harjoitussupistuksista

ninnukka

mites teillä noita harj.suppareita alkanut tulemaan? olen viikolla 23 ja muutama päivä sitten vasta tajusin että mulla on niitä tullut jo vähän aikaa. neuvolassa sanottiin että niitä saisi tulla max. kymmenen päivässä.
mulla niitä tulee ihan levossakin.
miten muilla? oletteko laskeneet päiväsaldon?
mulla varmaan on just alle kymmenen päiväs

9

1871

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • RV26

Mulla alkoi ne rv25 enkä ole laskenut niitä, nyt on kyllä tuntunut useamman kerran päivässä.... mulle ei sanottu neuvolasta noin tarkkaa lukua, sanottiin vaan että jos niitä on pidemmän aikaa kerralla, esim. tunnin peräkkäin, niin se on jo liikaa.

• Kohta kolmen äiskä

Mulla alkoi tulla toden teolla supistuksia helmikuussa eli 4 kk ennen laskettua aikaa. Supistuksia tuli levossakin joskus jopa muutaman minuutin välein. Eli kyllä niitä voi joskus tulla aikaisin ja paljon, mutta jos lääkäri katsoo että paikat on kunnolla kiinni niin ei siinä sitten yleensä mitään hätää ole.

• viola

Ei syytä paniikkiin. Supistuksia tulee sekä levossa että "rehkiessä". Eikä tota max. määrää voi allerkirjottaa, sekin riippuu niin odottajasta. Minulla on supistukset alkaneet aina jo tosi aikaisin (kolme lasta), viimeistään 16raskausviikolla.Kyllä sen tietää kun supistukset on sellasia, että kohdunsuussa ym. alkaa tapahtumaan oikeesti jotain mikä edesauttaa synnytystä. Ne on sit heti kovempia ja kipeempiä.

• RV26

Entä "paineen" tunne alapäässä?
        Harjoitussupistuksen aikana tulee sellainen olo, että pissattaa tai että pissa voisi tulla vaikka housuun, mutta onko sinulla ollut noiden aikaisempien supistusten aikana painon tai paineen tunnetta alapäässä? Olen nyt rv26 0 ja nämä ovat ihan uusia tuntemuksia...

• ninnukka
        RV26 kirjoitti:

Entä "paineen" tunne alapäässä?
        Harjoitussupistuksen aikana tulee sellainen olo, että pissattaa tai että pissa voisi tulla vaikka housuun, mutta onko sinulla ollut noiden aikaisempien supistusten aikana painon tai paineen tunnetta alapäässä? Olen nyt rv26 0 ja nämä ovat ihan uusia tuntemuksia...

siis mullakin..tai siis paineen tunnetta. ja pissahätä ja sit ei välttämättä mitään tulekaan..

• viola
        ninnukka kirjoitti:

siis mullakin..tai siis paineen tunnetta. ja pissahätä ja sit ei välttämättä mitään tulekaan..

Se on ihan normaalia. Vaavi on jo sen verran iso, että ku se vähän pyörähtää masussa, niin pissattaa ja saattaa jopa pissaa lirahtaa housuun jos iso hätä tulee.Toisaalta vaikka välillä tuntuu että mahdottomasti pissattaa, niin ku menee vessaan ei sit tulekkaan tai tulee ihan vähän.Se johtuu vaan siitä, että miten se vaavi sattuu mahassa sillä hetkellä köllötteleen ja kuinka se pääsee painamaan virtsarakkoo.

• aikasin

Minulla on nyt viikkoja 20, ja nuo supparit alkoi viikolla 12. Ovat välillä todella kovia, ja niitä tulee kyllä yli kymmenen päivässä. Lääkäri oli sitä mieltä, että kaikki on hyvin, joten en jaksa huolehtia asiasta. Kohdunsuulla kaikki on hyvin, ja lapsi tuntuu liikkuvan myös terhakkaasti.

Minulla raskaus on neljäs, yksi päättyi keskenmenoon. Kaikissa raskauksissa on kuitenkin nämä supistukset alkaneet aikaisin, mutta loppuneet hiukan 20 viikon jälkeen...

Olemme yksilöitä näissäkin asioissa, joten jos lääkärille puhut, ja hän ei huolestu, voi kaikki olla hyvin.

• kirsikka

Ei supistusten tarvitse aina olla kivuliaita, etteikö ne aiheuttaisi muutoksia kohdun suulla. Ystäväni odottaa myös (kuten itsekin) ja hänellä oli tullut aivan tavallisia supisteluja, toiset olivat sellaisia etteivät juuri tuntuneet missään, pahimmillaan supparit olivat sellaisia että joutui vain hiukan hidastamaan supparoinnin ajaksi. Lääkärintarkastuksessa oli todettu että kohtu pehmennyt ja sentin auki. Hän jäi samantien sairaslomalle.

• MissR

...tuntua ekan kerran noita harjoitussuppareita. Yleensä suppareita tuli muutamia päivässä, mutta oli myös muutama päivä, jolloin tuntui että suppareita oli koko ajan, eli monen tunnin ajan ja useita suppareita aina saman tunnin aikana. Suppareitten takia jäin töistäkin sairaslomalle pari viikkoa ennen äitiysloman alkua. Nyt sitten supparit on hävinneet taivaan tuuliin, kun viikkoja kasassa 35 1... Moneen päivään en ole tuntenut supistuksia ollenkaan, tai ehkä max pari päivässä. Omituista! Rv 33 lääkäri katsoi kohdunsuun tilanteen, kohdunsuu oli pehmeä mutta vielä täysin kiinni, mutta kohdunkaula oli lyhentynyt 2,5 senttiin. Mutta rv 33 tuo on kai jo ihan normaalitilanne että paikat pehmeneekin.

Mulla noita suppareita on tullut tasaisesti sekä jalkeilla ollessa ja jotain touhutessa, kuin myös levossa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Moikka rakas

Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa
      Ikävä
      21
      6805
    2. Malmin tapaus on järkyttävä

Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi
      Maahanmuutto
      556
      2323
    3. Mitä haluaisit kysyä

Kaivatultasi?
      Ikävä
      147
      1877
    4. Mitkä asiat teidän elämässänne on

Tällä hetkellä parasta?
      Ikävä
      85
      1271
    5. HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?

https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa
      Maailman menoa
      98
      1075
    6. Mitä haluaisit nähdä

Kaivatullasi päällä?
      Ikävä
      72
      980
    7. Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan

Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.
      Maailman menoa
      91
      971
    8. Kaupunki ostaa Kauppamatin

Joutuukohan yrittäjät lähteen muualle?
      Haapavesi
      33
      863
    9. Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä

Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E
      Ikävä
      10
      843
    10. Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?

Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon
      Maailman menoa
      154
      789
    Aihe