Morjens!
Yritin asiaa googlettaa, mutten löytänyt vastausta. Miten se siis menee, että kun kuka tahansa voi ostaa pörssiyhtiöiden osakkeita, miten esim. suurimman määrän osakkeita omistava voi pysyä yrityksen ns. omistajana ja varmistaa, ettei joku osta suurempaa määrää osakkeita? Kun jos osakkeiden määrä on rajoittamaton, eikö joku voisi vain päättää ostavansa 99% jonkun pörssiyhtiön osakkeista?
Pörssiyhtiön omistuksesta
5
117
Vastaukset
- Anonyymi
Ei niitä osakkeita synny tyhjästä lisää vaan niitä on tietty kiinteä määrä. (Paitsi jos yhtiö erikseen päättää tehdä osakeannin.)
- Anonyymi
Osakkeita on vain rajatusti ja vaihtavat omistajaa jos myyt.
- Anonyymi
Ei oikein onnistu, kuin muutaman bulvaanin kanssa kimpassa, jos silloinkaan.
Viimeisin tälläinen veivaus mitä muistan oli Tecnotreellä, kun Viking Aquosta yritti vallata osakekannan ja jäi muutamua % vaille määrätyn omistuksen ja siitä syntyi vuosia kestänyt osakemarkkinoita häurinnyt exit, kun alkoi myymäään tuhtia osake pottia laitaan... - Anonyymi
Nousee
- Anonyymi
Oikeasti suuret osakeomistukset pitää julkaista, eli liputtaa. Jos sitten huomaat yhtiön pörssitiedotteista että jollakin on nyt enemmän osakkeita kuin sinulla, sitten vaan ostamaan lisää...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sanna Marin kysyi hämmästyneenä: Onko Suomessa jäänmurtajia?
Nettilehden toimittaja kysyi Sanna Marinilta suoraan, että sovittiinko nuo jäänmurtajien kaupat jo 2019, jolloin Marin k713869- 1013495
SDP haluaa 40 000 nettomaahanmuuttajaa
SDP:n Suunnanmuutos-vaihtoehtobudjetissa, käy ilmi, että demarit itse asiassa vaativat räjähdysmäistä ”työperäisen” maah783328Mikä tuota vasemmistolaisista jankkaavaa vaivaa?
Pahasti on ihon alle, siis korvien väliin, päässeet kummittelemaan. Ei ole terveen ihmisen merkki jankata yhdestä asia362628- 1151542
Nyt meni lopulliset lämmöt.
Alan käyttäytymään yhtä kylmästi miehiä kohtaan kuin mua kohtaan on käyttäydytty ja vain käytetty viimeiset pari vuotta361506Meitä ei tule
Koska periaatteemme ovat rakkautta vahvempia. Tämä on siis koettelemus, jonka tarkoitus on vahvistaa meitä yksilöinä 😌221114Onko erityinen paikka jossa haluaisit nyt olla
Onko joku spesiaali lempipaikka missä mieluiten olisit?421100Sulla on avaimet ja keinot
Jos haluat jatkaa tutustumista. Itse olen niin jäässä etten pysty tekemään enää mitään. Pidempi keppi johon on helpompi181076Itseään kannattaa tarkastella realistisesti ja
miettiä mihin ne rahkeet oikeesti riittää. Tyhmempikin ymmärtää että varakas ylemmän tason mies ei kelpuuta sellaista ku1181016