Olen lukenut keskusteluja palstalta koskien verenkantasolujen vaihtoa.
Valitettavasti kertomukset yleisesti ovat muilta kuin hoidon läpikäyneiltä. Itseltäni on diagnosoitu Hodkginin sekä Non-hodkginin taudit samaan aikaan. Kävin kantasoluhoidon läpi HUS:n syöpäklinikalla 07/04, ja huomasin miten vähän on saaatavilla tietoa ihmisiltä itseltään joille ks.operaatio on tehty, mikäli haluat tietoa ja vaihtaa kokemuksia laita sähköpostia [email protected]. Toivottavasti voin auttaa jotakuta jolla hoidot edessä.
Kantasoluhoito kokemus
3
4091
Vastaukset
- minulla edessä
Hei. Yritin lähettää sinulle postia, mutta se palautui, onkohan osoite kirjoitettu oikein..?
[email protected] - Krista
Sairastuin kesällä 2002 Non hodginin lymfoomaan. Diadnoosi kuulosti ensin varsin pahalta, mutta optimismi voitti. Päätin yhdessä perheeni kanssa, että katsomme päivän kerrallaan mitä tapahtuu. Sain ihastuttavan hoitoryhmän Hyvinkään sairaalassa ja sittemmin Husissa.
Hoidot menivät hyvin eikä niissä tullut kertaakaan takapakkia.
Kunto oli kyllä heikko, mutta sinnittelin. Tuntuu, etten syönyt 1,5 vuoteen muuta kuin mustikkakeittoa ja kaurapuuroa ja ravintolisää.
Kantasolusiirto tehtiin 2003 tammikuussa omilla kantasoluilla.
Olin lihottanut ja treenannut kuntoani kestääkseni tuon vaikean kauden fyysisesti ja ennen kaikkea henkisesti. Valmistauduin todella hyvin.
Kaikki menikin ensin ihan hyvin. Kestin hyvin eristyksessä olon 5 viikkoa pienessä huoneessa.
Hoitoryhmä oli fantastinen ja kannustava. keittiöhenkilökunta yritti parhaansa, että söisin.
Eihän se ruoka maistunut millään.
Sain komblikaatioita joita hoidettiin tehokkaasti!!Keuhkokuumetta, sieniinfektio ja verenmyrkytys. Kaikki saatiin hoidetuksi ja tunsin oloni turvalliseksi hyvässä hoidossa.
Ajattelin kyllä etten ikinä opi enää syömään enkä tunne nälkää tai ruoan tuoksua, mutta eräänä päivän ruoka maistui ja tuoksui taas. Aluksi pieninä annoksina ja sitten normaalisti.
Kuntoutuminen alkoi hitaasti, parista askelesta useampaan ja useampaan...
Nyt olen työelämässä jälleen. Työpaikkani- henkilöstö ja terveydenhoto on ollut lämminhenkistä, tukevaa ja ymmärtävää. Mikä LAHJA.
Perheeni ja ystävieni tuki ja mieheni hyvä hoito ja tsemmpaus oli ja on edelleen sanoin kuvaamattoman ihanaa.
Toivon, että jokainen pääsisi hyvään hoitoon, kantasolusiirtoon tarvittaessa ja saisi hyvän jälkihoidon.
tsemppiä kaikille
Päätimme jo sairauden alussa, että kuuntelen lääkäreitä ja hoitoryhmääni ja osallistun itse hoitooni niin paljon kuin jaksan. En mennyt mukaan mihinkään sairaudella ja hoidoilla spekulointiin.- taistelu edessä
Oli kiva lukea sinun kokemuksesi siirrosta. Ehkä sen kestän minäkin. Tuntuu vaan tässä vaiheessa että pää sielä hajoaa suljettuna muusta maailmasta. Ja pahaa oloa jännitän tietenkin..no, sitten vaan oksennellaan, eihän siinä muuta :-)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta613111Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh433067- 422417
Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa922060- 311893
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘251759- 481606
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä831370- 391290
- 791110