Mikä ilo ihmisillä on olla rehellinen ?

Anonyymi

Oikein koskee sisimpään kun luen puskaradiosta miten kaikki ilmottelee löytynyttä tavaraa jopa lompakoita ja puhelimia. Mikä helvetti ihmisistä tekee tollasia, onko niillä oma tunto vai mikä sitten alkaa takoa päätä? Mulla ei sellasta ainakaan ole. Voin ihan hyvin viedä esim 3000 euroo kukkarosta rahaa ja käyttää ne omiin juttuihini tai sitten vaikka sijottaa bitcoiniin eikä mulle tule mitään synnin tuskia. Puhelimetkin saa auki jos löytää sellasen, kattoo vaan netistä mallia ja sitten voi myydä vaikka venäläisille. Ärsyttää vähän ihmisissä tollanen. Maailma olis parempi paikka jos kaikki olis vähän itsekkäämpiä

18

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ne pelkää virkavaltaa tai vanhaa sanontaa: "sen minkä taakseen jättää, sen edestään löytää".

• Anonyymi

Kyllä täällä itsekkyyttä piisaa liikaakin. Omatuntohan se on, joka kolkuttaa. Ja sen sanon, että karma kostaa. Muista se.

• Anonyymi

Itsekkyys ja rehellisyys eivät ole sama asia.
      Itsekäskin ihminen voi aivan hyvin olla rehellinen.

Ja omatuntohan se usein on se, joka kolkuttaa, jos toimii epärehellisesti.
      Kertoo aika paljon ihmisen luonteesta, jos on taipuvainen varastelemaan. Itse en halua edes sellaisia kavereikseni.

Senkin tiedän, jos vaikka lompakon löytää ja se päätyy omistajalle ilman vilppiä, niin jotkut ovat maksaneet jopa löytöpalkkion löytäjälle.

Kun omatunnon omistaa ja se toimii hyvin, tulee itsellekin hyvä mieli kun on rehellinen.

• Anonyymi

Eli odotat palkkiota ja vain sen toivossa palautat lompakon?
        Eikö olisi helpompi varastaa se lompakko kerta haluat vain hyötyä?

• Anonyymi kirjoitti:

Ei ihan.

Koska itsekkäästi minulle parempi olisi maailma jossa kadottamani lompakko palautettaisiin... Mieluusti teen asioita jotta maailma muuttuu tähän suuntaan omalta puoleltani.

• Anonyymi
        Oudoksuva kirjoitti:

Ei ihan.

Koska itsekkäästi minulle parempi olisi maailma jossa kadottamani lompakko palautettaisiin... Mieluusti teen asioita jotta maailma muuttuu tähän suuntaan omalta puoleltani.

Haluat siis taas vain hyötyä, koska itse haluat.

Itse ainakin palauttaisin puhtaasti siksi, että tiedän tunteen kun on hukannut sen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hehe, enpä odottele yhtään mitään, minkäänlaista hyötyä.
        Lähinnä kerroin vain, että jotkut kun ovat joskus esim. lompakon löytäneet, ovat saaneet löytöpalkkion.

En ole edes ikinä löytänyt ainoatakaan lompakkoa. Ja palauttaisin kyllä ihan ilman palkkiotakin.
        Ollakseen rehellinen, ei tarvitse olla ahne.

• Anonyymi kirjoitti:

Haluat siis taas vain hyötyä, koska itse haluat.

Itse ainakin palauttaisin puhtaasti siksi, että tiedän tunteen kun on hukannut sen.

Jos luet viestini uudestaan, huomaat että selitys on melko sama.

Koska mieluummin elän maailmassa jossa lompakot palautaan (vrt. tunteesi, jonka tiedät lompakon hukkaamisesta), palautan sen.

• Anonyymi

Aloittaja on saanut huonon kasvatuksen. Mitä lie holisteja ja rikollisia vanhemmatkin. Omena ei kauas puusta putoa!

• Anonyymi

Niin olet sinäkin saanut surkean kasvatuksen; mitä lie vapaakasvattajia ja yksinhuoltajia vanhemmat kun eivät ole käytöstapoja opettaneet. Tuomitsee muita ties miksi, vaikka pitäisi katsoa peiliin.

• Anonyymi

Niin me olemme erilaisia. Uskon kuitenkin, että rehellinen ihminen on onnellisempi kuin sinun tavalla ajatteleva epärehellinen.
      Kaikkina aikoina hyvyys on kantanut maailman yli vaikeiden aikojen. Sitten on pahantahtoiset ihmiset, jotka eivät koskaan saa rauhaa ja hyvää elämää ja ovat tuomittuja epäonnistumaan kaikissa ponnistuksissaan.
      Oikeastaan tunnen suurta sääliä kohtalostasi ja huonosta tilanteestasi. Olen pahoillani, että elämässäsi ei ole hyvyyttä ja olet antanut itsesi täyttyä vihasta.
      Minulle tuollainen tilanne olisi suuri kauhistus ja epäonnstuminen elämässä.

• Anonyymi

Sinä et ole mikään tai kukaan antamaan tuomioitasi muille.
        Se on aivan sama se, jos säälit muita. Sinun säälisi ei merkitse mitään, paitsi ehkä sinulle joka ajattelet olevasi muiden yläpuolella.

Jos maailmassa enemmistö olisi ennakkoluulottomia, ei sinunlaisillasi kaikkivoipaisilla ankeuttajilla ja tuomitsijoilla olisi mitään virkaa. Olet muka hyvän puolella, mutta ironisesti teet vastoin ukosmuksiasi ja oletkin tässä se, joka suoltaa pahuutta, vihaa ja säälin sekaisia tuntemuksiasi ympärillesi.

Aloittaja esitti hyvän moraalisen kysymyksen, jota sinunkin sietäisi pohtia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinä et ole mikään tai kukaan antamaan tuomioitasi muille.
        Se on aivan sama se, jos säälit muita. Sinun säälisi ei merkitse mitään, paitsi ehkä sinulle joka ajattelet olevasi muiden yläpuolella.

Jos maailmassa enemmistö olisi ennakkoluulottomia, ei sinunlaisillasi kaikkivoipaisilla ankeuttajilla ja tuomitsijoilla olisi mitään virkaa. Olet muka hyvän puolella, mutta ironisesti teet vastoin ukosmuksiasi ja oletkin tässä se, joka suoltaa pahuutta, vihaa ja säälin sekaisia tuntemuksiasi ympärillesi.

Aloittaja esitti hyvän moraalisen kysymyksen, jota sinunkin sietäisi pohtia.

Olet järkyttävän agressiivinen ja hyökkäävä. Miksi? Miksi koit kommenttini tuomitsevana?
        Eikö elämä olisi helpompaa, jos vapauttaisit itsesi noin raskaista tunteista?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olet järkyttävän agressiivinen ja hyökkäävä. Miksi? Miksi koit kommenttini tuomitsevana?

Aggressiivisuus on sinun omassa päässäsi. Tunteet minulla olivat hyvin neutraalit, kun kirjoitin tuon. Sinä et edelleenkään ole mikään tuomitsemaan muita. Väitätkö sitten jotain muuta? Oletko muiden ihmisten yläpuolella?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kun joku muistuttaa sinulle tosiasiat niin yhtäkkiä se onkin aggressiivista. No, ei yllätä.

Kyse ei ole siitä mitä minä koen, vaan siitä miten sinä toimit.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kun joku muistuttaa sinulle tosiasiat niin yhtäkkiä se onkin aggressiivista. No, ei yllätä.

Kyse ei ole siitä mitä minä koen, vaan siitä miten sinä toimit.

Minkä tosiasian?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minkä tosiasian?

Tämä on viimeinen kerta kun luen tätä ketjua tai vastaan sinulle. Koen että tällainen ei johda mihinkään.

Tosiasia on se, että sinä et ole mikään tai kukaan ketään tuomitsemaan.

Hyvää jatkoa sinulle sinne ylemmyyden tuntoosi.

• Anonyymi

Tuomitsen kyllä tuollaisen epärehellisyyden ja sillä kerskailun. Kyllä siitä voi varmasti sellaisen johtopäätöksen vetää, että tuomitsen sinut.
      Ihmettelin vain, että miten elämäsi on ajautunut noin huonoon tilanteeseen? Tunnen suurta sääliä sinua kohtaan, koska elämäsi ei vaikuta hyvälle ja onnelliselle ja haluaisin auttaa sinua, mutta olet pelottavan aggressiivinen ja vihasi ei vaikuta olevan hallinnassasi.
      Ei minulla ole syytä olla toivomatta sinullekin poloiselle elämässä onnea, mutta pahoin pelkään, että onni ei voi asettua elämääsi vihasi vuoksi.
      Raskaan tien olet valinnut.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen

"Y­lei­ses­sä tie­dos­sa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki
      Maailman menoa
      200
      6148
    2. Miksi olet riittämätön kaivatullesi?

Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell
      Ikävä
      144
      2857
    3. Hymysi saa tunteet

Pintaan❤️ jos et tarkoita niin älä tee sitä
      Ikävä
      44
      2317
    4. Kuvaile kaivattusi

ulkonäköä?
      Ikävä
      93
      2079
    5. Aloitetaan puhtaalta pöydältä

Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei
      Ikävä
      238
      2021
    6. Mitkä on ne arvot?

Itselleni särähtää korvaan joka kerta kun kuulen arvoista ja arvomaailmasta. Olen miettinyt paljon, että mikä on se minu
      Sinkut
      231
      1427
    7. Missä näit kaivattusi

ekaa kertaa?
      Ikävä
      77
      1402
    8. Naton korkein sotilasjohtaja: Meidän on iskettävä ensin

Olen täysin samaa mieltä ja nämä iskut pitäisi olla jo suunniteltu ja tuhota käytännössä kaikki venäjän hyökkäysmateriaa
      Maailman menoa
      303
      1387
    9. Tätä et nähnyt tv:ssä: TTK-voittaja Anssi Heikkilä avautuu suhteesta Linnea Leinoon: "Sie annoit..."

Menikö voitto mielestäsi oikeaan osoitteeseen? Linnea Leino ja Anssi Heikkilä voittivat TTK:n vain 1,2 % erolla yleisöää
      Tanssii tähtien kanssa
      13
      1326
    10. Tavarakirppis lopettaa ilkivallan takia.

Tähänkö on jo Kajaanissa tultu? Onko lasten kuriomuus jo näin pitkällä, ei kait tätä aikuiset tee. Mikä on seuraava j
      Kajaani
      6
      1256
    Aihe