Tämä on nolo asia, mutta nyt on kulunut 8 kk naiseni synnytyksestä. Meille syntyi terve, ihana 4-kiloinen poika. Nyt minua huolestuttaa se, että vaimoni vartalo rupsahtaa. Voiko tähän vaikuttaa esim. lopettamalla imetys ajoissa? Onko tämä totta, ettei enää ikinä palaudu siihen mitä ennen? Ja entä jos vaikka saisimme lisää lapsia, niin paheneeko sitten entisestään? Toivon et vastaatte tähän, kokeneet ISÄT..
Vartalon rupsahtaminen synnytyksen jälkeen
20
6919
Vastaukset
- isä myös
vastauksia sinulle voi,on ja kyllä
- olet
No tosi nolo olet SINÄ. Naisesi on tehnyt maailman ihanimman asian synnyttänyt sinulle lapsen. Jo se kaikki odotus/synnytys on ihan tarpeeksi kestetty. Ja sinä täällä valitat naisen rupsahtamista. Oi ja voi. Sulla on toi arvojärjestys nyt kyllä pikkasen hakoteillä. Jos minä sinun naisenasi edes kuulisin mieheltäni tuollaisia kommentteja, kuuntele, edes aavistuksen, niin pellolle heittäisin koko ukon. Mutta onneksi minulla ei ole tuollaista nirppanokkaa miehenä. Ja kyllä se naisesi kroppa sitten aikaa myöten palautuu. Tuliko selväksi. Itse olen viiden lapsen äiti ja silti vielä tosi hyvännäköinen. Niin ja hoida sitä vauvaa että naisesi pääsee vaikka johonkin kuntosaliin. Oletko antanut hänelle edes sitä omaa aikaa? Ja vauvan kannalta ei mitään imetystä lopeteta SINUN takiasi ? Haloo???? Tässä sinulle pikkasen vähän mietittävää.
- äiti-85
muutama viesti alaspäin uusi isä kyselee alapään löysyydestä synnytyksen jälkeen. Lue se, niin saat vastauksen kysymyksiisi.
- Ei provoja
Sama isä kyseessä ja ilmiselvästi provosoi saadakseen sikaniskahaukut naisilta seksuaaliseen täyttymykseensä.
Kyllä mä provoilijat tunnen xD - uusi isä
Ei provoja kirjoitti:
Sama isä kyseessä ja ilmiselvästi provosoi saadakseen sikaniskahaukut naisilta seksuaaliseen täyttymykseensä.
Kyllä mä provoilijat tunnen xDMinä aloitin kekustelun "löysästä alapäästä" ja aloitukseni oli asiallinen! Lukekaahan uudestaan,nyt täällä joku muu yrittää herjata mun piikkiini,olen pahoillani.Minä en ole muita keskusteluita aloittanut.
- todella pinnallinen
ihminen kun tollasta huolehdit. Sun varmaan ei ois kantsinu ruveta vaimon kans edes lapsia tekemään kun tollasia ajattelet. Sun pitäs kunnioittaa sitä vaimoas et se on viittyny edes tehdä sun kanssa lapsen. Ja jos oikein arvaan olet itse todella ruma kaljuuntunut kaljamahainen äijä...tod.näk olen oikeassa....
- äiti taas
No voe hyvät immeiset, missä teidän huumorintaju on? Kiitos hyvistä nauruista tätä palstaa hetken seuranneena... ei pitäis antaa sen pipon kiristää liikaa! :)
- XXX
Vinkiksi vain muillekin, että imetys kuluttaa mukavasti kaloreita eli moni laihtuu sen myötä ja ajan kanssa koppa kiinteytyy kyllä. Imetyksen lopettaminen on siinäkin mielessä turhaa, että kyllä ne rinnat on jo venyneet, jos ovat venyäkseen. Lisäksi ne kyllä usealla palautuu ennalleen ajan mittaa varsin mukavasti. Rinnat sitä paitsi paisuu ja kasvaa jo raskauden aikana joten imetys sinänsä ei ole rintojen muuttumisen syy, vaan muutokset tapahtuu jo raskausaikana.
- milla
minulla palautui täysin entiselleen, joten kyllä se on mahdollista. kyse on vaan vaimosi jaksamuksesta ja viitsimyksestä. heti synnytyksen jälkeen voi olla kuukausiakin aivan poikki ettei jaksa mitään ylimääräistä liikuntaa/urheilua, yritä nyt vähän antaa armoa vaimollesi!
pidä huoli että et anna oman vatsasi roikkua, meillä mies lihoi raskauden aikana ja jatkaa sitä vieläkin. kummallista ettei se silti haittaa minua, rakkaus kun kestää senkin ja halut tulee juuri siitä eikä toisen ulkonäöstä! - kata
voi hyvä mies mitä sinä suret... vaimosi raskaudesta kulunut vasta 8kk.. ja nelikiloinen vauva.. huhu huh varsinkin jos vaimosi on pieni kokoinen.. :( itse kolmen lapsen äiti ja voin sanoa että vartalollani menen monen 20v yli.. joten anna hyvä mies vaimollesi ja sen vartalolle, elimistölle... aikaa toipua kovasta kokemuksesta.. eli kehoitan sinua juokse mies hyvä 30km:n maratoni tosta noin vaan ilman harjoittelua.. ja katso peiliin sen jälkeen mitä näet ???? hmm.. sen jälkeen voisit mailailla ja kertoa miltä tuntuu ???? eli menikös jakeluun minkä työn vaimosi on sulle tehnyt.. häpeä mies
- muuttuu
En tiedä oletko lintu vai kala ??
Oletko vaimosi kanssa hänen vartalon takia?
Etkö rakastaisi häntä jos tulee muutamat kilot lisää painoa ?
Jokainen nainen on erilainen ja raskaus/synnytys/imetys kuluttaa erilailla.
Joku saa lisää kiloja, jollekkin kamalat raskausarvet ja jollekkin riipputissit.
Itse olin 45 kg ja 159cm pitkä kun mieheni tapasin ja nyt 16 vuotta myöhemmin kolmen lapsen äiti,pituus sama mutta painoo onkin jo n.89 kg
Enkä tunne olevani yhtään sen huonompi kun naapurin missi.
Tässä sulle:
Mies seisoi alasti peilin edessä ja kehui vaimolle ylpeällä äänellä että: Tässä sitä on sata kiloa dynamiittia.
Vaimo vastasi siihen: Eikö se ole vaarallista kun sytytyslanka on noin lyhyt ?
Aviomiehellä ja vaimolla oli katkera riita heidän 40-vuotis-hääpäivänään! Aviomies huutaa, "Kun sinä kuolet, minä hankin sinulle hautakiven missä lukee, ' Täällä makaa vaimoni - Alati kylmänä. "Vai niin?" vaimo vastaa. "Kun sinä kuolet, minä hankin sinulle hautakiven jossa lukee, 'Täällä makaa aviomieheni kovana vihdoinkin'- Äijä
Etkö halua olla koskaan mummu? Taidat kuolla ylipainon aiheuttamiin terveysongelmiin aika nuorena. Taitaa miehesi vieraissa käyminenkin käydä sydämmelle.
- juupa juu
159cm ja 89kg!!!! Harva ihminen on noin lihava. Eikö sekin ole toisen huomioonottamista, että pitää itsensä jotakuinkin mukiinmenevän näköisenä? Tottakai hyvää parisuhdetta kannattaa ihan muut asiat kuin ulkonäköjutut, mutta ei siitä varmasti mitään haittaa ole, jos puolisot pitää itsestään huolta. Eikai tässä kukaan mitään missimittoja vaadi, mutta tollainen ylipaino on jo vaaraksi itsellesikin.
ps. Et ole varmasti huonompi IHMISENÄ kuin naapurin missi. Sinussa on kaksinverroin naista häneen verrattuna. Ja voihan olla niinkin, että se hyvännäköinen on myös kiva ja fiksu.... - mimmi
Huh,minulla 4 lasta eikä painoa ole tullut ,kuin viisi kiloa lisää,lasten jälkeen.
Tuo sun painomäärä jo melkoinen,ei ole kyse vain muutamasta kilosta,mihin viittasit!
Nainen voi olla kaunis,hyvä kroppanen,lapsia saatuankin.
Mikä oikeuttaa ,että on "lupa" rupsahtaa,lapsia saatuaan?
En todellakaan ymmärrä naisia,jotka" mammautuu" vedoten ,että kyllä se mies silti rakastaa,vaikka ulkonäkö muuttuu..Jokainen joka vähänkin rakastaa puolisoon,haluaa olla kaunis ja haluttava! Oiskohan aihetta nyt katsoa peiliin?
- Jenni
Tässä vastaus koko ketjulle:
Synnytys muuttaa vartaloa, mutta muutoksesta on mahdollista palautua oman motivaation ja geenien mukaan.
Mielestäni rakkaus ei hyväksy mitä tahansa. Jos avioituu hoikan ja reippaan ihmisen kanssa on hyvä syy erota, kun huomaa puolisonsa muuttuneen ryhävalaaksi.
Tietenkin asia kannattaa selvittää jo ennen naimisiin menoa, jotta molemmilla on selvillä, pitääkö toinen terveyttä ja hyvää ulkonäköä tärkeänä ja ylläpidon arvoisena.
Sama tilanne on minkä tahansa muutoksen kanssa, kun toinen valitsee yhdessä hyväksyttyjä arvoja vastaan, esim. ryhtyy rikolliseksi, vaihtaa sukupuolensa, ryhtyy siivottomaksi jne.
Toiset parit pitävät hyväksyttävänä esim. juoppoutta, lihavuutta tms. jolloin molemmat usein ovat lihavia tms.
Lapsen hankinta on varmasti sovittu ja harkittu etukäteen, jolloin molemmilla on käsitys muutoksista, jotka siihen liittyvät.
Silloin muutokset on hyväksyttyjä, eikä niistä voi valittaa. Eri asia on kuitenkin se, painaako parin vuoden päästä kilon vai 20kiloa enemmän kuin ennen synnytystä.
Siihen voi vaikuttaa ja mies voi kannustaa naista laihduttamaan, se ei ole mitenkään väärin.
Mieshän haluaa nähdä naisensa kauniina ja sellaisena, jonka kanssa päätti lapsen saadakin. Muuten romantiikka ja seksi loppuu, eikä suhteella mene silloin enää hyvin. - NaInEn
Vastaan röyhkeästi vaikka olenkin nainen. Olen 32v. 2 lapsen äiti. Viimeisestä synnytyksestä on yli 5 vuotta. Tilanne on tämä: olen 5 kiloa hoikempi kuin ennen lapsia. Ylipainoinen en ole koskaan ollut. Vatsassa on hieman "ryppyjä" ja rinnat vähän pienentyneet mutta muuten olen todella tyytyväinen ulkonäkööni. Useimmat jotka eivät minua tunne, ovat aivan ihmeissään kun kuulevat että olen äiti. En harrasta juurikaan liikuntaa mutta jos kävisin vaikka kuntosalilla niin olisin varmaan huippukiinteä.
Muutenkin tunnen itseni paljon naisellisemmaksi ja varmemmaksi kun olen äiti. Seksi on ollut parempaa lasten syntymisen jälkeen. Jotenkin tunnen vartalonikin paremmin ja osaan nauttia siitä.
Minä imetin kumpaakin lastani 10 kk. Siihen saakka mahareppu pysyi aika pyöreänä mutta kun lopetin imetyksen niin kilot lähti. Onneksi mieheni ei yhtään kommentoinut röllykkääni, sillä halusin kuitenkin imettää tuon ajan. Ja se kannatti.
Tuskin naisesi palautuu täsmälleen samaksi kuin ennen lasta mutta oletko sinä sama kuin joskus vuosia sitten? Aika tekee tehtävänsä elämässä joka tapauksessa. Ja jos toista rakastaa niin hänet näkee aina yhtä kauniina. Suurin osa tuntemistani äideistä on nuorekkaita ja kauniita. Valitettavasti jotkut kyllä antavat vartalonsa rupsahtaa eivätkä välitä huolehtia itsestään.
Itse olen tavallaan myös ylpeä siitä että näin pinnallisena aikana olen "uhrannut" vartaloni antaakseni omille lapsilleni elämän. Miehetkin saavat sodasta taisteluarpia, niin myös naiset raskauksista ja synnytyksistä. Niitä pitäis osata arvostaa. - Äiti
Minulle tuli painoa lisää raskauden aikana noin 30 kg. En voi kehua kilojen jääneen sairaalaan, nimittäin kun maito nousi, niin painoa oli taas varmaankin sen vauvan verran lisää. No, kun sain luvan alkaa jumppailemaan niin ryhdyin tuumasta toimeen. Kuitenkin suurin osa painosta on lähtenyt päivittäisillä rintareppureissuilla luonnossa ja imetyksen myötä. Nyttemmin painoa on ehkä 2-3 kg enemmän kuin ennen raskautta, nekin riemukseni ainakin osaltaan rinnoissa (ennen raskautta olin kovin pienirintainen, nyttemmin voin sanoa omaavani ihan niinku tissit :) )
Mielestäni vartaloni muuttui kaikenkaikkiaan naisellisemmaksi raskauden myötä, lantio hiukan leveni jne.
No, tässä tämä tilitys. Tärkeintä minulle kuitenkin on se, että huomaan mieheni ajoittain vilkuilevan minua himoiten. Niin sitä tuntee olevansa naisellinen nainen ja sellainen tunne näkyy myös ulospäin ;) - nuori mama
Mä en joskus kestä teitä äitejä!
Ketjun aloittaja kysyi kauniisti naisen kropan muutoksista ja te vain haukutte häntä! Voiko kukaan äideistä sanoa, ettei olisi itse pelännyt rupsahtamista ja alapään venymistä lautasen kokoiseksi raskaana olessaan? Ihan totta!
Itse olen pian 21v, minulla on 5kk ikäinen poika. Raskaudesta jääneitä kiloja jäljellä noin 5kg, kerrytinkin niitä sellaiset 15kg raskauden aikana. Itse murehdin hirveästi miten seksielämä muuttuu tai nauttiiko mieheni enää löysentyneestä kropastani. Mutta muutos oli seksielämään ainakin positiivinen, kiihottuminen ja orgasmien saamisesta tuli helpompaa ja nautinnollisempaa. Toki ilman lantiopohjalihasten harjoittamista virtsankarkailu on ollut haittana synnytyksen jälkeen. Aloitin pari viikkoa sitten jumpassa käymisen ja tekee todella hyvää niin itseluottamukselle kuin kropallekin! Muutenkin omakuva on muuttunut ja kropan muutokset ovat toisaalta tehneet minusta seksuaalisemman. Mieheni on nauttinut seksistä aivan yhtälailla kuin ennenkin, luulenpa että itse olen se joka nauttii nykyään enemmän. Enpä ole valituksia kuullut "venähtäneestä alapäästä". - 3 synnyttänyt_pro
Eihän näitä ihan tosissaan..... eihän edes nykyään..... eihän ?????? Miten voi olla ihminen tuollainen? Ei tää voi olla ihan tosissaan tänne laitettu? Eihän? Ei tuollaista pinnallisuutta edes ole olemassa. Eihän?????
- aikoja nähnyt
älkää nyt helkkarin nimessä nykyajan kupunkilaisukot(pojat) huolestuko yhdest synnytyksestä. se on jämpti niin että kun on vapaaaikaa on kaikenlaista huolta. mutta kun raataaa päivät töissä ja vkl työharrastusta lisää niin kyllä lämmitin&laturi (eukko) kelpaa sellaisenaan
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moikka rakas
Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa216755Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi5562313- 1471867
- 851271
HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa981065- 72980
Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan
Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.90963- 32850
Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä
Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E10843Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?
Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon152783