Miten estäisin koiran väkivaltaisen kohtelun?

Mulla on sellanen tilanne, että yks meidän perheenjäsen kohtelee meidän koiraa ihan väärin. Lenkillä hän repii hihnasta ihan miten sattuun ja koiralla on ketjupanta. Hän potkii koiraa, jos koira ei kulje täydellisesti tien reunassa. Kun sanoin asiasta veljelleni, jota isäni ohjeisti repimään koiraa isä totesi: "No sitähän varten se on siellä hihnan toisessa päässä. Ei se siitä rikki mene." Kotona jos koira on jossain, missä ei sais (esimerkiksi keittiösdä kun syödään) isä lähestyy koiraa vihaisena ja lyö käsiä yhteen ja huutaa koiralle. Ja jos koira muuten tekee jotain mitä ei hänen mukaan saisi (eli iloitsee nähdessään mut tai makaa matolla) hän kokee oikeudekseen potkia koiraa ja käskeä sen omalle pedilleen ja siitä ei sitten saa poistua. Isäni ei siis käytä juuri ollenkaan positiivista vahvistetta enkä muista nähneeni koskaan sen antavan koiralle herkkua hyvin tehdystä asiasta. Koira on siis vasta alle ouolen vuoden ja on muutaman kerran kussut alleen. Ekan kerran kun hän jursi jotain ja isä sitten potkaisi koiraa. Koira tuli mun huoneen pöydän alle pakoon ja kusi siellä alleen kun isä jahtasi sitä huutaen huoneeseeni. Toisen kerran kun isä leikkasi koiran kynsiä ja oli ottamassa koiraa lähemmäksi niin pissasi alleen. Ja eilen koiraouistossa koira puri veljeäni kun veli sen kanssa juoksi ja riehui ja isä käski sitten lyömään koiraa nyrkillä naamaan. Sillä kuulemma oppii hyvin, että ei purra ketään. Koiraa ei edes kummallakaan tullut mieleen komentaa sanallisesti lopettamaan. Mä en tiedä mitä mun pitäis tehdä. Kun puhuminen ei auta ja musta tuntuu että eläinsuojelukaan ei mitään tekisi. Monelta oon ainakin kuullu että huonossakaan tilanteessa eläinsuojelua ei kiinnosta. Ja koira on siis vielä pentu, että saa nähdä mitä siitä tulee isona kun nyt jo juokseen pelokkaana karkuun kun isä sitä lähestyy tai sille puhuu.

4

90

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ja lisätäkseni tuohon vielä, koira on otettu ihan vääristä syistä. Tiedän, että isäni ei koiraa ottanut siksi, että se toisi iloa ja olisi rakas perheenjäsen.

    • Anonyymi

      Elsut kehiin.

    • Anonyymi

      ainoa mahdollisuus on soittaa eläinsuojeluvalvojalle. Olisi hyvä, jos onnistuisit kuvaamaan kuritustiulanteita sanojesi vahvistukseksi

      • Anonyymi

        Tajusin tuon kuvaamisen itsekin vasta pari päivää sitten, seuraavn kerran kun isän luo meen niin kuvaan kyllä hyvin herkällä kädellä ihan kaiken. Ärsyttävää kun en oo aikasemmin tosiaan itekään tajunnut, sillä on ollut niin paljon tilanteita missä ois ollut oiva mahdollisuus kuvata.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      100
      7060
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      30
      2741
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      33
      2313
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      87
      1996
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      14
      1717
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      9
      1515
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1397
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1361
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      8
      1314
    10. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      32
      1298
    Aihe