Päivän pläjäys

😊🌻👍Mulla on jo ollut muutamana yönä sähköpatterit lämmittämässä. Perustelen sitä sillä, että lemmikkini ei tykkää kylmästä! Yksikseen on peiton allakin niin kylmää, että laitoin villasukat 😍

Eilinen luontohavainto oli kimalainen juomassa vettä vesisaavista. Se osasi laittaa jalat saavin reunalle vettä hörpätessään niin ettei se pudonnut veteen 🐝 Heinäsirkkoja näkyy tosi paljon. Ne pomppii koiran kuonon edestä pois sen syödessä heiniä 🦗

Kivaa viikonalkua 👍😊

10

60

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Minkä rotuisia koiruuksia löytyy?

      • Mulla on yksi koira. Viipurilainen rescue koira. Siinä on ulkonäön perusteella seefferiä värityksessä ja venäläistä laikaa kehon mallissa. Tämä on järjestyksessä toinen rescue koira.


    • Anonyymi

      Uskalsitpas tunnustaa, jospa minäkin. Illalla tein ensimmäiset tulet uuniin kevään jälkeen. Osittain siksi, että liikaa kosteutta. Yleensä siellä syyskuun puolivälin jälkeen alkanut ei niin vielä säännölliset lämmitykset.

      • Viime kesänä laitoin patterit melkein joka ilta päälle. Puilla en oikein voi lämmittää, kun takka ei ole varaava. Piipussakin on jotakin vikaa kun takkaa lämmitettäessä savut puhaltuu keittiöön. Oikea tuli puhdistaisi ja kuivattaisi ilmaa.

        Mulla on ilman kuivatukseen kone, joka kerää ilmasta kosteutta ja samalla puhdistaa kun ilma kulkee aktiivihiilisuodattimen läpi. Se metelöi niin ettei öisin voi pitää päällä.


      • Anonyymi
        lounas.ajatus kirjoitti:

        Viime kesänä laitoin patterit melkein joka ilta päälle. Puilla en oikein voi lämmittää, kun takka ei ole varaava. Piipussakin on jotakin vikaa kun takkaa lämmitettäessä savut puhaltuu keittiöön. Oikea tuli puhdistaisi ja kuivattaisi ilmaa.

        Mulla on ilman kuivatukseen kone, joka kerää ilmasta kosteutta ja samalla puhdistaa kun ilma kulkee aktiivihiilisuodattimen läpi. Se metelöi niin ettei öisin voi pitää päällä.

        Menepä kertomaan tuo piippuasia tuonne jonnekin tulisijat palstalle, niin huomaat kuinka ranet ja penat tarttuvat ongelmaan ja hetken kuluttua jo jälleen mollaavt toisiaan idiooteiksi :)


      • Anonyymi kirjoitti:

        Menepä kertomaan tuo piippuasia tuonne jonnekin tulisijat palstalle, niin huomaat kuinka ranet ja penat tarttuvat ongelmaan ja hetken kuluttua jo jälleen mollaavt toisiaan idiooteiksi :)

        Niin varmasti kävisi. Mulla on edullinen tarjous paikalliselta nokisutarilta, joka muuraa piippuja. Hän kunnosti saunan piipunkin, kun siinä oli kissan kokoinen reikä vintissä. En vaan ole saanut tilattua!


      • Anonyymi
        lounas.ajatus kirjoitti:

        Niin varmasti kävisi. Mulla on edullinen tarjous paikalliselta nokisutarilta, joka muuraa piippuja. Hän kunnosti saunan piipunkin, kun siinä oli kissan kokoinen reikä vintissä. En vaan ole saanut tilattua!

        No ei sitten sauna ehtinyt palaa sentään


      • Anonyymi kirjoitti:

        No ei sitten sauna ehtinyt palaa sentään

        Ihan sattumalta säästyin siltä, kun naakat oli tehneet pesän saunanpiippuun jolloin se ei vetänyt ja nuohooja piti kutsua. Piipusta tuli musta jätesäkillinen naakan kantamia 15 cm risuja. Samalla löytyi se reikä ja tuli lämmityskielto siiheksi kun piippu oli korjattu.


      • Anonyymi
        lounas.ajatus kirjoitti:

        Ihan sattumalta säästyin siltä, kun naakat oli tehneet pesän saunanpiippuun jolloin se ei vetänyt ja nuohooja piti kutsua. Piipusta tuli musta jätesäkillinen naakan kantamia 15 cm risuja. Samalla löytyi se reikä ja tuli lämmityskielto siiheksi kun piippu oli korjattu.

        Kaikkea sitä kuulee, tai lukee. Onneks täällä ei ole naakkoja. Huomasin muuten just tänään (hups.. siis eilen ) päivällä, että puuilosta saa sellaisia häkkyräristikoita, ettei eläimet pääse piippuun... no toki sellaisen osaa itsekin tehdä,


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kaikkea sitä kuulee, tai lukee. Onneks täällä ei ole naakkoja. Huomasin muuten just tänään (hups.. siis eilen ) päivällä, että puuilosta saa sellaisia häkkyräristikoita, ettei eläimet pääse piippuun... no toki sellaisen osaa itsekin tehdä,

        Nuohooja teki niin paljon töitä sen piipun avaamisen kanssa, että laittoi sinne päälle jonkun häkkyrän ihan oma-aloitteisesti kun ei halunnut uudestaan sitä piippua putsata. Enkä minä häkkyrällä olisi muutenkaan mitään tehnyt, kun en kykene saunan katolle kiipeämään. Hyvä kun uskalsin edes taloustikkaille kiivetä, että sain palaneen sulakkeen vaihdettua eilen😂


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1343
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      871
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      703
    4. 51
      595
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      13
      501
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      474
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      451
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      407
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      175
      384
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    Aihe