Nyt tuli oikeuden päätös: Alv-kiistaan ajautunut Wolt-lähetti on yrittäjä eikä työntekijä
Helsingin hallinto-oikeus on katsonut veroistaan vedonneen Wolt-lähetin työoikeudelliseksi asemaksi yrittäjyyden. ”Päätöksessä nousevat esiin juuri ne seikat, jotka työneuvosto aiemmin päätti sivuuttaa”
Helsingin hallinto-oikeus on puoltanut Veronsaajien oikeudenvalvontayksikön valitusta aiemmasta päätöksestä, jossa alustayhtiö Woltille työskennellyt ruokalähetti vapautettiin arvonlisäverovelvollisuudestaan sen perusteella, että olisi ollut työsuhteessa yhtiöön.
Hallinto-oikeuden toukokuulle päivätyssä päätöksessä lähetin työoikeudellisen aseman katsotaan olevan yrittäjä, ei työntekijä.
https://www.uusisuomi.fi/uutiset/nyt-tuli-oikeuden-paatos-alv-kiistaan-ajautunut-wolt-lahetti-on-yrittaja-eika-tyontekija/05ea44f9-577c-4f3b-9f18-cc2df00684d0
Palvelualojen ammattiliitto PAM on kuitenkin heinäkuun alussa kertonut haastavansa yhtiön oikeuteen ruokalähettinä toimineen jäsenensä puolesta.
Se hyvä kuitenkin ettei Ay johtaja Vladimir Lukašenka voi määräillä kaikkea, vaikka miljonääri onkin.
Ay-liike sai nenilleen. Hyvä kun ei olla orjana heille
0
<50
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Näin kun katsoit salaa ja
Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku504154Katu täyttyy...
Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt351959Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.
Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj1531346- 1541232
Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."
No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti421024- 192992
Sari Multala teki "riikkapurrat"
Sekoili humalassa Ruisrokissa kuten Purra Lohjan torilla. Kovia dokaamaan nuo nykyiset ministerit.229976- 80947
- 55820
Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"
Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm122815