Oletusverkkoselaimen vaihto Windows 11:ssä on tehty varsin hankalaksi.
Microsoft vaikeuttaa oletusverkkoselaimen vaihtoa tulevassa Windows 11:ssä, kertoo The Verge. Jo nykyinen Windows 10 on monin eri keinoin tuputtanut käyttäjälle Edgeä ainoana oikeana vaihtoehtona, mutta seuraava Windows-versio vie tuputtamisen vielä pari pykälää pidemmälle.
https://www.tivi.fi/uutiset/seuraava-windows-tuo-raivostuttavan-muutoksen-internetin-kayttajille/c3a6a741-3896-408f-9463-854b12cc0bc4
Ja huomatkaa, "tuputtamisen", eli siis todistettavasti kyseessä on TUBUTIN!!!!
Nytkö halkeaa windows-hihhuleiden pää?
12
65
Vastaukset
- Anonyymi
Kyllä on taas tehty kärpäsestä härkänen. Käytän kympissä mozillan selainta, mutta jotkut tiedostotyypit on edelleen edgellä. Jos haluan selata internetissä olevia sivustoja kuten tämä, niin avaan mozillan selaimen ja sieltä jatkoa
- Anonyymi
Tässä on kyse windows 11, ei windows 10...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tässä on kyse windows 11, ei windows 10...
Tässä oli kyse muun kuin windowsin oman selaimen käytöstä windowsissa. Miten lie itse käytät internettiä.
Otan osaa järjen kulkusi puutteisiin - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tässä oli kyse muun kuin windowsin oman selaimen käytöstä windowsissa. Miten lie itse käytät internettiä.
Otan osaa järjen kulkusi puutteisiinEdge on kamala!
- Anonyymi
Samta on sen kujeet,, Huomasin että niin se on itse taas vaihtanut oletuselainta.
W11 testivetsio näköjäään jatkaa sitä että se muutelee asetuksia itsekseen.
Lisäksi tänään on edge jäätyillyt 10 sekuntin ajoisi vähän väliä!
Samalla pörähtää tuuuletin täysille hetkeksi. - Anonyymi
Enpä ole vielä keksinyt miksi selaimen pitäisi olla oletusselain.
- Anonyymi
Minulla oletusselain on aina Firefox, syystä että siinä on tietoturvaa ja yksityisyydensuojaa parantavia lisäkkeitä, siksi. Jos näistä ei välitä, niin sitten ei ole mitään tarvetta määrittää oletusselainta lainkaan, kuten myöskään asentaa mitään muita selaimia edes...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minulla oletusselain on aina Firefox, syystä että siinä on tietoturvaa ja yksityisyydensuojaa parantavia lisäkkeitä, siksi. Jos näistä ei välitä, niin sitten ei ole mitään tarvetta määrittää oletusselainta lainkaan, kuten myöskään asentaa mitään muita selaimia edes...
Kyllä ne sälät toimivat ilman oletusselaimeksi laittoa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minulla oletusselain on aina Opera, syystä että siinä on tietoturvaa ja yksityisyydensuojaa parantavia lisäkkeitä, siksi. Jos näistä ei välitä, niin sitten ei ole mitään tarvetta määrittää oletusselainta lainkaan, kuten myöskään asentaa mitään muita selaimia edes...
- Anonyymi
kiitoksia siiä että olet huolissasi meistä windowsin käyttäjistä. voin kuitenkin lohtutta sinua sillä ettei päämme pohsahtele. käytän edgeä oletus-selaimena ja kun ensi vuonna päivitän windows yhdeentoista, niin jatkan edge käyttöä.
- Anonyymi
Niille jotka ei voi päivittää yhteentoista siis noin 3 vuotta ja siintä taaksepäin koneeseen, niin Edgen voi poistaa kympistä, hieman hankalalta tuntuu mutta pitäis onnistua, myös Tuben video on tässä linkissä:
https://www.majorgeeks.com/content/page/uninstall_microsoft_edge_browser_if_uninstall_is_grayed_out.html
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä762661Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1721832Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2741528Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on741504Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2461487- 871341
IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel3981293Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3471253Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3821238- 1281195