Yksinäisyys suuren joukon keskellä

Anonyymi

Monesti kuulee puhuttavan siitä, miten uskovaisilla nuorilla on isot kaveripiirit. Puhutaan yhteisöllisyydestä, joka vallitsee uskovaisten keskuudessa.

Se on totta, on paljon yhteisöllisyyttä, lämpöä ja ystäväjoukkoja. On hienoa katsoa iloisia kohtaamisia, kun ihmiset tapaavat itselleen tärkeitä ihmisiä.

Mutta toisaalta, on myös heitä, jotka katsovat sitä yhtesölisyyttä ulkopuolelta, syrjästä. Itse kuulun heihin, ja tilanne aiheuttaa ahdistusta. Miksen minä voi olla osa tuollaista joukkoa? Miksi minä olen ajautunut tähän tilanteeseen?

Tulee seurapäivä, ja tänään olen päättänyt lähteä seuroihin, nettiseurojen sijaan. Yritän uskotella itselle, että kaikki tulee menemään hyvin.

Istun penkkiin, ja katseeni alkaa silmäillä ikäisteni nuorten porukoita. Samassa yksinäisyys valtaa mieleni. Yritän niellä ahdistukseni ja olla herättämättä suurta huomiota. Yritän näyttää siltä että kaikki on hyvin.

Taistelen itseni syyllistämistä vastaan, sitä tunnetta vastaan, että on omaa syytäni, että istun nyt yksin. Laskuni menisivät sekaisin, jos alkaisin laskea, montako ikäistäni näen ympärilläni. Miten voi olla, että tästä porukasta löydy minulle yhtään ystävää, sellaista, joka hyväksyisi minut tällaisenaan?

Olen joutunut kokemaan uskovaisten keskuudessa syrjintää ja kiusaamista. Se on haavoittanut sisimpäni. Välillä tuntuu, että olen päässyt siitä jo yli. Kuitenkin edelleen on näitä tilanteita, joissa huomaan, että kokemukseni vaikuttavat minuun.

Koen, että sisimpäni on kuin hajonnut posliiniastia, jonka palaset on yritetty liimata mahdollisimman tarkkaan paikoilleen. Ei siitä tullut enää entisen näköistä, astian liimasaumat jäivät näkyviin.

MInusta olisikin tärkeää, että etenkin uskovaisten nuorten keskuudessa puhuttaisiin yhteisöllisyyden lisäksi myös siitä, että eihän ketään kiusata. Sillä sitä valitettavasti esiintyy nuorten keskuudessa, myös uskovaisten joukossa.

Kun itselläni oli kouluaikoina erityisen hankalaa, katsoin monesti epäuskoisia nuoria. Tuntui, että heille olisin kelvannut omana itsenäni. Olisiko helpompi vain hylätä usko ja olla osa heidän joukkoaan?

Kuitenkin loppujen lopuksi päädyin aina siihen, että vaikka minulla ei olisi yhtään ystävää, niin onhan minulla se kaikkein tärkein, usko sydämellä. Siitä saan olla kiitollinen.

Nimimerkki Pidetään yhtä

40

1275

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Onpas vaikeaa ,että koet elämäsi yksinäiseksi.Oletko todella uskossa oleva nuori ja elät oppien mukaan,vai salaatko jotain kaikilta,esitätkö vain uskovaa.
      Aloita aito elämä ja poista kaikki epäilyt itseltäsi ja avaudu aidosti .

      • Anonyymi

        On omituinen kommentti. Tyypillinen uskontopoliisin dissaus. Yksinaistä lyödään huonon uskon oletuksella. Voisi sanoa, ettei tuossa kommentissasi ei näy Kristuksen rakkaudesta hiventäkään.

        Yksinäisyyttä on todella paljon uskovaisten keskuudessa. Suuren joukon keskellä voi olla yksin. Toisaalta yksinolo on taito, joka kannattaa nähdä vahvuutena. Parempi yksin kuin huonojen dissaajien kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On omituinen kommentti. Tyypillinen uskontopoliisin dissaus. Yksinaistä lyödään huonon uskon oletuksella. Voisi sanoa, ettei tuossa kommentissasi ei näy Kristuksen rakkaudesta hiventäkään.

        Yksinäisyyttä on todella paljon uskovaisten keskuudessa. Suuren joukon keskellä voi olla yksin. Toisaalta yksinolo on taito, joka kannattaa nähdä vahvuutena. Parempi yksin kuin huonojen dissaajien kanssa.

        Olla yksin ja salata kaikki mahdollinen,mutta voi olla aitokin ja iloita suuressa joukossa uskovien kanssa.
        Miksi olis paljon yksinäisyyttä,suuret suvut ja perheet ,paljon läheisiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olla yksin ja salata kaikki mahdollinen,mutta voi olla aitokin ja iloita suuressa joukossa uskovien kanssa.
        Miksi olis paljon yksinäisyyttä,suuret suvut ja perheet ,paljon läheisiä.

        Sinulla taitaa olla omia kokemuksia salaelämästä, kun tyrkytät sitä muiden osaksi. Kannattaisi valvoa omaa vaellusta ensin ja olla olettamatta muiden elämästä samoja salaamisia. Joka tapauksessa omituinen suhtautuminen muiden yksinäisyyden kokemuksiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinulla taitaa olla omia kokemuksia salaelämästä, kun tyrkytät sitä muiden osaksi. Kannattaisi valvoa omaa vaellusta ensin ja olla olettamatta muiden elämästä samoja salaamisia. Joka tapauksessa omituinen suhtautuminen muiden yksinäisyyden kokemuksiin.

        Älä suutu vellu,noi toimii aina vellut,vika muissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinulla taitaa olla omia kokemuksia salaelämästä, kun tyrkytät sitä muiden osaksi. Kannattaisi valvoa omaa vaellusta ensin ja olla olettamatta muiden elämästä samoja salaamisia. Joka tapauksessa omituinen suhtautuminen muiden yksinäisyyden kokemuksiin.

        "Sinulla taitaa olla omia kokemuksia salaelämästä, kun tyrkytät sitä muiden osaksi."

        Ihminen puhuu tai kirjoittaa pääsäämtöisesti omien kokemusten perusteella. Tämä on totta.


    • Anonyymi

      Onko sinulla kuitenkin uskon sisaria tukenasi?

    • Anonyymi

      Yksinäisyys on tämän päivän ongelma monella.

      • Anonyymi

        Täytyy kokemuksenani sanoa, että en kauheasti kaipaa enkä elämäni aikana ole kaivannut ihmisiä ympärilleni vaan viihdyn tosi hyvin yksin. Ei ole aikaa muille. Yksin on paljon parempi kuin surkeiden kaverian kanssa. Harrastuksia on vaikka muille jakaa. Minulle on ollut suurempi ongelma päästä eroon lähelle tukkivista epämiellyttävistä henkilöistä. Ja niitä on sitten ollut elämäni aikana ihan riittämiin. Ystäväksi voi nimittäin tekeytyä ihan hyötytarkoituksessa ja kohta huomaa, että tämä "kiero sydänystävä" on sinusta perättömiä juoruja levittävä kyläluuta. Kokemusta on.


    • Anonyymi

      Pysy uskossa sillä muuten ei hyvä seuraa.

    • Anonyymi

      Välillä mietityttää miten te lestat jaksatte valittaa siitä että ei ole kavereita,yhteisöllisyyttä tmv kun teillä on kuitenki satoja tai varmaan tuhansia ihmisiä ympärillä jotka ajattelee IHAN SAMALLA TAVALLA. Miksei ne kelpaa kavereiksi? Vai pitääkö se olla joku kymppiystävä joka on niin kuin mielikuvituskaveri. Haloo, sulla on varmasti monta potentiaalista tulevaa ystävää jos vaan menet ja puhut heille. Ja varmaan serkkuja tai muita sukulaisia löytyy! Miten jaksatte marista tollasesta kun muilla(tarkoitan siis ei-vl:illä) on ehkä just ja just se yks kaveri tai ystävä läpi lapsuuden,nuoruuden ym. Onneks nyt vanhempana parikymppisenänkin voi hankkia ystäviä. Mutta pointti siis, minusta on SUURI SIUNAUS että teillä on saman uskon omaavia ihmisiä ympärillä niin paljon, että voi melkein valita kenen kanssa viettää aikaa. Onko sen pakko olla sydänystävä heti? Monet on niin yksinäisiä, että käy yksin syömässä, leffassa, mistä kukakin tykkää. Oikeesti siis, sulla on hieno tilanne, älä valita!

    • Anonyymi

      itse Olen ex-vl itsellä oli juuri noin nuorena, ettei ollut kavereita. paljon se on itsestä kiinni miten ajattelet. jos jäät murehtimaan yksinäisyyttäsi ja vatvomaan niitä ajatuksia toden näköisesti myös pysyt yksinäisenä. kannattaa yrittää äästä samoinin paikkoihin vaikka lentopalloa pelaamaan tai sähly vuoroihin yms paikkoihin.

      • Anonyymi

        Ylös ulos ja lenkille luontoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ylös ulos ja lenkille luontoon.

        Ei auta.
        Ylös ja ulos vlstä auttaa.


    • Anonyymi

      Moni on ollut samassa tilanteessa, joku yksinäisyyttään, joku muusta tilanteesta.

      Kuuntele perä perää, uudelleen ja uudelleen tämä Elinan tulkinta ja muidenkin ja laula mukana, niin muutaman viikon jälkeen et ole mieli maassa ja turvaat Jeesukseen; https://www.youtube.com/watch?v=IsHZDneey5w&ab_channel=Gospeliapliis

      Niitä on muitakin, Klimenko, Koriseva, käy kaikki läpi.

      Sävähdyttää ja totisinta totta, Jeesus korjaa myös Sinut.

      • Anonyymi

        Monella ei -uskovalla on vielä vaikeampaa kuin sinulla ja koita aloittaa uusi ura elämässäsi ja kokeile puhella ihan tavallisia asioita aluksi uusien uskovienkin kanssa ,vaikka sinua on kiusattu,anna heille anteeksi ja unohda menneet kauna.
        Lue Päivämiesta ja Siionin lauluja tai laula iloiten uskostasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Monella ei -uskovalla on vielä vaikeampaa kuin sinulla ja koita aloittaa uusi ura elämässäsi ja kokeile puhella ihan tavallisia asioita aluksi uusien uskovienkin kanssa ,vaikka sinua on kiusattu,anna heille anteeksi ja unohda menneet kauna.
        Lue Päivämiesta ja Siionin lauluja tai laula iloiten uskostasi.

        "Monella ei -uskovalla on vielä vaikeampaa kuin sinulla..."
        Ethän nyt tarkoita, että vl:stä eroaminen toisi lisää vaikeuksia? Niin se ei lähtökohtaisesti ole, päin vastoin. Kirjoitan tämän omasta ja monen kaverin kokemuksesta. Elämä helpottui monella tavalla.

        Kyllä minä sain monin verroin enemmän oikeita kavereita, ja oikein kunnollisia, kun lähdin vl:stä.


    • Anonyymi

      Syvällisemmin ajattelevat kokevat monesti yksinäisyyttä. Mitään ongelmia ei saa tuoda esille toisten seurassa. Epäilykset ovat syntiä. Niitä puhujat kehottavat uskomaan anteeksi sen sijaan, että avoimesti ja rehellisesti käsiteltäisiin niitä ongelmia, jotka aiheuttavat epäilyksiä.

      • Anonyymi

        Samaa mieltä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samaa mieltä.

        Joskus voisitte ajatella omillakin aivoilla ihan omia ajatuksia.


      • Anonyymi

        Tuo on totta.


      • Anonyymi

        Minäkin olen samaa mieltä. Oikeista huolista ja ongelmista ei saa tai voi puhua. Helposti kääntyy sellaiseksi, että vika on huolen kantajassa ja hänen tulee tehdä parannusta. Mikään ei muutu.


    • Anonyymi

      Olipas sulla pitkä kirjoitus tytteli

    • Anonyymi

      Vellu juttua koko kirjoitus ja kai ihan kiusaaja vellu .

    • Anonyymi

      "Osho" kirjoitti "Esoteerinen psykologia" -kirjassa: jos ei ole ihmisystäviä, niin ihminen voi tehdä vaikkapa Jeesuksesta tai Jumalasta ystävän. Mutta silloinkin hän on saman harhan vallassa, sillä hän suuntautuu itsestään pois tai ulospäin.

      Kääntyminen onkin Oshon mukaan sisäänpäin kääntymistä.(introversio).

    • Anonyymi

      Onpas tytteli kirjoittanut pitkän tarinan.

      • Anonyymi

        Läsnä voi vaikka silti onkin yksin joukossa.Oliko vaikiaa?


    • Anonyymi

      Se on hienovarainen vinkki jumalalta että et kuulu tuohon porukkaan. Lähde rohkeasti ulos oikeaan elämään tutustumaan. Tinder päälle ja sieltä siippa kainaloon. Helppoa kuin mikä.

      Noita takapenkin vanhojapiikoja ei hyvällä katsota rauhiksella ja kumppania et tule koskaan löytämään noista piireistä. Pariutuminen tapahtuu teini-iässä ja jos ei natsaa niin istut loppuelämän siellä vanhapiikapenkissä katkeroitumassa.

      • Anonyymi

        mediaa seuraamalla se olisi paras vaihtoehto monelle se takapenkin asema.

        pariutumisia kyllä on kuin kanilassa mutta missä on uskollisuus !


    • Anonyymi

      Kyllä ihminen voi kokea porukassa yksinäisyyttä, ei ole sielunkumppania löytynyt ystäväksi ja kaikki eivät ole sellaisia että jaksavat pulista ja pitää seuraa seuran vuoksi.

    • Anonyymi

      Olla paikalla ,mutta onko läsnä,onkin jo ihan eri juttu.Kanssaihmiset voivat lokeroitua ja jättää paikalla olevan yksinään ilman muuta kontaktia.
      Astu sisään ja menetkin samalla ulos.Harmi ,meniko kauan ,ku huomasit ,että ootkin vain jäsenmaksun maksajana joukossa?
      Jos et ole saanut kaveria 18v viimeistään ,siirry takariviin ja tee tilaa pariutuville ja lisääntyville uskoville?

      • Anonyymi

        Joko sais kosia sua ?


    • Anonyymi

      Tuttua on yksinäisyys uskovaisten laajassa joukossa. Kyllä se on rehellisesti niin, että useat uskovaiset eivät ole lähimmäisilleen sitäkään vertaa kuin heidän sättimänsä epäuskoiset. Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi???

      Itsekin nuorena olin syrjitty ja kiusattu uskovaisten nuorten keskuudessa. Syitä olivat mm fyysinen olemukseni ja kaikille tiedoksi toitotetut kotimme ongelmat. Aikuiset eivät puuttuneet asiaan. Kehoittivat vain pyytämään itse syntejä anteeksi.

      Mutta löysin todella hyviä ystäviä jumalan valtakunnan ulkopuolelta. Löysin oikeaa välittämistä ilman ehtoja. Kelpasin sellaisena kuin olen tai kotini on.

      Nyt olen ollut maailmassa joitakin vuosikymmeniä. Olen elänyt onnellista elämää hyvien ihmisten keskellä. Olen ollut niin kiitollinen siitä avusta, jota sain pyristellessäni irti kiusaajistani. Jotkin uskovaiset sukulaiset pyrkivät viisastelemaan vieläkin, mutta heidän käytöksensä vaikuttaa enemmänkin joltakin muulta kuin rakastamiselta, välittämiseltä tai huolehtimiselta.

      • Anonyymi

        Onnea sulle ,et oot päässyt kiusaajistas eroon ja saanut todellisia aitoja ystävii.


    • Anonyymi

      Jotka murehtivat, kaukana juhlakokouksista, ne minä kokoan: nehän ovat sinusta, niitä häväistys kuormana painaa.
      Katso, siihen aikaan minä teen tekoni kaikille sinun nöyryyttäjillesi. Minä pelastan ontuvat ja kokoan karkoitetut ja teen heidät ylistetyiksi ja
      mainehikkaiksi jokaisessa maassa, jossa he olivat häpeänalaisina.

      • Anonyymi

        Miltä tuntuis asua yksin omakotitalossa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miltä tuntuis asua yksin omakotitalossa?

        Todellisuudessa kaikki ovat yksin, vaikka he eivät sitä tajua.


    • Anonyymi

      Laita korvakorut, niin huomaavat sinut, ei ne muuten huomaa.

    • Anonyymi

      Suurinta yksinäisyyttä olen tuntenut suviseuroissa.

    • Anonyymi

      VL-kiusaajat palavat lopulta helvetin ikuisessa tulessa.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6143
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3906
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      253
      2274
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1890
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1343
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1286
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1067
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1020
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      976
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      37
      915
    Aihe