Miksi kirjakaupassa on vain 92 ja 20 sekä 333892-duo Raamattuja myynnissä?

Anonyymi

Myyjälle oli yllätys että Raamattuja on eri vuosipainoksia olemassa eikä ymmärtänyt varmaankaan närkästymistäni.

Mistä saan ostettua Jumalan hyväksymän Raamatun?

Saako Patmoksen tiloista aina kun se on auki vai mistä? Olen aiemmin käynyt kahdessa mussakin kirjakaupassa ja Raamattua ei löytynyt. Niitä pitää erikseen tilata kirjakauppaan näitä aitoja Raamattuja mutta joskus on esillä Raamattuja, jotka haluan kiertää kaukaa.

Missä on mun Raamattu? Aramean kielestä käännetty kiinnostaa, Ihan perus 3338, RK, Jumalauskolliset käännökset.

Commandohauis

93

1350

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Lahjoitin omani pois kesäkuussa sukulaiselle. Ostin duo Raamatun, mutta lahjoitan sen pois. Tarvitsen äkkiä kunnon Raamatun!

      Commandohauis

      • Epäjumalasi ei itse osaa ohjekirjaansa painaa?

        Melko kyvytön hammaskeijun lomittajan sijainen siis?


    • No eiköhän niitä aika monesta paikasta löydy.

      PS. -92-käännös on myös oikea Raamattu.

      • Anonyymi

        Katolilaistava Raamattu?

        Petri Paavolan kommentti on että 92 pyrkii tekemääne katolilaiseksi.En sanatarkasti muista Petrin sanoja YouTube videolla. Ja moni varoittaa 92:sta, muistaakseni joitakin varoittajia lisää:

        Leo Meller, Mauno Mattila, Mauno Mattilan ystävä, jonka nimi ei tule muistiin, tehnyt muutamia yhteisvideoita Maunon kanssa, jne. varoittajia on monia.

        Commandohauis


      • Anonyymi kirjoitti:

        Katolilaistava Raamattu?

        Petri Paavolan kommentti on että 92 pyrkii tekemääne katolilaiseksi.En sanatarkasti muista Petrin sanoja YouTube videolla. Ja moni varoittaa 92:sta, muistaakseni joitakin varoittajia lisää:

        Leo Meller, Mauno Mattila, Mauno Mattilan ystävä, jonka nimi ei tule muistiin, tehnyt muutamia yhteisvideoita Maunon kanssa, jne. varoittajia on monia.

        Commandohauis

        Aivan näin !!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Katolilaistava Raamattu?

        Petri Paavolan kommentti on että 92 pyrkii tekemääne katolilaiseksi.En sanatarkasti muista Petrin sanoja YouTube videolla. Ja moni varoittaa 92:sta, muistaakseni joitakin varoittajia lisää:

        Leo Meller, Mauno Mattila, Mauno Mattilan ystävä, jonka nimi ei tule muistiin, tehnyt muutamia yhteisvideoita Maunon kanssa, jne. varoittajia on monia.

        Commandohauis

        Petri Paavolan ja Mauno Mattilan käännösvertailuihin ei voi luottaa. Ne on tehty ammattitaidottomasti ja täysin yksipuolisesti.

        92-käännös ei ole kelvoton eikä 33/38 virheetön. 92-käännöksessä on omat hyvät ja huonot puolensa, kuten on myös 33/38:ssa. Kaikissa käännökissä on omia vakavia puutteita, minkä takia niitä kannatta lukea rinnakkain.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Petri Paavolan ja Mauno Mattilan käännösvertailuihin ei voi luottaa. Ne on tehty ammattitaidottomasti ja täysin yksipuolisesti.

        92-käännös ei ole kelvoton eikä 33/38 virheetön. 92-käännöksessä on omat hyvät ja huonot puolensa, kuten on myös 33/38:ssa. Kaikissa käännökissä on omia vakavia puutteita, minkä takia niitä kannatta lukea rinnakkain.

        Onko sulla kommenttia 92 käännöksen lukijaansa katililaistavuuteen.

        Tiedän katolilaisen kirkon opit erilaisten olevan kuin Raamattu opetusten. Katolilaisen kirkon opit ts. EKSYTYSTÄ.

        Tästä syystä kauhistuttaa kun uskoontultuani olen lukenut vain/lähes täysin 92 käännöstä.2-4v olen lukenut vain/lähes täysin 3338:a.

        Mietin mitkä opetukset 92:ssa ovat katolilaisen kirkon harhaa.En tiedä. Olen luottanut 92:een vuodesta 2009 - n. 2018 kokonaan luottaen sen ilmoitukseen kunnes kuulin erään Maunon puhuvan siitä kriittisesti ja säikähdin. Sitten aloin etsimään onko muita 92 kriitikkoja ja löytyi heitä kuin sieniä sateella.

        Tällaisia,

        Commandohauis


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko sulla kommenttia 92 käännöksen lukijaansa katililaistavuuteen.

        Tiedän katolilaisen kirkon opit erilaisten olevan kuin Raamattu opetusten. Katolilaisen kirkon opit ts. EKSYTYSTÄ.

        Tästä syystä kauhistuttaa kun uskoontultuani olen lukenut vain/lähes täysin 92 käännöstä.2-4v olen lukenut vain/lähes täysin 3338:a.

        Mietin mitkä opetukset 92:ssa ovat katolilaisen kirkon harhaa.En tiedä. Olen luottanut 92:een vuodesta 2009 - n. 2018 kokonaan luottaen sen ilmoitukseen kunnes kuulin erään Maunon puhuvan siitä kriittisesti ja säikähdin. Sitten aloin etsimään onko muita 92 kriitikkoja ja löytyi heitä kuin sieniä sateella.

        Tällaisia,

        Commandohauis

        En minä väittänyt, että 92-käännös on täydellinen. 33/38:ssa on myös olennaisia virheitä.

        92-käännös ei ole mitenkään katolinen, se on luterilainen, kuten on myös 33/38 luterilainen. Raamattu kansalle 2012 on helluntailainen.

        Sinulla on näissä asioissa paljon epäselvyyksiä, koska olet seurannut vääriä opettajia.

        Jos joku haluaa lukea ensikertaa Raamattua, niin olen suositellut lukea rinnakkain Raamattu kansalle ja 2017 käännöksiä . 2017 on parannettu versio 33/38:sta. Nämä versiot saa ladattua ilmaiseksi Android puhelimeen And Bible -sovellukseen, joka sekin on ilmainen.


    • Anonyymi

      Commando, on olemassa kristillisiä nettikauppoja...

      • Anonyymi

        Kristillinen kirjakauppa (hellari-omisteinen) kutsuu tätä halveksivasti "vanhaksi käännökseksi". Tämä on lähinnä ainoa, oikea ja pelastuksen tuova Raamattu, KR1933/38:

        https://www.kristillinenkirjakauppa.fi/tuote-osasto/raamatut/vanha-kaannos-193338/

        Tää Piplia-kauppa on vähän sekava, mutta jos tarviit esim. farkkukantisen Raamatun, niin täältä näköjään löytyy. Mutta katso myös että vuosikerta on varmasti oikea (joko Biblia 1775 tai) Pyhä Raamattu 1933/38:

        https://www.pipliakauppa.fi/tuote-osasto/raamatut/
        .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kristillinen kirjakauppa (hellari-omisteinen) kutsuu tätä halveksivasti "vanhaksi käännökseksi". Tämä on lähinnä ainoa, oikea ja pelastuksen tuova Raamattu, KR1933/38:

        https://www.kristillinenkirjakauppa.fi/tuote-osasto/raamatut/vanha-kaannos-193338/

        Tää Piplia-kauppa on vähän sekava, mutta jos tarviit esim. farkkukantisen Raamatun, niin täältä näköjään löytyy. Mutta katso myös että vuosikerta on varmasti oikea (joko Biblia 1775 tai) Pyhä Raamattu 1933/38:

        https://www.pipliakauppa.fi/tuote-osasto/raamatut/
        .

        Olette ihan pipejä näiden käännöstenne kanssa.:)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kristillinen kirjakauppa (hellari-omisteinen) kutsuu tätä halveksivasti "vanhaksi käännökseksi". Tämä on lähinnä ainoa, oikea ja pelastuksen tuova Raamattu, KR1933/38:

        https://www.kristillinenkirjakauppa.fi/tuote-osasto/raamatut/vanha-kaannos-193338/

        Tää Piplia-kauppa on vähän sekava, mutta jos tarviit esim. farkkukantisen Raamatun, niin täältä näköjään löytyy. Mutta katso myös että vuosikerta on varmasti oikea (joko Biblia 1775 tai) Pyhä Raamattu 1933/38:

        https://www.pipliakauppa.fi/tuote-osasto/raamatut/
        .

        Multiversum Oy, Kalevankatu 7C, 80110 JOENSUU

        eli juna matka on monesti mukavaa, mutta Helsingistä.

        Missä on kauppa Helsingissä, jossa on hyllyssä Raamattu 33/38?

        Itiksessä ei ole!

        Miten on seurakuntien, "kaupat"/kiskat niiden tiloissa?

        En suosittele kenellekään, muuta versioita kuin 33/38 sekä vanhan kieli 1776.

        Uusimmat ovat VAARALLISIA!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olette ihan pipejä näiden käännöstenne kanssa.:)

        Hyppää kaivoon ja älä tule takas!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Multiversum Oy, Kalevankatu 7C, 80110 JOENSUU

        eli juna matka on monesti mukavaa, mutta Helsingistä.

        Missä on kauppa Helsingissä, jossa on hyllyssä Raamattu 33/38?

        Itiksessä ei ole!

        Miten on seurakuntien, "kaupat"/kiskat niiden tiloissa?

        En suosittele kenellekään, muuta versioita kuin 33/38 sekä vanhan kieli 1776.

        Uusimmat ovat VAARALLISIA!

        Aivan näin on asia !!!


      • Anonyymi

        En osta netin kautta vaan suoraan kaupasta myyjän antaessa laskun ja maksan siinä ja otan ostoksen mukaani.

        Mistähän löytyy kauppa Helsingissä, jossa myydään muutakin kuin lässytyskirjoja?

        Missä myydään Raamattuja? EI 92, ei 2020, ei duo.

        Commandohauis


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En osta netin kautta vaan suoraan kaupasta myyjän antaessa laskun ja maksan siinä ja otan ostoksen mukaani.

        Mistähän löytyy kauppa Helsingissä, jossa myydään muutakin kuin lässytyskirjoja?

        Missä myydään Raamattuja? EI 92, ei 2020, ei duo.

        Commandohauis

        Petri Paavolan ja Mauno Mattilan käännösvertailuihin ei voi luottaa. Ne on tehty ammattitaidottomasti ja täysin yksipuolisesti.

        92-käännös ei ole kelvoton eikä 33/38 virheetön. 92-käännöksessä on omat hyvät ja huonot puolensa, kuten on myös 33/38:ssa. Kaikissa käännökissä on omia vakavia puutteita, minkä takia niitä kannatta lukea rinnakkain.


      • Anonyymi

        Tuo sopisi muuten, mutta olen kauan sitten päättänyt aina kun mahdollisuus on niin en maksa pysäköintirahastusmaksua. Päätin asian kun pysäköin auton hetkeksi tien laitaan viedäkseni kirjeen sinne. Palattuani 5 min päästä pankista tuulilasin pyyhkimen alle oli työnnetty sakkolappu.

        Olisin voinut vaan lähettää sen kirjeen pankkiin. Kusipäistä toimintaa lainvoimalla.

        Päätin hommata Patmokselta mun Raamattuni. Tollainen:

        https://www.patmos.fi/kuvajasana/tuotteet/marginaaliraamattu-pastorimalli-vetoketjullinen/

        Joko tilaankin netistä jos ei sovi paikan päällä ostaminen.

        Patmoksella on Benny Hinnin kirja 5e tarjouksessa. Suorastaan halpaa, mutta halpaan en mene.

        Kiitos avustasi, Herra sua auttamisen alttiutesi johdosta siunatkoon.

        Commandohauis


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo sopisi muuten, mutta olen kauan sitten päättänyt aina kun mahdollisuus on niin en maksa pysäköintirahastusmaksua. Päätin asian kun pysäköin auton hetkeksi tien laitaan viedäkseni kirjeen sinne. Palattuani 5 min päästä pankista tuulilasin pyyhkimen alle oli työnnetty sakkolappu.

        Olisin voinut vaan lähettää sen kirjeen pankkiin. Kusipäistä toimintaa lainvoimalla.

        Päätin hommata Patmokselta mun Raamattuni. Tollainen:

        https://www.patmos.fi/kuvajasana/tuotteet/marginaaliraamattu-pastorimalli-vetoketjullinen/

        Joko tilaankin netistä jos ei sovi paikan päällä ostaminen.

        Patmoksella on Benny Hinnin kirja 5e tarjouksessa. Suorastaan halpaa, mutta halpaan en mene.

        Kiitos avustasi, Herra sua auttamisen alttiutesi johdosta siunatkoon.

        Commandohauis

        Kitoksia kiitoksista.

        Mulla on monenlaista Raamattua ja on tuo iso "saarnaaja"-mallikin (ruskea nahkakansi). Tuolla hyllyssä se on, pienemmän koon Raamattu on kuitenkn osoittautunut kätevämmäksi.

        Saarnaaja-Raamatussa on se etu, että sivun reunaan voi tehdä omia merkintöjään, jos se nyt on välttämätöntä.

        Vetoketjulliset Raamatut on käteviä, nimittäin, ettei tuhannet eri kirjanmerkit ja muut muistilaput lentele.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Petri Paavolan ja Mauno Mattilan käännösvertailuihin ei voi luottaa. Ne on tehty ammattitaidottomasti ja täysin yksipuolisesti.

        92-käännös ei ole kelvoton eikä 33/38 virheetön. 92-käännöksessä on omat hyvät ja huonot puolensa, kuten on myös 33/38:ssa. Kaikissa käännökissä on omia vakavia puutteita, minkä takia niitä kannatta lukea rinnakkain.

        "92-käännös ei ole kelvoton eikä 33/38 virheetön. 92-käännöksessä on omat hyvät ja huonot puolensa, kuten on myös 33/38:ssa. Kaikissa käännökissä on omia vakavia puutteita, minkä takia niitä kannatta lukea rinnakkain."

        totta että muutama virheon myös 33/38, kenties että lukijat ovat valpaina :)

        nyt:
        "92-käännöksessä on omat hyvät ja huonot puolensa,"

        ei ole muuta hyvää kuin se että se on suomenkielinen, muuten täys susi!


      • Anonyymi

        Kiitos !
        Herra palkitkoo sinulle tästä hyvästä, runsaasti, mitä sitten Herra hyväksi havaitsee.

        Olet tehnyt HYVÄN työn Herralle!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo sopisi muuten, mutta olen kauan sitten päättänyt aina kun mahdollisuus on niin en maksa pysäköintirahastusmaksua. Päätin asian kun pysäköin auton hetkeksi tien laitaan viedäkseni kirjeen sinne. Palattuani 5 min päästä pankista tuulilasin pyyhkimen alle oli työnnetty sakkolappu.

        Olisin voinut vaan lähettää sen kirjeen pankkiin. Kusipäistä toimintaa lainvoimalla.

        Päätin hommata Patmokselta mun Raamattuni. Tollainen:

        https://www.patmos.fi/kuvajasana/tuotteet/marginaaliraamattu-pastorimalli-vetoketjullinen/

        Joko tilaankin netistä jos ei sovi paikan päällä ostaminen.

        Patmoksella on Benny Hinnin kirja 5e tarjouksessa. Suorastaan halpaa, mutta halpaan en mene.

        Kiitos avustasi, Herra sua auttamisen alttiutesi johdosta siunatkoon.

        Commandohauis

        Patmos: Tuote on tällä hetkellä loppu varastosta.

        Miksi KAIKESTA TULEE OTTAA YLIHINTAA!

        eikö he arvosta oikeaa Raamattua sen vertaa että pitäisivät varastossa vai siitä tulee liikaa tappiota!

        en suosittele ostaa patmokselta, vaikka kyseessä on Raamattu, tiedä mitä siinä tulee mukana!

        jos joku on epäpuhtain käsin ja paha mielessä sitä koskenut!
        Sitten tulisi Herran Sanan mukaan ,se polttaa tulessa!

        Joten, tämä evlut kirkon? oma kauppa; on siis paras :)

        https://sacrum.fi/kirjat/raamattu-ja-raamatunselitys/raamattu-vuoden-1933-38-kaannos?p=3

        Joten, jo pitkää olen ollut sen kannalla ,että ne/ he ketkä ovat sitkeästi kansan kirkon palveluksessa eikä syö iisebelin pöydästä ,saattaa olla Herran salainen Sinaus koko kansalle.
        Tervettä oppia ja vanha testattu ,teologia, jos se jotain kiinnostaa.

        Mutta hellarit, onko ne ja he, kaiken maan vitsaus!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "92-käännös ei ole kelvoton eikä 33/38 virheetön. 92-käännöksessä on omat hyvät ja huonot puolensa, kuten on myös 33/38:ssa. Kaikissa käännökissä on omia vakavia puutteita, minkä takia niitä kannatta lukea rinnakkain."

        totta että muutama virheon myös 33/38, kenties että lukijat ovat valpaina :)

        nyt:
        "92-käännöksessä on omat hyvät ja huonot puolensa,"

        ei ole muuta hyvää kuin se että se on suomenkielinen, muuten täys susi!

        >>>"92-käännöksessä on omat hyvät ja huonot puolensa,"
        ei ole muuta hyvää kuin se että se on suomenkielinen, muuten täys susi!<<<

        Sinä et tiedä mistä puhut.

        33/38:ssa on merkittäviä virheitä. Se on sensuroinut mm. jakeen Ap.t 8:37. Virhe on korjattu myöhemmissä käännöksissä mm. 92:ssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kristillinen kirjakauppa (hellari-omisteinen) kutsuu tätä halveksivasti "vanhaksi käännökseksi". Tämä on lähinnä ainoa, oikea ja pelastuksen tuova Raamattu, KR1933/38:

        https://www.kristillinenkirjakauppa.fi/tuote-osasto/raamatut/vanha-kaannos-193338/

        Tää Piplia-kauppa on vähän sekava, mutta jos tarviit esim. farkkukantisen Raamatun, niin täältä näköjään löytyy. Mutta katso myös että vuosikerta on varmasti oikea (joko Biblia 1775 tai) Pyhä Raamattu 1933/38:

        https://www.pipliakauppa.fi/tuote-osasto/raamatut/
        .

        "Tämä on lähinnä ainoa, oikea ja pelastuksen tuova Raamattu, KR1933/38:"

        Ei ole mitään pelastuksen tuovaa kirjakäännöstä.

        Lopulta kaikki Raamatun teksti on ihmisten kirjoittamaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>>"92-käännöksessä on omat hyvät ja huonot puolensa,"
        ei ole muuta hyvää kuin se että se on suomenkielinen, muuten täys susi!<<<

        Sinä et tiedä mistä puhut.

        33/38:ssa on merkittäviä virheitä. Se on sensuroinut mm. jakeen Ap.t 8:37. Virhe on korjattu myöhemmissä käännöksissä mm. 92:ssa.

        Ei tämä ole virhe vaan juuri kuten sanot. sensuuria, ei siis virhe:
        Nyt kuten monesti teille olen sanonut sanon taas.

        Paras, jopa koko maailman paras käännös 33/38
        ja hyvä käännös 1776,
        joten hyvä käännös on tässä:
        Ap.t 8:37
        37 Mutta Philippus sanoi: jos sinä kaikesta sydämestä uskot, niin tapahtukoon. Hän vastasi ja sanoi: minä uskon Jesuksen Kristuksen Jumalan Pojaksi.

        Joten vielä kerran ei ole virhettä vaan syystä tahi toisesta, kohta on jätetty pois.

        Nyt miksi et mene metsään ja lyö päätäsi karjalan mäntyy!


      • Anonyymi kirjoitti:

        En osta netin kautta vaan suoraan kaupasta myyjän antaessa laskun ja maksan siinä ja otan ostoksen mukaani.

        Mistähän löytyy kauppa Helsingissä, jossa myydään muutakin kuin lässytyskirjoja?

        Missä myydään Raamattuja? EI 92, ei 2020, ei duo.

        Commandohauis

        Jos sinulla on koronatartunta, et kyllä lähde tartuttamaan syyttömiä kaupungille, tiijjä se!


      • Anonyymi

        Miksi et mene metsään ja hakkaa päätäsi mäntyy!

        Nyt koska olen vanhaksi tullut ja eikä enää ole voimaa kävellä, saati juosta, koko kaupunkia, etsien, oikeaa Raamattua, niin nuoremmat.
        kuin kaselli sitten juokseen sinne ja tänne.

        Nyt siis, tämä henkilä teki hyvän työn minulle ja samalla Herralle.
        ja mahdollisesti koko kansalle, jopa sinulle!

        eli
        Kun sitten väsyneenä en jaksaisi kuin muutaman penkki rivin kävellä, kuten Aabraham, kulki levähdys paikasta toiseen öevähdys paikkaan, niin
        olisi mahdollista että, sanoisin jotain pahaa, eli kiroisin koko kaupunkin ja koko maan, sen tähden että rahan ahneus on monesti syy ettei ole joka kaupassa sitä varastossa ,sillä se raha, ei tuota mitään jos kirjat "seisoo" kaupassa, jopa uskovien keskuudessa.

        Joten olisi suuri vaara, koko maalle ja sen kaupunkeille, että sanoin Herran edessä jotain ja Herra kiiruusti, lohduttaisi, minua.

        esim voisin kirota kaikki maat ja mannut ja Herra heittäisi isoja kiviä niin ettei kukaan missään selviäsi hengissä.

        Joten, tämä vaara on todellinen.

        joten vain Herra sitten tietää, koska pinnani on palannut ja kuka sen jälkeen, voi mitään tehdä!

        Joten kiitä Jumalaa että tämä henkilö teki hyvän tyän minulle!

        Kun Jumala on kanssani, niin kukaan eikä missään voi olla vastaa!


      • Anonyymi
        Repe.RuutikaIIo kirjoitti:

        Jos sinulla on koronatartunta, et kyllä lähde tartuttamaan syyttömiä kaupungille, tiijjä se!

        Eikö sinulla ole piikki tahi kaksi, joten olet 100% suojassa, mitä THL sanoo?

        siis niillä jotka ovat rokotettu ei siis ole, asiantuntijoiden perusteella, mitään syytä olla peloissaan eikä huolissaan :)

        etkö luota siihen 100% suojaan jonka se piikki antaa?
        jos siis pelkäät, niin sydämessäsi on epäilys että thl ei puhu aivan totta :)

        Joten älä turhaa pelkää, toki asiantuntijat puhuvat totta joten voit olla, rauhassa ja olt heidän sanojen perusteella sitten suojassa.

        mutta jos he eivät puhu totta, sitten mitä teet?

        lue vaikka Israelin "thl" ja ihmettele.
        jopa 96% rokotetuista on nyt sitten sairastunut, vaikka heillä on täydellinen suoja kakden piikin perusteella ja kolmatta sitten jonottavat.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eikö sinulla ole piikki tahi kaksi, joten olet 100% suojassa, mitä THL sanoo?

        siis niillä jotka ovat rokotettu ei siis ole, asiantuntijoiden perusteella, mitään syytä olla peloissaan eikä huolissaan :)

        etkö luota siihen 100% suojaan jonka se piikki antaa?
        jos siis pelkäät, niin sydämessäsi on epäilys että thl ei puhu aivan totta :)

        Joten älä turhaa pelkää, toki asiantuntijat puhuvat totta joten voit olla, rauhassa ja olt heidän sanojen perusteella sitten suojassa.

        mutta jos he eivät puhu totta, sitten mitä teet?

        lue vaikka Israelin "thl" ja ihmettele.
        jopa 96% rokotetuista on nyt sitten sairastunut, vaikka heillä on täydellinen suoja kakden piikin perusteella ja kolmatta sitten jonottavat.

        >Eikö sinulla ole piikki tahi kaksi, joten olet 100% suojassa, mitä THL sanoo?

        Mistäs noin hienoja piikkejä saa? Ei ainakaan meidän terkkarista. Kerrohan.

        Minä en halua tartuttaa sinua rokottamatonta, miksi sinä haluat tartuttaa minut?


      • Anonyymi
        Repe.RuutikaIIo kirjoitti:

        >Eikö sinulla ole piikki tahi kaksi, joten olet 100% suojassa, mitä THL sanoo?

        Mistäs noin hienoja piikkejä saa? Ei ainakaan meidän terkkarista. Kerrohan.

        Minä en halua tartuttaa sinua rokottamatonta, miksi sinä haluat tartuttaa minut?

        Miksi et mene metsään ja hakkaa päätäsi mäntyy?

        Tee itsellesi palvelus ja hyvää!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Multiversum Oy, Kalevankatu 7C, 80110 JOENSUU

        eli juna matka on monesti mukavaa, mutta Helsingistä.

        Missä on kauppa Helsingissä, jossa on hyllyssä Raamattu 33/38?

        Itiksessä ei ole!

        Miten on seurakuntien, "kaupat"/kiskat niiden tiloissa?

        En suosittele kenellekään, muuta versioita kuin 33/38 sekä vanhan kieli 1776.

        Uusimmat ovat VAARALLISIA!

        No kyllä tuo Raamattu kansalle on aika hyvä. Netissä ladattavissa ilmaiseksi.

        raamattu.uskonkirjat.net löytyy eri kielisiä aina alkukielisiä myöten.

        Itse keskittyisin suomen kielellä lähinnä kirkkoraamattuun 33/38 sekä tuohon Raamattu kansalle -käänökseen, josta on myös kommentaariversio syventävään perehtymiseen.

        Iso raamatun tietosanakirja 1-3 (käyttää 33/38 -käännöstä) puolustaa aina paikkaansa.

        Hyvä perusopus on myös Aapeli Saarisalon Raamatun sanakirja, 6. p 1985.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En osta netin kautta vaan suoraan kaupasta myyjän antaessa laskun ja maksan siinä ja otan ostoksen mukaani.

        Mistähän löytyy kauppa Helsingissä, jossa myydään muutakin kuin lässytyskirjoja?

        Missä myydään Raamattuja? EI 92, ei 2020, ei duo.

        Commandohauis

        Hesassa Luther-divari, googlaa, kirjoja löytyy.


    • Anonyymi

      Minä luen Raamattu Kansalle käännöstä ja se on mielestäni hyvä käännös. Jonkun verran luen myös 33/38 käännöstä. Sekin on tietenkin erinomainen käännös. 92 käännös on huono.

      • Anonyymi

        Siis sinun "mielestäsi" Raamattu kansalle on hyvä käännös. Oletko teologi?

        Tuo raamatunväännös on hellareiden oma, eikä kovinkaan laadukas, mutta muokattu tukemaan helluntailaisten (vapaamuurarit) omia opetuksia. Se on vaarallinen kirja, eksyttävä, mutta ah, lihalle niin mieluisa! Se ei ole Jumalan sanaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis sinun "mielestäsi" Raamattu kansalle on hyvä käännös. Oletko teologi?

        Tuo raamatunväännös on hellareiden oma, eikä kovinkaan laadukas, mutta muokattu tukemaan helluntailaisten (vapaamuurarit) omia opetuksia. Se on vaarallinen kirja, eksyttävä, mutta ah, lihalle niin mieluisa! Se ei ole Jumalan sanaa.

        Leo Mellerin suosittelema käännöstyö hyvin tehty perustelunaan tämä RK, asetutko Suomen " Raamattu asiantuntijaa " ehkä nro 1 vastaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Leo Mellerin suosittelema käännöstyö hyvin tehty perustelunaan tämä RK, asetutko Suomen " Raamattu asiantuntijaa " ehkä nro 1 vastaan?

        Raamattu Kansalle on mielestäni kuulemieni jakeiden perusteella helppoymmärtäisempi kuin 19331938.

        Silti pistän 19331938 :n ykkössijalle kun terminologia on tullut tutuksi, vanhakantaiset, puhekielestä poistuneet sanat, joiden merkitys on epäselvä monelle 2021jKr. elävälle ihmiselle.

        Suosittelen Raamattu Kansalle käännöstä hyvin tehtynä käännöstyönä,

        Commandohauis


      • Anonyymi

        Petri Paavolan ja Mauno Mattilan käännösvertailuihin ei voi luottaa. Ne on tehty ammattitaidottomasti ja täysin yksipuolisesti.

        92-käännös ei ole kelvoton eikä 33/38 virheetön. 92-käännöksessä on omat hyvät ja huonot puolensa, kuten on myös 33/38:ssa. Kaikissa käännökissä on omia vakavia puutteita, minkä takia niitä kannatta lukea rinnakkain.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Leo Mellerin suosittelema käännöstyö hyvin tehty perustelunaan tämä RK, asetutko Suomen " Raamattu asiantuntijaa " ehkä nro 1 vastaan?

        Leo Mellerkö 🤠 "Suomen Raamattu-asiantuntija nro 1"?

        Leo Meller ei ole teologi, vaan ihan omia juttujaan ja "tulkintojaan" jo vuosikymmeniä levitellyt oikea 1-luokan Raamattu-puoskari, jolle vain raha on tärkeintä!

        Edes hellarit eivät koskaan ole ottaneet häntä vakavasti ja tää on rimanalituksena jo melkoinen meriitti: hellarit, jotka ovat suosineet montaa muuta eksyttäjää, eivät (ainakaan joskus aiemmin) ole kelpuuttaneet edes Melleriä! Ilmeisesti tänä päivänä kelpuuttavat?

        Mellerillä voi olla hyvää yleistietoa sieltä sun täältä, mutta mikään tarkasti luotettava "raamatunopettaja" hän kaikkine ufoineen ja maailmanloppuineen ei ole.

        Kristilliset kirkot ja näiden vakavastiotettavat teologit eivät häntä taida kummemmin arvostaa, mutta teologisesti vapaamuotoisemmissa "vapaissasuunnissa" hän näyttää uppoavan joihinkin kuin häkä.

        Osaahan hän erinomaisen sensaatiomaisen esiintymisen taidon, joka onkin ensisijaista, pärjätäkseen nykysaalemeiden show-lavoilla. Ja rahaa 🤠 💰💲 tulee!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis sinun "mielestäsi" Raamattu kansalle on hyvä käännös. Oletko teologi?

        Tuo raamatunväännös on hellareiden oma, eikä kovinkaan laadukas, mutta muokattu tukemaan helluntailaisten (vapaamuurarit) omia opetuksia. Se on vaarallinen kirja, eksyttävä, mutta ah, lihalle niin mieluisa! Se ei ole Jumalan sanaa.

        Höpöhöpö! Raamattu kansalle-käännöksen tekstiin ovat vaikuttaneet useat kirkkokunnat. Siinä on otettu huomioon mm Advenistiteologi Timo Flinkin useita käännösehdotuksia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Leo Mellerin suosittelema käännöstyö hyvin tehty perustelunaan tämä RK, asetutko Suomen " Raamattu asiantuntijaa " ehkä nro 1 vastaan?

        Meller on rahastuksen asiantuntija.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Höpöhöpö! Raamattu kansalle-käännöksen tekstiin ovat vaikuttaneet useat kirkkokunnat. Siinä on otettu huomioon mm Advenistiteologi Timo Flinkin useita käännösehdotuksia.

        Raamattu kansalle puhuu mm. ”Homoseksuaalisuuden harjoittajista”, vaikka mikään kieli ei homoseksuaalisuutta seksuaalisena suuntautumisena tuntenut siihen aikaan. Käännöksen tarkoitus onkin legitimoida kääntäjien oma homoviha.


      • Anonyymi
        Repe.RuutikaIIo kirjoitti:

        Raamattu kansalle puhuu mm. ”Homoseksuaalisuuden harjoittajista”, vaikka mikään kieli ei homoseksuaalisuutta seksuaalisena suuntautumisena tuntenut siihen aikaan. Käännöksen tarkoitus onkin legitimoida kääntäjien oma homoviha.

        Puhut valhetta. Miesten kanssa makaavat miehet tarkoittavat nimenomaan homoseksuaaleja. Raamattu kieltää täysin yksiselitteisesti homoseksuaalisuuden harjoittamisen.

        3 Moos 18:22 Älä makaa miehen kanssa niin kuin naisen kanssa maataan, sillä se on kauhistuttava teko.

        5 Moos 22:5 "Nainen ei saa pitää yllään mitään miehen asuun kuuluvaa, eikä mies saa pukeutua naisen vaatteisiin. Jokainen, joka niin tekee, on iljetys Herralle, teidän Jumalallenne.

        1 Kor 6:9 Ettekö tiedä, että vääryydentekijät eivät saa omakseen Jumalan valtakuntaa? Älkää eksykö! Jumalan valtakunnan perillisiä eivät ole siveettömyyden harjoittajat eivätkä epäjumalien palvelijat, eivät avionrikkojat, eivät miesten kanssa makaavat miehet,

        1 Tim 1:8 Me tiedämme, että laki on hyvä, jos sitä käytetään lain tarkoituksen mukaisesti.
        9 Eihän lakia ole säädetty kunnon ihmisten takia, vaan lain ja järjestyksen rikkojien, jumalattomien ja syntisten, rienaajien ja pyhänhäpäisijöiden, isän- ja äidinmurhaajien, tappajien,
        10 siveettömien, miesten kanssa makaavien miesten, ihmisten sieppaajien, valehtelijoiden, valapattojen ja ylipäänsä kaikkien sellaisten takia, jotka toimivat vastoin tervettä oppia.

        Room 1:26 Siksi Jumala on jättänyt heidät häpeällisten himojen valtaan. Naiset ovat vaihtaneet luonnollisen sukupuoliyhteyden luonnonvastaiseen,
        27 ja miehet ovat samoin luopuneet luonnollisesta yhteydestä naisiin ja heissä on syttynyt himo toisiaan kohtaan. Miehet ovat harhautuneet harjoittamaan keskenään säädyttömyyttä ja saavat ansaitsemansa palkan.
        28 Koska he eivät ole antaneet arvoa Jumalan tuntemiselle, on Jumala jättänyt heidät arvottomien ajatusten valtaan, tekemään sellaista mikä ei sovi.
        29 He ovat täynnä kaikenlaista vääryyttä, halpamaisuutta, ahneutta ja pahuutta, täynnä kateutta, murhanhimoa, riitaisuutta, petollisuutta ja pahansuopuutta, he panettelevat
        30 ja parjaavat, vihaavat Jumalaa, ovat röyhkeitä ja pöyhkeitä, rehenteleviä ja pahanilkisiä, vanhemmilleen tottelemattomia,
        31 ymmärtämättömiä ja epäluotettavia, rakkaudettomia ja säälimättömiä.
        32 Vaikka he tietävät Jumalan säätäneen, että ne, jotka käyttäytyvät tällä tavoin, ovat ansainneet kuoleman, he toimivat itse näin, vieläpä osoittavat hyväksymistään, kun muut tekevät samoin.


      • Anonyymi

        Vammaisilla on ihmisarvo kuiten muillakin ihmisillä, mutta vammaiset ovat silloin saastaa, jos he Repe.Ruutikallion tapaan häiriköivät uskovien palstalla aamusta iltaan levittämällä omia valheitaan alituisesti.

        5. Mooseksen kirja 23
        2 Älköön kukaan sekasikiö pääskö Herran seurakuntaan; älköön sellaisen jälkeläinen edes kymmenennessä polvessa pääskö Herran seurakuntaan.

        Jesaja 56
        3 Älköön sanoko muukalainen, joka on liittynyt Herraan: "Herra erottaa minut peräti kansastansa", älköönkä kuohittu sanoko: "Minä olen kuiva puu".
        4 Sillä näin sanoo Herra: Kuohituille, jotka pitävät minun sapattini ja valitsevat sen, mikä minulle otollista on, ja pysyvät minun liitossani,
        5 heille minä annan huoneessani ja muurieni sisällä muistomerkin ja nimen, joka on poikia ja tyttäriä parempi; minä annan heille iankaikkisen nimen, joka ei häviä.
        6 Ja muukalaiset, jotka ovat liittyneet Herraan, palvellakseen häntä ja rakastaakseen Herran nimeä, ollakseen hänen palvelijoitansa, kaikki, jotka pitävät sapatin eivätkä sitä riko ja pysyvät minun liitossani,
        7 ne minä tuon pyhälle vuorelleni ja ilahutan heitä rukoushuoneessani, ja heidän polttouhrinsa ja teurasuhrinsa ovat otolliset minun alttarillani, sillä minun huoneeni on kutsuttava kaikkien kansojen rukoushuoneeksi.


      • Anonyymi
        Repe.RuutikaIIo kirjoitti:

        Raamattu kansalle puhuu mm. ”Homoseksuaalisuuden harjoittajista”, vaikka mikään kieli ei homoseksuaalisuutta seksuaalisena suuntautumisena tuntenut siihen aikaan. Käännöksen tarkoitus onkin legitimoida kääntäjien oma homoviha.

        Miten on,
        "siihen aikaan."
        mitä aikaa tarkoitat?

        Miten on
        kuinka vanhoja on intian vanhimmat temppelit sekä kreikan vanhat savi-astiat?

        eli intiassa ja kreikassa ja "koko" maailmassa oli jo homostelijoita, aina Nooasta lähtien
        1 Moos 6

        joten kukaan joka homostelee ei voi millään itseään puolusta ja Jumalan viha ja kosto tulee heidän päähänsä!

        eikä he pääse pakoon!


      • Anonyymi

        Tämä selittää paljon tämän henkilön aivoituksista ja käytöksestä.

        itse olen, tämä on oma käsitykseni, ei Jumalan ilmoitus.
        että sinulla, kuka lie olet homostelija, ei enää ole pelastusta vaan karmea pelon ja kauhun odotus, mihin pyrit täältä etsimää lohtua ja pelastusta.

        siis tämä on minun käsitykseni, ei Jumalan!


      • Anonyymi
        Repe.RuutikaIIo kirjoitti:

        Raamattu kansalle puhuu mm. ”Homoseksuaalisuuden harjoittajista”, vaikka mikään kieli ei homoseksuaalisuutta seksuaalisena suuntautumisena tuntenut siihen aikaan. Käännöksen tarkoitus onkin legitimoida kääntäjien oma homoviha.

        Juuri noin. Ei ole pysytty tarkassa sanassa, vaan lähdetty hellareiden ja adventistien selityslinjalle.


    • Anonyymi

      1Moos.3:9 Biblia (1776) Ja Herra Jumala kutsui Adamin, ja sanoi hänelle: Kussas olet. Eikö Jumala olekaan kaikkitietävä? 1Sam.2:3. Job.37:16

      • Anonyymi

        Tässä Herran kysymyksessä ei ole ensijaisesti paikasta luonnossa kyse, esim jonkun puun vieressä tahi pensaassa piilossa.
        eli PIILOSSA.

        Nyt Herra antaa Aatamille loistavan tilaisuuden heti iloittaa että nyt tuli tehtyä jotain mitä ei ole hyvä.

        eli katua pahaa ennekuin se on ilmeistä eikä sitten "vapaa-ehtoista"


    • Anonyymi

      1Moos.3:21 Biblia (1776) Ja Herra Jumala teki Adamille ja hänen emännällensä nahoista hameet, ja puetti heidän yllensä.

    • >>> Mistä saan ostettua Jumalan hyväksymän Raamatun?

      Et mistään - sellaista Raamattua ei ole olemassa.

      • Anonyymi

        On. KR33/38. 📕


      • Anonyymi kirjoitti:

        On. KR33/38. 📕

        Onko tuo käännös itse Jumalan hyväksymä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On. KR33/38. 📕

        Ei ole. 33/38:ssa on merkittäviä virheitä. Se on sensuroinut mm. jakeen Ap.t 8:37. Virhe on korjattu myöhemmissä käännöksissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole. 33/38:ssa on merkittäviä virheitä. Se on sensuroinut mm. jakeen Ap.t 8:37. Virhe on korjattu myöhemmissä käännöksissä.

        Sieltä ei ole sensuroitu mitään. Epäluotettavia jakeita ja tekstejä ei ole liitetty Pyhän Raamatun kansien väliin. On lukematon määrä muinaistekstejä, joita on arvioitu ja vain luotettavimmin apostolien itsensä kirjoittamat tekstit kelpuutettu nimenomaiseen Raamattuun. Raamattu on laatukirja, eikä sen kansien väliin sisällytetty sen tuolloin todistetusti ulkopuolisia aineksia.

        Tuossa jakeessa ei ehkä sinällään ole muuta vikaa kuin että se ei ollut evankelista Luukkaan omasta kynästä lähtenyt, vaan jonkun muutoin hyväätarkoittavan munkin. Sitä ei silloin voi laittaa Lukkaan nimiin (kirjeet Theofilukselle nimettyinä Luukkaan evankeliumi ja Apostolien teot).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sieltä ei ole sensuroitu mitään. Epäluotettavia jakeita ja tekstejä ei ole liitetty Pyhän Raamatun kansien väliin. On lukematon määrä muinaistekstejä, joita on arvioitu ja vain luotettavimmin apostolien itsensä kirjoittamat tekstit kelpuutettu nimenomaiseen Raamattuun. Raamattu on laatukirja, eikä sen kansien väliin sisällytetty sen tuolloin todistetusti ulkopuolisia aineksia.

        Tuossa jakeessa ei ehkä sinällään ole muuta vikaa kuin että se ei ollut evankelista Luukkaan omasta kynästä lähtenyt, vaan jonkun muutoin hyväätarkoittavan munkin. Sitä ei silloin voi laittaa Lukkaan nimiin (kirjeet Theofilukselle nimettyinä Luukkaan evankeliumi ja Apostolien teot).

        33/38 ei ole laatukäännös. Sen painamisen jälkeen on löytynyt uusia käsikirjoituksia ja myös on tehty lisää tekstitutkimusta. Jae Ap.t 2:38 kuuluu Raamattuun. Sen takia jakeen pois ottaminen 33/38-käännöksestä on yksi todiste useiden muiden vastaavanlaisten kanssa, ettei kyseessä ole laatukäännös.

        33/38:ssa on myös ilmeisiä virheitä. Tässä kaksi samasta asiasta kertovaa lausetta, jossa tiedot ovat ristiriitaiset. Näkeminen ja kuuleminen menevät Paavalin matkatovereilla eri tavalla.

        Ap.t 9:7 Ja miehet, jotka matkustivat hänen kanssansa, seisoivat mykistyneinä: he kuulivat kyllä äänen, mutta eivät ketään nähneet.

        Ap.t 22:9 Ja minun seuralaiseni näkivät kyllä valon, mutta eivät kuulleet sen ääntä, joka minulle puhui.

        Vastaavia esimerkkejä on 33/38-käännöksessä paljon muitakin.


    • Anonyymi

      Kaikissa näissä on painovirhe paholainen heti alussa: Jumala luo Auringon ja Kuun vasta neljäntenä luomisen päivänä.
      Minä olen ymmärtänyt, että ensimmäistä päivää seuraa yö ja sitten tulee toinen päivä...
      Tarkistakaa tämä tärkeä seikka!
      Ei kannata ostaa sekundaa.

      • Anonyymi

        Alussa Herra loi teki valon, ja se valo ei ole sama mitä auringo antaa.


        eli tässä mallia mistä voit ehkä jotain oppia:

        Ap. t. 9:
        3 Ja kun hän oli matkalla, tapahtui hänen lähestyessään Damaskoa, että yhtäkkiä valo taivaasta leimahti hänen ympärillänsä;
        ja
        Joh. 1:
        5 Ja valkeus loistaa pimeydessä, ja pimeys ei sitä käsittänyt.

        joten, pyri edes ymmärtämää!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Alussa Herra loi teki valon, ja se valo ei ole sama mitä auringo antaa.


        eli tässä mallia mistä voit ehkä jotain oppia:

        Ap. t. 9:
        3 Ja kun hän oli matkalla, tapahtui hänen lähestyessään Damaskoa, että yhtäkkiä valo taivaasta leimahti hänen ympärillänsä;
        ja
        Joh. 1:
        5 Ja valkeus loistaa pimeydessä, ja pimeys ei sitä käsittänyt.

        joten, pyri edes ymmärtämää!

        >Alussa Herra loi teki valon, ja se valo ei ole sama mitä auringo antaa.

        Missä tämä valo siis on nyt? Milloin Herra sammutti sen?


      • Anonyymi
        Repe.RuutikaIIo kirjoitti:

        >Alussa Herra loi teki valon, ja se valo ei ole sama mitä auringo antaa.

        Missä tämä valo siis on nyt? Milloin Herra sammutti sen?

        Uskovaiset eivät osaa vastata tähänkään.


      • Anonyymi
        Repe.RuutikaIIo kirjoitti:

        >Alussa Herra loi teki valon, ja se valo ei ole sama mitä auringo antaa.

        Missä tämä valo siis on nyt? Milloin Herra sammutti sen?

        "Missä tämä valo siis on nyt? Milloin Herra sammutti sen?"

        esim jos ihminen homostelee niin sen vaikutus pitkällä ajalla on että se valo menee pois eikä tule takaisin!

        ei vaikka:
        Jer. 15:1
        Ja Herra sanoi minulle: "Vaikka Mooses ja Samuel seisoisivat minun edessäni, ei minun sieluni taipuisi tämän kansan puoleen. Aja heidät pois minun kasvojeni edestä, he menkööt!

        joten vaikka Mooses ja Samuel, rukoilisi, niin kun valo on mennyt se ei tule takaisin!

        Jeesus on tämä valo.
        jos olet töyntänyt Jeesuksen pois, Jeesus ei tule takaisin luoksesi!

        joten itke ja valita!

        "Milloin Herra sammutti sen?"
        ei Herra sitä ole sammuttanut vaan sinä itse!

        Job 18:6
        Valo pimenee hänen majassansa, ja hänen lamppunsa sammuu hänen päänsä päältä.

        Joh. 1:
        4 Hänessä oli elämä, ja elämä oli ihmisten valkeus.
        5 Ja valkeus loistaa pimeydessä, ja pimeys ei sitä käsittänyt.

        tämä on oma käsitykseni, ei Jumalan, sitä en tiedä.
        siis minun käsitykseni:

        olet menettänyt valon ja elämän.
        jäljellä on pimeys ja kuolema = saatana ja tulijärvi, mitä lie!

        joten tämä ei ole Jumalan ilmoitus vaan oma käsitykseni sinusta!
        sinä onneton sielu!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uskovaiset eivät osaa vastata tähänkään.

        Anonyymi
        08.08.2021 17:50

        lue tämä kurja sielu!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Alussa Herra loi teki valon, ja se valo ei ole sama mitä auringo antaa.


        eli tässä mallia mistä voit ehkä jotain oppia:

        Ap. t. 9:
        3 Ja kun hän oli matkalla, tapahtui hänen lähestyessään Damaskoa, että yhtäkkiä valo taivaasta leimahti hänen ympärillänsä;
        ja
        Joh. 1:
        5 Ja valkeus loistaa pimeydessä, ja pimeys ei sitä käsittänyt.

        joten, pyri edes ymmärtämää!

        Oliko se valo salaman kaltainen, vai enemmän ikään kuin taskulampun valo?
        Voisiko tästä erikoisesta valoilmiöstä kysyä joltakin fyysikolta?
        Voisiko kyseessä olla UFO?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uskovaiset eivät osaa vastata tähänkään.

        En tosiaan osaa vastata enkä yritäkään. Olen vasta niin alussa Tiellä etten koe asiaa tällä hetkellä itselleni ongelmia aiheuttavaksi.


    • Anonyymi

      Minulla oli kolme Raamattua vihkiraamattu. Kaikissa sama virhe. Saivat luvan lähteä.

    • Anonyymi

      Kysy Jumalta, no ehkä Jeesuskin vois jeesaa.

      • Anonyymi

        Jeesusta , Jumalaa parempaa auttajaa ei ole.

        Syy liberaalien peukuttamiin Raamattu painoksiin kirjakaupoissa on se, että heillä on näppinsä pelissä: Liberaalin Raamattuja esillä ja helposti heti saatavilla. Kristittyjen Raamattuja piilossa kaukana varastoissa, jotka pitää ymmärtää lisäksi tilata kirjastoon.

        Kuinka moni uudestisyntynyt on selvillä Raamattujen eroista?

        Itselleni kaikki Raamatut kelpasivat uudestisynnyttyäni.


        Commandohauis


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesusta , Jumalaa parempaa auttajaa ei ole.

        Syy liberaalien peukuttamiin Raamattu painoksiin kirjakaupoissa on se, että heillä on näppinsä pelissä: Liberaalin Raamattuja esillä ja helposti heti saatavilla. Kristittyjen Raamattuja piilossa kaukana varastoissa, jotka pitää ymmärtää lisäksi tilata kirjastoon.

        Kuinka moni uudestisyntynyt on selvillä Raamattujen eroista?

        Itselleni kaikki Raamatut kelpasivat uudestisynnyttyäni.


        Commandohauis

        Sinä et tunnistaisi liberaalia vaikka se seisoisi edessäsi alasti!

        Kaikki uskovaiset ovat joissakin uskonasioissa liberaaleja ja toisissa fundamentalisteja!


    • Anonyymi

      1642 Biblia

    • Anonyymi

      Ihan turha etsiä niitä. Et kuitenkaan uskoisi aitoa alkuperäistä tekstiä.

      Tai katsotaanpa:

      Esim. dekalogin joidenkin sanojen merkitys on tarkentunut. Tässä nykytiedon mukaisimmat käännökset:

      1. käsky: älä tuo muita jumalia minun eteeni. Jumalien pitämistä muussa paikassa kuin Jumalan edessä ei kielletä. Tämä ei ole saivartelua vaan tämä on kielioppia.

      2. Käsky: älä tee kolmiulotteisia kuvia Jumalista. Siis patsaita, veistoksia Aserapaaluja yms.

      3. Käsky: älä käytä Jumalan nimeä vääriin käyttötarkoituksiin.

      4. Käsky: muista pyhittää lauantai. Älä tee töitä äläkä omia askareitasi sapattina älköönkä muutkaan taloudessasi olevat tehkö, mukaan lukien eläimet.

      5. Kunnioita isääsi ja äitiäsi

      6. Älä trə·ṣāḥ. Tämä heprean sana ei tarkoita tappamista mutta mitä se sitten tarkoittaa, ei ole aivan varma. Ehkä murhaaminen  olisi lähinnä sanan trə·ṣāḥ oikeaa merkitystä mutta se voi myös tarkoittaa yhteisön olemassaolon vaurioittamista jollakin tavoin.
      Sellaisen teon tekemistä, jonka ansiosta uskovaisten yhteisö joko ei enää toimi taikka selkeästi kärsii. Käskyn merkitys ei ole oikeastaan ollenkaan selvä mutta tappamista se ei kiellä, sillä hepreassa on oma sana tappamiselle ja se ei ole tresah.

      Käsky 7: älä tee huorin. Tämä käsky on hyvin selvä mutta selvää on sekin, ettei se kiellä seksuaalista kanssakäymistä ihmisiltä, jotka eivät ole (avio)liitossa.

      8. Älä varasta

      9. Älä anna väärää valaa

      10. Käsky: älä himoitse (ṯaḥ·mōḏ) toisen omaa sen viemistarkoituksessa; varastamistarkoituksessa.

      Nykyajan himoita-sanan merkitys on hieman toinen kuin ṯaḥ·mōḏ sanan alkuperäinen merkitys heprealaisessa Raamatussa. Himoitseminen ei ole koskaan Raamatussa tarkoittanut voimakasta haluamista; ei ihmisen haluamista eikä esineiden haluamista.

      Jeesus esitti tästä käskystä oman tulkintansa, joka näyttäytyy nyt myös hieman toisessa valossa. Jeesushan sanoin että se, joka himoiten katsoo naista on tehnyt synnin. 1) Kun tiedetään, että Vanhan testamentin aikaan aviorikos, jonka Raamattu kieltää, oli todellakin kielletty vain niiden kesken, jotka olivat jonkun kanssa liitossa, ja tiedetään sekin, ettei Jeesuskaan tarkoittanut ihmisiä, jotka eivät olleet aviossa. Aviorikoksen toteutumiseen tarvittiin myös seksuaalinen teko. Edes silloin pelkkä katsominen ei ollut synti. 2) tämän uuden tiedon valossa pelkkä naisen haluaminen ei ole aviorikos eikä siis sitä himoitsemista, josta Jeesus puhui. Jeesus puhui tuosta samasta himoitsemisesta kuin kymmenen käskyn lakikin: älä himoitse toisen omaa sen viemistarkoituksessa; varastamistarkoituksessa.

      Jeesus ei siis kiellä ihmiselle luontaisia seksuaaliseen kanssakäymiseen liittyviä haluja vaan näiden halujen fyysiseen toteutamiseen tähtäävän toiminnan: toiseen naiseen kohdistuvan toimen, joka tähtää seksuaalisen kanssakäymisen toteuttamiseen. Kun siis ennen tätä oli voimassa: katsoa saa muttei koskea, niin nytkin saa katsoa mutta jos ajatuksena on TEHDÄ jotakin muuta kuin katsoa on se jo huorintekemistä.

    • Anonyymi

      Nyt siis tästä kaupasta:
      https://sacrum.fi/kirjat/raamattu-ja-raamatunselitys/raamattu-vuoden-1933-38-kaannos?p=3

      Siellä vielä on hyllyssä, useita, ISOJA TEKSTI Raamattuja.
      33/38.

      Joten, nyt kipin kapin, ja nopsasti.

      On hyvin suuri mahdollisuus, että Jumala lähettää, SANAN Nälän!
      ja toisaalta on hyvä olla nykymaailman tiettyjen tahojen pyrkimys, poistaa kaikki raamatut!
      ja laittaa ne nettii, digitaalisessa muodossa ja yksi delete eikä niitä enää ole.

      Joten osta "ruokaa" varastoon!

      Siis tämä kauppa on helsingissä.

      • Anonyymi

        Ouh, eli siis
        ostin KAKSI hyvää ja oikeata Raamattua, 33/38

        Joten nyt kelpaa lukea!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ouh, eli siis
        ostin KAKSI hyvää ja oikeata Raamattua, 33/38

        Joten nyt kelpaa lukea!

        33/38 ei ole suinkaan virheetön Raamattu. 92:ssa on paljon korjattu niitä vikoja, mitä 33/38:ssa on ollut, kuten jakeen Ap.t 8:37 sensurointi. Samalla linjalla tämän jakeen suhteen on muuten myös Raamatu Kanselle. Tosin on myös niin, ettei 92:kaan ole virheetön. Kaikissa käännöksissä on omat hyvä ja huonot puolensa. 33/38 uskovaiset eivät aina kykene tietämään totuutta, koska he hotkaisevat samalla jokaisen käännösvirheen, mitä siinä käännöksessä on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        33/38 ei ole suinkaan virheetön Raamattu. 92:ssa on paljon korjattu niitä vikoja, mitä 33/38:ssa on ollut, kuten jakeen Ap.t 8:37 sensurointi. Samalla linjalla tämän jakeen suhteen on muuten myös Raamatu Kanselle. Tosin on myös niin, ettei 92:kaan ole virheetön. Kaikissa käännöksissä on omat hyvä ja huonot puolensa. 33/38 uskovaiset eivät aina kykene tietämään totuutta, koska he hotkaisevat samalla jokaisen käännösvirheen, mitä siinä käännöksessä on.

        Miksi et mene metsään ja hakkaa päätäsi mäntyy? ? ? ?

        Tähän33/38 Hyvää ja Parhaaseen käänökseen, on muutamia, paikkaus sarjoja, joissa monet käännös virheet ovat esillä ja esitetty vaihto-ehtoinen käännös tilalle.

        Nyt ne virheet mitkä itse olen havainnut aj mistä olen lukenut, niillä ei ole merkitystä, sillä
        Kun lukee KOKO Raamatun ja sitä tutkii, niin toiset paikat antavat sen, mikä' lie virheellisen paikan toisessa paikassa, toisella tavalla käännettynä.

        ja yksikään paikka ei vaikuta pää asiaan:

        Sielun Pelastuksen ja kuinka se saadaan.

        eli hiusten halkomista.

        joten:
        Miksi et mene metsään ja hakkaa päätäsi mäntyy? ? ? ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ouh, eli siis
        ostin KAKSI hyvää ja oikeata Raamattua, 33/38

        Joten nyt kelpaa lukea!

        Tämä ihmeellinen valo Genesiksessä ei ratkea alkuunkaa. Kävin kirjastossa kyselemässä eri Raamattuja. Vanhoissa oli ihan sama virhe! Tietenkin fraktuuraa oli hankala lukea, mutta sekin avautui. Kielikin oli kiemuraista.
        Mikä on tämä kumma Herran valo? Kysyin kirjastohenkilöltäkin, hänkään ei osannut antaa vastausta.
        Pohjautuuko ydinteknologiaan?
        Niin, kenelle se Luoja puhui kun Adamia ei ollut luotu?


    • Anonyymi

      Tiedoksesi aloittaja se, että kun 92 väännös ilmestyi, niin Bibliaseura pakotti kirjakaupat luopumaan 33/ 38 käännöksistä.

      Eli ihmiset pakotettiin(salaa) siten ottamaan sen uuden väännöksen.

      Tämän on kertonut yksi kristillisen kirjakaupan omistaja.

      • Anonyymi

        Olen uumoillut samaa. epäilen liberaalien ja setan sabotaasiksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen uumoillut samaa. epäilen liberaalien ja setan sabotaasiksi.

        Jumala on on antanut omilleen niille, jotka ovat Jeesuksen seuraajia Pyhän Hengen opettajaksi. Vain Jumalan Henki näyttää Sanan ilmoituksen kokonaisuudessaan. Niillä uskosta osattomille, jotka näyttelevät pyhiä ja kristittyjä, Raamattu on vain yksittäisiä jakeita.
        Näin ollen Jeesuksen omalle yksittäisen kohdan ja ja jakeen virheellinen käännös ei vie harhaan, sillä Raamatun kokonaisuus selventää käännöksen virheet ja puutteet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumala on on antanut omilleen niille, jotka ovat Jeesuksen seuraajia Pyhän Hengen opettajaksi. Vain Jumalan Henki näyttää Sanan ilmoituksen kokonaisuudessaan. Niillä uskosta osattomille, jotka näyttelevät pyhiä ja kristittyjä, Raamattu on vain yksittäisiä jakeita.
        Näin ollen Jeesuksen omalle yksittäisen kohdan ja ja jakeen virheellinen käännös ei vie harhaan, sillä Raamatun kokonaisuus selventää käännöksen virheet ja puutteet.

        Uskon Sanan kirjamyynnistä löytyy vanhaa käännöstä. Eikä siellä ole myynnissä laisinkaan 92-käännöstä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumala on on antanut omilleen niille, jotka ovat Jeesuksen seuraajia Pyhän Hengen opettajaksi. Vain Jumalan Henki näyttää Sanan ilmoituksen kokonaisuudessaan. Niillä uskosta osattomille, jotka näyttelevät pyhiä ja kristittyjä, Raamattu on vain yksittäisiä jakeita.
        Näin ollen Jeesuksen omalle yksittäisen kohdan ja ja jakeen virheellinen käännös ei vie harhaan, sillä Raamatun kokonaisuus selventää käännöksen virheet ja puutteet.

        Joh. 16:
        13 Mutta kun hän tulee, totuuden Henki, johdattaa hän teidät kaikkeen totuuteen. Sillä se, mitä hän puhuu, ei ole hänestä itsestään; vaan minkä hän kuulee, sen hän puhuu, ja tulevaiset hän teille julistaa.
        14 Hän on minut kirkastava, sillä hän ottaa minun omastani ja julistaa teille.
        15 Kaikki, mitä Isällä on, on minun; sentähden minä sanoin, että hän ottaa minun omastani ja julistaa teille.

        Jumala puhuu, Kirjoitusten, "omien" kirjeiden, luomakunnan ja ihmisten kautta.

        ja Pyhä Henki on Opettaja, Puolustaja ja Johdattaja

        Hyvä on lukea, Oikeaa Raamattua 33/38

        mene ja osta niitä monta, sillä tulee yö jolloin ei voi tehdä työtä!
        Joten ne, jotka sitten tulevat uskoon, heille on varastossa, Jumalan Ruokaa :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uskon Sanan kirjamyynnistä löytyy vanhaa käännöstä. Eikä siellä ole myynnissä laisinkaan 92-käännöstä.

        ja Missä tämä KAUPPA on?
        Hangon ja Inarin välillä ja Enon ja Kokkolan vaiheilla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joh. 16:
        13 Mutta kun hän tulee, totuuden Henki, johdattaa hän teidät kaikkeen totuuteen. Sillä se, mitä hän puhuu, ei ole hänestä itsestään; vaan minkä hän kuulee, sen hän puhuu, ja tulevaiset hän teille julistaa.
        14 Hän on minut kirkastava, sillä hän ottaa minun omastani ja julistaa teille.
        15 Kaikki, mitä Isällä on, on minun; sentähden minä sanoin, että hän ottaa minun omastani ja julistaa teille.

        Jumala puhuu, Kirjoitusten, "omien" kirjeiden, luomakunnan ja ihmisten kautta.

        ja Pyhä Henki on Opettaja, Puolustaja ja Johdattaja

        Hyvä on lukea, Oikeaa Raamattua 33/38

        mene ja osta niitä monta, sillä tulee yö jolloin ei voi tehdä työtä!
        Joten ne, jotka sitten tulevat uskoon, heille on varastossa, Jumalan Ruokaa :)

        33/38 ei ole suinkaan virheetön Raamattu. 92:ssa on paljon korjattu niitä vikoja, mitä 33/38:ssa on ollut, kuten jakeen Ap.t 8:37 sensurointi. Samalla linjalla tämän jakeen suhteen on muuten myös Raamatu Kanselle. Tosin on myös niin, ettei 92:kaan ole virheetön. Kaikissa käännöksissä on omat hyvä ja huonot puolensa. 33/38 uskovaiset eivät aina kykene tietämään totuutta, koska he hotkaisevat samalla jokaisen käännösvirheen, mitä siinä käännöksessä on.

        Jos joku haluaa lukea ensikertaa Raamattua, niin olen suositellut lukea rinnakkain Raamattu kansalle ja 2017 käännöksiä . 2017 on parannettu versio 33/38:sta. Nämä versiot saa ladattua ilmaiseksi Android puhelimeen And Bible -sovellukseen, joka sekin on ilmainen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ja Missä tämä KAUPPA on?
        Hangon ja Inarin välillä ja Enon ja Kokkolan vaiheilla?

        Netistä löytyy haulla: uskonkirjat.net. Eli Raamattukauppa on kätesi ulottuvilla. Kustantamolla on myös Raamattusivut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Netistä löytyy haulla: uskonkirjat.net. Eli Raamattukauppa on kätesi ulottuvilla. Kustantamolla on myös Raamattusivut.

        Eli, perkeleen sikiöden teoksia!

        Hagin, Kenneth E.
        Hinn, Benny
        Howard-Browne, Rodney

        Juoskaa karkuun!
        Paetkaa!

        ELi tämä putiikki on usein perustettu, eli välillä on sitten, konkurseja ? vai miten se menee.

        eli tukku liike joka ottaa tilauksia vastaan ja välitää.

        eli EI SUOSITELLA!

        Osoite on, mitä katselin, jossain espoossa ja jossain toisessa yhteydessä olen sitä tutkinut, joten
        HÄMÄRÄÄ TOIMINTAA!

        Hinnat reilusti ylihintaisia sekä epämäärinen sepustus, miten ja mitä lisätään postikuluihin toimituskuluihin ja muuta hämärää.

        Kysein firma ei ole antanut viranomisille, tili tahi muuta lain vaatimaa, vuosittaisia selityksiä!

        Joten

        VAROKAA!

        Joten, jos suositellusta kaupasta, sacrum
        https://sacrum.fi/kirjat/raamattu-ja-raamatunselitys/raamattu-vuoden-1933-38-kaannos?p=2

        ei ole heti hyllyssä, kyllä tilataan hyllyt täyteen nopeasti.

        eli se mitä rehelliset hellarit ja muut, sitten pyytävät Isosta Raamatusta, 33/38, kaikilla mausteilla on. 110 -140 eroa ja toimitus ja postikulut ja muut mitä kehtaavat laittaa!

        Tässä kaupassa on. edullisin, 59€
        ja Saarnaaja malli kaikilla mausteilla 99€

        eli TAAS evelut kirkon pieni Herralla mieluissa osa (Uskolliset :) ) on voittaja!
        muuten tämä kansan kirkko joutaa, helvetin syvyyteen.

        Joten, PARAS valinta on sitten suosittelemani kauppa.
        ja Luotettavuus 110%

        ei mitään pahaa sanottavaa, joten voisin ilo mielin suositella sekä Moosekselle että Paavalille ja tietysti, Herralle Jeesukselle, jos tarvitsevat Raamattuja :)

        ja sitten tietysti, muille, mitä en suosittele, olisi hyvä jos olisi mahdollista että
        Mooses ja Paavali kävi kylässä, eikä kiviä tarvitse säästää.

        Tosin Herra, voi itse tahi jonkun palvelijansa kautta käydä kylässä!
        valtavan suuri ja paina koivun halko kainalossa ja, Simson voima kädessä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Netistä löytyy haulla: uskonkirjat.net. Eli Raamattukauppa on kätesi ulottuvilla. Kustantamolla on myös Raamattusivut.

        Kustantamolla

        vai niin, MITÄ tämä putiikki, kustantaa?

        voitko laittaa linkin!

        Miksi et mene metsään ja hakkaa päätäsi mäntyy ? !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli, perkeleen sikiöden teoksia!

        Hagin, Kenneth E.
        Hinn, Benny
        Howard-Browne, Rodney

        Juoskaa karkuun!
        Paetkaa!

        ELi tämä putiikki on usein perustettu, eli välillä on sitten, konkurseja ? vai miten se menee.

        eli tukku liike joka ottaa tilauksia vastaan ja välitää.

        eli EI SUOSITELLA!

        Osoite on, mitä katselin, jossain espoossa ja jossain toisessa yhteydessä olen sitä tutkinut, joten
        HÄMÄRÄÄ TOIMINTAA!

        Hinnat reilusti ylihintaisia sekä epämäärinen sepustus, miten ja mitä lisätään postikuluihin toimituskuluihin ja muuta hämärää.

        Kysein firma ei ole antanut viranomisille, tili tahi muuta lain vaatimaa, vuosittaisia selityksiä!

        Joten

        VAROKAA!

        Joten, jos suositellusta kaupasta, sacrum
        https://sacrum.fi/kirjat/raamattu-ja-raamatunselitys/raamattu-vuoden-1933-38-kaannos?p=2

        ei ole heti hyllyssä, kyllä tilataan hyllyt täyteen nopeasti.

        eli se mitä rehelliset hellarit ja muut, sitten pyytävät Isosta Raamatusta, 33/38, kaikilla mausteilla on. 110 -140 eroa ja toimitus ja postikulut ja muut mitä kehtaavat laittaa!

        Tässä kaupassa on. edullisin, 59€
        ja Saarnaaja malli kaikilla mausteilla 99€

        eli TAAS evelut kirkon pieni Herralla mieluissa osa (Uskolliset :) ) on voittaja!
        muuten tämä kansan kirkko joutaa, helvetin syvyyteen.

        Joten, PARAS valinta on sitten suosittelemani kauppa.
        ja Luotettavuus 110%

        ei mitään pahaa sanottavaa, joten voisin ilo mielin suositella sekä Moosekselle että Paavalille ja tietysti, Herralle Jeesukselle, jos tarvitsevat Raamattuja :)

        ja sitten tietysti, muille, mitä en suosittele, olisi hyvä jos olisi mahdollista että
        Mooses ja Paavali kävi kylässä, eikä kiviä tarvitse säästää.

        Tosin Herra, voi itse tahi jonkun palvelijansa kautta käydä kylässä!
        valtavan suuri ja paina koivun halko kainalossa ja, Simson voima kädessä!

        Sinulle jumalaton pilkkaaja Raamattu on "perkeleen sikiöden teoksia!"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli, perkeleen sikiöden teoksia!

        Hagin, Kenneth E.
        Hinn, Benny
        Howard-Browne, Rodney

        Juoskaa karkuun!
        Paetkaa!

        ELi tämä putiikki on usein perustettu, eli välillä on sitten, konkurseja ? vai miten se menee.

        eli tukku liike joka ottaa tilauksia vastaan ja välitää.

        eli EI SUOSITELLA!

        Osoite on, mitä katselin, jossain espoossa ja jossain toisessa yhteydessä olen sitä tutkinut, joten
        HÄMÄRÄÄ TOIMINTAA!

        Hinnat reilusti ylihintaisia sekä epämäärinen sepustus, miten ja mitä lisätään postikuluihin toimituskuluihin ja muuta hämärää.

        Kysein firma ei ole antanut viranomisille, tili tahi muuta lain vaatimaa, vuosittaisia selityksiä!

        Joten

        VAROKAA!

        Joten, jos suositellusta kaupasta, sacrum
        https://sacrum.fi/kirjat/raamattu-ja-raamatunselitys/raamattu-vuoden-1933-38-kaannos?p=2

        ei ole heti hyllyssä, kyllä tilataan hyllyt täyteen nopeasti.

        eli se mitä rehelliset hellarit ja muut, sitten pyytävät Isosta Raamatusta, 33/38, kaikilla mausteilla on. 110 -140 eroa ja toimitus ja postikulut ja muut mitä kehtaavat laittaa!

        Tässä kaupassa on. edullisin, 59€
        ja Saarnaaja malli kaikilla mausteilla 99€

        eli TAAS evelut kirkon pieni Herralla mieluissa osa (Uskolliset :) ) on voittaja!
        muuten tämä kansan kirkko joutaa, helvetin syvyyteen.

        Joten, PARAS valinta on sitten suosittelemani kauppa.
        ja Luotettavuus 110%

        ei mitään pahaa sanottavaa, joten voisin ilo mielin suositella sekä Moosekselle että Paavalille ja tietysti, Herralle Jeesukselle, jos tarvitsevat Raamattuja :)

        ja sitten tietysti, muille, mitä en suosittele, olisi hyvä jos olisi mahdollista että
        Mooses ja Paavali kävi kylässä, eikä kiviä tarvitse säästää.

        Tosin Herra, voi itse tahi jonkun palvelijansa kautta käydä kylässä!
        valtavan suuri ja paina koivun halko kainalossa ja, Simson voima kädessä!

        Kirjoitit laittoman uhkauksen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirjoitit laittoman uhkauksen.

        Mikä on laillinen uhkaus?

        Tuli vaan mieleen, ei ärsytysmielellä kysytty kuten ei ole tapani. Kiinnostaa vaan lain kannalta. tuli mieleen että poliisi : kädet ylös tai päästän koiran irti.

        entäs kun kansalainen kansalaiselle laillisesti varoittaa? no nyt tulikin mieleen. pois siitä tai soitan poliisille.

        Commandohauis


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä on laillinen uhkaus?

        Tuli vaan mieleen, ei ärsytysmielellä kysytty kuten ei ole tapani. Kiinnostaa vaan lain kannalta. tuli mieleen että poliisi : kädet ylös tai päästän koiran irti.

        entäs kun kansalainen kansalaiselle laillisesti varoittaa? no nyt tulikin mieleen. pois siitä tai soitan poliisille.

        Commandohauis

        Laillinen uhkasus on, että teen rikosilmoituksen sinun laittomasta uhkauksesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinulle jumalaton pilkkaaja Raamattu on "perkeleen sikiöden teoksia!"

        Miksi et mene metsään ja hakkaa päätäsi mäntyy ? !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirjoitit laittoman uhkauksen.

        Itke ja valita!
        Miksi et mene metsään ja hakkaa päätäsi mäntyy ? !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli, perkeleen sikiöden teoksia!

        Hagin, Kenneth E.
        Hinn, Benny
        Howard-Browne, Rodney

        Juoskaa karkuun!
        Paetkaa!

        ELi tämä putiikki on usein perustettu, eli välillä on sitten, konkurseja ? vai miten se menee.

        eli tukku liike joka ottaa tilauksia vastaan ja välitää.

        eli EI SUOSITELLA!

        Osoite on, mitä katselin, jossain espoossa ja jossain toisessa yhteydessä olen sitä tutkinut, joten
        HÄMÄRÄÄ TOIMINTAA!

        Hinnat reilusti ylihintaisia sekä epämäärinen sepustus, miten ja mitä lisätään postikuluihin toimituskuluihin ja muuta hämärää.

        Kysein firma ei ole antanut viranomisille, tili tahi muuta lain vaatimaa, vuosittaisia selityksiä!

        Joten

        VAROKAA!

        Joten, jos suositellusta kaupasta, sacrum
        https://sacrum.fi/kirjat/raamattu-ja-raamatunselitys/raamattu-vuoden-1933-38-kaannos?p=2

        ei ole heti hyllyssä, kyllä tilataan hyllyt täyteen nopeasti.

        eli se mitä rehelliset hellarit ja muut, sitten pyytävät Isosta Raamatusta, 33/38, kaikilla mausteilla on. 110 -140 eroa ja toimitus ja postikulut ja muut mitä kehtaavat laittaa!

        Tässä kaupassa on. edullisin, 59€
        ja Saarnaaja malli kaikilla mausteilla 99€

        eli TAAS evelut kirkon pieni Herralla mieluissa osa (Uskolliset :) ) on voittaja!
        muuten tämä kansan kirkko joutaa, helvetin syvyyteen.

        Joten, PARAS valinta on sitten suosittelemani kauppa.
        ja Luotettavuus 110%

        ei mitään pahaa sanottavaa, joten voisin ilo mielin suositella sekä Moosekselle että Paavalille ja tietysti, Herralle Jeesukselle, jos tarvitsevat Raamattuja :)

        ja sitten tietysti, muille, mitä en suosittele, olisi hyvä jos olisi mahdollista että
        Mooses ja Paavali kävi kylässä, eikä kiviä tarvitse säästää.

        Tosin Herra, voi itse tahi jonkun palvelijansa kautta käydä kylässä!
        valtavan suuri ja paina koivun halko kainalossa ja, Simson voima kädessä!

        Benny Hinn on erittäin lostava saarnaaja! Hänen Raamattunsa on paras!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kustantamolla

        vai niin, MITÄ tämä putiikki, kustantaa?

        voitko laittaa linkin!

        Miksi et mene metsään ja hakkaa päätäsi mäntyy ? !

        En tiedä tuon kaupan toiminnasta mutta mielenkiintoisia kirjoittajia tuntuu olevan, heti mainittiin Hagin ja Howard-Browne, ei tosin monia kirjoja suomeksi.


    • Anonyymi

      Te idootit ette ymmärrä edes mikä on uhkaus, joten

      istu jalkajakkaralle ja opi!

      eli, kun tuomioistuin antaa uhkauksen se on muotoa:

      UHKAUS:
      tuomitsen sinut, kurja 100 vuodeksi siperiaa, mutta jos olet kiltisti kaksi vuotta, tuomiota ei laitata voimaan.
      jos et ole kiltisti kahta vuotta tuomio tulee voimaan ja olet 100 vuotta siperiassa!

      LUPAUS:
      tuomari sanoo, tuomiten sinut 200 vuodeksi, siperiaa ja se tulee voimaan heti!
      Poliisit viekää tuomittu heti siperiaan!

      nyt saattaa olla että annan ehdollisen uhkauksen tahi sitten ehdottoman.

      ehdollinen tuomio on se että siinä on mahdollisuus päästä tuomiosta.

      ehdottamassa ei ole.

      te järjettömät tomppelit!

      miten on:
      Kun Jumala Kaikkivaltias ,Herra Sebaot antaa minulle ,
      rajattoman vallan;
      Suomalaisiin ja suomessa oleviin kohtaa ja koko suomea ja kaikkea mitä on tavalla tahi toisella yhteydessä suomeen!

      on silloin ilosi täydellinen ja riemuitset?!

      Joten tehkää PARANNUS:
      kääntykää Jumalan puoleen: tunnustakaa pahat ja väärät ja syntiset tekonne, ja
      lopettakaa se pahan ja väärän ja synnin tekeminen!
      sillä
      minä tulen pian!

    • Anonyymi

      Ukko on tehnyt tuloa yli 2000 vuotta. Ei näy, ei kuulu. Ettei vain olisi kuollut?

    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Minä haluun vaa oikeesti kuulla

      Että sulla on kaikki hyvin. Ihan oikeasti haluan. Ehkä meitä ei sit ollu tarkotettu yhteen, mut oot mulle äärettömän tär
      Ikävä
      86
      2247
    2. Mitä tapahtunut?

      Ken tietää mitä viitostiellä betonin kohilla käynyt punaisen auton kanssa?
      Suomussalmi
      22
      1438
    3. Olisikin se meidän tapaaminen jo liian jännää

      Näin pitkän ajan jälkeen.
      Ikävä
      78
      1434
    4. Eläkeläisiltä leikataan jo asumistukeakin, osalla loppuu kokonaan!

      https://yle.fi/a/74-20102928 Hallitus varmaan vihaa eläkeläisiä, nyt ollaan kajoamassa eläkeläisten asumistukeenkin, os
      Maailman menoa
      320
      1205
    5. Melko hyvin tunnen jo hänet

      Hän ei ole sopiva. Jotain hyvää tässä palstan seuraamisessa on ollut. Omien ajatusten ja tunteiden jäsentämisen lisäksi
      Ikävä
      85
      1144
    6. Kenen kanssa haluaisit suhteeseen?

      Laita omasi ja hänen nimensä ensimmäinen kirjain 😊
      Ikävä
      55
      1133
    7. Valmistaudu syyskuun OrpoPurraan: Hamstraa näitä ennen syyskuuta - Isossa osassa tuotteita hinnat..

      ..ovat kallistumassa, jopa satojen eurojen lovi IL: Hamstraa näitä https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/175f5038-fe22-498
      Maailman menoa
      26
      1053
    8. Ikävöin kyllä

      En voi ottaa nyt yhteyttä, joten puran tänne järjetöntä ikävääni. Tunteeni sinua kohtaan ovat valtaisat.
      Ikävä
      33
      1036
    9. Mies, riittääkö sulle näkemään vilauksen musta?

      Etkö halua ottaa minua kiinni?
      Ikävä
      62
      999
    10. Hesari tunnustaa että Ukraina on häviämässä sodan - Suomen poliittinen eliitti housut kintuissa

      Oliko aivan pakko sitoutua politiikkaan jossa pumpattiin älyttömät summat rahaa Kankkulan Kaivoon eli Kiovan natseille?
      Maailman menoa
      224
      959
    Aihe