Olin laittamassa talvella ostamaani autoon mukana tulleita Michelin Energy kesärenkaita. Renkaisiin ei ole merkitty pyörimissuuntaa, mutta jos kuitenkin laitan ne auton alle, niin toisen puolen renkaiden kuvio on "väärin päin", eli ajaa vettä joko auton alle tai eteenpäin (mikäli se olisi mahdollista).
Pitääkö olla näin vai kuuluisiko molemmille puolille autoa olla omanlaisensa renkaat kuten talvirenkaanikin olivat (Myös Michelinit?
Jos saisin vastauksen pian, voisin vaihtaa kesärenkaat alle jo tänään.
Kiitos vastauksesta !!
Michelin Energyn pyörimissuunta??
6
16732
Vastaukset
- 89098098098
Ongelma on myös siinä onko renkaat laitettu vanteille oikein eli ulkoreuna ulos.
Mielestäni tässä on suuri ongelma, jota rengasfirmat vähättelevät, koska kuvio voi todellakin olla niin, että 3kpl renkaista asennettu saman suuntaisesti vanteelle ja yksi toisen suuntaisesti ja kun nämä laittaa auton alle on soppa valmis.
Vaikka pyörimissuuntia ei ole, niin varmasti vaikuttaa melutasoon ja ajo-ominaisuuksiin.
Täällä oli kerran hyvät kotisivut aiheesta, jossa oli esitelty kuinkamonella tavala rengaat voi asentaa eri suuntiin auton alle.- Pösö
Kiitos vastauksestasi!
Renkaat ovat vanteilla siinä mielessä oikein, että teksti ulospäin on todella ulospäin. Ongelmani on renkaan kuviointi, jonka mukaan kaikki renkaat olisivat "vasemman puolen renkaita".
Kiitos vastauksesta vielä tähänkin!! - Yliasentaja
Pösö kirjoitti:
Kiitos vastauksestasi!
Renkaat ovat vanteilla siinä mielessä oikein, että teksti ulospäin on todella ulospäin. Ongelmani on renkaan kuviointi, jonka mukaan kaikki renkaat olisivat "vasemman puolen renkaita".
Kiitos vastauksesta vielä tähänkin!!Näissä kuvio nurinkätinen sitten toiselle puolen, kuuluukin olla näin, eli pyörimis-suuntaa ei ole
Koska on merkintä "ulkopuoli", eli se vain aina ulos(aina teksti näkyvissä, silloin oikein)
On myös muita merkkejä, joilla tämä "myyntikikka" kait lähinnä, itse sanovat vaikuttavan renkaan kulumiseen tasaisemmin, kilpailevalla merkillä sitten selkäurat toisella puolella
http://www.michelin.fi/fi/front/affich.jsp?codeRubrique=29
http://www.adac.de/Tests/Reifentests/Winterreifen/195_60_R_15_T_10_2002/Continental_W_Cont_TS_790.asp?ComponentID=30402&SourcePageID=30484#0&TL=2
Noista näkee miten ovat peilikuvia pinnaltaan
Muutamia itse nähnyt, kun asennettu väärinpäin, ei käytännössä haittaa yhtään mitään näillä "myyntikikoilla" - Pösö
Pösö kirjoitti:
Kiitos vastauksestasi!
Kiitos vastauksesta vielä tähänkin!!Kiitos vastauksista.
Lähdenpä rengashiommiin..
- Renkaat jotenkin päin!
Joo ostin viime kesänä michelin pilot primacy kummit alle ja niihin pistettiin aluvanteetkin samalla, mutta todellakin pari viikkoa sitten laitoin ne taas alle, mutta en ole yhtään vaakuuttunut että ne ovat oikein päin! Ulkopuolella on ns.matojen henkiä säästävät urat ja sisäpuolella on tietynlainen kuviointi: (Kattokaan tuolta sivuilta) http://www.michelin.fi/fi/auto/auto_produit_pilot_primacy.jsp
Ja kertokaahan onko ne oikein päin? Onko rengasliike asentanut vanteet väärinpäin?- Jamppa1
yksinkertaista: renkaassa lukee inside ja outside. Eli kun katsot rengasta auton vierestä, pitäisi kaikissa lukea outside.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k273593- 412439
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut362264Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s72047Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta431562- 381489
- 1271292
- 131269
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.2651265Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t451255