Heijastin heilumaan

Anonyymi

Taas aika muistuttaa heijastimen tärkeydestä. Illat ovat pimenemaan päin. Jalankulkija huomataan paljon paremmin tämän ansiosta.
Liikenteessä tulee huomioida myös muut liikkujat. Heijastinta käyttämällä helpotat muiden liikennöintiä ja teet myös itsellesi palveluksen.

3

140

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ja pyöräilijöillä on nykyään oltava sekä etu- että takavalo hämärässä tai pimeällä pyöräillessä. Myös pyörissä pitää myös olla heijastimet (jotain erityisiä poikkeuksia lukuun ottamatta).

• Anonyymi

Kyllä. Velvoitettaisiinpa kävelijöitäkin käyttämään asianmukaisia turvavälineitä. Heijastinliivit olivat vuosia takaperin kävelijöiden suosiossa mutta ovat unohtuneet kaapinperälle. Tavallista heijastintakin näkee harvoin.
        Se on tämä itsekeskeisyys ja minä-minä asenne joka nykyään on vallalla. Kunpa tajuaisivat että se auttaa myös itseä niin ehkä käyttäisivät. Kai kävelijät kokevat olonsa liikenteessä riittävän turvalliseksi ilmankin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä. Velvoitettaisiinpa kävelijöitäkin käyttämään asianmukaisia turvavälineitä. Heijastinliivit olivat vuosia takaperin kävelijöiden suosiossa mutta ovat unohtuneet kaapinperälle. Tavallista heijastintakin näkee harvoin.
        Se on tämä itsekeskeisyys ja minä-minä asenne joka nykyään on vallalla. Kunpa tajuaisivat että se auttaa myös itseä niin ehkä käyttäisivät. Kai kävelijät kokevat olonsa liikenteessä riittävän turvalliseksi ilmankin.

Asia mainitaan kyllä tieliikennelaissa. Siellä lukee että "Jalankulkijan on pimeällä liikkuessaan yleensä käytettävä heijastinta."

Tuo yleensä sana vesittää asian. Useiden mielestä tuo yleensä sana ei tässä yhteydessä tarkoita sitä, mitä se kielellisesti tarkoittaa, vaan sitä miten oikeus asian tulkitsee. He ovat sitä mieltä että tässä yhteydessä yleensä = vapaaehtoinen käyttö.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Persujen vaalilupaus oli euron bensa

Nyt puhutaan jo kolmen euron bensasta. Kyseessä on Suomen historian törkein vaalipetos.
      Maailman menoa
      92
      2127
    2. Vain vasemmistohallitus saa minut menemään töihin

Änkyräkapitalistien sortaessa kansaa en laita rikkaakaan ristiin. Elän mielummin Kelan tuilla, ja jos niitä leikataan, n
      Maailman menoa
      33
      2070
    3. Maataloustuet perittävä korkojen kera takaisin

Yrittäjiltä jotka ovat myyneet tuotantoaan ulkomaille. Veronmaksajan kustantama tuki on tarkoitettu elintarvikkeiden hi
      Maataloustuki
      50
      1835
    4. Topi osti Askon

Hieno mies. Pelastaa työpaikkoja. Kiitokset myös emännälleen, joka pitää isännän virkeänä. https://www.is.fi/taloussan
      Maailman menoa
      75
      1360
    5. Mitä kirjainta kaipaat?

Pitkästä aikaa tämmöistä. Onko kirjain muuttunut edellisestä. ☺️
      Ikävä
      86
      1251
    6. Kastaa ja upottaa on eri sanat

Kastaa ja upottaa on eri sanat ja niillä on eri merkitys. Eikä Jeesusta haudattu upottamalla maahan kaivettuun kuoppaan
      Kaste
      219
      1141
    7. Uskomatonta touhua!

Ei olis uskonut että kateus yrittäjää kohtaan menee noin pitkälle. TTP:ssa irrotettu sähköjohto jäätelöaltaasta. Kaikki
      Haapavesi
      31
      1050
    8. Oliko se oikeasti epäselvää

sinulle että olin ihastunut sinuun? (Ymmärrän että siitä on aikaa, eikä voi olettaa että kaikkea muistaisi tai että men
      Ikävä
      56
      993
    9. Miten hän sinua katsoi?

😊😊😊😊😊😊
      Ikävä
      67
      926
    10. Miksi eduskuntatalon portaille sytyttään tänään 8 645 kynttilää?

Oikeus elämään ry järjestää lauantaina 21.3.2026 tapahtuman, jossa Eduskuntatalon portaille sytytetään 8 645 kynttilää.
      Luterilaisuus
      281
      891
    Aihe