masennus tarttuu kun pieni lapsi on vieraassa ympäristössä isojen aikuisten seassa ja joku aikuinen on tärähtänyt ja valvoo lasta vaikka itsellään on mielialahäiriö
hyvä kun aikuinen on mistern nobody, mutta kun aikuinen on auktoriteetti jolle kukaan mahda mitään, niin sellainen aikuinen kuolettaa pienempiä
tarttuva masennus
1
117
Vastaukset 1
- Anonyymi
Ei se masennus hetkessä tartu.
Kirjoitit myös, että lapsi on aikuisten seurassa, ja joku on masentunut, eli muut aikuiset eivät ole masentuneita tuon jonkun lisäksi.
Monen pienen, ja isommankin lapsen elinympäristössä/-piirissä on varmasti ainakin yksi masentunut ihminen.
Masennus ei ole tartuntatauti, eikä oikeastaan kukaan altistu masennukselle ollessaan masentuneen seurassa, etenkään lyhyempiä aikoja.
Eri asiahan joistain näkökulmista on, jos lapsi elää vaikka perheessä, jossa toinen ( tai molemmat ) vanhempi on masentunut.
Toisen ihmisen mielialahäiriöt usein vaikuttanevat sen mukaan, kuinka pitkiä aikoja on toisen kanssa, kuinka herkkä on ehkä itse mielen muutoksille, kuinka altis on " imemään " itseensä toisen häiriöistä.
Itse olin nuorena moniongelmainen sekopää, hoidin tuttavieni ja sukulaisten lapsia, eikä heistä kukaan ole sen jälkeen sairastunut minkäänlaiseen mielenhäiriöön tms.
Eli ei se kovin herkästi " tartu ".
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tässä ovat Elämäni biisi vieraat lauantai 19.9. - Yksi vieras on kohuttu TTK-juontajaehdokas
Elämäni biisi vieraslista on harvinaisen mielenkiintoinen lauantaina. Mukana myös kohuttu TTK-juontajaehdokas, josta ei211371- 691350
Mies joka on oikeasti kiinnostunut
Ja näkee sut pitkäaikaisena kumppanina, siirtää vaikka vuoria selvittääkseen asiat eikä ota pienintäkään riskiä menettää1331261- 1081255
Kunnanhallitus
Miten käy täällä vuosia tuomioita jakaneelle valittajalle, hovioikeus hylännyt kaikki syytteet.671059- 1091009
Rauha, sopiiko
Ei häiritä enää toisiamme. Annetaan molemmille rauha unohtaa, pyydän tätä todella. Kiitos. Miehelle.94967Miesten (epä)viehättävyydestä kysymys
Mieltä askarruttava asia, liki dilemma. Palstallahan jotkut miesoletetut usein toteavat, että kaikki naiset tavoittelev182933- 89896
- 45881
Ei siitä pääse yli, eikä ympäri!
Pakko se on myöntää ja tunnustaa. Olisin halunnut p*nna sinua sydämeni kyllyydestä. Itseäni vanhemmalle naiselle66811Myönnetään, tunnen lämpimiä tunteita kohtaasi
Vaikutat tosin liian hyvältä ollaksesi totta. Komeita miehiä on maailma pullollaan mutta sinussa on jotain.....50706- 43676
- 58663
- 70646
- 98638
Humppila korvasi johtajia tekoälyllä
https://yle.fi/a/74-20215155 Humppilassa on lakkautettu teknisen ja hallintojohtajan virat. Säästöä tuli hetkessä 15087628Perhoseni (miehelle)
Miksi et usko, että mun rakkaus sinuun on aitoa ja vilpitöntä? Tai että se oli jo silloin? Miksi ajattelet, ettet ole r123622- 67596
- 53587