Onko huonoja kokemuksia keraamisesta liesitasosta? Lähteekö liat helposti pois?
Keraaminen vai "perinteinen" liesitaso?
13
35583
Vastaukset
- Kokki
Meillä ollut nyt 2v keraaminen liesi ja toisenlaista en enää huolisi. Pysyy siistinä kun putsaa heti liat pois ja käyttää sitä keraamiselle liedelle tarkoitettua puhdistusainetta. Sitä saa ihan tavallisista ruokakaupoista.
Ja sitten olen lähes päivittäin pessyt lieden sillä pesuaineella vaikkei kummoisia tahroja olekaan ollut. Pysyy kiiltävänä ja siistinä.
Ollaan muuttamassa uuteen kotiin mihin täyskeittiöremppa tulossa ja ostan taas keraamisen lieden sinne. - kokki 3789543
en ole ikinä koskaan käyttänyt näin huonoa keksintöä kuin keraaminen liesi on. Hellalle valunut ruoka palaa välittömästi ja piukkaaan kiinni ja tasoa saa olla kokoajan krapaamassa. vanhassa vara parempi!!
- Siisti kokki
En ole ikinä ymmärtänyt, miksi jotkut yrittävät laittaa ruokaa hellalla ilman kattilaa. Vai onko joillekin ylivoimaista valmistaa ruokaa siististi, eli kiehuttamatta ja roiskuttamatta sitä ympäri keittiötä ?
Käsittämätöntä uusavuttomuutta, sanon minä. - äitikokkisiivooja
Siisti kokki kirjoitti:
En ole ikinä ymmärtänyt, miksi jotkut yrittävät laittaa ruokaa hellalla ilman kattilaa. Vai onko joillekin ylivoimaista valmistaa ruokaa siististi, eli kiehuttamatta ja roiskuttamatta sitä ympäri keittiötä ?
Käsittämätöntä uusavuttomuutta, sanon minä.ilmeisesti ihminen, joka voi kaikessa rauhassa vain ja ainoastaan kokata.
Jos työssäkäyvä ihminen rationalisoi kotihommia, niin sillä aikaa, kun ruoka kiehuu kattilassa voi kipaista ripustamassa pyykkiä, auttaa koululaisia läksyissä ja tehdä kaikkia muitakin kotitöitä. Tekevälle siis voi sattua, että levy olikin liian kuumalla ja ruoka kiehahti yli.
En ole minäkään ikinä ymmärtänyt ihmisiä, jotka väittävät, etteivät koskaan polta mitään pohjaan...että se siitä uusavuttomuudesta. - timpuri
ruoka on helppo puhdistaa tavallsien lieden levyiltä....kätevällä teräsvillalla hankaamalla kynnet verille.
- Riitta
Keraaminen on paras vaihtoehto. Käytössämme ollut yhdeksän vuotta, enkä perinteiseen vaihtaisi. Syy: paljon helpompi pitää puhtaana.
- ja seuraavakin liesi takuuv...
Meilläkin on ollut Seppelfricken keraaminen liesi 7 vuotta ja pinta on tosi hyvä edelleen. Ja minä kun olen vielä erittäin laiska ja sotkuinen ihminen eli en ole heti pyyhkimässä sotkuja pois.
Vanhanmallista sitä vasta vaikea on pitää puhtaana!! - vs. induktio
Itse suunnittelen myös keittiöremonttia, ja mietin millainen liesi olisi hyvä. Keraamiseen lieteen saa nykyisin mm. kaksi "tavallista" ja kaksi induktiolevyä. Olisiko tällainen hyvä? Induktioon tarvitaan kyllä sopivat kattilat ja padat, mutta se ei sitten kuumukaan käytössä -eli ei pala vaikka yli kuohuukin! Tätä luvataan teoriassa.. Millainen se sitten on käytössä? Niin, ja onko hinta paljonkin kalliimpi kuin "pelkkä" keraaminen?
- Siemensin
keraaminen taso 8v enkä vaihda pois! Tavallisen hellan saan pinttymään vuodessa mutta tämä on edelleen kuin uusi. N. kerran viikossa pesen tason pesuaineella (markettitavaraa). Ei ole kärsinyt vaikka olen keittänyt ruuat ja hillot joskus yli, käytän monta kertaa viikossa mm. valurautapannua yms. yms. Ihan virheetön! Ja apuna keittiössä on ollut myös kömpelö mies ja 4 lasta eivätkä hekään ole saaneet sitä huonoon kuntoon.
- perinteen vaalija
Remontoitiin keittiöitä samaan aikaan yhden pariskunnan kanssa. Se muija sano, että voi tuliko teille vanha liesi, että meilleppä tulee keraaminen. Sanoin että jaa ja hymynkare oli jo toisessa suupielessäni.
No eipä mennyt aikaakaan kun heidän liesi oli asennettu niin muija tuli käymään ja sano, että hitto hän aikoo vaihtaa keraamisen lietensä tälläseen vanhaan lieteen. Se on kuulemma ihan kamala.
Vähän hymyilytti. (Se ei kai tiennyt, että olen sen verran alan koulua käynyt, etten keraamista huolisi ikinä, mutta en viitsinyt paljastaa).- Kaasumies
Keraamisia liesiä löytyy varmasti vähän joka lähtöön, mutta uskoisin niistä suurimman osan kuitenkin päihittävän "perinteiset";) liedet. Puhumattakaan induktio-liesistä.
Itse suosin kaasua.
Onko muuten "perinteisissä" liesissä tapahtunut viimeaikoina kehitystä? Edes jotain? Varmatoimisia varmasti ovat, mutta muusta en tiedä. - kuulostat
olevasi!! Hyi hitto, kuka sutkin on huolinut. Muijas varmaan ihan tossun alla
- me vain
ostimme keraamisen, mutta käytäntö näyttää miten sujuu sern kanssa, uskon että ok.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman491526Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!761355Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊871016- 191013
- 86946
Ai miehillä ei ole varaa maksaa
Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee187886Olet mielessäni
viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s20841Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi99815- 82811
Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..
Mitä sinä minusta haluat?66742