Poliisi esittää nuorta miestä vangittavaksi epäiltynä kahdesta tapon yrityksestä Iisalmessa tiistaina.
Poliisi tiedotti tiistai-iltana, että kahta ihmistä on vahingoitettu Iisalmessa. Lyhyt erikoinen tiedote käynnisti ihmettelyt, onko kyse perhesurmasta vai mistä välikohtauksesta.
Poliisi ei ole kertonut tapauksesta julki mitään lisää keskiviikkoiltapäivään mennessä.
Savon Sanomien tietojen mukaan välikohtaus sattui iisalmelaisen marketin kiinteistössä, jossa nuori mies oli ryhtynyt riehumaan. Hän ehti vahingoittaa teräaseella tai jollain vastaavalla esineellä ainakin yhtä vartijaa. Teossa loukkaantui myös toinen henkilö, josta ei vielä tiedetä julkisuudessa, oliko myös hän kaupan vartija.
Tekijä pakeni paikalta, mutta poliisit saivat hänet jo tiistaina kiinni. Välikohtaus tapahtui tiistaina noin kello 18.
Poliisi varautui kiinniottoon usean partion voimin, sillä alkuvaiheessa ei tiedetty, onko mies vaarallinen myös esimerkiksi kaupan asiakkaille tai poliiseille.
Paikalle hälytettiin myös ensihoitajia ambulansseilla.
Teosta epäilty mies on ollut viime aikoina toistuvasti epäiltyinä useista rikoksista kuten törkeistä varkauksista ja vastaavista rikoksista. Miehen rikoskierteeseen on liittynyt päihteiden käyttöä
Savon Sanomien tietojen mukaan epäilty 22-vuotias mies oli viimeksi poliisilla vangittuna ainakin heinäkuussa, jolloin tutkittiin hänen osuuttaan omaisuusrikoksiin.
Ensitietojen mukaan miehen haavoittamien uhrien vammat ovat olleet ainakin potentiaalisesti vakavia. Molemmat puukotuksen uhrit ovat hoidossa Kuopion yliopistollisessa sairaalassa.
Pohjois-Savon käräjäoikeuden odotetaan päättävän miehen vangitsemisesta torstaina.
Puukotus citymarketilla
94
6399
Vastaukset
- Anonyymi
Puhuuko pidätetty muuta kuin savoa?
- Anonyymi
Vaikuttaisi terroriteolta, sen mukaan, että muutkin olisivat olleet vaarassa…
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vaikuttaisi terroriteolta, sen mukaan, että muutkin olisivat olleet vaarassa…
Narkkari tai matu!
- Anonyymi
Onko ryhmälläsi muutakin kansanosaa loukkaavaa kiihoituskirjontaasi kuin vain savolaista kansanosaa loukkaavaa koplantaasi ?. Kuinka nopeaa onkaan ennalta profiloitumisesi.
- Anonyymi
Oli eilen jo puskaradiossa jossa savolaiset tapansa mukaan spekuloivat tapahtunutta.
- Anonyymi
Vaietako nuista pitää?
- Anonyymi
Kansallispukunen ollu jonkun tietolähteen mukaan..
- Anonyymi
No ei ollut!!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No ei ollut!!
Olipas
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olipas
Tarkoitat piripää" eli ADHD huume päihde "lääkkeitä" Napsinut mikä Aiheuttaa samaa mitä metamfetamiini ,Crack kokaiini!
Silti tuota Concerta etc Elvanse stimulantti päihteitä määrätään kuin karkkia!
Siinä missä monet kunnon Kipu potilaat eivät taas saa tarvittavia lääkkeitä ja joutuvat hankkimaan jostain muualta jolloin on iso riski saada tahaton yliannostus! Esimerkiksi Opioidit.
Eivät haittaa mitään oikein käytettynä ja ei agressiivisuutta tai Maniaa!
Tuolloin vika on minun kun toimisin kipulääkärinä jos potilaa joutuu kärsimään,vaikka olenkin 68 melkein ja eläkkeellä. Niin edelliset potilaat olen pitänyt huolen että ovat saaneet hoidon aloitettua! Muuten minua syytettäisiin törkeästä Laiminlyönnistä!
Sekä vielä itse nyt lähes 70 ja on kipuja ja vaikka olin kymmeniä vuosia kipulääkärinä niin en mitenkään kuvitellut että krooninen kipu on aivan kamalaa!
Itse käytän dolcontin(pitemmin hajoava Morfiini) ja Dilaudid (OxyMorphine) tarvittaessa päälle.
Toivon ettei tarvitsisi ja ei olisi kipuja ihmisillä mutta todellisuus on vain näin.
Tuo on aiva. Kamalaa että puukotuksia näin paljon ja pahoinpitelyjä, 153cm nainen kun olen niin painan noin 55kg en yksin uskalla liikkua ilman ääni hälytintä missä on naru!
Suosittelen Jokaisen hankkivan jonkun millä voi puolustautua ja tietenkin ilmän provosointia! Muuten vain kaipaa huonoa rikollista!
Kyllä sen jo huomaa että jos ei ole väkivaltainen ja rikollinen niin 25v ihmisen historiassa on aina väkivalta tuomioita ja syytteitä! Taas jos ei ole niin ne henkilöt 99.% ei tule olemaan ikinä kriminaaleja!
Ellei jokin Masennuslääke muuta aivo kemiaa jonka takia ,on hyvä että rajoitetaan vankilassa väkivaltaisten ihmisten käsiin saamia asioita jotka ei kuulu koskaan väkivalta rikollisen haltuun!
Kyllä Suomen poliisi on todella hyvä ja osaavat viedä nämä pakopaikkonen häiriköt pois, eivätkä käytä heti tappavaa tai vammauttavaa voimakeinoja! Lapseni on Espoon Poliisissa, ja hyvää työtä monet! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tarkoitat piripää" eli ADHD huume päihde "lääkkeitä" Napsinut mikä Aiheuttaa samaa mitä metamfetamiini ,Crack kokaiini!
Siinä missä monet kunnon Kipu potilaat eivät taas saa tarvittavia lääkkeitä ja joutuvat hankkimaan jostain muualta jolloin on iso riski saada tahaton yliannostus! Esimerkiksi Opioidit.
Tuolloin vika on minun kun toimisin kipulääkärinä jos potilaa joutuu kärsimään,vaikka olenkin 68 melkein ja eläkkeellä. Niin edelliset potilaat olen pitänyt huolen että ovat saaneet hoidon aloitettua! Muuten minua syytettäisiin törkeästä Laiminlyönnistä!
Sekä vielä itse nyt lähes 70 ja on kipuja ja vaikka olin kymmeniä vuosia kipulääkärinä niin en mitenkään kuvitellut että krooninen kipu on aivan kamalaa!
Itse käytän dolcontin(pitemmin hajoava Morfiini) ja Dilaudid (OxyMorphine) tarvittaessa päälle.
Toivon ettei tarvitsisi ja ei olisi kipuja ihmisillä mutta todellisuus on vain näin.
Tuo on aiva. Kamalaa että puukotuksia näin paljon ja pahoinpitelyjä, 153cm nainen kun olen niin painan noin 55kg en yksin uskalla liikkua ilman ääni hälytintä missä on naru!
Suosittelen Jokaisen hankkivan jonkun millä voi puolustautua ja tietenkin ilmän provosointia! Muuten vain kaipaa huonoa rikollista!
Kyllä sen jo huomaa että jos ei ole väkivaltainen ja rikollinen niin 25v ihmisen historiassa on aina väkivalta tuomioita ja syytteitä! Taas jos ei ole niin ne henkilöt 99.% ei tule olemaan ikinä kriminaaleja!
Ellei jokin Masennuslääke muuta aivo kemiaa jonka takia ,on hyvä että rajoitetaan vankilassa väkivaltaisten ihmisten käsiin saamia asioita jotka ei kuulu koskaan väkivalta rikollisen haltuun!
Kyllä Suomen poliisi on todella hyvä ja osaavat viedä nämä pakopaikkonen häiriköt pois, eivätkä käytä heti tappavaa tai vammauttavaa voimakeinoja! Lapseni on Espoon Poliisissa, ja hyvää työtä monet!No nyt on kyllä melkoisen sekavaa tilitystä..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No nyt on kyllä melkoisen sekavaa tilitystä..
Sitä saa ihmetellä kyllä todella jutussa ei ole mitään järkeä. Vielä että lapset Espoon poliisissa töissä 🤣
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä Suomen poliisi on todella hyvä ja osaavat viedä nämä pakopaikkonen häiriköt pois, eivätkä käytä heti tappavaa tai vammauttavaa voimakeinoja! Lapseni on Espoon Poliisissa, ja hyvää työtä monet!Manse esbo = 19xx - 20xx ?. Olen ihminen suomesta en relaa miljardisti ettei toisilta suomalaisilta lopu raha eikä ruoka. Natomyönteinenkin olenkin.
- Anonyymi
Narkki asialla
- Anonyymi
Onhan tämäkin henkilö jonkun lapsi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joten pentu kuriin .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joten pentu kuriin .
Näin helppoa kun se olisikin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vanhemmat varmaa tod ylpeitä..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
?????
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja sinäkin ylpeä lapsistasi?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja sinäkin ylpeä lapsistasi?
Olen 😀, tytär on poliisi ja poika vartija.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitenkäs tämä tähän asiaan liittyy?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitenkäs tämä tähän asiaan liittyy?
Siten että lapseni eivät ole ..(luonnehdinta deletoitu).
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siten että lapseni eivät ole ..(luonnehdinta deletoitu).
…Osaamme netissäkin käyttäytyä fiksusti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ahaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tiedoksi: Poliisitkin on Suomessa rikoksiin syyllistyneet ja tuomiolle joutuneet, kuten tietänet, joten ei kannata elvistellä ammateilla. Tosi typerää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Myös uhrit ovat jonkun lapsia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Totta! Ja varmaan taas swlitys "ADHD" on lapselleni.... KOTOA SE LÄHTEE Ja ravinnosta! ADHD on oire ei syy! Eikä todellakaan neurologinen sairaus kuten ei kaksisuuntainen (Elämä)! MS on als Alzheimer ON!
Totuus löytyy tutkimalla ei vain uskomalla kuurosti mitä jokin ketä tienaa mainostuksista kamalan isohot Bonukset! (lahjonta) kuunnelkaa entisiä työntekijöitä ketkä kertovat kaiken totuuden, sama entisiä käyttäjiä! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Totta! Ja varmaan taas swlitys "ADHD" on lapselleni.... KOTOA SE LÄHTEE Ja ravinnosta! ADHD on oire ei syy! Eikä todellakaan neurologinen sairaus kuten ei kaksisuuntainen (Elämä)! MS on als Alzheimer ON!
Totuus löytyy tutkimalla ei vain uskomalla kuurosti mitä jokin ketä tienaa mainostuksista kamalan isohot Bonukset! (lahjonta) kuunnelkaa entisiä työntekijöitä ketkä kertovat kaiken totuuden, sama entisiä käyttäjiä!Nyt mummo se korkki kiinni. ADHD on neurologinen sairaus eikä sitä saa ravinnosta. Ja ihan on oikeasti tutkittu juttu, eikä mikään bonuksen toivossa keksitty.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pikku-Adolfkin oli joskus söpö lapsi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei niitä sitte lukuhommat kiinnostaneet järin paljoa...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tiedoksi: Poliisitkin on Suomessa rikoksiin syyllistyneet ja tuomiolle joutuneet, kuten tietänet, joten ei kannata elvistellä ammateilla. Tosi typerää.
Hyvä kommentti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eipä olisi kyllä syytä olla ylpeä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitäs kehumista tuossa on?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Totuus löytyy tutkimalla ei vain uskomalla kuurosti mitä jokin ketä tienaa mainostuksista kamalan isohot Bonukset! (lahjonta) kuunnelkaa entisiä työntekijöitä ketkä kertovat kaiken totuuden, sama entisiä käyttäjiä!Oletko entinen käyttäjä? Tekstin tasosta päätellen jotain on vedetty...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nyt mummo se korkki kiinni. ADHD on neurologinen sairaus eikä sitä saa ravinnosta. Ja ihan on oikeasti tutkittu juttu, eikä mikään bonuksen toivossa keksitty.
Kyllä voi saada ravinnosta. Tarkemmin oikeanlaisen ravinnon puutteesta. Suolistossa on ihmisellä bakteereita. Jos ihminen ei syö tarpeeksi kuituja, niin suoliston bakteerit ei voi käyttää sitä ravintonaan. Sillä on kaksi seurausta. 1. Suoliston bakteeritasapaino järkkyy. Huonot bakteerit saa voiton hyödyllisistä, sillä aiemmin vallassa olleet hyödylliset ovat pitäneet niiden vaikutusta kurissa, mutta nyt häviävät niille, kun hyödyllisille kuitu olisi ollut tärkeämpää. 2. Kuidun puutteessa bakteerit alkavat syödä suolen seinämän kalvoa tehden vahinkoa. Nämä seuraukset kutsutaan nimellä dysbioosi. Jos dysbioosi ei ole pitkällä, ongelma on helppo ratkaista: Lisää ruokavalioon runsaasti kuituja. Silloin bakteerit alkavat syödä sitä suolen seinämän solujen suojakalvon sijasta. Seinämän kalvo pääsee parantumaan entiselleen ja solun bakteeristo vähitellen pääsee oikeaan tasapainoon. Mitä jos tilanne ei pääse korjaantumaan? Hyödylliset bakteerit eivät voi tehdä hyödyllisiä juttujaan elimistön hyväksi ja haitalliset tunkeutuu seinämän läpi muualle elimistöön. Toki ihmisellä on haitallisia mikrobeja vastaan olemassa puolustusjärjestelmä, mutta on silti mahdollista, että ne pääsee ja ehtii aiheuttamaan vahinkoa. Käsittääkseni jopa ADHD:tä. Ravinnolla on siis erittäin suuri merkitys ihmisen terveyden kannalta. Kysymys ei ole vain siitä, ettei syö mitään pilaantunutta tai myrkyllistä, vaan saa ravinnosta kaikki tarvittavat vitamiinit ja muut elimistön rakennusaineet sekä samalla pitää suoliston bakteeriston (bakteerikannan, bakteeritasapainon) kunnossa. Ihmisen ravintotavat voi vaikuttaa jopa aivoihin ja saada aikaan neurologisia ongelmia. Älkää väheksykö oikean (terveellisen) ravitsemuksen tärkeyttä!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä voi saada ravinnosta. Tarkemmin oikeanlaisen ravinnon puutteesta. Suolistossa on ihmisellä bakteereita. Jos ihminen ei syö tarpeeksi kuituja, niin suoliston bakteerit ei voi käyttää sitä ravintonaan. Sillä on kaksi seurausta. 1. Suoliston bakteeritasapaino järkkyy. Huonot bakteerit saa voiton hyödyllisistä, sillä aiemmin vallassa olleet hyödylliset ovat pitäneet niiden vaikutusta kurissa, mutta nyt häviävät niille, kun hyödyllisille kuitu olisi ollut tärkeämpää. 2. Kuidun puutteessa bakteerit alkavat syödä suolen seinämän kalvoa tehden vahinkoa. Nämä seuraukset kutsutaan nimellä dysbioosi. Jos dysbioosi ei ole pitkällä, ongelma on helppo ratkaista: Lisää ruokavalioon runsaasti kuituja. Silloin bakteerit alkavat syödä sitä suolen seinämän solujen suojakalvon sijasta. Seinämän kalvo pääsee parantumaan entiselleen ja solun bakteeristo vähitellen pääsee oikeaan tasapainoon. Mitä jos tilanne ei pääse korjaantumaan? Hyödylliset bakteerit eivät voi tehdä hyödyllisiä juttujaan elimistön hyväksi ja haitalliset tunkeutuu seinämän läpi muualle elimistöön. Toki ihmisellä on haitallisia mikrobeja vastaan olemassa puolustusjärjestelmä, mutta on silti mahdollista, että ne pääsee ja ehtii aiheuttamaan vahinkoa. Käsittääkseni jopa ADHD:tä. Ravinnolla on siis erittäin suuri merkitys ihmisen terveyden kannalta. Kysymys ei ole vain siitä, ettei syö mitään pilaantunutta tai myrkyllistä, vaan saa ravinnosta kaikki tarvittavat vitamiinit ja muut elimistön rakennusaineet sekä samalla pitää suoliston bakteeriston (bakteerikannan, bakteeritasapainon) kunnossa. Ihmisen ravintotavat voi vaikuttaa jopa aivoihin ja saada aikaan neurologisia ongelmia. Älkää väheksykö oikean (terveellisen) ravitsemuksen tärkeyttä!
Korjaan: suolen - ei solun - bakteeristo vähitellen pääsee oikeaan tasapainoon. Kävi ajatusvirhe... :)
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Totuus löytyy tutkimalla ei vain uskomalla kuurosti mitä jokin ketä tienaa mainostuksista kamalan isohot Bonukset! (lahjonta) kuunnelkaa entisiä työntekijöitä ketkä kertovat kaiken totuuden, sama entisiä käyttäjiä!Siis mitä toi ADHD tarkoittaa? Aina darra, hirveä darra?
Tekijän täytyy olla kansallispukuinen henkseleillä tai kansallispukuinen ilman henkseleitä (isiz män). - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siis mitä toi ADHD tarkoittaa? Aina darra, hirveä darra?
Tekijän täytyy olla kansallispukuinen henkseleillä tai kansallispukuinen ilman henkseleitä (isiz män).Ei oo ku vanhempien vapaan kasvatuksen tulosta tai liian aikasin tissistä vierotettu niljake.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Entä kehumasta päästyäsi liittyykö siihen ylihoitajuutta missään firmassa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oliko leivonnainen tyhjänpäälle lähestytetty kun takaportinkolahdus kuului tampere esbo akselilla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olipas oiva melkein vaikka mitä ei nyt ihan syiksi ehdoteluhaluinen dekkarikirjoitus.
- Anonyymi
oliko uutta suomalaista?
- Anonyymi
Poliisi on saanut parhaiden tutkijoidensa avulla selville, että puukottajalla on mitä todennäköisimmin isä ja äiti.
- Anonyymi
Masennuslääkkeet ja Stimulantit sekä alkoholi valitettavasti jokainen noista nostaa riskiä tällaiseen kamalaan ilmiöön mitä masennuslääke ssri snri toi maailmaan!
Tiedän monwt isät ja äidit ovat tappaneet lapsen tai lapsen ja itsensä ovat saaneet
"Masennukseen hoidon"(Masennuslääke helvettiin vain!) - Anonyymi
Nykyään mahdollista ja yleisempää, että tekijällä on kaksi isää tai äitiä ja lapsi saatu aikaan anonyymin kolmannen osapuolen avustamana.Tavallinen heteroydinperhe -unelma kun ei ole kiveen hakattu, edes maaseudulla.
Etenkin viimeisen kymmenen vuoden aikana kun uutisoidaan suomessa puukotuksia, ammuskeluja yms on syyllinen joko mielenterveydellisistä syistä sekaisin / huumekoukussa oleva kantasuomalainen tai kotimainen Romani tai Afrikka/Lähi-itä taustainen maahantulija.
Perus Pentit ja Pirjot selvittelee välejään ennemmin nyrkein kuin astaloin ja sivulliset harvemmin saavat siinä osumaa,ainakaan uutiskynnystä ylittävässä mittakaavassa.
Poliisilla on syynsä miksi eivät mahdollista etnistä taustaa ilmoita , varsinkin jos tekijä on jo kiinni. Kyseenalaista ja typerää pelkuruutta on toki se viranomaisten linja, että tietyistä vähemmistöistä annetaan lapsellisia kiertoilmauksia julkisuuteen jos tekijä on karkuteillä, tyyliin "ryhmä","seurue" tai tekijällä oli valkoinen paita, henkselit ja mustat housut :) - Anonyymi
"Yleensähän" isää ja äitiä tarvitaan kun lapset saa alkunsa.
- Anonyymi
Huumehörhö asialla
- Anonyymi
Olisi hyvä saada tuollainen henkilö huumevieroitukseen.
Vankila yksin ei häntä auta.
Huumeet ovat aivan hirveä koukku!- Anonyymi
No ei todellakaan vankila ole oikea paikka nuorille huumeen käyttäjille. Hoitoon pitäisi päästä ja asennekasvatusta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No ei todellakaan vankila ole oikea paikka nuorille huumeen käyttäjille. Hoitoon pitäisi päästä ja asennekasvatusta.
Hoitoon, josta voi koska tahansa karata vetämään lisää huumeita?
Asennekasvatusta, jota kasvatettava ei halua kuunnella? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Helevetti, päihteistä ei pääse päänsilittelyllä eroon. Ei vaikka silittelisi molempaa päätä. Jos se oikeesti auttaisi maailmassa ei olisi huumeongelmaa ollenkaan. Matalalla kynnyksellä pakkohoitoon ja -vieroitukseen jos pienintäkään epäilystä että olisi vaaraksi muille. Hänestä itsestään ei niin väliä.
Ja kovemmat tuomiot pelkästä hallussapidostakin, käytöstä automaattisesti vähintään vuosi ehdotonta. Sen jälkeen vain valvottuun vapauteen ja pakkotestauslupa. Johan alkaisi käyttö vähentyä.
Yhtään viisaampi osaisi harkita kahdesti ottaako vai ei. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hoitoon, josta voi koska tahansa karata vetämään lisää huumeita?
Asennekasvatusta, jota kasvatettava ei halua kuunnella?Kyllä vankilasta olosta ei ole apua nuorelle. Siellä opitaan vaan uusia konnuuksia vanhemmilta vangeilta.
- Anonyymi
Hö, eikö huumeet olekaan hyvästä, ja minä kun uskoin sisäministeriämme.
- Anonyymi
Oli perussuomalainen.
- Anonyymi
Pitäkää keskustelu asiallisena.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pitäkää keskustelu asiallisena.
Ei sille mitään voi että vartija lehtihaastattelussa totesi että tänne ei sitten pakolaisia tai jotain sinne päin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei sille mitään voi että vartija lehtihaastattelussa totesi että tänne ei sitten pakolaisia tai jotain sinne päin.
Ne vois neuvoa meitä ihmisoikeuksiatavoittelemiseesa.
- Anonyymi
Viiltelijälle pitkä tuomio toi on tapon yritys!
Viiltohaavat on tosipahoja jänteitä poikki ei tuu kuntoon ikinä.
Omalle kohdalle sattus ja jäis henkiin niin kyllä viiltelijä sais pitkänkin ajan
päästä omaa lääkettä .- Anonyymi
Aivan ja Suomen on PIDETTÄVÄ! VÄKIVALTA! Vangit vankilassa! Eikö mitään ehdonalaista tai pientä ehdotonta! Tälläisestä varsinkin kun ei ole ensimmäinen väkivaltainen törkeä rikos! Niin pitäisi olla ainakin 5vuoden tai 10 v ehdoton! vähintään!
Ja kun Suomi olisi kuin Canada niin nämä kuten alkoholi haitat ja muut vähenisi paljon!
Sekä verotulot nousisi todellaekka paljon! Ja on lääke mikä ei koukuta enempää kuin kahvi sekä Kanadassa kun olin 2019 niin en löytänyt yhtäkään ketä olisi mennyt psykoosiin pelkästään kasvista, löhes aina ne ovat kaduilta hankittuja missä on muuta suihkutettuna sekä masennuslääke tai antipsykootit ovat se puhkasija.
Alkoholin kohtuukäytöstö se aina alkaa alkoholismi!
Pitäkää huolta ja älkää vihatko toisia värin tai muun perusteella! Kaikki ovat yksilöitä perheet ynnä muut! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aivan ja Suomen on PIDETTÄVÄ! VÄKIVALTA! Vangit vankilassa! Eikö mitään ehdonalaista tai pientä ehdotonta! Tälläisestä varsinkin kun ei ole ensimmäinen väkivaltainen törkeä rikos! Niin pitäisi olla ainakin 5vuoden tai 10 v ehdoton! vähintään!
Ja kun Suomi olisi kuin Canada niin nämä kuten alkoholi haitat ja muut vähenisi paljon!
Sekä verotulot nousisi todellaekka paljon! Ja on lääke mikä ei koukuta enempää kuin kahvi sekä Kanadassa kun olin 2019 niin en löytänyt yhtäkään ketä olisi mennyt psykoosiin pelkästään kasvista, löhes aina ne ovat kaduilta hankittuja missä on muuta suihkutettuna sekä masennuslääke tai antipsykootit ovat se puhkasija.
Pitäkää huolta ja älkää vihatko toisia värin tai muun perusteella! Kaikki ovat yksilöitä perheet ynnä muut!Ihmetyttää , että miksi täällä tuo kirjoittaja yrittää puolustella tuota vit….hullua miestä? Ei ole mitään puolustettavaa. Linnaan vaan tai sitten on toinen paikka noille narkkareille. Viedään ne autiolle saarelle ja pidemmäksi aikaa, niin eiköhän vieroitukset ala tepsiä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihmetyttää , että miksi täällä tuo kirjoittaja yrittää puolustella tuota vit….hullua miestä? Ei ole mitään puolustettavaa. Linnaan vaan tai sitten on toinen paikka noille narkkareille. Viedään ne autiolle saarelle ja pidemmäksi aikaa, niin eiköhän vieroitukset ala tepsiä.
Voi vitsi että meiltä on moneen junaan mielipiteineen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihmetyttää , että miksi täällä tuo kirjoittaja yrittää puolustella tuota vit….hullua miestä? Ei ole mitään puolustettavaa. Linnaan vaan tai sitten on toinen paikka noille narkkareille. Viedään ne autiolle saarelle ja pidemmäksi aikaa, niin eiköhän vieroitukset ala tepsiä.
Kumpusaari on tänään aika autio saari, ei iisalmelaisia voi viedä Viitasaarellekaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kumpusaari on tänään aika autio saari, ei iisalmelaisia voi viedä Viitasaarellekaan.
Eikun ehdotukset paranee....
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pitäkää huolta ja älkää vihatko toisia värin tai muun perusteella! Kaikki ovat yksilöitä perheet ynnä muut!Canada,uusi maa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pitäkää huolta ja älkää vihatko toisia värin tai muun perusteella! Kaikki ovat yksilöitä perheet ynnä muut!Menepäs seuraavalla Kanada reissullasi tutustumaan kantakanadalaisten Inuvikiin.
- Anonyymi
Saattaisi olla tungosta saunan takana 🤣
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onneksi kaikki eivät istukkaan samassajunassa nopean ketjurektion välttämiseksi esim BF variantin aikana eiks niin vai kuinka ?.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikista tärkein kaiken perusmotto onkin kaikissa asioissa kaikenkattavasti kaikillatavoin siten kaikkiallinen pelaaminen, ettei joudu vaivihkaa rakennettuihin hoitokotehin iltaruskoa kärsimään ennakoijien keskusteluista huolimatta ennenaikaisesti enenevässäkään määrin.
- Anonyymi
muista hymyillä =)
- Anonyymi
Tapahtunut mikä tapahtunut, mitä tuota vellomaan viikkokausia.
- Anonyymi
Entä jos ois sinun kohalla hörhön nuppi seonnu? Taikka sinun lapsen kohalla? Vellositko sitten?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Entä jos ois sinun kohalla hörhön nuppi seonnu? Taikka sinun lapsen kohalla? Vellositko sitten?
Näinhän se menee.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sitten ehkä vieläkin vähemmän ;)
- Anonyymi
Onko kaupan työntekijöillä mitään ensiapu koulutusta tai varaudutaanko erityistilanteisiin
- Anonyymi
Mitä erkoistilannevarautumissuunnitelmia sinulla on kotonasi?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En tiedä pitävätkö työntekijät työpaikkaa kotinaan. Useilla työpaikoilla kuitenkin on ollut esim. Ensiapukoulutusta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En tiedä pitävätkö työntekijät työpaikkaa kotinaan. Useilla työpaikoilla kuitenkin on ollut esim. Ensiapukoulutusta.
En minä työntekijöistä mitään kysellytkään vaan sinun oman kotisi
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kauppaliikkeillä on itsestäänselvästi asiakasvirrasta johtuen monenkinlaisia työntekijäkoulutusprojekteja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onneksi tunnen kotini😂👍
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oletko yrittänyt leimata erityis erikoiseksikin projektiosi aikana ?.
- Anonyymi
Puukolla hipsuttelu on osa eräitä kulttuureja.
- Anonyymi
Onko kaappiin hirvenlihat silloin jo varastoitu.
- Anonyymi
Tuolta vähän ylempää:
"Poliisi on saanut parhaiden tutkijoidensa avulla selville, että puukottajalla on mitä todennäköisimmin isä ja äiti."
Kyse onkin millaiset isä ja äiti, hyvää duunaritasoa vai mitä? - Anonyymi
Ihmettelen käytäntöä että annetaan henkilöiden jotka ovat tuomittuja rikoksista kulkea vapaalla ja tehdä uusia rikoksia. Kuinkahan paljon onkaan vapaalla henkilöitä joiden kuuluisi olla hoidossa tai vankilassa.
- Anonyymi
Samaa olen ihmetellyt.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Samaa olen ihmetellyt.
Onko se sitä kapasitoivaa monihyötysuhteellisuutta vaikkei sillä kauaa pyörikkään maailma päinvastoin eikä asiakkaat paikasta katoa.
- Anonyymi
Ei se huumekauppa käy jos kaikki narkkarit vankilaan pistetään!
- Anonyymi
Tekijä Miro montonen, tunnen/tiedän kaverin, tunnetaan myös yt biiseistä (ranggari montonen)
- Anonyymi
Tapon yritykset tapahtuivat Iisalmen Citymarketissa 17. elokuuta, kun M hyökkäsi puukon kanssa kahden vartijan kimppuun.
Tilanne alkoi, kun toinen vartijoista kielsi M tupakoimasta sisällä marketissa. Syntyneessä painitilanteessa M alkoi puukottaa vartijaa nopeasti ja useita kertoja. Hän ehti lyödä vartijaa viidesti hengenvaarallisella tavalla vähintään 9 senttimetrin terällä varustetulla puukolla.
Toinen vartija alkoi repiä M irti yhtiökumppanistaan, jolloin tämä puukotti häntäkin kolmesti. Lyönneistä kaksi osui hengenvaarallisesti. Puukottaminen loppui ensin mainitun vartijan sumutettua kaasua hyökkääjän kasvoille.
Tämän jälkeen M pakeni. Poliisi oli kuitenkin nopeasti paikalla ja otti kiinni epäillyn, joka ei tehnyt poliisille vastarintaa kiinniotossa.
Todistajan mukaan lyönnit olivat raivokkaita.
Oikeus katsoi tuomiota arvioidessaan todennäköisyystahallisuuden täyttyvän molemmissa tapon yrityksissä. Vastaajan olisi siis pitänyt ymmärtää, että toiminnan varsin todennäköinen seuraus on kuolema. Oli sattumanvaraista, että uhrit jäivät henkiin.
Puukotti huumevelkojen takia
Aiempi törkeä pahoinpitely ja haitanteko virkamiehelle tapahtuivat 5. toukokuuta. Toukokuinen puukotus oli kosto huumeveloista ja varastamisesta. M löi uhriaan Iisalmen rautatieaseman aulassa kaksi kertaa puukolla reiteen. Poliisin ottaessa miestä kiinni tämä käyttäytyi väkivaltaisesti. Poliisi raudoitti miehen voimakeinoin.
M oli rikokset tehdessään 21. lokakuuta 2020 alkaneessa ehdonalaisessa vapaudessa. Jäännösrangaistus on 500 päivää.
Hänet määrättiin korvaamaan puukottamilleen vartijoille yli 13 000 ja yli 17 000 euroa.
Tuomio ei ole vielä lainvoimainen- Anonyymi
Toivottavasti tää onneton pikku narki tiputtelis saippuaa usein linnassa ja sais jöötiä urakalla
- Anonyymi
Iisalmi pitäisi puhdistaa narkkareista.
- Anonyymi
On hieman pettymys kun turkki ei ole vielä tiennyt milloin ?, onneksi kuitenkin ehtoja on esitellyt. Asioilla lienee myös tapana ennaltaprofiloitua mutta, jospa pienen itä-suomalaisen alueen mikään toiminta ei vaikuta ratifioimisaikatauluun ainakaan Fjuurtamyöten.
- Anonyymi
Suoraan kaatopaikalle ja niska
Laukaus näille otuksille!
Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1017413
Siekkilässä ajettu ihmisten yli- mitä tapahtui? Länsi-Savo ei ole uutisoinut asiata
Manneja, vaiko matuja?794924- 794819
- 1324228
Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan83008- 522649
- 402551
- 472196
Törkeää toimintaa
Todella törkeitä kaheleita niitä on Ylivieskassakin. https://www.ess.fi/uutissuomalainen/8570818102191Suudeltiin unessa viime yönä
Oltiin jossain rannalla jonkun avolava auton lavalla, jossa oli patja ja peitto. Uni päättyi, kun kömmit viereeni tähtit211820