Mitä mieltä olettte Dacian automaattilaatikosta?

Anonyymi

Ostaisin yhden vähän ajetun siistin Dacian josta on pois uuden hinnan lisä. Mutta arveluttaa siinä oleva CVT-automaatti, se oikkuilee testin mukaan kiihdytyksissä
rampeilta kun yrittää pyrkiä liikenteen sekaan. Pyrkii kuulemma lykäämään isompaa
silmään ja vauhtia ei saa kunnolla kun päinvastoin pitäisi saada voimaa ja kierroksia koneeseen kiihdyttäessä.
Ja toinen joka on ärsyttävä piirre, siinä ei ole vaihteen valitsijassa ns. lukkoa vaan auto on lukittava käsijarrulla. Manuaali olisi testaajan mukaan parempi.
Onko kokemuksia tällaisista hankaluuksista.
https://www.apu.fi/artikkelit/koeajossa-dacia-logan-mcv-stepway

Turha pyytää asiallisia vastauksia täällä mutta jos jokunen tulisi kuitenkin.

27

1840

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      CVT'ssä ei ole pykäliä, eli ei voi "lykätä isompaa silmään".

      • Anonyymi

        Kyllä voi, ja kyllä voi olla ohjelmoidut "pykälät".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä voi, ja kyllä voi olla ohjelmoidut "pykälät".

        Jos Easy-R lootasta puhut niin se ei ole CVT'tä nähnytkään.


    • Anonyymi

      variaattoriautomaatti, varmasti erilainen moottorin ja vaihteiston toiminta kuin manuaalissa.

    • Anonyymi

      Olen koeajanut Stepwayn n. 3 vuotta sitten tuolla automaatilla. Sen vaihteiston tyypillinen ominaisuus on että jos nopeasti painat kaasun pohjaan vauhdissa niin siihen kiihdytykseen tulee eräänlainen viive ensin . Siis se ei ole ollenkaan samanlainen ajaa kuin entisajan automaatit. Sitä piti aluksi vähän opetella mutta puolen tunnin ajon jälkeen aloin jo tottua siihen. Uskon että vanhempi ikäpolvi jolla ei ole tyhjää kiirettä minnekkään sulattaa paremmin tuon ominaisuuden,kuten minä . Kun unohtaa ne nopeat vaihtamiset niin se sopii lyhyille ja pitkänmatkan ajoihin !

    • Anonyymi

      Jatkan tuohon vielä että siihen hitaaseen vaihtamiseen Stepwayssa oppii vähitellen ennakoitumaan liikenteessä sopivalla kaasunkäytöllä sekuntia tai paria etukäteen vaihtamistarpeen mukaan. Paras tapa on kuitenkin ottaa koeajoon auto itse ja opetella tuo käytännön mukaan ja tehdä sitten päätös asiaan ,tykkääkö vai ei !!

    • Anonyymi

      EN tiedä mistä tuo CTV nimi tulee Dacia/ Renault Easy-R laatikolle. Kun tutkii sen takenteita niin siinä on kahdella levyllä oleva kytkin ja oikea vaihteisto jatkeena eikä siellä ole minkäänlaista portaatonta variaattoria missään . Ei kyllä muistuta ollenkaan mitään CTV.tä !!!!!

      • Anonyymi

        Kiitos kommenteista. Tuohan on varsin hupaisa vaihdelaatikko kun siitä on on ottanut selvää. Tässä hyvä kuvaus miten se pelaa. Sen kestävyyttä on testattu aika hyvin tehtaalla.
        https://www.youtube.com/watch?v=gbwFRfB7L84

        Leppoisan ja jopa ihan normaaliin ajoon se käy ihan hyvin, kiihdytyshalukkaille ei, tai miksei mutta vähän viivettä ja kierroksia saa mukaansa. Hyviä puolia on, että se on mukava kaupungissa ryömimisominaisuuden kanssa ja jalka saa levätä, onhan siinä tuo käsivalintakin jos haluaa kepittää.
        Kellään ei sitten ollut omana tuolla laatikolla autoa?
        Tuo ei selvinnyt mikä on N-kohdan tarkoitus, onko todella niin, että se on vain vapaa eikä pidä autoa
        paikoillaan vaan kässäri on vedettävä aina päälle? Se on huono juttu jos käsijarru alkaa löystymään ja autoa joutuu pitämään loivassa mäessä parkissa. Tämä on ainoa todella huono puoli jos se on totta.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        CTV laatikkoa ei ole olemassakaan. Se on CVT laatikko!!!! Tarkkana termien kanssa dasistit


    • Anonyymi

      CVT voimansiirto maksaa ei sitä taida daciaa saada edes rahalla?

    • Anonyymi

      Sitä mieltä että ei kai minun mielipiteellä ole väliä, vaan sillä mitä mieltä sinä olet. Kai sinä sitä kokeilemaan pääset ennen kaupan tekoa, ja jos on tuollainen arveluttava seikka, niin lienee syytä kokeilla perusteellisemmin, tuntuuko toiminta sinulle sopivalta vai ei.

      • Anonyymi

        Olen sitä mieltä, jos ei jaksa siirtää vaihdekeppiä enään niin sitten voi viedä kortin poliisilaitokselle.
        Autoilusta olen pitänyt juuri siksi, että saan itse säädellä vaihteita mieleni mukaan.
        Automaatti tosin on vaivaton kaupungin ruuhkissa ja jonoissa.
        Automaatti on parhaimmillaan jenkkiautoissa ja niillä cruisailuissa.
        Nuo Dacian vanhempien mallien robottivaihteet on epäonnistunut keksintö, kiihdyttäessä muu n liikenteen sekaan on jopa vähän epäterveellistä viiveiden takia ja pahin on tuo että siinä ei ole
        auton lukitusta vaan ollaan kässärin varassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen sitä mieltä, jos ei jaksa siirtää vaihdekeppiä enään niin sitten voi viedä kortin poliisilaitokselle.
        Autoilusta olen pitänyt juuri siksi, että saan itse säädellä vaihteita mieleni mukaan.
        Automaatti tosin on vaivaton kaupungin ruuhkissa ja jonoissa.
        Automaatti on parhaimmillaan jenkkiautoissa ja niillä cruisailuissa.
        Nuo Dacian vanhempien mallien robottivaihteet on epäonnistunut keksintö, kiihdyttäessä muu n liikenteen sekaan on jopa vähän epäterveellistä viiveiden takia ja pahin on tuo että siinä ei ole
        auton lukitusta vaan ollaan kässärin varassa.

        En minäkään pidä vaihtamista vaikeana tai epämiellyttävänä, etenkin kun nykyajan vaihteistot toimivat niin sulavasti. Maantieajossa automaatti on turhake.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En minäkään pidä vaihtamista vaikeana tai epämiellyttävänä, etenkin kun nykyajan vaihteistot toimivat niin sulavasti. Maantieajossa automaatti on turhake.

        Tämä löytyi Dacian käyttöoppaasta robottilaatikon käyttämisestä Dacia sivuililta.
        Dacia robottivaihteisto.
        Pysäköinti.
        """Kun auto pysäytetään
        – tasaiselle maalle, kytke seisontajarru ja
        katkaise sen jälkeen virta,
        – mäkeen, voit pitää vaihteen kytkettynä
        siirtämällä vaihteenvalitsimen asentoon
        D tai R, kytke seisontajarru ja katkaise
        sen jälkeen virta.
        Huom. kun virta on katkaistu, valitsimen lii-
        kettä ei oteta huomioon"""

        Eli vaihde päälle, joka D tai R ja käsijarru lisäksi. Eli siinä taisi olla ratkaisu.
        En oikein alunperinkään uskonut, että autoa pidetään pelkän kässärin varassa.
        Yksi autotestaajakin asiaa valitteli, eli ei ollut ottanut selvää kunnolla.


    • Anonyymi

      Surkee keksintö urpoille kuluttajille!

      • Anonyymi

        Käsin vaihtaa nopeammin, jos ajelee vain kaupungissa ja kauppareissuilla ja ruuhkissa se on ok.
        Mutta maantiellä kun pitää lähteä ohittamaan pitää varata vapaata silminkantamattomiin.


      • Anonyymi

        Ajamisen iloa ei voi antaa pois ja se tulee vain manuaallilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ajamisen iloa ei voi antaa pois ja se tulee vain manuaallilla.

        Kertoo siitä, että et ole eläessäsi hyvällä automaatilla ajanut. Vaihtaa kuin ajatus paremmissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kertoo siitä, että et ole eläessäsi hyvällä automaatilla ajanut. Vaihtaa kuin ajatus paremmissa.

        Oikea ja hyvä automaatti on eri asia kuin robotilla pykälää vaihtava Easy-R.


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitään järkeä?

      Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      127
      1974
    2. Noniin rakas

      Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      100
      1720
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

      Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      57
      1360
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

      Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      77
      1334
    5. Multa sulle

      Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      31
      1028
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

      Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      51
      933
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

      Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      47
      926
    8. Onko sulla empatiakykyä?

      Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      44
      882
    9. Tavoitteeni onkin ärsyttää

      Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      109
      863
    10. Ei se mene ohi ajan kanssa

      Näin se vaan on.
      Ikävä
      73
      856
    Aihe