Noja-tuoli ( 33 )

Uusi ketju alkamaan, kaikesta harmeista huolimatta, toivoen parempaa jatkoa.
En taaskaan ymmärtänyt kirjoitustasi korpikirjailija, kun sanoit anna meille lahjaksi ketju, missä voimme kirjoitella?
Aloituksen pystyn tekemään, mutta siihen se jää, meistä kirjoittajista ketju muodostuu, minkälainen sen jokainen näkee.
Aina toki hartaasti toivon kaiken hienosti menevän, mutta pettymykset seuraa, usko kuitenkin elää paremmasta.

Kirjoitan parhaan ymmärryksen mukaisesti vain loukkaamattomia viestejä, miksi pitäisi pahaa mieltä tuoda kirjoittelukavereille, saan niin paljon jokaiselta, joka jaksaa vastauksen hyvillä mielin antaa, joskus opinkin jotain;)
Onhan minullakin ikäviäkin muistoja näiden vuosien aikana kertynyt, mutta miksi niistä kertoisin, iloiset vaan mieltä viihdyttää ja niitä voin jakaa.
Kuinka paljon egoni kasvaisi, jos ne kielteiset esille toisin, ehkä jokainen voisi omalta kohdaltaan ikävyydet unohtaa.

Eihän noita viimeaikaisia viestejä mielellään lue, rivien välistä arvuutella, kuka onkaan kyseessä, toivomuksen taas esitän niin, että nämä ikävyydet voisi jättää unholaan, luodaan katse tulevaan ja siinä ohessa parempia aikoja muistellaan, siis ainakin tämä polven kirjoittajat, sillä iloa ennen kirjoituksilla aikaan saatiin.
Onko porukka huonontunut, kun meinaa tyyli muuttua?

Enpä tässä toistele näitä nöyriä pyyntöjä, kaikille varmaan on tullut selväksi, mitä toivon.
Kaikille itsekuria ja hieno säätöä, luetaan viesti ennen lähtökäskyä, korjataan jos tarvetta huomaa, aina vaan toivon mukavaa päivää, elämä huomattavasti kevyempää elää.

243

2905

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • No niin, uusi nojatuoli istuttavaksi.
      Tähän kannattaa istuutua ja tuoda esille mukavia ja iloisia asioita. Niitä lukiessa voi oma alakulokin häipyä. Minä ainakin saan Skillanin aamunavauksesta ja muittenkin mukavien kertoilujen ansiosta monta mieltä ylentävää ajatusta, ja jos oma mieli on alavireinen, niin mukavat viestit saavat huonon mielen unohtumaan.😊

      Tämä kesä on jo syksyä kohti vierähtänyt, siispä meidänkin porukka, me jotka emme enää työssä käy, emmekä ulkomaita enää kolua, päätimme lähteä päiväretkelle ympäri maakuntaa ja vähän muuallekin.
      Pojalla on hyvä ja tilava auto, sinne siis tuppauduimme tytöt ja minä myös pari pikkukoiraankin mukana, ja suunnistimme ensin Kanta-Hämeeseen tutustumaan Tammelan pitäjään, josta isäni oli kotoisin. Kerran vuosia sitten olen ajellut siellä, mutta vain ohi ajaen, joten en osannut aavistaakaan kuinka kaunis ja nähtävyyksiä täynnä se paikka oli.
      Siellä isäni jalanjälkiä kuvitellen kävimme monessa mielenkiintoisessa paikassa, josta ei ennen minulla ollut tietoakaan. Kävimme myös Tammelan hautausmaalla, josta koetimme löytää esi-isiemme hautapaikkoja. Joitakin samannimisiä hautoja löysimme, tiedä vaikka sukulaisiamme siellä lepäili. Isäni lähti jo 1918 kansalaisodan aikana pois kotiseudultaan, mutta isoisäni veljet jäivät pitäjään ehkäpä heidän jälkeläisiään hautuumaalla lepäsi.

      Sitten suuntasimme Poriin, josta myös sukulaisiamme on lähtöisin. Sielläkään en montaa kertaa ole käynyt, yllätti positiivisesti myös kaupungin kauneus. Tottakai pistäydyimme myös siellä hautuumaalla, Juseliuksen mauseleumin lähistöltä taas löytyi samannimisiä kuin äitini suku, taas mielessä kävi , että äidinäidin jalanjälkiä seurasimme.

      Lopuksi paluumatkalla piipahdimme katselemassa Vanhan Rauman ihanaa puutaloaluetta, voi kuinka herttaisia ja ihania pihoja ja hyvin pidettyjä taloja siellä on.

      Päätimme tyttöjen kanssa, että teemme vielä myöhemmin päiväretken sinne ja tutustumme niihin ihaniin pikkuputiikkeihin , joita siellä näytti olevan todella paljon.

      Tällaisena aikana, kun liikkuminen on rajoitettua tuo tekemämme päiväretki antoi uutta puhtia ainakin minulle ja halua tehdä tällaisia pikavisiittejä lähiseutuihin useamminkin.

      Mukava oli reissu kaikenkaikkiaan, päivä kului kuin siivillä, suurkiitos kuuluu lapsilleni, jotka tämän päivän minulle järjestivät!

      • Anonyymi

        Kiitokseni Fiinufammulle viestistä joka ilahdutti kivasti . muuten on kurkkaus vanhaan ketjuun saanut aina lähtemään pois kommentoimatta millään tavalla ketjua


      • Anonyymi

        Fiinufammulla viuhka käy, kun aina haetaan mukaan kivoihin rientoihin, on monenikäistä porukkaa rattona ja koirulit pisteenä i:n päällä. Mukava tuulettua vähän kotiympyröistä , kyllä Suomessakin nähtävää riittää. Lisää tulee mielenkiintoa, kun on sukusiteitä paikkakunnille.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Fiinufammulla viuhka käy, kun aina haetaan mukaan kivoihin rientoihin, on monenikäistä porukkaa rattona ja koirulit pisteenä i:n päällä. Mukava tuulettua vähän kotiympyröistä , kyllä Suomessakin nähtävää riittää. Lisää tulee mielenkiintoa, kun on sukusiteitä paikkakunnille.

        Nyt en malta olla pikaisesti kommentoimatta fiinufammun viestiä: olin siellä minäkin, eilen, siis siellä T:n pitäjässä..))
        Kaunista on, vakuutti myös ystäväpariskunta, joka halusi lähteä matkaseurakseni.

        Kyllä nämä live-tapaamiset ovat omaa luokkaansa: naamat kun näkee ja äänensävyt kuulee, viesti välittyy ilman epäilyjä siitä, mitä tuo toinen nyt tarkoitti..))
        No, harvoin noita epäilyjä tuttujen kesken esiintyykään, eivätköhän ne ole enempi näiden somealustojen vitsaus ?
        Samoin minä sain uutta innostusta näiden pikkumatkojen tekemiseen ja kuin tilauksesta tuttuni tuosta naapurikunnasta tarjoitui kuskikseni kun olin kertonut tästä omasta arjestani ja liikkumisen vaikeudesta. Saa nähdä rohkenenko pyytää häntä seuraukseni kun näitä lääkäri/trainerimatkoja taas tulee loppukuusta...

        Vilkasta tuntuu olevan muillakin. Juhlia ja tapaamisia tiedossa. Kyllä niissä tuntuisi olevan erityistä hohtoa nyt, koronakurjuuden keskellä. Tosin niihinkin usein liittyy tuo SkillaNinkin mainitsema epäily omasta jaksamisesta. Kysyväthän ne sitäkin juhlan luonteesta ja omasta tilanteesta riippuen...
        Huomenna arki kuitenkin taas alkaa. Pikkumiestä en nyt matkan vuoksi nähnyt, mutta olen kyllä saanut raportin päiväkotitapahtumista. Viime viikolla hän aloitti päiväkodissa, jossa mummokin teki keikkaa, mummoikäisenä..)) Samaa henkilökuntaakin on vielä jäljellä, mikä taitaa olla harvinaista tänä päivänä kun henkilökunnan vaihtuvuus on suurta ja arkipäivää.

        Ja koulut alkavat keskiviikkona. Toivottavasti lähiopetusta nyt voidaan tarjota ja rokotukset sujuvat, omani ovat vielä niin pieniä, ettei niitä heille anneta. Ainakaan vielä.

        KIrjastoautolle pitää kiitää. Hyvin olen saanut varaamiani kirjoja ja kirjastoauto pysähtyy tuohon parinsadan metrin päähän. Hyvinvointivaltion palvelu pelaa tässäkin, kyllä kelpaa...
        Hyvää viikonalkua kaikille,
        demeter1


      • Anonyymi
        demeter1 kirjoitti:

        Nyt en malta olla pikaisesti kommentoimatta fiinufammun viestiä: olin siellä minäkin, eilen, siis siellä T:n pitäjässä..))
        Kaunista on, vakuutti myös ystäväpariskunta, joka halusi lähteä matkaseurakseni.

        Kyllä nämä live-tapaamiset ovat omaa luokkaansa: naamat kun näkee ja äänensävyt kuulee, viesti välittyy ilman epäilyjä siitä, mitä tuo toinen nyt tarkoitti..))
        No, harvoin noita epäilyjä tuttujen kesken esiintyykään, eivätköhän ne ole enempi näiden somealustojen vitsaus ?
        Samoin minä sain uutta innostusta näiden pikkumatkojen tekemiseen ja kuin tilauksesta tuttuni tuosta naapurikunnasta tarjoitui kuskikseni kun olin kertonut tästä omasta arjestani ja liikkumisen vaikeudesta. Saa nähdä rohkenenko pyytää häntä seuraukseni kun näitä lääkäri/trainerimatkoja taas tulee loppukuusta...

        Vilkasta tuntuu olevan muillakin. Juhlia ja tapaamisia tiedossa. Kyllä niissä tuntuisi olevan erityistä hohtoa nyt, koronakurjuuden keskellä. Tosin niihinkin usein liittyy tuo SkillaNinkin mainitsema epäily omasta jaksamisesta. Kysyväthän ne sitäkin juhlan luonteesta ja omasta tilanteesta riippuen...
        Huomenna arki kuitenkin taas alkaa. Pikkumiestä en nyt matkan vuoksi nähnyt, mutta olen kyllä saanut raportin päiväkotitapahtumista. Viime viikolla hän aloitti päiväkodissa, jossa mummokin teki keikkaa, mummoikäisenä..)) Samaa henkilökuntaakin on vielä jäljellä, mikä taitaa olla harvinaista tänä päivänä kun henkilökunnan vaihtuvuus on suurta ja arkipäivää.

        Ja koulut alkavat keskiviikkona. Toivottavasti lähiopetusta nyt voidaan tarjota ja rokotukset sujuvat, omani ovat vielä niin pieniä, ettei niitä heille anneta. Ainakaan vielä.

        KIrjastoautolle pitää kiitää. Hyvin olen saanut varaamiani kirjoja ja kirjastoauto pysähtyy tuohon parinsadan metrin päähän. Hyvinvointivaltion palvelu pelaa tässäkin, kyllä kelpaa...
        Hyvää viikonalkua kaikille,
        demeter1

        Näin se on, että viinamummo kaikkien sessioittensa jälkeen potköttää teho-osastolla veronmaksajien piikkiin kotvan kuluttua.


      • Anonyymi
        demeter1 kirjoitti:

        Nyt en malta olla pikaisesti kommentoimatta fiinufammun viestiä: olin siellä minäkin, eilen, siis siellä T:n pitäjässä..))
        Kaunista on, vakuutti myös ystäväpariskunta, joka halusi lähteä matkaseurakseni.

        Kyllä nämä live-tapaamiset ovat omaa luokkaansa: naamat kun näkee ja äänensävyt kuulee, viesti välittyy ilman epäilyjä siitä, mitä tuo toinen nyt tarkoitti..))
        No, harvoin noita epäilyjä tuttujen kesken esiintyykään, eivätköhän ne ole enempi näiden somealustojen vitsaus ?
        Samoin minä sain uutta innostusta näiden pikkumatkojen tekemiseen ja kuin tilauksesta tuttuni tuosta naapurikunnasta tarjoitui kuskikseni kun olin kertonut tästä omasta arjestani ja liikkumisen vaikeudesta. Saa nähdä rohkenenko pyytää häntä seuraukseni kun näitä lääkäri/trainerimatkoja taas tulee loppukuusta...

        Vilkasta tuntuu olevan muillakin. Juhlia ja tapaamisia tiedossa. Kyllä niissä tuntuisi olevan erityistä hohtoa nyt, koronakurjuuden keskellä. Tosin niihinkin usein liittyy tuo SkillaNinkin mainitsema epäily omasta jaksamisesta. Kysyväthän ne sitäkin juhlan luonteesta ja omasta tilanteesta riippuen...
        Huomenna arki kuitenkin taas alkaa. Pikkumiestä en nyt matkan vuoksi nähnyt, mutta olen kyllä saanut raportin päiväkotitapahtumista. Viime viikolla hän aloitti päiväkodissa, jossa mummokin teki keikkaa, mummoikäisenä..)) Samaa henkilökuntaakin on vielä jäljellä, mikä taitaa olla harvinaista tänä päivänä kun henkilökunnan vaihtuvuus on suurta ja arkipäivää.

        Ja koulut alkavat keskiviikkona. Toivottavasti lähiopetusta nyt voidaan tarjota ja rokotukset sujuvat, omani ovat vielä niin pieniä, ettei niitä heille anneta. Ainakaan vielä.

        KIrjastoautolle pitää kiitää. Hyvin olen saanut varaamiani kirjoja ja kirjastoauto pysähtyy tuohon parinsadan metrin päähän. Hyvinvointivaltion palvelu pelaa tässäkin, kyllä kelpaa...
        Hyvää viikonalkua kaikille,
        demeter1

        Kovin on tuttu minulle tuo kunta jossa kävit. Siellä on koulutaipale aloitettu ym.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin se on, että viinamummo kaikkien sessioittensa jälkeen potköttää teho-osastolla veronmaksajien piikkiin kotvan kuluttua.

        allekirjoitus jäi uupumaan äskeisestä viestistä.


        marke


      • Anonyymi
        demeter1 kirjoitti:

        Nyt en malta olla pikaisesti kommentoimatta fiinufammun viestiä: olin siellä minäkin, eilen, siis siellä T:n pitäjässä..))
        Kaunista on, vakuutti myös ystäväpariskunta, joka halusi lähteä matkaseurakseni.

        Kyllä nämä live-tapaamiset ovat omaa luokkaansa: naamat kun näkee ja äänensävyt kuulee, viesti välittyy ilman epäilyjä siitä, mitä tuo toinen nyt tarkoitti..))
        No, harvoin noita epäilyjä tuttujen kesken esiintyykään, eivätköhän ne ole enempi näiden somealustojen vitsaus ?
        Samoin minä sain uutta innostusta näiden pikkumatkojen tekemiseen ja kuin tilauksesta tuttuni tuosta naapurikunnasta tarjoitui kuskikseni kun olin kertonut tästä omasta arjestani ja liikkumisen vaikeudesta. Saa nähdä rohkenenko pyytää häntä seuraukseni kun näitä lääkäri/trainerimatkoja taas tulee loppukuusta...

        Vilkasta tuntuu olevan muillakin. Juhlia ja tapaamisia tiedossa. Kyllä niissä tuntuisi olevan erityistä hohtoa nyt, koronakurjuuden keskellä. Tosin niihinkin usein liittyy tuo SkillaNinkin mainitsema epäily omasta jaksamisesta. Kysyväthän ne sitäkin juhlan luonteesta ja omasta tilanteesta riippuen...
        Huomenna arki kuitenkin taas alkaa. Pikkumiestä en nyt matkan vuoksi nähnyt, mutta olen kyllä saanut raportin päiväkotitapahtumista. Viime viikolla hän aloitti päiväkodissa, jossa mummokin teki keikkaa, mummoikäisenä..)) Samaa henkilökuntaakin on vielä jäljellä, mikä taitaa olla harvinaista tänä päivänä kun henkilökunnan vaihtuvuus on suurta ja arkipäivää.

        Ja koulut alkavat keskiviikkona. Toivottavasti lähiopetusta nyt voidaan tarjota ja rokotukset sujuvat, omani ovat vielä niin pieniä, ettei niitä heille anneta. Ainakaan vielä.

        KIrjastoautolle pitää kiitää. Hyvin olen saanut varaamiani kirjoja ja kirjastoauto pysähtyy tuohon parinsadan metrin päähän. Hyvinvointivaltion palvelu pelaa tässäkin, kyllä kelpaa...
        Hyvää viikonalkua kaikille,
        demeter1

        Olen minä onneton. Ensin laitoin sinulle viestin ilman allekirjoitusta ja sitten, kun yritin sitä paikata, niin eikös se mennyt väärään paikkaan. :))

        (minä en ole kirjoittanut mistään viinamummuista)

        marke


      • Anonyymi kirjoitti:

        allekirjoitus jäi uupumaan äskeisestä viestistä.


        marke

        Kiva kuulla, marke. Maailma on pieni..))


    • Voi herran jestas ja hyvät hyssykät. Ihan oikeesti pyysinkö sinulta, ehkäpä jos kirjoitit herjoja puskasta.

      "En taaskaan ymmärtänyt kirjoitustasi korpikirjailija, kun sanoit anna meille lahjaksi ketju, missä voimme kirjoitella?"

      Lienee parempi lopettaa ja päästää monininki Kristiina pois puskasta, jonka jälkeen ymmärtämyksenne klikkaa yhteen.

      Olisi ollut hauskaa kertoa kännykkäohjelmien latauksesta, mutta mitäpä hyvejää.

      Nyt pyykin hakuu kirkolta.

      • Anonyymi

        Miksi syytät SkillaNia puskasta kirjoittamisesta. En minäkään ymmärtänyt kirjoittamaasi. Enkä ole Kristtina.
        Väörinkäsitysten estämiseksi.

        Mitä siis tarkoitit korppis kirjoittamalla;

        "Tähän loppuun haluan kirjoittaa toivomuksen. Skillan aloittanee seuraavaksi uuden ketjun, anna lahja kaikille meille tunnistettaville nojatuolilaisille, sillä haluamme kirjoittaa tämän päivän asioista, tavallisesta arjestamme. Ja jos menneeseen halutaan mennä, muistellaan omia arkisia muistoja. Please🙏"


      • Anonyymi

        Tee kerrankin hyvä työ ja pidä lupauksesi nojatuoliin kirjoittamisen lopettamisesta! Pliiiss!
        Tee oma aloitus kännykkäohjelmien latauksesta. Eihän täällä nojatuolissa tietotekniikasta mitään edes ymmärretä, sen olet monta kertaa tuonut ilmi.


      • Anonyymi

        Vaihtaisiko korppis trukkilava-mökkinsä viimeisimpään muumimukiin, jonka hinta tulee huimasti nousemaan??


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi syytät SkillaNia puskasta kirjoittamisesta. En minäkään ymmärtänyt kirjoittamaasi. Enkä ole Kristtina.
        Väörinkäsitysten estämiseksi.

        Mitä siis tarkoitit korppis kirjoittamalla;

        "Tähän loppuun haluan kirjoittaa toivomuksen. Skillan aloittanee seuraavaksi uuden ketjun, anna lahja kaikille meille tunnistettaville nojatuolilaisille, sillä haluamme kirjoittaa tämän päivän asioista, tavallisesta arjestamme. Ja jos menneeseen halutaan mennä, muistellaan omia arkisia muistoja. Please🙏"

        Ehkäpä sinua siis puskaa joka ei kuulu joukkoon.

        Jospa tämä aukaisisi silmänne lukemaan viestini kokonaisvaltaisesti ymmärtäen.



        Tähän loppuun haluan kirjoittaa toivomuksen. Skillan aloittanee seuraavaksi uuden ketjun.

        Stalkkaajani, anna lahja kaikille meille tunnistettaville nojatuolilaisille, sillä haluamme kirjoittaa tämän päivän asioista, tavallisesta arjestamme. Ja jos menneeseen halutaan mennä, muistellaan omia arkisia muistoja. Please🙏"

        Pisteen paikka väliin ja uusi lause.

        Tässä selvennys, mutta mitäpä se hyövää selittää.

        Sateenkaarta ei sokea järvellä nää kun airot on poikki ja ahvenen pää.

        Korppis


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkäpä sinua siis puskaa joka ei kuulu joukkoon.

        Jospa tämä aukaisisi silmänne lukemaan viestini kokonaisvaltaisesti ymmärtäen.



        Tähän loppuun haluan kirjoittaa toivomuksen. Skillan aloittanee seuraavaksi uuden ketjun.

        Stalkkaajani, anna lahja kaikille meille tunnistettaville nojatuolilaisille, sillä haluamme kirjoittaa tämän päivän asioista, tavallisesta arjestamme. Ja jos menneeseen halutaan mennä, muistellaan omia arkisia muistoja. Please🙏"

        Pisteen paikka väliin ja uusi lause.

        Tässä selvennys, mutta mitäpä se hyövää selittää.

        Sateenkaarta ei sokea järvellä nää kun airot on poikki ja ahvenen pää.

        Korppis

        Lupasit pysyä poissa! Ei tarvita tuota seliseliseliä, olet jo karvasi näyttänyt.


      • Anonyymi

        Opettele käyttämään oikeita välimerkkejä. Pilkku ja piste ei ole sama asia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkäpä sinua siis puskaa joka ei kuulu joukkoon.

        Jospa tämä aukaisisi silmänne lukemaan viestini kokonaisvaltaisesti ymmärtäen.



        Tähän loppuun haluan kirjoittaa toivomuksen. Skillan aloittanee seuraavaksi uuden ketjun.

        Stalkkaajani, anna lahja kaikille meille tunnistettaville nojatuolilaisille, sillä haluamme kirjoittaa tämän päivän asioista, tavallisesta arjestamme. Ja jos menneeseen halutaan mennä, muistellaan omia arkisia muistoja. Please🙏"

        Pisteen paikka väliin ja uusi lause.

        Tässä selvennys, mutta mitäpä se hyövää selittää.

        Sateenkaarta ei sokea järvellä nää kun airot on poikki ja ahvenen pää.

        Korppis

        Kiitos, että selvensit.

        Edellisessä ketjussa ko. tekstisi näytti kohdistuvan skillanille kokonaisuudessaan.

        Tuo Stalkkaaja, oikeat välimerkit ja rivivälit selkeyttivät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos, että selvensit.

        Edellisessä ketjussa ko. tekstisi näytti kohdistuvan skillanille kokonaisuudessaan.

        Tuo Stalkkaaja, oikeat välimerkit ja rivivälit selkeyttivät.

        savikiekon "tutkimukset" heeeheheeee


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi syytät SkillaNia puskasta kirjoittamisesta. En minäkään ymmärtänyt kirjoittamaasi. Enkä ole Kristtina.
        Väörinkäsitysten estämiseksi.

        Mitä siis tarkoitit korppis kirjoittamalla;

        "Tähän loppuun haluan kirjoittaa toivomuksen. Skillan aloittanee seuraavaksi uuden ketjun, anna lahja kaikille meille tunnistettaville nojatuolilaisille, sillä haluamme kirjoittaa tämän päivän asioista, tavallisesta arjestamme. Ja jos menneeseen halutaan mennä, muistellaan omia arkisia muistoja. Please🙏"

        Kainuun junttiko täällä määrää ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkäpä sinua siis puskaa joka ei kuulu joukkoon.

        Jospa tämä aukaisisi silmänne lukemaan viestini kokonaisvaltaisesti ymmärtäen.



        Tähän loppuun haluan kirjoittaa toivomuksen. Skillan aloittanee seuraavaksi uuden ketjun.

        Stalkkaajani, anna lahja kaikille meille tunnistettaville nojatuolilaisille, sillä haluamme kirjoittaa tämän päivän asioista, tavallisesta arjestamme. Ja jos menneeseen halutaan mennä, muistellaan omia arkisia muistoja. Please🙏"

        Pisteen paikka väliin ja uusi lause.

        Tässä selvennys, mutta mitäpä se hyövää selittää.

        Sateenkaarta ei sokea järvellä nää kun airot on poikki ja ahvenen pää.

        Korppis

        Onko sinun todellakin noin vaikeaa myöntää virheitäsi? Kirjoituksesi ymmärrettiin väärin kirjoutusvirheittesi takia. Ensin syytit Skillania, sitten anonyymia ja nyt kyseenalaistat kaikkien ymmärryksen vaikka selvensit kirjoituksesi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi syytät SkillaNia puskasta kirjoittamisesta. En minäkään ymmärtänyt kirjoittamaasi. Enkä ole Kristtina.
        Väörinkäsitysten estämiseksi.

        Mitä siis tarkoitit korppis kirjoittamalla;

        "Tähän loppuun haluan kirjoittaa toivomuksen. Skillan aloittanee seuraavaksi uuden ketjun, anna lahja kaikille meille tunnistettaville nojatuolilaisille, sillä haluamme kirjoittaa tämän päivän asioista, tavallisesta arjestamme. Ja jos menneeseen halutaan mennä, muistellaan omia arkisia muistoja. Please🙏"

        Tälle ajalle sopivaa luettavaa:

        http://www.dignitas.ch/index.php?option=com_content&view=article&id=22&Itemid=5&lang=en
        kirj. Sopuisa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kainuun junttiko täällä määrää ?

        Hän on nyt jyrännyt kaikki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hän on nyt jyrännyt kaikki.

        Ronskilan Rivoriitan tapa jyräämällä hoitaa sosiaalisia kuvioita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ronskilan Rivoriitan tapa jyräämällä hoitaa sosiaalisia kuvioita.

        Heh heh. Todellakin Rivoriitta 🤣🤣


    • Kiitos kiitoksista, sinä tuntematon. Ilolla vastaanotan sen, kuin sen toisenkin viestin.
      Olen usein ajatellut, että tänne soisi useimpienkin kaikesta huolimatta kirjoitella ajatuksiaan ja tekemisiään, eikä kantsi takertua muutamiin turhiin heittoihin. Niihin jos takertuu, käy kuten ollaan huomattu; turhaa ja tyhmää jatkumoa ikävällä tavalla.
      Olen tähän saakka pystynyt elämäni aikana jättämään turhat ilkeilyt ja tyhjät sanomiset taka-alalle, miksi turhauttavia ongelmia joille ei voi mitään kannattaa kuljettaa perässään. Jos jollakin on huono mieli ja purkaa sen tänne, niin siihen reagointi ei anna mitään muuta kuin pahan olon itselleenkin.
      Vanhan kansan sananlasku jo sanoo, että tyhjät tynnyrit kolisevat eniten.
      Jatketaan kirjoitteluamme hyvillä mielin ja tuodaan palstalle positiivisia ajatuksia!😍
      Heissuli vei!!!!

      • Anonyymi

        Taitaa olla korkeintaan kuitenkin hänen kaukainen sukulaisensa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taitaa olla korkeintaan kuitenkin hänen kaukainen sukulaisensa?

        Paremminkin veikkaisin Marskin toimineen vallan hyvin. T. Bertil Perversson.


      • Anonyymi

        Minä se 'tuntematon' olin, nimi Miaelina kun unohtui taas lähettäessäni kiitosviestiini hajamielisyydessäni, viestin siitä, että koin tunnetta 'tykkääminen'.
        Ihmettelen, miksi emme olisi ystäviä toisillemme?


    • Anonyymi

      Jos palstalaisia kiinostaa, niin uusimman muumimukin hinta on nyt jo reilusti yli 60 000 €

      • Anonyymi

        Näkis vaan yhdenkin ostajan. Mukeja on niin paljon olemassa, että hinta voi romahtaa
        kuuteen euroon. Kerätkää kultaa.


    • TAUON PAIKKA?

      • Anonyymi

        Taitaa tulla mitta täyteen, kun ketjun ihanaa rakastettua fiksua emäntää rumasti kohdellaan ja opastetaan jopa oikein lukemisessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taitaa tulla mitta täyteen, kun ketjun ihanaa rakastettua fiksua emäntää rumasti kohdellaan ja opastetaan jopa oikein lukemisessa.

        Eihän se niin paha asia ole, jos palstan emännältä joskus jää pilkku pois sieltä ja toinen täältä, tai joku kirjain on etsimässä oikeaa paikkaansa, tai ehkä puuttuu kokonaan, kyllä hänen rakkaat ystävänsä ymmärtävät asian.


    • H ei vaan, tässä välillä istahdin sängyn päälle hetkeksi.
      Eilen oli kova ukkosenmylläkkä. Kaikki taivaan luukut olivat auki. Vesiastiat täynnä.
      Harmin paikkakin tuli, kun autoni sanoi yhteistyösopimuksen itri.
      Olin tulossa asioilta ja olin 2,5km päässä mökiltä, mutta oitis siihen pysähtyi herrasmies apua tarjoamaan. Heitti minut ruokakasseineni mökille, ei suostunut maksua ottamaan.
      Sanoi, että pitäähän sitä tuntematontakin auttaa.
      Korjaamolla olisi tullut kovin kalliiksi homma, joten poika sanoi, että jossain vaiheessa hän hakee sen mökiltä (tuotiin trailerilla sinne) ja laittaa sitä itse.
      Nyt minulla on tuo avolava automaattivaihteinen käytössä.
      Lauantaina on 1-vuotissynttärit. Kesäaikaan noita synttäreitä piisaa.
      Kaikennäköistä puuhaa on tullut tehtyä.
      Ajattelin lättyjä paistaa kohta ja sitten vien alas sauna- ja takkapuita, väkeä tulee tällä kuulla vielä.
      Jos ei sada niin halkomahommaakin olisi.
      Naapurin tontilla tienteko meneillään. Sanoivat, että saako vähän koukata meidän puolelle, että saa koneen kääntymään. Sanottiin, että siitä vaan, ei haittaa.
      Silmäilin noita viestejä.
      Mikä se pistää ikäihmisen ilkeilemään toiselle ihmiselle.
      Eikös viisauden pitäisi lisääntyä vanhetessa.
      Onneksi on mukavaakin luettavaa.

      • Anonyymi

        Kannattaa muuten seurata tätä tiejyrää, ettei koukkaa liian pitkälle, jolloin terassin trukkilavat voivat murskaantua!


      • Täällä mökillä minäkin, kuuroja kulkee aika ajoin ja väliin aurinko paistaa. Lapsuuden kesien tuntua, lämpimiä kesäsateita.

        Esikoinen sanoo kun mietin vanhanajan ihmisenä eritasoisia korjauksia, että "ammattimiehet paikalle".

        Tottahan me näitä tavan hommia yhdessä tehdään, mutta auton vien aina rasvamontun pojille sieltä saa ammattitaitoisen palvelun. Viime kesänä sain opetuksen, ei enää merkkiliikkeeseen.

        Vein viikonlopulla nuoria venesatamaan. Soratiellä katumaasturi tuli vastaan, päästeli tuhatta ja sataa singoten kiven tuulilasiini. Siihen tuli sentin särö. Huomenna vien sen tuulilasin korjaajalle, ei paha kustanniserä 59 euroa.

        Nyt voisi lähteä kirkolle pikkupyykin pesuun.


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        Täällä mökillä minäkin, kuuroja kulkee aika ajoin ja väliin aurinko paistaa. Lapsuuden kesien tuntua, lämpimiä kesäsateita.

        Esikoinen sanoo kun mietin vanhanajan ihmisenä eritasoisia korjauksia, että "ammattimiehet paikalle".

        Tottahan me näitä tavan hommia yhdessä tehdään, mutta auton vien aina rasvamontun pojille sieltä saa ammattitaitoisen palvelun. Viime kesänä sain opetuksen, ei enää merkkiliikkeeseen.

        Vein viikonlopulla nuoria venesatamaan. Soratiellä katumaasturi tuli vastaan, päästeli tuhatta ja sataa singoten kiven tuulilasiini. Siihen tuli sentin särö. Huomenna vien sen tuulilasin korjaajalle, ei paha kustanniserä 59 euroa.

        Nyt voisi lähteä kirkolle pikkupyykin pesuun.

        Kerro milloin peset keskikokoista pyykkiä. Juuriharjalla saat ne ruskeat jarrurutusjäljet kalsareista pois, ei ne koneessa lähde.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerro milloin peset keskikokoista pyykkiä. Juuriharjalla saat ne ruskeat jarrurutusjäljet kalsareista pois, ei ne koneessa lähde.

        Jos kalsarit ovat kuin lohiverkot, niin miten niitä millään juuriharjalla enää jynssää? Jos aikoo ne vielä kirkon sakastissa pestä, niin vähintään vuorokautta ennen pyykkäystä olisi parempi laittaa ne erittäin vahvaan lipeäliuokseen likoamaan, sekä purkillinen valkaisuainetta sekaan, niin eiköhän ne jarrutusjäljet donitseineen lähde. Tietysti jos kirkolla olisi sauna ja siellä hyvä muuripata, niin siinä voisi vielä liotuksen jälkeen keittää muutaman tunnin kalsareita ennen pesukoneeseen laittoa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jos kalsarit ovat kuin lohiverkot, niin miten niitä millään juuriharjalla enää jynssää? Jos aikoo ne vielä kirkon sakastissa pestä, niin vähintään vuorokautta ennen pyykkäystä olisi parempi laittaa ne erittäin vahvaan lipeäliuokseen likoamaan, sekä purkillinen valkaisuainetta sekaan, niin eiköhän ne jarrutusjäljet donitseineen lähde. Tietysti jos kirkolla olisi sauna ja siellä hyvä muuripata, niin siinä voisi vielä liotuksen jälkeen keittää muutaman tunnin kalsareita ennen pesukoneeseen laittoa.

        En pessytkään pyykiä vaan kävin ostamassa professori-lukulasit, sellaiset nenälle asetettavat, joiden yli näkyy ja ne voi laskea niskanauhan avulla roikkumaan rinnalle.

        Sinä olet niin sivistynyt kirjoittaja, että hävettää kun käytin aijemmin ala arvoista ilmaisua, vituttaako 🤣 niin ja lukeneet ihmiset osaavat pestä nyrkkipyykkiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos kalsarit ovat kuin lohiverkot, niin miten niitä millään juuriharjalla enää jynssää? Jos aikoo ne vielä kirkon sakastissa pestä, niin vähintään vuorokautta ennen pyykkäystä olisi parempi laittaa ne erittäin vahvaan lipeäliuokseen likoamaan, sekä purkillinen valkaisuainetta sekaan, niin eiköhän ne jarrutusjäljet donitseineen lähde. Tietysti jos kirkolla olisi sauna ja siellä hyvä muuripata, niin siinä voisi vielä liotuksen jälkeen keittää muutaman tunnin kalsareita ennen pesukoneeseen laittoa.

        Voi sentään, mitä tekstiä!!! Saisit hävetä, sinä moukka!


    • Niin sitten kävin soutelemassa tunnin verran ja sitten saunoin alapirtillä.
      Ahkerat naapurini 9 tuntia tienraivausta. Ihan kun me pojan kanssa, kun uutta mökkiä tehtiin.
      Poikani antoi vinkin, joten sama konemies on tekijä sielläkin.
      On hyvä suosia paikallisia yrittäjiä. Kannatan sitä.
      Tuo pyykinpesujuttu vähän huvittikin, että joku jaksaa henkeään saastuttaa moisella ilkeilyllä.
      Itse pesen sitä nyrkkipikkupyykkiä täällä mökillä.
      Isompaa sitten käyn pesemässä kotona. Tosin olen varannut petivaatteita ja erilaisia pyyhkeitä niin paljon, että isommat pyykit pesen sitten, kun talvikotiin muutan.
      Leppoisaa olotilaa kaikille.

      • Hyvää torstaiaamua ja terveiset mökki olemisista, mukava oli vaihtaa maisemia, mutta kiva oli tulla kotiinkin.
        Kovin on ikäväksi taas ketju mennyt, jokohan riittäisi tämän ketjun osalta?
        Sujuvasti luku minulta sujuu, mutta jos muutamia sanoja välistä puuttuu, asia muuttuu kokonaan, näin kävi taas;(
        Tuo oikein kirjoitus minulla hieman heikoissa kantimissa, mutta yritän ymmärrettävästi kuitenkin sanana laitaa.
        Hyvällä tahdolla viestini varmaan ymmärretään;)

        Fiinufammun tapaan minä myös ajattelen, turhaa on kiinnittää huomiota kiistaa aiheuttaviin kirjoituksiin, eihän ne ole edes kaikille tarkoitettuja.
        Kirjoitellaan omia turinoita, lukee ken tykkää, pakkoahan siihenkään ei voi laittaa;)
        Olen sinisirua jo vähän kaipaillut ja ynnämuukin, älä nyt aivan unholaan meitä jätä, kaikille muillekin toivomus laittakaa viestejä, elon merkkinä.

        Eliaanan kohdalle sattui herrasmies oikeaan saumaan, kerran taas tuli todistettua, että kyllä heitäkin löytyy;)
        Poikasi taitaa olla taitava kaveri ja höveli auttamaan, säästyy monet eurot osaavan kaverin kanssa.
        Tuo naapurien kanssa sovussa ja avun annossa voi tuottaa vain hyvää mieltä, jos kaikessa pienessäkin olisi vastahankaan, se kostautuisi.
        Kiva että kirjoittelit, jatketaan hyvillä mielin;)
        Jokohan Makriinan tauko riittää, tulehan jo viestittelemään;)

        Nyt sitten katson mitä viestini sai aikaan, varmaan pelkkää hyvää, näin toivon.
        Epäilyt, että puskasta viestejä laittaisin, ei todella kolahda, siihen en syyllisty, jätän viestin laittamatta, jos en uskalla omalla nikillä sitä laittaa.
        Toivoisin näin tekevän jokaisen, se rauhoittaisi ketjua kummasti, sillä ilkeillä osaa jokainen jos niin haluaa.
        Puumerkki perään, kiitos;)

        Kaunista päivää aika laajalti luvassa, nautitaan ,kesä jatkuu;)


      • SkillaN kirjoitti:

        Hyvää torstaiaamua ja terveiset mökki olemisista, mukava oli vaihtaa maisemia, mutta kiva oli tulla kotiinkin.
        Kovin on ikäväksi taas ketju mennyt, jokohan riittäisi tämän ketjun osalta?
        Sujuvasti luku minulta sujuu, mutta jos muutamia sanoja välistä puuttuu, asia muuttuu kokonaan, näin kävi taas;(
        Tuo oikein kirjoitus minulla hieman heikoissa kantimissa, mutta yritän ymmärrettävästi kuitenkin sanana laitaa.
        Hyvällä tahdolla viestini varmaan ymmärretään;)

        Fiinufammun tapaan minä myös ajattelen, turhaa on kiinnittää huomiota kiistaa aiheuttaviin kirjoituksiin, eihän ne ole edes kaikille tarkoitettuja.
        Kirjoitellaan omia turinoita, lukee ken tykkää, pakkoahan siihenkään ei voi laittaa;)
        Olen sinisirua jo vähän kaipaillut ja ynnämuukin, älä nyt aivan unholaan meitä jätä, kaikille muillekin toivomus laittakaa viestejä, elon merkkinä.

        Eliaanan kohdalle sattui herrasmies oikeaan saumaan, kerran taas tuli todistettua, että kyllä heitäkin löytyy;)
        Poikasi taitaa olla taitava kaveri ja höveli auttamaan, säästyy monet eurot osaavan kaverin kanssa.
        Tuo naapurien kanssa sovussa ja avun annossa voi tuottaa vain hyvää mieltä, jos kaikessa pienessäkin olisi vastahankaan, se kostautuisi.
        Kiva että kirjoittelit, jatketaan hyvillä mielin;)
        Jokohan Makriinan tauko riittää, tulehan jo viestittelemään;)

        Nyt sitten katson mitä viestini sai aikaan, varmaan pelkkää hyvää, näin toivon.
        Epäilyt, että puskasta viestejä laittaisin, ei todella kolahda, siihen en syyllisty, jätän viestin laittamatta, jos en uskalla omalla nikillä sitä laittaa.
        Toivoisin näin tekevän jokaisen, se rauhoittaisi ketjua kummasti, sillä ilkeillä osaa jokainen jos niin haluaa.
        Puumerkki perään, kiitos;)

        Kaunista päivää aika laajalti luvassa, nautitaan ,kesä jatkuu;)

        Tavallista huomenta!
        Hyvältähän tuo tuntui kun Skillakin ilmestyi ketjuun ja Nojatuoliin.
        Enhän minäkään lopullista lähtöä tehnyt Noja- tuolista, muuten vaan
        kyllästyin siihen menoon. Kyllähän tiedän, että minulla on"luonnevirhe".
        Työelämäni aikana se jo tuli esille, kyllästyin joukossa räävittömiin turhiin
        jorinoihin, joita en saanut mahtumaan leikinlaskuun.
        Enpä kovin tiiviiseen tahtiin lähde viestejä väsäämään. Säästän itsekkäästi
        itseäni, niitä pieniä voimavaroja, joita on ehkä tallella. Kurkottelen varovasti
        tulevaan, mutta mikään tulevisuuden toivohan en enää ole:))
        Vielä kesä jatkuu tavalliseen tapaan, syyssateista kyllä jo merkkejä antaa.
        Juuri nyt on sellainen keli, että pistän pusakan päälle ja painun ulos.
        Toivon ketjulle hyvää jatkoa!


      • ynnämuu kirjoitti:

        Tavallista huomenta!
        Hyvältähän tuo tuntui kun Skillakin ilmestyi ketjuun ja Nojatuoliin.
        Enhän minäkään lopullista lähtöä tehnyt Noja- tuolista, muuten vaan
        kyllästyin siihen menoon. Kyllähän tiedän, että minulla on"luonnevirhe".
        Työelämäni aikana se jo tuli esille, kyllästyin joukossa räävittömiin turhiin
        jorinoihin, joita en saanut mahtumaan leikinlaskuun.
        Enpä kovin tiiviiseen tahtiin lähde viestejä väsäämään. Säästän itsekkäästi
        itseäni, niitä pieniä voimavaroja, joita on ehkä tallella. Kurkottelen varovasti
        tulevaan, mutta mikään tulevisuuden toivohan en enää ole:))
        Vielä kesä jatkuu tavalliseen tapaan, syyssateista kyllä jo merkkejä antaa.
        Juuri nyt on sellainen keli, että pistän pusakan päälle ja painun ulos.
        Toivon ketjulle hyvää jatkoa!

        Onpa kiva, että SkillaN on taas paikalla toivottamassa hyvää huomenta ja ynnämuu takaamassa nojatuolin jatkuvuutta..)) Sinisiru ja Makriina kun vielä tulisivat paikalle niin kotoisalta tuntuisi ja "vieraampikin" viihtyisi. Anteeksi nyt, jos tein virheen: unohdin mainita jonkun palstan kantavan voiman listalta. Nuo mainitut nyt vain tulivat mieleen, eikä tietenkään ole syytä väheksyä ketään kirjoittajaa, jos ihmisiksi ovat..))

        Tahtoisin uskoa, että tämä villi meininki on ohimenevää. Olisiko korona hetkellinen hellittäminen tai epätietoisuus siitä mitä on odotettavissa saanut meidätkin vähän vauhkoiksi ?

        Kesä jatkuu kuitenkin ja itse olen jo saattanut tehdä pitempiä lenkkejä kävelysauvojen kanssa. Että tuntuu hyvältä, vaikka vähän vaivainen olen edelleen ja tilanne voi tietysti mennä huonompaankin.

        Kohta saan kuitenkin kylätalkkarin avukseni. Että meiltä vielä löytyy näitä nuoria, jotka eivät pelkää "liata käsiään", vaikka tälläkin "pojalla" on muodikas koulutus toiselta ajalta.
        Toivottavasti jaksaa viedä pestinsä loppuun. Vuodeksi heidät palkataan, työllistämistuella ja tietysi meidän maksamalla pienellä korvauksella.

        Hyvää päivää kaikille,
        demeter1


      • ynnämuu kirjoitti:

        Tavallista huomenta!
        Hyvältähän tuo tuntui kun Skillakin ilmestyi ketjuun ja Nojatuoliin.
        Enhän minäkään lopullista lähtöä tehnyt Noja- tuolista, muuten vaan
        kyllästyin siihen menoon. Kyllähän tiedän, että minulla on"luonnevirhe".
        Työelämäni aikana se jo tuli esille, kyllästyin joukossa räävittömiin turhiin
        jorinoihin, joita en saanut mahtumaan leikinlaskuun.
        Enpä kovin tiiviiseen tahtiin lähde viestejä väsäämään. Säästän itsekkäästi
        itseäni, niitä pieniä voimavaroja, joita on ehkä tallella. Kurkottelen varovasti
        tulevaan, mutta mikään tulevisuuden toivohan en enää ole:))
        Vielä kesä jatkuu tavalliseen tapaan, syyssateista kyllä jo merkkejä antaa.
        Juuri nyt on sellainen keli, että pistän pusakan päälle ja painun ulos.
        Toivon ketjulle hyvää jatkoa!

        Aurinkoista huomenta etelärannikolta! Aamukasteisessa puutarhassa ihailin syyskesän kukkijoita, keltaisena hehkuvat nyt kultapiiskut ja kultapallot, vanhan ajan korkeita, kestäviä perennoja molemmat. Valkeitten kukkien uhkeutta edustavat nyt pallohortensia, jonka suurin kukka on kuin jalkapallo, Mustilan ja Japanin hortensiapensaat onneksi vasta alkuvaiheessaan. Äitienpäivälahjaksi saamani lila jalohortensia alkoi tehdä uusia lehtiä leikkauksen jälkeen, samoin orvokit leikkasin alas ja sain uuden kukinnan. Ryhmäruusut kukkivat helteessä aikaisin ja ovat taantumassa, maanpeittoruusut sentään jaksavat jatkaa. Ensimmäiset balttilaista kantaa olevat Ave-luumut ovat kypsyneet, omenista on päästy maistelemaan Huvitusta. Omenasadosta tulee melko niukka,viime syksynä huippusadon kanssa olikin työlästä.

        Näinä aikoina on luvassa taivaallisia terveisiä Perseidien tähdenlentojen muodossa, ja tähdenlennon nähdessäänhän saa esittää toivomuksen! Olemme lähdössä yöksi merelle , koska on selkeää luvassa ja huomiseksi aurinkoa ja lämmintä. Merellä ei ole näköesteitä eikä valoja, siellä on hyvä tarkkailla taivasta, kuutamoita ja myöhemmin syksyllä tähtitaivasta. Vaikka on ollut helteinen kesä, sinilevätilanne on ollut melko hyvä, samaa puhuivat Viron rannikolla.

        Sometauko tekee hyvää, samoin pieni irtiotto muutenkin arkirutiineista. Ketju on oikein hyvä sana kirjoitusyhteisölle, ehkä ei rajumpiin ketjureaktioihin ole kuitenkaan syytä. Miksei sitä vilttiketjussakin voi välillä olla, jäähyllä poissa peliareenalta. Meillä lastenlasten kanssa vilttiketju sai uuden merkityksen, kun tapana oli istua nuotion ympärillä viltit niskassa kuin intiaanit. Pandemia-aikaan on tavattu paljon ulkosalla, ja ostin uusia pieniä fleecehuopia, pari isoa ponchoa harteille pantavaksi neuloin jättipuikoilla jämälangoista laittamalla kolme ohutta lankaa rinnakkain, tulikin aika hienot kun vielä hapsutin. Laitoin lämmikkeet kääröiksi isoon koriin ja niitä on hyvä ottaa myös syksyisiin illanistujaisiin. Lamppuketjujakin ostin lisää. Nyt saa keveitä muovisia lamppuketjuja, ovat tehokkaampia kuin ledtuikut, jotka tuovat sitten aikanaan jouluista tuikkivaa tunnelmaa.

        Nojatuoli ja koko ilmapiiri on vielä lämmin Skillanin ja Ynnämuun käynnin jälkeen. mukavia kestäviä ketjulenkkejä on paljon muitakin, eipä kaikkea varmaan ole tarkoitettukaan niin tosissaan otettavaksi. Sinisirkkua minäkin olen kaipaillut, toivottavasti kaikki on hyvin.


      • demeter1 kirjoitti:

        Onpa kiva, että SkillaN on taas paikalla toivottamassa hyvää huomenta ja ynnämuu takaamassa nojatuolin jatkuvuutta..)) Sinisiru ja Makriina kun vielä tulisivat paikalle niin kotoisalta tuntuisi ja "vieraampikin" viihtyisi. Anteeksi nyt, jos tein virheen: unohdin mainita jonkun palstan kantavan voiman listalta. Nuo mainitut nyt vain tulivat mieleen, eikä tietenkään ole syytä väheksyä ketään kirjoittajaa, jos ihmisiksi ovat..))

        Tahtoisin uskoa, että tämä villi meininki on ohimenevää. Olisiko korona hetkellinen hellittäminen tai epätietoisuus siitä mitä on odotettavissa saanut meidätkin vähän vauhkoiksi ?

        Kesä jatkuu kuitenkin ja itse olen jo saattanut tehdä pitempiä lenkkejä kävelysauvojen kanssa. Että tuntuu hyvältä, vaikka vähän vaivainen olen edelleen ja tilanne voi tietysti mennä huonompaankin.

        Kohta saan kuitenkin kylätalkkarin avukseni. Että meiltä vielä löytyy näitä nuoria, jotka eivät pelkää "liata käsiään", vaikka tälläkin "pojalla" on muodikas koulutus toiselta ajalta.
        Toivottavasti jaksaa viedä pestinsä loppuun. Vuodeksi heidät palkataan, työllistämistuella ja tietysi meidän maksamalla pienellä korvauksella.

        Hyvää päivää kaikille,
        demeter1

        "kotoisalta tuntuisi ja "VIERAAMPIKIN" viihtyisi. Anteeksi nyt, jos tein virheen: unohdin mainita jonkun palstan kantavan voiman listalta. Nuo mainitut nyt vain tulivat mieleen, eikä tietenkään ole syytä väheksyä ketään kirjoittajaa, jos ihmisiksi ovat..))"

        Itsensä vähättely ja vittuilut jatkuvat, kiitos taas 🤔


      • Anonyymi
        korpikirjailija kirjoitti:

        "kotoisalta tuntuisi ja "VIERAAMPIKIN" viihtyisi. Anteeksi nyt, jos tein virheen: unohdin mainita jonkun palstan kantavan voiman listalta. Nuo mainitut nyt vain tulivat mieleen, eikä tietenkään ole syytä väheksyä ketään kirjoittajaa, jos ihmisiksi ovat..))"

        Itsensä vähättely ja vittuilut jatkuvat, kiitos taas 🤔

        Nyt kyllä puhut itsestäsi, kukaan muu täällä ei ole vithuillut. Kai sinäkin joskus joitain kirjoittajia mainitset eikä se ole muilta pois.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Nyt kyllä puhut itsestäsi, kukaan muu täällä ei ole vithuillut. Kai sinäkin joskus joitain kirjoittajia mainitset eikä se ole muilta pois.

        Apujoukko terhakkana 🤣


      • Anonyymi
        korpikirjailija kirjoitti:

        "kotoisalta tuntuisi ja "VIERAAMPIKIN" viihtyisi. Anteeksi nyt, jos tein virheen: unohdin mainita jonkun palstan kantavan voiman listalta. Nuo mainitut nyt vain tulivat mieleen, eikä tietenkään ole syytä väheksyä ketään kirjoittajaa, jos ihmisiksi ovat..))"

        Itsensä vähättely ja vittuilut jatkuvat, kiitos taas 🤔

        Kauanko jaksat itsesi kanssa kinata ja yrittää saada epäsopua aikaan ?


      • Anonyymi
        ynnämuu kirjoitti:

        Tavallista huomenta!
        Hyvältähän tuo tuntui kun Skillakin ilmestyi ketjuun ja Nojatuoliin.
        Enhän minäkään lopullista lähtöä tehnyt Noja- tuolista, muuten vaan
        kyllästyin siihen menoon. Kyllähän tiedän, että minulla on"luonnevirhe".
        Työelämäni aikana se jo tuli esille, kyllästyin joukossa räävittömiin turhiin
        jorinoihin, joita en saanut mahtumaan leikinlaskuun.
        Enpä kovin tiiviiseen tahtiin lähde viestejä väsäämään. Säästän itsekkäästi
        itseäni, niitä pieniä voimavaroja, joita on ehkä tallella. Kurkottelen varovasti
        tulevaan, mutta mikään tulevisuuden toivohan en enää ole:))
        Vielä kesä jatkuu tavalliseen tapaan, syyssateista kyllä jo merkkejä antaa.
        Juuri nyt on sellainen keli, että pistän pusakan päälle ja painun ulos.
        Toivon ketjulle hyvää jatkoa!

        Hyvä huomata, Ynnämuu, että ymmärsin sanasi väärinperin. Osoittaa, kuinka helposti lukija käsittää tekstin toisin kuin kirjoittaja on ajatellut.
        Sen vuoksi varmaan tulee palstallakin näitä ylilyöntejä, varsinkin jos on valmiiksi siinä mielentilassa, että helposti ärsyyntyy.

        Äsken oli pikaukkosilma pään päällä. Jysähti niin kuin olisi tykillä ammuttu. En koskaan ole sellaista ukonilmalla aikaisemmin kuullut. Iski varmaan johonkin korkeaan koivuun lähistöllä. Kunhan sade lakkaa, on syytä tehdä kävelylenkki sinne päin.
        Mkr.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kauanko jaksat itsesi kanssa kinata ja yrittää saada epäsopua aikaan ?

        Sinun kanssasi nyt väittelen.

        Katsos kerron sinulle jutun puolestapuhumisesta.

        Sukulaiseni pikkutyttö ei sanonut sanaakaan kellekään vieraalle, koska jos tytöltä kysyttiin jotain hänen äitinsä tai isoäitinsä vastasi hänen puolestaan.

        Tämä keskustelumuoto vallitsee myös nojatuolissa. Vakiokirjoittajien tekstejä selitetään puskasta tietäen mitä vakikirjoittaja on viestillään tarkoittanut.

        No, se siitä kerro nyt mitä minä tarkoitin?


      • Anonyymi
        korpikirjailija kirjoitti:

        Sinun kanssasi nyt väittelen.

        Katsos kerron sinulle jutun puolestapuhumisesta.

        Sukulaiseni pikkutyttö ei sanonut sanaakaan kellekään vieraalle, koska jos tytöltä kysyttiin jotain hänen äitinsä tai isoäitinsä vastasi hänen puolestaan.

        Tämä keskustelumuoto vallitsee myös nojatuolissa. Vakiokirjoittajien tekstejä selitetään puskasta tietäen mitä vakikirjoittaja on viestillään tarkoittanut.

        No, se siitä kerro nyt mitä minä tarkoitin?

        Ei kiinnosta yhtään juttusi ja mitä tarkoitat kunhan lopettaisit riidan kylvön ja muitten syyttelemisen.


      • Anonyymi
        korpikirjailija kirjoitti:

        Sinun kanssasi nyt väittelen.

        Katsos kerron sinulle jutun puolestapuhumisesta.

        Sukulaiseni pikkutyttö ei sanonut sanaakaan kellekään vieraalle, koska jos tytöltä kysyttiin jotain hänen äitinsä tai isoäitinsä vastasi hänen puolestaan.

        Tämä keskustelumuoto vallitsee myös nojatuolissa. Vakiokirjoittajien tekstejä selitetään puskasta tietäen mitä vakikirjoittaja on viestillään tarkoittanut.

        No, se siitä kerro nyt mitä minä tarkoitin?

        Sinä itse juuri demeterin sanoja väärentelit ja skillania vähän väliä tenttaat, mitä hän oikein tarkoitti sillä ja sillä sanomisella. kuvittelet olevasi niin helekutin kiinnostava ja toistelet mitä se peräkamnarin poika nyt sanoi ja teki . Lupasit pysyä poissa, mikset pysy? Varsinkaan kun kukaan ei takaisin pyytele.


      • Anonyymi
        korpikirjailija kirjoitti:

        Apujoukko terhakkana 🤣

        Karmeaa lukea vanhuksen agressiivisia ja luulotautisia purkauksia, mene hoitoon. Painosta ja vaadi taas sitä terveyskeskustasi, kyllä se siitä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinä itse juuri demeterin sanoja väärentelit ja skillania vähän väliä tenttaat, mitä hän oikein tarkoitti sillä ja sillä sanomisella. kuvittelet olevasi niin helekutin kiinnostava ja toistelet mitä se peräkamnarin poika nyt sanoi ja teki . Lupasit pysyä poissa, mikset pysy? Varsinkaan kun kukaan ei takaisin pyytele.

        Itse vääristelet kaikki lukemasi, minä kopioin tekstin, en vääristellyt sitä.

        Sinä selvennät skillanin ja demen kirjoituksia, miten pystyt menemään heidän korvien väliin?

        Kerro?


      • Anonyymi
        SkillaN kirjoitti:

        Hyvää torstaiaamua ja terveiset mökki olemisista, mukava oli vaihtaa maisemia, mutta kiva oli tulla kotiinkin.
        Kovin on ikäväksi taas ketju mennyt, jokohan riittäisi tämän ketjun osalta?
        Sujuvasti luku minulta sujuu, mutta jos muutamia sanoja välistä puuttuu, asia muuttuu kokonaan, näin kävi taas;(
        Tuo oikein kirjoitus minulla hieman heikoissa kantimissa, mutta yritän ymmärrettävästi kuitenkin sanana laitaa.
        Hyvällä tahdolla viestini varmaan ymmärretään;)

        Fiinufammun tapaan minä myös ajattelen, turhaa on kiinnittää huomiota kiistaa aiheuttaviin kirjoituksiin, eihän ne ole edes kaikille tarkoitettuja.
        Kirjoitellaan omia turinoita, lukee ken tykkää, pakkoahan siihenkään ei voi laittaa;)
        Olen sinisirua jo vähän kaipaillut ja ynnämuukin, älä nyt aivan unholaan meitä jätä, kaikille muillekin toivomus laittakaa viestejä, elon merkkinä.

        Eliaanan kohdalle sattui herrasmies oikeaan saumaan, kerran taas tuli todistettua, että kyllä heitäkin löytyy;)
        Poikasi taitaa olla taitava kaveri ja höveli auttamaan, säästyy monet eurot osaavan kaverin kanssa.
        Tuo naapurien kanssa sovussa ja avun annossa voi tuottaa vain hyvää mieltä, jos kaikessa pienessäkin olisi vastahankaan, se kostautuisi.
        Kiva että kirjoittelit, jatketaan hyvillä mielin;)
        Jokohan Makriinan tauko riittää, tulehan jo viestittelemään;)

        Nyt sitten katson mitä viestini sai aikaan, varmaan pelkkää hyvää, näin toivon.
        Epäilyt, että puskasta viestejä laittaisin, ei todella kolahda, siihen en syyllisty, jätän viestin laittamatta, jos en uskalla omalla nikillä sitä laittaa.
        Toivoisin näin tekevän jokaisen, se rauhoittaisi ketjua kummasti, sillä ilkeillä osaa jokainen jos niin haluaa.
        Puumerkki perään, kiitos;)

        Kaunista päivää aika laajalti luvassa, nautitaan ,kesä jatkuu;)

        Mieluimmin Fallos perään, jos saa toivoa, kiitos;-D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kiinnosta yhtään juttusi ja mitä tarkoitat kunhan lopettaisit riidan kylvön ja muitten syyttelemisen.

        Se alkaa nyt kohta olemaan jo riitojen syyskylvöjen aika, joten hopi hopi riitapukarit!!


      • Anonyymi
        korpikirjailija kirjoitti:

        Itse vääristelet kaikki lukemasi, minä kopioin tekstin, en vääristellyt sitä.

        Sinä selvennät skillanin ja demen kirjoituksia, miten pystyt menemään heidän korvien väliin?

        Kerro?

        Kerro kerro kristallipolla, ken saa nojatuolissa olla!!!!


      • Anonyymi
        Ramoona kirjoitti:

        Aurinkoista huomenta etelärannikolta! Aamukasteisessa puutarhassa ihailin syyskesän kukkijoita, keltaisena hehkuvat nyt kultapiiskut ja kultapallot, vanhan ajan korkeita, kestäviä perennoja molemmat. Valkeitten kukkien uhkeutta edustavat nyt pallohortensia, jonka suurin kukka on kuin jalkapallo, Mustilan ja Japanin hortensiapensaat onneksi vasta alkuvaiheessaan. Äitienpäivälahjaksi saamani lila jalohortensia alkoi tehdä uusia lehtiä leikkauksen jälkeen, samoin orvokit leikkasin alas ja sain uuden kukinnan. Ryhmäruusut kukkivat helteessä aikaisin ja ovat taantumassa, maanpeittoruusut sentään jaksavat jatkaa. Ensimmäiset balttilaista kantaa olevat Ave-luumut ovat kypsyneet, omenista on päästy maistelemaan Huvitusta. Omenasadosta tulee melko niukka,viime syksynä huippusadon kanssa olikin työlästä.

        Näinä aikoina on luvassa taivaallisia terveisiä Perseidien tähdenlentojen muodossa, ja tähdenlennon nähdessäänhän saa esittää toivomuksen! Olemme lähdössä yöksi merelle , koska on selkeää luvassa ja huomiseksi aurinkoa ja lämmintä. Merellä ei ole näköesteitä eikä valoja, siellä on hyvä tarkkailla taivasta, kuutamoita ja myöhemmin syksyllä tähtitaivasta. Vaikka on ollut helteinen kesä, sinilevätilanne on ollut melko hyvä, samaa puhuivat Viron rannikolla.

        Sometauko tekee hyvää, samoin pieni irtiotto muutenkin arkirutiineista. Ketju on oikein hyvä sana kirjoitusyhteisölle, ehkä ei rajumpiin ketjureaktioihin ole kuitenkaan syytä. Miksei sitä vilttiketjussakin voi välillä olla, jäähyllä poissa peliareenalta. Meillä lastenlasten kanssa vilttiketju sai uuden merkityksen, kun tapana oli istua nuotion ympärillä viltit niskassa kuin intiaanit. Pandemia-aikaan on tavattu paljon ulkosalla, ja ostin uusia pieniä fleecehuopia, pari isoa ponchoa harteille pantavaksi neuloin jättipuikoilla jämälangoista laittamalla kolme ohutta lankaa rinnakkain, tulikin aika hienot kun vielä hapsutin. Laitoin lämmikkeet kääröiksi isoon koriin ja niitä on hyvä ottaa myös syksyisiin illanistujaisiin. Lamppuketjujakin ostin lisää. Nyt saa keveitä muovisia lamppuketjuja, ovat tehokkaampia kuin ledtuikut, jotka tuovat sitten aikanaan jouluista tuikkivaa tunnelmaa.

        Nojatuoli ja koko ilmapiiri on vielä lämmin Skillanin ja Ynnämuun käynnin jälkeen. mukavia kestäviä ketjulenkkejä on paljon muitakin, eipä kaikkea varmaan ole tarkoitettukaan niin tosissaan otettavaksi. Sinisirkkua minäkin olen kaipaillut, toivottavasti kaikki on hyvin.

        Kiitos, Ramoona, tunnelma taas parani jos mahdollista vielä Skillaninkin jättämää paremmaksi. Näiden takiahan tänne on 'tullut tultua' jo pitkään.
        Olemme tänään viettäneet aikaa joidenkin tuttavien kanssa ja muistelleet Finlandia-talon upeutta ja siellä kuuntelemiamme konsertteja ja verranneet niitä Musiikkitalon elämyksiin, tummempiin ja arkisempiin. Siinä aika kului hyvin.
        Aamupäivällä piipahdin pyörällä labrassa verikokeen takia, nyt vain loppupäivää viettämään!
        Voi hyvin! Voikaa hyvin kaikki täällä kävijät! t. M-e.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos, Ramoona, tunnelma taas parani jos mahdollista vielä Skillaninkin jättämää paremmaksi. Näiden takiahan tänne on 'tullut tultua' jo pitkään.
        Olemme tänään viettäneet aikaa joidenkin tuttavien kanssa ja muistelleet Finlandia-talon upeutta ja siellä kuuntelemiamme konsertteja ja verranneet niitä Musiikkitalon elämyksiin, tummempiin ja arkisempiin. Siinä aika kului hyvin.
        Aamupäivällä piipahdin pyörällä labrassa verikokeen takia, nyt vain loppupäivää viettämään!
        Voi hyvin! Voikaa hyvin kaikki täällä kävijät! t. M-e.

        Palstalla kirjoitukset lentelevät nykyisin vääriin paikkoihin, se ei ole kivaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä itse juuri demeterin sanoja väärentelit ja skillania vähän väliä tenttaat, mitä hän oikein tarkoitti sillä ja sillä sanomisella. kuvittelet olevasi niin helekutin kiinnostava ja toistelet mitä se peräkamnarin poika nyt sanoi ja teki . Lupasit pysyä poissa, mikset pysy? Varsinkaan kun kukaan ei takaisin pyytele.

        Ei tänne ketään erikseen pyydellä tarvitse - ei sinuakaan. Ne osallistuu jotka haluaa .

        Ja Korppis on aivan yhtä tervetullut kuin muutkin!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Palstalla kirjoitukset lentelevät nykyisin vääriin paikkoihin, se ei ole kivaa.

        Se oksapuu oli paljon selvempi, siitä näki kenelle viesti on osoitettu!

        Mikse se juuri sitten muutettiin huonommaksi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Palstalla kirjoitukset lentelevät nykyisin vääriin paikkoihin, se ei ole kivaa.

        Anotaan oksapuu takaisin!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Anotaan oksapuu takaisin!

        Anotaan kaikki kiva takaisin👍
        ja ikävät jutut pois👎🏼


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerro kerro kristallipolla, ken saa nojatuolissa olla!!!!

        he-h-he-he-he


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä huomata, Ynnämuu, että ymmärsin sanasi väärinperin. Osoittaa, kuinka helposti lukija käsittää tekstin toisin kuin kirjoittaja on ajatellut.
        Sen vuoksi varmaan tulee palstallakin näitä ylilyöntejä, varsinkin jos on valmiiksi siinä mielentilassa, että helposti ärsyyntyy.

        Äsken oli pikaukkosilma pään päällä. Jysähti niin kuin olisi tykillä ammuttu. En koskaan ole sellaista ukonilmalla aikaisemmin kuullut. Iski varmaan johonkin korkeaan koivuun lähistöllä. Kunhan sade lakkaa, on syytä tehdä kävelylenkki sinne päin.
        Mkr.

        Mkr. kommenttiin.
        Olihan se vähän epämääräinen kirjoitelmani. En halunnut töksäyttää
        että" otan pitkät", en myöskään sitä, että jatkan...jätin sen nähtäväksi.
        Ei ongelmaa, katsellaan tulevaa mitä se näyttää.
        Terv. ynnämuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mkr. kommenttiin.
        Olihan se vähän epämääräinen kirjoitelmani. En halunnut töksäyttää
        että" otan pitkät", en myöskään sitä, että jatkan...jätin sen nähtäväksi.
        Ei ongelmaa, katsellaan tulevaa mitä se näyttää.
        Terv. ynnämuu

        Eipä mennyt aivan kohdalleen, mutta olkoon:)
        ynnämuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mkr. kommenttiin.
        Olihan se vähän epämääräinen kirjoitelmani. En halunnut töksäyttää
        että" otan pitkät", en myöskään sitä, että jatkan...jätin sen nähtäväksi.
        Ei ongelmaa, katsellaan tulevaa mitä se näyttää.
        Terv. ynnämuu

        Ynnämuu, huomenta.
        Nyt onkin käynyt niin, että koko poppoo on mennyt tauolle.
        Toivottavasti tuuletus onnistuu ja vielä palaamme uusiutunein voimin palstalle.

        Mkr.


    • Anonyymi

      No niin rakkaat palstalaiset, otetaanpas ne hampaat kiltisti vesilasista suukkiin ja laitetaan pikkupyykkiä likoon, ja sitten kipin kapin kahvinkeittoon.

    • Pääsin vihdoin aurinkoa palvomaan keskipihan lepotuoliin. Päivän työt putkessa.

      Näpyttelen kaikki viestini kännykällä joten viestit tänne eivät sotke päivän puuhiani. Aina jää aikaa kommentoida, vaikka olen ajanut autollakin parikytkilsaa. Käynut ruokaostoksilla ja korjuuttamassa auton tuulilasin.

      Odotellessani tuulilasin työn valmistumista hörppäsin kahvit viereisellä T B. asemalla.

      Ajoin auton Prisman pesuputkeen, tehopesu sai Siver Arrowini kiiltämään. Olin jo aamupäivällä siivonnut ja imuroinut auton sisältä. Nyt kelepaa posotella.

      Tein myös päivälliskeiton valmiiksi aamupäivän aikana, syömme tänään kasvis/kebab-keittoa.

      Niin ja kerkesin tulkata KAKS.n polille P.n juttuja ja kysellä pihapuun kaatoa.

      Eli en ihan yhtä asiaa ole taivastellut.

      Tumma sadepilvi toisella puolen järveä matkalla Sotkamoon. Minä täällä toisella puolen järveä kirkkaan taivaan alla. Kuumuutta neutralisoi kahden säärintaman välinen vilpoinen tuuli.

      • Anonyymi

        Ällä puuttuu hopeanuolesta


      • Anonyymi

        Ne hollantilaisen sairaalajutut eikä hänen osakkeen pihapuun kaadot ei todellakaan kuulu yleisille palstoille. Eikä kyllä kiinnosta omatkaan pissivaivasi, mutta omien yksityisasioittesi kertomisen saat sentään itse valita.


      • Anonyymi

        Varmaankin, koska joutuu vähän väliä viemään kalsaripyykkiä kirkolle?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Varmaankin, koska joutuu vähän väliä viemään kalsaripyykkiä kirkolle?

        Saakohan käyttää P:n pesukonetta?


      • Anonyymi

        Ovatko Kainuun keskussairaalan kirurgit alkaneet sivutöinään leikkelemään pihapuitakin, jo on aikoihin eletty!? Olisikohan heillä myös aikaa tulla korjaamaan vanha pärekattoni, poliltako näitä remonttimiehiä voi tilata?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ovatko Kainuun keskussairaalan kirurgit alkaneet sivutöinään leikkelemään pihapuitakin, jo on aikoihin eletty!? Olisikohan heillä myös aikaa tulla korjaamaan vanha pärekattoni, poliltako näitä remonttimiehiä voi tilata?

        Kyllähän ne tulee, kun jyrää ja painostaa tarpeeksi. Saahan niistä kotitalousvähennykset, mutta mahtaako ne tehdä sitä kirurgin vai remppamiehen palkalla? Samalla voisivat antaa vaikka pirtu reseptin, ei tarviis kotikeittosta kiljua ryystää kun siitä tulee maha vikkelälle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllähän ne tulee, kun jyrää ja painostaa tarpeeksi. Saahan niistä kotitalousvähennykset, mutta mahtaako ne tehdä sitä kirurgin vai remppamiehen palkalla? Samalla voisivat antaa vaikka pirtu reseptin, ei tarviis kotikeittosta kiljua ryystää kun siitä tulee maha vikkelälle.

        Sinulla on huono kiljun resepti, jos mahasi ei kestä. Mutta kyllä kiljusi muutoinkin on huonoa, sen ymmärtää, kun lukee puujalkavitsejäsi. Vain räyhäisä humalikas pitää niitä hauskoina.


    • Kaunis aamu, lupaava alku viikonlopulle.
      Kävelin eilen torille ja kauppaan, pitkä lenkki, mutta hyvin jaksoin.
      Torilta euron pöydästä ostin punasipuleja, herneitä ja kurpitsaa, kotiin päästyäni saman tein putsasin ja valmistin säilöön pakkaseen.
      Punasipuli ei pakkaseen vaan etikkaliemeen keitettynä ja purkitettuna jääkaappiin, se on sitten hyvää;)
      Nämä Marttana olemiset vaan jatkuu;)

      Mukava kuulla, että kuntosi on kohentunut demeter, sitkeästi vaan kävellen se aina vaan paranee, näin uskon.
      Omat vaivani jatkuvat, mutta sinnikkäästi vaan liikkeellä olen ja ilman näin tekemistä varmaan sängyn pohjalla jo olisin.
      Lääkäriin en ole itseäni saanut, helmikuussa lupasin ottaa yhteyden, mutta näinpä on jäänyt, hyvä vai huono mene tiedä.
      Kälyni kävi lääkärissä, särkypillereitä sai, osaan niitä popsia ilman lääkärin kehotusta, kostautuuko saamattomuuteni?
      Aina näitä nimimerkillä kirjoittavia kaipaa pidemmän poissaolon huomatessaan, anonyymejä ei osaa kaivat, kun ei tunnista.

      Ramoonalla riittää ihasteltavaa ja siitä kertoen saa mielen iloiseksi meille muille kirjoittajille, varmasti luonasi viihtyvät, omat kuin vieraatkin niin paljon vaivaa näet sen eteen.
      Miaelina ihastelit Ramoonan viestiä, teillä varmaan saman hengen kiinnostuksen kohteet, näin olen ymmärtänyt.

      Makriinan ajatuksiin viestien kohtaamisesta yhdyn, se oksapuu on ollut monessa viestissä toivomukseni, ei vaan palata siltä osin takaisin.
      Väärinkäsitykset on huomattavissa monessa kiistan kohteessa, kun sanoma väärään osoitteeseen menee.

      Ynnämuu olen samoja ajatuksia pitänyt tästä kirjottelusta, ei liioin innosta lukea jatkuvaa törkeilyä, mutta olen optimistinen luonne ja aina uskon toisen päivän hyvää tuovan;)
      Sinä lenkkejäsi myös jaksat, se on hyvä, näin sinnittelemme elämää eteenpäin, mitään uutta ja ihmeellistä se ei varmaan mukanaan enää tuo.

      Olen ihmeissäni siitä, miten korpikirjailija yhden perässä kulkijan aina vaan epäilee häntä kiusaavan, olen sitä mieltä, että ei kukaan jaksa koko päivää päivystää.
      Kyllä siinä on monen kirjottajan lähettämiä herjoja, ehkä juuri siksi, kun osallistut vastailemaan.
      No ihmettelyä on monen asian suhteen, niin sinun, kuin joidenkin toistenkin viesteissä, kaikki ei kirkastu, onko tarpeenkaan?

      Radiosta kuuluuttavat juuri, että iltapäivä kuureja luvassa, no tuuli on herännyt ja se voi sadepilvet esiin tuoda, mutta onneksi katto ei vuoda;)
      Mukavaa viikonlopun alkua kaikille Noja-tuoliin istahtavalle ja lukijoille.

      • Anonyymi

        Hyvää huomenta! Tänään on hyvä ulkoilusää ainakin aamupäivällä, iltapäivällä voi kuurotella.
        Siksipä nyt nopeasti pukeutumaan, kun aamupesut ovat jo valmiit.
        Hyvää päivänjatkoa kaikille Noja-tuolissa levähtäville! M-e.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hyvää huomenta! Tänään on hyvä ulkoilusää ainakin aamupäivällä, iltapäivällä voi kuurotella.
        Siksipä nyt nopeasti pukeutumaan, kun aamupesut ovat jo valmiit.
        Hyvää päivänjatkoa kaikille Noja-tuolissa levähtäville! M-e.

        Huomenta vaan!
        Aamutoimet on ohi, eli Herriot-sarja katsottu. Samalla siinä aamukahvi muumimukista.
        Mikäs sen leppoisampaa. Sitten netti auki ja uutisten lukuun.
        Lueskelin aikani kuluksi myös julkkisjuoruja netistä, ja huomasin, että Jannica B. on kärsinyt masennuksesta. Avautuu asiasta faneilleen.
        Tuli mieleeni oman nuoruuteni ajat, jolloin alle viiskymppinen ei voinut olla ylirasittunut tai väsynyt, se oli pelkkää laiskuutta ja huomionhakuisuutta.
        Työuupumusta kokivat vain johtajat, sille oli oma nimityksensäkin "johtajan tauti".
        Joka väsyi ja uupui, sai kuulla ivallisia huomautuksia johtajan taudistaan, sillä pinnisteltävä oli, 6 päivää viikossa, pienellä palkalla, kahden viikon kesälomalla. Ja äitiyslomaa ei tunnettu.
        Olin sellaisen firman palveluksessa, josta oli juuri luovuttu periaatteesta, että avioliiton solmiminen oli itsestään selvä irtisanomisen syy. Iso talo oli täynnä ns. vanhojapiikoja.
        Asenteet nuoria rouvia kohtaan olivat happamat. Kun aloin perustaa perhettä, jäin työstä vapaaehtoisesti, sillä äitiysloma olisi ollut 6 viikkoa. Sielua raastoi ajatuskin, että kauan kaivattu perillinen annettaisiin jonkun toisen naisen hoivattavaksi miltei vastasyntyneenä.
        No jaa, kaikkea sitä mieleen juolahtaa, kun saa vaikutteita, joita ei tarvitsisi. Ylös ulos ja lenkille, tuulettamaan aivoja ja norjistamaan selkää.
        Vaikka onhan tämä nojatuoli niin mukava istua. Mietin vielä, lähdenkö.


      • Skillan@

        Kirjoitit, että,

        "Olet ihmeissäni siitä, miten korpikirjailija yhden perässä kulkijan aina vaan epäilee häntä kiusaavan, olen sitä mieltä, että ei kukaan jaksa koko päivää päivystää.
        Kyllä siinä on monen kirjottajan lähettämiä herjoja, ehkä juuri siksi, kun osallistut vastailemaan."

        Olen pannut merkille, että jos sinä saat suoraa negatiivista palautetta, reagoit vastaamalla. Ei se sen kummenpi reagtio ole. Sitä kutsutaan puolustautumiseksi, usein se tulkitaan myös selittelyksi.

        Nyt vastaan juuri sinulle en muille. Eikä ulkopuolisten tarvitse tulkita mitä vastauksellani sinulle tarkoitan ja mitä sinä omillasi minulle tarkoitat. Voimme keskustella ilman välikäsiä.

        Historiaani Suomi24.n kirjoittajana.

        Kirjauduin Suomi24. sisään ja tein Korpikirjailija profiilin syksyllä 2006, ystäväni avulla,  hän oli kertonut minulle tästä foorumista.

        Nimimerkkini Korpikirjailija oli heti alkuun joillekin punainen vaate. Kuinka uskalsin kopioida kuuluisan kirjailijamme lempinimeä. Mutta, nimi ei ollut suojattu, joten se meni heti läpi 😊

        En ole kirjailija, enkä ole aikeissa kirjoittaa kirjaa.

        Korpikirjailija on siis vain nimimerkkini, kuten sinunkin nimimerkkisi, joka viittaa kukkaan.

        Runoja väsäilen omaksi ilokseni, kuten maalaan tauluja ja teen keramiikkaa tai luppoaikoina kirjoittelen tänne palstalle.

        Esikoiseni kysyi viikko sitten, vieläkö hengailet siellä Suomi24.n roskakorissa, vastasin hengailevani, johon hän naurahtaen, pyörit siis omiesi joukossa.

        Kun tulin palstalle ystävystyin monien kanssa. Olin mm. yksityiskirjeenvaihdossa joidenkin silloisten kirjoittajien kanssa.

        Kirjoittelu privaatisti toi esiin myös erilaisia epäterveitä puolia, asenteeni joitakin kirjoittajia kohtaan muuttui.

        Löysin onnen onkijoita, mutta myös upeita  ystäviä, joiden kanssa ystävyys on säilynyt. Ystävyydeltä vaadin rehellisyyttä.

        En siis osoittautunut kirjailijaksi suomalaisen kirjallisuuden asiantuntijaksi ja kirjallisuuden suurkuluttajaksi.

        Mistä muuten luulet tuon kirjoitusvirheisiini takertumisien johtuvan?

        Toinen asia jota, et ehkä ole tullut ajatelleeksi on ketjusi pituus ja lukijoiden.määrä.

        "Mistä Suomi24.ssä keskustellaan?"

        Tämä kuvaruutuun tulevassa mainoksessa julkaistaan pitkät meneillään olevat keskusteluketjut

        Se mahdollistaa, että nojatuoleihisi  voi istahtaa erilaisia ihmisiä muilta palstoilta, kullakin omat tarpeensa ilmaista itseään. Esim. tämä eritteistä kiinnostunut fetissi.

        Käytän kommenteissani "yhtä seuraajaa" sillä kapustalla hämmennän tätä soppaa.

        Useinhan keskustelen vain yhden kanssa.

        Samalla seuraan "naakkaparvea", joiden nimimerkeistä olen hyvin tietoinen.

        Eli naakkaparvi on yksi muutaman ihmisen joukko, joiden tarve on sotkea keskustelujani. Heillä on idolinsa, jota ei saa loukata, jos näin käy syntyy myrsky  vesilasissa.

        Plus 70 palstan on vallannut persu/suvakkiryhmä Ei siellä keskustella tavan arjesta, joka on minun lempiaiheeni. Politiikka ei ole juttuni. Siksi siirryin tänne.

        Olet varmaan lukenut, ohjeita mistä saan mistä en saa kirjoittaa koska ne ei voi vähempää ketään kiinnostaa 🤔

        Sinä kerrot päivän touhuistasi, kuten minäkin omistani, sillä erolla, että minä kehua retostelen asioitani, jotka eivät kuulu yleiselle keskustelupalstoille.😁


        Kaunis sää korvessa, nyt vielä on lämpimiä iltoja, joten lähdemme illalla ulos syömään, emme kuitenkaan mökin terassille vaan passattavaksi ravitolan terassille. 🌮🍣🧀🍓

        Leppoisaa jutustelua toivon, toivon, että ymmärtäisit ja eroittaisit jyvät akamoista.

        Jatkan kirjoittamista, en häviä minnekään.


      • Onkohan niin, SkillaN, että me "vanhat" helposti jätämme ainakin nämä rutiinikäynnit väliin, kun arvelemme, että perusterveydenhuolto on muutenkin kuormitettu koronan vuoksi ?
        .
        Näin vaikuttaisi olevan ainakin omien tuttujen kohdalla: tyytyvät siihen pilleriin ja/tai pitkään odotusaikaan. Yleinen tapa ainakin omassa kunnassa taitaa olla se, että jos ei jaksa odotella lääkäriaikaa, joka annetaan viikkojen, ehkä kuukaisienkin päähän, mennään päivystykseen ja odotetaan muutama tunti pääsyä lääkärin vastaantotolle siellä. Sitä ennen tavataan tietysti sairaanhoitaja, joka määrittää sen, edetäänkö yleensä ollenkaan lääkärin vastaanotolle.

        Kärsimättömän on yleensä pakko mennä yksityispuolelle..))

        Taitaa tosiaan olla viimeinen poutapäivä vähään aikaan, ainakin täällä. Verkkaisesti sujui lenkkini tänään. Ehkä innostuin taas liikaa, kuten tapani on... Eli eipä ole itselleni mennyt perille se neuvo, että vanhana pitäisi oppia hiljaa kävelemään..))

        Mielen virkistystä nuo kävelylenkit ainakin tarjoavat, luontoelämyksiäkin: paljon perhosia syyskukkien liepeillä, pieni oravakin ylitti tien... ))

        Suuntaan usein kulkuni suon laitaan, sanotaan, että sen läheisyydessä on runsaasti bionergiaa, tätä modernia elämäneliksiiriä, mitä monet vaihtoehtoilijat suosittavat oman hyvinvoinnin takeeksi.
        Suon laidassa on autiotalo, jota muistan aikaisemmin ihailleeni sijainnin ja rakennuksen ulkonäön vuoksi. Nyt se on runneltu: ikkunat kivitetty, ovet revitty sijoiltaan, sisustus levitetty ympäri pihaa. Mitähän pahaa se rakennus, tai sen erakoitunut haltija, teki ja mikä on se raivo, joka saa ihmisen tuollaisen hävitysvimman valtaan ?
        Nuorisoahan tuollaisesta vandalismista usein syytetään ja jäljet kyllä viittaavat siihen,
        mutta mikä heitä sitten vaivaa ?
        Sitähän kysytään myös tuolla Makriinan ansiokkaasta aloituksessa, kiusaamista käsittelevässä... Sen kun tietäisi.
        "Maailmassa on monta, ihmeellistä asiaa"..,. sanotaan lastenlaulussa ja olisi varmasti syytä ihmetellä myös sitä, että on vielä myös heitä, jotka rakentavat, säilyttävät elämänuskonsa, vaikka tiedostavat elävänsä monien isojen uhkien alla, kuten vaikka meidän uusi kylätalkkari, jonka kanssa käydään aina virkistäviä keskusteluja "työn lomassa"...

        Voi että, kyllä taas tuli tekstiä, vaikka jo tuolla kirjaketjussa tuli "puhuttua" aivan liikaa..))

        Hyvää loppupäivää kuitenkin kaikille !
        demeter1


      • Anonyymi
        demeter1 kirjoitti:

        Onkohan niin, SkillaN, että me "vanhat" helposti jätämme ainakin nämä rutiinikäynnit väliin, kun arvelemme, että perusterveydenhuolto on muutenkin kuormitettu koronan vuoksi ?
        .
        Näin vaikuttaisi olevan ainakin omien tuttujen kohdalla: tyytyvät siihen pilleriin ja/tai pitkään odotusaikaan. Yleinen tapa ainakin omassa kunnassa taitaa olla se, että jos ei jaksa odotella lääkäriaikaa, joka annetaan viikkojen, ehkä kuukaisienkin päähän, mennään päivystykseen ja odotetaan muutama tunti pääsyä lääkärin vastaantotolle siellä. Sitä ennen tavataan tietysti sairaanhoitaja, joka määrittää sen, edetäänkö yleensä ollenkaan lääkärin vastaanotolle.

        Kärsimättömän on yleensä pakko mennä yksityispuolelle..))

        Taitaa tosiaan olla viimeinen poutapäivä vähään aikaan, ainakin täällä. Verkkaisesti sujui lenkkini tänään. Ehkä innostuin taas liikaa, kuten tapani on... Eli eipä ole itselleni mennyt perille se neuvo, että vanhana pitäisi oppia hiljaa kävelemään..))

        Mielen virkistystä nuo kävelylenkit ainakin tarjoavat, luontoelämyksiäkin: paljon perhosia syyskukkien liepeillä, pieni oravakin ylitti tien... ))

        Suuntaan usein kulkuni suon laitaan, sanotaan, että sen läheisyydessä on runsaasti bionergiaa, tätä modernia elämäneliksiiriä, mitä monet vaihtoehtoilijat suosittavat oman hyvinvoinnin takeeksi.
        Suon laidassa on autiotalo, jota muistan aikaisemmin ihailleeni sijainnin ja rakennuksen ulkonäön vuoksi. Nyt se on runneltu: ikkunat kivitetty, ovet revitty sijoiltaan, sisustus levitetty ympäri pihaa. Mitähän pahaa se rakennus, tai sen erakoitunut haltija, teki ja mikä on se raivo, joka saa ihmisen tuollaisen hävitysvimman valtaan ?
        Nuorisoahan tuollaisesta vandalismista usein syytetään ja jäljet kyllä viittaavat siihen,
        mutta mikä heitä sitten vaivaa ?
        Sitähän kysytään myös tuolla Makriinan ansiokkaasta aloituksessa, kiusaamista käsittelevässä... Sen kun tietäisi.
        "Maailmassa on monta, ihmeellistä asiaa"..,. sanotaan lastenlaulussa ja olisi varmasti syytä ihmetellä myös sitä, että on vielä myös heitä, jotka rakentavat, säilyttävät elämänuskonsa, vaikka tiedostavat elävänsä monien isojen uhkien alla, kuten vaikka meidän uusi kylätalkkari, jonka kanssa käydään aina virkistäviä keskusteluja "työn lomassa"...

        Voi että, kyllä taas tuli tekstiä, vaikka jo tuolla kirjaketjussa tuli "puhuttua" aivan liikaa..))

        Hyvää loppupäivää kuitenkin kaikille !
        demeter1

        Se voi olla niin, että nämä takamaiden mummojen pari kertaa päivässä haluamat verenpainemittaukset kaikkine rupatuksineen, eivät aina onnistuisi"maalikylässä", eli täällä pääkaupunkiseudun terveyskeskuksissa?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Se voi olla niin, että nämä takamaiden mummojen pari kertaa päivässä haluamat verenpainemittaukset kaikkine rupatuksineen, eivät aina onnistuisi"maalikylässä", eli täällä pääkaupunkiseudun terveyskeskuksissa?

        Jaa. tuotapa en ole tullut ajatelleeksi, Ano 13.08.
        Eli maalaislääkäri Kiminkinen asuu muualla ja meillä on pakko olla kotona ne verenpainemittarit.
        Kun tämä uusi uljas terveydenhoitojärjestelmä luotiin, puhuttiin "kolmen markan kontakteista", joita mummot kuulemma silloin terveyskeskuksista hakivat...
        Aina meitä sorretaan..))


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvää huomenta! Tänään on hyvä ulkoilusää ainakin aamupäivällä, iltapäivällä voi kuurotella.
        Siksipä nyt nopeasti pukeutumaan, kun aamupesut ovat jo valmiit.
        Hyvää päivänjatkoa kaikille Noja-tuolissa levähtäville! M-e.

        Kiitoksia vain. aamupesut tuli tehtyä ja laitoin jopa tupla tenat, koska tein muutaman tunnin lenkin Langinkosken Keisarinmajalle, ja päätteeksi lähdimme mukanani olleen Irakin ilmavoimien virkaatekevän kommodorin kanssa ravintola Kairoon, jossa istuimme pari tuntia.


      • Anonyymi
        korpikirjailija kirjoitti:

        Skillan@

        Kirjoitit, että,

        "Olet ihmeissäni siitä, miten korpikirjailija yhden perässä kulkijan aina vaan epäilee häntä kiusaavan, olen sitä mieltä, että ei kukaan jaksa koko päivää päivystää.
        Kyllä siinä on monen kirjottajan lähettämiä herjoja, ehkä juuri siksi, kun osallistut vastailemaan."

        Olen pannut merkille, että jos sinä saat suoraa negatiivista palautetta, reagoit vastaamalla. Ei se sen kummenpi reagtio ole. Sitä kutsutaan puolustautumiseksi, usein se tulkitaan myös selittelyksi.

        Nyt vastaan juuri sinulle en muille. Eikä ulkopuolisten tarvitse tulkita mitä vastauksellani sinulle tarkoitan ja mitä sinä omillasi minulle tarkoitat. Voimme keskustella ilman välikäsiä.

        Historiaani Suomi24.n kirjoittajana.

        Kirjauduin Suomi24. sisään ja tein Korpikirjailija profiilin syksyllä 2006, ystäväni avulla,  hän oli kertonut minulle tästä foorumista.

        Nimimerkkini Korpikirjailija oli heti alkuun joillekin punainen vaate. Kuinka uskalsin kopioida kuuluisan kirjailijamme lempinimeä. Mutta, nimi ei ollut suojattu, joten se meni heti läpi 😊

        En ole kirjailija, enkä ole aikeissa kirjoittaa kirjaa.

        Korpikirjailija on siis vain nimimerkkini, kuten sinunkin nimimerkkisi, joka viittaa kukkaan.

        Runoja väsäilen omaksi ilokseni, kuten maalaan tauluja ja teen keramiikkaa tai luppoaikoina kirjoittelen tänne palstalle.

        Esikoiseni kysyi viikko sitten, vieläkö hengailet siellä Suomi24.n roskakorissa, vastasin hengailevani, johon hän naurahtaen, pyörit siis omiesi joukossa.

        Kun tulin palstalle ystävystyin monien kanssa. Olin mm. yksityiskirjeenvaihdossa joidenkin silloisten kirjoittajien kanssa.

        Kirjoittelu privaatisti toi esiin myös erilaisia epäterveitä puolia, asenteeni joitakin kirjoittajia kohtaan muuttui.

        Löysin onnen onkijoita, mutta myös upeita  ystäviä, joiden kanssa ystävyys on säilynyt. Ystävyydeltä vaadin rehellisyyttä.

        En siis osoittautunut kirjailijaksi suomalaisen kirjallisuuden asiantuntijaksi ja kirjallisuuden suurkuluttajaksi.

        Mistä muuten luulet tuon kirjoitusvirheisiini takertumisien johtuvan?

        Toinen asia jota, et ehkä ole tullut ajatelleeksi on ketjusi pituus ja lukijoiden.määrä.

        "Mistä Suomi24.ssä keskustellaan?"

        Tämä kuvaruutuun tulevassa mainoksessa julkaistaan pitkät meneillään olevat keskusteluketjut

        Se mahdollistaa, että nojatuoleihisi  voi istahtaa erilaisia ihmisiä muilta palstoilta, kullakin omat tarpeensa ilmaista itseään. Esim. tämä eritteistä kiinnostunut fetissi.

        Käytän kommenteissani "yhtä seuraajaa" sillä kapustalla hämmennän tätä soppaa.

        Useinhan keskustelen vain yhden kanssa.

        Samalla seuraan "naakkaparvea", joiden nimimerkeistä olen hyvin tietoinen.

        Eli naakkaparvi on yksi muutaman ihmisen joukko, joiden tarve on sotkea keskustelujani. Heillä on idolinsa, jota ei saa loukata, jos näin käy syntyy myrsky  vesilasissa.

        Plus 70 palstan on vallannut persu/suvakkiryhmä Ei siellä keskustella tavan arjesta, joka on minun lempiaiheeni. Politiikka ei ole juttuni. Siksi siirryin tänne.

        Olet varmaan lukenut, ohjeita mistä saan mistä en saa kirjoittaa koska ne ei voi vähempää ketään kiinnostaa 🤔

        Sinä kerrot päivän touhuistasi, kuten minäkin omistani, sillä erolla, että minä kehua retostelen asioitani, jotka eivät kuulu yleiselle keskustelupalstoille.😁


        Kaunis sää korvessa, nyt vielä on lämpimiä iltoja, joten lähdemme illalla ulos syömään, emme kuitenkaan mökin terassille vaan passattavaksi ravitolan terassille. 🌮🍣🧀🍓

        Leppoisaa jutustelua toivon, toivon, että ymmärtäisit ja eroittaisit jyvät akamoista.

        Jatkan kirjoittamista, en häviä minnekään.

        Noissa sinun vaatimattomissa oloissasi mitään kehua retostamista ei edes ole, vaikka miten monta lisua mättäisit pöytään. Ja ihan selvästi tuokin aiempi asiallinen huomautus oli siitä, että palstoille ei pidä tuoda MUIDEN yksityisasioita, kuten miesystävän terveydentilaa ja asunto-osakeyhtiön riitoja ja mökin myyntejä ja hänen jälkikasvuaan. Olet hänen taloyhtiön isännöitijästäkin juorunnut.
        Turha selitellä uusille tuttavuuksille palstojen historiaansa, täällä on todella paljon sellaisia jotka TIETÄVÄT palstakäytöksesi ja ovat joutuneet jyräämisen kohteeksi taholtasi ja seuranneet sitä muiden kohdalla. Eiköhän tämä nojatuoli väkikin jo ole perillä mistä on kyse.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noissa sinun vaatimattomissa oloissasi mitään kehua retostamista ei edes ole, vaikka miten monta lisua mättäisit pöytään. Ja ihan selvästi tuokin aiempi asiallinen huomautus oli siitä, että palstoille ei pidä tuoda MUIDEN yksityisasioita, kuten miesystävän terveydentilaa ja asunto-osakeyhtiön riitoja ja mökin myyntejä ja hänen jälkikasvuaan. Olet hänen taloyhtiön isännöitijästäkin juorunnut.
        Turha selitellä uusille tuttavuuksille palstojen historiaansa, täällä on todella paljon sellaisia jotka TIETÄVÄT palstakäytöksesi ja ovat joutuneet jyräämisen kohteeksi taholtasi ja seuranneet sitä muiden kohdalla. Eiköhän tämä nojatuoli väkikin jo ole perillä mistä on kyse.

        Muista, mitä palstaamme johtava SkillaN sanoi:

        ''Eihän noita viimeaikaisia viestejä mielellään lue, rivien välistä arvuutella, kuka onkaan kyseessä, toivomuksen taas esitän niin, että nämä ikävyydet voisi jättää unholaan, luodaan katse tulevaan ja siinä ohessa parempia aikoja muistellaan, siis ainakin tämä polven kirjoittajat, sillä iloa ennen kirjoituksilla aikaan saatiin.
        Onko porukka huonontunut, kun meinaa tyyli muuttua?''

        SELKEÄSTI ja HYVIN sanottu,
        toivottavasti ''Korpikijailija'' ymmärtää lukemansa.

        SkillaN sanoo, että tilanteen pitää muuttua takaisin siihen hyvään.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Muista, mitä palstaamme johtava SkillaN sanoi:

        ''Eihän noita viimeaikaisia viestejä mielellään lue, rivien välistä arvuutella, kuka onkaan kyseessä, toivomuksen taas esitän niin, että nämä ikävyydet voisi jättää unholaan, luodaan katse tulevaan ja siinä ohessa parempia aikoja muistellaan, siis ainakin tämä polven kirjoittajat, sillä iloa ennen kirjoituksilla aikaan saatiin.
        Onko porukka huonontunut, kun meinaa tyyli muuttua?''

        SELKEÄSTI ja HYVIN sanottu,
        toivottavasti ''Korpikijailija'' ymmärtää lukemansa.

        SkillaN sanoo, että tilanteen pitää muuttua takaisin siihen hyvään.

        Voi rähmä, kuka lienetkin, toimit meidän kahden skillanin ja minun viestien selittäjänä 🤣 No, mikäpä hänessä jatka 😳 Hämmennetään soppaa niin asiatekstejä ei tule ja vakiot häviää ketjusta.


      • Anonyymi
        demeter1 kirjoitti:

        Jaa. tuotapa en ole tullut ajatelleeksi, Ano 13.08.
        Eli maalaislääkäri Kiminkinen asuu muualla ja meillä on pakko olla kotona ne verenpainemittarit.
        Kun tämä uusi uljas terveydenhoitojärjestelmä luotiin, puhuttiin "kolmen markan kontakteista", joita mummot kuulemma silloin terveyskeskuksista hakivat...
        Aina meitä sorretaan..))

        Meidän terveyskeskuksessa on verenpainemittari odotustiloissa, johon voi mennä mittaan verenpaineen. (pääkaupunkiseutu) Niin minuakin käskettiin mennä sinne aamuisin mittaamaan, kun kerroin, että pyörryttää aamuisin. (alhainen paine) Kehoitti ne myös syömään suolaa.

        Eihän sinne matkaa olisi, kuin kilometri, mutta en sitäkään uskaltanut kävellä, joten apteekin vaan ja ostamaan itselle mittari. :

        -marke-


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noissa sinun vaatimattomissa oloissasi mitään kehua retostamista ei edes ole, vaikka miten monta lisua mättäisit pöytään. Ja ihan selvästi tuokin aiempi asiallinen huomautus oli siitä, että palstoille ei pidä tuoda MUIDEN yksityisasioita, kuten miesystävän terveydentilaa ja asunto-osakeyhtiön riitoja ja mökin myyntejä ja hänen jälkikasvuaan. Olet hänen taloyhtiön isännöitijästäkin juorunnut.
        Turha selitellä uusille tuttavuuksille palstojen historiaansa, täällä on todella paljon sellaisia jotka TIETÄVÄT palstakäytöksesi ja ovat joutuneet jyräämisen kohteeksi taholtasi ja seuranneet sitä muiden kohdalla. Eiköhän tämä nojatuoli väkikin jo ole perillä mistä on kyse.

        Sinä se jaksat viuruta vuodesta toiseen samat mäkätyksesi uudestaan ja uudestaan.

        Vaihda jo levyä tai oikeammin lopeta jankutuksesi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä se jaksat viuruta vuodesta toiseen samat mäkätyksesi uudestaan ja uudestaan.

        Vaihda jo levyä tai oikeammin lopeta jankutuksesi.

        Johan kolahti. 😂😂🤣🤣🤣


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä se jaksat viuruta vuodesta toiseen samat mäkätyksesi uudestaan ja uudestaan.

        Vaihda jo levyä tai oikeammin lopeta jankutuksesi.

        Kenelläkähän se savikiekko junnaa😜💩


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä se jaksat viuruta vuodesta toiseen samat mäkätyksesi uudestaan ja uudestaan.

        Vaihda jo levyä tai oikeammin lopeta jankutuksesi.

        Ilmoittakaas nääs tää korpparin kesäkämpän myynti, jos se on ajankohtainen. Trukkilavaterassista ei ole niin väliä, kunhan tilaa on muutamalle ravihevoselle. T. Tenho amurista.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinä se jaksat viuruta vuodesta toiseen samat mäkätyksesi uudestaan ja uudestaan.

        Vaihda jo levyä tai oikeammin lopeta jankutuksesi.

        Näin vain jatkuu, hän lataa vanhoja uusiksi, ei kehity ihmisenä, kolauttelee päätään vääriin suuntiin ei osu, huitoo, ei uppoa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ilmoittakaas nääs tää korpparin kesäkämpän myynti, jos se on ajankohtainen. Trukkilavaterassista ei ole niin väliä, kunhan tilaa on muutamalle ravihevoselle. T. Tenho amurista.

        Ei ole minun rantatontti myynnissä 🤣 jos olisi se menisi ilman välikäsiä kaupaksi.


      • Anonyymi
        korpikirjailija kirjoitti:

        Näin vain jatkuu, hän lataa vanhoja uusiksi, ei kehity ihmisenä, kolauttelee päätään vääriin suuntiin ei osu, huitoo, ei uppoa.

        Se pään kolauttelu onnistuukin hyvin pienessä kiljupöhnässä kierreportaiden alla.


      • Anonyymi
        korpikirjailija kirjoitti:

        Voi rähmä, kuka lienetkin, toimit meidän kahden skillanin ja minun viestien selittäjänä 🤣 No, mikäpä hänessä jatka 😳 Hämmennetään soppaa niin asiatekstejä ei tule ja vakiot häviää ketjusta.

        Skillanin viestit on selkeitä ja asiallisia, ei niitä tarvitse selitellä.
        Sinä se olet myrkkykeitoksia keittänyt ja hämmennellyt 15 v, milloin milläkin palstalla ja ikäryhmässä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Skillanin viestit on selkeitä ja asiallisia, ei niitä tarvitse selitellä.
        Sinä se olet myrkkykeitoksia keittänyt ja hämmennellyt 15 v, milloin milläkin palstalla ja ikäryhmässä.

        Kukaan meistä SkillaNin palstan kirjoittajista ei ole ennen ollut samalla palstalla tuon Korpparin kanssa, viereiseltä palstalta se riidan kalske on aina kuulunut.
        Aina on riidelty siellä, missä Korppis on ollut.

        PAITSI Demeter, hän on ollut 60 palstalla yhtaikaa sen kanssa, ja entä Kristiina?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kukaan meistä SkillaNin palstan kirjoittajista ei ole ennen ollut samalla palstalla tuon Korpparin kanssa, viereiseltä palstalta se riidan kalske on aina kuulunut.
        Aina on riidelty siellä, missä Korppis on ollut.

        PAITSI Demeter, hän on ollut 60 palstalla yhtaikaa sen kanssa, ja entä Kristiina?

        Kun kirjoitin ensimmäisiä vuosia kuuskymppisissä tein aloituksen 70-palstalle.

        Kirjoitin sinne (mielestäni) iloisen aloituksen, korven 79-vuotiaasta miehestä, josta tuli pienen Saima-tytön isä. Minut haukuttiin pystyyn kun julkesin tulla kertomaan asiasta.

        Siitä syntyi riitaketju sellainen jota en ollut ennen kohdannut. Kirjoittajat, nykyisia plus 80-vuotiaita. Tosin osa jo tuonpuoleisessa.

        Sain myös ystäviä, teidän jokaisen tuntemia ystävällisiä fiksuja miehiä, joiden kanssa kirjoittelin privaatisti, vaihdettiin kuulumisiamme.

        Nythän on niin, että pärjään parhaiten miesten kanssa, naisten kanssa no, ainainen tukkamuotan veto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kukaan meistä SkillaNin palstan kirjoittajista ei ole ennen ollut samalla palstalla tuon Korpparin kanssa, viereiseltä palstalta se riidan kalske on aina kuulunut.
        Aina on riidelty siellä, missä Korppis on ollut.

        PAITSI Demeter, hän on ollut 60 palstalla yhtaikaa sen kanssa, ja entä Kristiina?

        Demeter ainakin on aina ollut viisas ja rauhallinen, ystävällinen ihminen.


      • Anonyymi
        korpikirjailija kirjoitti:

        Kun kirjoitin ensimmäisiä vuosia kuuskymppisissä tein aloituksen 70-palstalle.

        Kirjoitin sinne (mielestäni) iloisen aloituksen, korven 79-vuotiaasta miehestä, josta tuli pienen Saima-tytön isä. Minut haukuttiin pystyyn kun julkesin tulla kertomaan asiasta.

        Siitä syntyi riitaketju sellainen jota en ollut ennen kohdannut. Kirjoittajat, nykyisia plus 80-vuotiaita. Tosin osa jo tuonpuoleisessa.

        Sain myös ystäviä, teidän jokaisen tuntemia ystävällisiä fiksuja miehiä, joiden kanssa kirjoittelin privaatisti, vaihdettiin kuulumisiamme.

        Nythän on niin, että pärjään parhaiten miesten kanssa, naisten kanssa no, ainainen tukkamuotan veto.

        Eikös sinulla ole se elämänkumppani ollut melkein koko palstoilla olon ajan, mitä tarvetta muiden miesten kanssa viestitellä?
        Tosi alhaista vihjailla että on ollut privaattia yhteydenpitoa tunnettujen palstan miesten kanssa, kyllä ne on luottamuksellisia ja arkaluonteisia asioita. Ketä vastaan olet kostoretkellä ?
        Jos et naisten kanssa toimeen tule, mene itseesi. syynä on kateutesi ja koet kaikki naiset uhkaksi, ovat viemässä huomiota pois sinusta.
        Mitä tuo 89- vuotiaan isyyden hehkutus oikein on? kyllä on vastuutonta sen ikäisen tehdä lapsia monessakin mielessä. Kehitysvammaisuus ja lisääntyy jo 40 vuoden ikäisten lasten teossa jyrkästi ja monen sukupolven kuilu ei ole hyväksi kasvatuksessa saati että todennäköisesti lapsi jää pienenä puoliorvoksi. Mitkähän on sen äidinkin motiivit olleet? Miksi kaivelit sen riitaketjun esiin taas? Nimenomaan Skillanin ketjuun?


      • Anonyymi
        demeter1 kirjoitti:

        Onkohan niin, SkillaN, että me "vanhat" helposti jätämme ainakin nämä rutiinikäynnit väliin, kun arvelemme, että perusterveydenhuolto on muutenkin kuormitettu koronan vuoksi ?
        .
        Näin vaikuttaisi olevan ainakin omien tuttujen kohdalla: tyytyvät siihen pilleriin ja/tai pitkään odotusaikaan. Yleinen tapa ainakin omassa kunnassa taitaa olla se, että jos ei jaksa odotella lääkäriaikaa, joka annetaan viikkojen, ehkä kuukaisienkin päähän, mennään päivystykseen ja odotetaan muutama tunti pääsyä lääkärin vastaantotolle siellä. Sitä ennen tavataan tietysti sairaanhoitaja, joka määrittää sen, edetäänkö yleensä ollenkaan lääkärin vastaanotolle.

        Kärsimättömän on yleensä pakko mennä yksityispuolelle..))

        Taitaa tosiaan olla viimeinen poutapäivä vähään aikaan, ainakin täällä. Verkkaisesti sujui lenkkini tänään. Ehkä innostuin taas liikaa, kuten tapani on... Eli eipä ole itselleni mennyt perille se neuvo, että vanhana pitäisi oppia hiljaa kävelemään..))

        Mielen virkistystä nuo kävelylenkit ainakin tarjoavat, luontoelämyksiäkin: paljon perhosia syyskukkien liepeillä, pieni oravakin ylitti tien... ))

        Suuntaan usein kulkuni suon laitaan, sanotaan, että sen läheisyydessä on runsaasti bionergiaa, tätä modernia elämäneliksiiriä, mitä monet vaihtoehtoilijat suosittavat oman hyvinvoinnin takeeksi.
        Suon laidassa on autiotalo, jota muistan aikaisemmin ihailleeni sijainnin ja rakennuksen ulkonäön vuoksi. Nyt se on runneltu: ikkunat kivitetty, ovet revitty sijoiltaan, sisustus levitetty ympäri pihaa. Mitähän pahaa se rakennus, tai sen erakoitunut haltija, teki ja mikä on se raivo, joka saa ihmisen tuollaisen hävitysvimman valtaan ?
        Nuorisoahan tuollaisesta vandalismista usein syytetään ja jäljet kyllä viittaavat siihen,
        mutta mikä heitä sitten vaivaa ?
        Sitähän kysytään myös tuolla Makriinan ansiokkaasta aloituksessa, kiusaamista käsittelevässä... Sen kun tietäisi.
        "Maailmassa on monta, ihmeellistä asiaa"..,. sanotaan lastenlaulussa ja olisi varmasti syytä ihmetellä myös sitä, että on vielä myös heitä, jotka rakentavat, säilyttävät elämänuskonsa, vaikka tiedostavat elävänsä monien isojen uhkien alla, kuten vaikka meidän uusi kylätalkkari, jonka kanssa käydään aina virkistäviä keskusteluja "työn lomassa"...

        Voi että, kyllä taas tuli tekstiä, vaikka jo tuolla kirjaketjussa tuli "puhuttua" aivan liikaa..))

        Hyvää loppupäivää kuitenkin kaikille !
        demeter1

        Puhettasi kaivataan ja toivotaan, lisääkin !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meidän terveyskeskuksessa on verenpainemittari odotustiloissa, johon voi mennä mittaan verenpaineen. (pääkaupunkiseutu) Niin minuakin käskettiin mennä sinne aamuisin mittaamaan, kun kerroin, että pyörryttää aamuisin. (alhainen paine) Kehoitti ne myös syömään suolaa.

        Eihän sinne matkaa olisi, kuin kilometri, mutta en sitäkään uskaltanut kävellä, joten apteekin vaan ja ostamaan itselle mittari. :

        -marke-

        Verenpainemittari kotona on ehdoton ! Kuka huimauksissaan olisi kykenevä lähtemään terveyskeskukseen aamulla tai muulloinkaan ?
        Ostin Omron-merkkisen, se tuntuu olevan luotettavin, näyttävän "oikeinta" lukua.
        Toinen merkki näytti epätodellisen alhaista ja toinen korkeaa.
        Vertailin mittareita kotihoidon mittareiden kanssa (puolisollani käy kotihoitaja)
        Kotihoitajillakin on enimmäkseen Omron-mittarit.


      • Anonyymi
        korpikirjailija kirjoitti:

        Kun kirjoitin ensimmäisiä vuosia kuuskymppisissä tein aloituksen 70-palstalle.

        Kirjoitin sinne (mielestäni) iloisen aloituksen, korven 79-vuotiaasta miehestä, josta tuli pienen Saima-tytön isä. Minut haukuttiin pystyyn kun julkesin tulla kertomaan asiasta.

        Siitä syntyi riitaketju sellainen jota en ollut ennen kohdannut. Kirjoittajat, nykyisia plus 80-vuotiaita. Tosin osa jo tuonpuoleisessa.

        Sain myös ystäviä, teidän jokaisen tuntemia ystävällisiä fiksuja miehiä, joiden kanssa kirjoittelin privaatisti, vaihdettiin kuulumisiamme.

        Nythän on niin, että pärjään parhaiten miesten kanssa, naisten kanssa no, ainainen tukkamuotan veto.

        Etpä tuota saanut aviomiestäkään pidettyä etkä uutta pyydystetyksi. Ilmeisesti olet vain kaveriainesta miehille, nostat lipomalla heidän itsetuntoaan.Kummasti kyllä leuhkit monilla naistuttavuuksilla ja ystävyyksillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Demeter ainakin on aina ollut viisas ja rauhallinen, ystävällinen ihminen.

        Sitä on erään vaikea kestää, kun itse on kaikkialla epätoivottu.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Puhettasi kaivataan ja toivotaan, lisääkin !

        Kiitos teille kannustajat..)) Yhdessä ilmapiiri täällä luodaan ja sovun säilymisestä olemme kaikki vastuussa...
        Aina ei epäsopua voi välttää, mutta jos rauhantahtoisia on enemmistö niin eiköhän me pärjätä..))


      • Anonyymi
        demeter1 kirjoitti:

        Kiitos teille kannustajat..)) Yhdessä ilmapiiri täällä luodaan ja sovun säilymisestä olemme kaikki vastuussa...
        Aina ei epäsopua voi välttää, mutta jos rauhantahtoisia on enemmistö niin eiköhän me pärjätä..))

        Ainakin sinun kanssa pärjää👍


      • Anonyymi

        Odotin, että joku älykäs huomaisi tämän shown, mitä demeter vetää.

        No, nyt alkaa taas sota vesilasissa 😁

        Korppis


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Odotin, että joku älykäs huomaisi tämän shown, mitä demeter vetää.

        No, nyt alkaa taas sota vesilasissa 😁

        Korppis

        Hyi että ällöttää tuon n. s "korpikirjailijan" (nimitys anastettu ilman lupaa sen ansainneelta kirjailijalta) kauhea kateus Demetriäkin kohtaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ainakin sinun kanssa pärjää👍

        Varmasti sinunkin, Ano 15.59..))


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Odotin, että joku älykäs huomaisi tämän shown, mitä demeter vetää.

        No, nyt alkaa taas sota vesilasissa 😁

        Korppis

        Nopeasti vastadit itsellesi 🤣 Olisit vähän malttanut, niin joku olisi mennyt lankaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikös sinulla ole se elämänkumppani ollut melkein koko palstoilla olon ajan, mitä tarvetta muiden miesten kanssa viestitellä?
        Tosi alhaista vihjailla että on ollut privaattia yhteydenpitoa tunnettujen palstan miesten kanssa, kyllä ne on luottamuksellisia ja arkaluonteisia asioita. Ketä vastaan olet kostoretkellä ?
        Jos et naisten kanssa toimeen tule, mene itseesi. syynä on kateutesi ja koet kaikki naiset uhkaksi, ovat viemässä huomiota pois sinusta.
        Mitä tuo 89- vuotiaan isyyden hehkutus oikein on? kyllä on vastuutonta sen ikäisen tehdä lapsia monessakin mielessä. Kehitysvammaisuus ja lisääntyy jo 40 vuoden ikäisten lasten teossa jyrkästi ja monen sukupolven kuilu ei ole hyväksi kasvatuksessa saati että todennäköisesti lapsi jää pienenä puoliorvoksi. Mitkähän on sen äidinkin motiivit olleet? Miksi kaivelit sen riitaketjun esiin taas? Nimenomaan Skillanin ketjuun?

        Kenen kanssa itse tulet toimeen? Eikö olisi meidän kaikkien kannalta parasta, jos viestittelisit ystäviesi kanssa. Emme kaipaa yksityisluontoisia ärhentelyjänne.


      • Anonyymi

        YTaaskaan me vanhat emme käsitä mitäänAntakaa meidän jo olla rauhassa. Mkr.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nopeasti vastadit itsellesi 🤣 Olisit vähän malttanut, niin joku olisi mennyt lankaan.

        No, kun en vastannut joten ei osunut. On täällä heitäkin jotka näkevät kylmän totuuden.

        Korppis


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nopeasti vastadit itsellesi 🤣 Olisit vähän malttanut, niin joku olisi mennyt lankaan.

        Älä kuule yhtään yritä laittaa tuota fanikerho ideaa Korpikirjailijan piikkiin. Kyllä se oli ihan minun ideani. Eli pidätän tekijänoikeudet itselläni. Joko olet tilannut rintanappeja?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No, kun en vastannut joten ei osunut. On täällä heitäkin jotka näkevät kylmän totuuden.

        Korppis

        Luulet vaan, korppista ei tänne haluu kukaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        YTaaskaan me vanhat emme käsitä mitäänAntakaa meidän jo olla rauhassa. Mkr.

        Olisi jo aika alkaa käsittämään, missä vika ketjun sekavaan tilaan.

        Demeter vetää olmi-laumaa eli naakkaparvea perässään. Kiittelee ja kehuu heitä.

        Naurettavan selvää käytöstä. Kyssärit ja hymiöt, piste.piste.piste aivan kuin kristiinallakin.

        Hän lipoo ja nuolee, kulkee kepeillä ja ontuu 😁 keräten sääliä, vastailee itselleen.

        Vuosien saatossa opittua, siipirikon taktiikkaa, ole nöyrä ja kipeä pääset suosioon.

        Älkää valittako, olette avosylin jakamassa jaksamista hänelle.

        Sitäkin mietin, kovin hidaskasvuisia ovat hänen lapsenlapsensa kun niitä oli jo kymmenen vuotta sitten.

        Minne lie se 10-vuotta nuorempi aviomieskinhävinnyt kun yksinäisyyttä itkee.

        Ansainnee parhaan näyttelijän rintamerkin.

        UGH...olen puhunut


      • Anonyymi

        Ruman kielenkäytön osaavia olette te demeter-fanikerholaiset.


      • Anonyymi
        korpikirjailija kirjoitti:

        Olisi jo aika alkaa käsittämään, missä vika ketjun sekavaan tilaan.

        Demeter vetää olmi-laumaa eli naakkaparvea perässään. Kiittelee ja kehuu heitä.

        Naurettavan selvää käytöstä. Kyssärit ja hymiöt, piste.piste.piste aivan kuin kristiinallakin.

        Hän lipoo ja nuolee, kulkee kepeillä ja ontuu 😁 keräten sääliä, vastailee itselleen.

        Vuosien saatossa opittua, siipirikon taktiikkaa, ole nöyrä ja kipeä pääset suosioon.

        Älkää valittako, olette avosylin jakamassa jaksamista hänelle.

        Sitäkin mietin, kovin hidaskasvuisia ovat hänen lapsenlapsensa kun niitä oli jo kymmenen vuotta sitten.

        Minne lie se 10-vuotta nuorempi aviomieskinhävinnyt kun yksinäisyyttä itkee.

        Ansainnee parhaan näyttelijän rintamerkin.

        UGH...olen puhunut

        Kateus suorastaan loistaa sanoistasi ja säkenöi ukkosen tavoin palstan parasta kirjoittajaa kohtaan. Demeter ei ole ilkeämielinen vaan lahjakas ja avarakatseinen.


      • Anonyymi
        korpikirjailija kirjoitti:

        Olisi jo aika alkaa käsittämään, missä vika ketjun sekavaan tilaan.

        Demeter vetää olmi-laumaa eli naakkaparvea perässään. Kiittelee ja kehuu heitä.

        Naurettavan selvää käytöstä. Kyssärit ja hymiöt, piste.piste.piste aivan kuin kristiinallakin.

        Hän lipoo ja nuolee, kulkee kepeillä ja ontuu 😁 keräten sääliä, vastailee itselleen.

        Vuosien saatossa opittua, siipirikon taktiikkaa, ole nöyrä ja kipeä pääset suosioon.

        Älkää valittako, olette avosylin jakamassa jaksamista hänelle.

        Sitäkin mietin, kovin hidaskasvuisia ovat hänen lapsenlapsensa kun niitä oli jo kymmenen vuotta sitten.

        Minne lie se 10-vuotta nuorempi aviomieskinhävinnyt kun yksinäisyyttä itkee.

        Ansainnee parhaan näyttelijän rintamerkin.

        UGH...olen puhunut

        Hahhahhaa 😂
        Paras tapa Korppis (usein Palimakin) nokittelemaan, on antaa Demeterille positiivistä palautette ☺️

        Toimii se näemmä, jos Skillanillekin antaa positiivista palautetta. Hänenkin sanottiin olevan manipuloitavissa.

        Palautteet ovat olleet totuudellisia.

        On kuin sohaisisi ampiaispesään 🐝 😁


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kateus suorastaan loistaa sanoistasi ja säkenöi ukkosen tavoin palstan parasta kirjoittajaa kohtaan. Demeter ei ole ilkeämielinen vaan lahjakas ja avarakatseinen.

        Ramoona on palstan paras kirjoittaja.


      • Anonyymi
        korpikirjailija kirjoitti:

        Olisi jo aika alkaa käsittämään, missä vika ketjun sekavaan tilaan.

        Demeter vetää olmi-laumaa eli naakkaparvea perässään. Kiittelee ja kehuu heitä.

        Naurettavan selvää käytöstä. Kyssärit ja hymiöt, piste.piste.piste aivan kuin kristiinallakin.

        Hän lipoo ja nuolee, kulkee kepeillä ja ontuu 😁 keräten sääliä, vastailee itselleen.

        Vuosien saatossa opittua, siipirikon taktiikkaa, ole nöyrä ja kipeä pääset suosioon.

        Älkää valittako, olette avosylin jakamassa jaksamista hänelle.

        Sitäkin mietin, kovin hidaskasvuisia ovat hänen lapsenlapsensa kun niitä oli jo kymmenen vuotta sitten.

        Minne lie se 10-vuotta nuorempi aviomieskinhävinnyt kun yksinäisyyttä itkee.

        Ansainnee parhaan näyttelijän rintamerkin.

        UGH...olen puhunut

        Sinun pojat ne vasta hidaskasvuisia, kun toinen vasta opiskelee eikä edes vauvaikäisiä lapsenlapsia ole.Sinulla tuntuu olevan tukikohta siellä parikymmentä vuotta vanhemman poikaystävän rapun alla ja ihan enkladiaa saat puhua🤣🤣🤣


      • Anonyymi
        korpikirjailija kirjoitti:

        Olisi jo aika alkaa käsittämään, missä vika ketjun sekavaan tilaan.

        Demeter vetää olmi-laumaa eli naakkaparvea perässään. Kiittelee ja kehuu heitä.

        Naurettavan selvää käytöstä. Kyssärit ja hymiöt, piste.piste.piste aivan kuin kristiinallakin.

        Hän lipoo ja nuolee, kulkee kepeillä ja ontuu 😁 keräten sääliä, vastailee itselleen.

        Vuosien saatossa opittua, siipirikon taktiikkaa, ole nöyrä ja kipeä pääset suosioon.

        Älkää valittako, olette avosylin jakamassa jaksamista hänelle.

        Sitäkin mietin, kovin hidaskasvuisia ovat hänen lapsenlapsensa kun niitä oli jo kymmenen vuotta sitten.

        Minne lie se 10-vuotta nuorempi aviomieskinhävinnyt kun yksinäisyyttä itkee.

        Ansainnee parhaan näyttelijän rintamerkin.

        UGH...olen puhunut

        On todellakin multitatskaaja noiden kirjoitustesi perusteella.
        Vastaa itselleen.
        On oman itsensä fanikerho.
        Lukutoukka.
        Hitaasti ikääntyvää jälkikasvua.
        Linkuttaakin.

        Taivas varjele minkälaisia näkyjä sieltä ristallipallosta löytyy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kateus suorastaan loistaa sanoistasi ja säkenöi ukkosen tavoin palstan parasta kirjoittajaa kohtaan. Demeter ei ole ilkeämielinen vaan lahjakas ja avarakatseinen.

        Oi oi. Siinä todellinen fanikerholainen. Suorastaan kuulen miten aplodeeraat kämmenet punaisina.

        Olet ansainnut idolisi rintanapin.


      • Anonyymi
        korpikirjailija kirjoitti:

        Olisi jo aika alkaa käsittämään, missä vika ketjun sekavaan tilaan.

        Demeter vetää olmi-laumaa eli naakkaparvea perässään. Kiittelee ja kehuu heitä.

        Naurettavan selvää käytöstä. Kyssärit ja hymiöt, piste.piste.piste aivan kuin kristiinallakin.

        Hän lipoo ja nuolee, kulkee kepeillä ja ontuu 😁 keräten sääliä, vastailee itselleen.

        Vuosien saatossa opittua, siipirikon taktiikkaa, ole nöyrä ja kipeä pääset suosioon.

        Älkää valittako, olette avosylin jakamassa jaksamista hänelle.

        Sitäkin mietin, kovin hidaskasvuisia ovat hänen lapsenlapsensa kun niitä oli jo kymmenen vuotta sitten.

        Minne lie se 10-vuotta nuorempi aviomieskinhävinnyt kun yksinäisyyttä itkee.

        Ansainnee parhaan näyttelijän rintamerkin.

        UGH...olen puhunut

        Eipä näytä sulla menevän hyvin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä kuule yhtään yritä laittaa tuota fanikerho ideaa Korpikirjailijan piikkiin. Kyllä se oli ihan minun ideani. Eli pidätän tekijänoikeudet itselläni. Joko olet tilannut rintanappeja?

        kk:n


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ruman kielenkäytön osaavia olette te demeter-fanikerholaiset.

        18:42:n kirjoitti sekaboltsi, jota kateus kalvaa.


    • Lauantaihin on päästy, nyt uhkaavasti tummuu taivas, kohta voi jyrähtääkin, lämmintä 18 astetta, hyvä tilanne sen suhteen;)
      Lenkille en tohdi lähteä, melko varma kastuminen ja pesukin illalla saunassa onnistuu;)
      Ikkunasta ikkunaan kierrellen saattaa tämä päivä mennä, no ei ehkä kuitenkaan, jotain järkevää aion aikaan saada.

      Makriina mainitsit nuo meidän ikäisten äitien kotiin jäämiset lapsien pieninä ollessa, minulla kyllä alkoi työnteko heti sen sallitun äitiysloman jälkeen, oliko se kolme kuukautta, en muista.
      Ei todellakaan mitään masennuksia tunnettu, ei tiedetty, sitä vaan tehtiin töitä ja kotia hoidettiin minkä voimat salli.
      Hyvin onnistui lapsien kanssa hoito minulla, tyttären hoiti vanhempani ja pojalla samasta talosta hoitaja, helpolla sen suhteen pääsin.
      Omatoimisiksi oppivat lapseni, yksin iltaisin olivat, kun mies teatterissa ja minä elokuvateatterin lipunmyynnissä, tosin vain muutaman tunnin.
      Silloin hankin puhelimen kotiin, joten turva siitä haettiin jos apua tarvittiin.

      Tuo lääkäriin meno on minulle melkoinen rasitus, onneksi en ole kuin ehken kerran vuodessa tarvinnut, tai jos olisin kipua kestämätön, useimmin olisin apua hakenut, en pienistä lääkäreitä vaivaa.
      Ystävistäni suurin osa asuvat sairaalassa odottaen lääkärin sanomaa;)
      Verenpaine mittari on minulla, joskus sitä kokeilen, mutta aina on hyvät lukemat, miten kauan sitä ei kukaan tiedä.
      Poliisi toinen, johon en koskaan ole yhteyttä ottanut, heillekin noita hommia kertyy, aina on joku ihmeellisyys ilmenee, kuten nyt tuo rokotusvastaisuus, koululta kerrotaan, että jokainen sen tyylin yhteydenotto rikostutkintapyynnön aiheuttaa.
      Aikoihin on eletty, sodasta liian kauan, nyt pitää riitaa saada vaikka millä tavalla.
      Kapinoidaan kaikkea vastaan, olipa tietoa hankittu lainkaan, ennen oli rokotuspakkokin ja tauteja voitettiin.
      Demeter, ei se vauhti, vaan liike sitä meidän tulee yrittää;)

      En ole koskaan kenellekään kieltoa kirjoitteluun esittänyt, miksi olisin, yleinen keskustelupalstahan tämä on ja minun vallassa ei muutenkaan ole kirjoittajia valita.
      En tälläkään kertaa ymmärrä korpikirjailija tarvettasi vetää minut joka (melkein) viestiin, en ole sinulle uhka, en sen paremmin ystävyyttäkään hae, ole vaan oma itsesi, niin minäkin.
      Miksi näet vaivaa noita vanhoja kaivella, en ole seurannut viestittelyjäsi ennenkään, en niihin ole vastaillut puskasta, vaikka epäilyksen alainen olenkin.
      Minullakin on Suomi24:ssä historia ja siihen mahtuu ikävääkin yhteyden ottoa, mutta olen ne jättänyt taakseni ja nautin kaikista mukavista kirjoittajaystävistä.
      Miksi pitäisi vanhoja kaivella, ohitan ilkeydet olan kohotuksella ja siihen se jää, voisitko sinäkin näin tehdä?
      Vastailen viesteihin, mihin löydän jotain sanottavaa, riitaisiin pyrin olemaan vastaamatta.
      Jatketaan toki näillä eväillä, sinä omalla, minä myös omalla tyylillä, ehkä joskus onnistuukin;)
      Minä vastaan omat sanomiset, sinä omasi, minä en tunnista itselläni olevan yhtään vihamiestä en perästä kulkijaa, mistä johtunee?
      Onko niin, että rivienvälien lukuni ei ole kohdallaan;)

      Brinkalaa ei ole aikoihin näkynyt, sinisirustakin kuulumisia odotan.
      Mukavaa ja surutonta päivää kaikille, rakastetaan olemassa oloamme ja toisiamme;)

      • Huomenta@

        Kirjoitit vastauksestani edelliseen ihmettelyysi uuden ihmettelyn, joka itseasiassa huvitti minua.

        "En tälläkään kertaa ymmärrä korpikirjailija tarvettasi vetää minut joka (melkein) viestiin, en ole sinulle uhka, en sen paremmin ystävyyttäkään"

        Oletko ajatellut, että vedät kaikki kirjoittajat yhteenvetoviestiisi joka aamu.

        Onko näin, että sinua ei saa kommenteissa mainita, sinulle ei saa esittää kysymystä, sinulle ei saa vastata?

        No, mitä et ymmärrä ja mitä ymmärrät sehän on sinun ongelmasi.

        Eilinen ilta juhlittiin aurinkoisessa säässä. Kotiin kävelimme lempeässä elokuun yössä.

        Me olemme ilmeisesti mielenkiintoinen pari, jota tuntemattomien on helppo lähestyä. Saamme aina terasseilla pöytäseuraksi mitä kivempia ihmisiä ja ihan kutsumatta.

        Laivaterassilla pöytäämme istahti marimekkohattuinen ystävällisesti hymyilevä vanhempi nainen vesilasin kanssa, istui hetken jutteli ja jatkoi matkaansa.

        Mekin jatkoimme...

        Gastrobar-ravintolassa söimme Oulujärven kuhaa ja Bao Buns-annoksen kanalla. Kannattaa pistäytyä jos Kajaaniin eksytte, erinomainen ruokaravintola.

        Matka jatkui...

        Tutu-terassille, kun istuimme, siirtyi sisätiloista pöytäämme pariskunta. Miehen tunsin ulkonäöltä, naista en muistanut. Illan edetessä kävi selväksi, mikä heitä meissä kiinnosti. Puhuimme englantia keskenämme ja mies oli ollut ulkomailla töissä.

        Mikä ilo syntyi kun mies kuuli P. olevan hollantilainen. Hän näet oli ollut mukana Hollannissa tehtaanrakennusprojektissa.
        Vaimo taas oli lapsena asunut kotini viereisellä kadulla. Hän muisti minut nimeltä, minullekin hänen nimensä oli tuttu, mutta emme varsinaisesti olleet lapsena leikkikavereita. Hän oli minua neljä vuotta nuorempi.

        Ilta venähti heidän kivasda seurassaan puoleen yöhön ja vierailukutsut vaihdettiin.

        On piristävää mökkihöperystymisen välissä pistäytyä kirkolla.


      • Taitavasti osasit, SkillaN, taas hoitaa vain sinulle osoitetun viestin, hyvä sinä ! Komento kuului, että muut eivät saa osallistua - yleisellä palstalla ! - joten annetaan olla...))

        Synkkä, sateinen ja ukkostava päivä näyttäisi tulevan. Ehkä pikkumieskin ehtii käymään, kun ei ulkoharrastuksiin voi mennä.

        Mukava lukea SkillaNin ja Makriinan muistelua, millaista oli silloin kun lapset olivat pieniä.

        Perhepolitiikkahan muuttui jyrkästi 70-luvulla ja kotiäiti/virkaäiti-keskustelu kävi kiivaana. Silloin jaksoi vielä itsekin osallistua, puolustusasemasta käsin tietysti, koska silloin kotiäiti oli siivelläeläjä, joka ei antanut työpanostaan yhteiskunnalle..))
        No. Jälkeenpäin tuo näköala on avartunut ja laskutaito parantunut. Arvostus taitaa kuitenkin mennä edelleen virkaäidin hyväksi, vaikka minusta molemmat arvostuksen ansaitsevat kun/jos pestinsä hoitavat.

        Itsekin olen kovasti loiventanut kantaani, mutta ollut silti iloinen siitä, että omat lapsenlapseni ovat saaneet olla vanhempiensa hoidossa ne kolme tärkeää ensimmäistä vuotta ja että isätkin ovat olleet hoitovapaalla ja muutenkin tasapuolisesti kantaneet vanhemman vastuunsa. Eihän siinä mitään tavatonta ole, hyvin tavallista on tuo isien osallistuminen lasten- ja kodinhoitoon.

        Lenkki jää väliin minullakin ja bataattikeiton sain jo Aromapataan. Se on pikkumiehen lempiruokaa. Saa nähdä ehtiikö sopalle..))

        Mukavaa sadepäivää kaikille,
        demeter1


      • Anonyymi
        korpikirjailija kirjoitti:

        Huomenta@

        Kirjoitit vastauksestani edelliseen ihmettelyysi uuden ihmettelyn, joka itseasiassa huvitti minua.

        "En tälläkään kertaa ymmärrä korpikirjailija tarvettasi vetää minut joka (melkein) viestiin, en ole sinulle uhka, en sen paremmin ystävyyttäkään"

        Oletko ajatellut, että vedät kaikki kirjoittajat yhteenvetoviestiisi joka aamu.

        Onko näin, että sinua ei saa kommenteissa mainita, sinulle ei saa esittää kysymystä, sinulle ei saa vastata?

        No, mitä et ymmärrä ja mitä ymmärrät sehän on sinun ongelmasi.

        Eilinen ilta juhlittiin aurinkoisessa säässä. Kotiin kävelimme lempeässä elokuun yössä.

        Me olemme ilmeisesti mielenkiintoinen pari, jota tuntemattomien on helppo lähestyä. Saamme aina terasseilla pöytäseuraksi mitä kivempia ihmisiä ja ihan kutsumatta.

        Laivaterassilla pöytäämme istahti marimekkohattuinen ystävällisesti hymyilevä vanhempi nainen vesilasin kanssa, istui hetken jutteli ja jatkoi matkaansa.

        Mekin jatkoimme...

        Gastrobar-ravintolassa söimme Oulujärven kuhaa ja Bao Buns-annoksen kanalla. Kannattaa pistäytyä jos Kajaaniin eksytte, erinomainen ruokaravintola.

        Matka jatkui...

        Tutu-terassille, kun istuimme, siirtyi sisätiloista pöytäämme pariskunta. Miehen tunsin ulkonäöltä, naista en muistanut. Illan edetessä kävi selväksi, mikä heitä meissä kiinnosti. Puhuimme englantia keskenämme ja mies oli ollut ulkomailla töissä.

        Mikä ilo syntyi kun mies kuuli P. olevan hollantilainen. Hän näet oli ollut mukana Hollannissa tehtaanrakennusprojektissa.
        Vaimo taas oli lapsena asunut kotini viereisellä kadulla. Hän muisti minut nimeltä, minullekin hänen nimensä oli tuttu, mutta emme varsinaisesti olleet lapsena leikkikavereita. Hän oli minua neljä vuotta nuorempi.

        Ilta venähti heidän kivasda seurassaan puoleen yöhön ja vierailukutsut vaihdettiin.

        On piristävää mökkihöperystymisen välissä pistäytyä kirkolla.

        Jatkan nyt kanssasi korppis, kirjoitit että vedän aloitukseen kaikki osallistujat (rekatut) , niin teen, kun en istu koko päivää koneella, aamuisin etupäässä.
        Joskus ruokaa odotellessa ( nyt juuri ) tai siivouksen lepotauon tarvitsen, istahdan koneelle.
        Pitkäksi juuri siksi venyy aamusaarnani ja ei tohdi enää useankin anonyymien hyviin viesteihin vastata.

        Tämä on tapani, koeta ymmärtää ja vielä toki saa käyttää nikkiäni vastauksissa ja kysyäkin, jos aihetta ilmenee.
        Ymmärrykseni tason jo tiedät, ei siitä enempää.
        Nyt syömään lähtee skillan;)


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jatkan nyt kanssasi korppis, kirjoitit että vedän aloitukseen kaikki osallistujat (rekatut) , niin teen, kun en istu koko päivää koneella, aamuisin etupäässä.
        Joskus ruokaa odotellessa ( nyt juuri ) tai siivouksen lepotauon tarvitsen, istahdan koneelle.
        Pitkäksi juuri siksi venyy aamusaarnani ja ei tohdi enää useankin anonyymien hyviin viesteihin vastata.

        Tämä on tapani, koeta ymmärtää ja vielä toki saa käyttää nikkiäni vastauksissa ja kysyäkin, jos aihetta ilmenee.
        Ymmärrykseni tason jo tiedät, ei siitä enempää.
        Nyt syömään lähtee skillan;)

        Skillan, kiitos, että vastasit. Yhteenvedoissasi viimeaikoina olen vienyt turhan paljon tilaa muilta rekatuilta. Olen pahoillani muiden puolesta.

        Vaikka puska viestien sanoma onkin, että en voi vähemmpää ketään kiinnostaa 😁.

        No, en ole hajuton en mauton livessäkään, kysymyksiä ja vastauksia tulee eteeni, pääosin positiivistä viestintää.

        Hyvää viikonloppua 🌼


    • Anonyymi

      Suomessa ei ole ollut koskaan rokotuspakkoa. Ei varmaan muissakaan maissa. Se vaatisi että rokotuksesta kieltäyryville pantaisiin piikki väkivalloin tai joutuisivat vankilaan.

      • Noin voi olla, ei pakkoa, mutta kyllä muistan aika vakuuttavia tuloksia saatiin sokeripalan syönnistäkin ja muut kulkutaudit voitettiin, kuten keuhkotautikin, joka nyt taas esille on tullut päiväkodeissa, lääkkeet siihen löytyy.
        Muistini on valikoiva, joten erheitä tullee, hyvä on korjata väärä tieto, kiitos;)


      • Anonyymi
        SkillaN kirjoitti:

        Noin voi olla, ei pakkoa, mutta kyllä muistan aika vakuuttavia tuloksia saatiin sokeripalan syönnistäkin ja muut kulkutaudit voitettiin, kuten keuhkotautikin, joka nyt taas esille on tullut päiväkodeissa, lääkkeet siihen löytyy.
        Muistini on valikoiva, joten erheitä tullee, hyvä on korjata väärä tieto, kiitos;)

        "sokeripalan syönnistäkin"

        Minä muistan muutakin, kuin ne sokeripalat.

        Reiteen pistettiin rokotus koulussa, olikohan joku (calmet) ja en usko, että siihen aikaan joskus v-45->>> kyseltiin vanhemmilta lupaa. Ainakin siitä jäi "upea" arpi reiteen.

        Toinen oli käsivarteen ja sitäkään en tiedä, mutta kaikille se annettiin ja nimenomaan koulussa, josta jäi arpi, mutta pienempi, kuin se reidessä oleva.

        Silloin lapsia alettiin rokottamaan kouluissa, koska useimmathan meistä oli syntynyt saunassa, josta niitä vedettiin sieltä sillanalta, mikäli ei joku ollut tullut Haikaran kyydillä! D

        Minunkin veljeni syntyi, kun olin jo 10-v, mutta kukaan ei selittänyt, mistä se oli tullut? Tavaton ihme se oli kuitenkin minulle.

        Onneksi olen hieman viisastunut siinä asiassa, vaikka äitini varoittikin miehistä, mutta minä en uskonut. Sitä vastoin lapseni ovat ovat uskoneet minua, joille äitini oppia jaoin.

        No, vitsi, vitsi, osa totta lapsuudestani, mutta sitten meneekin nykyiseen naureskeluun ystävien kanssa.


      • Anonyymi

        On se hauskaa, kun ei olla asioista perillä, niin on helppo olla varma.

        Esimerkiksi tämä. rokotus: Suomessa ja ehkä maailmanlaajuisestikin on isonrokon rokotus annettava kaikille. 1800-luvulla se oli ihan rippikirjaan merkitty omaan sarakkeeseensa. En tiedä, koska tapa poistui, mutta varmaa on, että kaikki suomalaiset on rokotettu isoarokkoa vastaan, ja maailmanlaajuinen rokotuskampanja on hävittänyt isorokon kaikkialta.

        Calmet-rokotus tuberkuloosia vastaan annetaan vauvoille jo synnytyssairaalassa. En usko, että yksikään äiti kieltää lapseltaan rokotuksen, joka estää lapsen kuolemasta keuhkotautiin.
        Nyt, kun ulkomailta tulee pakolaisia vaikeista oloista, on heidän keskuudestaan löydetty pahanlaatuista tuberkuloosia, joten kiitä herraa, että lapsillasi on rokotus valmiina.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On se hauskaa, kun ei olla asioista perillä, niin on helppo olla varma.

        Esimerkiksi tämä. rokotus: Suomessa ja ehkä maailmanlaajuisestikin on isonrokon rokotus annettava kaikille. 1800-luvulla se oli ihan rippikirjaan merkitty omaan sarakkeeseensa. En tiedä, koska tapa poistui, mutta varmaa on, että kaikki suomalaiset on rokotettu isoarokkoa vastaan, ja maailmanlaajuinen rokotuskampanja on hävittänyt isorokon kaikkialta.

        Calmet-rokotus tuberkuloosia vastaan annetaan vauvoille jo synnytyssairaalassa. En usko, että yksikään äiti kieltää lapseltaan rokotuksen, joka estää lapsen kuolemasta keuhkotautiin.
        Nyt, kun ulkomailta tulee pakolaisia vaikeista oloista, on heidän keskuudestaan löydetty pahanlaatuista tuberkuloosia, joten kiitä herraa, että lapsillasi on rokotus valmiina.

        Rokotuksista toitpttaa hajamielinen Mkr.


    • Terveisiä taas kerran Suomen Turusta, jossa käväisimme 24-tunnin risteilyllä tyttären ja tyttärenpoikien kanssa. Emme tosin käyneet maissa, mutta aamulla varhain, aamuauringon lempeässä valossa katselimme aurinkokannelta vanhemman pojan kanssa Turun linnaa ja kerroin asuneeni kaupungissa opiskelijana ja että haluaisin joku päivä, kun korona on ohi ja matkustaminen taas turvallista, viettää siellä pari.kolme päivää ja katsella taas paikkoja ja vanhoja asuinkatuja. Kertoa kaupungin historiasta ja nähdä kaikki ne muutokset mitä siellä on tapahtunut.
      Toinen paikka jossa haluaisin käydä on Suomenlinna jossa en ole koskaan käynyt. Ja kolmas paikka on Pietarsaaren arktinen museo.
      https://www.nanoq.fi/
      Ystävättäreni vaatesuunnittelija ja torikauppias kävi juuri ja laittoi faceen ihania kuvia.

    • Anonyymi

      Iltapäivää!
      Kova oli ukonilma tänään aamuhämärissä, ja vettä viuhtoi taivaan täydeltä. Tuuli on ollut aika kova koko päivän, siksi en olekaan tehnyt kuin lyhyet pari lenkkiä koirien kanssa.

      No, nyt minulla on vain oma karvaturrini, poika haki sen sydänsairaan koiran vähäksi aikaa kotiinsa, jotten ihan väsy sen hoitoon, olisi ottanut tuon toisenkin, mutta en antanut. Täytyyhän minulla olla lenkkikaveri, jonka kanssa nyt pystyy tekemään pitkänkin lenkin, kun vain yksi kuljetettava. Se toinen onkin sellainen päällepäsmäri ja komentelija, kuria pitää minullekin, naurattaa ihan kun Aku-Ankan äänellään päästelee komentojaan!

      Vähän olen ihmetellyt kun emäntänsä ei sitä näköjään kotiinsa vieläkään ota, kuntonsa on jo hyvä, ehkä hän on nyt tottunut ilman koiraa olemaan, ehkä nauttii nyt elämästään vai pelkääkö ottaa sydänvikaista ollenkaan, tiedä häntä.

      No, minullapa ei paljon ole nyt tapahtumia, joita tänne suoltaisin, mutta onhan täällä monta kirjoittajaa, jotka löytävät aina jotain mukavaa kerrottavaa meille palstan lukijoille. Enpä rupea erottelemaan jyviä akanoista, jokaiselle on jotakin.

      Tässä tämä tällä erää, nyt pitkälle lenkille koiran kanssa, päivää on vielä paljon jäljellä!

      Kirjoittelemisiin! fiinufammu.

    • Anonyymi

      Useammalle voisi ohjeistaa ettei julkaise turhantarpeellisia ajatuksiaan . NE eivät kiinnosta peräpukaman vertaa .

      • Anonyymi

        Ikävää, että sulla on nuo vaivat aina vaan.
        Eivät ne sinunkaan asiasi turhantarpeellisia palstalaisille ole.
        Suosittelen apteekissa käyntiä.


    • Anonyymi

      Sunnuntaiaamun sateesta viestini laitan, hieman surullisena sillä nyt olen tullut siihen tulokseen, että pakko on taukoa pitää.
      Pahoittelen kirjoittajien estämisestä näillä kuvioilla, mutta jos jollakin on halu jatkaa Noja-tuoli otsikon alla se sopii.
      Olen yrittänyt toivomuksia esittää jokaiselle, mutta sama meno jatkuu, kinaa ja entisten tölvimistä vuosienkin takaa.

      Koulutusta ja tietoa on maailma pullollaan, mutta ihminen ei löydä muuta tapaa tuntea olemassa olevansa, kuin kiusaamalla ja vähättelemällä muita.
      Tämä tila näkyy myös ulkopuolella keskustelupalstojenkin, joka puolella vaan väittelyä jopa väkivaltaakin.
      Henkinen väkivalta on näyttäytynyt myös ketjussamme, kuvittelin, että jatkamme Kahvipirtin jalanjälkiä, missä vika ettei onnistu?
      Onko joidenkin itsetunto niin huono, että pitää rohkeutena puskista mollata muita ja onko sekään fiksunihmisen tekoja, että nimittelee ja epäilee jokaista kirjoittajaa, jos ei mieleisiä viestejä saa.

      Vilpitön kiitos on kiitos, ei lipeilyä ja sen olen kohdallani saanut kokea monet, monet kerran, uskonut ja ollut hyvillä mielin.
      Miksi pitäisi nuoleskella ketään, kaikki samalla viivalla ja jokainen oman sävynsä antaa, kaikilla ei riitä hyväksyntää näille, joille näitä kiitoksia riittää.
      Väittäisin sitä kateudeksi, mikä on aivan turhaa, oma esiintyminen paras näyttö.

      En sano lopettavani, katselen tilannetta ja jos jotain merkki rauhoittumisista alkaa näkyä, voin iloisin mielin palata Noja-tuolin maisemiin.
      Olen monasti sanonut, että minulle on tullut tärkeäksi voida kirjoitella ja saada vastakaikua mielipiteiden ja opastusten kautta, siitä kiitän kaikkia kanssani kulkeneita ketään erikseen nimeämättä, mukavaakin on ollut.
      Yksi ketjuhan tämä on ollut tilaa on riittänyt heillekin joilla korkeamman arvioinnin tekstiä syntyy, vaatimattomien ihmisten osa on minulla ollut, mutta hienosti olen huomiota saanut, kiitos.
      Mietitään nyt kaikki, mikä voisi toimia niin, että hyvillä mielin voisimme viestejä laittaa, eihän tässä enää mitään mullistavaa aikaan saada, ikä jo niissä lukemissa, mutta henkireikänä kirjoittelu puoltaa paikkaansa.
      Mielenkiintoa on riittänyt myös lukijoiden puolelta ja siitäkin olen iloinen, jospa saisimme tilaisuuden jatkaa, näin toivorikkain mielin, nyt pidetään minun vetämänä taukoa Noja-tuolissa.
      Hyvää syksyn odotusta jokaiselle!

      • Anonyymi

        Sitä mieltäkö olet, että vain puskista sanotaan ilkeästi ja puskat kaivelevat vanhaa sontaa? Ja rekatulla ilkeily osottaa hyvää itsetuntoa? Niin annat ymmärtää.


      • Laahustajien toive täyttyy.
        Pitkiin aikoihin ei kahdeksankymppisten palstaa ole voinut nimittää keskustelupalstaksi.
        Kärsivällisyys on ollut koetuksella ja laahusten into palstan tuhoamiseksi on vain lisääntynyt vetoomusten innoittamana.
        Ihmeellistä, että Suomi24:kin on sallinut nämä rähinät monista valituksista piittaamatta.


      • Anonyymi
        Makriina kirjoitti:

        Laahustajien toive täyttyy.
        Pitkiin aikoihin ei kahdeksankymppisten palstaa ole voinut nimittää keskustelupalstaksi.
        Kärsivällisyys on ollut koetuksella ja laahusten into palstan tuhoamiseksi on vain lisääntynyt vetoomusten innoittamana.
        Ihmeellistä, että Suomi24:kin on sallinut nämä rähinät monista valituksista piittaamatta.

        Kenen perässä se laahus on ja miksi?
        Miksi se laahus on ollut aina ja kaikissa ikäryhmissä saman perässä?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sitä mieltäkö olet, että vain puskista sanotaan ilkeästi ja puskat kaivelevat vanhaa sontaa? Ja rekatulla ilkeily osottaa hyvää itsetuntoa? Niin annat ymmärtää.

        En ole sitä mieltä, ilmaisin huonosti, monta kertaa ilman nikkiä olevat ovat kirjoittaneet asiallisesti, joten anteeksi huonosti kirjoittamani.
        Harvempi jo rekattu kuitenkaan ikäviä viestejä laittaa, mutta mukaan mahtuu heitäkin, pahoittelen, katsoin aiheelliseksi vielä oikaista erheeni;)
        Kaikille varmaan jotain mietintämyssyyn laitettavaa.


    • Anonyymi

      Kukaan meistä SkillaNin kahvipirttiläisistä ei ole ennen ollut samalla palstalla tuon Korpparin kanssa, viereiseltä palstalta se riidan kalske on aina kuulunut.
      Aina on riidelty siellä, missä Korppis on ollut.
      Miksi hän nyt tunki Kahvipirttiin, ja peräämme, kun pakenimme häntä kaksi kertaa.

    • Huomenta Korvesta@

      Paussi on tarpeen. Tiedän jo vuosien kokemuksella, että jos lopetan vähäksi aikaa kirjoittelun tulee välirauha, tosin naakkaparvella johtajineen on uusi haaste, löytää minut puskasta.


      Tähän sopii patemmin kuin hyvin...Topi Sorsakoskea.

      https://g.co/kgs/g1WGfx

      Hyvää syksyä kaikille 🌻

      • https://g.co/kgs/g1WGfx

        Jos ei aukea Topi Sorsakoslen Olet kaikki

        Olet ilma jota hengitän, olet kaikki minkä ymmärrän...


      • Anonyymi

        Mene nyt peilin eteen ja katso. Tiedät (tai ainakin sinun pitäisi se tietää), että et ole ollut missään ikäryhmässä suosittu.


      • Anonyymi
        korpikirjailija kirjoitti:

        https://g.co/kgs/g1WGfx

        Jos ei aukea Topi Sorsakoslen Olet kaikki

        Olet ilma jota hengitän, olet kaikki minkä ymmärrän...

        Yäkk!!!Kukaan ei halua hengittää tunkkaista vanhan viinan ja valkosipulin ja divertekkelien mädättämää löyhkää!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mene nyt peilin eteen ja katso. Tiedät (tai ainakin sinun pitäisi se tietää), että et ole ollut missään ikäryhmässä suosittu.

        Ei minun tarvitse mennä peilin eteen, sinä voit mennä arkistoon, sieltä löydät totuuden.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Yäkk!!!Kukaan ei halua hengittää tunkkaista vanhan viinan ja valkosipulin ja divertekkelien mädättämää löyhkää!

        Tiedät hyvin, että nämä sinun viestisi kaataa nojatuolin, ei minun päivittäiset puuhasteluni.

        Se peili se peili ...kerro kerto kuvastin.


      • Anonyymi
        korpikirjailija kirjoitti:

        Ei minun tarvitse mennä peilin eteen, sinä voit mennä arkistoon, sieltä löydät totuuden.

        Eihän sinua pyydetty edes siihen palstalaisten tapaamiseen, mikä meillä oli.


      • Anonyymi

        Onko nyt hyvä mieli?
        Skillanin aamuja jään lukijana kaipaamaan. Bussimatka siskoani hoivaamaan on mennyt lukiessa nopeasti ja kotiin palatessa kyyneleet kuivuneet.
        Demeterillä on taito keskustella sopuisasti ja hän ottaa vastakkaisetkin mielipiteet huomioon.
        Monia taitavia keskustelijoita, Makriinan tarkkanäköiset kommentit, Ramoonan asiantuntemus jne, Monet anot ja rekatut, jotka pystyvät mielipiteiden vaihtoon asiasta kuin asiasta.

        Kukaan noista keskustelijoista ei ole naakkaparven johtaja. Kyllä he jyvänsä saa siitä miten heille toistuvasti niitä heitellään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mene nyt peilin eteen ja katso. Tiedät (tai ainakin sinun pitäisi se tietää), että et ole ollut missään ikäryhmässä suosittu.

        Mitäs jos sinäkin menisit tauolle vihtuiluittesi kanssa. Ja pidä oikein pitkä tauko.


      • Anonyymi
        korpikirjailija kirjoitti:

        Tiedät hyvin, että nämä sinun viestisi kaataa nojatuolin, ei minun päivittäiset puuhasteluni.

        Se peili se peili ...kerro kerto kuvastin.

        Puuhasteluista ei ole kyse, eipä ne niin erikoidia ole, vaan sinun konflikteistasi ja miten mollaat esimerkiksi kristiinaa ja demeteriä ja kaadat vanhat lokaämpärisi tänne. Tämä entinen 70 plus porukka ei ole syypää niihin, kukaan ei edes tuntenut sinua ennestään. Miksi et voi kirjoittaa normaalisti siellä 70plussalla, jossa on nyt ne entiset tuttusi 60:stä? Tämä 80- ryhmä joutuu nyt taistelutantereeksi ilman että täällä on oikeaa tietoa edes sodan syistä.


      • Anonyymi
        korpikirjailija kirjoitti:

        Ei minun tarvitse mennä peilin eteen, sinä voit mennä arkistoon, sieltä löydät totuuden.

        Arkistot on täynnä sinun riitojasi, vaikka oletkin poistellut. Ei tarvitse mennä arkistoon, kun lukee tämänkin ketjun kateellisen hyökkäystäsi demeteriä kohtaan, siitäkin näkee mikä olet.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Puuhasteluista ei ole kyse, eipä ne niin erikoidia ole, vaan sinun konflikteistasi ja miten mollaat esimerkiksi kristiinaa ja demeteriä ja kaadat vanhat lokaämpärisi tänne. Tämä entinen 70 plus porukka ei ole syypää niihin, kukaan ei edes tuntenut sinua ennestään. Miksi et voi kirjoittaa normaalisti siellä 70plussalla, jossa on nyt ne entiset tuttusi 60:stä? Tämä 80- ryhmä joutuu nyt taistelutantereeksi ilman että täällä on oikeaa tietoa edes sodan syistä.

        No, pitää kokeilla kirjoittaa plus 70-palstalle jos lupaat jäädä tänne, etkä seuraa perässä😁

        Lupaathan🙏


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Arkistot on täynnä sinun riitojasi, vaikka oletkin poistellut. Ei tarvitse mennä arkistoon, kun lukee tämänkin ketjun kateellisen hyökkäystäsi demeteriä kohtaan, siitäkin näkee mikä olet.

        Puutun kerran vielä tähän vatkaamiseen ja ilmoitan, että harva meistä on niin kiinnostunut haudatuista loukkauksista, että alkaisi vielö kaivella arkistojakin.
        Nyt on teille avautunut rivi tyhjiä nojatuoleja, joilla istuen voitte tyhjentää sappeanne kaikessa rauhassa.
        Hyvää jatkoa.
        - Mkr.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Puutun kerran vielä tähän vatkaamiseen ja ilmoitan, että harva meistä on niin kiinnostunut haudatuista loukkauksista, että alkaisi vielö kaivella arkistojakin.
        Nyt on teille avautunut rivi tyhjiä nojatuoleja, joilla istuen voitte tyhjentää sappeanne kaikessa rauhassa.
        Hyvää jatkoa.
        - Mkr.

        Kukas tuossa vähän aiemmin kehotti kaivelemaan arkistoista todistusaineistoja ja vuodatti sappeaan demeteriä kohtaan?


    • Anonyymi

      Syksyn edetessä televisioon palaavat ajankohtaisohjelmat ja viihdeohjelmat uusine kausineen. Mm. Tanssii tähtien kanssa, Pitääkö olla huolissaan jne. Luontokin muuttaa muotoaan, kesä värittyy syksylsi.

      Skillan, varmasti tulee uusia aloituksia joihin me kaikki voimme osallistua. Ainahan sattuu ja tapahtuu. Nähdään jossain ketjussa sillä aikaa, kun nojatuolia siistitään.

      • Anonyymi

        Skillanin eikä kenenkään muunkaan ei pidä eikä tarvitse jäädä tauolle, johan tuo yksi lupasi siirtyä 70:lle, jos kukaan ei mene sinne perään. voitteko kuvitella jonkun nojatuolilaisen sinne perään juoksevan? Jos sinne joitakin riitapukareita ilmaantuu, ne on kyllä ihan itse tilaamiaan vanhoja tuttujaan.
        Nyt vaan Skillan huomisaamuna uutta päivän avausta tekemään! Eihän nyt koko populan tarvitse yhden takia kärsiä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Skillanin eikä kenenkään muunkaan ei pidä eikä tarvitse jäädä tauolle, johan tuo yksi lupasi siirtyä 70:lle, jos kukaan ei mene sinne perään. voitteko kuvitella jonkun nojatuolilaisen sinne perään juoksevan? Jos sinne joitakin riitapukareita ilmaantuu, ne on kyllä ihan itse tilaamiaan vanhoja tuttujaan.
        Nyt vaan Skillan huomisaamuna uutta päivän avausta tekemään! Eihän nyt koko populan tarvitse yhden takia kärsiä!

        Aivan taatusti naakkaparvi seuraa Korppiksen kirjoittelua ihan niin kuin se on tähänkin saakka tehnyt.

        Hyvin tuntuu sinullakin olevan tiedossa häntä seuraavat vanhat tuttunsa niin kysympä sinulta että montakos vuotta sinä olet häntä seurannut ja perässä louskuttanut?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Skillanin eikä kenenkään muunkaan ei pidä eikä tarvitse jäädä tauolle, johan tuo yksi lupasi siirtyä 70:lle, jos kukaan ei mene sinne perään. voitteko kuvitella jonkun nojatuolilaisen sinne perään juoksevan? Jos sinne joitakin riitapukareita ilmaantuu, ne on kyllä ihan itse tilaamiaan vanhoja tuttujaan.
        Nyt vaan Skillan huomisaamuna uutta päivän avausta tekemään! Eihän nyt koko populan tarvitse yhden takia kärsiä!

        Kirjoitin...

        No, pitää kokeilla kirjoittaa plus 70-palstalle jos lupaat jäädä tänne, etkä seuraa perässä😁

        Lupaathan🙏

        Et ole luvannut 🥴


      • Anonyymi

        Kyllä noin on. Ja divertikkelit myös. Niistä saa puhua ja tuoda esille tarkkoja yksityiskohtia myöten, mutta ei jalkavaivoistaan. linkutus on aina teeskentelyä ja säälipisteiden keräystä.


    • Ihan pikaisesti yritän asiani sanoa, kun tilanne täällä nyt tuntui kärjistyneen ja minut nähtiin - tai oikeammin yksi (vai kaksi?) kirjoittajaa näki - minut tilanteen pääarkkitehtinä.
      Kiitokset taas kaikille "manipuloiduille" puolustajilleni..)) Ilman teitä olisin tainnut itsekin uskoa "syyllisyyteeni" kun se taaskin niin vakuuttavasti todistettiin...))

      En kuitenkaan välittäisi jatkaa siitä aiheesta. Vuosien kokemus on osoittanut että siitä ei hyvä seuraa..)) Herjakirjoitus on paras jättää omaan arvoonsa, kuten täällä niin monella suulla on todettu.

      SkillaNin ja muiden nojatuolilaisten väsyminen kinasteluun on minusta täysin ymmärrettävää ja oikeutettua. Silti olisin monien muidenkin kirjoitajien tavoin valmis kannustamaan heitä/meitä malttamiseen ja odotteluun, vaikka tähänkin saakka kärsivällisyyttä on kysytty.
      Ei kai voi olla niin, että tämä yhteisö jonka olette vuosien varrella, ja SkillaNin johdolla, rakentaneet, kaatuisi muutaman sellaisen vuoksi, joka ei syystä tai toisesta, tahdo olla mukana tasavertaisena, vaan tahtoo jotakin muuta ? Tämäkin keskustelu on osaltaan todistamassa, että rakentajia on sittenkin enemmän kuin niitä, jotka tahtovat repiä.

      Toinen kirjoittaja muistutti, että täällä 80 ;lla löytyy keskustelijoille paljon vaihtoehtoja - kuten löytyykin - mutta ei mielestäni nojatuolin tapaista kevyen jutustelun paikkaa, jonka ilmapiiri on hyväksyvä ja lämmin ja toisin kuin muut keskusteluketjut, nojatuoli jatkuu..))
      Tällaisena aikana, jolloin "muutos" on päivän sana ja sen nimiin vannotaan joka puolella, jatkuvuus on sellainen arvo, jota ainakin itse tahdon puolustaa.

      Muutaman muunkin kirjoittajan tavoin tahdon nyt itsekin jäädä tuumaustauolle, mutta jaksan uskoa, että nojatuolilaiset palaavat entisille sijoilleen mukanaan kokemus: "kaikki minä ei tapa, vahvistaa"...))
      Pärjäillään,
      demeter1

      • Anonyymi

        Miksi skillan ja sinä pitäisitte tauon, ikään kuin luovuttaisitte? Te ette ole mitenkään syypäitä tilanteeseen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miksi skillan ja sinä pitäisitte tauon, ikään kuin luovuttaisitte? Te ette ole mitenkään syypäitä tilanteeseen.

        Ei niin, ei myöskään korppis, joka joutuu puolustautumaan koko ajan parhaaksi näkemällään tavalla, joka ei mahdollisesti aina täytä kansainvälisen diplomatian vaatimuksia, mutta väliäkö sillä.
        En ole nyt aivan varma, demeter 1, tarkoititko minua sillä toisella, joka oli nimeämässä sinua "pääarkkitehdiksi". Siinä tapauksessa oli kysymys väärinkäsityksestä. Suurimmat syylliset palstan eripuraisuuteen ovat pari perästähiihtäjää, jotka seuraavat sekä minua ja korppista ja sättimisen ja soimaamisen ohessa hämmentävät soppaa kumartaen joillekin samalla kun pyllistävät toisille. Olen aina arvostanut ja tullut juttuun demeterin kanssa, jo varmaan kymmenen vuotta; en sekaannu korppiksen ja demeterin välisiin asioihin, koska ne ei minulle kuulu. Molemmat ovat tärkeitä tälle palstalle ja molempien läsnäolo Skillanin ja monen rekisteröidyn vakikirjoittajan joiden nimiä en ala luettelemaan, ohella ovat palstan parasta antia ja syy siihen miksi me "alaikäiset" olemme paenneet tänne vinttikerrokseen juttelemaan sopuisasti kuulumisista ja muistakin ikäluokkaamme askarruttavista asioista.
        Jospa naakkaparven pitäisi ottaa se tauko vakikirjoittajien (rekisteröityjen tai anonyymien) sijasta?


      • Anonyymi
        Paloma01 kirjoitti:

        Ei niin, ei myöskään korppis, joka joutuu puolustautumaan koko ajan parhaaksi näkemällään tavalla, joka ei mahdollisesti aina täytä kansainvälisen diplomatian vaatimuksia, mutta väliäkö sillä.
        En ole nyt aivan varma, demeter 1, tarkoititko minua sillä toisella, joka oli nimeämässä sinua "pääarkkitehdiksi". Siinä tapauksessa oli kysymys väärinkäsityksestä. Suurimmat syylliset palstan eripuraisuuteen ovat pari perästähiihtäjää, jotka seuraavat sekä minua ja korppista ja sättimisen ja soimaamisen ohessa hämmentävät soppaa kumartaen joillekin samalla kun pyllistävät toisille. Olen aina arvostanut ja tullut juttuun demeterin kanssa, jo varmaan kymmenen vuotta; en sekaannu korppiksen ja demeterin välisiin asioihin, koska ne ei minulle kuulu. Molemmat ovat tärkeitä tälle palstalle ja molempien läsnäolo Skillanin ja monen rekisteröidyn vakikirjoittajan joiden nimiä en ala luettelemaan, ohella ovat palstan parasta antia ja syy siihen miksi me "alaikäiset" olemme paenneet tänne vinttikerrokseen juttelemaan sopuisasti kuulumisista ja muistakin ikäluokkaamme askarruttavista asioista.
        Jospa naakkaparven pitäisi ottaa se tauko vakikirjoittajien (rekisteröityjen tai anonyymien) sijasta?

        Kun näkee korppiksen solvaavan demeteriä, palstan kantavaa voimaa, erittäin hyvin tänne ikäisiään vanhempien joukkoon sopeutunutta jamuita ( myös anoja)kunnioittavaa kirjoittajaa, ei se ole vain korppiksen ja demeterin asia, vaan koko palstan asia. Jos vaikka lapseni tekee väärin jollekkin, puutun siihen, muutenhan siunaisin sen vääryyden.


      • Anonyymi
        Paloma01 kirjoitti:

        Ei niin, ei myöskään korppis, joka joutuu puolustautumaan koko ajan parhaaksi näkemällään tavalla, joka ei mahdollisesti aina täytä kansainvälisen diplomatian vaatimuksia, mutta väliäkö sillä.
        En ole nyt aivan varma, demeter 1, tarkoititko minua sillä toisella, joka oli nimeämässä sinua "pääarkkitehdiksi". Siinä tapauksessa oli kysymys väärinkäsityksestä. Suurimmat syylliset palstan eripuraisuuteen ovat pari perästähiihtäjää, jotka seuraavat sekä minua ja korppista ja sättimisen ja soimaamisen ohessa hämmentävät soppaa kumartaen joillekin samalla kun pyllistävät toisille. Olen aina arvostanut ja tullut juttuun demeterin kanssa, jo varmaan kymmenen vuotta; en sekaannu korppiksen ja demeterin välisiin asioihin, koska ne ei minulle kuulu. Molemmat ovat tärkeitä tälle palstalle ja molempien läsnäolo Skillanin ja monen rekisteröidyn vakikirjoittajan joiden nimiä en ala luettelemaan, ohella ovat palstan parasta antia ja syy siihen miksi me "alaikäiset" olemme paenneet tänne vinttikerrokseen juttelemaan sopuisasti kuulumisista ja muistakin ikäluokkaamme askarruttavista asioista.
        Jospa naakkaparven pitäisi ottaa se tauko vakikirjoittajien (rekisteröityjen tai anonyymien) sijasta?

        Nyt teillä, sinulla ja korppiksella on mahdollisuus muokata nojatuolista mieleisenne.

        Sinähän jo kahvipirttiäkin yritit muokata kertomalla miten siellä sinun mielestäsi pitäisi kirjoittaa.


      • Anonyymi
        Paloma01 kirjoitti:

        Ei niin, ei myöskään korppis, joka joutuu puolustautumaan koko ajan parhaaksi näkemällään tavalla, joka ei mahdollisesti aina täytä kansainvälisen diplomatian vaatimuksia, mutta väliäkö sillä.
        En ole nyt aivan varma, demeter 1, tarkoititko minua sillä toisella, joka oli nimeämässä sinua "pääarkkitehdiksi". Siinä tapauksessa oli kysymys väärinkäsityksestä. Suurimmat syylliset palstan eripuraisuuteen ovat pari perästähiihtäjää, jotka seuraavat sekä minua ja korppista ja sättimisen ja soimaamisen ohessa hämmentävät soppaa kumartaen joillekin samalla kun pyllistävät toisille. Olen aina arvostanut ja tullut juttuun demeterin kanssa, jo varmaan kymmenen vuotta; en sekaannu korppiksen ja demeterin välisiin asioihin, koska ne ei minulle kuulu. Molemmat ovat tärkeitä tälle palstalle ja molempien läsnäolo Skillanin ja monen rekisteröidyn vakikirjoittajan joiden nimiä en ala luettelemaan, ohella ovat palstan parasta antia ja syy siihen miksi me "alaikäiset" olemme paenneet tänne vinttikerrokseen juttelemaan sopuisasti kuulumisista ja muistakin ikäluokkaamme askarruttavista asioista.
        Jospa naakkaparven pitäisi ottaa se tauko vakikirjoittajien (rekisteröityjen tai anonyymien) sijasta?

        Vai puolustautumaan? Hahhaa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun näkee korppiksen solvaavan demeteriä, palstan kantavaa voimaa, erittäin hyvin tänne ikäisiään vanhempien joukkoon sopeutunutta jamuita ( myös anoja)kunnioittavaa kirjoittajaa, ei se ole vain korppiksen ja demeterin asia, vaan koko palstan asia. Jos vaikka lapseni tekee väärin jollekkin, puutun siihen, muutenhan siunaisin sen vääryyden.

        Vai on demeter palstan kantava voima. Johan vitsin murjaisit!!!!!

        Nooh, ymmärrän kyllä että te demeter-fanikerholaiset olette sokeita idolinne suhteen. Toivottavasti noja-tuoli ei pahasti keikahda kun tuo KANTAVA VOIMA ilmoitti paussia pitävänsä.


      • Anonyymi

        Hei D, älä anna alhaisuuden voittaa ! Pyydän hartaasti, tule ainakin kirjallisuusketjuihin !
        Niissä saa rönsyillä ja jutustella niissäkin. Ilman sinua niissä ei ole "mukavaa inspiroivaa henkeä".
        Olen äimänä näistä suoraan sanoen törkeistä sinuun, minuun ja moniin muihin kohdistuvista kirjoituksista, joitten en anna omaa sielunrauhaani häiritä. Ei kai meidän tarvitse rangaista itseämme luopumalla mukavasta kirjoittelusta sen takia, että jollakin yksilöllä harkintakyky pettää pahasti ?
        M


    • Anonyymi

      Tässä näyte häneltä.

      "MUISTA...sinä et ikinä tule saamaan yliotetta minusta, vaikka kuinka kiukuttelet.
      Ja mitä enempi yrität häätää minua pois sitä syvemmälle pistän perseeni nojatuoliin"

      No, nyt on porukka häipynyt, joten kaikki tuolit ovat vapaana, mutta onkohan nyt hyvämieli hänellä?

      • Nimitys "naakkalauma" on selventävämpi kuin perässä hiihtäjät, sillä naakat ovat äänekkäitä ja röyhkeitä laumalintuja. Ne pesivät mielellään esim. kirkkojen torneissa, mistä on hyvät näkymät yli tienoon. Niin varmaan nämäkin naakat haluavat huomata kaiken liikkeen, mikä palstallamme tapahtuu.
        Naakoista ei pääse eroon, kun ne kerran jonnekin asettuvat, ja siksi minun puolestani saavat vallata nojatuolit itselleen, ja vaikka joskus niiltä poistuisivat, on jälki sen näköistä, että ei huvita enää palata.
        Kyllä se niin on, että me muutama yli 80 v. ikäiset joudumme toteamaan, että paluuta ei enää ole.
        En alennu samaan tasoon riitelijöiden kanssa, niin että en toivota heille sitä mitä mieli tekisi.
        Uskon, että ymmärtävät sen ilman sanojakin.


      • Anonyymi

        Istu ja pala!


      • Anonyymi

        Kun näkee korppiksen solvaavan demeteriä, palstan kantavaa voimaa, erittäin hyvin tänne ikäisiään vanhempien joukkoon sopeutunutta ja muita ( myös anoja)kunnioittavaa kirjoittajaa, ei se ole vain korppiksen ja demeterin asia, vaan koko palstan asia.
        Jos vaikka lapseni tekee väärin jollekkin, puutun siihen, muutenhan siunaisin sen vääryyden.


      • Anonyymi

        Nyt saa työntää paremman puolensa niin syvään penkkiin kuin mieli tekee, vaikka pesän laittaisi.
        Siinä istuu sitten, Onko makeeta?


    • Anonyymi

      Näyttää siltä, että korppis potee yksinäisyyttä. Onhan hän sanonutkin kulkevansa känny kädessä. Hän chattailee eli vastaa jokaiseen trollaukseen. Jos trolleja/naakkoja ei ole, hän itse provosoi trollit/naakat liikkeelle.
      Huomaatte hänen vastauksissaan kysymyksen jos toisenkin ja niin hän provosoi jatkamaan.

      Tässäkin ketjussa hän suorastaan uhittelee, että häntä seurattaisiin 70 palstalle. Edes vastattaisiin hänen uhitteluunsa.

      Korppi tai naakka ihan sama.

      • Anonyymi

        Säälittävä korven yksinäinen, jolle palsta on elämää suurempi asia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Säälittävä korven yksinäinen, jolle palsta on elämää suurempi asia.

        Säälistäkö täällä kirjoittelet? Eikö sääli ole sairautta. Nouse siivillesi ja mene ikäistesi joukkoon.
        Putsaa nojatuoli jätöksistäsi, että vakituiset pääsevät takaisin omille tuoleilleen.
        Kukaan ei peräänne itke.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Säälistäkö täällä kirjoittelet? Eikö sääli ole sairautta. Nouse siivillesi ja mene ikäistesi joukkoon.
        Putsaa nojatuoli jätöksistäsi, että vakituiset pääsevät takaisin omille tuoleilleen.
        Kukaan ei peräänne itke.

        Kymmenen "äänestys" peukkua sinulle, kun enempää en voi antaa, kuin yhden, mutta samaa toivoisin, että lentäisi ikäistensä palstalle, tai avaisi ystävänsä kanssa oman ketjunsa, eikä tulisi SkillaniN- ketjuun opastamaan, kuinka me 80 toimimme.

        Onhan hänelle hienovaraisesti vihjattu siitä, mutta eihän hän ymmärrä sitä, kuten yllä huomaa.

        Olkoon puolestani vaikka hevonkuusessa, mutta nyt teki katalan tempun, että sai SkillaniN; kin "hermostumaan", istuessaan "pers´tanassa" tattina Noja-tuolissa., johon kukaan ei tohdi istua enää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Säälistäkö täällä kirjoittelet? Eikö sääli ole sairautta. Nouse siivillesi ja mene ikäistesi joukkoon.
        Putsaa nojatuoli jätöksistäsi, että vakituiset pääsevät takaisin omille tuoleilleen.
        Kukaan ei peräänne itke.

        Millä oikeudella ajelet ketään palstalta, suuret on luulot ha.


      • Anonyymi

        Nyt on tilaa pitää korppiksen blogia, ei pilaa kenenkään kipeä jalka huomiota kerjäämässä. Kipeä selkä on kyllä ihan ok, se paranee moottorisaha töillä. Ei ole kenenkään pienet ja liian hitaasti kasvavat lastenlapsetkaan ärsyttämssä, niitä kun ei tarvita ollenkaan.


    • Anonyymi

      Kuka jaksaa samaa jäkätystä vuodesta toiseen , jokaisen tässä ketjussa olisi
      syytä katsoa peiliin.

      • Anonyymi

        Sinullahan se kristallipolla korvaa peilin. Ja tiedetään kyllä kuka vuodesta toiseen on pollassa näkevinään milloin yhden ainoan stalkaajan, milloin onkin koko lauma. Pane se korkki edes kiinni välillä!


      • Anonyymi

        Kaikki jyrätyt varmaan ovat kokeneet monta yhteistä pettymystä
        ketjuun palattuaan, lähteneet saman tien pois.
        Heillekö ja Skillanille, joka on erästä rukoillut jättämään pois jyräämisen, ei hyvää sanaa heru? Suosittelet siis peiliin katsomista meillekin?


    • Anonyymi

      Aina Naakka oli kirjoittaja 60 palstalla.
      Hän on siis saanut jälkikasvua parven verran 😊

      Onnea Ainalle ja koko parvelle 🍁

    • Pihatyöt tehty syksyä ajatellen.

      Pätkimme sähkösahalla pienempia puita ja oksia, jotka veimme risukeräyspisteeseen. Paluumatkalla keräsimme isohkoja kiven murikoita maasiirtokeräyspisteestä. Nyt on iso kasa kiviä rannan kivikkopuutarhaa pyöriteltäväksi.

      On se hyvä, että on erilaisia julkisia keräyspisteitä minne toimittaa puutarhajätteitä.

      Kiiruinen päivä ulkotöissä, söimme myös grilliterassilla kauniissa ilta auringossa, juuri ennen mustien pilvien osumista kohille.

      Istun nyt pirtissä sillä kuuropilvi ajoi sisään.

      Teimme jigejä, kohta lähdemme kokeilemaan kalaonnea.

      Eikö olekin röyhkeää 🤣

      • Anonyymi

        Kannattaako ihan ehdoin tahdoin kaivaa verta nenästään ja jatkaa lällätystä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kannattaako ihan ehdoin tahdoin kaivaa verta nenästään ja jatkaa lällätystä.

        Antaa ressukan selostaa aivan ihanaa äiti-poju päivää, saivat jopa syödäkseen kivenvääntö päivän jälkeen. Siinä jää vaimo ja P toiseksi, kun äitylin kanssa on niin ihanaa viettää raatamislomaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Antaa ressukan selostaa aivan ihanaa äiti-poju päivää, saivat jopa syödäkseen kivenvääntö päivän jälkeen. Siinä jää vaimo ja P toiseksi, kun äitylin kanssa on niin ihanaa viettää raatamislomaa.

        Ihana ilta, värikkään auringinlaskun värjätessä järven oranssin/pinkin ja sinisen eri sävyin.

        Soudimme kaislikon reunaan, istuimme ongella, saimme ahvenet huomiseen päivällispöytään.

        Hyvää yötä 🦈

        Korppis


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihana ilta, värikkään auringinlaskun värjätessä järven oranssin/pinkin ja sinisen eri sävyin.

        Soudimme kaislikon reunaan, istuimme ongella, saimme ahvenet huomiseen päivällispöytään.

        Hyvää yötä 🦈

        Korppis

        Anonyymi kirjoitti:
        Korppikotka on kuitenkin raatolintu, aina ollut ja tulee olemaan.
        Kun näkee korppiksen solvaavan demeteriä, palstan kantavaa voimaa, erittäin hyvin tänne ikäisiään vanhempien joukkoon sopeutunutta ja muita ( myös anoja)kunnioittavaa kirjoittajaa, ei se ole vain korppiksen ja demeterin asia, vaan koko palstan asia.
        Jos vaikka lapseni tekee väärin jollekkin, puutun siihen, muutenhan siunaisin sen vääryyden.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Anonyymi kirjoitti:
        Korppikotka on kuitenkin raatolintu, aina ollut ja tulee olemaan.
        Kun näkee korppiksen solvaavan demeteriä, palstan kantavaa voimaa, erittäin hyvin tänne ikäisiään vanhempien joukkoon sopeutunutta ja muita ( myös anoja)kunnioittavaa kirjoittajaa, ei se ole vain korppiksen ja demeterin asia, vaan koko palstan asia.
        Jos vaikka lapseni tekee väärin jollekkin, puutun siihen, muutenhan siunaisin sen vääryyden.

        Tälle palstalle ei kirjoita yksikään lapsi.


      • Anonyymi

        Valokuvaa? Miksi sellainen pitäisi olla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valokuvaa? Miksi sellainen pitäisi olla?

        Moniko teistä on henkilökohtaisesti tavanmut Demeterin? Ei yksikään, uskon. Hänen kirjoitustyylinsä vaihtekee laidasta laitaan, eikä hän ole palstan "kantava voima".
        Minua säälittää nämä kirjoitukset hänestä, suorastaan hävettää hänen puolestaan.
        Kannustusjoukot ovat rumasti kirjoittavia ikään kuin laitapuolen kulkijoita . Ei kai kukaan halua tuollaista taustajoukkoa kannustajakseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Moniko teistä on henkilökohtaisesti tavanmut Demeterin? Ei yksikään, uskon. Hänen kirjoitustyylinsä vaihtekee laidasta laitaan, eikä hän ole palstan "kantava voima".
        Minua säälittää nämä kirjoitukset hänestä, suorastaan hävettää hänen puolestaan.
        Kannustusjoukot ovat rumasti kirjoittavia ikään kuin laitapuolen kulkijoita . Ei kai kukaan halua tuollaista taustajoukkoa kannustajakseen.

        Miksi pitäisi tavata joku palstalainen?

        Olisit sinäkin voinut kirjoittaa rekatulla nikilläsi katkeran vuodatuksesi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tälle palstalle ei kirjoita yksikään lapsi.

        "Jos vaikka lapseni tekee väärin jollekkin, puutun siihen,"

        Nyt et tainnut ymmärtää hänen sanomaansa , koska hän tarkoitti yleensä läheisensä ja tässä tapauksessa lapsen, tai lapsen lapsen, mutta missä vain tilanteessa, ei suinkaan tällä palstalla.

        Oma lapseni talutti "melkein tukasta" poikansa pyytämään anteeksi, koska oli koulussa sattunut sanomaan "huora" sanan tälle tytölle, jonka perheen tunsivat. Samoin olisin tehnyt minäkin, jos olisin kuullut lasteni epäsopivasta käytöksestä.

        Omat lapseni kutsuivat vieraita ihmisiä aina, setä tai täti, mutta ei koskaan muutoin.

        Nyt tänne on istahtanut sellainen henkilö, joka haluaa ehdoin tahdoin loukata SkillaN;in ketjua, joka on jo toiminut kunnioittavan iän, joten helppo arvata, kuka siellä haluaa jyrätä hänet alas.

        "Hienosti" oli vedetty tuo Savolais- teema, mutta kuinkahan siellä sinulla Kainuussa...no, olkoon. Mitä turhia "petolintua" ärsyttämään enempää, koska jo tämäkin vaatii ainakin muutaman valkkarilasi mansikoilla! DD


    • Anonyymi

      "Demeter vetää olmi-laumaa eli naakkaparvea perässään".
      Kirjoittaja, kk, haluaa siis jostain syystä loukata mahdollimman montaa ihmistä palstalla.
      Meitä on monta, joita olmiksi ja naakkaparveksi nimität ja meistä Demeter on edelleen
      parhaimmasta päästä keskustelija täällä, aihe kuin aihe. Sitä asiaa et voi muuttaa, vaikka alentaisit itsesi kuinka alas.

      • Anonyymi

        Menevät jo nämä palstan paskonärhien jutut päin brinkkalaa, eli taannoin rahvaan käyttämää sanontaa, päin persettä.


      • Anonyymi

        Jotenkin ihan käsittämätöntä näiden demeter-ihannoijien loputon ilkeily ja sonnan heitto yhden kirjoittajan päälle.

        Itsennehän te alennatte tuolla kammottavalla ja sivistymättömällä ilkeilyllä. Luulisi demeteriä hävettävän millaista räyskyttäjäporukkaa hän on haalinut imartelijoikseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jotenkin ihan käsittämätöntä näiden demeter-ihannoijien loputon ilkeily ja sonnan heitto yhden kirjoittajan päälle.

        Itsennehän te alennatte tuolla kammottavalla ja sivistymättömällä ilkeilyllä. Luulisi demeteriä hävettävän millaista räyskyttäjäporukkaa hän on haalinut imartelijoikseen.

        Korppis kirjoitti tuon nyt ilman nimeään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Korppis kirjoitti tuon nyt ilman nimeään.

        Ei muuten kirjoittanut! Kyllä se olin minä.

        Ja kuten sanoinkin niin sinäkin vaan jatkat tuota sonnan heittoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Korppis kirjoitti tuon nyt ilman nimeään.

        Kyllä tunnistaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä tunnistaa.

        Sivusta seuraaja ihailee Skillania, monikohan sinua Korppis.
        Olis syytä mennä lääkäri-sedän juttusille.
        Ettei sulla vaan olisikin Alzheimer ystävänä!

        Turha tähän vastata, en kirjoittele enempää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jotenkin ihan käsittämätöntä näiden demeter-ihannoijien loputon ilkeily ja sonnan heitto yhden kirjoittajan päälle.

        Itsennehän te alennatte tuolla kammottavalla ja sivistymättömällä ilkeilyllä. Luulisi demeteriä hävettävän millaista räyskyttäjäporukkaa hän on haalinut imartelijoikseen.

        Ruosuko peukuttaa tuotakin kk:n herjaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jotenkin ihan käsittämätöntä näiden demeter-ihannoijien loputon ilkeily ja sonnan heitto yhden kirjoittajan päälle.

        Itsennehän te alennatte tuolla kammottavalla ja sivistymättömällä ilkeilyllä. Luulisi demeteriä hävettävän millaista räyskyttäjäporukkaa hän on haalinut imartelijoikseen.

        Ruosuko siinä keittelee myös myrkkysoppaa ?? Vai itse KK eli Kaheli Kainuusta ??


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jotenkin ihan käsittämätöntä näiden demeter-ihannoijien loputon ilkeily ja sonnan heitto yhden kirjoittajan päälle.

        Itsennehän te alennatte tuolla kammottavalla ja sivistymättömällä ilkeilyllä. Luulisi demeteriä hävettävän millaista räyskyttäjäporukkaa hän on haalinut imartelijoikseen.

        Demeetteri suorastaan retostelee sillä, miten paljon hän on haalinut perskärväisiä peräänsä.


    • Anonyymi

      Jospa se olinkin minä. (En muuten ollut)

    • Olette kaipaillut minua, en ole tänään ehtinyt ilahduttamaan teitä joten älkää turhaan kuvitelko minun sukeltaneen puskaan. Ei minun tarvitse, ei ole mitään syytä.

      Milloin viimeksi istuitte veneessä mato-ongella?

      Eilen oli mitä kaunein elokuun ilta siihen puuhaan. Kokeilkaa siinä hommassa hermo lepää. Tänään oli päivällisellä voissa paistettuja ahvenfileitä, oman maan perunoita ja salaattia. Voisin pärjätä omavaraisena.

      Iso työhän ahventen fileeraus on, mutta maku on mitä ihanin, tillikermaviilikastikkeella.

      Esikoinen lähti saunan lämmitykseen. Kuopuskin tulossa viikonlopulla.

      • Anonyymi

        Tuohan erikoista, että äitimuorin seura korvaa oman perheen, vaimon ja lapset ja lastenlapsetkin. Ja ruokaakin tuntuu riittävän peräkammarin pojille. Kumman riittoisa se perunan viljelylaatikko, mutta eipä olla niin turhan tarkkoja. Jossain vaiheessa alkaa velatkin tuntua saatavilta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tuohan erikoista, että äitimuorin seura korvaa oman perheen, vaimon ja lapset ja lastenlapsetkin. Ja ruokaakin tuntuu riittävän peräkammarin pojille. Kumman riittoisa se perunan viljelylaatikko, mutta eipä olla niin turhan tarkkoja. Jossain vaiheessa alkaa velatkin tuntua saatavilta.

        Mitä horiset, eihän minulla ole lapsenlapsia.

        Eikö sinun seurasi kelpaa kesälomaa viettäville lapsillesi, sehän on kamalaa. Ahvenia saa onkimalla ja laatikkopottujen lisäksi pihalta löytyy avomaan pottuja.

        Laatikkopottujen nostamattomat menee pakkaseen jouluperunoiksi skillanin ohjeen mukaan.


      • Anonyymi
        korpikirjailija kirjoitti:

        Mitä horiset, eihän minulla ole lapsenlapsia.

        Eikö sinun seurasi kelpaa kesälomaa viettäville lapsillesi, sehän on kamalaa. Ahvenia saa onkimalla ja laatikkopottujen lisäksi pihalta löytyy avomaan pottuja.

        Laatikkopottujen nostamattomat menee pakkaseen jouluperunoiksi skillanin ohjeen mukaan.

        Pakkaseen pitää laittaa varhaisperunaaå


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pakkaseen pitää laittaa varhaisperunaaå

        No, istutin ne huhtikuun alussa ja juhannukseksi odotin satoa. Pieniä olivat silloin lähes olemattomi. Pian alkavat olla sopivia "varhaisperunoiksi".

        En ole hortonomi, enempää kuin kirjailijakaan, liekö tarpeenkaan.

        Oli ihanat löylyt, istun lumikenkätuolissani porrasterassilla. Poika lähti saunaan, haki minulle Heinekken oluen.

        Olen muuten tänä kesänä tykästynyt oluiin.


        Korppis


      • Anonyymi
        korpikirjailija kirjoitti:

        Mitä horiset, eihän minulla ole lapsenlapsia.

        Eikö sinun seurasi kelpaa kesälomaa viettäville lapsillesi, sehän on kamalaa. Ahvenia saa onkimalla ja laatikkopottujen lisäksi pihalta löytyy avomaan pottuja.

        Laatikkopottujen nostamattomat menee pakkaseen jouluperunoiksi skillanin ohjeen mukaan.

        Varhaisperunan kasvuaika on 6-10 viikkoa eli perunasi ei ole varhaisperunoita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Varhaisperunan kasvuaika on 6-10 viikkoa eli perunasi ei ole varhaisperunoita.

        Olkoon sitten myöhäisperuna, mutta ajaa saman asian 😊 minulle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olkoon sitten myöhäisperuna, mutta ajaa saman asian 😊 minulle.

        korppis kuittaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No, istutin ne huhtikuun alussa ja juhannukseksi odotin satoa. Pieniä olivat silloin lähes olemattomi. Pian alkavat olla sopivia "varhaisperunoiksi".

        En ole hortonomi, enempää kuin kirjailijakaan, liekö tarpeenkaan.

        Oli ihanat löylyt, istun lumikenkätuolissani porrasterassilla. Poika lähti saunaan, haki minulle Heinekken oluen.

        Olen muuten tänä kesänä tykästynyt oluiin.


        Korppis

        Kyllä poika nyt nauttii kun äityli joka homman suoli24:lle selostaa. Tunnette molemmat olevanne pikku julkkiksia. Ai että ihan saunassa käytte, sepä harvinaista!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä poika nyt nauttii kun äityli joka homman suoli24:lle selostaa. Tunnette molemmat olevanne pikku julkkiksia. Ai että ihan saunassa käytte, sepä harvinaista!

        Taisi vanhuksen kiljut loppua, kun peräkammaripoika joutuu kuskaamaan muorille kaljaputelit kouraan tai varmaan tölkkejä ettei kivikoihin kaatuillessa hajoa. . Siinäpä hieno yhteinen harrastus.


      • Anonyymi

        Sekasaunassa kylpemään poikain kanssa?


    • Anonyymi

      Ikävä juttu, että yksi sairas ihminen tekee palstasta hullujenhuoneen.
      Ettei vaan "matoja kulkisi päänrei'issä" ?

      • Anonyymi

        Niin tosiaan, kannattaisi pyytää apua kaikentietävältä ystävältään.
        Hän on ennenkin jaellut aivorappiodiagnooseja,
        erikoisesti alkoholista johtuvia aivorappiodiagnooseja,
        mikä saattaisi sopia kuvaan ?


    • Anonyymi

      Kuka mielestänne on Noja-tuolin ketjun kaataja, joka upeasti sai toimia täällä hetken, kun sieltä 70 palstalta häädettiin pois, tuntien aloittajan iän.

      Sitten lehahti nämä 70 viisaat ja armoitetut kaiken tietävät, rivienvälistä lukijat opastamaan, kuinka täytyy kirjoittaa ja ketä saa kehua ja ketä ei.

      Syntipukkia etsittiin anonyymeistä, nimeten heitä milloin´miksikin tunnetuksi, aina välimerkkejä myöten, kellä oli ?-merkki väärin ja kellä liikaa hymiöitä ja emoja.

      Löytyi lopulta syyllinenkin! Sehän oli tietenkin "demeter", naakka laumoineen, joka sai liikaa kehuja mukamas aivan aiheetta?Ha, haa, en muuta sano.

      Vaan nyt "korppi" lehahti matkoille, odottaen SkillaN;nin uutta avausta, koska hänen lepo- ja lypsyjakkarat eivät tuoneet ketään paikalle.

      Siellä hän nyt vaanii, koska pääsisi taas Noja-tuoliin, mutta ainakaan minä en istahda sinne, jos "korppis" istuu sinne, mikäli ei satu istumaan siihen tervattuun ja sähköistettyyn tuoliin, jota tuolla jo kaavailtiin.

      • Anonyymi

        Annan olla minäkin, lähden muihin ympyröihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Annan olla minäkin, lähden muihin ympyröihin.

        Monennenko kerran ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Annan olla minäkin, lähden muihin ympyröihin.

        Etkö vielä mennytkään ? Aamulla jo ilmoitit lähteväsi.


      • Anonyymi

        Ano 13:23, kirjoitat asiaa, kiitos sinulle ! Asiattomia kirjoittava puolestaan sotkee tahallaan kaiken mihin ikinä ilmaantuu. Yksi kieroutunut ihminen riittää pilaamaan ilon monilta.


      • Anonyymi

        Alkoholi.
        Niin tosiaan, kannattaisi pyytää apua kaikentietävältä ystävältään.
        Hän on ennenkin jaellut aivorappiodiagnooseja,
        erikoisesti alkoholista johtuvia aivorappiodiagnooseja,
        mikä saattaisi sopia kuvaan ?


      • Anonyymi

        Mites te nyt tulette toimeen kun korppis läksi pois, kenelle te nyt irvistelette ja ittuiilette - toisillenneko?


    • Anonyymi

      "Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä." ,

      Miksi?

      Tässäpä päivän arvoitus ja palkintona yksi korpin sulka! Haa, haa!

      • Anonyymi

        Korppis joutui taas lähtemään myöskin täältä / ei onnistunutkaan pesemään meitä kuten uhkasi tullessaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Korppis joutui taas lähtemään myöskin täältä / ei onnistunutkaan pesemään meitä kuten uhkasi tullessaan

        # pesemään meidät mennen tullen #
        niin sanoi silloin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        # pesemään meidät mennen tullen #
        niin sanoi silloin

        Niin käy inhokeille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Korppis joutui taas lähtemään myöskin täältä / ei onnistunutkaan pesemään meitä kuten uhkasi tullessaan

        Teille tulee ikävä korppista :)


    • Anonyymi

      Anonyymien ketju!
      Skillan toivoi aloituksessa parempia aikoja.
      No nyt oli Anonyymeillä tilaisuus osoittaa, miten hyvä ja toimiva ketju saadaan aikaan.

    Ketjusta on poistettu 21 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nykynuoret puhuu nolosti englantia suomen sekaan, hävetkää!

      Kamalan kuuloista touhua. Oltiin ravintolassa ja viereen tuli 4 semmosta 20-25v lasta. Kaikki puhui samaan tyyliin. Nolo
      Maailman menoa
      203
      4902
    2. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      288
      3019
    3. 134
      1787
    4. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      228
      1607
    5. Luovutetaanko nainen?

      En taida olla sinulle edes hyvän päivän tuttu. Nauratkin pilkallisesti jo selän takana.
      Ikävä
      67
      1431
    6. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      84
      1206
    7. Miten olette lähestyneet kiinnostuksen kohdettanne?

      Keskusteluita seuranneena tilanne tuntuu usein olevan sellainen, että palstan anonyymit kaipaajat eivät ole koskaan suor
      Ikävä
      64
      1164
    8. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      75
      1149
    9. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      78
      1109
    10. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1107
    Aihe