HELSINGIN ASEMA-AUKION TAKSIT

Anonyymi

Helsingin Asema-aukiolla basaarimainen meininki menee päivä päivältä huonommaksi. Aamusta iltaan ko. alueella eräänlainen, jos sallitte ilmaisun "rikollisporukkaa" muistuttava ryhmä varaa eri jonoista/kaistoilta itselleen ja kavereilleen ETUKÄTEEN jonopaikan, mikä ei missään tapauksessa ollut Helsingin Kaupungin tarkoitus kun taksialueelle maalattiin muutama viikko sitten neljä uutta ja itsenäistä taksijonoa/kaistaa, johon jokaiseen pitäisi ajaa sille viimeiselle vapaana olevalle paikalle kun sellainen vapautuu.

Tällä hetkellä ja päivittäin tämä heikkoa suomen kieltä osaava ryhmä on tavallaan "vallannut" Asema-aukion ja he organisoidusti jakavat jonotuspaikat etukäteen oman mielensä mukaisesti ja vastoin mm. poliisin antamia ohjeita. Tämä ryhmä myös jalkautuu porukalla autoistaan ja liikuttelevat omia sekä kavereidensa autoja eri jonoissa niin, että perinteiset brändiautot eivät pääse etenemään jonojen perältä, koska jonojen keulapaikoille kiilataan sivusta tai viistosti edestä peruuttaen ryhmän itsensä organisoimalla tavalla. Toisinaan tullaan seisomaan jonon hännillä olevien perinteisten brändiautojen keulan eteen, jotta auton liikuttaminen jonossa eteenpäin on täysin mahdotonta.

Miten tämä on mahdollista ?!?

Siksi, koska jatkuvaa valvontaa ei viranomaisten puolelta ole. Mikäli poliisi sattuu kiireiltään tulemaan paikalle, niin toiminta rauhoittuu hetkeksi, mutta käynnistyy heti kun virkavalta poistuu paikalta. On täysin absurdia kuvitella, että Asema-aukiolla aamusta iltaan päivystävä amatööreistä muodostuva ryhmä noudattaisi annettuja ohjeita ja sääntöjä ilman viranomaisten jatkuvaa valvontaa tai läsnäoloa. Ehkäpä juuri tästä syystä Helsingin sataman Länsiterminaali 2. sekä Katajanokan terminaali kilpailutettiin sekä puomitettiin, jolloin varsinaisella taksiasemalla häiriöt loppuivat ja ne siirtyivät muualle?

Asema-aukion neljällä uudella kaistalla oli varmasti tarkoitus, että eri yhtiöiden autoja olisi tasaisesti näkyvillä ja tarjolla asiakkaille, jotka lähestyvät taksiaseman keulamerkin tuntumaan kävellen? Nyt tämä organisoitu ryhmä pyrkii kaikin tavoin estämään vapaan kilpailun sijoittamalla omat autonsa jonojen kärkipaikoille kiilaten ja samalla pitäen ne perinteiset tunnetut bränditaksit kaukana jonojen takana. He tietävät hyvin, että useat helsingissä liikkuvat asiakkaat valitsevat mielellään sen tutun ns. brändiauton, jos sellainen on näkyvillä ja tarjolla.

Maksaisitko SINÄ 25-50 euroa alle kilometrin pituisesta taksimatkasta, joka suoritetaan parhaat päivänsä nähneellä kolhitulla taxilla, jossa kuljettajana on suomen kieltä osaamaton henkilö ja jolla ei ole edes kohtuullista paikallistuntemusta Helsingistä, eli kyydit ajetaan navigaattori päällä, kun muuten ei löydetä perille? ..En minäkään. Varsinkin kun vastaavan kyydin saa noin 12 eurolla kokeneen ja ammattinsa osaavan kyydissä ja palvelun saa huom! myös suomen kielellä.

Valitettavasti täältä edelleen löytyy niitä asiakkaita, jotka menevät hieman hiprakassa tai muusta syystä siihen taksijonon ensimmäiseen autoon ja luultavasti täysin tietämättömänä siitä, että veloitus voi olla ko. autossa kaksi-kolme-neljä-viisikertaa kovempi kuin siellä taaempana jonossa olevassa tunnetussa brändiautossa.
Ehkä joillekin asiakkaille tulee vielä ylimääräisenä yllätyksenä sellainenkin mahdollinen vaihtoehto, että perillä maksuksi kelpaa ainoastaan käteinen ja virallista kuittia, josta näkyy ALV-erittelyt ja muut vaaditut tiedot ei "tällä kertaa" saa, koska kuljettajan kertoman mukaan printteri sekä maksupääte meni juuri hetki sitten rikki..

Toivottavasti eri mediayhtiöiden edustajat jalkautuvat Helsingin Asema-aukiolle erityisesti pe/la iltaisin ja raportoivat näistä ikävistä epäkohdista, sillä pikaista muutosta tarvitaan.

64

2890

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
      • Anonyymi

        Eikös tää mielipidekirjoitus kirjoitettu heti sen jälkeen kun selvisi että Lähitaksi menetti lentoasemalla kaksi jonoa? Sitten alettiin miettimään mistä koitetaan saada autoille korvaavia kyytejä ja ehdotettiin että asema-aukio pitäisi puomittaa. Lähitaksilla edessa kovat ajat..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikös tää mielipidekirjoitus kirjoitettu heti sen jälkeen kun selvisi että Lähitaksi menetti lentoasemalla kaksi jonoa? Sitten alettiin miettimään mistä koitetaan saada autoille korvaavia kyytejä ja ehdotettiin että asema-aukio pitäisi puomittaa. Lähitaksilla edessa kovat ajat..

        Lähitaksilla menee erittäin hyvin, kiitos rehellisten ja osaavien kuljettajien. Karavaani kulkee ja koirat haukkuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lähitaksilla menee erittäin hyvin, kiitos rehellisten ja osaavien kuljettajien. Karavaani kulkee ja koirat haukkuu.

        Miksi Lähitaksin kuljettajat kyselevät töitä TH:n autoilijoilta?


    • Anonyymi

      1.9 alkaen ex lammaspaimenenkin kotterossa pitää olla hyväksytty taksamittari ja kyydistä pitää jäädä tieto kolmannen osapuolen pitämään rekisteriin.
      Jos laittomasta toiminnasta seuraa tuntuva sanktio, veikkaan että alibaba ja seitsemän kaveria häipyvät tunkiolta lopullisesti.

      • Anonyymi

        Ei ne mihinkään häviä. Siirtyvät vaan ajamaan pimeästi ja aina löytyy niidenkin käyttäjiä.


      • Anonyymi

        Laittomasta toiminnasta ei seuraa mitään. Ei edes sakkoa.


      • Anonyymi

        Kuka valvoo noudatetaanko lakia?
        Ei nämä tietyt huijarit hommia lopeta. Tyhmä asiakas maksaa heille aina vähintään 25 euron minimimaksun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka valvoo noudatetaanko lakia?
        Ei nämä tietyt huijarit hommia lopeta. Tyhmä asiakas maksaa heille aina vähintään 25 euron minimimaksun.

        Tietenkin käteisellä ettei verottaja pääse väliin.


    • Anonyymi

      Suomen presidentti nösssöniinistö on antanut hyväksynnän halpatyövoiman käytölle ja on ajanut sitä Suomeen kokoomuslaisena jo 30 vuotta. Nyt alkavat tulokset näkyä, kun Suomi on kuin kehitysmaa.

    • Anonyymi

      Maksupääte pelaa muttei tulosta kuittia, selvästi ohjelmistovika. Miten nämä Kansanedustajat saa rahansa takaisin jos ei ole kuittia?

    • Anonyymi

      Edelleen 1.9.2021 jälkeen ja uuden taksialan korjaussarjan jälkeen hinnoitteluun ei puututa.

      Jos epämääräisen "Villin" taksin hinnastossa lukee: minimiveloitus 99 eur/ kpl.
      On hinta pakko maksaa, vaikka kyyti olisi alle kilometrin. Yli 100 euron kyydeistä pitää tehdä erillinen kirjallinen sopimus.

      Jokainen voi käydä lukemassa tiedot Trafin sivuilta, joka määrittelee pelisäännöt takseille.

      • Anonyymi

        Päivitä tietosi! 1.9. hinnastossa pitää olla esimerkkimatkan hinta, 10 km 15 min. Jos tämä ylittää 40€ pitää asia erikseen sopia.


      • Anonyymi

        Onko pakko mennä siihen Rautatieseman rysään, tilaa ajoissa taksin kun tulee junalla tai muuten autoa tarvitsee. Tilaa auton vain määrätystä numerosta, sivuuttaa sonnan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko pakko mennä siihen Rautatieseman rysään, tilaa ajoissa taksin kun tulee junalla tai muuten autoa tarvitsee. Tilaa auton vain määrätystä numerosta, sivuuttaa sonnan.

        Kiitos neuvosta! Kunpa ”Pihtiputaan mummo” ymmärtäisi neuvoasi käyttää hyödyksi, kun kerran elämässään Helssingissä junan tuomana käy..:)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos neuvosta! Kunpa ”Pihtiputaan mummo” ymmärtäisi neuvoasi käyttää hyödyksi, kun kerran elämässään Helssingissä junan tuomana käy..:)

        Pihtiputaan mummot lukevat aktivisesti tätä palstaa. Ovat myös kovia kommentoimaan. Kuten muutkin junantuomat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Päivitä tietosi! 1.9. hinnastossa pitää olla esimerkkimatkan hinta, 10 km 15 min. Jos tämä ylittää 40€ pitää asia erikseen sopia.

        Taksiuudistuksesta on jo kolme vuotta ja Helsingin rautatieaseman isolla taksiasemalla päivystää edelleen näitä välitysyhtiöihin kuulumattomia takseja, joilla ei ole minkäänlaista hinnastoa auton takaoven ikkunassa josta asiakkaat sen näkisivät auton ulkopuolella. Tuskin laittavat niitä eaille 1.9 jälkeen, jos valvontaa ei ole eikä puutteista sakoteta tuntuvasti lainrikkojia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Päivitä tietosi! 1.9. hinnastossa pitää olla esimerkkimatkan hinta, 10 km 15 min. Jos tämä ylittää 40€ pitää asia erikseen sopia.

        Kse on trafin määräyksestä, johon voi pyyhkiä perseensä. Ei ole ainuttakaan syytä noudattaa mitään määräystä, koska siitä ei tule rangaistuksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taksiuudistuksesta on jo kolme vuotta ja Helsingin rautatieaseman isolla taksiasemalla päivystää edelleen näitä välitysyhtiöihin kuulumattomia takseja, joilla ei ole minkäänlaista hinnastoa auton takaoven ikkunassa josta asiakkaat sen näkisivät auton ulkopuolella. Tuskin laittavat niitä eaille 1.9 jälkeen, jos valvontaa ei ole eikä puutteista sakoteta tuntuvasti lainrikkojia.

        Ei siitä mitään seuraa. Tyhjiä määräyksiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko pakko mennä siihen Rautatieseman rysään, tilaa ajoissa taksin kun tulee junalla tai muuten autoa tarvitsee. Tilaa auton vain määrätystä numerosta, sivuuttaa sonnan.

        Aina kun tulen Helsinkiin junan tuomana, otan taksin rautatieaseman tolpalta. Viime aikoina kuljettaja on ollut aina maahanmuuttajataustainen. Kokemukseni heistä on ollut pelkästään myönteinen. Heillä palveluasenne on kohdallaan.
        Siksi voin hyvällä omallatunnolla suositella kaikkia taksia tarvitsevia ennakkoluulottomasti käyttämään heidän palvelujaan.

        Monikulttuurisuus on tässäkin osoittanut olevansa rikkaus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aina kun tulen Helsinkiin junan tuomana, otan taksin rautatieaseman tolpalta. Viime aikoina kuljettaja on ollut aina maahanmuuttajataustainen. Kokemukseni heistä on ollut pelkästään myönteinen. Heillä palveluasenne on kohdallaan.
        Siksi voin hyvällä omallatunnolla suositella kaikkia taksia tarvitsevia ennakkoluulottomasti käyttämään heidän palvelujaan.

        Monikulttuurisuus on tässäkin osoittanut olevansa rikkaus.

        Sinähän tuet maahanmuuttajien työllistymistä, joten ei haittaa vaikka matkan hinta onkin ainakin kaksinkertainen "kartellitaksien" hintaan verrattuna.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinähän tuet maahanmuuttajien työllistymistä, joten ei haittaa vaikka matkan hinta onkin ainakin kaksinkertainen "kartellitaksien" hintaan verrattuna.

        Näin on. Laadusta kannattaa maksaa. Lisäksi olen saanut kielikoulutusta mm. somalin, arabian, venäjän (ruki ver!, durak-, pista -sanat), ruotsin (förskott-, ärtsoppa -sanat) ja irakin - kieliä kyytieni aikana. Ilmaiseksi!
        Ja perille olen aina päässyt. Onhan minulla vapaana kaksi kättä, joilla osoitella kuljettajalle, minne käännytään.
        Suosittelen muitakin ennakkoluulottomasti kokeilemaan ja pehmentämään siirtymistä kansainvälisempään Suomeen. Impivaaraan ei ole paluuta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pihtiputaan mummot lukevat aktivisesti tätä palstaa. Ovat myös kovia kommentoimaan. Kuten muutkin junantuomat.

        Kuinka dorka pitää ihmisen olla, että hän alkaa kuvitella olevansa muita parempi sillä perusteella, missä hänen äitinsä on sattunut hänet hulpiostaan maailmaan pullauttamaan.
        Esimerkiksi monet stadilaiset eivät väsy kuvittelemaansa paremmuutta kuuluttamasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuinka dorka pitää ihmisen olla, että hän alkaa kuvitella olevansa muita parempi sillä perusteella, missä hänen äitinsä on sattunut hänet hulpiostaan maailmaan pullauttamaan.
        Esimerkiksi monet stadilaiset eivät väsy kuvittelemaansa paremmuutta kuuluttamasta.

        Unohtamatta palstan päivystävää trollia, joka tietysti on parhaista paras >tirsk<
        täysin syntymäpaikastaan riippumatta.
        Sen todistamiseen trollimme tarvitsee mielestään vain pyörittää palstalla viikosta toiseen samaa levyä:
        suhari - munkki - tollo - Dubai - j.n.e.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aina kun tulen Helsinkiin junan tuomana, otan taksin rautatieaseman tolpalta. Viime aikoina kuljettaja on ollut aina maahanmuuttajataustainen. Kokemukseni heistä on ollut pelkästään myönteinen. Heillä palveluasenne on kohdallaan.
        Siksi voin hyvällä omallatunnolla suositella kaikkia taksia tarvitsevia ennakkoluulottomasti käyttämään heidän palvelujaan.

        Monikulttuurisuus on tässäkin osoittanut olevansa rikkaus.

        Anonyymi ei todellakaan ole ottanut taksia tunkiolta. Somalit eivät pysy tiellä, menevät usein jalkakäytävän kautta. Arabit ovat kokoajan puhelimessa. Osa maahanmuuttajataustaisista on ihan OK, mutta yksi kymmenestä. Tunkiolta yksi sadasta.

        Helsingin päärautatieasemalla taitaa edelleen olla kaksi tolppaa. Junalta tullessa kannattaa kääntyä vasemmalle (itään). Siellä ovat kunno kuskit. Käänny oikealle ja päädyt tunkiolle ja huijatuksi tuleminen on saletti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pihtiputaan mummot lukevat aktivisesti tätä palstaa. Ovat myös kovia kommentoimaan. Kuten muutkin junantuomat.

        Mihinkähän tutkimukseen väittämäsi perustuvat. Ilmeisesti Stetson -menetelmään.


    • Anonyymi

      Asema-aukiolle ainoa toimiva malli olisi:
      Pysäyttäminen sallittu liikennemerkki 5 min. lisäkilvellä ja Parkkipate valvomaan noudattamista.

    • Anonyymi

      Ihan turhaa maalittamista. Ainakin nykyään Asema-aukiolta saa parempaa palvelua kuin ennen. Ja kaiken lisäksi hinnat ovat laskeneet. Ylläpidon tehtävä olisi poistaa rasistinen keskustelu.

      • Anonyymi

        Onko tosiaan näin? Sehän hieno uutinen! 👍


      • Anonyymi

        Rasistinen keskustelu? En ole sellaista täällä havainnut.


      • Anonyymi

        Komppaan! Hienoa, että jollakin tälle palstalle kirjottavalla on munaa nousta vastustamaan sitä rasistista, IKL -henkistä öyhötystä vastaan, joka on taas nostanut rumaa päätään 30 -luvun malliin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Komppaan! Hienoa, että jollakin tälle palstalle kirjottavalla on munaa nousta vastustamaan sitä rasistista, IKL -henkistä öyhötystä vastaan, joka on taas nostanut rumaa päätään 30 -luvun malliin.

        Kukaan ei enää tänään tiedä, mikä IKL oli!


      • Anonyymi

        Aivan totta. Kuulemani mukaan siellä on jopa ns sisäänheittäjät jotka ohjaavat kulloinkin edullisimpaan taksiin. Hinnat on etukäteen tiedossa, toisin kuin kartellitakseissa, jotka Kabulin pojat muuten laittavat ojennukseen jos noita eksyy sinne asema-aukiolle.


    • Anonyymi

      Jep, nyt tämä täällä. Kopioitu suoraan naamakirjan taksipalstoilta.

      Sama kaveri kirjoittaa aina bränditakseista. Ei ymmärrä että esim Metrotaksi on bränditaksi. Jokainen taksi joka on välitysyhtiön alla on bränditaksi. Edustavat ko brändiä.

      • Anonyymi

        Asema-aukiolla on noita mitä lie Metro-autoja jne. joka päivä ja osa heistä ei kykene keskustelemaan suomen kielellä eikä tunne helsingin yleisimpiä katuja. En kutsuisi heitä edes taksinkuljettajiksi.

        Lähitaksin ja Taksi Helsingin kuljettajat osaavat ammattinsa ja löytävät yleensä suorinta reittiä perille asiakkaan antamaan osoitteeseen ja hinnassakaan ei tule yllätyksiä.


      • Anonyymi

        Varmasti ymmärtää, kuten kaikki muutkin. Muut myös tietävät ( sinua lukuunottamatta) tietävät, että bränditaksilla tässä yhteydessä tarkoitetaan toimijaa, joka on todistanut olevansa luotettava ja vakavasti otettava. Sori to say , mutta niin se vaan on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Asema-aukiolla on noita mitä lie Metro-autoja jne. joka päivä ja osa heistä ei kykene keskustelemaan suomen kielellä eikä tunne helsingin yleisimpiä katuja. En kutsuisi heitä edes taksinkuljettajiksi.

        Lähitaksin ja Taksi Helsingin kuljettajat osaavat ammattinsa ja löytävät yleensä suorinta reittiä perille asiakkaan antamaan osoitteeseen ja hinnassakaan ei tule yllätyksiä.

        Mitä nyt lentoasemalta on tullut käytettyä Lähitaksia, Taksi Helsinkiä ja Uberia niin ainoat ongelmat on ollu Taksi Helsingin ja Lähitaksin autoissa. Saanut vääntää siitä hinnasta kun mainostetaan että keskustaan on kiinteä hinta, mutta kuski ajaakin mittari päällä ja kyyti on mainostettua kalliimpi. Asiaa saanut selvitellä jälkikäteen tarkastajien kanssa. Uberissa hinta on aina pitänyt paikkansa ja se on ollut myös selkeästi halvempi. Jopa Tukholmassa kuskit ajavat kiinteällä hinnalla Arlandasta keskustaan vaikka niille asiasta ei lähdettäessä mainitse.


    • Anonyymi

      Mitä helkuttia te kuvittelette, että Helsinki asialle tekisi?

      Se kuka lukee palautteen on satavarmasti joku vihr/vas-kannattaja kuten kaikki Helsingin päättäjät ovat. Annettu palaute on vain rasistista mölinää, joka ei aiheuta toimenpiteitä ennen kuin joku päättäjistä itse näkee menon. Eivät ne ymmärrä mitä on ruohonjuuritason "monikulttuurinen kilpailu". Paperilla kaikki on kunnossa, niin kaikki on kunnossa.

      • Anonyymi

        Suomen sisäministerin pitäisi puuttua asiaan, vastaahan hän Suomalaisten turvallisuudesta.
        naiset välttävät jo taksilla liikkumista, kun ei perillepääsystä ole takeita ja ahditelutapaukset lisääntyneet räjähdysmäisesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomen sisäministerin pitäisi puuttua asiaan, vastaahan hän Suomalaisten turvallisuudesta.
        naiset välttävät jo taksilla liikkumista, kun ei perillepääsystä ole takeita ja ahditelutapaukset lisääntyneet räjähdysmäisesti.

        Ensin pitäisi saada täysjärkinen sisäministeri, että asialle voisi tehdä jotain.


    • Anonyymi

      Kaikki isot ongelmat syntyivät taksialalle 2018 taksiuudistuksen jälkeen. Kokeneet ja suomen kieltä osaavat autoilijat poistuvat alalta ja tilalle tulee kuljettajia, jotka eivät erota edes kesärenkaita talvirenkaista ja palvelua on vaikea saada suomen tai ruotsin kielellä.

      Kiitos Berner ja Sipilä.

      • Anonyymi

        Noo..menee muutama vuosi vielä siihen, että kukaan ei enää edes muista entistä taksijärjestelmää ja nykyisestä tilanteesta on tullut uusi normaali.
        Kannattaa muistaa, että kansalaisilla on juuri sellainen (taksi) järjestelmä kuin minkä he kelpuuttavat.


    • Anonyymi

      Kaikki isot ongelmat ratkaistiin Bernerin lakimuutoksessa. Nykyään taksi on parempi kuin ikinä. Se, että joku Lähitaksin elämäänsä pettynyt setä on eri mieltä kertoo vain siitä että kartelli on vihdoin pois.

      Asema-aukio toimii hyvin ja aina sieltä taksin löytää. Ei kuskien keskinäiset ongelmat ole asiakkaiden ongelma. Markkinatalous vallitsee onneksi vihdoin.

      • Anonyymi

        Taksi asiakkaiden takia nämä muutokset tehtiin. Ketään ei kiinnosta mitä te kuskit siitä ajattelette. Ajatte vaan ja pidätte turpanne kiinni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taksi asiakkaiden takia nämä muutokset tehtiin. Ketään ei kiinnosta mitä te kuskit siitä ajattelette. Ajatte vaan ja pidätte turpanne kiinni.

        Mitä nyt? Minne unohtui munkit, Teslat, Dubai ja lakimiestiimi?
        Valtuutit kumminkin itsesi kirjoittamaan koko asiakaskunnan nimissä. Varsinainen rinssieversti. >tirsk<


    • Anonyymi

      Minne sitten menenkin, niin tilatessani taksikyytiä, puhun ruotsia ja haluan ruotsinkielen taitoisen kuskin. Kun auto tulee alan puhumaan ruotsia. Jos kuski edes yrittää puhua ruotsia, niin voidaan vaihtaa suomeen. Näin saa osaavan kuskin. Vielä ei ole tullut "kielitaidotonta" kuskia. Reklamaatiolla varmasti saa hyvitystä.

    • Anonyymi

      Onko Helsingissä takseja enää joissa kantasuomalainen kuski?
      Olen nainen enkä halua ulkomaalaisia kuskeja. En luota, varsinkaan ilta-aikaan.

    • Anonyymi

      Ei kirjoitus voi pitää paikkaansa. Asiasta olisi ilmoitettu poliisille ja poliisin pysäköintiosaston (polpo) partio olisi valvomassa tilannetta, kunnes n.......kin osaisivat käyttäytyä. Samalla loppuisi rikollinen toiminta.
      Miksi suomalainen mies ei hoida mokomaa rupusakkia niin, että ongelmat loppuisivat. No siksi, että Suomen laki estää sellaisen toiminnan. Suomalainen mies menettäisi ammattinsa ja omaisuutensa, koska valtionsyyttäjän johdolla ja sisäministerin voimakkaalla tuella näille oikeuksiensa perään haluavilta vietäisiin viimeisetkin mahdollisuudet normaaliin elämään. Tämä ei kuitenkaan koske suojavärin omaavia, jotka olisivat joutuneet rasististen natsien hyökkäyksen kohteeksi, ja näille hommattaisi riittävät korvaukset keskeytyneestä taksitoiminnasta ja mielensä pahoittamisesta syntyneestä taloudellisesta häviöstä.

    • Anonyymi

      Naisena en enää uskalla mennä taksin kyytiin. En luota a) siihen että minut viedään perille asti b) että kuski osaa ajaa c) että kuski ymmärtää suomea D) että kuski ei ala vainoamaan minua kun saa osoite tiedot ja numeron e) että kuljettaja ei lähentele f) että kuljettaja ei ehdota jotain epäsopivaa g) että hinta olisi oikea h) että en joudu autokolariin i) että pääsen elossa perille j) että minua ei ryöstetä k) että minua ei raiskata l) että kuski maksaa verot

      • Anonyymi

        Naiselta on nyt kyllä jäänyt kirjoitustaidosta päätellen koulut kesken. Ettei vain olisi kirjoittaja todellisuudessa kouluttamaton taksikuski? Vähän haiskahtaa siltä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Naiselta on nyt kyllä jäänyt kirjoitustaidosta päätellen koulut kesken. Ettei vain olisi kirjoittaja todellisuudessa kouluttamaton taksikuski? Vähän haiskahtaa siltä.

        En ole taksikuski enkä kouluttamaton, enkä enää myöskään taksin asiakas. Parempi käyttää julkisia tai vuokrata auto niin ei tarvitse elää reunalla…


    • Anonyymi

      Kotimaiset keskustan Sipilä ja Berner ja keksuts yritysouolen järjestöt
      Näin hommat hoituu kun yrittäjät pääsee lääkkeen itse. Miten hommat hoituu

      SDP avuksi miski

    • Anonyymi

      Kielitaidoton kuski ei tiennyt missä on Linnanmäki eikä osannut suomea. Tarvitaanko näitä taksialalle?

      • Anonyymi

        Turisteja varten.


      • Anonyymi

        Meinaatko kielitaidottomalla sitä että kuski puhui murtaen suomea ja sinulta ei taitu mikään muu kieli?


      • Anonyymi

        Kannattaa ottaa kuski, jolla hyvä kielipää ja näppärät sormet. Minulla vanhempana, runsasmuotoisena naisena matu-kuskeista vain hyviä kokemuksia makuukamarissani. Ovat viriilejä. Eivät ruunia, niinkuin kantiskuskit.


    • Anonyymi

      Muutos oli selvästi haluttu, niin moni kartellista aikanaan rutisi. Eiköhän homma muutamassa vuodessa selkene ja uudetkin yrittäjät oppivat homman.

      • Anonyymi

        Oppivat elleivät ole oppimatta. Joka tapauksessa on saatu mitä tilattiin eduskuunnan päättämänä.
        Pieni hinta ”kartellista” eroon pääsemisestä?


    • Anonyymi

      Tämähän oli kansan tahto! Nauttikaa nyt siitä♥️
      Ja hyvä kysymys asiakkaille ja autoilijoille, miksi menette sinne aukiolle varoituksista huolimatta??

    • Anonyymi

      On ne jumaliste RÖYHKEITÄ. Hyh.

    • Anonyymi

      Perinteiset firmat ei pärjää siellä joukossa ku ne on tottunu siihen että autosta ei tarvitse nousta ollenkaan ulos ja asiakas ottaa aina ensimmäisen auton. Ja jos asiakas koitti ennen valita avuliaamman kuskin niin vanhat pullukat alko vaahtoamaan kuinka on herrasmiessopimus että asiakas aina ohjataan ekaan autoon. Alan vapautus oli parasta mitä Suomessa on tapahtunut pitkään aikaan. Asiakkaat voivat edelleen käyttää niitä vanhoja takseja jos haluaa mutta aika moni ei näköjään halua.

      • Anonyymi

        Ainakin minusta, Kallion hipsteristä, taksiuudistus onnistui, kun saatiin Uber ja Yango. Niillä pääsen kivasti halvalla yöllä Stadin ytimestä Kallioon. Se minulle riittää.
        Mitä tapahtuu susirajan tuolla puolen, ei minua eikä minun kavereitä kiinnosta. Ja landepaukuille tiedoks, jotta minun susiraja on Tullinpuomissa.
        Tuliko minun kanta böndeille selväksi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ainakin minusta, Kallion hipsteristä, taksiuudistus onnistui, kun saatiin Uber ja Yango. Niillä pääsen kivasti halvalla yöllä Stadin ytimestä Kallioon. Se minulle riittää.
        Mitä tapahtuu susirajan tuolla puolen, ei minua eikä minun kavereitä kiinnosta. Ja landepaukuille tiedoks, jotta minun susiraja on Tullinpuomissa.
        Tuliko minun kanta böndeille selväksi?

        Niin sinua vartenhan niitä "takseja" seisoo parijonossa baarin oven edessä tukkien kadun. Siitä voi sitten napata suoraan jonkun tällaisen ja toivoa ettei joudu ryöstetyksi "taksissa".


    • Anonyymi

      Mikään ei ole muuttunut. Olisiko aika tehdä jotain. Persialaien torin meininki jatkuu edelleen Helsingin keskustassa, villeimmin rsutatientorilla. Tappelua, huutoa kuskien välillä. Vanha tätini maksoi arkipäivänä päiväaikaan rautatientorilta vanhalle kirralle. Onko siitä nyt pariakaan kilometriä matkaa. 60 e. Niin kusetusta kun olla voi.

    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 121
      2803
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      73
      2576
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      2121
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1747
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1658
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1489
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      17
      1449
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1413
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1377
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1302
    Aihe