Haluaisin jakaa oman keinoni jolla pääsin jo yhdeksi yöksi eroon alaselkäkivusta/jomotuksesta, mikä minulla on yöllä useammassa eri mukkuma-asennossa.
Keino: nukuin yö korsetti päällä
Korsettini on sellainen edullinen n 30 e maksanut, jonka ostin netistä. On hakatulla säädettävä ja n. 30 cm pitkä, joka on kylkiluiden alapuolella. Netissä olisi sellaisia lääkinnällisiä korsettia, jotka ovat kalliimpia. Minulla tämä edullinen auttoi.
Ennen korsettia tiesin pitkään, että alaselkäjomotus tulee kylkiasennosta ja kiertoliike vielä pahentaa. Minulla on monia yötyynyjä, mutta ei niistä ole ollut apua kylkiasennossa. Paras asento on ollut selällä nukkuminen ja tyyny polvien alla. Ei tätäkään aina viitsi.
Alaselkäkipu - nukkuma-asento - ratkaisu
2
56
Vastaukset
- Anonyymi
Riippuu kovin siitä mistä alaselkäkipu syntyy ja mihin kroppa on tottunut. Itse en yleensä pysty makaamaan enkä nukkumaan selälläni, selkä alkaa särkemään ja nukun aina kyljellään jolloin selän saa hieman kaarelle. Olin muutaman päivän sairaalassa ja sairauden vuoksi jouduin nukkumaan selällään. Ensimmäiset yöt ja päivät oli tuskaa kun selkä särki. Mutta muutamassa päivässä selkä tottui ja yöllä sai jo nukuttua selälläänkin. Päivällä säädin moottorisängyn siten että takamus oli kuopassa, eli vastaa sitä että normaalisängyssä on tyyny polvien alla ja useita tyynyjä hartioiden ja pään alla. Siinä jaksoi maata pidempäänkin.
- Anonyymi
Tuo on ihan totta, että alaselkäjomotusta on eri tyyppisillä ihmisillä ja jokaisella on oma sairaustausta.
Minä olen normaalipainoinen keski-ikäinen nainen, jolla ei ole muita sairauksia. Hoikka vyötärö ja leveä lantio. Koen että tämä vartalonmalli ja heikossa kunnossa oleva core ovat syynä yön aikaiseen jomotukseen.
T: Alkuperäinen viestiketjun aloittaja
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Asianajaja Herman Ljungberg
Ei ole tällä herralla kaikki muumit laaksossa, kun väittää, että kaapelien katkominen on NORMAALIA. Kaikkea se leipä elä1566849Löytyykö jyväskylästä naista kenenkä pyllyä saisi kosketella ja haistellla??
Olen ihan mukava ja kunnollinen herras mies 41 vuotta.313986Neljä nuorta kuoli Nurmijärvellä, auto suistui jokeen Onnettomuuden tutkinta on vielä alussa.
Neljä nuorta kuoli Nurmijärvellä, auto suistui jokeen Onnettomuuden tutkinta on vielä alussa. Poliisi sai lauantaina 4.1101938- 611876
Sähköauto sopii erinomaisesti maaseudulle, jopa paremmin kuin kaupunkiin.
Sähköautolla pärjää maaseudulla jopa paremmin kuin kaupungissa, sillä jokainen sähköistetyn talon piha on mahdollinen la1911438- 821436
Nainen, taidan inhota minua todella
tai sitten et halua olla missään tekemisissä kanssani. Sellaiset otteet sulla. On tosi karmeata olla toiselle kuin kuoll731081- 48979
Tämä oli vuoden 1. luetuin artikkeli Suomi24 Viihteessä: Rock-legenda Andy McCoy, 61, sai eläkkeen
Rock-legenda Andy McCoy, 61, sai kuin saikin taiteilijaeläkkeen - Tämän suuruinen eläke on kuussa! -artikkeli oli v. 20213974Rattoisaa lauantai iltaa
Mitäs tänään tapahtuu? Mitäs kirsikalle kuuluu? Onko lähdössä iltaelämään? 😊✨💞🌆 Minä vietä taas yksinäistä koti-iltaa225947