shettis vuokralle..

shetu_90

Eli etsisin isokokoista mielellään nuorta shettlanninponia tai welsiä ensi kesäksi vuokralle 2- viikoksi. Olen itse 14, kohta 15 vuotias ja ratsastanut paljon isoilla ja pienillä sekä osaan tehdä tallin ja hoitaa erilaisia heppoja.. Painan tällä hetkellä 48kg ja pituuteni on 160cm! :)
Asun tampereella ja poni tulisi ystäväni tallille nokialle toisen shettlanninponin kanssa.. En tietenkään ratsastaisi sillä kokoajan vaan hoitaisin, ajaisin ja antaisin sen olla laitumella.....
Meillä ei kuitenkaan ole mahdollisuutta hakea ponia koska emme omista traileria!
Ponia vuokraavat voivat ottaa myös yhteyttä osoitteeseen: http://[email protected] tai numeroon: 0415318204!
Tietysti myös kommentit tästä viestistä ovat tervetulleita :)
Sanokaa siis esim. jos olen mielestänne liian pitkä yms. niin otan kantaa.. mielestäni ainakin shetuilla ratsastavan paino ei saisi ylittää mielellään 50kg:a. Tietysti kaikki riippuu itse ponista!!! Jos vuokrattava poni on ennenkin kantanut kepeästi ylikin 50 kiloista niin se on aina tietty parempi...

15

884

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • shetu_90

      ... nimeni on siis Sohvi Laine...

    • oot pitkä¨

      etkös oo melko pitkä shettiksille??????

      • ....

        Olet liian pitkä shettikselle ! Se on karmiva tosiasia


    • Dude

      Olet liian iso shetlanninponille, ota isompi poni!!

      • heppatyttöö

        Ei todellakaan ole liian iso shetlanninponille. Minäkin ratsastan vielä 85cm säkäsillä shetlanninponeilla. Ja painan silti alle 49kg ja pituutta tuo 160cm pari senttiä päälle. Ihmiset hoi, se ei ole lainkaan kiinni pituudesta, oma istunta siinä vaan kärsii, ei poni. Toki jos painaa yli 60kg shetlanninponille, niin eihän ponikaan jaksa kauhean rankasti mennä. Mutta tässä tapauksessa käyt jo rajoilla, mutta silti voit ivleä ratsastaa niillä.


      • joopajooXD
        heppatyttöö kirjoitti:

        Ei todellakaan ole liian iso shetlanninponille. Minäkin ratsastan vielä 85cm säkäsillä shetlanninponeilla. Ja painan silti alle 49kg ja pituutta tuo 160cm pari senttiä päälle. Ihmiset hoi, se ei ole lainkaan kiinni pituudesta, oma istunta siinä vaan kärsii, ei poni. Toki jos painaa yli 60kg shetlanninponille, niin eihän ponikaan jaksa kauhean rankasti mennä. Mutta tässä tapauksessa käyt jo rajoilla, mutta silti voit ivleä ratsastaa niillä.

        ponin tasapaino on aika huono jos liian piotkät ratsastaa... rouva ponintietäjä X"d


    • hmmm....

      mun mielestä ei haittaa jos vaikka yli 45 kg menee 90 cm shettiksellä 1 kerran viikossa, mutta jos menis 7 kertaa viikossa, niin silloin on liian iso....
      HUOM!!!
      vain mun mielipide

    • mun mielipide

      Musta et oo vielä liian iso shettikselle.

    • ...!

      Varmana minäkin menen silloin vielä shettiksellä!!!!! käyn tallilla jossa ratsastetaan vaan shettiksellä tai suomenhevosella!! Kumpi hei!!?? Shettis tietty

    • shetu fani

      mäkin haluisin oman vuokra shetun♥
      et sää välttämättä oo liian pitkä shetuille!!!
      ja jos oot niin ei sun sillä välttis oo pakkos il ratsastaa sä voit muutenkin mennä vaikka sen kanssa maastoileen ja voit taluttaa sitä...ja niin edes päin ja esim jos sul on pikku sisko sevoi ratsastaa sillä♥

    • Terveiset Lauralta

      Sä oot liian iso shettiksille!! Mä oon sua melkein 30cm lyhyempi ja mun ridausope sanoo et mä oon jo pian liian iso shettiksille
      Ja jos sä oot 160 cm ni mun mielest oot jo liian toosi pitkä!

    • oma mielipidee

      Se riippuu ihan ihmisen rakenteesta että pystyykö hän menemään shetlanninponilla. Tietenkin myös paino ja pituus ratkaisee, esim. Mikään 65 kg ei voisi enää mennä shettiksellä. Ja tietenkin myös ponin rakenteesta riippuu, onko se roteva jne. Itse olen jo melkein pitkä shettiksille, olen melkein 150 cm pitkä ja painan n. 30 kg. Eli oma on mielipiteeni mutta suunnilleen tällaisen käsityksen olen itse saanut :).

    • Wilmah

      Hei, olen Wilma täältä Pohjois-Savosta, Siilinjärven alueelta. Olen 13 -vuotias ! Etsin vuokraponia täältä lähialueelta, saisi olla 135 cm tai alle! Hevosten kanssa kokemuksia on 3 ja puoli vuotta noin! Itse olen hypännyt 80 cm, ja koulu tunneilla olen käynyt He C-B tasolla. Ponin haluaisin olevan russ, shettis, tai joku pieni rotuinen=)! Ratana ponin tulisin osata hypätä väh. 60 cm . Ja koulua mennä keposesti He C. Tykkäisi maastoilla, hyppiä esteitä, ja taitaa koulukiemuroita, ja tottakai tulisi olla rauhallinen, ei pukitteleva, ryöstäjä, pystyyn hyppiä, puria, potkia jne... Lisää tietoa laittamalla yv:tä facessa! Huom. Tamma tai Ruuna, ja saa olla 8-13 vuotias !

    • Kyllä 160cm ihminen on pitkä ratsastamaan shettiksellä. Ellei muusta syystä, niin siksi, että omat varpaat kolisevat ponin jalkoihin sen liikkuessa eikä se ole mukavaa kummallekaan. Tai sitten jalustimia on lyhennettävä niin että siellä saa istua polvet suussa, eli väärässä asennossa. Alle 120cm poni ei ole enää sopivan kokoinen vaikka ratsastaja olisi kevytkin ja painonsa puolesta voisi sillä vielä mennä. Satunnaiseen ratsastukseen shettis vielä käy, mutta säännölliseen harrastukseen olisi isompi poni ehdottomasti parempi.

      Olikohan Kasiro, joka kiteytti jossain vaiheessa aika hyvin, että jos hevosen selkä on ihmisen hartioiden korkeudella, se on aika sopivan kokoinen.

      Minä olen 163cm pitkä ja ponini sk 138, eikä se paljon pienempi enää saisi olla. Eli aika kaukana ollaan shettiksistä.

    • Ajatelkaa ponia

      Minkä ihmeen takia ihmiset haluatte ratsastaa liian pienillä poneilla?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1418
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      952
    3. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      741
    4. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      677
    5. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      32
      665
    6. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      641
    7. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      110
      634
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      36
      614
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      64
      598
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      303
      587
    Aihe