Kristittyjen harhaisia kuvitelmia

Anonyymi

Hihhulit luulevat, että Jumala puhuu heille unien kautta. Tiedämme sen, että unet ovat luonnollisia, eikä niissä ole mitään yliluonnollista. Hutikuti siis.

Hihhulit luulevat, että Pyhä Henki puhuu heidän päänsä sisällä: että heidän mieleensä nousevat ajatukset ovat Jumalan puhetta. Ne ovat kuitenkin vain heidän omia ajatuksiaan, joskus heidän kehittämänsä sivupersoonan tuotoksia.

Hihhulit saattavat nähdä Jeesuksen tai enkeleitä, jotka ehkä jopa puhuvat heille. Nämä ovat psyyken tuottamia harhoja, mutta eivät todellisen henkiolennon ilmestymistä. Hihu ei vain erota todellisuutta harhoista ja pitää harhojaan todisteena Jumalasta ja Jeesuksesta.

Typerin harhakuvitelma on luulla Raamattua Jumalan sanaksi: että Jumala olisi vaikuttanut Hengellään sen sanoman synnyn jopa sana sanalta ja kirjain kirjaimelta. Tähän tautiin ei liene mitään lääkettä, koska hihu ei ota vastaan Raamatun tieteellisen tutkimuksen kautta saatuja tuloksia.

19

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Unien pitäminen Jumalan viesteinä on monelle lahkouskovalle tärkeää, sillä Raamatussakin Sebaot kommunikoi juutalaisille unien kautta. Jumala voinee siis viestiä unilla muillekin, Kaikkivaltias kun on.

      Kun ajattelen omia eriskummallisia uniani, minulla olisi kyllä Jumalalta vähän tarkentavaa kysyttävää. Mahdotonta keksiä, mikä on viesti, semminkin kun se tuntuu olevan joka unessa erilainen.

    • Tyhmiä uskomuksia löytyy pilvin pimein. Minua tökkii joka kerta, kun joku julistaa, että "muut uskovat jotain näin tyhmää". Vähintäänkin tässä pitäisi lainata tarkasti jonkun sanomisia. Muuten voi olla, että hakkailee pelkkiä omia olkiukkojaan. Monet uskovaiset ovat fiksua porukkaa eikä tuota aloitusta voi yleistää kaikkiin teisteihin.

      • Olisiko mieleltään järkkynyt, ei kaikki intiaanit kanootissa tai muumit laaksossa parempi?

        Itse suosin harhaista tai uskonharhaista.


    • Anonyymi

      Minä kaatusin konkreettisesti helluntaiseurakunnan tilaisuutessa seljälleni ja minulta tuli siinä rytäkässä lasti kokonaisuutessaa housuihin. Jos se ei ole merkki Herralta, niin mikä sitte. Minä vaan kysyn!!!

      • Anonyymi

        Vaikuttaa terveeltä meiningiltä :D
        Herra antoi merkin siitä, mistä hänet on tehty.


    • Anonyymi

      Puhuu se niille hereilläkin!
      Uskonnollisessa yhteydessä se ei ole mielisairasta.
      😁

      • "Uskonnollisessa yhteydessä se ei ole mielisairasta."

        Kun verrataan mielisairaan deluusioita ja uskonnollisia tekstejä niin, että olennot (jumalat ja mielisairaan harhat) on anonymisoitu, niin emme pysty erottamaan, kumpi on uskontoa ja kumpi mielisairautta. Puhuva aasi on uskontoa, puhuva vesihana mielisairautta. 3000 ystävän ja sukulaisen tappaminen on uskontoa, sadan prostituoidun tappaminen on mielisairautta ja sarjamurhaamista (Green River killer, Gary Ridgway esimerkiksi) 😂


      • Anonyymi
        Strong-atheist kirjoitti:

        "Uskonnollisessa yhteydessä se ei ole mielisairasta."

        Kun verrataan mielisairaan deluusioita ja uskonnollisia tekstejä niin, että olennot (jumalat ja mielisairaan harhat) on anonymisoitu, niin emme pysty erottamaan, kumpi on uskontoa ja kumpi mielisairautta. Puhuva aasi on uskontoa, puhuva vesihana mielisairautta. 3000 ystävän ja sukulaisen tappaminen on uskontoa, sadan prostituoidun tappaminen on mielisairautta ja sarjamurhaamista (Green River killer, Gary Ridgway esimerkiksi) 😂

        Toisin sanoen uskonto on todella sairasta touhua.


      • Anonyymi

        Mitä sairasta on uskonnottomuudessa?

        Edellä esitettiin kysymys, uskonnon ja mielisairauden erosta. Se on ihan asiallinen, joskin kärjistetty. Koet jumalanpilkaksi viittaukset Raamatun kuvaaman jumalhahmon mielipuolisuuteen. Se ei sovi siihen, mitä haluaisit siitä uskoa.


    • Anonyymi

      Minä olen nähnyt Jeesuksen kaksi kertaa. Hän puhui minulle ja neuvoi asioita, joita ihminen ei osaisi neuvoa. Olen nyt onnellinen, kun noudatin Herran sanaa.

      • Anonyymi

        Myönteiset harhat ovat hyvästä.
        Kunhan et kerro niitä ei-uskovaisille ja saat säälimään heidät.
        Jotkut pilkkaavatkin, riippuen harhojen laadusta.
        😁


      • Anonyymi

        Saitko häneltä seuraavan kierroksen lottonumerot jo etukäteen?


    • Anonyymi

      Ei nykyään ole mitään profeettoja, joiden kautta Jumala puhuisi. Kielillä puhuminen liittyy hysteriaan. Monenlaista hysteriaa esiintyy liittyen mt- sairauksiin. Rock- konserteissa tapahtuu joukolla pyörtymisiä. Unet kertovat henkilön alitajunnasta. Herkkä vaistoisuus liittyy havainnointiin.

      • Anonyymi

        Jehovan todistaja/kouluttaja profeetat nussivat neitsyt tyttäriä.
        Dokumentti TV:stä tuli vähän aikaa sitten.
        😁


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jehovan todistaja/kouluttaja profeetat nussivat neitsyt tyttäriä.
        Dokumentti TV:stä tuli vähän aikaa sitten.
        😁

        Katoliset papit poikia, pienempi osa tyttöjä!


    • Anonyymi

      > ...Jumalan puhetta. Ne ovat kuitenkin vain heidän omia ajatuksiaan,....

      Ehkä, mutta mistä sinä sen tiedät? Näyttää aika ylimieliseltä, kun kuvittelet lukevasi muiden ajatuksia ja tietävän mistä ne tulee.

    Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Et voi olla loputtomasti hiljaa

      Nainen. Tarkoitan siis meidän juttua. Eihän tämä tällaiseen epätietoisuuteen voi jäädä siinä vaan särkyy kumpikin. Kerto
      Ikävä
      139
      1964
    2. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      171
      1200
    3. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      72
      1117
    4. Ihastuin sun kaksoisolentoon

      Kaipaan sitä nyt tästä eteenpäin. Joskus käy näin. 👋🏻
      Ikävä
      159
      950
    5. Yksi mies ajatteli hyvin pitkään

      ja hänen kaipauksensa menetti kiinnostuksensa häneen…
      Ikävä
      94
      894
    6. Rita syyttää muita "virheistään"

      Taas Donnasta lasu ilmoitus ja kaiken maailman kriisejä Akin virheen takia. Aki teki vakavan rikoksen, turha sitä on mui
      Kotimaiset julkkisjuorut
      54
      829
    7. Milloin ajattelit

      Nähdä minut? Onko jotain odotuksia?
      Ikävä
      56
      793
    8. Jos saisit nainen vielä pudotettua 20 kiloa?

      Niin voitaisiin katsella uudestaan.
      Ikävä
      42
      764
    9. Niiiiin pihkassa

      Hänen ihanan vuoksi minulla on pikkarit märät koko ajan. Säikähdin vähän, näetköhän kaiken minusta? Yritän pitää perusil
      Ikävä
      39
      750
    10. Ei kannata lähteä sotaan jos ei omaa edes alkeellisia taitoja.

      Sodastahan tässä ei varsinaisesti ole edes kyse, vaan naisten ja lasten suojelusta ja oikeuden toteutumisesta, tavalla t
      Ikävä
      118
      676
    Aihe