Hei, katsoin tämän kyseisen linkin videon ja hieman kauhistuin kun tajusin että minullahan on nuo kaikki piirteet; https://www.youtube.com/watch?v=ot46-YGUF4Y.
Mua alkoi pelottamaan että olen aina ollut vain autistinen ja kaikki ongelmatkin elämän aikana ovat johtuneet siitä. Kai ympärillä olevat ihmiset olisivat huomanneet? On mua sanottu ainakin oman tieni kulkijaksi ja netissä autistiseksi, mutta olen käsittänyt sen olevan hyvin normaalia nettimaailmassa.
Olen käynyt kyllä psykiatrisilla lääkäreillä ja ovat tehneet diagnooseja, mutta kukaan heistä ei ole mitään autismista ikinä puhuneet. Eivät psykologitkaan. Kai he olisivat ammattilaisina huomanneet? Olen kuitenkin useammalla eri ammattilaisella käynyt.
Pitääkö kaikkea edes diagnosoida? Ja missä menee normaalin ja autistisen raja?
Ahdistavaa.
Voiko minulla olla autismi?
3
85
Vastaukset
- Anonyymi
"Pitääkö kaikkea edes diagnosoida? Ja missä menee normaalin ja autistisen raja?
Ahdistavaa."
Psykiatrit ja psykologit arvioivat ihmisiä keinotekoisten, itse keksimiensä kriteerien mukaan. On sattuman kauppaa, mihin kuvitteelliseen karsinaan kukin meistä määritellään. Erilaisten ihmistyyppien kirjo on aina ollut olemassa, mutta koskaan aiemmin historiassa ei ihmisiä ole arvosteltu yhtä jyrkästi kuin nykyisin. Psykiatria on suurimmalta osin pseudotiede, jonka tehtävä on kehittelemiensä diagnoosien kautta lisätä lääketeollisuuden myyntiä.- Anonyymi
Voi olla mahdollista. Mietin kuitenkin, että jos on henkilö joka on vaikka selvästi ahdistunut ja tuskainen niin eikö ahdistus ole silloin ilmiselvää ja todellista? Eihän se silloin ole mitään keksittyä. Tässäkin hommassa on kuitenkin se, että milloin ahdistus on "sairaudeksi" luokiteltavissa jos edes on.
Olen sitä mieltä, että lääkkeitä tarjotaan liian helposti ratkaisuksi.
Asia on kuitenkin hieman monimutkainen kun ainakin itse olen nähnyt, että lääkkeet ovat joitakin ihmisiä auttaneet.
Mitä mieltä olet; miksi ihmisten luokittelu on nykyään niin yleistä ja mikä sen motiivi voisi olla? - Anonyymi
Diagnoosien kautta vanhemmat usein hakevat lapsilleen erityistukea ja projisoivat omia ongelmiaan lapsiinsa. Joskus kyse on lasten kasvatustaitojen puutteesta, joskus lasten temperamentista ja luonteenpiirteistä ja usein molemmista. Esimerkiksi sohvalla koko elämänsä löhönnyt, about 200 kg painava äiti hankkii ylivilkkaalle pikkkulapselleen ADHD-diagnoosin, koska ei ole normaalia juosta pitkin seiniä ja koheltaa. Normaalia on löhötä sohvalla telkkua katsellen, pelaten nettipelejä ja juoda sokerilimuja. Toisin kuin äidillä, ADHD-lapsella on neurologinen ongelma, kun hän tarvitsee poikkeavan paljon liikuntaa purkaakseen energiansa. Lapsi ei käy koskaan ulkona, mihin psykiatrit tuskin kiinnittävät huomiota, koska eihän se ole olennaista. On lapsia, jotka sopeutuvat hyvin istumaan pienessä kopissa koko elämänsä ja sitten neurologisesti poikkeavia, jotka eivät sopeudu. Ongelma on yksilön sopeutumiskyvyssä, ei yhteiskunnassa.
Psykiatrit haluavat auttaa näitä neurologisesti poikkeavia lapsia tarjoamalla heille stimulantteja, jotta heidän ajatuksensa eivät jatkuvasti harhaile kun heidät pakotetaan istumaan paikallaan 24h/7. Autismikin on lisääntyi Yhdysvalloissa 40000 % muutamassa vuosikymmenessä, koska on lapsia jotka eivät omaksi häpeäkseen sopeudu amerikkalaista sosiaalisuutta korostavaan kulttuuriin ja koska höllentyneet diagnostiset kriteerit antoivat siihen mahdollisuuden. Kun kriteerejä taas tiukennettiin, tämän oletetusti synnynnäisen neurologisen poikkeavuuden yleistyminen pysähtyi kuin seinään.
https://www.rapport.fi/journalistit/jani-kaaro/too-much-medicine-special-nain-normaali-patologisoidaan
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .995305Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631453573Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503205Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4432496Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2521537Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito121291- 851289
- 771238
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde321213Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1381139