Olkaa reilusti, häpeilemättä arvokkaita, avoimia itsellenne ja läheisille

Anonyymi

Meidän tarinamme:
Olemme seurustelleet nelisen vuotta. Aika-ajoin eläneet sellaista vuoristorataa, että oikeammin paitsi ihmettelen, että olemme ehjänä hengissä, mutta edelleen sitoutuneita, rakastuneita, lujittuneita suhteeseemme. Takana elettynä hyvin paljon unettomia öitä, pohtimisia ja vieläe enemmän pohtimisia, arvosteluja ihan jokaiselta suunnalta, jopa läheisten hylkäämisiä ja uhkailuja. Rakkaus vaan ei tunne rajoitteita, ei ennen ja vielä vähemmän enään koskaan.

Iso suuri askel lupaavampaan huomiseen tapahtui ihan hiljattain. Kumppanini oli itse löytänyt osuvan lehtijutun persoonallisuushäiröstä ja rohkeasti lukenut jutun loppuviimein itseänsä avoimesti arvioiden. Hän oli todennut itsessään monia aiheeseen liittyviä ominaisuuksia ja sen myötä rohkeasti minua aiheesta lähestyi.
Ajanjaksona jolloin juuri on käyty taas elämämme riita, oikeammin agressiivinen yhteenotto, jossa jouduin turvautumaan virkavallan apuun. Hyvin surullinen tapahtumaketju kaikkinensa, lkähtökohtana minua koskeva ehdottoman aiheettoman pettämisepäilyn johdosta. Sydän pettymystä täynnä koko yhteinen kesäloma sujui hyvin vaitonaisin miettein.

Mutta, tuon lehtijutun myötä, jonka sain myös itse lukea, sain todella suuren määrän ymmärrystä kaikkeen tapahtuneeseen. ihan kaikkeen. Aivan kuin valot koko eletyn elämän ylle olisi tuossa hetkessä sytytetty. Ja vaikka oireyhtymien kirjo jossain määrin rajultakin tuntui, silti, mikä suurista suurin helpotus, kaikelle oli olemassa ihan konkreettinen syy, selitys, seuraamus, tausta.
Ja mihin ainakin minä itse puolisona pystyn myös vaikuttamaan on ymmärrys! Ymmärrys ja sen myötä tukeminen, lähellä oleminen ja lähellä pysyminen! Rakkaani turvaaminen lähtökohtaisesti sillä tiedolla, että olen ja pysyn tukemassa jokaista hetkeä hamaan hautaamme saakka.

Seuraava askel onkin jo saavutettu ja lääkärin vastaanotolle on aika varattu, minkä kautta sitten kuulemaan erilaisista etenemisen vaihtoehdoista. Mieli ehdottoman avoimena, luottavaisena ja mikä lie parhautta yhdessä.

2

275

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Sanoisin vaan että ei mikään väkisin onnistu. Kokemuksests. 14v. Poliisit kävi ainaki 10x ja oikeudes linnatuomioita. Molemmille.

Suosittelen antaa jo olla.

• Anonyymi

Mitä persoonallisuushäiriötä epäilette hänellä olevan, entä itse luitko itse artikkelin arvioiden itseäsi. Minkä persoonallisuuden arvioit itse olevasi. Kirjohan on laaja ja kaikki eivät sovi yhteen, vaikka kuinka yrittäisi ymmärtää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      656
      5560
    2. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      21
      2427
    3. Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!

Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia
      Kajaani
      259
      1734
    4. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      114
      1677
    5. Tekisitkö jotain toisin

Kaivattusi kanssa alusta alkaen? 😍
      Ikävä
      93
      1507
    6. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      23
      1446
    7. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      11
      1247
    8. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1215
    9. Kun Zele jenkeissä kävi

Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi
      Maailman menoa
      335
      1210
    10. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      329
      1208
    Aihe