
Sekä tietysti Sapeli Simonen joka kukisti kommunistien vallankumoushankkeen Kemissä 1949.
Lukemiseksi suosittelen Juhani Salmisen kirjaa "Kemi 1949".- Anonyymi
OikeistoSosDem kirjoitti:
Asekätkijät tulisikin meillä rehabilitoida ja antaa virallinen tunnustus.
Suuri merkitys oli myös tannerilaisten saamilla CIA-dollareilla sekä tietysti Unto Varjosella jonka voidaan sanoa kukistaneen kommunismin Ay-liikkeessä vaaran vuosina.
Sekä tietysti Sapeli Simonen joka kukisti kommunistien vallankumoushankkeen Kemissä 1949.
Lukemiseksi suosittelen Juhani Salmisen kirjaa "Kemi 1949".Ja samaan aikaan Korsimo kävi hakemassa reppukaupalla ruplia venäjältä heidän mustalle hevoselle, eli Kekkoselle. Silloin SDP oli kyllä aseveljineen todella Suomen itsenäisyyden takuumiehiä, Kekkonen ei ollut.
Kiitoksia vinkistä, tuo pitää tilata, isäni oli noina aikoina Raahessa, Karjalan pakolainen, Anonyymi kirjoitti:
Ja samaan aikaan Korsimo kävi hakemassa reppukaupalla ruplia venäjältä heidän mustalle hevoselle, eli Kekkoselle. Silloin SDP oli kyllä aseveljineen todella Suomen itsenäisyyden takuumiehiä, Kekkonen ei ollut.
Kiitoksia vinkistä, tuo pitää tilata, isäni oli noina aikoina Raahessa, Karjalan pakolainen,Ruokalassa tuli tarpeeseen 1956 presidentinvaalin toisella kierroksella kun istuva tasavallan presidentti Paasikivi joka muuten suhtautui hyvin varauksellisesti Kekkosen pudotettiin arvottomalla kommunistien ääntenjakamisoperaatiolla pois vaalin kolmannelta kierrokselta.
OikeistoSosDem kirjoitti:
Ruokalassa tuli tarpeeseen 1956 presidentinvaalin toisella kierroksella kun istuva tasavallan presidentti Paasikivi joka muuten suhtautui hyvin varauksellisesti Kekkosen pudotettiin arvottomalla kommunistien ääntenjakamisoperaatiolla pois vaalin kolmannelta kierrokselta.
Siis ruplakassa. Helkkarin oletustäyttö
- Anonyymi
Mitä tekemistä Amerikan lipulla on Natoon liittymisen kanssa?
Jos Suomi liittyy Natoon, niin sehän liittyy silloin Natoon, ei Yhdysvaltoihin.- Anonyymi
Olet sen verran ääliö, että sotilaallisesta voimasta ja ydinaseiden sateenvarjosta on noin 85% Yhdysvallat, sen verran ollaan riippuvaisia. Yhdysvallat pelasti meidän neuvostoliiton kynsistä 1945 ja siksi itsekin kunnioitan Yhdysvaltojen suhdetta meihin ja Kaliforniasta saatu Yhdysvaltain lippu on minulla seinällä kunnia paikalla. Sain sen yhdestä heidän tukikohdasta koulutuksen jälkeisessä juhlassa. Mm kaikki Hornet lentäjät kävi siellä koulutuksen, ei pelkästään lentämiseen, tärkeämpi oli asekoulutus ja niiden käyttö. Migeillä oli aikaisemmin sama, mutta möivät meille sekundaa ja sama oli panssarivaunuissa T-72 Suomeen myydyt oli heikennetty kestämään heidän omat. Irak sai tämän kokea kunnolla Aavikkomyrskyssä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olet sen verran ääliö, että sotilaallisesta voimasta ja ydinaseiden sateenvarjosta on noin 85% Yhdysvallat, sen verran ollaan riippuvaisia. Yhdysvallat pelasti meidän neuvostoliiton kynsistä 1945 ja siksi itsekin kunnioitan Yhdysvaltojen suhdetta meihin ja Kaliforniasta saatu Yhdysvaltain lippu on minulla seinällä kunnia paikalla. Sain sen yhdestä heidän tukikohdasta koulutuksen jälkeisessä juhlassa. Mm kaikki Hornet lentäjät kävi siellä koulutuksen, ei pelkästään lentämiseen, tärkeämpi oli asekoulutus ja niiden käyttö. Migeillä oli aikaisemmin sama, mutta möivät meille sekundaa ja sama oli panssarivaunuissa T-72 Suomeen myydyt oli heikennetty kestämään heidän omat. Irak sai tämän kokea kunnolla Aavikkomyrskyssä.
Poimittu viimeisestä Upseerilehdestä: T-72 saadut versiot oli tykkiensä puolesta heikennettyjä ja niihin käytettävät ammukset ei vastanneet alkuunkaan länsimaiden vastaavia. Eli tarkoituksella heikensivät meitä. MIG hävittäjiin muutettiin oitis Suomessa tähtäimet, asejärjestelmät, tutkat jne, ja alusta oli kyllä hyvä, mutta kaikki muu niiden mukana tullut todella heikkoa ja huonoa. Omakohtaisesti olen ollut niitä käsittelemässä, eli ei ole mikään mutu-juttu.
Anonyymi kirjoitti:
Olet sen verran ääliö, että sotilaallisesta voimasta ja ydinaseiden sateenvarjosta on noin 85% Yhdysvallat, sen verran ollaan riippuvaisia. Yhdysvallat pelasti meidän neuvostoliiton kynsistä 1945 ja siksi itsekin kunnioitan Yhdysvaltojen suhdetta meihin ja Kaliforniasta saatu Yhdysvaltain lippu on minulla seinällä kunnia paikalla. Sain sen yhdestä heidän tukikohdasta koulutuksen jälkeisessä juhlassa. Mm kaikki Hornet lentäjät kävi siellä koulutuksen, ei pelkästään lentämiseen, tärkeämpi oli asekoulutus ja niiden käyttö. Migeillä oli aikaisemmin sama, mutta möivät meille sekundaa ja sama oli panssarivaunuissa T-72 Suomeen myydyt oli heikennetty kestämään heidän omat. Irak sai tämän kokea kunnolla Aavikkomyrskyssä.
Minä ihailen amerikkalaisessa yhteiskunnassa sitä tekemisen meininkiä. Yliopistokoulutus hoidetaan puolet lyhyemmässä ajassa kuin meillä ja siinä sivussa moni urheilee olympiatasolla asti.
Myös perusduunari ymmärtää että yrityksen menestyminen on hänen menestymisensä edellytys.
Siellä ei vetelehditäkään työajalla poliittisissa mielenilmauksissa tai jos sellaiseen menee niin kenkää tulee esimiestä vastaan pullikoimisesta.Anonyymi kirjoitti:
Poimittu viimeisestä Upseerilehdestä: T-72 saadut versiot oli tykkiensä puolesta heikennettyjä ja niihin käytettävät ammukset ei vastanneet alkuunkaan länsimaiden vastaavia. Eli tarkoituksella heikensivät meitä. MIG hävittäjiin muutettiin oitis Suomessa tähtäimet, asejärjestelmät, tutkat jne, ja alusta oli kyllä hyvä, mutta kaikki muu niiden mukana tullut todella heikkoa ja huonoa. Omakohtaisesti olen ollut niitä käsittelemässä, eli ei ole mikään mutu-juttu.
Enpä ollut tuota tiennytkään. Tosin itse olen toiminut armeijassa ainoastaan upseerikokelaana ja siitä on jo aikaa 33 vuotta. Toki jo silloin kantahenkilökunta puhui asioista niiden oikeilla nimillä eli mistä suunnasta potentiaalinen vihollinen tulee.
Siviiliura oli se mun juttu ja siviilipuolen ansioista on luutnantin natsat tulleet.- Anonyymi
OikeistoSosDem kirjoitti:
Enpä ollut tuota tiennytkään. Tosin itse olen toiminut armeijassa ainoastaan upseerikokelaana ja siitä on jo aikaa 33 vuotta. Toki jo silloin kantahenkilökunta puhui asioista niiden oikeilla nimillä eli mistä suunnasta potentiaalinen vihollinen tulee.
Siviiliura oli se mun juttu ja siviilipuolen ansioista on luutnantin natsat tulleet.Löydät ihan suoraan, kun pyydät heiltä lehden, lähettävät myös yksittäiskappaleita ja tosiaan ammukset ja putket oli heikennetty, venäläiset halusi meidät eteen ja itse takana kuvittelivat pärjäävänsä meidän jälkeen. Suomessa sen vuoksi todettiin, että yhtään niistä vaunuista ei kannata säilöä edes tulitorneiksi, oli niissä sen verran vikaa. Tämä perustuu ihab tutkittuun tietoon ja faktoihin. Ruotsista tulleet panssaritorjunnat ammuttiin näihin ja ihmeteltiin täydellistä tuhoa mikä saivat aikaan ja S-55 laitettiin samoin tein "mustin" kanssa historiaan. Olin itse ampumassa koeammuntoja T-72 ja olivat kyllä aika hauraita, melkein tuli mieleen Lada, ruostetta joka kulmassa. Mutta ota yhteyttä reserviupseereiden liittoon ja saat lukea tuon jutun sieltä tarkemmin, siellä on myös tekniset tiedot mukana.
Anonyymi kirjoitti:
Löydät ihan suoraan, kun pyydät heiltä lehden, lähettävät myös yksittäiskappaleita ja tosiaan ammukset ja putket oli heikennetty, venäläiset halusi meidät eteen ja itse takana kuvittelivat pärjäävänsä meidän jälkeen. Suomessa sen vuoksi todettiin, että yhtään niistä vaunuista ei kannata säilöä edes tulitorneiksi, oli niissä sen verran vikaa. Tämä perustuu ihab tutkittuun tietoon ja faktoihin. Ruotsista tulleet panssaritorjunnat ammuttiin näihin ja ihmeteltiin täydellistä tuhoa mikä saivat aikaan ja S-55 laitettiin samoin tein "mustin" kanssa historiaan. Olin itse ampumassa koeammuntoja T-72 ja olivat kyllä aika hauraita, melkein tuli mieleen Lada, ruostetta joka kulmassa. Mutta ota yhteyttä reserviupseereiden liittoon ja saat lukea tuon jutun sieltä tarkemmin, siellä on myös tekniset tiedot mukana.
Jep. Kiitos vinkistä.
- Anonyymi
Kun tossa ei tiedä mitä Venäjällä on mielessä eikä viitsisi ärsytellä naapuria. Toisaalta Venäjä tulkitsee sen niin kun olemme yhteistyössä naton kanssa kuulumme samaan porukkaan.
1948-1950 se ärsyyntyi ja mouhosi Fagerholmin ykkösen aikaan
Mutta se oli sellainen hallitus ettei selkä mennyt notkolle!
Kekkonen vehkeilli tämän hallituksen kaatamiseksi Hella Wuolijoen järjestämillä päivällisellä jossa oli mukana venäläisiä. Tämä fakta löytyy Lehtisen kirjasta.Juuri näin
Venäjä on Putinin aikana valinnut itse tiensä. Sääli että sankarillisesti panssarivaunun päällä elokuussa 1991 seisseen Jeltsinin terveys ei kestänyt pidempään.
Meillähän jotkut poliitikot suorastaan innostuivat tuosta elokuun 1991 vallankumousyrityksestä paluuna "vanhoihin hyviin aikoihin".- Anonyymi
OikeistoSosDem kirjoitti:
Juuri näin
Venäjä on Putinin aikana valinnut itse tiensä. Sääli että sankarillisesti panssarivaunun päällä elokuussa 1991 seisseen Jeltsinin terveys ei kestänyt pidempään.
Meillähän jotkut poliitikot suorastaan innostuivat tuosta elokuun 1991 vallankumousyrityksestä paluuna "vanhoihin hyviin aikoihin".Olin muuten metsästysreissulla tuolloin itä-karjalassa ja ihmettelin yht´äkkiä kasvanutta liikennettä ja oppaat sanoi, että siirretään leiri noin 1-2 kilometriä metsään. Ehdin näkemään suuren määrän panssariajoneuvoja ja tuhansia varusmiehiä. Kun päästiin seuraavaan päivään venäläiset kertoi ja sinällään todella fiksusti, että vallankumosriskin takia kaikki varuskunnat on siirretty harjoittelemaan maastoon ja kertoivat myös, että ihan turha täällä metsästää, kohta koko korpia on täynnä ukkoja ja siirryttiin n 150-200 km pohjoiseen ja veljen kanssa todettiin, että nyt nähtiin, mistä kohden venäjän hyökkäys alkaisi. Saaliksi sain 3 metsoa ja oli kyllä hienoa seutua kävellä, mm. Läskelän kylän kohdalla löysin suomalaisten juoksuhaudat, konekivääripesäkkeet ja olivat kyllä valittu todella hyvin.
Anonyymi kirjoitti:
Olin muuten metsästysreissulla tuolloin itä-karjalassa ja ihmettelin yht´äkkiä kasvanutta liikennettä ja oppaat sanoi, että siirretään leiri noin 1-2 kilometriä metsään. Ehdin näkemään suuren määrän panssariajoneuvoja ja tuhansia varusmiehiä. Kun päästiin seuraavaan päivään venäläiset kertoi ja sinällään todella fiksusti, että vallankumosriskin takia kaikki varuskunnat on siirretty harjoittelemaan maastoon ja kertoivat myös, että ihan turha täällä metsästää, kohta koko korpia on täynnä ukkoja ja siirryttiin n 150-200 km pohjoiseen ja veljen kanssa todettiin, että nyt nähtiin, mistä kohden venäjän hyökkäys alkaisi. Saaliksi sain 3 metsoa ja oli kyllä hienoa seutua kävellä, mm. Läskelän kylän kohdalla löysin suomalaisten juoksuhaudat, konekivääripesäkkeet ja olivat kyllä valittu todella hyvin.
Lännessä ihailtu Gorbatshov oli tosiasiassa vanhan vallan mies.
Historia antoi tilaisuuden Boris Jeltsinille ja hän käytti sen.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olin muuten metsästysreissulla tuolloin itä-karjalassa ja ihmettelin yht´äkkiä kasvanutta liikennettä ja oppaat sanoi, että siirretään leiri noin 1-2 kilometriä metsään. Ehdin näkemään suuren määrän panssariajoneuvoja ja tuhansia varusmiehiä. Kun päästiin seuraavaan päivään venäläiset kertoi ja sinällään todella fiksusti, että vallankumosriskin takia kaikki varuskunnat on siirretty harjoittelemaan maastoon ja kertoivat myös, että ihan turha täällä metsästää, kohta koko korpia on täynnä ukkoja ja siirryttiin n 150-200 km pohjoiseen ja veljen kanssa todettiin, että nyt nähtiin, mistä kohden venäjän hyökkäys alkaisi. Saaliksi sain 3 metsoa ja oli kyllä hienoa seutua kävellä, mm. Läskelän kylän kohdalla löysin suomalaisten juoksuhaudat, konekivääripesäkkeet ja olivat kyllä valittu todella hyvin.
Sieltä jäi vielä hyvin erikoinen muisto. Meillä oli tulkkina Väinö Tatti niminen kaveri, ja puhui suomea kohtuullisesti ja me tietty kyselemään hänen historiaa, koska vaikutti suomalaisia kohtaan hyvin vihamieliseltä, venäläiset taas ei ollenkaan. Mutta sitten alkoi tarina, hänen vanhemmat pakeni 1918 sinne ja hän syntyi 1930 luvulla. Molemmat hänen vanhemmat ja muut sukulaiset meni kansanmurhassa 1937. 1940 oli siirretty takaisin ja vakoojakouluun ja lähetettiin Suomeen 1943. Jäi kiinni kortin pelaamisen yhteydessä junassa, joka oli menossa Mikkeliin ja hänen tehtävä oli vaatimattomasti vakoilla meidän päämajaa ja ohjata ilmapommitukset sinne. Hänet tuomittiin kuolemaan, mutta kun sota loppui 1944 hänet lähetettin takaisin venäjälle ja sai siellä 25 v tuomion ja karkoitettiin Azebaitzaniin.. Ja vielä jaksoi meitä vihata, ei sitä yhteisöä, joka potki häntä päähän. Kun tulin takaisin, niin otin yhteyttä sotamuseoon ja sitä kautta ohjasivat niin pitkälle, että löysin Väinö Tatin kuulustelun, pidätyksen ja tuomion, eivät olleet enää salaisia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sieltä jäi vielä hyvin erikoinen muisto. Meillä oli tulkkina Väinö Tatti niminen kaveri, ja puhui suomea kohtuullisesti ja me tietty kyselemään hänen historiaa, koska vaikutti suomalaisia kohtaan hyvin vihamieliseltä, venäläiset taas ei ollenkaan. Mutta sitten alkoi tarina, hänen vanhemmat pakeni 1918 sinne ja hän syntyi 1930 luvulla. Molemmat hänen vanhemmat ja muut sukulaiset meni kansanmurhassa 1937. 1940 oli siirretty takaisin ja vakoojakouluun ja lähetettiin Suomeen 1943. Jäi kiinni kortin pelaamisen yhteydessä junassa, joka oli menossa Mikkeliin ja hänen tehtävä oli vaatimattomasti vakoilla meidän päämajaa ja ohjata ilmapommitukset sinne. Hänet tuomittiin kuolemaan, mutta kun sota loppui 1944 hänet lähetettin takaisin venäjälle ja sai siellä 25 v tuomion ja karkoitettiin Azebaitzaniin.. Ja vielä jaksoi meitä vihata, ei sitä yhteisöä, joka potki häntä päähän. Kun tulin takaisin, niin otin yhteyttä sotamuseoon ja sitä kautta ohjasivat niin pitkälle, että löysin Väinö Tatin kuulustelun, pidätyksen ja tuomion, eivät olleet enää salaisia.
Pieni korjaus, syntyi 1920 luvulla ja tarkemmin 1922.
- Anonyymi
Natoon ei kommari suomea oteta
- Anonyymi
Kansanäänestys olisi typerin vaihtoehto näin vakavassa asiassa ja normikansalaisen näkemykset ei välttämättä vastaa todellisuuteen. Eduskunta päättäköön (paitsi nykyinen vihervasemmistokepuloinen) mutta normaali eduskunta.
- Anonyymi
OikeistoSosDem kirjoitti:
Juuri näin. Siksikin että osa kansasta edelleen kaipaa suomettumisen aikoja.
Suomi on jo saanut F-35 ja ohjushuollon Suomeen ja koneita tulee niihin huoltoihin satoja ja samalla saamme parhaat ohjukset meille. Sen verran asiasta perilla, että tämä on jo faktaa, riipummatta siitä, ketkä on hallituksessa.
- Anonyymi
Vielä pieni, mutta hauska lisäys, isäni kertoi, kun Nikke Pärmi, Mustan Nuolen johtaja tuli sodan jälkeen Saastamoisen tehtaille henkilöstön esimieheksi, niin piti porukan millilleen paikkallaan ja sitten vasta aukaisi portin, kun työaika täyttyi. Sitten tuli punainen Valpo ja ammattiyhdistysten punaiset pimeyden ruhtinaat. Vaativat ruokalan seinälle Stalinin ja Leninin kuvaa, Nikki Pärmä oli mennyt ko, seinän eteen ja todennut, kävisi muuten hyvin, mutta johtoryhmä on päättänyt poistaan tämän seinan ja sen ne teki. Mahtavia miehiä ja saivat asioita aikaiseksi.
Mahtavia ammattimiehiä olivat suomalaiset niin reservin kuin vakinaisenkin upseerit sodassa ja sen jälkeen.
Kahdella vapaudenristillä palkittu Unto Varjonen reservin luutnantti kävi omakätisesti repimässä Yrjö Leinon vaalimainosjulisteet pois!OikeistoSosDem kirjoitti:
Mahtavia ammattimiehiä olivat suomalaiset niin reservin kuin vakinaisenkin upseerit sodassa ja sen jälkeen.
Kahdella vapaudenristillä palkittu Unto Varjonen reservin luutnantti kävi omakätisesti repimässä Yrjö Leinon vaalimainosjulisteet pois!Varjosen taitavan kynäniekan nerokkain peliliike oli kirjoittaa keväällä 1948 ennen eduskuntavaaleja tekaistu juttu Suomen Sosialidemokraattin kommunistien vallankumoushankkeista.
Sota syyllisyys"oikeudenkäynti" oli laiton koska länsimaisessa oikeusjärjestyksessä ketään ei voi tuomita taannehtivan lainsäädännön perusteella.
Silloinen oikeusministeri Kekkonen juristina sivuutti tämän maallikoillekkin selvän tosiasian kylmästi.- Anonyymi
OikeistoSosDem kirjoitti:
Sota syyllisyys"oikeudenkäynti" oli laiton koska länsimaisessa oikeusjärjestyksessä ketään ei voi tuomita taannehtivan lainsäädännön perusteella.
Silloinen oikeusministeri Kekkonen juristina sivuutti tämän maallikoillekkin selvän tosiasian kylmästi.Tarkemmin ajatellen, mihin luulit Antti Rinteen kaatuvan. Rinne ehdotti muiden jo kertyneiden eläkkeiden jakamista muille, eli siis takautuva alennus. Jopa Ay-liike suuttui Antille, koska eivät hyvksyneet heidän antaitsimiin eläkkeisiin alennusta. Marin ollut hyvin hiljaa eläkkeistä, tajusi, että Antti teki elämänsä virheen. Se oli puna-Antin järkyttävä munaus.
- Anonyymi
OikeistoSosDem kirjoitti:
Sota syyllisyys"oikeudenkäynti" oli laiton koska länsimaisessa oikeusjärjestyksessä ketään ei voi tuomita taannehtivan lainsäädännön perusteella.
Silloinen oikeusministeri Kekkonen juristina sivuutti tämän maallikoillekkin selvän tosiasian kylmästi.Antti Rinne yritti samaa eläkkeiden kanssa ja siihen keikahti.
Anonyymi kirjoitti:
Tarkemmin ajatellen, mihin luulit Antti Rinteen kaatuvan. Rinne ehdotti muiden jo kertyneiden eläkkeiden jakamista muille, eli siis takautuva alennus. Jopa Ay-liike suuttui Antille, koska eivät hyvksyneet heidän antaitsimiin eläkkeisiin alennusta. Marin ollut hyvin hiljaa eläkkeistä, tajusi, että Antti teki elämänsä virheen. Se oli puna-Antin järkyttävä munaus.
Kyseessä on juristimies. SDP meni aivan pilalle kun ihan ok Oikeistodemari Urpilainen syrjäytettiin. Me Oikeistodemarit äänestetään nykyään Kokoomusta tai Harkimon liikettä.
Fanaattisessa äärivasemmistolaisuudessaan Marin on suorastaan vaarallinen asia maamme kilpailukyvylle ja kannattavalle yritystoiminnalle.
Marin haluaa verottaa työtä tekevät kuiviin ja sitten hyvinvointivaltiokontrollin nimissä jakaa rahat sosiaalitukina.- Anonyymi
OikeistoSosDem kirjoitti:
Kyseessä on juristimies. SDP meni aivan pilalle kun ihan ok Oikeistodemari Urpilainen syrjäytettiin. Me Oikeistodemarit äänestetään nykyään Kokoomusta tai Harkimon liikettä.
Fanaattisessa äärivasemmistolaisuudessaan Marin on suorastaan vaarallinen asia maamme kilpailukyvylle ja kannattavalle yritystoiminnalle.
Marin haluaa verottaa työtä tekevät kuiviin ja sitten hyvinvointivaltiokontrollin nimissä jakaa rahat sosiaalitukina.Vain kepun palstalta voi lukea jotain noin tyhmää, mutta ei tietenkään kepun kirjoittamana.
Urpilainen valtiovarainminiserinä paisutti valtiovarainministeriön menoja massiivisesti, korotti arvonlisäveroa ja jakoi saadut rahat nostamalla työttömyysturvaa ensimmäistä kertaa vuosiin. Marinin hallituksen toimet kummassakin suhteessa ovat olleet paljon vähäisemmät.
Dementikot eivät tunnetusti muista uudempia tapahtumia, mutta onhan se hauskaa kun tuollaiset 80-luvulle jumahtaneet paapparoiset muistelevat aikaa, jonka vielä jotenkin muistavat. Antiikki ja Nato ei muita kiinnostakaan.
- Anonyymi
Ei Suomi liity koskaan Naton jäseneksi.
- Anonyymi
Niin sinä kepu luulet, me muut ollaan ihan toista mieltä;-))
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin sinä kepu luulet, me muut ollaan ihan toista mieltä;-))
Ei liity ei. Sitä paitsi Nato hajoaa pian omaan toimimattomaan byrokratiaansa. USA maailmanpoliisina on turha, samoin nato.
- Anonyymi
Niin sinä kepuryssä luulet..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei liity ei. Sitä paitsi Nato hajoaa pian omaan toimimattomaan byrokratiaansa. USA maailmanpoliisina on turha, samoin nato.
Edelleen hompeli kepu luulee näin..
- Anonyymi
Äiti Venäjän syleily on parasta mitä Suomen historia pitää sisällään. Siellä on turva, lintukoto. Nato on paha, onneksi on venäjä. Pahan akseli on USA-Israel.
- Anonyymi
Minun mielestäni paituli pitää pakottaa Suomen demokraattisen tasavallan seuraavaksi presidentiksi ilman vaaleja. Sen hän on meille velkaa. Ensi töikseen hänen tulee korvata Suomen lippu kokovalkoisella lipulla jossa on pienenpieni musta pallero keskellä kuvaamassa antautuvan maan silmän mustuaista. Sitten vaan rajat auki itään niin kulttuurimmekin tukevoituu. Rokotteeksi pelkkä Sputnik ja firmat kaikki valtiolle. Sovhoosit ja kolhoosit korvaavat sitten nykyiset yksityiset maatilat. Sähkön pääasiallinen tuottotapa olkoon itäisen Uralin liuskekivi ja happosateilta suojaudutaan
erityisillä happosadevarjoilla. Vodkaan hankitaan lisenssi Moskovasta ja sitä jaellaan kansalaispisteinä kaikelle kansalle. Lapset kasvatetaan turvallisesti suurissa pokkupioneerileireissä ja heille opetetaan jo pienestä sylkemään länteen.
https://www.youtube.com/watch?v=sClWJ27FD7Q - Anonyymi
Avaus on totaalista hölynpölyä nimittäin suomi ei tule koskaan liittymään natoon vaikka esim. Jukka Tarkka hourailee että suomi mukamas jo valmistelee liittymistä vaikka onhan unien näkeminenkin liittymisestä jo jotain.
Tarkan ja Risto E.J. Penttilän ja kuka se kolmas oli "Ultimatum Isänmaalle" kirjoitettu 1994 on nyt ajankohtaisempi kuin koskaan!
- Anonyymi
OikeistoSosDem kirjoitti:
Tarkan ja Risto E.J. Penttilän ja kuka se kolmas oli "Ultimatum Isänmaalle" kirjoitettu 1994 on nyt ajankohtaisempi kuin koskaan!
Kuka sinulle maksaa noista tyhmyyksien kirjoittamisesta? Ei kai kukaan ilmaiseksi tee itsestään tuollaista pelleä?
Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1231215
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89894- 87777
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede20749- 93717
Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat282702- 109626
- 32593
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.49543Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet115511
