Audi kuluttaa öljyä

Anonyymi

Surullisen kuuluisa öljynkulutus.
N. 0,5L 1000km välein pitää lisätä.
Nyt ei pysty monen tonnin remonttiin viemään eikä oma taito riitä mäntiä vaihtamaan, joten kertokaapa viisaammat, hajoaako auto alle tuon öljynkulutuksen tähden? Vai kestääkö pitkäänkin vain öljyä lisäämällä?

22

293

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Älä jaksa valehdella.

      • Anonyymi

        kts. moottorihiomo sivut

        valehteleeko TM ja yritys?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kts. moottorihiomo sivut

        valehteleeko TM ja yritys?

        Ei, mutta sinä omapoika valehtelet ja keksit nuo aloitukset.


    • Anonyymi

      Puoli litraa on tonnille paljon ja aiheuttaa jatkuvaa vahtimista. Ei välttämättä vikoja, häiriöitä vielä tuolla ja katitkin voi kestää pitkään.


      Vähän ajettu ja muuten hyvä, pieni yhden miehen korjaamo voi tehdä sovitulla könttähinnalla työt jopa tonneja edullisemmin kuin merkkihuolto jossa tuntien määrä katsotaan kirjaimellisesti ja 100eur h.



      Osien hinnat saa selville netissä.

      • Anonyymi

        Tonni sinne tonni tänne, tonni on kuitenkin painomitta.


      • Anonyymi

        Kiitos asiallisesta vastauksesta.
        On hankala ymmärtää tätä asiaa, kun autoista en juuri muuta osaa kuin öljynvaihdon. Lienenkö koskaan edes nähnyt mäntää. Haluan kuitenkin tietää edes jotain ennenkuin ryhdyn korjaamoilta kyselemään.

        Olenko ymmärtänyt oikein, että pelkkä mäntien vaihto voisi riittää? Se kuulostaisi vaihdoehdoista helpoimmalta.
        Jos männät ja kiertokanget menee vaihtoon ja vielä jotkut osat koneistetaan (mitä se sitten tarkoittaakaan) kuulostaa remontti jo aika isolta, eikö?
        Autolla olisi vielä kilometrejä edessä, joskin ikää on yli kymmenen vuotta jo. Luopua en haluaisi, mutta jos remontin hinta kipuaa samaan auton arvon kanssa, ei pitämisessä ole mitään järkeä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos asiallisesta vastauksesta.
        On hankala ymmärtää tätä asiaa, kun autoista en juuri muuta osaa kuin öljynvaihdon. Lienenkö koskaan edes nähnyt mäntää. Haluan kuitenkin tietää edes jotain ennenkuin ryhdyn korjaamoilta kyselemään.

        Olenko ymmärtänyt oikein, että pelkkä mäntien vaihto voisi riittää? Se kuulostaisi vaihdoehdoista helpoimmalta.
        Jos männät ja kiertokanget menee vaihtoon ja vielä jotkut osat koneistetaan (mitä se sitten tarkoittaakaan) kuulostaa remontti jo aika isolta, eikö?
        Autolla olisi vielä kilometrejä edessä, joskin ikää on yli kymmenen vuotta jo. Luopua en haluaisi, mutta jos remontin hinta kipuaa samaan auton arvon kanssa, ei pitämisessä ole mitään järkeä.

        Ja omapoika jatkaa satuaan, älä nyt jaksa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja omapoika jatkaa satuaan, älä nyt jaksa.

        Tiesithän, että nykyään niin lapset, nuoret kuin aikuisetkin voivat hakeutua avun piiriin, jos sosiaalisen kanssakäymisen tai oman käytöksen kanssa on haasteita. Se on normaalia, mutta niitä pulmia voi työstää ja elää parempaa elämää ilman jatkuvaa negatiivisuutta. Vähän oli ot nyt minun kommentti, mutta halusin saattaa tämän tietoon. Tsemppiä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos asiallisesta vastauksesta.
        On hankala ymmärtää tätä asiaa, kun autoista en juuri muuta osaa kuin öljynvaihdon. Lienenkö koskaan edes nähnyt mäntää. Haluan kuitenkin tietää edes jotain ennenkuin ryhdyn korjaamoilta kyselemään.

        Olenko ymmärtänyt oikein, että pelkkä mäntien vaihto voisi riittää? Se kuulostaisi vaihdoehdoista helpoimmalta.
        Jos männät ja kiertokanget menee vaihtoon ja vielä jotkut osat koneistetaan (mitä se sitten tarkoittaakaan) kuulostaa remontti jo aika isolta, eikö?
        Autolla olisi vielä kilometrejä edessä, joskin ikää on yli kymmenen vuotta jo. Luopua en haluaisi, mutta jos remontin hinta kipuaa samaan auton arvon kanssa, ei pitämisessä ole mitään järkeä.

        "jos remontin hinta kipuaa samaan auton arvon kanssa, ei pitämisessä ole mitään järkeä."

        Miten niin ei ole järkeä?

        Jos autosi arvo on 5000 euroa ja myyt sen viallisena 2000 eurolla ja ostat toisen 5000 euron auton, jossa voi olla ihan mikä vaan, olet käytännössä maksanut tuosta autosta 8000 euroa, ja siinä voi olla täsmälleen sama vika kuin nykyisessä.

        Jos korjaat vian 5000 eurolla (tuo on yläkanttiin), niin sen jälkeen sinulla on toimiva auto jossa tuota vikaa/ongelmaa ei tule koskaan enää vastaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "jos remontin hinta kipuaa samaan auton arvon kanssa, ei pitämisessä ole mitään järkeä."

        Miten niin ei ole järkeä?

        Jos autosi arvo on 5000 euroa ja myyt sen viallisena 2000 eurolla ja ostat toisen 5000 euron auton, jossa voi olla ihan mikä vaan, olet käytännössä maksanut tuosta autosta 8000 euroa, ja siinä voi olla täsmälleen sama vika kuin nykyisessä.

        Jos korjaat vian 5000 eurolla (tuo on yläkanttiin), niin sen jälkeen sinulla on toimiva auto jossa tuota vikaa/ongelmaa ei tule koskaan enää vastaan.

        Voihan sen ajatella niinkin. Saatan olla hieman hermostunut tämän autoni kanssa nyt, ajatuksissani olen vaihtamassa sitä takaisin 90-luvun puolivälin toyotaan, missä ei aikanaan ollut mitään muuta vikaa, kuin himppu ruostetta.

        Jos joku vielä osaisi vastata esittämääni kysymykseen, että riittäisikö mäntien vaihto, vai tarvitseeko nyt tehdä suurempaa remonttia?

        -ap-


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voihan sen ajatella niinkin. Saatan olla hieman hermostunut tämän autoni kanssa nyt, ajatuksissani olen vaihtamassa sitä takaisin 90-luvun puolivälin toyotaan, missä ei aikanaan ollut mitään muuta vikaa, kuin himppu ruostetta.

        Jos joku vielä osaisi vastata esittämääni kysymykseen, että riittäisikö mäntien vaihto, vai tarvitseeko nyt tehdä suurempaa remonttia?

        -ap-

        Eräs korjaaja rengasti (uudet renkaat mäntiin) Datsunini 1985 suuren öljynkulutuksen tähden.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voihan sen ajatella niinkin. Saatan olla hieman hermostunut tämän autoni kanssa nyt, ajatuksissani olen vaihtamassa sitä takaisin 90-luvun puolivälin toyotaan, missä ei aikanaan ollut mitään muuta vikaa, kuin himppu ruostetta.

        Jos joku vielä osaisi vastata esittämääni kysymykseen, että riittäisikö mäntien vaihto, vai tarvitseeko nyt tehdä suurempaa remonttia?

        -ap-

        Vaikea sanoa että mitä se remontti vaatii. Me ei voida täältä nähdä sinne sylintereihin että onko ne kuluneet tai naarmuilla.

        Jos pelkkä männänrenkaiden vaihto riittää niin kustannus voisi olla:

        -moottorin irrotus ja purku, kasaus ja takaisin asennus: 24 tuntia * 80 euroa = 1920 euroa
        -männänrenkaat, tiivisteet, kannen pultit, nesteet ym ym, 900 euroa

        Kokonaiskustannus 2820 euroa.

        Jos kiikutat autosi osaavaan pajaan Etelä-Suomeen (Viroon), niin siellä tuntiveloitus on puolet tuosta, eli säästöä syntyy ehkä 600 euroa hakemisineen ja viemisineen.

        Jos vaihtoon menee myös männän ja/tai kiertokanget, kustannukset noussee 4000 euron paikkeille.

        Itse joudut päättämään sen, minkälaista riskiä olet valmis ottamaan asian kanssa. Jos autosi on huonosti huollettu, jarrut on menossa vaihtoon, pakoputki on menossa puhki, pelleissä on naarmuja ja ruosteenalkua, penkit on likaiset ja tuulilasi on menossa vaihtoon, en alkaisi tuota hommaa teettämään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaikea sanoa että mitä se remontti vaatii. Me ei voida täältä nähdä sinne sylintereihin että onko ne kuluneet tai naarmuilla.

        Jos pelkkä männänrenkaiden vaihto riittää niin kustannus voisi olla:

        -moottorin irrotus ja purku, kasaus ja takaisin asennus: 24 tuntia * 80 euroa = 1920 euroa
        -männänrenkaat, tiivisteet, kannen pultit, nesteet ym ym, 900 euroa

        Kokonaiskustannus 2820 euroa.

        Jos kiikutat autosi osaavaan pajaan Etelä-Suomeen (Viroon), niin siellä tuntiveloitus on puolet tuosta, eli säästöä syntyy ehkä 600 euroa hakemisineen ja viemisineen.

        Jos vaihtoon menee myös männän ja/tai kiertokanget, kustannukset noussee 4000 euron paikkeille.

        Itse joudut päättämään sen, minkälaista riskiä olet valmis ottamaan asian kanssa. Jos autosi on huonosti huollettu, jarrut on menossa vaihtoon, pakoputki on menossa puhki, pelleissä on naarmuja ja ruosteenalkua, penkit on likaiset ja tuulilasi on menossa vaihtoon, en alkaisi tuota hommaa teettämään.

        -männänrenkaat 52 euroa
        -kannentiiviste 30 euroa
        -kannen pultit 10 euroa
        -nokkahihnasarja 41 euroa
        -vesipumppu 27 euroa

        Eihän nuo osat juuri mitään maksa. Jos vaan jaksaa pultteja kierrellä niin ei tuo kalliiksi jää. Moottori on varmaankin kyllä nostettava pois paikaltaan.

        Vanhan auton omistajalla tulisi olla tee-se-itse henkeä sen verran ettei joudu ryöstetyksi.


    • Anonyymi

      Pitääkö lisätä jäähytysnestettä oisko kansivika, Ei ne kaikki oireet suoraan ole männistä sitä vaan tarjotaan ensin kun on tunnettu

    • Anonyymi

      Kauhee savottaa eiks kannen ja öljypohjan irrotuksella saa mukit esille?🤪🤪

      • Anonyymi

      • Anonyymi

        Valitettavasti nykymoottoreissa on yleistynyt rakenne, jossa öljypohjan irrottamisen jälkeen männät ei olekaan vielä näkyvissä vaan pitää irrottaa ns. välipohja vielä erikseen.

        Ja sitten se, että siellä on hammastankoa ym ohjaustavaraa siellä moottorin alla todennäköisesti sen verran, että noiden kummankaan irrottaminen ei hoidu moottorin ollessa paikallaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän Audin moottorin mäntien, ja männänrenkaiden vaihdossa mene kuin vajaa kymmenen minuuttia!!

        https://youtu.be/SRv2jg1xZoM

        Kannattaa aina viedä ammattilaiselle vähänkin vaatimammat hommat. Tuo ammattireiska tekee päivien työt 10 minuutissa, ja jos tuntihinta ammireiskalla on 100€/h niin kaverin velloitushan on silloin pelkkä työn osuus vain 16,66€, Osathan ne siis maksaa, eikä työt!


    • Anonyymi

      Audin pitkittäiskoneessa ei mahdu öljypohja irtoamaan moottori paikallaan, sen takia kone on käytettävä pois.

      • Anonyymi

        Monessa poikittaismoottorisessa on sama ongelma.

        Lisäksi se ei vielä riitä että saa sen öljypohjan pois, pitää purkaa pidemmälle että saa kampiakselin näkyville.


    • Anonyymi

      Vielä aloittaja täällä ihmettelee, onko kellään kokemusta näistä karstanliottajista, mitä öljyn sekaan laitetaan?
      Jos sellaisesta vähän ensiapua, ja veisi auton isoon remonttiin kun rahatilanne on parempi.
      Onnistuisi moisen käyttö ihan itseltäkin.
      Google tarjoaa vanhoja keskusteluja näistä aineista, ja ilmeisesti fixus tekisi ihan käsittelyjä näillä aineilla, onko minkään väärti?

      Kiitos selkeistä vastauksista, pääsen hieman kiinni siihen mistä on kyse!

      • Anonyymi

        Tuskin auttaa mutta eipä se paljon maksakaan.

        Öljyn sekaan kaadetaan liutotinta ja autoa käytetään 5 - 15 minuuttia. Voit itse päätellä mikä on todennäköisin vaikutus...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!

      Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit
      Pitkäveto
      1
      2671
    2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

      Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      151
      1228
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

      Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      49
      1125
    4. Mitä toivot

      ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      127
      998
    5. Hyvää huomenta 18. luukku

      Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      223
      964
    6. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

      Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      206
      939
    7. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

      Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      13
      865
    8. Olet sä silti

      Ihana ❤️ tykkään
      Ikävä
      72
      845
    9. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

      Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      297
      845
    10. Haluaisin vain varmistua

      Sinusta tarpeeksi.
      Ikävä
      39
      822
    Aihe