Kuuma kesä 2021

Anonyymi

Kun nyt mennyt kesä kääntyy lopuilleen ja syksy saa niin on aika tehdä loppuyhteenveto kesän tuotoista. Loppukevät ja kesähän olivat poikkeuksellisen aurinkoisia. Mulla 3 kW:n systeemi. Katselin lataussäätimestä tuotettua energiaa. Hämmästyin kovin. Energiaa oli virrannut akustoon noin 1.5GJ.
Paljonko arvon palstalaisilla energiayksiköitä jouleissa on tuotettu tänä kesänä.

TV: market

11

117

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tärkeämpää olisi tietää paljonko menneen kesän mahtavista tuotoista on pystytty hyödyntämään?

      • Anonyymi

        Kesäkuun ylijäämäsähkön myynnistä 150e, heinäkuulta 180e ja elokuulta 90e.


    • Anonyymi

      Älkää yhtään ujostelko kertoa onko lämmitetty uima- altaiden vesiä tai lämmitetty nurmikon kasteluvesiä?

      • Anonyymi

        Mulla on invertteri pitäny ajastimella vesivaraajan kuumana
        Ei valtakunnan verkkoa vaan tuotan sähkön itse omilla laitteilla


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla on invertteri pitäny ajastimella vesivaraajan kuumana
        Ei valtakunnan verkkoa vaan tuotan sähkön itse omilla laitteilla

        Olen käyttäny kaiken 100% tulevan sähkön ja nautin suuresti !


    • Anonyymi

      Tuollaisen 3kw paneliston pitäisi tuottaa vuodessa sellaiset 3000kwh. Jokin ei täsmää laskuissasi, jos olet saanut tähän mennessä 1,5 GJ. Laske uudestaan.

    • Anonyymi

      Mitä ihmeen jouleja. Itse sähkömiehenä ymmärrän vain watteja. Vielä kun niille on hinnat sekä ostaessa että myydessä. Kesähän oli niiden spot hintojen puolesta loistava heinäkuussakin lähes yhdeksän sentin keskihinnalla myin. Heinä ja kesäkuu oli lähes identtiset 1350KW/h. Ennen paneelien hankintaa ostin juuri tuon verran. Eikä oma kulutus ole ainakaan vähentynyt kun vaihdoin puukiukaan sellaiseen aina valmiiseen sähkötoimiseen. Juuri lämmitin sen 80kg kiviä illaksi. Tuollakin sähköllä voin ostaa talvella tasan tuplamäärän eli 4700KW/h. Niin minulla on 66kpl paneeleita jotain 270W. Sellaisen havainnon tein että yksi paneeli antaa huippuaurinkoisena päivänä tasan kilovattitunnin energiaa. Ne on sijoitettu loivakattoisen talon molemmille lappeille. 44kpl on lounaaseen. Voi mamma keitellä aamupuuronkin tällä mallilla. Maaliskuuksi tyhjensin katon lumesta jonka jälkeen tuottoa on tullut joka päivä. Hyvin piisaa muille paitsi ei kiukaalle. Ja ainoastaan yksi kodinkone käyntiin kerralla. Lämmitys on takalla jota ilmaa pilpillä kierrätän joka paikkaan.

      • Anonyymi

        Joo energialasku meni väärin jouleissa. Tuli dekadin virhe. Olis pitäny käyttää jotaki laskuria. Päässä kun rupeaa laskeen jouleiksi ja pikku kaljoissa niin vituiksihan se menee. Hyvä että oikaisit klo 16:51.


      • Anonyymi

        Klo 16:06. Kyllä sinun sähkömiehenä pitää ymmärtää, että energian yksiköitä on muitakin kuin kWh. Joulella Tai kalorilla voit mitata energiaa kuten kWh:lla. Eli jos kulutat esim 2000 kaloria päivässä niin voit muuttaa sen kilowattitunneiksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Klo 16:06. Kyllä sinun sähkömiehenä pitää ymmärtää, että energian yksiköitä on muitakin kuin kWh. Joulella Tai kalorilla voit mitata energiaa kuten kWh:lla. Eli jos kulutat esim 2000 kaloria päivässä niin voit muuttaa sen kilowattitunneiksi.

        Juuri näin. Ihmiskeho kuluttaa noin 2000 kilokaloria pär päivä. Se vastaa noin 8000 kilojoulea. Joka taas on noin 2 kWh/päivä. Aika pienellä kulutuksella siis keho toimii. Eli noin 80 Watin teholla.


    • Anonyymi

      Mulla in melkeen yksi hevosvoima .

      Fysiikan tunnilla mitatiin juoksemlla rappuja ylös

      1hv on kun 100k nousee 1 sunnissa 1m

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2620
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      89
      1966
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      39
      1501
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Yli puolella maahanmuuttajalapsista ei ole tietoja ja taitoja, joilla selviää yhteiskunnassa

      Miksi Suomeen otetaan väkeä jolla on älyvajetta? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010730220.html
      Maailman menoa
      273
      1038
    6. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      67
      923
    7. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      881
    8. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      860
    9. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      854
    10. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      765
    Aihe