Sairastin n. 5vuotta sitten keuhkokuumeen ja kolmisen vuotta sitten keuhkoputken tulehduksen, mikä oli todella sitkeä, söin siihen kaksi antibioottikuuria. Noin neljä vuotta sitten kävin kouluterveydenhoitajalla terveystarkastuksessa ja se sanoi, että mulla on sivuääniä sydämessä.. Noh, se asia unohdettiin kokonaan, kunnes kävin lääkärissä tossa 9kk sitten, sekin havaitsi mun sivuäänen, mutta sanoin, että en oo kyllä pahemmin oireillu sen takia.. ja taas unohdettiin koko asia.
Mutta, nyt mua alkoi vaivaamaan, välillä on ollut pieniä rintakipukohtauksia, en sit tiiä, et jos se on lihaskipua? kuukausi sitten sain aivan hirveän rintakipukohtauksen (kattelin tv:tä ja olin muutenkin rentoutunut), tuntu että rintekehän ympärillä ois ollut joku puristava vyö, sattu niin helvetisti, en meinannu henkeä saada, sattu niin paljon, että itkukin pääs, noh, se kohtaus kesti n. 15min. Sitten päätin, että varaan ajan lääkärille. Lääkäri katteli mun tietoja koneelta ja tokas "Mähän oon kirjottanu tänne että hento sivuääni, ei tämä kyllä hento ole". Siitä sitten tutkimuksiin: Keuhkokuva sydämen alueelta, EKG ja rasituskoe on tehty, niissä ei oo ollut mitään poikkeavaa, lukuunottamatta voimakasta pulssia. Sydämen ultraääneen pääsyä odottelen.
Eli missä siis vois olla vika? Vai onko se sivuääni todellakin niin hento, että sitä ei näy missään?
oon lähiaikoina 18vuotta täyttänyt nuori naisihminen. Meillä on suvussa sekä isän, että äidin puolella verenpainetautia ja isäni kuoli viime kesänä sydänkohtaukseen, hän sairasti sepelvaltimotautia,tietämättään!! Sepelvaltimotaudin lisäksi ruumiinavauksessa todettiin synnynnäinen sydämen rytmihäiriö, hänelläkin oli ikää vain 38vuotta kuollessaan..
Olen siis todellakin ottanut vakavissani tän mun "heikon sivuäänen".. Kenelläkään vastaavaa??
sydämen sivuäänet..Missä vika?
2
5088
Vastaukset
- rauhassa
Sydämessäsi saattaa olla esim. läppävuoto, joka kyllä ultrassa selviää. On myös muita kokeita, joilla tilanne voidaan todeta.
Läppävuotoa epäilen ajan kanssa voimistuneen sivuäänen perusteella (vuoto pahenee hitaasti ja voi olla synnynnäinen).
Läppävuoto voidaan korjata kirurgisesti. - tyttö-87
joko olet käynyt ultraäänitutkimuksessa?jos olet niin mitä selvisi. Itselläni oli melkein samanlainen juttu.. tai on vieläkin.
Toissa kesänä sain linja-autoon juoksun jälkeen tykytyskohtauksen, jolloin sydän löi todella kovaa , huimasi ja heikotti ja olin pyörtyä linttiin.. Kotona kohtaus meni pahemmaksi, mutta kun lepäsin vähän aikaa kohtaus meni ohi. Tykytyskohtaukset alkoivat lisääntymään ja niinpä menin lääkäriin ja minulle tehtiin sydänfilmi, rasituskoe, holter-nauhoitus ja lopuksi vielä viime kesänä ultraäänitutkimus. Matkan varrella on selvinnyt, että sydämestä kuuluu yksi sivuääni aortan kohdalta. Lääkäri sanoi, että se vaikuttaa viattomalta. Kuitenkin mieleeni tulee ajatuksia siitä, että entäs jos se ei olekaan viaton, ja lääkärit ovat jättäneet jotain huomioimatta..!Myönnän, että minulla on kuolemanpelko, ja se pahentaa huoltani tästä asiasta.
Muistatko missä asennossa olit kun kohtaus tv:n ääressä tuli?Joskus lihakset voivat mennä lukkoon selästä ja säteillä etupuolelle. Kun olet huomannut, että sinua puristaa rinnasta, olet voinut mennä paniikkiin, joka on vahvistanut tunnetta..Mutta tietenkin tuo on vähän outoa..itselläni koskee joskus rintaan, mutta luulen että se johtuu selässä olevista lukoista, sillä olen huomannut,että lihakset juuri sydämen kohdalta ovat kipeinä selän puolella. Mutta tiedän tunteen, kun oireita on mutta ei vastausta että miksi. Minulle tulee joskus vähemmän ja joskus enemmän tykytyskohtauksia, jotka sitten menevät ohi..mutta silti ärsyttää,kun ei voi tietää mistä ne johtuvat..!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2053121Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391600Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus931451- 891349
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461314Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1551228Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121168Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze123999Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89922Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.44803