Otatteko kuitin?

Anonyymi

Minä otan.
Monessa paikkaa sen kuitin saa nyt ottaa itse siitä koneesta. Tokmannilla taas se on jossain piilossa se vekotin. Myyjän yleisin lausahdus on että et varmaan kuittia tarvi ja samalla heittää sen kuitin roskiin. Itse olen siinä käsi ojossa ja sanon vain että en varmaan sitten tarvi. Sitten se kaivaa sen rypistetyn lapun ja joudun pyytämään uutta. Perkele että ottaa päähän. Se on laki että kuittia pitää tarjota ja minun kuittini pitää olla suora ja ehjä.

Yksi ihmisryhmä on saastaa. Ne jotka jättävät sen kuitin siihen koneeseen. Myyjäkään ei aina repäise sitä kuittia pois vaan kun on oma vuoroni niin ne kuitit on jo pahimmillaan lattialla saakka. Joutuu ensin repimään ne vanhat kuitit pois ja antamaan ne myyjälle. Se ei ole minun tehtäväni.

Tuntuu pieneltä asialta mutta ottaa päähän niin perkeleesti.

12

75

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Se on kuule ihmisen päässä se vika jos tykkää kantaa roskaa kotiinsa. Kuitti on roska.

      Kuitti haalistuu nopeasti jos sitä ei säilytä asian mukaisesti, joten miksi edes vaivautua ottamaan kuitti? Kyllä olet itsellesi aiheuttanut tyhmän tavan lyhentää ikääsi jos sinua noin hermostuttaa kuittien saaminen.

      • Anonyymi

        "Se on kuule ihmisen päässä se vika jos tykkää kantaa roskaa kotiinsa"

        Kuitti on tänäkin vuonna ollut "arvopaperi". Olen saanut toisella jotain 6 euroa ja toisella 24 euroa.
        Toisaalta, se ei ole talouskysymys, pystyisin kyllä maksamaan kaiken.

        Olen huomannut että "oudot myyjät" ja varsinkin jos on yli 10-15 tavaraa, niin usei tulee sama tavara 2 kertaa.

        ON TOISINKIN päin, olen ostanut kaupan loppuunmyynnistä 50-80 % alella, pesuaineita wc paperia, lumilapioita, ym. Kuitit oli yli 50 cm pitkiä, koskaan ei ole tullut veloituksia.
        (näissä myi viikossa kaupan tyhjäksi joku pesänselvittäjä)


      • Anonyymi

        On se paperinkeräykseen yleensä menevää, mutta monesti tarpeellinen.


    • Anonyymi

      Kävi hassysti, joori Tokmannilla kaksi kertaa. Myyjä kysyi tahdotteko kuitin ja molemmilla kerroilla oli yksi tuote laskutettu 2 kertaa.

      Ostin silloin vain 4 tuotetta, näin sen heti.

    • Anonyymi

      Otan kuitin, se muistuttaa kassalle kiinnijäämisriskistä.

      On niitä kassoja jotka laittavat kavereiden ostoksia vaan 1 kpl, vaikka ostavat useampia.

      Kerran huomautin, sain vartijat paikalle ja olin oikeassa. En saanut yhtään mitään korvausta, eli jäi paha mieli, enkä aijo aiheuttaa enää itselleni pahaa mieltä. En siis välitä moisesta, olen kyllä nähnyt ja epäröinyt useammankin kerran.

    • Anonyymi

      Kyllä se kuitti kannattaa ottaa. Laskussa voi olla virhe. Voi olla vahingossa otettu liikaa maksua. Vaikea mennä pyytämään oikaisua jos ei ole kuittia.

    • Anonyymi

      Ajat ja tavat ovat vuosikymmenten kuluessa muuttuneet. Kun olin nuori, kuitti tarjottiin aina automaattisesti. Ei kukaan kysynyt haluanko ehkä kuitin. Siksi se kuulostaakin korvissani omituiselta.

      • Anonyymi

        Yrityksen on tarjottava asiakkaalle aina kuitti tämän ostamasta tuotteesta tai palvelusta, mutta Suomessa asiakkaalla ei ole velvollisuutta ottaa kuittia vastaan. Tämä sääntö on ollut voimassa jo useamman vuoden.


    • Anonyymi

      Hailit ovat pieniä Joulukaloiksi.

    • Anonyymi

      Jos kuittia ei tarjota, tulee vaikutelma, että myydään pimeästi. Tavallista pikkufirmoissa.

      • Anonyymi

        Kebab-ravintoloissa tavallista että kuittia ei edes tulosteta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kebab-ravintoloissa tavallista että kuittia ei edes tulosteta.

        Lisäksi kassa on aina raollaan. Lähipizzeriassa saa tuodusta pizzasta jonkun laskukoneen tulosteen, ei kassanauhaa. Ei mene toimitettu pizza kirjanpitoon.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      1827
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1699
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1524
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1213
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1204
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1192
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1156
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1131
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      8
      1129
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1124
    Aihe