Onko lasten lyhytkestoiset harrastukset terveyttä tärkeämpia?

Anonyymi

Jonkinlainen joukkosuggestio ilmeisesti on kysymyksessä jälleen kerran koronan suhteen. Huudetaan muiden perässä muka oikeuksia lapsille. Oikeuksia kuolla tai sairastua pitkään ja vakavasti? Lasten harrastukset ovat tärkeitä normaali yhteiskunnassa, mutta nykytilanne ei ole normaali. Minä pidän lähes rikollisena vanhempia, jotka asettavat lastensa harrastukset terveyden edelle. Aikanaan isorokkorokotus oli tärkeä. Silloin jotkut äidit kielsivät rokottamasta tyttöjään, kun rokotus jätti usein arvet käsivarteen (eikä voinut pitää hiatonta pukua kesäisin). Nyt muutamat , tosin isoääniset, asettavat harrastukset, jotka usein ovat vaihtuvia ja ohi meneviä, terveyden edelle. On toki joukossa tulevia jalkapallo ja jääkiekkotähtiä, mutta he selviävät kyllä , eikä tauko haittaa, treenata voi yksinkin ja pienryhmissä. Eli missä vanhempien järki on nyt ?

2

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kun jalkapallofanit toivat delta-variantin Suomeen tuliaisena ja se lähti leviämään festreilla ja olut-terasseilla, niin mitä hallitus teki? Totesi, että maidot ovat kaatuneet ja jätti ne sitten happanemaan. Hallitus vietti kesälomat kaikessa rauhassa ja niiltä palattuaan päätti, ettei tehdä mitään. Keskustelu siitä suljetaanko ravintolat yhdeltä yöllä vai jo tuntia aikaisemmin olivat lähinnä huono vitsi. Jokainen ymmärtää, että ilta/yö-biletys pitäisi laittaa kokonaan tauolle, jos taudin leviämiseen halutaan todella vaikuttaa. Jos ihmiset saavat istua olut-terassilla päivisin, niin eikö siinä ole olut-kansalle jo riittävästi iloa?

      Nyt olemme sitten tilanteessa, missä rajoitetaan lasten harrastuksia. Tämän oli pakko olla hallituksen tiedossa tai vähintäänkin ennakoitavissa riskinä. Hallitus valitsi olut-kansan tarpeet lasten ja nuorten harrastuksten yli.

    • Anonyymi

      Suhteellisuudentajua kirjoituksiin korona ei tavallista influenssaa kummempi vakavuudeltaan. Tilastot kertovat todellisuuden ja media luo paniikin rokotevalmistajat keräävät rahat rokotteiden myynnillä.

      Koronaa pidetään yllä testeillä jotka eivät kerro mistään yhtään mitään esim. korona posiitivinen on vain testin tuottama tulos riippumatta siitä onko testatulla minkäänlaisia oireita. Koronaan liittyvät kuolematkin perustuvat näihin kelvottomiin testeihin esim. Lissabonilainen tuomiostuin totesi Portugalin hallituksen ilmoitukset koronakuolemista 17000 kuolemaa kun todellisuudessa koronaan kuolleita kuolinsyyn selvitykseen perustuen oli vain 152 kappaletta.

      Virallisten eli THL ja hallituksen mukaan rokotteet ovat turvallisia vaikka piikin ottamisen jälkeen menehtyisi seuraaavana päivänä oltuaan perusterve ennen piikin ottamista niin uhri on kuollut muuten vain sattumalta.

      Kun itse en tiedä yhtään koronaan sairastunutta henkilöä, mutta kylläkin piikin jälkeen kuolleen henkilön ja en tietenkään tiedä varmuudella mihin henkilö on kuollut sen kyllä tiedän että perusterve oli ja edellisenä päivänä oli saanut koronapiikin.

      Lisäksi tiedän piikin jälkeen outoja oireita saaneen henkilön joka vain ihmetteli oireitaan ja niiden kummallisuuta. Tietenkään en tässäkään tapauksessa tiedä mistä oireet mahdollisesti johtuivat, mutta mahdollisten verihyytymien joita piikit aiheuttavat neuvoin kokeilemaan aspiriinia 100mg / vrk mahdollisten hyytymien ehkäisemiseksi.

      Itse olen niin sanottuun riskiryhmääm kuuluva, mutta olen kieltäytynyt rokotteen ottamisesta vaikka sitä on tarjottu ja enkä ole koskaan käyttänyt hengityssuojainta koronan takia ja testaustakaan en anna itselleni tehdä. En tiedä sitäkään olenko mahdollisesti jonkun koronaviruksen saanut joskus, mutta se ei juurikaan haittaa minua elä niinkuin ennenkin.

      Itse en koronavirukseen sairastuneita ole tavannut missään ainaakaan tietoisesti, vaikka uutisoinnin mukaan niitä olisi joka paikassa.

      Ihmetystä herättää sekin, että koronaan kriittisesti suhtautuvat asiantuntijat eivät saa valtamediassa juurikaan ääntään kuuluviin sensuurin takia. Valtamedia käyttää naivia argumenttiä kertoessaan koronaan kriittisesti suhtautuvien tavoittelevan vain taloudellista hyötyä, mutta unohtaa lahjakkaasti rokotevalmistajien miljardi voitot tästä yhtälöstä. Itselläni ei ole niin vilkas mielikuvitus jotta voisin nähdä jonkun mahdollisesti hyötyvän taloudellisesti "koronapandemiaan" kriittisesti suhtautumisesta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      73
      5196
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      17
      2376
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1897
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      44
      1588
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1561
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1358
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1277
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      4
      1216
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1197
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1173
    Aihe