Vuokralla asuminen

Anonyymi

Halveksun ihmisiä jotka asuu suurimman osan elämästään, jopa koko elämänsä vuokralla. Miten voi hoitaa elämässä asiat niin huonosti että joutuu asumaan vuokralla. Saati että asut vuokralla ja valtio kustantaa asumisesi.

15

988

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kun/jos saat kunnon vastoinkäymisiä. niin halveksunta loppuu.

    • Anonyymi

      Erittäin hyvin sanottu siellä perällä.

    • Anonyymi

      Samaa mieltä ongelmia ei tule kun elää siivosti ja omien varojensa mukaan ja tekee ahkerasti töitä. Lapsia ei tehdä jos ei ole varaa ja pikavippejä ei oteta.

    • Anonyymi

      Aloittajalla ei ole mitään oikeutta arvostella sitä, miten toiset asuvat. Se ei mitenkään osoita, että ihminen olisi huonompi, vaikka asuu vuokralla.

      On se vaan hienoa, jos työt loppuvat ja joudut väkisin myymään kämppäsi, muuttaksesi toiselle puolelle Suomea työn perässä.

      • Anonyymi

        Olen maksanut asuntoni jo pois. Sitä paitsi olisin pystynyt lyhentämään velkaa työttömänäkin. Satasia edullisempi maksaa lainaa kuin vuokraa vastaavasta.


    • Anonyymi

      Jossain on asuttava.
      Ei se minkään tai paljon omistamien ketään ole paremmaksi tehnyt, vai onko?
      Saiturina itse asun omassa , mutta mitä sitten....vuokralainen maksaa toisen asuntovelan ja vaurastumisen että ollaan hiljaa vaan.

      • Anonyymi

        Kannattaa ostaa sioitusasunto tai asuntoja ja vuokrata sellaiselle jonka vuokran maksaa Kela tai sossu niin on varma vuokralainen ja pian olet varakas asuntosioittaja kun vuokratuloilla makselet lainan pois. Näin minua neuvoi eräs jolla rivitaloasunto lähellä kanavaa missä on juurikin ne varmat vuokralaiset. Asunto tosin on velaton perinnöksi saatu koska omistajalla on tilukset toisella paikkakunnalla eikä tarvetta myydä perintöasuntoa vaan saada siitä vuokratuottoa .


      • Anonyymi

        Juuri niin, kela maksaa vuokranantajalle hänen asuntonsa, vuokran ollessa niin korkea, että vuokralainen ei pysty maksamaan, mutta kela maksaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri niin, kela maksaa vuokranantajalle hänen asuntonsa, vuokran ollessa niin korkea, että vuokralainen ei pysty maksamaan, mutta kela maksaa.

        Tähän maahan tarvitaan vuokrasäännöstely, mutta sen lain saaminen on vaiketa, kun jokainen päättäjä on myös asuntosijoittaja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tähän maahan tarvitaan vuokrasäännöstely, mutta sen lain saaminen on vaiketa, kun jokainen päättäjä on myös asuntosijoittaja.

        Sen jälkeen ei löydy enää vuokra-asuntoja. Ruotsissa on vuokrasääntely, siksi pisimmillään asuntoa voi joutua jonottamaan 30 vuotta.


    • Anonyymi

      Jos nyt hakisin asuntoa, en ostaisi vaan menisin vuokralle. Menot ovat yhtä suuret maksaessa lainaa tai vuokraa. Voivat olla paljon suuremmat lainaa maksaessa. Nykyään rakennetaan laadukkaita asuntoja vuokralle. Tiedän hyvätuloisia, jotka eivät hanki enää omistusasuntoa, se antaa mahdollisuuden nopeasti vaihtaa paikkakuntaa ja työsuhteen ollessa muualla maailmassa niin myös maata on helppo vaihtaa.
      Asuntoa myyntiin laitettaessa, voi kestää ennen kuin saa asuntonsa myytyä. Ja sen jälkeen saattaa alkaa valitukset. Jokainen valintansa tekee, mitä kenenkään valintoja moittimaan lähtee.

      • Anonyymi

        Nämä jotka eivät ole pystyneet omaa asuntoa ostamaan, lusivat yleensä elinkautista jossakin kunnan vuokrataloyhtiön luukussa, naapureina mustalaisia, päihdeongelmaisia ja muita ali-ihmisiä. Ei sellainen ole ihmisen elämää.


    • Anonyymi

      minä en mene koskaan töihin suomessa koska töissä vaan vituttaa ja hermot menee heti. palkatkin ovat liian pieniä. elämässä kyllä pärjää tosi hyvin esim varastamalla ja sosiaali tuilla. sosaali tuet esim minulle ovat kuu kaudessa jotakin 1000euroa joista vuokra on 400euroa. sosiaali huolto maksaa sähköt ja vedet. myös alko holin tekeminen on lähes ilmaista koska hiivaa ja sokeria saa lähes ilmaiseksi ja omenat voi varastaa puista pihoilta. minulla on myös tosi kalliita mieli ala lääkkeitä joista tulee hyvä olo ja katkolle pääsee monta kertaa vuodessa jos alkoholista tulee vieroitus oireita. on tyhmyyttä mennä töihin koska helpommallakin pääsee eikä pilaa elämäänsä lampailemalla nuolemalla pomon pyllyy

      • Anonyymi

        Sinä olet ihka oikea sosiaalipummi kun noin hyvin tulet toimeen ilman työntekoa ja rahaakin taitaa jäädä ihan riittävästi elämiseen. Varman vuokran maksajan saakin sosiaalipummista/pummeista kun yhteiskunta maksaa kaiken ja saavat vain ryypiskellä ja varastaa.


    • Anonyymi

      Minä taas halveksin ja kierrän kaukaa sellaiset ihmiset jotka ei mene koronarokotukseen vaikka siihen ei ole mitään terveydellistä syytä olla ilman rokotusta. Se sakki pitää karkottaa Siperiaan ja takaisin ei päästetä jollei ole rokoteasiat kunnossa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      88
      1174
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1006
    3. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      13
      691
    4. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      48
      687
    5. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      287
      685
    6. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      60
      674
    7. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      660
    8. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      42
      604
    9. Viime yönä mietin paikkoja luonnossa, missä olen kulkenut

      kävellyt ja ikävöinyt, ja ollut niin yksin. Monet kerrat. Ne palauttavat mieleeni sinut ja sen, kuinka kipeää on se kaip
      Ikävä
      57
      602
    10. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      35
      575
    Aihe