Kylläpä menee viikot pian

Anonyymi

Tuntuu et on aina viikonloppu.
Muistankun olin 90 luvulla duunissa, niin työviikot meni sitten niin hitaasti, luuli että oli kymmenen päivää viikossa. Nyt ei huomaakaan kun kuukausi vaihtuu. Huh huh...
Äsken oli maaliskuu, ja nyt on syksy!
Mut ei se haittaa kun ei eletä kellon eikä kalenterin perässä, vaan omaa aikaa on koko ajan.
Tuntuisi hullulta lähtä noin kireeseen työviikkoon, , en voisi kuvitellakkaan, tykkään nukkuu pitkään ja herätä kun itse haluaa ja tehdä mitä itse haluaa.Työttömyys on parasta.
Mua joskus surettaa noi työlliset et miten ne jaksaa, no eihän ne jaksakkaan, ei heitä pahemmin missään näy ei harrastuksissa ei kirjastoissa... ei missään, ei ne jaksa. Kotiin suoraan nukkumaanja aamulla tas duuniin ja kotiin taas illalla... on se elämää, ei voisi kuvitella itselle.
Joku sanoikin et työelämässä jää koko elämä elämättä itselle. Aika menee hukkaan.

19

109

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Totta. Aika menee niin hätäseen että ei sitä edes huomaa kun on jo haudassa.

      • Anonyymi

        Älä nyt sitä mieti, elä elämääsi! Ei kantsi miettiä tulevaa vaan elää tässä ja nyt. Niin minäkin teen tee sinäkin. Elämmä on kivampaa kun elää nyt eikä mieti turhia.


    • Anonyymi

      "Äsken oli maaliskuu, ja nyt on syksy!"

      Joo, työttömiltä on kyllä ajantaju hukassa.

      • Anonyymi

        Kuinka niin?


    • Anonyymi
    • Oon nauttinut aina työttömyydestä. Rahaa tulee hyvin, työttömyystuista on varaa myös sijoittaa. Teen mojovan potin tuottoa pitkässä juoksussa vain makuuttamalla tukia muualla. Elän tosi niukasti eli minulle riittää 300e kk että pärjään. Tuista jää siis 150e kk mitkä sijoittelen ja tienaan noilla rahoille koko ajan korkoa. Nostan sitten kun teen isompia hankintoja, kuten tietokoneita, jotka menee 6v aikana rikki.

      Aika menee nopeasti töissä ei kannata hukata. Olen omasta tahdosta työtön.

      Aika menee sikoitellessa ja sen opiskelussa, jogaamisessa ym.

      Työtä tekevä kaverini valittaa koko ajan että aika menee nopeasti ja mitään ei ehdi tekemään. Silloin kun ehtii, ei ehdi levätä. Aina pitää töissä juosta...

      en tie jaksaisinko sitä, siksi oon työtön.

      • Anonyymi

        :D :D :D :D Sijoittelet :D :D :D :D Meillä on näemmä vähän eri käsitys sijoittelusta, lähinnä siitä, montako nollaa on pilkun vasemmalla puolella :D :D :D


    • Anonyymi

      Sijoituksia 150e/kk? :D Kulut on jo niin suuret, että millään järkevällä sijoitussuunnitelmalla ei käytännössä jää yhtään mitään tuottoa.

      Jos ei ole perinyt tai voittanut mukavasti rahaa, niin työttömyys on tie köyhyyteen. Mediaanituloilla työssäkäyvä sinkku pärjää hyvin, työssäkäyvä pariskunta erittäin mukavasti. Kuten täällä onkin jo osuvasti todettu, työllisestä pääsee helposti työttömäksi mutta ei toisin päin. Juuri kukaan näin ei tarkoituksella tietenkään toimi, kyttäämään työhönosoituksia, kurssituksia ja muita työttömän elämän "iloja".

      • Anonyymi

        Heh... et siis ymmärrä sijoittamisesta mitään????? Hohhoooo... sijoittamiesta ei tule kuluja joka kuukausi... sijoitettu raha on sijoitustilillä s ja siitä tulee osinkoa kerran vuodessa, josta menee veroa ja loput tulee tilille.
        Jo 20 voi sijoittaa, mutta mitä suurempi summa sen enempi saat osinkoa riippuen mikä on kurssi sillä hetkellä. Joskus menee miinukselle ja joskus plussalle.

        Perehdy asioihin ennenkuin alat kommunikoimaan asiasta josta et tiedä.

        Itse olen elänyt hyvin osingoilla ja työttömänä se on hyvä tapa jos on ylimääräistä rahaa, minulla oli. Ei tarvi olla katkera ja aina yrittää olla viisaampi kuin toinen jos ei tiedä asioita.

        Katkeruus syö sinua, vaikka tiedän et on kiva tietämättään yrittää ampua alas ihmisten unelmia ja haukkua heidän päätöksiään ja mollata työttömyyttä, mutta ei se ole mustavalkoista, jotkut haluaa olla työtön ja jotkut ei. Mutta älä mollaa jos et ymmärrä. Se tekee susta tyhmän ihmisen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Heh... et siis ymmärrä sijoittamisesta mitään????? Hohhoooo... sijoittamiesta ei tule kuluja joka kuukausi... sijoitettu raha on sijoitustilillä s ja siitä tulee osinkoa kerran vuodessa, josta menee veroa ja loput tulee tilille.
        Jo 20 voi sijoittaa, mutta mitä suurempi summa sen enempi saat osinkoa riippuen mikä on kurssi sillä hetkellä. Joskus menee miinukselle ja joskus plussalle.

        Perehdy asioihin ennenkuin alat kommunikoimaan asiasta josta et tiedä.

        Itse olen elänyt hyvin osingoilla ja työttömänä se on hyvä tapa jos on ylimääräistä rahaa, minulla oli. Ei tarvi olla katkera ja aina yrittää olla viisaampi kuin toinen jos ei tiedä asioita.

        Katkeruus syö sinua, vaikka tiedän et on kiva tietämättään yrittää ampua alas ihmisten unelmia ja haukkua heidän päätöksiään ja mollata työttömyyttä, mutta ei se ole mustavalkoista, jotkut haluaa olla työtön ja jotkut ei. Mutta älä mollaa jos et ymmärrä. Se tekee susta tyhmän ihmisen.

        Minkäköhänlaisista sijoituksista oikein puhut? Ei tuo kaveri, joka puhui korkeista kuluista oikeassa ollut, mutta ei tuossa sinunkaan kommentissasi paljon järkeä ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minkäköhänlaisista sijoituksista oikein puhut? Ei tuo kaveri, joka puhui korkeista kuluista oikeassa ollut, mutta ei tuossa sinunkaan kommentissasi paljon järkeä ole.

        En olettanutkaan että ymmärrät, ei voi ymmärtää sitä mitä ei itse osaa. Jos sulla ei ole sijoituksia, osakkeita eikä varallisuutta, niin et voikkaan ymmärtää. Saat anteeksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En olettanutkaan että ymmärrät, ei voi ymmärtää sitä mitä ei itse osaa. Jos sulla ei ole sijoituksia, osakkeita eikä varallisuutta, niin et voikkaan ymmärtää. Saat anteeksi.

        On sijoituksia, sillä tuota ihmettelenkin. Osinko riippuu osakekurssista? Joillain pankeilla oli sijoitustuotteita, joissa tuotto (huom! ei osinko) oli sidottu osakekurssien kehitykseen, mutta niistä lienee jo luovuttu (varma en ole), eikä niihin millään 20 eurolla kuussa päässyt mukaan, vaan kyseessä oli isompi kertasijoitus. En usko, että olet sijoittanut senttiäkään. Varmaan olet jotain sijoituspalstaa vilkaissut ja nyt yrität käyttää sieltä lukemiasi sanoja ja pieleen menee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On sijoituksia, sillä tuota ihmettelenkin. Osinko riippuu osakekurssista? Joillain pankeilla oli sijoitustuotteita, joissa tuotto (huom! ei osinko) oli sidottu osakekurssien kehitykseen, mutta niistä lienee jo luovuttu (varma en ole), eikä niihin millään 20 eurolla kuussa päässyt mukaan, vaan kyseessä oli isompi kertasijoitus. En usko, että olet sijoittanut senttiäkään. Varmaan olet jotain sijoituspalstaa vilkaissut ja nyt yrität käyttää sieltä lukemiasi sanoja ja pieleen menee.

        Merkinnät ovat varmaan halvimpia Nordnetillä. Tosin kauppoja täytyy tehdä vähintään 30kpl kuukaudessa jotta voi tehdä kauppaa halvimmalla (lue. järkevänhintaisella) hinnastolla. Jos teet alle 10 kauppaa kuukaudessa on palkkio vähintään 7 euroa per toteutunut kauppa (helsingin pörssissä). 100 euron merkinnälle siis 7%. Kahdella kympillä ei kannata ostaa mitään edes parhaalla hinnastolla (min. palkkio 3 euroa, siis kahdestakympistä se olisi 15%). Ulkomaan pörsseissä palkkiot ja maksut ovat toki korkeampia (tulee valuutanvaihtomaksut ym.) eikä niissä kannata tai edes voi millään kympeillä kauppaa tehdä.

        Tavanomaisilla tilipankeilla merkintämaksut ovat paljon korkeampia kuin Nordnetilla arvopapereissa (min palkkio Helsingin pörssissä 20 euroa). Jotain rahastoja saa toki halvemmalla mutta niissäkin minimipalkkiot usein 10 euroa.

        Jos joku väittää voivansa tehdä kauppaa 20 euron kertamerkinnöillä, niin hän valehtelee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Heh... et siis ymmärrä sijoittamisesta mitään????? Hohhoooo... sijoittamiesta ei tule kuluja joka kuukausi... sijoitettu raha on sijoitustilillä s ja siitä tulee osinkoa kerran vuodessa, josta menee veroa ja loput tulee tilille.
        Jo 20 voi sijoittaa, mutta mitä suurempi summa sen enempi saat osinkoa riippuen mikä on kurssi sillä hetkellä. Joskus menee miinukselle ja joskus plussalle.

        Perehdy asioihin ennenkuin alat kommunikoimaan asiasta josta et tiedä.

        Itse olen elänyt hyvin osingoilla ja työttömänä se on hyvä tapa jos on ylimääräistä rahaa, minulla oli. Ei tarvi olla katkera ja aina yrittää olla viisaampi kuin toinen jos ei tiedä asioita.

        Katkeruus syö sinua, vaikka tiedän et on kiva tietämättään yrittää ampua alas ihmisten unelmia ja haukkua heidän päätöksiään ja mollata työttömyyttä, mutta ei se ole mustavalkoista, jotkut haluaa olla työtön ja jotkut ei. Mutta älä mollaa jos et ymmärrä. Se tekee susta tyhmän ihmisen.

        AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHAHAHAHAHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!! Vai riippuvat osingot kurssista :D :D :D :D :D En olekaan pitkään aikaan nauranut näin hyvin :D


    • Anonyymi

      No lasketaan sitten asia auki.

      150 x 12 = 1.800 €

      1.800 x 1 % tuottokorko = 18 € / vuosi

      Kyllä kannattaa ola työtön ja säästää....

      Työssä käymällä saisit 2.000 € / kuukaudessa käteen!!!!

      • Työttömyys on kyllä ihanaa. Säästän paljon rahaa työkuluista. Ei työmatkoja.
        Kerran vuodessa lähden reissuun Lappiin löytyneillä pulloilla vuoden aikana.


      • Anonyymi
        jenna1991 kirjoitti:

        Työttömyys on kyllä ihanaa. Säästän paljon rahaa työkuluista. Ei työmatkoja.
        Kerran vuodessa lähden reissuun Lappiin löytyneillä pulloilla vuoden aikana.

        Ei helvetti :D :D :D Säästää työmatkakuluista... :D :D :D :D ja sit kerää pulloja.. on varmaan hienoa elämää. :D

        Jooh, ohan työpaikalle kyllä matkaa, portaat alas ja työhuoneeseen,ehkä 50 metriä :D


    • Anonyymi

      Mut hetkinen.. minähän nukun juuri niin pitkään kuin haluan ja jos ei työt kiinnosta voin pitää vapaapäivän omalla ilmoituksella. Tosin työt kiinnostavat vähän liiankin kanssa. No, onneksi reilun kymppitonnin kuukausipalkka ja vuositasolla muutaman kympin bonukset kompensoivat menetettyä vapaa-aikaa. Päälle toki pääomatuloja satkun verran. Mukavaa kun ei tarvitse katsoa hintaa kuin ostaa, edes autokaupoilla.

      Mikäs siinä jos haluaa senteillä elää, itse en kestäisi viikkoakaan. Tykkään liikaa hyvästä elintasosta.

      • Anonyymi

        Toisaalta ei ole mitään paineita jos tyytyy kohtuulliseen tulotasoon.
        Sillä pärjää myös vielä mukavasti työeläkkeellä ollessa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      78
      1805
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1689
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1504
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1193
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1184
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1182
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1136
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1131
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      6
      1119
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1104
    Aihe