Ikuisesti peliriippuvainen?

Hei. Olen peliriippuvainen. Olen kärsinyt riippuvuudesta yli kymmenen vuotta. Pahimmillaan velkaa on ollut n. 10000e kerralla. Tuolloin olin niin pohjalla, että en ehkä olisi tässä kirjoittamassa, ellen olisi saanut sukulaiseltani apua ns. viime hetkellä. Olen yrittänyt useasti lopettaa, kerran ollut n. vuoden pelaamatta, mutta aina vaan kuitenkin sisimmässäni ja myös käytännön tasolla olen peliriippuvuuden ringissä. Taannoin huomasin, että kuin huomaamatta laskut olivat jälleen kerran kasaantuneet niin, että laskuja putoili ulosotosta, enkä enää edes avannut kaikkia perintäkirjeitä, koska en tiennyt/muistanut mitä/mistä ne olivat, enkä pelaamisesta johtuen pystynyt edes kuvittelevani niitä maksamaan. Koin jälleen pienen järjen hetken, jollain ilveellä lopetin pelaamisen hetkeksi ja makselin n. 6kk aikana velat pois. Joitain kymppejä ehkä "sijoitin", mutta sain itseni pitkästä aikaa tilanteeseen jossa uskalsin avata kirjeitä. Eikä laskuja juuri mistään ole tullut, koska kaikki on hoidettu. Koin että tämä on uusi alku, tavallaan selvisin ilman apua, hoidin asiat kuin aikuinen. Nyt olen tilanteen päällä! Päätin alkaa säästämään rahaa, minkä teinkin. Sittemmin, hyvin pian, pelasinkin säästöni kun sain sen peliriippuvaiselle tutun "psykoositilan" jossa asiat vain tapahtuu ja yhtäkkiä ollaan rahattomana jälleen. Vastuuhan ei ole minulla, se vain tapahtui.. 😌 Sitten tuli palkka, josta paloi suurin osa peleihin. Pakolliset maksut maksoin. Summa summarum, tilanteeni velkojen puolesta ei ole kamala tällä hetkellä koska en ole veloissa. Ongelmani on se, että jos en saa tätä pysäytettyä, olen todenköisesti 6kk kuluttua jälleen velkatilanteessa enkä rehellisesti enää pysty käymään tätä samaa oravanpyörää montaa kertaa läpi. Onko täällä ketään pelaamisen onnistuneesti lopettanutta? Kenties joku joka haluaisi sähköpostitse vaihtaa ajatuksia peliriippuvuudestaan ja ennenkaikkea joku, joka haluaa lopettaa niin kovasti, että voisimme toimia toisillemme apuna tämän paskashown lopettamisessa? En ole koskaan kirjoittanut millekään palstalle, joten pelkkä kirjoittaminen toimii itselleni jo jokseenkin terapeuttisena.

1

846

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Moikka! Itse kärsin peliriippuvuudesta myös 3vuotta velkaa kertyi vähän yli 10000€ lopetin viimevuoden lopussa.
      Ajattelin itsekkin että ei tätä samaa oravanpyörää jaksa tai joutuu oman käden kautta lähtemään. Kävin terapiassa ja a klinikalla mutta jossain vaiheessa vaan päässä loksahti kun olin ihan pohjalla ja päätin lopettaa siihen.
      Nyt olen ollut jo yli puol vuotta pelaamatta,mutta huomaan silti että pelaaja yrittäää tulla esiin vähän väliä. Jokseenkin ei niin pahasti ,että pystyn estämään nuo huonot ajatukset.
      Suosittelen ihan kaikkia unelmoimaan ,että minkälaista elämä voisi olla ilman pelaamista.
      Jos mä siihen pystyin niin ihan varmasti jokanen pystyy se vaan tarvii sen ,että ite ymmärtää ihan pohjalla et kukaan ei oo tulossa pelastaaman vaan pitää itse nousta sieltä suosta.

      Pelaamisen lopettaminen oli elämäni paras päätös vaikka vaikee oli aluksi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nokialaisen koulun pihalta löytyi nuoren ruumis

      Näin kertovat iltapäivälehdet ja Nokian uutiset. Mitähän on tapahtunut..?
      Nokia
      143
      3009
    2. Missäs lynkkausjoukot piileksii?

      Tänään lähilehden kirjoituksessa paikallinen entinen pizzayrittäjä kertoi muuttaneensa pois Sysmästä. Syynä oli koulukiu
      Sysmä
      48
      877
    3. Mies hävisi oikeudenkäynnin koronapassista valtiota ja Fazeria vastaan määrättiin korvaamaan lähes

      https://yle.fi/a/74-20091554 Henkilö liikkui ilman Koronapassia ja yritti päästä aamiaiselle Fazer kahvilaan,
      Maailman menoa
      213
      832
    4. Tulihan tästä

      Meidän "jutusta" vähän turhan suuri show tänne palstalle. Sivusta seurasin sitä enimmäkseen.
      Ikävä
      67
      794
    5. Haluaisitko sitten mies

      Että ottaisin sinuun yhteyttä?
      Ikävä
      43
      790
    6. Haluisin jutella sulle siitä

      Mistä mennään. Tiedän yhteyden.
      Ikävä
      36
      783
    7. En ymmärrä käytöstäsi, mies

      Jotain miehen logiikkaa? Et siis halua tutustua yhtään millään tavoin paremmin, vaikka ajatuksissasi näköjään joskus pyö
      Rakkaus ja rakastaminen
      61
      712
    8. Suomen edesottamukset Ukrainan sodassa jaksavat ihmetyttää ulkomaisia työkavereitani

      Työskentelen korkean teknologian yrityksessä, jossa on ihmisiä ympäri maailmaa. Suuri osa ulkomaisista on kotoisin Aasia
      Maailman menoa
      235
      697
    9. Mitä ajattelisit siitä

      Miten reagoisit jos kaivattusi ottaisi yhteyttä?
      Ikävä
      34
      646
    10. Jos nainen haluaa oikeasti tutustua

      Niin tämä tekee jotakin konkreettista sen eteen. Luotan siihen. Jos ei tee, mielenkiintoa ei vaan ole riittävästi.
      Ikävä
      43
      614
    Aihe