Tämä palsta pelastaa aina päiväni

Anonyymi

Kun seuraa tätä veristä ja vihamielistä virtuaalivinoilua, niin huomaan sen, kuinka hyvin minulla on omassa elämässäni.

Olisi varmaankin melkoinen näky, jos palstalaiset lähtisivät yhteiselle ystävyysristeilylle ja pääsisivät purkamaan painolastiaan kasvotusten.

125

1164

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Samoin minä kiitän Luojaa hyvistä kotioloista, ettei tarvitse tulla palstoille tappelemaan verissäpäin jostain kehuista ja mainostamaan ruokalistaani,

      • Anonyymi

        Yleensä ihminen ymmärtää pysyä poissa ainakin vähän aikaa, jos huomaa vastusta ja kyllästymistä omiin juttuihinsa.


    • Anonyymi

      Siinähän ois oiva idea suomi 24 ja 80:ppisten risteily
      varmaan juttua riitäis ja tartuntoja heh
      Siinä tulis varmaan palokunnallekkin töitä ja
      iltasanomille otsikoita kun muutama mummo
      tai pappa ( pudonnut ) yli laidan ups.
      Eiköhän lähetä

    • Anonyymi

      Mitä te teette täällä ?

      • Anonyymi

        Kuulemma risteilyä suunnitellaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuulemma risteilyä suunnitellaan

        Risteily olisi hyvä ajatus. Voisi valita sopivan
        ja kivan hyttikaverin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Risteily olisi hyvä ajatus. Voisi valita sopivan
        ja kivan hyttikaverin.

        Ei tältä palstalta eikä samaan laivaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Risteily olisi hyvä ajatus. Voisi valita sopivan
        ja kivan hyttikaverin.

        Millainen olis sopiva hyttikaveri?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Millainen olis sopiva hyttikaveri?

        Hyvän hyttikaverin pitäisi olla vielä vireä.


    • Haluaisin demeterin hyttikaverikseni. Olen varma, että tulisimme toimeen keskenämme. Naakkaparvi voisi nyrpistellä nokkiaan 😁

      • Anonyymi

        Tosi alhainen veto mennä henkilöön muka huumorin varjolla.


      • Anonyymi

        Etkö petaisi apupetiä kyyhkylle?
        Teitä olisi kolme henkevää samassa hytissä, johan henkevyyden pyhä peitto leijailisi päällänne.
        Varoventtiili olisi paikallaan, paineitten noustessa yli.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Etkö petaisi apupetiä kyyhkylle?
        Teitä olisi kolme henkevää samassa hytissä, johan henkevyyden pyhä peitto leijailisi päällänne.
        Varoventtiili olisi paikallaan, paineitten noustessa yli.

        Kyllä höyhenet pöllyäisi kun nuo siipieetlat kilpailisi jumalataren suosiosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Etkö petaisi apupetiä kyyhkylle?
        Teitä olisi kolme henkevää samassa hytissä, johan henkevyyden pyhä peitto leijailisi päällänne.
        Varoventtiili olisi paikallaan, paineitten noustessa yli.

        Eikö alaikäiset voisi pysyä omilla saiteillaan..


    • Olen jo kirjoittanut tuon tarinan. Profiilissa on muutama rivi siitä, mitä Ruotsinlaivalla voi tapahtua...edelleenkin, täysin mielikuvitukseni tuotetta, alusta loppuun. Ketään palstalaisia ei ole ollut mallina.

      • Anonyymi

        Noin myrkyllisiä ajatuksia hautovaa ei pidä ottaa matkaseuraksi laivalle eikä muuallekkaan.
        Tunnetko henk.koht. muitakin kuin sen kainuulaisen, kun sanot ettei palstalaisia ole mallina?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Noin myrkyllisiä ajatuksia hautovaa ei pidä ottaa matkaseuraksi laivalle eikä muuallekkaan.
        Tunnetko henk.koht. muitakin kuin sen kainuulaisen, kun sanot ettei palstalaisia ole mallina?

        :)
        Kokeilin kirjoittaa rikosromaania. Enhän se ollut minä joka haudoin myrkyllisiä ajatuksia! Tunnen ainakin yhden muun henkilökohtaisesti ja minulla olisi kyllä materiaaleja mistä rakentaa henkilöhahmoja vaikka käyttäen palstalle kirjoittajien persoonia mallina, mutta halusin tietoisesti välttää sitä mahdollisuutta.


      • Paloma01 kirjoitti:

        :)
        Kokeilin kirjoittaa rikosromaania. Enhän se ollut minä joka haudoin myrkyllisiä ajatuksia! Tunnen ainakin yhden muun henkilökohtaisesti ja minulla olisi kyllä materiaaleja mistä rakentaa henkilöhahmoja vaikka käyttäen palstalle kirjoittajien persoonia mallina, mutta halusin tietoisesti välttää sitä mahdollisuutta.

        Tuo taitaa olla jokaisen kirjailijan/taiteilijan pulma, Paloma.

        Näyttelijä, joka on näytellyt epämiellyttävää hahmoa, saa tuntea sen nahoissaan: suorituksesta ei tule aplodeja vaan vihamielisiä reaktioita, jońkinlaista sakinhivutustakin on kuulemma Pohjanmaalla ollut tarjolla...))
        Kirjailijat, jotka kuvaavat laitapuolen kulkijoita, leimautuvat itse: "juoppohullu tai muuten hulluhan se tyyppi on"...
        Ehkä vahva samaistumistaipumus tarjoaa parhaimmillaan muutakin: vaikka tuon aloittajan kuvaaman mahdollisuuden nähdä miten hyvin tai huonosti asiat itsellä ovat..))


      • Anonyymi
        Paloma01 kirjoitti:

        :)
        Kokeilin kirjoittaa rikosromaania. Enhän se ollut minä joka haudoin myrkyllisiä ajatuksia! Tunnen ainakin yhden muun henkilökohtaisesti ja minulla olisi kyllä materiaaleja mistä rakentaa henkilöhahmoja vaikka käyttäen palstalle kirjoittajien persoonia mallina, mutta halusin tietoisesti välttää sitä mahdollisuutta.

        Mitä ihmeen persoonia täältä palstalta muka löydät? Ne jotka omaa persoonaansa esiin tuo, on näitä suoli24 eturiviin rynniviä eetloja , joilla ei muuta elämää ole kuin luomansa palstapersoona. Elämä on...tällä palstalla.


      • demeter1 kirjoitti:

        Tuo taitaa olla jokaisen kirjailijan/taiteilijan pulma, Paloma.

        Näyttelijä, joka on näytellyt epämiellyttävää hahmoa, saa tuntea sen nahoissaan: suorituksesta ei tule aplodeja vaan vihamielisiä reaktioita, jońkinlaista sakinhivutustakin on kuulemma Pohjanmaalla ollut tarjolla...))
        Kirjailijat, jotka kuvaavat laitapuolen kulkijoita, leimautuvat itse: "juoppohullu tai muuten hulluhan se tyyppi on"...
        Ehkä vahva samaistumistaipumus tarjoaa parhaimmillaan muutakin: vaikka tuon aloittajan kuvaaman mahdollisuuden nähdä miten hyvin tai huonosti asiat itsellä ovat..))

        Minä muistan, että Kotikatu-sarjan Hannesta esittäneen näyttelijän (hajamilinen minä en nyt nimeä muista) rooliin oli jossain vaiheessa kirjoitettu masennusta, alkoholia ja huonoa elämänhallintaa.
        Kertoi joutuvansa välillä ongelmiin elävässä elämässään, kun sarjan seuraajat tulivat neuvomaan häntä ja suosittelemaan raittiutta ja elämänmuutosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä ihmeen persoonia täältä palstalta muka löydät? Ne jotka omaa persoonaansa esiin tuo, on näitä suoli24 eturiviin rynniviä eetloja , joilla ei muuta elämää ole kuin luomansa palstapersoona. Elämä on...tällä palstalla.

        Kyllä kirjoittajat tuovat varmaan tietämättään esiin omat luonteenpiirteensä kirjoituksissaan. Kyllä ärtyneet ja päällekäyvät kirjoitukset osoittavat niiden kirjoittajien luonteesta särmikkyyttä, jota on vaikea hillitä. )Ano 10:28)


      • Makriina kirjoitti:

        Minä muistan, että Kotikatu-sarjan Hannesta esittäneen näyttelijän (hajamilinen minä en nyt nimeä muista) rooliin oli jossain vaiheessa kirjoitettu masennusta, alkoholia ja huonoa elämänhallintaa.
        Kertoi joutuvansa välillä ongelmiin elävässä elämässään, kun sarjan seuraajat tulivat neuvomaan häntä ja suosittelemaan raittiutta ja elämänmuutosta.

        Aivan, Makriina..)) Näitä tarinoita on kuultu. Ja ehkä se toimii toisin päinkin: miellyttävä roolihahmo saa arvostusta, niin hyvä ihminen ...
        Vaikeampi taitaa olla tilanne, jossa hyvistä näytellyt saakin pahiksen roolin.

        Siitäkin voisi kai parhaimmillaan oppia: nähdä että ei ole hyviä eikä pahoja vaan ihmisiä, joilla on molempia piirteitä....


    • Virtuaaliystävyys katoaisi merituulien mukana.
      Olemme luoneet yhteisön, joka varmasti katoaisi, jos lähtisimme yhteiselle retkelle ja jokainen joutuisi luopumaan mielikuvistaan.
      En tiedä, miten kävi takavuosina, kun osa kirjoittajista lähti Tukholman risteilylle. Miten mahtoi keskustelupalsta muuttua?

      • Anonyymi

        Olen samaa mieltä. Illuusio jonka kirjoitusten perusteella on luonut puhkeaisi kuin ilmapallo.


      • Tiedän, että takavuosina ajatus yhteisestä risteilystä tai tapaamisesta oli esillä, parikin kertaa, mutta ei koskaan toteutunut koska ei ollut riittävästi kiinnostusta. Palstan ilmapiiri on ollut niin kauan kun muistan jossain määrin toksinen ja vaikka pieniä ryhmiä samoin ajattelevia on aina ollut, niin virtuaaliystävyys on jäänyt sille tasolle.
        Olen tavannut livessä koko joukon ihmisiä joihin olen ensin tutustunut netissä, eri foorumeilla ja en ole koskaan pettynyt koska mielikuvani ovat stemmaneet hyvin todellisuuden kanssa ja minulla on muutama alunperin nettituttavuus, joista on tullut live ystäviä ja vaikka näemme harvoin (suuri välimatka) niin ystävyys on säilynyt vuosikausia.


      • Paloma01 kirjoitti:

        Tiedän, että takavuosina ajatus yhteisestä risteilystä tai tapaamisesta oli esillä, parikin kertaa, mutta ei koskaan toteutunut koska ei ollut riittävästi kiinnostusta. Palstan ilmapiiri on ollut niin kauan kun muistan jossain määrin toksinen ja vaikka pieniä ryhmiä samoin ajattelevia on aina ollut, niin virtuaaliystävyys on jäänyt sille tasolle.
        Olen tavannut livessä koko joukon ihmisiä joihin olen ensin tutustunut netissä, eri foorumeilla ja en ole koskaan pettynyt koska mielikuvani ovat stemmaneet hyvin todellisuuden kanssa ja minulla on muutama alunperin nettituttavuus, joista on tullut live ystäviä ja vaikka näemme harvoin (suuri välimatka) niin ystävyys on säilynyt vuosikausia.

        Ymmärrän, että ystävyys voi hyvinkin alkaa nettipalstalla, mutta kokonainen yhteisö, kuten tämä virtuaalinen rupatteluporukka on eri asia.

        Kyllä minulla on se mielikuva, että siellä 90-luvulla porukka kävi risteilyllä. Kaikkien tuntema Ruuneperi oli ainakin yksi osanottaja, osoittautui tanssilattian parkettiveitseksi, mutta en nyt muista, keitä muista siellä oli ollut, ei montakaan. Taitavat olla kaikki sen puoleen palstamme jättäneet Minä olin satunnainen palstakävijä noina aikoina.


      • Anonyymi
        Makriina kirjoitti:

        Ymmärrän, että ystävyys voi hyvinkin alkaa nettipalstalla, mutta kokonainen yhteisö, kuten tämä virtuaalinen rupatteluporukka on eri asia.

        Kyllä minulla on se mielikuva, että siellä 90-luvulla porukka kävi risteilyllä. Kaikkien tuntema Ruuneperi oli ainakin yksi osanottaja, osoittautui tanssilattian parkettiveitseksi, mutta en nyt muista, keitä muista siellä oli ollut, ei montakaan. Taitavat olla kaikki sen puoleen palstamme jättäneet Minä olin satunnainen palstakävijä noina aikoina.

        Olen nähnyt riidan, kun nettiystävyys hajosi. Siinä lensi kaikki salaisuudet puolin ja toisin kaikkien luettavaksi.


      • Makriina kirjoitti:

        Ymmärrän, että ystävyys voi hyvinkin alkaa nettipalstalla, mutta kokonainen yhteisö, kuten tämä virtuaalinen rupatteluporukka on eri asia.

        Kyllä minulla on se mielikuva, että siellä 90-luvulla porukka kävi risteilyllä. Kaikkien tuntema Ruuneperi oli ainakin yksi osanottaja, osoittautui tanssilattian parkettiveitseksi, mutta en nyt muista, keitä muista siellä oli ollut, ei montakaan. Taitavat olla kaikki sen puoleen palstamme jättäneet Minä olin satunnainen palstakävijä noina aikoina.

        En ole koskaan ollut Ruuneperin kanssa samassa ikäryhmässä, joten oletan että ne jotka kävivät risteilyllä olivat silloin ehkä 70plussia, siitähän on varmaan monta vuotta aikaa. Olisi mielenkiintoista kuulla lisää siitä, miten palstan dynamiikka muuttui, jos lainkaan. Olettaisin että ne jotka kävivät risteilyllä tunsivat jonkinlaista yhteisöllisyyttä tai olivat muutenkin jo samanhenkisiä, koska suuri osa täällä haluaa pysyä nimenomaan anonyymeinä ja eivät ole kiinnostuneita tapaamaan muita palstalaisia livessä.


      • Anonyymi
        Paloma01 kirjoitti:

        En ole koskaan ollut Ruuneperin kanssa samassa ikäryhmässä, joten oletan että ne jotka kävivät risteilyllä olivat silloin ehkä 70plussia, siitähän on varmaan monta vuotta aikaa. Olisi mielenkiintoista kuulla lisää siitä, miten palstan dynamiikka muuttui, jos lainkaan. Olettaisin että ne jotka kävivät risteilyllä tunsivat jonkinlaista yhteisöllisyyttä tai olivat muutenkin jo samanhenkisiä, koska suuri osa täällä haluaa pysyä nimenomaan anonyymeinä ja eivät ole kiinnostuneita tapaamaan muita palstalaisia livessä.

        Eiköhän arkistot kerro vai löytyykö oin vanhoja kirjoituksia vielä.


      • Paloma01 kirjoitti:

        En ole koskaan ollut Ruuneperin kanssa samassa ikäryhmässä, joten oletan että ne jotka kävivät risteilyllä olivat silloin ehkä 70plussia, siitähän on varmaan monta vuotta aikaa. Olisi mielenkiintoista kuulla lisää siitä, miten palstan dynamiikka muuttui, jos lainkaan. Olettaisin että ne jotka kävivät risteilyllä tunsivat jonkinlaista yhteisöllisyyttä tai olivat muutenkin jo samanhenkisiä, koska suuri osa täällä haluaa pysyä nimenomaan anonyymeinä ja eivät ole kiinnostuneita tapaamaan muita palstalaisia livessä.

        Muistan, että asiasta mainittiin palstalla tuolloin, mutta kuten sanoin, en ollut vakituinen kävijä noina aikoina. Kirjoittajista on varmaan jo moni siirtynyt tuonilmaisiin, muistan yhden ihanan Senjora Lyytin, tämän Ruuneperin, Catleijan, Venlastiinan, jolla oli hieno sivupersoona Puska-Suleima. Nimi se siitä parane.!
        Kaikki ovat palstan jättäneet, muitakin oli, mutta enhän minä hajamielinen muista mitään.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olen nähnyt riidan, kun nettiystävyys hajosi. Siinä lensi kaikki salaisuudet puolin ja toisin kaikkien luettavaksi.

        Tämä riski on aina olemassa, myös kun alunperin live ystävät ovat ahkeria somen käyttäjiä. Minä otan sen riskin, koska minulla ei ole mitään hävettävää tai piiloteltavaa yksityiselämässäni ja ystävyys on on minulle tärkeä ja arvokas asia.
        Yksityisasioiden levitteleminen keskustelupalstoilla, jos ao ei ole nimenomaan itse kertonut asiasta juuri tällä palstalla on ala-arvoista ja myös yksityisasioiden ruotiminen, jos ne ovat tulleet jossain vaiheessa esille olematta mitenkään se asia mihin kommentointi tähtää, tarpeetonta uteliaisuutta tai sitten jotain käytetään tarkoituksella pahoittaa toisen mieli.
        On olemassa myös hyväntahtoista, ystävällistä, empaattista kiinnostusta toista kirjoittajaa kohtaan, mutta sitä tapaa täällä harvemmin, melkein ainoastaan palstan kestoaloituksessa, joka on oikeastaan päiväkirjan muotoinen kollektiiviblogi, jossa samat kirjoittajat ovat tutustuneet toisiinsa ja josta on muodostunut eräänlainen yhteisö.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eiköhän arkistot kerro vai löytyykö oin vanhoja kirjoituksia vielä.

        Pitäisi mennä viime vuosituhannen puolelle. Silloin nämä palstat olivat uusia ja tuoreita, kirjoittajia oli paljon ja keskustelua käytiin ilman sarvia ja hampaita.
        Ulkonäkökin oli ketjuilla toinen, eräänlainen puu, jonka oksistoissa sitten oli aiheen perään kirjoituksia. Tiesi aina, kenelle vastaus oli osoitettu, toisin kuin tämä yksinkertaistettu letka, jossa keskustelua on melko mahdoton käydä.
        Silloin oli minulla paljon muuta täytettä elämässäni, joten harvoin kävin osallistumassa keskusteluihin. Nyt keinutuoli-ikäisenä olen ottanut jutustelun osaksi päivääni, kiitos kaikille osanottajille!


      • Paloma01 kirjoitti:

        Tämä riski on aina olemassa, myös kun alunperin live ystävät ovat ahkeria somen käyttäjiä. Minä otan sen riskin, koska minulla ei ole mitään hävettävää tai piiloteltavaa yksityiselämässäni ja ystävyys on on minulle tärkeä ja arvokas asia.
        Yksityisasioiden levitteleminen keskustelupalstoilla, jos ao ei ole nimenomaan itse kertonut asiasta juuri tällä palstalla on ala-arvoista ja myös yksityisasioiden ruotiminen, jos ne ovat tulleet jossain vaiheessa esille olematta mitenkään se asia mihin kommentointi tähtää, tarpeetonta uteliaisuutta tai sitten jotain käytetään tarkoituksella pahoittaa toisen mieli.
        On olemassa myös hyväntahtoista, ystävällistä, empaattista kiinnostusta toista kirjoittajaa kohtaan, mutta sitä tapaa täällä harvemmin, melkein ainoastaan palstan kestoaloituksessa, joka on oikeastaan päiväkirjan muotoinen kollektiiviblogi, jossa samat kirjoittajat ovat tutustuneet toisiinsa ja josta on muodostunut eräänlainen yhteisö.

        Millainen on "kestoaloitus", josta mainitsit? Erityinen palstako?


      • Anonyymi
        Makriina kirjoitti:

        Pitäisi mennä viime vuosituhannen puolelle. Silloin nämä palstat olivat uusia ja tuoreita, kirjoittajia oli paljon ja keskustelua käytiin ilman sarvia ja hampaita.
        Ulkonäkökin oli ketjuilla toinen, eräänlainen puu, jonka oksistoissa sitten oli aiheen perään kirjoituksia. Tiesi aina, kenelle vastaus oli osoitettu, toisin kuin tämä yksinkertaistettu letka, jossa keskustelua on melko mahdoton käydä.
        Silloin oli minulla paljon muuta täytettä elämässäni, joten harvoin kävin osallistumassa keskusteluihin. Nyt keinutuoli-ikäisenä olen ottanut jutustelun osaksi päivääni, kiitos kaikille osanottajille!

        Näinhän se meillä monilla varmaankin oli, että ei työaikana ehtinyt palstoille ja työikäisenä oli muutakin elämää työn lisäksi ja meillä monella on vieläkin muuta ,(kun lukee Skillanin ketjuja) mutta tämä pandemia estää.


      • Makriina kirjoitti:

        Millainen on "kestoaloitus", josta mainitsit? Erityinen palstako?

        Tarkoitan tietenkin kahvipirtti/Noja-tuoli jne Skillanin yhteisöblogia, johon kirjoittaa periaatteessa aina samat henkilöt ja jotka harvoin kirjoittavat muihin ketjuihin.


      • Anonyymi
        Paloma01 kirjoitti:

        En ole koskaan ollut Ruuneperin kanssa samassa ikäryhmässä, joten oletan että ne jotka kävivät risteilyllä olivat silloin ehkä 70plussia, siitähän on varmaan monta vuotta aikaa. Olisi mielenkiintoista kuulla lisää siitä, miten palstan dynamiikka muuttui, jos lainkaan. Olettaisin että ne jotka kävivät risteilyllä tunsivat jonkinlaista yhteisöllisyyttä tai olivat muutenkin jo samanhenkisiä, koska suuri osa täällä haluaa pysyä nimenomaan anonyymeinä ja eivät ole kiinnostuneita tapaamaan muita palstalaisia livessä.

        Kukaan ei halua tavata ainakaan kauna-kateus-kaksikkoa.


      • Anonyymi
        Paloma01 kirjoitti:

        Tiedän, että takavuosina ajatus yhteisestä risteilystä tai tapaamisesta oli esillä, parikin kertaa, mutta ei koskaan toteutunut koska ei ollut riittävästi kiinnostusta. Palstan ilmapiiri on ollut niin kauan kun muistan jossain määrin toksinen ja vaikka pieniä ryhmiä samoin ajattelevia on aina ollut, niin virtuaaliystävyys on jäänyt sille tasolle.
        Olen tavannut livessä koko joukon ihmisiä joihin olen ensin tutustunut netissä, eri foorumeilla ja en ole koskaan pettynyt koska mielikuvani ovat stemmaneet hyvin todellisuuden kanssa ja minulla on muutama alunperin nettituttavuus, joista on tullut live ystäviä ja vaikka näemme harvoin (suuri välimatka) niin ystävyys on säilynyt vuosikausia.

        Sinähän kerroit, että olitte korppiksen kanssa vihamiehiä, ja nyt kertomasi perusteella voi tehdä johtopäätöksen, että mielikuva stemmasi todellisuuden kanssa.


      • Paloma01 kirjoitti:

        Tarkoitan tietenkin kahvipirtti/Noja-tuoli jne Skillanin yhteisöblogia, johon kirjoittaa periaatteessa aina samat henkilöt ja jotka harvoin kirjoittavat muihin ketjuihin.

        Ahaa, sori, en tajunnut.
        Minä en alkuvuosina käynyt Kahvipirtissä, en osannut oikein eläytyä sinne, mutta näinä aikoina olen ollut siellä jokapäiväisenä kävijänä. Ei se kuitenkaan estä minua lukemasta ja kommentoimasta muitakin ketjuja.
        :)


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinähän kerroit, että olitte korppiksen kanssa vihamiehiä, ja nyt kertomasi perusteella voi tehdä johtopäätöksen, että mielikuva stemmasi todellisuuden kanssa.

        Emme ole koskaan olleet vihamiehiä. Suksemme olivat ristissä tuon tuostakin, koska ajattelemme eri tavalla monistakin asioista, mutta ne luonteenpiirteet jotka tunnistin hänen kirjoituksissaan positiivisiksi pitivät hyvin paikkansa; ystävyydelle kaikkein vankin pohja muodostuu toistensa erilaisuuden hyväksymisestä .


      • Anonyymi
        Paloma01 kirjoitti:

        Tarkoitan tietenkin kahvipirtti/Noja-tuoli jne Skillanin yhteisöblogia, johon kirjoittaa periaatteessa aina samat henkilöt ja jotka harvoin kirjoittavat muihin ketjuihin.

        Ainakin silloin, kun Skillan siirtyi tänne, niin moni sen ketjun kirjoittajista osallistui muihinkin ketjuihin ja tekivät jopa aloituksiakin.


      • Makriina kirjoitti:

        Ahaa, sori, en tajunnut.
        Minä en alkuvuosina käynyt Kahvipirtissä, en osannut oikein eläytyä sinne, mutta näinä aikoina olen ollut siellä jokapäiväisenä kävijänä. Ei se kuitenkaan estä minua lukemasta ja kommentoimasta muitakin ketjuja.
        :)

        Minä olen piipahtanut aina silloin tällöin moikkaamassa seuraavan kerroksen asukkeja. SkillaNin kollektiiviblogissa kirjoittaa useampi, jotka kommentoivat muissakin ketjuissa, kuten sinä ja minä, mutta siellä on pieni ydinkäyttäjäjoukko, jotka eivät kirjoita missään muualla.
        Minä yritän pysyä poissa sieltä, koska läsnäolono vetää aina mukaan elementtejä, jotka haluavat ainoastaan riitaa kanssani.


      • Anonyymi
        Paloma01 kirjoitti:

        Minä olen piipahtanut aina silloin tällöin moikkaamassa seuraavan kerroksen asukkeja. SkillaNin kollektiiviblogissa kirjoittaa useampi, jotka kommentoivat muissakin ketjuissa, kuten sinä ja minä, mutta siellä on pieni ydinkäyttäjäjoukko, jotka eivät kirjoita missään muualla.
        Minä yritän pysyä poissa sieltä, koska läsnäolono vetää aina mukaan elementtejä, jotka haluavat ainoastaan riitaa kanssani.

        Toinen ihminen on siis sinulle elementti, jos on eri mieltä kanssasi !!!
        Ennen puhuit heikommasta aineksesta.


      • Anonyymi
        Paloma01 kirjoitti:

        Emme ole koskaan olleet vihamiehiä. Suksemme olivat ristissä tuon tuostakin, koska ajattelemme eri tavalla monistakin asioista, mutta ne luonteenpiirteet jotka tunnistin hänen kirjoituksissaan positiivisiksi pitivät hyvin paikkansa; ystävyydelle kaikkein vankin pohja muodostuu toistensa erilaisuuden hyväksymisestä .

        Miksi haukut stalkkaajiksi ja vainoojiksi muita sellaisia, jotka ovat sukset ristissä kanssasi?
        Koita nyt vaistota muissakin hyviä ominaisuuksia ja hyväksy erilaisuus muittenkin kuin yhden kohdalla.
        Tosi kaksinaamaista peliä, yökkk!!!!


      • Anonyymi
        Paloma01 kirjoitti:

        Minä olen piipahtanut aina silloin tällöin moikkaamassa seuraavan kerroksen asukkeja. SkillaNin kollektiiviblogissa kirjoittaa useampi, jotka kommentoivat muissakin ketjuissa, kuten sinä ja minä, mutta siellä on pieni ydinkäyttäjäjoukko, jotka eivät kirjoita missään muualla.
        Minä yritän pysyä poissa sieltä, koska läsnäolono vetää aina mukaan elementtejä, jotka haluavat ainoastaan riitaa kanssani.

        ja sinä et näe itsessäsi mitää vikaa?


      • Makriina kirjoitti:

        Pitäisi mennä viime vuosituhannen puolelle. Silloin nämä palstat olivat uusia ja tuoreita, kirjoittajia oli paljon ja keskustelua käytiin ilman sarvia ja hampaita.
        Ulkonäkökin oli ketjuilla toinen, eräänlainen puu, jonka oksistoissa sitten oli aiheen perään kirjoituksia. Tiesi aina, kenelle vastaus oli osoitettu, toisin kuin tämä yksinkertaistettu letka, jossa keskustelua on melko mahdoton käydä.
        Silloin oli minulla paljon muuta täytettä elämässäni, joten harvoin kävin osallistumassa keskusteluihin. Nyt keinutuoli-ikäisenä olen ottanut jutustelun osaksi päivääni, kiitos kaikille osanottajille!

        Kiitos sinulle itsellesi Makriina. Kyllä sinä olet näitä palstan "kantavia voimia" ja sinun"puhettasi" on ilo kuulla: avaraa, selkeää ajattelua ja niin moitteetonta suomenkieltä että kateeksi käy..))


      • demeter1 kirjoitti:

        Kiitos sinulle itsellesi Makriina. Kyllä sinä olet näitä palstan "kantavia voimia" ja sinun"puhettasi" on ilo kuulla: avaraa, selkeää ajattelua ja niin moitteetonta suomenkieltä että kateeksi käy..))

        Kiitos, Demeter. Ihan tässä hämmentyy.
        Kun aikanaan olimme vain muutaman nimmarin voimin tällä palstalla, oli aika yksinäistä. Sen vuoksi kai olen nyt niin mielelläni osallistunut.
        Ihmettelen vain, minne alkuperäiset kahd.kymppiset ovat livahtaneet, Ei ole Sinisiruakaan näkynyt, Rituliinista puhumattakaan.
        HOHOI!


      • Anonyymi
        Paloma01 kirjoitti:

        Tämä riski on aina olemassa, myös kun alunperin live ystävät ovat ahkeria somen käyttäjiä. Minä otan sen riskin, koska minulla ei ole mitään hävettävää tai piiloteltavaa yksityiselämässäni ja ystävyys on on minulle tärkeä ja arvokas asia.
        Yksityisasioiden levitteleminen keskustelupalstoilla, jos ao ei ole nimenomaan itse kertonut asiasta juuri tällä palstalla on ala-arvoista ja myös yksityisasioiden ruotiminen, jos ne ovat tulleet jossain vaiheessa esille olematta mitenkään se asia mihin kommentointi tähtää, tarpeetonta uteliaisuutta tai sitten jotain käytetään tarkoituksella pahoittaa toisen mieli.
        On olemassa myös hyväntahtoista, ystävällistä, empaattista kiinnostusta toista kirjoittajaa kohtaan, mutta sitä tapaa täällä harvemmin, melkein ainoastaan palstan kestoaloituksessa, joka on oikeastaan päiväkirjan muotoinen kollektiiviblogi, jossa samat kirjoittajat ovat tutustuneet toisiinsa ja josta on muodostunut eräänlainen yhteisö.

        Tuskin muillakaan mitään hävettävää tai salattavaa on, mutta yksityisasiat eivät kuulu julkisille palstoille, koskevathan ne myös läheisiä. Siinä ottaa tietoisen riskin, turha sitten syyttää stalkkaamisesta kun niitä yksityisasioita kommentoidaan.


      • Paloma01 kirjoitti:

        En ole koskaan ollut Ruuneperin kanssa samassa ikäryhmässä, joten oletan että ne jotka kävivät risteilyllä olivat silloin ehkä 70plussia, siitähän on varmaan monta vuotta aikaa. Olisi mielenkiintoista kuulla lisää siitä, miten palstan dynamiikka muuttui, jos lainkaan. Olettaisin että ne jotka kävivät risteilyllä tunsivat jonkinlaista yhteisöllisyyttä tai olivat muutenkin jo samanhenkisiä, koska suuri osa täällä haluaa pysyä nimenomaan anonyymeinä ja eivät ole kiinnostuneita tapaamaan muita palstalaisia livessä.

        Kiinnostusta toisia kirjoittajia kohtaan voi hyvinkin olla Paloma, mutta ei välttämättä aikaa eikä voimia uusien ihmissuhteitten luomiseen ja ylläpitoo siinä merkityksessä kuin aikaisemmin.
        Itse olen ainakin ollut pakotettu jättämään monia kiinnostavia ihmissuhteita ihan jo ajan puutteen takia. Ikääntyneenä on hidas ja liikkumisen esteitä voi olla ja usein se live-tapaaminen, kodeissakin tapahtuva, vaatii esivalmisteluja ja aikataulujen sovittelua.
        Netissä siitä kaikesta on vapaa ja vaikka virtuaalikontakti ei vastaisi elävää, hyvä korvike se parhaimmillaan voi olla, minulle ainakin.


      • demeter1 kirjoitti:

        Kiinnostusta toisia kirjoittajia kohtaan voi hyvinkin olla Paloma, mutta ei välttämättä aikaa eikä voimia uusien ihmissuhteitten luomiseen ja ylläpitoo siinä merkityksessä kuin aikaisemmin.
        Itse olen ainakin ollut pakotettu jättämään monia kiinnostavia ihmissuhteita ihan jo ajan puutteen takia. Ikääntyneenä on hidas ja liikkumisen esteitä voi olla ja usein se live-tapaaminen, kodeissakin tapahtuva, vaatii esivalmisteluja ja aikataulujen sovittelua.
        Netissä siitä kaikesta on vapaa ja vaikka virtuaalikontakti ei vastaisi elävää, hyvä korvike se parhaimmillaan voi olla, minulle ainakin.

        Kylläpä tuo viesti ajautui kauas siitä, mihin se oli tarkoitettu, siis ikäänkuin vastauksena Paloman pohdintaan yhteistapaamisesta, nettituttujen kesken 9.39.
        Jälkijunassa taas..))


      • Anonyymi
        Paloma01 kirjoitti:

        Tarkoitan tietenkin kahvipirtti/Noja-tuoli jne Skillanin yhteisöblogia, johon kirjoittaa periaatteessa aina samat henkilöt ja jotka harvoin kirjoittavat muihin ketjuihin.

        Ehkä se on heille ajanpuute, miksi eivät muissa ketjuissa kirjoita.

        Heillä voi olla se kuuluisa "hankittu elämä".


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tuskin muillakaan mitään hävettävää tai salattavaa on, mutta yksityisasiat eivät kuulu julkisille palstoille, koskevathan ne myös läheisiä. Siinä ottaa tietoisen riskin, turha sitten syyttää stalkkaamisesta kun niitä yksityisasioita kommentoidaan.

        Minäkin ajattelin noin aikaisemmin, että mitä turhia salailemaan, mutta valitettavasti se oma "avoimuus" on kostautunut. Tai oikeastaan vasta täällä..))
        Ja vaikka tuota yksityisyyttä nyt varjellaan ihan lain voimin, aika ison riskin ottaa kun kertoo itsestaan tai läheisistään.
        Totta, että avoimuudella antaa lyömäaseen niille, jotka sitä tahtovat käyttää. Ei voi odottaa, että viesti (avoimuus) tulisi vastaanotetuksi siinä muodossa kuin se itse tarkoitti.


      • Anonyymi

        Joopa-joo, sano matkalaiset(palstan) ryyppyreissulla laivalla. Kukas muu kun varkauven päällepäsmäri seillä määräili, kuka saa ainoastaan palstan vaarin kanssa jutella. Kyllä siellä todella hyvin käyttäytyvä palsta-vaari (ruune) sai olla kieli keskellä suuta, kun palsta-vahti varkauven päällespäsmäri jakoi tanssahtelu vuoroja
        palsta vaarin kanassa. Mutta luu se on jäänyt päällespäsmärin
        kylmään kouraan!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä se on heille ajanpuute, miksi eivät muissa ketjuissa kirjoita.

        Heillä voi olla se kuuluisa "hankittu elämä".

        Joku joutuu toteamaan, että #elämä on#, siis joillakin muilla.


    • Anonyymi

      Onko täällä tarkoitus ystäviksi ???

      • Anonyymi

        Jos elämäsi on vain kotona, niin mistä muualta sitten niitä ystäviä hankkisi, kuin netistä.


      • Anonyymi

        Jos kotona ei ole kuin kieltä osaamaton vanhus, täältä etsii riitakavereita.


      • Monelle kotiinsa sidotulle on palsta varmasti ikkuna maailmaan. Siksi se on tärkeä monelle.
        Ihmisten keski-ikä nousee kaiken aikaa, yhä enemmän on yhdeksänkymppisiin asti eläviä, mutta jo huonosti liikkuvia ikäihmisiä, jotka vähitellen joutuvat jäämään neljän seinän sisälle.
        Monien läheiset ja ystävät ovat poissa ja yksinäisyys painaa.
        Palstat ovat paikallaan!


      • Anonyymi
        Makriina kirjoitti:

        Monelle kotiinsa sidotulle on palsta varmasti ikkuna maailmaan. Siksi se on tärkeä monelle.
        Ihmisten keski-ikä nousee kaiken aikaa, yhä enemmän on yhdeksänkymppisiin asti eläviä, mutta jo huonosti liikkuvia ikäihmisiä, jotka vähitellen joutuvat jäämään neljän seinän sisälle.
        Monien läheiset ja ystävät ovat poissa ja yksinäisyys painaa.
        Palstat ovat paikallaan!

        Minä uskon myös, että tämän ikäryhmän kirjoittajien määrä tulee kasvamaan lähi vuosina.

        Uskon myös, että silloin täällä kirjoittelee jo 90-vuotta täyttäneetkin.

        On todellakin hyvä, että on tämmöinen80 plus palsta olemassa.


      • Anonyymi
        Makriina kirjoitti:

        Monelle kotiinsa sidotulle on palsta varmasti ikkuna maailmaan. Siksi se on tärkeä monelle.
        Ihmisten keski-ikä nousee kaiken aikaa, yhä enemmän on yhdeksänkymppisiin asti eläviä, mutta jo huonosti liikkuvia ikäihmisiä, jotka vähitellen joutuvat jäämään neljän seinän sisälle.
        Monien läheiset ja ystävät ovat poissa ja yksinäisyys painaa.
        Palstat ovat paikallaan!

        Nämä täällä kirjoittavat onkin yksinäisiä, köyhiä, sidottu koteihinsa, käyvät vaan joskus mielikuvitusmatkoilla hotelleissa sun muissa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Nämä täällä kirjoittavat onkin yksinäisiä, köyhiä, sidottu koteihinsa, käyvät vaan joskus mielikuvitusmatkoilla hotelleissa sun muissa.

        Onko köyhissä jotain vikaa, tai yksinäisyydessä ja muussa? Raharikkaat tiuskin tällä palstalla paljonkaan käyvät. Ollaan meidän Herramme muurahaisia, suurin osa.
        Teet äkkinäisiä päätöksiä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Nämä täällä kirjoittavat onkin yksinäisiä, köyhiä, sidottu koteihinsa, käyvät vaan joskus mielikuvitusmatkoilla hotelleissa sun muissa.

        Ei vältämättä Ano,10.39, täällä kirjoittavat ole noin osattomia. Jos tänne(kin) vielä pystyvät kirjoittamaan ja nettiä käyttämään, yksinäiselle on tarjolla vaikka mitä ja etsivä löytää.

        Mielikuvituksen voimasta olen kanssasi samaa mieltä. Ja niinhän on sanottu:
        "Köyhän ainut huvitus on rikas mielikuvitus" ja telkkari meillä kaikilla ilmeisesti on.
        Senkin laajasta tarjonnasta voi hyvin saada innoitusta. Puhumattakaan kirjoista..))


    • Anonyymi

      Moni lahjoitti jo piukkurillinsä sille matkaa varten.

      • Istuin lukemaan ketjua ja huomasin, että vähän mietteitä herätti kun Juttukahvilan kirjoittajat vähemmän tänne muihin otsikoiden alle kirjoittaa.
        Omalta kohdaltani aikaa vie tuo joka aamuinen ja jos kaikkiin ketjuihin yrittäisi osaa ottaa, päivä siinä hupenisi, jäisi muu elämä elämättä.
        Mitään sen kummempaa syytä ei minulla ole, toisten osallistumisista en osaa sanoa.

        Tapaamisista olette myös kirjoittaneet, olen ollut kahdella tapaamisilla, Peurunka ja Lappajärvi olivat kohteina ja sitten ainakin kaksi risteilyä toteutimme.
        Nämä maissa tapahtuneet tapaamiset olivat lähinnä Kahvipirtissä kirjoittavia, Ylikypsä puolisoineen , Meri-kukka miehineen, Venlastiina ja Late, Irkku lapsenlapsensa kanssa ja mummeli 67 ja minä,
        Onnistuivat yli odotusten.
        Risteilyillä oli myös tuttuja pirtin kirjoittajia, Ruuneperi joka ei pirttiin montakaan kertaa astunut, mutta herrasmiehenä tanssitteli meitä kaikkia, kivaa silloinkin.
        Nyt tuon aikaisia ei kirjoittamassa näy, mutta onnekseni uusia kivoja kirjoitusihmisiä on mukaan eksynyt ja näin toivon jatkuvankin, aina uusiin on kiva tutustua.

        Jotenkin jos sattuu porukka samanhenkisiksi, kyllä tapaamiset on paikallaan, kirjoittelu muuttuu läheisemmäksi ja mukaan lähtisin, mutta nyt rajoittaa tuo liikkuminen, mikäli ette Savon kulmille eksy;)

        Tässäpä selvitystä tapaamisista ja vähistä kirjoitteluista palstan muihin ketjuihin.


      • Anonyymi

        Hengittääkö Ruuneperi vielä ?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hengittääkö Ruuneperi vielä ?

        En tiedä.


      • SkillaN kirjoitti:

        Istuin lukemaan ketjua ja huomasin, että vähän mietteitä herätti kun Juttukahvilan kirjoittajat vähemmän tänne muihin otsikoiden alle kirjoittaa.
        Omalta kohdaltani aikaa vie tuo joka aamuinen ja jos kaikkiin ketjuihin yrittäisi osaa ottaa, päivä siinä hupenisi, jäisi muu elämä elämättä.
        Mitään sen kummempaa syytä ei minulla ole, toisten osallistumisista en osaa sanoa.

        Tapaamisista olette myös kirjoittaneet, olen ollut kahdella tapaamisilla, Peurunka ja Lappajärvi olivat kohteina ja sitten ainakin kaksi risteilyä toteutimme.
        Nämä maissa tapahtuneet tapaamiset olivat lähinnä Kahvipirtissä kirjoittavia, Ylikypsä puolisoineen , Meri-kukka miehineen, Venlastiina ja Late, Irkku lapsenlapsensa kanssa ja mummeli 67 ja minä,
        Onnistuivat yli odotusten.
        Risteilyillä oli myös tuttuja pirtin kirjoittajia, Ruuneperi joka ei pirttiin montakaan kertaa astunut, mutta herrasmiehenä tanssitteli meitä kaikkia, kivaa silloinkin.
        Nyt tuon aikaisia ei kirjoittamassa näy, mutta onnekseni uusia kivoja kirjoitusihmisiä on mukaan eksynyt ja näin toivon jatkuvankin, aina uusiin on kiva tutustua.

        Jotenkin jos sattuu porukka samanhenkisiksi, kyllä tapaamiset on paikallaan, kirjoittelu muuttuu läheisemmäksi ja mukaan lähtisin, mutta nyt rajoittaa tuo liikkuminen, mikäli ette Savon kulmille eksy;)

        Tässäpä selvitystä tapaamisista ja vähistä kirjoitteluista palstan muihin ketjuihin.

        Mukavaa, että tapasitte. Venlastiina ja Late olivat monipuolisia kirjoittajia. Ylikypsänkin muistan, mutta nuo toiset ovat minulle vieraampia nimimerkkejä.


      • SkillaN kirjoitti:

        Istuin lukemaan ketjua ja huomasin, että vähän mietteitä herätti kun Juttukahvilan kirjoittajat vähemmän tänne muihin otsikoiden alle kirjoittaa.
        Omalta kohdaltani aikaa vie tuo joka aamuinen ja jos kaikkiin ketjuihin yrittäisi osaa ottaa, päivä siinä hupenisi, jäisi muu elämä elämättä.
        Mitään sen kummempaa syytä ei minulla ole, toisten osallistumisista en osaa sanoa.

        Tapaamisista olette myös kirjoittaneet, olen ollut kahdella tapaamisilla, Peurunka ja Lappajärvi olivat kohteina ja sitten ainakin kaksi risteilyä toteutimme.
        Nämä maissa tapahtuneet tapaamiset olivat lähinnä Kahvipirtissä kirjoittavia, Ylikypsä puolisoineen , Meri-kukka miehineen, Venlastiina ja Late, Irkku lapsenlapsensa kanssa ja mummeli 67 ja minä,
        Onnistuivat yli odotusten.
        Risteilyillä oli myös tuttuja pirtin kirjoittajia, Ruuneperi joka ei pirttiin montakaan kertaa astunut, mutta herrasmiehenä tanssitteli meitä kaikkia, kivaa silloinkin.
        Nyt tuon aikaisia ei kirjoittamassa näy, mutta onnekseni uusia kivoja kirjoitusihmisiä on mukaan eksynyt ja näin toivon jatkuvankin, aina uusiin on kiva tutustua.

        Jotenkin jos sattuu porukka samanhenkisiksi, kyllä tapaamiset on paikallaan, kirjoittelu muuttuu läheisemmäksi ja mukaan lähtisin, mutta nyt rajoittaa tuo liikkuminen, mikäli ette Savon kulmille eksy;)

        Tässäpä selvitystä tapaamisista ja vähistä kirjoitteluista palstan muihin ketjuihin.

        Minäkin uskon että tapaamisella tai yhteisellä risteilyllä olisi eheyttävä vaikutus. Eihän sinne varmasti edes lähtisikään muita, kuin sellaisia jotka muutenkin tulevat juttuun keskenään, vaikka varmasti se olisi vieläkin tarpeellisempaa niille jotka eivät niin tee. Tulee mieleen vanhempainkokoukset koulumaailmasta, kun opet selittää ja selittää asioita ryhmälle vanhempia jotka jo ovat kiinnostuneita ja perillä asioista ja ne jotka eivät ole paikalla olisivat olleet sopiva kohderyhmä. (Preaching to the choir, sananmukaisesti kuorolle saarnaamista).


      • Anonyymi
        Paloma01 kirjoitti:

        Minäkin uskon että tapaamisella tai yhteisellä risteilyllä olisi eheyttävä vaikutus. Eihän sinne varmasti edes lähtisikään muita, kuin sellaisia jotka muutenkin tulevat juttuun keskenään, vaikka varmasti se olisi vieläkin tarpeellisempaa niille jotka eivät niin tee. Tulee mieleen vanhempainkokoukset koulumaailmasta, kun opet selittää ja selittää asioita ryhmälle vanhempia jotka jo ovat kiinnostuneita ja perillä asioista ja ne jotka eivät ole paikalla olisivat olleet sopiva kohderyhmä. (Preaching to the choir, sananmukaisesti kuorolle saarnaamista).

        Minkäkaltaisiksi pitisi eheytyä? Homoja koitettiin eheyttää heteroiksi huonolla menestyksellä. Olisko esikuvina ja kouluttajina nämä avoimet energiset muita palstallakin ohjeistavat tyypit, joilla on yliluonnolisia kykyjä, kuten rivin välistä lukemisen taito? Mahtava kokemus eri foorumeilta ja palstoilta ja kansainväliset kontaktit ja ihmisten psyyken tuntemus erilaisten opintojen ja työtehtävien kautta antavat tietysti lisää meriittiä eheyttämistehtävään. Tarhatäti osaa paimentaa hankalaakin laumaa ja toinen tuntee juomapuolen ja sen tarjoilun.


      • SkillaN kirjoitti:

        Istuin lukemaan ketjua ja huomasin, että vähän mietteitä herätti kun Juttukahvilan kirjoittajat vähemmän tänne muihin otsikoiden alle kirjoittaa.
        Omalta kohdaltani aikaa vie tuo joka aamuinen ja jos kaikkiin ketjuihin yrittäisi osaa ottaa, päivä siinä hupenisi, jäisi muu elämä elämättä.
        Mitään sen kummempaa syytä ei minulla ole, toisten osallistumisista en osaa sanoa.

        Tapaamisista olette myös kirjoittaneet, olen ollut kahdella tapaamisilla, Peurunka ja Lappajärvi olivat kohteina ja sitten ainakin kaksi risteilyä toteutimme.
        Nämä maissa tapahtuneet tapaamiset olivat lähinnä Kahvipirtissä kirjoittavia, Ylikypsä puolisoineen , Meri-kukka miehineen, Venlastiina ja Late, Irkku lapsenlapsensa kanssa ja mummeli 67 ja minä,
        Onnistuivat yli odotusten.
        Risteilyillä oli myös tuttuja pirtin kirjoittajia, Ruuneperi joka ei pirttiin montakaan kertaa astunut, mutta herrasmiehenä tanssitteli meitä kaikkia, kivaa silloinkin.
        Nyt tuon aikaisia ei kirjoittamassa näy, mutta onnekseni uusia kivoja kirjoitusihmisiä on mukaan eksynyt ja näin toivon jatkuvankin, aina uusiin on kiva tutustua.

        Jotenkin jos sattuu porukka samanhenkisiksi, kyllä tapaamiset on paikallaan, kirjoittelu muuttuu läheisemmäksi ja mukaan lähtisin, mutta nyt rajoittaa tuo liikkuminen, mikäli ette Savon kulmille eksy;)

        Tässäpä selvitystä tapaamisista ja vähistä kirjoitteluista palstan muihin ketjuihin.

        Ihana kuulla tuosta kahvipirtin historiasta ja sen aikaisista kirjoittajista. Moni on kirjannut nuo ilmapiirissä tapahtuneet muutokset ja kai ne sitten jollakin tavalla heijastavat myös koko yhteiskunnan muuttumista, enemmän kilpailevaksi, vähemmän yhteisölliseksi.

        Onkohan vähän paatoksellista sanoa, että näiden ikäryhmien merkitys voisi liittyä tuohon yhteisöllisyyteen, josta meidän - tai ainakin yli kahdenkymppisten..)) - ikäluokalla on konkreettiset muistot ?


      • Anonyymi
        Paloma01 kirjoitti:

        Minäkin uskon että tapaamisella tai yhteisellä risteilyllä olisi eheyttävä vaikutus. Eihän sinne varmasti edes lähtisikään muita, kuin sellaisia jotka muutenkin tulevat juttuun keskenään, vaikka varmasti se olisi vieläkin tarpeellisempaa niille jotka eivät niin tee. Tulee mieleen vanhempainkokoukset koulumaailmasta, kun opet selittää ja selittää asioita ryhmälle vanhempia jotka jo ovat kiinnostuneita ja perillä asioista ja ne jotka eivät ole paikalla olisivat olleet sopiva kohderyhmä. (Preaching to the choir, sananmukaisesti kuorolle saarnaamista).

        Eheytys pitää lähteä aina ensin itsestään.

        Eikä noin, kuten yllä kirjoitat ja osoitat "syyttävää sormea" muihin.


      • demeter1 kirjoitti:

        Ihana kuulla tuosta kahvipirtin historiasta ja sen aikaisista kirjoittajista. Moni on kirjannut nuo ilmapiirissä tapahtuneet muutokset ja kai ne sitten jollakin tavalla heijastavat myös koko yhteiskunnan muuttumista, enemmän kilpailevaksi, vähemmän yhteisölliseksi.

        Onkohan vähän paatoksellista sanoa, että näiden ikäryhmien merkitys voisi liittyä tuohon yhteisöllisyyteen, josta meidän - tai ainakin yli kahdenkymppisten..)) - ikäluokalla on konkreettiset muistot ?

        Taas tuli "vihre", ei kahdenkymppiset vaan kahdeksankymppiset.
        Aina en jaksa näitä omia kirjoitusvirheitä korjata, mutta useinhan käy niin että lukija korjaa ne automaattisesti omassa mielessään...


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eheytys pitää lähteä aina ensin itsestään.

        Eikä noin, kuten yllä kirjoitat ja osoitat "syyttävää sormea" muihin.

        Samaa mieltä, Ano 13.43.. Itsestä pitää alkaa. Mutta jonkun pitää aina nostaa se kissa pöydälle, eikä ehkä kannata "ampua viestintuojaa"...
        Kyllä meidän yleisessä keskustelussa mielestäni haetaan ja painotetaan sitä, että samalla asialla, samoin tavoittein ollaan liikkeellä, eri keinoin vain.
        Harmoniaa haetaan ja usein se synnyttää myös eripuraa ennenkuin se saavutetaan.

        Voihan se eripura jäädä päällekin, joku voi tuntea senkin kotoisaksi ja voimaannuttavaksi, ja se on tietysti valinta sekin. Olisikohan Pentti Saarikoski viitannut tähän sanoessaan (usein olen tätä siteerannut): "Yksinäisyyteni olen ansainnut palauttamalla ihmisille sen kiven, jota he minulle leipänä tarjosivat". Jää vain miettimään, maistoiko Saarikoski sitä kiveä, jäikö tutkimaan sitä, katseliko, kuunteliko ? ..))


      • Anonyymi
        SkillaN kirjoitti:

        Istuin lukemaan ketjua ja huomasin, että vähän mietteitä herätti kun Juttukahvilan kirjoittajat vähemmän tänne muihin otsikoiden alle kirjoittaa.
        Omalta kohdaltani aikaa vie tuo joka aamuinen ja jos kaikkiin ketjuihin yrittäisi osaa ottaa, päivä siinä hupenisi, jäisi muu elämä elämättä.
        Mitään sen kummempaa syytä ei minulla ole, toisten osallistumisista en osaa sanoa.

        Tapaamisista olette myös kirjoittaneet, olen ollut kahdella tapaamisilla, Peurunka ja Lappajärvi olivat kohteina ja sitten ainakin kaksi risteilyä toteutimme.
        Nämä maissa tapahtuneet tapaamiset olivat lähinnä Kahvipirtissä kirjoittavia, Ylikypsä puolisoineen , Meri-kukka miehineen, Venlastiina ja Late, Irkku lapsenlapsensa kanssa ja mummeli 67 ja minä,
        Onnistuivat yli odotusten.
        Risteilyillä oli myös tuttuja pirtin kirjoittajia, Ruuneperi joka ei pirttiin montakaan kertaa astunut, mutta herrasmiehenä tanssitteli meitä kaikkia, kivaa silloinkin.
        Nyt tuon aikaisia ei kirjoittamassa näy, mutta onnekseni uusia kivoja kirjoitusihmisiä on mukaan eksynyt ja näin toivon jatkuvankin, aina uusiin on kiva tutustua.

        Jotenkin jos sattuu porukka samanhenkisiksi, kyllä tapaamiset on paikallaan, kirjoittelu muuttuu läheisemmäksi ja mukaan lähtisin, mutta nyt rajoittaa tuo liikkuminen, mikäli ette Savon kulmille eksy;)

        Tässäpä selvitystä tapaamisista ja vähistä kirjoitteluista palstan muihin ketjuihin.

        Vieläkö Kanavan-lava on ollut toiminnassa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hengittääkö Ruuneperi vielä ?

        Ei ole näkynyt merkkejä siitä, että olisi poistunut tästä ajasta. Nimihän oli täällä yleisesti tunnettu.
        Tuo rehti kirjoittaja joutui ajan myötä ja eri nikkejä kokeiltuaan kohtaamaan hankaluuksia, väärinymmärrystä ja jopa pilkantekoa palstalla ja lopetti kirjoittelun - ainakin nikkiä käyttäen.


    • Anonyymi

      Onneksi ystävänsä saa valita eikä ole palstan varassa.

    • Anonyymi

      En moiselle akkojen risteilylle lähtisi. Jutut olisivat ruuanlaittoa, kutomista, puutarhaa, lapsenlapsia yms.
      Minulla on omat metsästys- ja kalastusporukkani, joissa ei elää huumori, eikä toisten sanomisia kaivella.

      • Anonyymi

        Näin on.
        Paljon helpompi elää vain näillä miehen "putkiaivoilla" - näkee johdonmukaisemmin eteenpäin. Naisten "tippaleipäaivot" taas tekevät asiosta helposti turhan monimutkaisia, ja sanomista tulee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin on.
        Paljon helpompi elää vain näillä miehen "putkiaivoilla" - näkee johdonmukaisemmin eteenpäin. Naisten "tippaleipäaivot" taas tekevät asiosta helposti turhan monimutkaisia, ja sanomista tulee.

        Miesvaltaisilla työpaikoilla oli paljon reilumpi ja vapaampi henki, hurtti huumori laukaisi ikäviäkin töitä.
        Naisvoittoisessa työpaikassa oli monelaista kärhämää, ja juoruamisen tuomia itkuraivareita, joita jopa esimiehet joutuivat selvittämään. Nainen osaa olla susi toiselle naaraalle.
        Sus siunatkoon, niitä aikoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miesvaltaisilla työpaikoilla oli paljon reilumpi ja vapaampi henki, hurtti huumori laukaisi ikäviäkin töitä.
        Naisvoittoisessa työpaikassa oli monelaista kärhämää, ja juoruamisen tuomia itkuraivareita, joita jopa esimiehet joutuivat selvittämään. Nainen osaa olla susi toiselle naaraalle.
        Sus siunatkoon, niitä aikoja.

        Me keskityttiin töihin, ei töissä tarvitse olla ystävä eikä vihollinen. Jos olen itse reilu, minullekkin ollaan reiluja, niin miehet kuin naiset.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miesvaltaisilla työpaikoilla oli paljon reilumpi ja vapaampi henki, hurtti huumori laukaisi ikäviäkin töitä.
        Naisvoittoisessa työpaikassa oli monelaista kärhämää, ja juoruamisen tuomia itkuraivareita, joita jopa esimiehet joutuivat selvittämään. Nainen osaa olla susi toiselle naaraalle.
        Sus siunatkoon, niitä aikoja.

        Valitettavasti sama kokemus minulla, Ano 17.32. Miehet ovat työkavereina reilumpia, suurpiireisiä, eivät kyttäile eivätkä jauha tyhjää.
        Joskus olen kyllä ollut huomaavinani, että hekin juoruavat ? ..)) Vai onko taas ollut se "yksittäistapaus" ?...

        Minkähänlainen olisi miesten kirjoituspalsta ?


      • Anonyymi
        demeter1 kirjoitti:

        Valitettavasti sama kokemus minulla, Ano 17.32. Miehet ovat työkavereina reilumpia, suurpiireisiä, eivät kyttäile eivätkä jauha tyhjää.
        Joskus olen kyllä ollut huomaavinani, että hekin juoruavat ? ..)) Vai onko taas ollut se "yksittäistapaus" ?...

        Minkähänlainen olisi miesten kirjoituspalsta ?

        Noh, välillä on tietojen vaihtoa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Noh, välillä on tietojen vaihtoa.

        Miesten palstalla olisivat autot, autojenkorjaukset ja muut autoihin liittyvät, F-ykköset, urheilu muukin, metsästys, kalastus, korjausvinkit näppärille remontoijille ja nikkaroitsijoille ja politiikka.
        Tämmöisellä keskustelupalstalla ei muita yleisiä keskustelunaiheita käsiteltäisi. Poikien omat jutut käydään askarteluhuoneissa, huoltoasemilla ja muissa miesten omissa tiloissa, jonne naiset eivät pitkäksi aikaa piipahda.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Noh, välillä on tietojen vaihtoa.

        Hyvä sekin, että tietoa vaihdetaan, Ano, 22.56, mutta mikä siinä sitten on, että usein miehen uskottu onkin nainen ?
        Ja onhan sitä yritystä meneillään, "Miessakit ry" toimii ainakin täällä pääkaupunkiseudulla ja sen tarkoitus on ymmärtääkseni saada miehet "avautumaan" puhumaan keskenään muustakin kun noista Makriina listaamista aiheista.

        Niin, että miestä ollaan nyt muokkaamassa..)) Kohta ei ole muuta turvapaikkaa kuin se autotalli - vai miesluolaksiko sitä nykyisin kutsutaan...


      • Anonyymi
        demeter1 kirjoitti:

        Hyvä sekin, että tietoa vaihdetaan, Ano, 22.56, mutta mikä siinä sitten on, että usein miehen uskottu onkin nainen ?
        Ja onhan sitä yritystä meneillään, "Miessakit ry" toimii ainakin täällä pääkaupunkiseudulla ja sen tarkoitus on ymmärtääkseni saada miehet "avautumaan" puhumaan keskenään muustakin kun noista Makriina listaamista aiheista.

        Niin, että miestä ollaan nyt muokkaamassa..)) Kohta ei ole muuta turvapaikkaa kuin se autotalli - vai miesluolaksiko sitä nykyisin kutsutaan...

        Olisiko, että nainen on ainakin miehelle empaattisempi kohdata , puhuttaessa yksityisys-tai tunne-elämän asioista.
        Ikäryhmämme miehet ovat tottuneet pitämään toisiin miehiin hieman välimatkaa, ja yksin selviytymisen kulttuuria, jopa kilpailuhenkisyyttä, johon ei liika tunteilu kuulu, saati heikkous.
        Alkoholin turruttamana voi loppuillasta kaulailla kaveria: "olet kyllä viimosen päälle hyvä jätkä".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miesvaltaisilla työpaikoilla oli paljon reilumpi ja vapaampi henki, hurtti huumori laukaisi ikäviäkin töitä.
        Naisvoittoisessa työpaikassa oli monelaista kärhämää, ja juoruamisen tuomia itkuraivareita, joita jopa esimiehet joutuivat selvittämään. Nainen osaa olla susi toiselle naaraalle.
        Sus siunatkoon, niitä aikoja.

        Onneksi lähdit sieltä. Ilmapiiri parani.


    • Anonyymi

      Viikonlopuksi voi kammata hiukset.

    • Anonyymi

      Miehiähän risteilyllä ei monta olisi.
      Tulisi kyllä kilpailua, jopa riitaa siitä, ketkä onnelliset pääsisivät miehen kanssa samaan hyttiin.

      • Samaan hyttiin sanot, luulenpa että nykyisin naiset osaavat ottaa oman hytin ja etsiä sitten kumppanin, jos haluavat, no myönnettävä on, että löytyy halullisiakin, mutta myös heitä jotka
        viihtyvät yksin jopa risteilyllä;)
        Tanssikaveri kuitenkin sopii, ei välttämättä petikaveri;)

        Tuolla ylempänä oli puhetta siitä, miten köyhät vaan tänne viestittelee ja yksinäisyyttänsä täyttävät, eipä pidä paikkaansa, tiedän monta "rikasta" joilla on kirjoitushaluja ja yksinäisyyttä, rahalla kun ei aina tyytyväistä mieltä saa, ei yksinäisyyttä poista.
        Miksihän miehillä on niin suuri halu erotella miehet ja naiset jopa kirjoittelussa, kuitenkin suunta on siihen, että kaikki tekeminen jaetaan.
        Nykymiehet leipovat, laittavat ruokaa, hoitavat lapset, pesevät pyykit ja siivouskin sujuu.
        Oikein ihmettelin kun tyttärentytön mies oli rippiäisiin tehnyt lohikakun ja oli niin hyvää, että vei kielen melkein mennessään.
        Nostan olematonta hattua näille nykyisille isille ja miehille yleensä, eläköön tasa-arvo.
        Olen lehdistä seurannut miten miehetkin kukkia hoitavat, puutarhassa touhuaa, yhdessä sisustavat kotia ja matkustelevat kiertäen museot ja muut näköala paikat, yhdessä voi myös auton osto onnistua;)
        Pois ennakkoluulot, hyvät naiset ja miehet, toisiamme tarvitsemme ja ikävöimme kaikesta huolimatta;)


      • Anonyymi

        Saisiko sinne ottaa avecin mukaan, siis oman vaimon tai miehen?


      • Anonyymi
        SkillaN kirjoitti:

        Samaan hyttiin sanot, luulenpa että nykyisin naiset osaavat ottaa oman hytin ja etsiä sitten kumppanin, jos haluavat, no myönnettävä on, että löytyy halullisiakin, mutta myös heitä jotka
        viihtyvät yksin jopa risteilyllä;)
        Tanssikaveri kuitenkin sopii, ei välttämättä petikaveri;)

        Tuolla ylempänä oli puhetta siitä, miten köyhät vaan tänne viestittelee ja yksinäisyyttänsä täyttävät, eipä pidä paikkaansa, tiedän monta "rikasta" joilla on kirjoitushaluja ja yksinäisyyttä, rahalla kun ei aina tyytyväistä mieltä saa, ei yksinäisyyttä poista.
        Miksihän miehillä on niin suuri halu erotella miehet ja naiset jopa kirjoittelussa, kuitenkin suunta on siihen, että kaikki tekeminen jaetaan.
        Nykymiehet leipovat, laittavat ruokaa, hoitavat lapset, pesevät pyykit ja siivouskin sujuu.
        Oikein ihmettelin kun tyttärentytön mies oli rippiäisiin tehnyt lohikakun ja oli niin hyvää, että vei kielen melkein mennessään.
        Nostan olematonta hattua näille nykyisille isille ja miehille yleensä, eläköön tasa-arvo.
        Olen lehdistä seurannut miten miehetkin kukkia hoitavat, puutarhassa touhuaa, yhdessä sisustavat kotia ja matkustelevat kiertäen museot ja muut näköala paikat, yhdessä voi myös auton osto onnistua;)
        Pois ennakkoluulot, hyvät naiset ja miehet, toisiamme tarvitsemme ja ikävöimme kaikesta huolimatta;)

        Noin yleisesti ottaen naisten ja miesten luonteissa on eroa.
        Miehet enimmäkseen seuraavat laajemmin ympäröivää maailmaa, lukevat enemmän sanomalehtiä ynnä muuta mediaa ja haluavat ottaa siellä esiintyviin asioihin kantaa. Kiinnostaa esimerkiksi mihin yhteisiä verovarojamme käytetään.
        Naiset taas enimmäkseen seuraavat kotiympäristön ja ystävätoveriensa asioita. Heistä otetaan mallia ja juttua riittää. Maailmanlaajuisia markkinoita naiset harvoin riittävästi seuraavat niin, että löytäisivät sieltä markkinarakoja ja osaisivat yhteiskunnan taloutta ja yrittäjyyttä ohjata menestyksen suuntaa. Tämä on havaittavissa nykyisessä naisjohtoisessa hallituksessammekin. Veroja vain koroetaan ja sillä ja siihen nojautuen vain nimetään jo ennakkoon valmiiksi hyvinvointialueita yms.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noin yleisesti ottaen naisten ja miesten luonteissa on eroa.
        Miehet enimmäkseen seuraavat laajemmin ympäröivää maailmaa, lukevat enemmän sanomalehtiä ynnä muuta mediaa ja haluavat ottaa siellä esiintyviin asioihin kantaa. Kiinnostaa esimerkiksi mihin yhteisiä verovarojamme käytetään.
        Naiset taas enimmäkseen seuraavat kotiympäristön ja ystävätoveriensa asioita. Heistä otetaan mallia ja juttua riittää. Maailmanlaajuisia markkinoita naiset harvoin riittävästi seuraavat niin, että löytäisivät sieltä markkinarakoja ja osaisivat yhteiskunnan taloutta ja yrittäjyyttä ohjata menestyksen suuntaa. Tämä on havaittavissa nykyisessä naisjohtoisessa hallituksessammekin. Veroja vain koroetaan ja sillä ja siihen nojautuen vain nimetään jo ennakkoon valmiiksi hyvinvointialueita yms.

        Niinpä, unohdit vain, että tämän naishallituksen velanotolla ei näytä olevan mitään rajaa. Elävät varmaankin uskossa, että ei velkoja tarvitse takaisin maksaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinpä, unohdit vain, että tämän naishallituksen velanotolla ei näytä olevan mitään rajaa. Elävät varmaankin uskossa, että ei velkoja tarvitse takaisin maksaa.

        Mitenkähän tuokin asia on?
        Ei kai nykyhallituksen toimet naisten luonteista johdu. Vasemmistopolitiikasta se johtuu.
        Demokraattisesti ovat puolueet naiset johtoonsa valinneet.


      • Anonyymi
        SkillaN kirjoitti:

        Samaan hyttiin sanot, luulenpa että nykyisin naiset osaavat ottaa oman hytin ja etsiä sitten kumppanin, jos haluavat, no myönnettävä on, että löytyy halullisiakin, mutta myös heitä jotka
        viihtyvät yksin jopa risteilyllä;)
        Tanssikaveri kuitenkin sopii, ei välttämättä petikaveri;)

        Tuolla ylempänä oli puhetta siitä, miten köyhät vaan tänne viestittelee ja yksinäisyyttänsä täyttävät, eipä pidä paikkaansa, tiedän monta "rikasta" joilla on kirjoitushaluja ja yksinäisyyttä, rahalla kun ei aina tyytyväistä mieltä saa, ei yksinäisyyttä poista.
        Miksihän miehillä on niin suuri halu erotella miehet ja naiset jopa kirjoittelussa, kuitenkin suunta on siihen, että kaikki tekeminen jaetaan.
        Nykymiehet leipovat, laittavat ruokaa, hoitavat lapset, pesevät pyykit ja siivouskin sujuu.
        Oikein ihmettelin kun tyttärentytön mies oli rippiäisiin tehnyt lohikakun ja oli niin hyvää, että vei kielen melkein mennessään.
        Nostan olematonta hattua näille nykyisille isille ja miehille yleensä, eläköön tasa-arvo.
        Olen lehdistä seurannut miten miehetkin kukkia hoitavat, puutarhassa touhuaa, yhdessä sisustavat kotia ja matkustelevat kiertäen museot ja muut näköala paikat, yhdessä voi myös auton osto onnistua;)
        Pois ennakkoluulot, hyvät naiset ja miehet, toisiamme tarvitsemme ja ikävöimme kaikesta huolimatta;)

        Olen saanut kritiikkiä ja aliarviointia tehdessäni ns. miesten töitä. Kaikki, jotka töitteni jälkiä ovat paikan päällä nähneet ovat hyviksi todenneet.

        En ole ikinä lajitellut miesten en naisten hommia. Avioliitossa, mieheni siivosi, laittoi ruokaa ja hoiti lapsia. Näin on nykyisessäkin parisuhteessa.

        Jänskä kuinka rinnalleni on aina valikoitunut humaaneja ajattelijoita ei rasvamonttumiehiä.

        Korppis


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen saanut kritiikkiä ja aliarviointia tehdessäni ns. miesten töitä. Kaikki, jotka töitteni jälkiä ovat paikan päällä nähneet ovat hyviksi todenneet.

        En ole ikinä lajitellut miesten en naisten hommia. Avioliitossa, mieheni siivosi, laittoi ruokaa ja hoiti lapsia. Näin on nykyisessäkin parisuhteessa.

        Jänskä kuinka rinnalleni on aina valikoitunut humaaneja ajattelijoita ei rasvamonttumiehiä.

        Korppis

        Betoniraudoittaja ei paljon rasvamonttumiehestä eroa, raakaa ja likaista työtä molemmat, sinänsä ihan arvostettavia hommia. Professorille tai ylilääkärille voi autojen korjailu ja trimmailu olla rentouttava harrastus henkisen työn ja suuren vastuun vastapainoksi.

        Kenenkäs lapsia se melkein 90v kumppanisi hoitaa?

        Meidän sukupolven miehet ovat jo taloustöihin ja lasten hoitoon osallistuneet, ei siinä mitään erikoista ole. Ruuanlaitto voi olla kiva harrastus miehille ja lastenlasten kanssa touhuaminen on isille ja isoisille ihan kunniatehtävä, erittäin mieluisaa ja ylpeyden aihe. Mutta kyllä ne raskaimmat metsurin ja kivenvääntäjän hommat on jo fyysisesti naiselle liian raskaita, paitsi jos on erityisen roteva nainen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Betoniraudoittaja ei paljon rasvamonttumiehestä eroa, raakaa ja likaista työtä molemmat, sinänsä ihan arvostettavia hommia. Professorille tai ylilääkärille voi autojen korjailu ja trimmailu olla rentouttava harrastus henkisen työn ja suuren vastuun vastapainoksi.

        Kenenkäs lapsia se melkein 90v kumppanisi hoitaa?

        Meidän sukupolven miehet ovat jo taloustöihin ja lasten hoitoon osallistuneet, ei siinä mitään erikoista ole. Ruuanlaitto voi olla kiva harrastus miehille ja lastenlasten kanssa touhuaminen on isille ja isoisille ihan kunniatehtävä, erittäin mieluisaa ja ylpeyden aihe. Mutta kyllä ne raskaimmat metsurin ja kivenvääntäjän hommat on jo fyysisesti naiselle liian raskaita, paitsi jos on erityisen roteva nainen.

        Suosiolla olen auto ja muut remonttihommat miehelle jättänyt, enkä häneltä odota, että sukkani neuloisi, jos eläisi.

        Onhan nainen heikompi voimiltaan sen myönnän, mutta taloudellinen ja elämän arjen pyöritys tasa-arvoisena voi olla.
        Naisena haluan elämäni loppuun olla ja pientä huomiointia miehiltä odotan , vaikka tasa-arvosta puhunkin.
        Kukkapuska silloin tällöin on poikaa, siitä joka nainen tykkää;) skillan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen saanut kritiikkiä ja aliarviointia tehdessäni ns. miesten töitä. Kaikki, jotka töitteni jälkiä ovat paikan päällä nähneet ovat hyviksi todenneet.

        En ole ikinä lajitellut miesten en naisten hommia. Avioliitossa, mieheni siivosi, laittoi ruokaa ja hoiti lapsia. Näin on nykyisessäkin parisuhteessa.

        Jänskä kuinka rinnalleni on aina valikoitunut humaaneja ajattelijoita ei rasvamonttumiehiä.

        Korppis

        Raudoittajan koprat eivät juuri eroa rasvamonttumiehen vastaavista.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Betoniraudoittaja ei paljon rasvamonttumiehestä eroa, raakaa ja likaista työtä molemmat, sinänsä ihan arvostettavia hommia. Professorille tai ylilääkärille voi autojen korjailu ja trimmailu olla rentouttava harrastus henkisen työn ja suuren vastuun vastapainoksi.

        Kenenkäs lapsia se melkein 90v kumppanisi hoitaa?

        Meidän sukupolven miehet ovat jo taloustöihin ja lasten hoitoon osallistuneet, ei siinä mitään erikoista ole. Ruuanlaitto voi olla kiva harrastus miehille ja lastenlasten kanssa touhuaminen on isille ja isoisille ihan kunniatehtävä, erittäin mieluisaa ja ylpeyden aihe. Mutta kyllä ne raskaimmat metsurin ja kivenvääntäjän hommat on jo fyysisesti naiselle liian raskaita, paitsi jos on erityisen roteva nainen.

        Raudoitus on erikoisosaamista rakennustyömaalla. Kestävyyslaskennat on tärkeä osa turvallista lopputulosta.

        Ei hän autoista juurikaan mitään tiennyt, ei timpurin töistä, kuten ei lääkäritkään välttämättä entisöinnistä, mutta tunnen kyllä lääkärin joka harrastaa keramiikan tekoa 😁

        "90-vuotias" kumppanini on ollut yksinhuoltajana kahden päättyneen avioliiton jälkeen ja vielä tänä päivänä lastensa tuki kaikessa, siihen eivät ole aikaisemmat puolisot pystyneet.

        Hänellä kuten itsellänikin lapset ovat elämässä etusijalla. Ei hänen lapsenlapsensa eika lapsenlapsenlapset.

        Ei miesten työt rotevuutta vaadi eikä naisten työt hintelyyttä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Raudoittajan koprat eivät juuri eroa rasvamonttumiehen vastaavista.

        Komeita kaikki😊


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noin yleisesti ottaen naisten ja miesten luonteissa on eroa.
        Miehet enimmäkseen seuraavat laajemmin ympäröivää maailmaa, lukevat enemmän sanomalehtiä ynnä muuta mediaa ja haluavat ottaa siellä esiintyviin asioihin kantaa. Kiinnostaa esimerkiksi mihin yhteisiä verovarojamme käytetään.
        Naiset taas enimmäkseen seuraavat kotiympäristön ja ystävätoveriensa asioita. Heistä otetaan mallia ja juttua riittää. Maailmanlaajuisia markkinoita naiset harvoin riittävästi seuraavat niin, että löytäisivät sieltä markkinarakoja ja osaisivat yhteiskunnan taloutta ja yrittäjyyttä ohjata menestyksen suuntaa. Tämä on havaittavissa nykyisessä naisjohtoisessa hallituksessammekin. Veroja vain koroetaan ja sillä ja siihen nojautuen vain nimetään jo ennakkoon valmiiksi hyvinvointialueita yms.

        Tosi taantunutta ajattelua miehistä ja naisista. Ehkä se 80v ikäluokan suhteen voi pitää paikkansa ?

        "Veroja vain koroetaan ja sillä ja siihen nojautuen vain nimetään jo ennakkoon valmiiksi hyvinvointialueita yms."

        Ihan puppua: "nimetään jo ennakkoon valmiiksi hyvinvointialuieita yms."
        15 vuotta on sote-uudistusta yritetty tehdä ja jokin nimi alueille on pakko olla,
        että niistä voi keskustella.
        Mainitsepas muuten mitä veroja tämä hallitus on korottanut ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinpä, unohdit vain, että tämän naishallituksen velanotolla ei näytä olevan mitään rajaa. Elävät varmaankin uskossa, että ei velkoja tarvitse takaisin maksaa.

        Petteri orpo Kokoomuksesta myös viime vuonna sanoi eduskunnan kyselytunnilla:
        "Tässä asiassa olen kerrankin samaa mieltä hallituksen kanssa. Velkaa on otettava ! "
        (pitäähän yrityksille miljardituet saada, Orpo ajaa niitten etua)

        Hallitus ei ota yhtään velkaa on se mies- tai naishallitus ilman,
        että valtionvarainministeriön
        ja muut asiantuntijat tekevät laskelmansa, moneen kertaan.
        Hallitus yksinään ei päätä mistään ilman valtionvarainministeriötä.
        On hallituskoalitio mikä hyvänsä.


    • Anonyymi

      On tästä palstasta sitten jotakin hyötyä sinullekin, kun palstaa seuratessa vasta huomaat oman elämäsi tason.

    • Joku kymmenen, viisitoista vuotta sitten kun asuin vielä yksin metsän laidassa mökissäni ja ajoin töihin tunnin joka aamu, niin tein kyllä suurimman osan ulkotöistäkin itse: lapioin lumet, hakkasin polttopuut takkaan, leikkasin nurmikon jne. mutta auton renkaita en ole koskaan vaihtanut vaan teetätin renkaiden vaihdon ja säilytyksen rengasliikkeessä tai huoltoasemalla.
      Nyt minulla on toki mies joka tekee kaikki raskaat työt, kantaa ostoskassit autoon, on autonkuljettajani, roskien kierrättäjä, puutarhuri, marjan-ja sienenpoimija, mutta vastuu alueet menevät hieman päällekkäin ja olemme koko ajan toimineet sillä periaatteella että se tekee joka osaa, jaksaa ja haluaa.
      Ajelen vielä autoa silloin tällöin, etttei taito pääse aivan ruostumaan, mutta myönnän että voimien vähentyessä elämäni on myös helpottunut.

      • Miehelläni ja minulla oli pituuseroa yli 20 cm. Totuin siihen, että hän ylettyi ylähyllyille, pystyi nostamaan isoja taakkoja, ylettyi ja venyi moneen, mikä nyt yksin ollessani oli ihan mahdotonta.
        Jopa kaupoissa joudun välillä pyytämään apua, kun ylähyllyn paketit ovat niin korkealla, etten ylety, jos juuri olen leikannut kynteni.
        Taisin jo kertoakin, että viimeiset autotkin olivat kookkaan miehen mittojen mukaiset, niin että en halunnut ajaa.
        Kaikkeen sitä on sitten joutunut tottumaan, kiipeilemään tikapuilla ja raahaamaan tavaroita. Olen kyllä ostanut pyörillä kulkevia apuvälineitä, niin pihahommiin kuin kauppareissuillekin.

        Kattolamppu toisensa jälkeen sammui, kunnes poika muutti seurakseni. Hänellä pituus riittää paremmin kuin minulla.

        Niin että kyllä ne miehen ja naisen työt ihan väkisinkin jakaantuvat.


      • Anonyymi
        Makriina kirjoitti:

        Miehelläni ja minulla oli pituuseroa yli 20 cm. Totuin siihen, että hän ylettyi ylähyllyille, pystyi nostamaan isoja taakkoja, ylettyi ja venyi moneen, mikä nyt yksin ollessani oli ihan mahdotonta.
        Jopa kaupoissa joudun välillä pyytämään apua, kun ylähyllyn paketit ovat niin korkealla, etten ylety, jos juuri olen leikannut kynteni.
        Taisin jo kertoakin, että viimeiset autotkin olivat kookkaan miehen mittojen mukaiset, niin että en halunnut ajaa.
        Kaikkeen sitä on sitten joutunut tottumaan, kiipeilemään tikapuilla ja raahaamaan tavaroita. Olen kyllä ostanut pyörillä kulkevia apuvälineitä, niin pihahommiin kuin kauppareissuillekin.

        Kattolamppu toisensa jälkeen sammui, kunnes poika muutti seurakseni. Hänellä pituus riittää paremmin kuin minulla.

        Niin että kyllä ne miehen ja naisen työt ihan väkisinkin jakaantuvat.

        Kyllä niitä fyysisiä voimavaroja on syytä käyttää niin paljon kuin kykenee.

        Ei tarvitse kauaa laakereilla makoilla, kun huomaa, että kahvipakettikin jo painaa. :)


      • Makriina kirjoitti:

        Miehelläni ja minulla oli pituuseroa yli 20 cm. Totuin siihen, että hän ylettyi ylähyllyille, pystyi nostamaan isoja taakkoja, ylettyi ja venyi moneen, mikä nyt yksin ollessani oli ihan mahdotonta.
        Jopa kaupoissa joudun välillä pyytämään apua, kun ylähyllyn paketit ovat niin korkealla, etten ylety, jos juuri olen leikannut kynteni.
        Taisin jo kertoakin, että viimeiset autotkin olivat kookkaan miehen mittojen mukaiset, niin että en halunnut ajaa.
        Kaikkeen sitä on sitten joutunut tottumaan, kiipeilemään tikapuilla ja raahaamaan tavaroita. Olen kyllä ostanut pyörillä kulkevia apuvälineitä, niin pihahommiin kuin kauppareissuillekin.

        Kattolamppu toisensa jälkeen sammui, kunnes poika muutti seurakseni. Hänellä pituus riittää paremmin kuin minulla.

        Niin että kyllä ne miehen ja naisen työt ihan väkisinkin jakaantuvat.

        Minulla ja miehelläni on myös yli 20 cm. pituuseroa joten hänestä on suuri apu verhojen ripustamisessa, ylähyllyille kurkottamisessa, lamppujen ja palohälyttäjien vaihdossa,.
        Tikkaille ja katoille en enää häntä halua päästää, kun sanoo että joskus huimaa kun katsoo ylöspäin. Lähinaapurissamme mies kuoli kun putosi tikkailta katonrajasta; sitten leskikin kuoli jonkun ajan päästä, syytä en tiedä. Vanhat ihmiset ja korkeat paikat eivät oikein toimi yhdessä.
        Tavarakärryn, siis sellaisen millä rahdataan raskaita esim. kodinkoneita jne. olinj o ostanut, mutta ostoskärryä, pyörällistä, en ole vielä hankkinut. Nyt onneksi minulla on kaksikin tervekätistä miestä talossa joten hankinta siirtynee tulevaisuuteen.
        Laitan kaiken ruuan itse, siivoan, hoidan pyykit ja kaiken muun vaatehuollon, aamutiskit otan itse (tiskikoneeseen ne menee lähes kaikki, mutta saan apua tiskikoneen tyhjentämisessä) ja ulkokukat, puutarhan ja kasvimaan hoidamme yhdessä miehen kanssa.
        Jotenkin tämä työnjako on tuntunut luonnolliselta ja joustavalta: minä teen mielelläni ruuat, mutta roskien kierrätys ja jätehuolto taas sujuu paremmin häneltä. Mies ei pidä ruuanlaitosta joten olen sen ottanut kokonaan vastuulleni; tosin kerran viikossa käymme hakemassa pizzat, hampurilaiset tai sushibaarissa.
        Nyt on menossa myös miehen pojan opettaminen talon tavoille; yksin asuneena hänellä ei ole oikein kuvaa siitä miten talon työt jakautuvat ja hahmottuvat niin että jokainen kantaa kortensa kekoon. Suurta edistystä siinäkin on tapahtunut.


      • Makriina kirjoitti:

        Miehelläni ja minulla oli pituuseroa yli 20 cm. Totuin siihen, että hän ylettyi ylähyllyille, pystyi nostamaan isoja taakkoja, ylettyi ja venyi moneen, mikä nyt yksin ollessani oli ihan mahdotonta.
        Jopa kaupoissa joudun välillä pyytämään apua, kun ylähyllyn paketit ovat niin korkealla, etten ylety, jos juuri olen leikannut kynteni.
        Taisin jo kertoakin, että viimeiset autotkin olivat kookkaan miehen mittojen mukaiset, niin että en halunnut ajaa.
        Kaikkeen sitä on sitten joutunut tottumaan, kiipeilemään tikapuilla ja raahaamaan tavaroita. Olen kyllä ostanut pyörillä kulkevia apuvälineitä, niin pihahommiin kuin kauppareissuillekin.

        Kattolamppu toisensa jälkeen sammui, kunnes poika muutti seurakseni. Hänellä pituus riittää paremmin kuin minulla.

        Niin että kyllä ne miehen ja naisen työt ihan väkisinkin jakaantuvat.

        Näin ajattelen itsekin. Se tekee jolla on tarvittavat ominaisuudet kuhunkin työhön. Työnjakoa ja organisointikykyä.

        Kumppanini on pitkä ja hänen työnään on ylähyllyiltä tavarain nosto ja lasku😊

        Käteni ja hartiani lihakset vahvistuivat kun kymmenkunta vuotta suoritin käsi-hartia jumppaa syöpäleikkauksen jälkeen, joten purkin avaukset ja raskaimpien ostoskassien kanto jää kontolleni.

        Mökkini on linnani ja harrastukseni, rakastan haasteita. Nyt jo suunnittelen ensi kevään töitä, nykyisen pottumaani kohdalle noussee kasvihuone. Talon vanhat ikkunat odottavat varastossa uusiokäyttöä 🤔

        Rotevuuttahan miesten työt eivät vaadi. Hintelät miehetkin pystyvät lapio töihin.
        Pienet hennot naisetkin maata kääntämään.


    • Sukupuolten tasa-arvo toteutuu, kun velvollisuudet jaetaan kummankin edellytysten ja kiinnostusten mukaan ja yhdessä nautitaan työn tuloksista. Nykyisin on niin paljon työtä helpottavia koneita, ettei niinkään raakaa voimaa tarvita, vaan mielenkiintoa niiden opetteluun. Elämäntilanteen mukaan voi tehtäviä vaihtaa, laajentaa ja supistaa, ulkoistaa - perhedynamiikka ei eläkeläisillä ole samanlainen kuin lapsiperheissä ja työelämän aikaan.

      Periaate meillä on, että kumpikin selviytyy tarvittaessa yksin myös välttämättömistä kotitöistä, ajaa autoa ja ohjaa venettä. Veneessä mies on kuitenkin kapteeni, jonka sana on laki, hänen vastuullaan on turvallisuus . Olemme tehneet lasten ja lastenlasten kanssa kerran kesässä purjeveneestä pelastautumisharjoituksia, tietenkin ehdoton pyrkimys on, että veneestä ei saa pudota eikä karille ajeta. Kun lapset olivat pieniä, olin muutaman vuoden kotiäitinä, mutta iltaisin ja viikonloppuisin mies oli paljon lasten kanssa, pääsin harrastamaan omia juttujani ja lasten ja kodin hoito oli antoisaa vaihtelua uramiehelle. Parhaat kalaruuat ja grilliherkut on meillä aina tehnyt mies, mutta keittiön siivoaminen on enemmän minun juttuni ollut.

      Tehtävät ovat kyllä eriytyneet ihan luonnostaan kykyjen ja mielenkiinnon perusteella niin, että miehen vastuulla on auto- ja venehuolto sekä koneiden käsittely, ei minulle edes annettaisi moottori- tai raivaussahaa eikä halkomiskonetta, porakone sentään pysyy käsissäni. Puutarhassa olen kukkavastaava, puut hoitaa mies, minä olen ominut ruohonleikkuun, koska nautin siitä, mies tekee voimaa vaativat ja multatyöt, josta hän leikillään vaatii likaisen työn lisää. Vaatehuolto on minun heiniäni, siivouksessa olen pikkutarkempi ja nautin kätteni työn jäljestä. Olen itsekin melko pitkä, mutta kyllä ikkunapesussa pitkä mies on aarre, tosin nykyisin se työ on ulkoistettu. Joskus sain noottia, kun pakkasin kauppakassit huonosti ja ne kaatuivat auton tavaratilaan, sen lisäksi mies insinööritaidoillaan on parempi matkalaukkujen pakkaaja ja kaikkien digilaitteiden ymmärtäjä. Suosiolla olen nuo tehtävät hänelle luovuttanut.

      Olemme molemmat olleet aina ulkoilmaihmisiä ja reissaajia, yövytty teltoissa ja laavuissa. Nuorena pienessä purjeveneessä ja Kleinbussissa asuminen matkoilla opetti olemaan nipottamatta pienistä ja pitämään tavarat paikoillaan. Myös oma tila niin kirjaimellisesti kuin henkisestikin on todella tärkeää, varsinkin kun näin eläkeläisinä ollaan melkein koko ajan yhdessä.

      SkillaNin tapaan iloitsen saadessani varsinkin miehiltä kukkakimppuja , eikä tuojan tarvitse olla oma ukko. :) Armeijasta lomalla oleva tyttärenpoika kävi hiljattain tervehtimässä ja toi suloisen gerbera-inkakiljakimpun, juuri mummin lempiväreissä.

      • Rakentaminen käy naiselta siinä kuin miehiltä, mutta luonnollisesti vaatii koneita.

        Eri mökkiprojekteissa käytän apuvälineitä. Työntökärryjä tavaroiden siirtoon ja esim. auton renkaiden vaihtoon ostettua nosturia käytimme laiturin tukipilareiden korjaukseen. No, sen työn teki kuopus. Minä apuna hästäsin.

        Terassin rakennus projekti oli mielenkiintoinem.

        Terassin laudat sain Prisman puuosastolta määrämittaan sahattuna. Auton peräkärryllä pihaan. Varastossa oli betonilaattoja, uusien ikkunoiden kuormalavoista tein betonilaattojen päälle tasaisen alustan. Sähköporakoneella laudat kiinni alustaan.

        Minulla on sähkövehkeitä naisen käteen sopivan kokoisia. Akkuja useampia, joten voimankäyttöä ei tarvita, apuvälineet ovat sitä varten.

        Viimeidin ihanuus, synttärilahja kumppaniltani oli sähkämoottorisaha. Petäjästä pudonneen paksun oksan pätkiminen oli leikkipeliä.

        Kun alkaa työstämään savea, alku vaatii käsivoimia siinä kuin kuokalla potun nostokin.


    • Anonyymi

      Noh, on ainakin kaksi, jotka katsovat ilmaisun arvoiseksi sen, että ilahtuvat saadessaan kukkakimpun - nimittäin Ramoona ja SkillaN.
      Olenkin havainnut, että näissä SkillaNin erikoisketjuissa (Kahvipirtti, Noja-tuoli, yms.) hän ei pidä erityisen hyvänä anonyyminä kirjoittelua, mutta ei voi toivoa anonyyminä kirjoittelun lopettamista kuten toivoo, että politiikasta ei kirjoitettaisi. Ehkä tämä lievempi suhtautuminen anonyyminä kirjoitteluun johtuukin siitä, että niiden joukossa on henkilö, joka usein kehuu SkillaNia ja lähettää vistinsä yhteydessä virtuaalisen ruusukimpun - punaisia ruusuja.

      • Anonyymi

        Nyt on kukkahymiötkin luulotautisten kohteena. Ei riitä enää rivien välistä luku. Miksi on niin vaikea niellä että Skillan on niin ihailtu ja suosittu ollut jo parikymmentä vuotta ja tulee aina olemaan. Hänelle on ehtinyt kertyä paljon palstaystäviä, sellaisiakin jotka ei ole vakituisesti pirteissään kirjoittaneet mutta haluavat kannustaa vaikka ruusuhymiöllä tai sydämmellä.❤️🤙


      • Mihin kastiin itsesi luet luuloinesi?


      • Anonyymi
        korpikirjailija kirjoitti:

        Mihin kastiin itsesi luet luuloinesi?

        Kaipa sinä nyt sen tiedät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt on kukkahymiötkin luulotautisten kohteena. Ei riitä enää rivien välistä luku. Miksi on niin vaikea niellä että Skillan on niin ihailtu ja suosittu ollut jo parikymmentä vuotta ja tulee aina olemaan. Hänelle on ehtinyt kertyä paljon palstaystäviä, sellaisiakin jotka ei ole vakituisesti pirteissään kirjoittaneet mutta haluavat kannustaa vaikka ruusuhymiöllä tai sydämmellä.❤️🤙

        Yhdyn myös tuohon Skillannin, kuin myös Demeterin kehujiin, joskin se on nyt palstalle lähes "synniksi" luokiteltu.

        Ihmettelen myös, että toisia sitten saa kehua, eikä se ole "syntiä".

        Herää kysymys, onko se sitten sitä palstan/palstojen eheyttämistä, josta täällä on nyt kahdessakin ketjussa mainittu? Minä saan kehua, sinä et.

        Anonyymi
        25.08.2021 14:30


      • Anonyymi kirjoitti:

        Yhdyn myös tuohon Skillannin, kuin myös Demeterin kehujiin, joskin se on nyt palstalle lähes "synniksi" luokiteltu.

        Ihmettelen myös, että toisia sitten saa kehua, eikä se ole "syntiä".

        Herää kysymys, onko se sitten sitä palstan/palstojen eheyttämistä, josta täällä on nyt kahdessakin ketjussa mainittu? Minä saan kehua, sinä et.

        Anonyymi
        25.08.2021 14:30

        Ikävää, että luetaan kommentteja noinkin tarkoitushakuisesti ja joskus näyttäisi siltä että luetaan vain joka toinen rivi.
        Normaali positiivinen palaute joka liittyy asiaan tai kommenttiin on todella hienoa ja harvinaistakin herkkua täällä, sitäkin tavallisempaa on "hajoita ja hallitse" -periaatteella käytetty joidenkin systemaattinen ylentäminen .
        Minulla ei ole mitään negatiivista sanottavaa Skillanista tai Demeteristä, mutta koska en erota yhtä anonyymiä kokonaisesta haamujen armeijasta niin en voi mennä sanomaan kuka on täma epärehellinen henkilö joka luulee voivansa manipuloida palstaa täysin vapaasti.


      • Anonyymi
        Paloma01 kirjoitti:

        Ikävää, että luetaan kommentteja noinkin tarkoitushakuisesti ja joskus näyttäisi siltä että luetaan vain joka toinen rivi.
        Normaali positiivinen palaute joka liittyy asiaan tai kommenttiin on todella hienoa ja harvinaistakin herkkua täällä, sitäkin tavallisempaa on "hajoita ja hallitse" -periaatteella käytetty joidenkin systemaattinen ylentäminen .
        Minulla ei ole mitään negatiivista sanottavaa Skillanista tai Demeteristä, mutta koska en erota yhtä anonyymiä kokonaisesta haamujen armeijasta niin en voi mennä sanomaan kuka on täma epärehellinen henkilö joka luulee voivansa manipuloida palstaa täysin vapaasti.

        Rivien välistähän täällä osataan lukea.


      • Anonyymi
        Paloma01 kirjoitti:

        Ikävää, että luetaan kommentteja noinkin tarkoitushakuisesti ja joskus näyttäisi siltä että luetaan vain joka toinen rivi.
        Normaali positiivinen palaute joka liittyy asiaan tai kommenttiin on todella hienoa ja harvinaistakin herkkua täällä, sitäkin tavallisempaa on "hajoita ja hallitse" -periaatteella käytetty joidenkin systemaattinen ylentäminen .
        Minulla ei ole mitään negatiivista sanottavaa Skillanista tai Demeteristä, mutta koska en erota yhtä anonyymiä kokonaisesta haamujen armeijasta niin en voi mennä sanomaan kuka on täma epärehellinen henkilö joka luulee voivansa manipuloida palstaa täysin vapaasti.

        Olmeja, naakkoja, susia, haamuja ja jopa epärehellinen.

        Miten juuri SINÄ, voit sanoa kenestäkään, että on epärehellinen?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olmeja, naakkoja, susia, haamuja ja jopa epärehellinen.

        Miten juuri SINÄ, voit sanoa kenestäkään, että on epärehellinen?

        Jospa sinäkin, joskus ainakin, rajoittuisit kommentoimaan viestin sisältöä, eikä viestin tuojaa?


      • Anonyymi
        Paloma01 kirjoitti:

        Jospa sinäkin, joskus ainakin, rajoittuisit kommentoimaan viestin sisältöä, eikä viestin tuojaa?

        Nimittelykö on viestin sisällön kommentoimista?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olmeja, naakkoja, susia, haamuja ja jopa epärehellinen.

        Miten juuri SINÄ, voit sanoa kenestäkään, että on epärehellinen?

        Luetteloon voi lisätä takarivi tyynen ja heikomman aineksen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Nimittelykö on viestin sisällön kommentoimista?

        Et siis hahmota lukemaasi ja osaa erottaa oleellista sisältöä epäoleellisesta? En voi asialle mitään, olen pahoillani.


      • Anonyymi
        Paloma01 kirjoitti:

        Jospa sinäkin, joskus ainakin, rajoittuisit kommentoimaan viestin sisältöä, eikä viestin tuojaa?

        Luonnollisesti silloin kommentoidaan viestin sisältöä, jos sisällöstä löytyisi edes hitunen ......

        Saat luvan itse täydentää tuon lauseen lopun.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Luonnollisesti silloin kommentoidaan viestin sisältöä, jos sisällöstä löytyisi edes hitunen ......

        Saat luvan itse täydentää tuon lauseen lopun.

        sellaista jonka ymmärtäisi, vaikka abstraktinen hahmotus tuottaa ilmeisiä vaikeuksia .


    • Anonyymi

      Anonyymi
      25.08.2021 18:33

      Anonyymi kirjoitti:
      Noin yleisesti ottaen naisten ja miesten luonteissa on eroa.
      Miehet enimmäkseen seuraavat laajemmin ympäröivää maailmaa, lukevat enemmän sanomalehtiä ynnä muuta mediaa ja haluavat ottaa siellä esiintyviin asioihin kantaa. Kiinnostaa esimerkiksi mihin yhteisiä verovarojamme käytetään.
      Naiset taas enimmäkseen seuraavat kotiympäristön ja ystävätoveriensa asioita. Heistä otetaan mallia ja juttua riittää. Maailmanlaajuisia markkinoita naiset harvoin riittävästi seuraavat niin, että löytäisivät sieltä markkinarakoja ja osaisivat yhteiskunnan taloutta ja yrittäjyyttä ohjata menestyksen suuntaa. Tämä on havaittavissa nykyisessä naisjohtoisessa hallituksessammekin. Veroja vain koroetaan ja sillä ja siihen nojautuen vain nimetään jo ennakkoon valmiiksi hyvinvointialueita yms.


      Tosi taantunutta ajattelua miehistä ja naisista. Ehkä se 80v ikäluokan suhteen voi pitää paikkansa ?

      "Veroja vain koroetaan ja sillä ja siihen nojautuen vain nimetään jo ennakkoon valmiiksi hyvinvointialueita yms."

      Ihan puppua: "nimetään jo ennakkoon valmiiksi hyvinvointialuieita yms."
      15 vuotta on sote-uudistusta yritetty tehdä ja jokin nimi alueille on pakko olla,
      että niistä voi keskustella.
      Mainitsepas muuten mitä veroja tämä hallitus on korottanut ?

    • Anonyymi

      Anonyymi
      25.08.2021 18:38

      Anonyymi kirjoitti:
      Niinpä, unohdit vain, että tämän naishallituksen velanotolla ei näytä olevan mitään rajaa. Elävät varmaankin uskossa, että ei velkoja tarvitse takaisin maksaa.

      Vastaus edelliseen:
      Petteri Orpo Kokoomuksesta myös viime vuonna sanoi eduskunnan kyselytunnilla:
      "Tässä asiassa olen kerrankin samaa mieltä hallituksen kanssa.
      Velkaa on otettava !"
      (pitäähän yrityksille miljardituet saada, Orpo ajaa niitten etua)

      Hallitus ei ota yhtään velkaa on se mies- tai naishallitus ilman,
      että valtionvarainministeriön
      ja muut asiantuntijat tekevät laskelmansa, moneen kertaan.
      Hallitus yksinään ei päätä mistään ilman valtionvarainministeriötä.
      On hallituskoalitio mikä hyvänsä.

    • Anonyymi

      Palstan sisältö panee kyllä hattuilemaan.
      Tuossa on juuri kirjoiteltu hallituksesta. Mitä tekemistä sillä tässä on?

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kenen kanssa haluaisit suhteeseen?

      Laita omasi ja hänen nimensä ensimmäinen kirjain 😊
      Ikävä
      90
      1968
    2. Eläkeläisiltä leikataan jo asumistukeakin, osalla loppuu kokonaan!

      https://yle.fi/a/74-20102928 Hallitus varmaan vihaa eläkeläisiä, nyt ollaan kajoamassa eläkeläisten asumistukeenkin, os
      Maailman menoa
      370
      1620
    3. Mies, ei käytetä kortsua

      Olen terve ja ehkäisy löytyy.
      Ikävä
      29
      1490
    4. Mies, riittääkö sulle näkemään vilauksen musta?

      Etkö halua ottaa minua kiinni?
      Ikävä
      69
      1316
    5. Palstasuden aamu

      Hyvää huomenta. Alkaa vähitellen tervehtymistä tapahtua. 😊🤗☕🐺
      Ikävä
      219
      1085
    6. Mikä kaivatussasi on

      parasta?
      Ikävä
      38
      1021
    7. Kaipaatko vielä häntä?

      Entistä kumppaniasi?
      Suhteet
      190
      950
    8. Ollaan samanlaisia

      Samannäköisiäkin? Herkkiä, pohdiskelevia, syvästi tuntevia? Aistin kuvienkin perusteella paljon samankaltaisuutta. Siksi
      Ikävä
      70
      907
    9. Ken leikkiin ryhtyy

      Se leikin kestäköön. Ei mulle tarvitse kiukutella jos en lähde leikkiin mukaan. Eiköhän se oo molemmille helpoin kun lop
      Ikävä
      82
      892
    10. Minulla on nyt niin hirveä ikävä,

      etten meinaa kestää. ;( Voi kun olisit lohduttamassa minua. Anteeksi.
      Ikävä
      71
      856
    Aihe